Perpetum mobile nie istnieje, wiec jeżeli pobierasz jakąś moc, coś musi jej dostarczać. Jako ciekawostkę podam, że np. elektryczne modele RC samochodów nie maja dodatkowych hamulców. Hamowanie odbywa się poprzez zwieranie uzwojeń silnika napędowego. Podobnie niektóre elektryczne pojazdy szynowe stosują hamowanie silnikiem oddając dodatkowo energie do...
Sterowanie silnika możesz zrobić na przekaźnikach samochodowych przełącznych. Mają one złącza 85 i 86 do cewki, oraz 30 - styk ruchomy 87 - styk zwierny 87a - styk rozwierny. Na jeden silnik potrzebujesz dwóch takich przekaźników. Do styków 30 pary przekaźników podłączasz silnik, do styków 87a podłączasz masę (zwierasz te wyjścia obu przekaźników i...
Przypadki S6 i S7 mogą różnić się wirującą masą i jej bezwładnością. S6 to może być np. piła tarczowa. Załączasz i momentalnie tarcza osiąga maksymalne obroty, ale chodzi bez obciążenia. Przykładasz cięty element, bzzzzz... praca z obciążeniem (cięcie), element przecięty, to znów bez obciążenia, potem kolejny element, bzzzzz.... przecięte i znowu bez...
Auta elektryczne się nie upowszechnią bowiem sieć energetyczna w naszym kraju nie jest na to gotowa i nawet gdy od dziś by zaczęto ją modernizować to nie wiem czy za 10 lat by była gotowa na auta elektryczne. Sieć to jedna połowa problemu. To pierwsze jest bardzo względne, niektóre obszary są lepsze niż inne, ludzie nie zawsze muszą ładować szybko...
Main data Parameter Value Title Clio IV BHMG Flame red VIN VF15R0G0H50936437 Model Clio IV Model type BHMG Date of manufacture 06 2014 Vehicle fabrication number R358587 Equipment level EA2 Additional to equipment level SAN913 Additional to Limited Edition SAN513 Paint code OV460 Seat trim Velour Interior trim HARM01 Country of application of technical...
Sterownik wycieraczki tylnej szyby. W samochodzie Skoda Octavia (kombi) przestała działać wycieraczka tylnej szyby. Uszkodzeniu uległ moduł sterujący silnika wycieraczki, znajdujący się wewnątrz obudowy przekładni. Silnik, przekładnia, moduł sterujący konstrukcyjnie stanowią jeden podzespół, i producent nie przewiduje jego naprawy. Koszt nowego zespołu...
Moim zdaniem masz uszkodzony styk przekaźnika hamującego ( zwiera on bieguny silnika i wywołuje hamowanie elektryczne ) .
Przy dużych suwnicach połączenie wózków było właśnie przez elektryczne sprzężenie wirników natomiast ja spotykałem się z suwnicami mniejszymi gdzie sterowanie odbywało się na stojanie opornicami i 5 biegów podnoszenia było trzema biegami opuszczania, pierwsze dwa to było faktyczna zmiana obrotów a 3 hamowanie przeciwnymi obrotami.
Tak sobie trochę obserwuje ostatnie trendy i wydaje mi się iż samochody spalinowe w obecnym kształcie jednak znikną. Sposob komplikacji ich napędów osiąga poziom krytyczny. Jest bardzo złożony, wymaga złożonych czynności serwisowych a przy tym mimo wszystko potencjalnie awaryjny. Samochody elektryczne mają niezaprzeczalne zalety - proste i trwałe elementy...
Witam! Mając chwilę czasu dorobiłem do mojego migomatu dławik w obwodzie silnika podajnika - powinien trochę ustabilizować płynność obrotów zwłaszcza przy małych posuwach oraz dorobilem hamulec na szpuli drutu - zdjęcia w załączeniu - regulacja poprzez sprężynę siły hamowania. Aby maksymalnie uzyskać efekt hamowania postaram się zrobić jeszcze hamowanie...
