Dobra, teraz od początku- przeczytaj swój pierwszy post i zastanów się, o czym mamy rozmawiać. Tekst pomocniczy- " potrzebuję dobrać żarówkę na 230V/50Hz do garażu na dwa auta " A powinno być mniej więcej tak: - jaki falownik (typ, model, producent) - jaki silnik za falownikiem - jakie urządzenie napędzane (chociaż opis...) - jaka droga i czas hamowania...
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Przebieg charakterystyki OK, tylko proporcjonalnie prędkość "dociągania" powinna być niżej (czyli szybko, potem szybkie zwolnienie do małej prędkości, wolne dociągnięcie i STOP). Co do hamowania falownikiem, to jeżeli opory będą stałe i nie będą przekraczały mocy falownika to hamowanie powinno być powtarzalne dla zmiennego obciążenia. Z założenia falownik...
Tak jak piszą koledzy, wszystko zależy od "maszyny", najczęściej stosuję stycznik przed falownikiem, cewka stycznika zasilana po "grzybie", jeżeli może hamować wybiegiem to problem z głowy, jeżeli szybciej to dostawiam drugi styk grzyba na hamowanie z falownika, przy małych napędach w zupełności wystarcza energia z kondensatorów na szybkie wyhamowanie,...
dzięki za odp. rezystor hamujący ale jaki , i jeśli chodzi o prętkośc silnika to napisałem ile ma, a ja także myśle że to za dużo ,moge regulować prętkośc falownikiem ,mi chodzi tylko o dobranie czujnika z licznikiem żeby to hulało po odmierzeniu wartości musi nastąpić stop Więc rezysto dobiera się do konkretnego falownika, pogadaj z producentami np....
Ja montowałem jedną sztukę, ogólnie fajny solidny, chociaż ciężki sprzęt. Chociaż o ile napęd drzwi Mezzago z falownikiem taki w miarę to drzwi szybowe tej firmy powinny trafić od razu na złom :) Na dodatek przychodzą w całości i weź to wstaw we dwóch do szybu... Miałem drobną uwagę co do sterowania ciekawy jestem czy to poprawili. Chodzi o hamowanie...
wielkie dzieki zaraz wchodze i szukam czegos dla siebie
dziekuje za odpowiedz i pomoc jednak rzeczy ktore znajduja sie w dokumentacjach falownikow na ten temat sa to elemanty szczatkowe.Głównie podany jest sposob doboru R hamowania i to wszystko ewentualnie tabela z doborem rezystorow do danego falownika.Niestety potrzebuje duzo wiecej
Po przekroczeniu zbyt dużego napięcia na szynie DC kondensator wyleci w powietrze czy są inne konsekwencje? Rozsadzi tak samo jakby podłączyć do kondensatora 100V napięcie 200V. 1. Czy odłączając silnik - wyłączając klucze będzie on działał jak generator? W końcu jest masa która się obraca więc pewnie doładuje też kondensator? Wtedy energie kinetyczną...
czyli lepiej rower stajonarny ogarnac, dorzucic dynamo i pedalowac - lepszy efekt bedzie. Chociaz ja uwazam, ze poza kiepskimi osiagami ogolem, sam generator moze byc uszkodzony - czemu ten szajs tak buczy po podlaczeniu do inwertera? Przy zarowkach zwalnial, ale nie buczal. Pytanie czy skoro zarowki spowalniaja prace turbiny (przy czym 40W najmniej,...
Ja stosuję poniższe rozwiązanie: https://obrazki.elektroda.pl/8158099200_... https://obrazki.elektroda.pl/9864711200_... Od boku szafy wycięty jest otwór i przymocowany szczelnie radiator.
Witam, posiadam tokarkę częską (starsza produkcja silnik 10 kW) gdzie do jej hamowania nie używa się normalnie "mechanicznego" hamulca tylko Czesi zrobili to na jakiejś innej zasadzie że hamuje się prądem podawanym na silnik. Niestety szafa nie jest kompletna i nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie to polega. Pytanie jest takie czy jest możliwe zastosowanie...
