Zwiera się poprzez rezystancję. Regulowaną.
Czym się różni hamowanie dynamiczne (prądem stałym) silnika asynchronicznego pierścieniowego, od synchronizowania takiego samego silnika prądem stałym. W obu wypadkach wirnik się zasila prądem stałym i sposób połaczenia jest taki sam (wydaje mi się).
Jeżeli masz możliwość - poszukaj w książkach z laborkami / teorią metrologii.
Witam. Chodzi o wymuszenie stanu hamownia. Na pewno można tutaj zastosować hamowanie częstotliwościowe przy zastosowaniu falownika i odbierać nadmiar energii z obwodu pośredniczącego falownika (jak w SI) lub hamowanie dynamiczne (w obwód stojana rezystory po odłączeniu zasilania). Z tym, że potrzebuję jakoś te metody opisać (a udało mi się znaleźć na...
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika przez rezystor. Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Hamowanie dynamiczne owszem,...
A widziałeś cenę za taki silnik? Poza tym, jeśli topowy producent stosuje od lat hamowanie dynamiczne w tego typu maszynie, a nie hamowanie elektromagnetyczne to musi być ku temu powód... Może zbyt szybko ścierający się element hamujący?
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Bardzo proszę autora o wniosek jak poradził z problemem. Jeśli kolega chce tak żeby zawsze silnik dojeżdżał do pozycji tyle ile trzeba BEZ ZATRZYMANIA, czyli dojechał 1010 to zatrzymaj sprawdź i dojedź 20 jeszcze to chyba PID się tutaj nie nada ale nie chcę się wymądrzać dlatego będę śledził temat.Silnik nie ma hamulca ale falownik funkcję hamowania...
Witam Musze wiedziec jaka srednice ma miec kolo ktore mam przymocowac do tego silnika (wynika to podajze z jakiegos wzoru, ktorego nie umiem znalesc) Prosze o pomoc :)
Warto przemyśleć zastosowanie regulatora prądu hamowania.
Musisz określić 1. maksymalną częstotliwość sterowania wynikającą z wymaganej prędkości końcowej silnika 2. właściwości dynamiczne silnika wynikające z momentów oporowego, bezwładności oraz napędowego (silnika). Z tych parametrów wynika dopuszczalny minimalny czas rozruchu gwarantujący po pierwsze ruszenie silnika i po drugie rozruch bez poślizgu Stąd...
próbowałem wyregulować instalacje do pracy bez tej zwężki, ale nigdy nie była ona "stabilna" więc jezdze z tą zwężką - zna ktoś taki patent? Reduktor na wykończeniu lub od początku za duży mikser dobrany. Czy przerobienie instalacji na 2 generacje < wymiana centralki i założenie atuatora> zmniejszyło by spalanie gazu jakoś znacząco? Ja do drugiej...
- a to o twojej niedojrzałości świadczy znacznie wyraźniej, niż szczeniackie złośliwości. Ale może kiedyś zrozumiesz, że nauka jest ciągłością, gdzie nikt nie zaczyna od wynajdywania koła, a postęp opiera się na wykorzystywaniu wcześniejszego dorobku. Przyznam, że nauczony dotychczasowym doświadczeniem, nie zakładałem, że podasz konkretne źródła odnoszące...
Hamowanie dynamiczne prądem stałym, do sprawdzenia K22 i jego styki, K1 styki 31-32 43-44, stycznik K5 i styki, mostek prostowniczy U1 i gniazdo bezpiecznika F4. U kolegi w podobnej maszynie innej firmy hamulec trzyma po wyłączeniu silnika bardzo długo, ale później odpuszcza.
W prostych aplikacja wolę dać stycznik na zasilaniu falownika ("grzybek" działa w obwodzie sterowania stycznika); dodatkowo "wyciągam" z falownika informację o prędkości > 0 Hz i tym podtrzymuję zasilanie stycznika po wyłączeniu "grzyba" - w ten sposób otrzymuję hamowanie dynamiczne do zatrzymania napędu (dużo skuteczniej niż odpięcie STO, przy którym...
Napęd opuszczania jest przy pomocy silnika indukcyjnego? Jeżeli tak to może hamowanie dynamiczne prądem stałym? Dość proste i tanie w wykonaniu.
Witam, nie napisałeś w jakim urządzeniu chcesz to zastosować, może wystarczy hamowanie dynamiczne za pomocą uzwojeń silnika.
Hamowanie dynamiczne, czyli za pomocą rezystora Totalna bzdura, hamowanie dynamiczne to hamowanie prądem stałym. Zwora w układzie DC służy do rozpinania tegoż obwodu w przypadku stosowania wspólnego obwodu DC dla grupy falowników(chodzi o odzysk energii w trakcie hamowania, kiedy silniki pracujące jako prądnice - np przy hamowaniu dużych rozpędzonych...