Witam, już od jakiegoś czasu dochodziły mnie słuchy że podczas hamowania silnikiem silnik nie bieże paliwa, znaazłem w jednym z postów info że tylko powyżej 2000 obr/min, czy jest to prawdą, a drugie pytanie to jak dobrze hamować silnikiem???
Witam, Mam pewien problem. W jaki sposób jest tracona energia silnika podczas hamowania prądem stałym? W niektórych opracowaniach można przeczytać, że cała energia jest wytracana w postaci ciepła na silniku. Wg innych jest przekazywana do obwodu pośredniego falownika i trzeba wtedy zastosować rezystor hamowania. Domyślam się, że drugie stwierdzenie...
Poszukuję schematu układu, który spowoduje powolny (1-2 sekundowy) rozruch silnika prądu stałego 12V (pobór prądu około 1A) i analogicznie podczas zatrzymania (wyłączania). Może ktoś ma jakiś adres strony z tym problemem, lub jakiś pomysł to bardzo proszę.
Drodzy koledzy, mam u siebie w domu problem z elektrycznymi silnikami rolet - notorycznie zrywają mi się wieszaki. Wszystkie rolety zamykają się samoczynnie na noc, a często ktoś z domowników zostawi jakiś przedmiot w świetle okna, co powoduje zerwanie wieszaków przy zamykaniu rolet. Niestety nie jestem w stanie upilnować domowników, więc może dało...
Witam ! Muszę zatrzymać gwałtownie silnik i myślę o silniku 3f z hamulcem, ale... cena. Silnik 3f kosztuje 230 pln, a ten sam z hamulcem to koszt 700 pln. Nie wiem, dlaczego to jest takie drogie? Czy jestem w stanie zrobić coś, żeby zwykły silnik również hamował znacznie szybciej niż tylko przez odłączenie zasilania. Dzięki za wskazówki Pawel
Cześć, tak mnie ostatnio zastanawiało - skoro od parametrów prądu jaki podamy silnikowi zależy z jak dużą siłą będzie się coś obracać, to od czego zależy z jak dużą siłą silnik będzie "hamował"? Mam na myśli silniki wykorzystywane w np. samochodach elektrycznych... jak w np rowerze z silnikiem w piaście jest rozwiązywana kwestia wyłączania silnika w...
Posiadam maszyne napedzana silnikiem elektrycznym pierscieniowym 18 kw. uruchamiana recznie opornica 5-cio stopniowa. Interesuje mnie automatyczny rozruch z mozliwoscia hamowania przy uzyciu istniejacej oprnicy.Dziekuje za pomoc.
Witam, Mam takie zagadnienie: Silnik szeregowy (zasilany z akumulatora w samochodzie) kręci przekładnią. Po wyłączeniu zasilania całość ma na tyle dużą bezwładność, że przez jakiś czas jeszcze się kręci - tego chciałbym uniknąć. Wymyśliłem, żeby silnik hamować podobnie jak hamuje silnik np od wycieraczek (czyli przez zwarcie). Pytanie, czy dobrze będzie...
Jaki układ czasowy powinienem zastosować aby rozruch silnika elektrycznego odbywał się np. nie częściej niż co 10 minut mimo przychodzącego w ciągu tych 10 minut sygnału do uruchomienia?
Witam. Robie na pracę inż. chwytak do robota sterowany silnikiem elektrycznym. częśc mechaniczna mam już zrobioną. Mam problem z częścią elektryczną. Jeżeli ma ktoś pomysł to proszę o pomoc a juz piszę w czym sprawa: Otóż wyzej wymieniony chwytak jest sterowny silnikiem elektrycznym 12 Vol od wycieraczek. Pobiera on w czasie pracy około 2A. Przy maksymalnym...
Witam !!! W jaki sposób zmniejszyć obroty silnika na 12V?
Potrzebuję porady fachowca. Problem jest następujący. Na zatrzymany silnik trójfazowy, pomiędzy dwie końcówki, podałem napięcie stałe o wartości takiej, przy której stały prąd płynący przez uzwojenie silnika wynosił ok 1/2 prądu znamionowego (przy normalnej pracy). Następnie zacząłem obracać wał. Na wale silnika, przy wolnym obracaniu, był wyczuwalny...
Witam Poszukuję rozwiązania następującego problemu. Posiadam silniki asynchroniczne 3-fazowe z hamulcami elektromagnetycznymi. Silnik 2-biegunowy, 450W, hamulec Meyr ROBA-stop 4/830.410.3 S 104V 22W. Hamulec zasilany prostownikiem fazowym Mayr 1/012.000.2. Silnik połączony w gwiazdę, prostownik wpięty między fazę a środek gwiazdy. W tej sytuacji podanie...
Witam. Jestem posiadaczem następującego silnika jak na zdjęciu. Prawdopodobnie jest to silnik elektryczny prądu zmiennego synchroniczny. Chciałbym ciągle lub skokowo zmieniać obroty takiego silnika w pewnym zakresie.Nasuwają mi się następujące sposoby regulacji. -zmiana napięcia zasilającego poprzez np dzielnik napięcia (spadek momentu powodujący przy...
Jak zrobić w prosty sposób ograniczenie prądowe silnika który steruje mechanizmem podnoszenia szyby w samochodzie. Chodzi o to, że jak szyba dojdzie do góry to żeby ograniczyło prąd tak, żeby nie doszło do "rozwalenia" przekładni.
Witam Musze wiedziec jaka srednice ma miec kolo ktore mam przymocowac do tego silnika (wynika to podajze z jakiegos wzoru, ktorego nie umiem znalesc) Prosze o pomoc :)
Witam. Jest jakis uklad lub sposob zeby szybko hamowac i wytwarzac moment trzymajacy w silnichach 24vdc? Silnik szcztokowy. Moc okolo 100 w
Mój kolega skonstruował taśmę produkcyjna do robienia peletu tylko jest taki problem gdy silnik 22 KW do mielenia słomy przekroczy swoja moc znamionowa to zabezpieczenie rozłącza obwód co jest jak najbardziej prawidłowe. Żmijka 1,5 KW podaje do niego słomę i gdy słoma jest mokra albo bardzo zwarta silnik 22 kW dostaje za duże obciążenie (słychać jak...
Witam, mam pytanie dotyczące hamowania silnika komutatorowego. W maszynie którą posiadam zamontowany jest silnik komutatorowy żywcem wyjęty ze szlifierki kątowej (1200 W). Urządzenie - gietarka działa w ten sposób że silnik napędowy przed osiągnięciem przez wał odpowiedniej pozycji - zwalnia. W obwodzie silnika znajduje się rezystor 1kOm. Hamowanie...
Witam. Takie nietypowe pytanie: jak wylaczany jest silnik diesela? Nie ma tu cewki, swiec i innych podobnych. Zatem w jakim obwodzie nastepuje przerwa po przekreceniu kluczyka w stacyjce do pozycji zerowej co skutkuje wylaczeniem silnika?
Problem nie leży w "braku" diod ponieważ te tranzystory mocy mają fabrycznie właczone diody równolegle do złącz dren-źródło (tak wynika z kart katalogowych). Przyczyną wg mnie jest ten układ, który ma zabezpieczać przed włączeniem obu tranzystorów w jednej gałęzi. Zahamowany silnik ma bardzo małą rezystancję co powoduje, że napięcia na przekątnej mostka...
Pewna (ale nie tania -jakiś LG do kilowata to okolice 500-700 zł) alternatywa to zastosowanie falownika. Falowniki mają wbudowane hamowanie silnika prądem stałym, do tego zyskasz miękki start i stop. Pozostaje ustalić moc silnika, dobrać falownik i z lekka przerobić sterowanie (wyciągnąć ze sterownika sygnał kierunku dla wbudowanego stycznika). Tak...