Witam, chodzi o zaliczenie przedmiotu i dostałem 3 pytania i z jednym mam problem jak się za nie zabrać. Uzasadnić, że poprawnie dobrany regulator prędkości PI usztywnia charakterystykę mechaniczną i pooprawia dynamikę w stanie nieustalonym. czy ktoś miałby pomysł jak to wytłumaczyć? a przy okazji czy 1 zadanie jest dobrze czy coś dopisać skasować?...
(at)Antoni1987 Mówię o samym falowniku + rezystorze hamowania, ewentualnie filtr wejściowy. Dodatkowo dajesz zabezpieczenie zwarciowe na wejściu falownika i to tyle. Na falowniku ustawiasz rampy ruchu czyli automatycznie softstart nie jest potrzebny. Hamowanie możesz realizować też na falowniku, energia będzie się wytracała na rezystorze hamowania....
Falownik z funkcją bezpieczeństwa - aby przeszedł certyfikację - posiada dwa podwójne tory styków NC; dodatkowo ma wbudowane sprzętowe hamowanie dynamiczne (wstrzykiwanie prądem stałym) niezależne od nastaw typu Acc/dec czy programowanych ramp hamowania. Tak więc zatrzymywanie przez programowe hamowanie + następnie odcięciem zasilania to trochę inna...
Hamowanie silnikiem - najlepiej byłoby odzyskiwać energię: Po co? Po to aby co rusz katować akumulator impulsami prądowymi kilkudziesięciu amperów (nie zapominajcie koledzy, że to auto dla dzieci - z zasady może być często rozpędzanie/zatrzymywane)? Nie będzie tu wielkich zysków - poza znacznym pogorszeniem warunków pracy akumulatora. Ale czy ten układ...
Hamowanie dynamiczne to mam na myśli prądem stałym. Odłączam zasilanie i do stojana podaje stałe napięcie. Jeszcze raz rysunki:
Jeśli to silnik indukcyjny(nie komutatorowy) to może zastosować hamowanie dynamiczne polegające na podłączeniu uzwojenia do małego napięcia DC.
ja właśnie chciałem zastosować hamulec ze względów bezpieczeństwa, ale widać że chyba nic z tego nie będzie... W czym więc tkwi problem? Jeżeli masz do dyspozycji przemiennik stosujesz hamowanie dynamiczne (po rampie) i dohamowanie prądem stałym w końcowej fazie hamowania. Może się okazać, że konieczny będzie układ wytracania energii tzw. chopper hamowania...
...Jeden styk grzbka NC rozłącza stycznik który styk NO steruje wejściem jedz naprzód, a drugi styk grzybka NO daje sygnał na nagle zatrzymanie... Dziwne pomysły... skoro "zabierzesz" zasilanie falownika to niby jak on ma obsłużyć hamowanie dynamiczne (nagłe zatrzymanie)?. Lepiej tak - "Grzybkiem" wymuś zatrzymanie/zahamowanie awaryjne a stycznik podtrzymuj...
Mam jeszcze jedną zagwozdkę - takie hamowanie dynamiczne wykonał w firmie przyjezdny automatyk. Nurtuje mnie sprawa połączenia mostka Groetza+ stycznika od hamowania. Jak widać minus z mostka podany został na wyjście T1 stycznika od hamowania, wyjście tego sygnału zostało podane na stycznik odpowiadający za załączenie silnika na wejście L1. Jakim cudem...
Nie sądzę. Jest napisane, że przewody wracają gdzieś do wnętrza silnika. Gdyby to było hamowanie dynamiczne to nie widzę najmniejszej potrzeby umieszczania go w silniku, przecież musiał by być układ podający napięcie DC na uzwojenia po odłączeniu zasilania itd. Tylko skąd wtedy zasilanie transformatora ? Technicznie niewykonalne w obecnej na zdjęciach...
Instrukcja angielska strona 7-7 (40) [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/do... jest polska skrócona instrukcja do tego falownika nie ma w niej wszystkiego ale na stronie 41 jest ładnie opisane hamowanie dynamiczne z rezystorem zewnętrznym.
Hamowanie dynamiczne to oddawanie energii na główny kondensator falownika. Silnik pracuje wtedy jako prądnica AC. Wytworzoną energię należy jakoś wytracić, aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi napięcia. Do tego używa się rezystora. Drugi silnik się nie nada, chyba, że ma osobny falownik obciążający wspólny kondensator (ładowany przez pierwszy silnik)....