Witam, dziś w końcu znalazłem czas by przyjrzeć się zabawce dokładniej. Za szarpniecie przy puszczeniu "gazu" odpowiada stawiany opór przez silniczek. Także myślę, że hamowanie elektryczne jest wykluczone. edit: dodatkowo chińczyk też próbował złagodzić hamowanie, ponieważ po zaniku sygnału prąd jest podawany jeszcze przez 2 s, ale w formie przeskoku...
:arrow: kybernetes - duże silniki elektryczne mają sprawność około 99%, te do samochodów chyba nieco powyżej 90%. Kolega pisze o sprawności szczytowej osiąganej przy optymalnych ustalonych warunkach pracy, czyli o ideale. Silniki przemysłowe pracują właśnie w takich warunkach lub w pobliżu. W EV wygląda to nieco inaczej. Np. wykres sprawności silnika...
panowie, samochody na wodór to mrzonka... http://szczesniak.pl/node/7 największe koncerny nie dały sobie rady ze stworzeniem taniego hydrogen car dodam od siebie że najtańszym sposobem uzyskania wodoru, jest wytworzenie go z metanu. tak więc już lepiej zrobić samochód ma CNG niż wodór. przede wszystkim, Wodór nie jest źródłem energii a jedynie jej nośnikiem,...
Witam, potrzebuje pomocy do szkoły na pracownie elektryczne a mianowicie jak w temacie informacji o silniku pierścieniowym. Z 16 pytań musze wybrać 3 i dokładnie omówić nauczycielowi. Wybrałem cztery które wydają się być najłatwiejsze: - przeciążalność silnika - zalety silnika pierścieniowego - co to jest wirujące pole magnetyczne i jak ono powstaje...
Witam Mysle ze skopiowanie napedu stosowanego we wspomnianych przez kolege dzwiach "marketowych" ma najwiekszy sens. Te w ktorych kiedys grzebalem oparte byly na gumowym pasku zembatym (jedno skrzydlo do gorego drugie do dolnego paska - dzieki temu jada oba na jednym napedzie) i napedzane za pomoca silnika pradu stalego z przekladnia podobnego do sinika...
wiesz co napisze Tobie ta prace . Przynajmniej nie bedziesz plótł bzdur na forum. Co to za Polibuda co nie ma wychowanek pojecia jak sie do tematu zabrac . Jak poszedlem naPoli byłem zielony jak wyszedłem byłem inż. z krwi i kości. 1) rzecz Ucz się facet. Zrób algortym. Zrob schemat układu. Zrób stosowne obliczennia. Zrób doświadczenie. Porównaj zestawienia...
Nie napisałeś, ile masz miejsca na cewkę, a to jest najważniejszy parametr - przydałoby się choć z kilka cm2. Skoro rdzeń ma być na prąd zmienny, to mam nadzieję, że jest z oddzielnych blaszek? Bo inaczej to przede wszystkim w nim wytworzą się prądy wirowe - i to takie, że go stopią. Tarczę też możesz stopić w ten sposób. Nawet jak zasilisz elektromagnes...
Poszukuję projektanta-ów do współpracy w wykonaniu prototypu falownika oraz układów dodatkowych wymagania: -nietypowe zródło zasilania - baterie trakcyjne 48-96-192V DC 700-750Ah -moc silnika 4-7,5 kW do max 22kW (obecnie wykonany jest falownik na 7,5kW przez znaną Łódzką f-mę ) - zwrot energi do baterii - elektryczne hamowanie pojazdu polem magnetycznym...
Witam wszystkich. Wiem, że podobne tematy już były ale nie znalazłem dokładnie mojego przypadku. Mam pojazd Polonez Atu+ 1998r. 1 punktowy wtrysk Bosha i przebieg około 60tyś. autko posiada alarm (Lampart) Usterka to świecąca się prawie cały czas kontrolka od żarówek stopu (pedał hamulca). Zaświeca się ona po przekręceniu kluczyka i świeci do momentu...
A"propos Panowie Przekazuję na prośbę Znajomego czytającego Elektrodę, ale bez konta (loginu) Starszego Pana, użytkownika elektryka /EV takie zapytanie/ tekst poniżej. Moglibyście zmierzyć się i objaśnić dokładnie, a zarazem łopatologicznie, językiem prostym (przystępnym) zasadę działania tzw rekuperacji (odzyskiwania energii w trakcie hamowania) w...