Musisz jeszcze brać pod uwagę mechanikę napędu: przy hamowaniu wystąpią niekorzystne zmiany (części wcześniej napędzane zamienią się w napędowe) co dla niektórych np. przekładni może oznaczać szybsze zużycie.Również nie jest bez znaczenia ilość startów i hamowań (częstotliwość). Ja musiałem dokładać obcą wentylację (częste załączenia/wyłączenia powodowały...
Potrzebuję hamować wirnik tylko i wyłącznie gdy jest w ruchu, dlatego decyduję się na hamowanie dynamiczne i problem zaniku momentu hamującego podczas postoju odpada. Moje pytanie odnosiło się głównie do tego, czy podając na wirnik napięcie prądu stałego (czyli mierzę rezystancję fazy, i z zależności U=R*I, wstawiając prąd znamionowy silnika wyliczam...
Hajko 1 przeciceż po wymianie falownika jest ten sam problem więc to nie wina falownika. Masz rację z tą składową stałą ale pojawienie się jej będzie zwiazane ze zmianą któregoś z parametrów. Może zostało ustawione zbyt intensywne hamowanie dynamiczne z udziałem zbyt wysokiej składowej stałej albo zbyt wysoka wartość kompensacji momentu w powiązaniu...
1. Zacznę od tego że aby uzyskać zakładaną prędkość 80-100km/h (przy masie całego bolidu + kierowca + pakiet akumulatorów) silniki musiały by być raczej znacznej mocy a to wiązało by się z potrzebą zastosowania odpowiednio dużego pakietu akumulatorów. Akumulatory nie są ani lekkie ani tanie i raczej nadają się do powolnego meleksa niż małej wyścigówki....
No cóż, szukajcie Panowie oszczędności dalej. Jak to odbije się w przyszłości na pracy maszyny to już nie moja sprawa. Na marginesie dodam tylko, że niejako pod ,,opieką" mam miedzy innymi chińską (:D ) maszyne do produkcji toreb na smiecie z folii PVC. Zastosowali tam do posuwu silnik 1kW, przy czym silnik oryginalnie pracował poprzez stycznik (pomiędzy...
Witam!! Realizuję model silnika obcowzbudnego w Matlabie, zasilając go napięciem stałym, jednopołówkowym, dwupołówkowym. Jak przy zasilaniu stałym (twornika i wzbudzenia) nie ma żadnych kłopotów, tak przy zasilaniu jednopołówkowym (twornika i wzbudzenia) kilka wątpliwości mi się nasuwa... A mianowicie: czy przy zasilaniu jednopołówkowym, dwupołówkowym...
Nie jestem na szczęście totalną ciamajdą, potrafię posługiwać się narzędziami i uważałem na fizyce. To teraz do specyfikacji potrzebujesz jeszcze dopisać: - Zdolność pokonywania wzniesień xx°/y%, ponieważ od tego zależy siła napędowa na kołach, a w konsekwencji teoretyczny zasięg na jednym ładowaniu. W praktyce zazwyczaj wystarcza 5-7%, ale przy małych...
Robiłem ostatnio trochę doświadczeń w celu lepszego poznania zjawisk fizycznych, które muszą być wykorzystane do zbudowania pędnika. Proste testy z poprzeczką dwuramienną, tą z poniższego filmu: http://obrazki.elektroda.pl/5544932400_1... Ogólnie widać, że energia ruchu postępowego masy m1 jest zamieniana w energię ruchu obrotowego porzeczki...
Multiplikatory wędkarskie mają takie hamulce, nie ogarniam tylko jak to działa W w/w urządzeniach, wykorzystano hamowanie dynamiczne w efekcie oddziaływania dwóch pól magnetyczych, pochodzącego od magnesów trwałych i pola wytworzonego przez prądy wirowe indukowane w metalowej tarczy wirującej blisko tych magnesów trwałych. Do wykonania tarczy, stosuje...
Warto się zastanowić co to są obroty momentu maksymalnego - otóż jest to punkt równowagi, pomiędzy oddawaną mocą, a stratami wynikającym z tarcia. Silnik uzyskuje tym większą sprawność im większą moc się z niego odbiera, zaś moc można odebrać tym większą im wyższe są obroty silnika. Niestety wraz ze wzrostem prędkości obrotowej rosną straty wewnętrzne...
Dzięki za link spróbuję coś w/g tego wymodzić. W tej wciągarce mam też luzownik,ale on nie sprawia większych kłopotów,natomiast charakterystyka jego pracy jest stanowczo zbyt chamska i powoduje niepotrzebne przeciążenia dynamiczne w układzie.Kombinuję tak żeby marszowe hamowanie było DC ,natomiast awaryjne luzownikiem. Właściwie to łączę je równocześnie...
Jeżeli jest to napęd liniowy (podajnik, taśmociąg itp.) to trzeba dać większy falownik (ok. 1,2-1,25 x P silnika), dla napędów pomp lub wentylatorów może być mniejszy (o charakter obciążenia powinni cię spytać). Kolejna sprawa to jak często i jak długo będzie układ pracował z tą małą prędkością, jeśli będzie to sporadycznie i krótkotrwale może nie...
:arrow: kybernetes - duże silniki elektryczne mają sprawność około 99%, te do samochodów chyba nieco powyżej 90%. Kolega pisze o sprawności szczytowej osiąganej przy optymalnych ustalonych warunkach pracy, czyli o ideale. Silniki przemysłowe pracują właśnie w takich warunkach lub w pobliżu. W EV wygląda to nieco inaczej. Np. wykres sprawności silnika...
http://obrazki.elektroda.pl/9544003900_1... Obrazek z naniesionymi przebiegami dla PWM25%. Jak widzisz na drugim wejściu masz za inwerterem już 75% a na wyjściu prawie stały o odpowiednich napięciach 1/4Vcc i 3/4Vcc tzw. prąd trzymania stosuje się w układach z silnikiem krokowym a nie z DC , można zrobić na L298 hamulec dynamiczne wystarczy...
Witam! Wiem Ze to nie na tamat ale nie mogłem znalęźć tamatu Mam problem z ładowaniem w fiacie 126p zapali ale nie laduje alumulatora i nie wiem co może być? Wystarczy wpisać w wyszukiwarce zapytanie : nie ładuje akumulatora i pojawiają się 163 trafienia!. Tak więc nie pisz bzdur, że nie było pasującego tematu!!!!! Jak dla mnie post do usunięcia a...
Tu raczej chodzi bardziej o ograniczanie, sił jakie działają, przez zmniejszanie obrotów kiedy rośnie masa szpuli. Nie wiem czy zauważył ktoś, ale taka szpula działa jak taki mechaniczny KERS ?:-) Im więcej na niej nawinięte, tym więcej gromadzi energii. A skąd układ wie, że taśma się napięła? To prosty układ z ruchomą rolką (dociążoną lub na sprężynie),...
Podsumowanie : 1.Wzbudzenie niby stabilne ,ale nie do końca pewne 2. Obroty w prawo włącznie z hamowaniem OK 3. Obroty w lewo ,wzrost OK ; hamowanie BUM Proponuję: 1.Stałe wzbudzenie , mostek na 230V ( zasilany z sieci ) , za mostkiem wstawić rezystory ( mogą to być żarówki ,pokombinować np równolegle) tak aby napoięcie na wzbudzeniu było ok 150.....180...
Tak to wszystko wygląda. A styli tyle, ilu kierowców: jeden chce potestować auto taty, drugi po prostu się spieszy i wycina ile fabryka dała, trzeci lubi szybko jeżdzić, czwarty (czwarta) nie umie, albo się boi, piąty w ogóle się nad tym nie zastanawia i jedzie co dzień inaczej, szósty zamula silnik i jedzie max.65, szukając taniej eksploatacji (często...
Silnik zdolny wygenerować 300KM będzie to ro bił z największą sprawnością tylko w okolicach 100% otwarcia przepustnicy. Otwarcie przepustnicy to nie wszystko, "cywilne" silniki uzyskują optymalną sprawność znacznie poniżej mocy maksymalnej, później ta sprawność spada. Jednak ze względu na specyfikę sterowania starszych silników, otwarcie przepustnicy...
Strona wirnika zwarta, a na 2 fazy podajesz prąd stały. Są rożne schematy podłączenia związane z hamowaniem dynamicznym. Wystarczy poGooglać. Uważaj, żebyś czasem nie upalił silnika, lub urządzenia hamującego. Przed przystąpieniem do eksperymentu na żywym organizmie warto przeprowadzić symulację w Simulinku.
może podłączenie gwiazda trójkąt by pomogła? Silnik z wyciągarki wiec niech się kolega zastanowi co pisze i w jakim układzie uzwojeń pracuje silnik. Pierwsze pytanie czy silnik grzeje się na obu kierunkach czy w tylko jednym jeśli tak to na którym styczniku ? Proponuje sprawdzić poprawność połączeń mostków U2 V2 W2 oraz styki pomocnicze K1 K2 a także...
hamowanie dynamiczne silników hamowanie dynamiczne silnika schemat hamowanie dynamiczne
interfejs bosch polonez zamiennik baterii makita toledo radio
Różnice między tranzystorami FGL40N120AN i FGL40N120AND Schemat prostownika z tyrystorami T25, 12V