Witam. Proponuje AutoCAD LT2002PL pracuję na nim od dłuższego czasu głównie schematy elektryczne,ogólnie łatwo dostępny z możliwością tworzenia własnej biblioteki i bloków. Pozdrawiam.
powiem któtko... ni zrobisz tego
Jakie to są silniki ? Prądu stałego czy przemiennego ? Jak stałego to tyrystor odpada, raczej tranzystory MOSFET (np. BUZ11) (dla większej wydajności prądowej łączone równolegle) http://www.elportal.pl/pdf/k01/54_07.pdf Zmianę kierunku dla prądu stałego uzyskasz przez np. sterowanie mostkowe co daje jeszcze możliwość hamowania elektrycznego).
Przecież wyraźnie widać, że silnik jest mechanicznie hamowany, zbyt szybko się zatrzymuje. Ja bym szukał wady w łożyskach.
Jeśli te wyłączniki są przystosowane do pracy bezpośrednio z silnikami i działają krzyżowo, to powinny pasować. Sam schemat w tej postaci błędny. Dlaczego silniki są na stałe podłączone do stałego plusa? To ma być podłączone "na krzyż", czyli w układ mostka H. Wyłączniki szyb dodatkowo jeszcze po puszczeniu zwierają oba wyjścia do masy, co daje dodatkowe...
Czy można wykorzystać to zjawisko do tego aby hamować moją hulajnogę ? Owszem. Tak hamują tramwaje czy inne pojazdy el.. Nazywa się to hamowaniem prądnicowym. Czy zwierając przewody nie szkodzę aby silnikowi? Nie. Co należy zrobić aby zainstalować takie koło symetrycznie pod kierownicą Zastosowac silnik z wałem (osią) przelotowym.
Aku jest doładowane tylko podczas hamowania silnikiem , jazdy z góry itp. Montaż alternatora napędzanego silnikiem elektrycznym , bezsens same straty , to już jest ocieranie o perpetum-mobile. :)
Rączki hamulca są z czujnikami lub mikro wyłącznikiem po to, aby momencie zagrożenia odciął zasilanie silnika, ba mogą wspomagać hamowanie. W zależności jak ustawimy sterownik, to dotykając delikatnie rączkę hamulca pojazd może się zatrzymać szybko nie używając klocków hamulcowych. Zwiększa to bezpieczeństwo jazdy, bo można gwałtownie się zatrzymać....
Stosuje się powszechnie trzy rodzaje sposobów hamowania: 1. mechaniczne 2.przeciwprądowe 3. prądem stałym 4. praca prądnicowa silnika. Oddzielnym zagadnieniem jest utylizacja energii elektrycznej odebranej hamującemu silnikowi zasilanemu z falownika. No i hamowanie silników innych niż klatkowy ;)
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
" Maszyny elektryczne" Plamitzer
Temat się rozwiązał. Nie zamontowałem jeszcze tego rozdzielacza, ale w pozycji zero jest przejście A-B więc powinno być ok po wyeliminowaniu zatrzaskiwania. Minusem będzie dorobienie hamulca postojowego, bo nie ma już hamowania silnikiem.
To jakiś rebus? Czy kupisz pisać aby nikt nie rozumiał...
Narazie go nie mam i nie widze tabliczki ale wiem ze był to silnik z pralki takiej większej bodajże ma wysokie obroty i ok 1.2kW Być może jest to układ hamowania elektrycznego
Niestety nie mam analogowego woltomierza z "0" po środku, więc próbowałem ustalić początki i końce metodą prób i błędów. Uzyj metody momentu hamującego wg http://www.zsp.radzyn.internetdsl.pl/use... - tu w zasadzie starczy akumulator samochodowy.
Jakieś newsy w sprawie pojazdu? Ogarnąłeś hamowanie?
Moc silnika jest mocą na jego wale. Aby to zmierzyć należy obciążyć go np. prądnicą i dokonać pomiaru mocy oddanej przez prądnicę, uwzględniając jej sprawność otrzymasz moc podawaną na jej wał. Można też dokonać pomiaru momentu obciążenia i po odpowiednim przeliczeniu otrzymamy moc. Całkowicie się zgadzam z harlejowcem. Mogę dodać, że hamowanie wału...
No tak straty zawsze jakieś będą ale wydaje mi się że coś tak ten alternator doładuje akumulator i autko będzie jeździć dłużej ,w hulajnogach jest cos takiego że przy hamowaniu silnik odzyskuje energię i coś tam zawsze ten aku się doładuję chociaz też są straty a mimo to to działa To jest zupełnie co innego, przy rozpędzaniu zamieniasz energię elektryczną...
Odwrócenie zasilania byłoby zabójcze dla sterownika, chyba, że ten radzi sobie ze zwarciami a i silnikowi nie będzie wesoło. Niemniej jeśli umiałbyś ograniczyć prąd w odwrotnym zasileniu silnika to pomysł ma szanse zadziałać - rezystor to dość stratne rozwiązanie, może PWM?. Silnik pewnie nie ma osobnego dostępu do uzwojeń wzbudzenia bo można by było...
Czyli silnik spalinowy będzie w trybie "hamowania silnikiem" a silnik elektryczny będzie go wspomagał? Widzisz sens takiego rozwiązania? Jeśli już to silniki elektryczne ale zamontowane w kołach samochodu!
Stycznik SH musi mieć wydajne styki - przy wyłączaniu będą "ciągnąć łuk elektryczny"..
Tak sobie przeczytałem i wnioskuję, że prawdopodobnie chodzi Ci o odzysk energii podczas hamowania. Czy tak? No bo w drugą stronę (przyspieszanie) to tak nie bardzo. Czy jest to w jakiś sposób możliwe? W zasadzie tak jest to możliwe. Ale nie za bardzo opłacalne na takich elementach jak zderzaki wagonów. Bo w większości taki odzysk realizowany jest poprzez...
Cześć. Mam do zaprojektowania stanowisko laboratoryjne do badań silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Krótko mówiąc zaprojektować hamownie dla silnika elektrycznego zasilanego z dwóch źródeł energii. Będzie to zasilacz oraz baterie litowo - jonowe. Jeśli chodzi o proces hamowania silnika, mój pomysł wygląda następująco: silnik elektryczny...
Ależ da się to zrobić. Wystarczy poza rozpędzaniem mieć też elektryczne hamowanie silnika. Tylko koszt takiego sterownika to będzie raczej za dużo dla autora tematu.
Możliwe, jak się spali to będę kombinował. Ale ludzie używają takich w deskach i jakoś to działa :P Tak czy siak wygląda na to, że masz rację. Zrobiłem inaczej. Wpiąłem amperomierz na linii zasilania regulatora. Przy odpalaniu i podczas pracy silnika mam prąd dodatni. Normalnie nie pokazywało wartości ujemnych, gdy silnik zwalniał. Ale jak włączyłem...
Zawsze można wrzucić na luz i hamować w ostatnim momencie zasadniczym hamulcem... Można, jasne, ale dodatkowe hamowanie silnikiem zwiększa skuteczność hamowania. Hamowanie silnikiem redukuje nagrzewanie się hamulców. Nie każdy wie, że nawet wolno jadąc przyhamowawszy następnie wjechawszy w kałużę ryzykujemy odkształceniem żeliwnych tarcz bo nagłe schłodzenie...
Hulajnoga osiąga.Co z hamowaniem ?
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
hamowanie elektryczne hamowanie silnika trójfazowego hamowanie dynamiczne silnika
rezystancja cewki elektrozawór zmywarki czujnik podajnik silnik pralki krótko
złoto różne sposoby odzyskiwania kabel brake radio
Jak sprawdzić zużycie toneru w Ricoh Aficio 2018D? Ustawienie rozrządu Mini One 1.6 - znaki i procedura