Ogólnie słabo zabezpieczone falowniki trzeba bardzo uważać na hamowanie falownikiem bardzo źle znoszą rozpraszanie energii ale za tą cenę.
Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
W falownikach DELTA VFD-E trzeba zwracać uwagę na ostatnią literkę oznaczenia: T- wbudowany chopper hamulca, A- standard; Oznaczenia zacisków "-" i "+" - w pierwszym przypadku będzie to wyjście na rezystor hamowania; w drugim przypadku będzie to "szyna DC" (do wykorzystania zbiorczego DC i zewnętrznego chopper'a)
Zależy od tego, czy ilość energii odebrana od układu mechanicznego będzie wymagać rozproszenia. Innymi słowy, jeżeli przemiennik podczas hamowania będzie zgłaszać komunikat o zbyt wysokim napięciu w obwodzie DC, to należy zastosować wspomniany rezystor. Jeżeli odłączysz rezystor w działającym układzie, to w większości przypadków utracisz kontrolę nad...
Rezystor musiał być zastosowany inaczej co.chwile wyrzucał błąd na falowniki. Jak napisałem wcześniej hamowanie jest dość częste i dynamiczne. Poprostu chciałem dowiedzieć się od osoby poważnie znające się na fachu o dobrze rezystora do falownika nawet na przyszłość kiedy będzie trzeba zastosować dobrać inny.pozdrawiam panowie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... odpowiedź znajdziesz tutaj. A nie możesz kupić oryginału od producenta? Jeżeli nie to ja kiedyś składałem rezystor z 2 rezystorów kupionych w firmie aniro. Mają dużo lepsze ceny niż producenci na rezystory fabryczne chociaż... od producenta dostajesz gotowy rezystor który ma już obudowę zaprojektowaną...
Powinien być tam kondensator wysokonapięciowy -elektrolit rzędu 6800/400 . Gdy silnik jest w ruchu to jakiś stycznik podpina go do sieci i jednocześnie stykami pomocniczymi zasila ten kondensator przez prostownik z napiecia sieciowego. Gdy zatrzymujesz silnik to stycznik odpina zasilanie od sieci i silnika i kondesatora a stykami na spocznij łączy naładowany...
Witam najprościej chyba będzie tak jak kolega tobie poradził nie napisałeś jeszcze co chcesz napędzać tym falownikiem (jaka maszynę) czy potrzebna będzie tobie płynna regulacja czy wystarczą np 3 wpisane stałe prędkości w falowniku kombinując jeszcze rampami przyspieszania i hamowania w falowniku możemy uzyskać prosto płynne ruszanie i hamowanie maszyny...
Witam! Dla takich mocy w przedziale 120 - 220 om. W zasadzie jeżeli nie będzie bardzo dużej dynamiki pracy i wielkich momentów bezwładności to może wystarczy 470, ale tu jest pole do popisu: dobór właściwej rezystancji i mocy traconej w zależności od warunków obciążenia i rampy deceleracji dla danego stanowiska badawczego - to już dodatkowy rozdział...
Jesli chodzi o hamowanie pradem stalym to nie da sie calkowice zatrzymac wirnika. Jest to zwiazane z sama idea mozliwosci takiego hamowania. Moment hamujacy nie jest wytwarzany jesli wirnik jest nieruchomy. Mozna by to zrobic tak, ze najpierw hamowac go pradem stalym a dopiero potem zablokowac hamulcem mechanicznym. Tym samym by sie nie scieral.
Pewna (ale nie tania -jakiś LG do kilowata to okolice 500-700 zł) alternatywa to zastosowanie falownika. Falowniki mają wbudowane hamowanie silnika prądem stałym, do tego zyskasz miękki start i stop. Pozostaje ustalić moc silnika, dobrać falownik i z lekka przerobić sterowanie (wyciągnąć ze sterownika sygnał kierunku dla wbudowanego stycznika). Tak...
Sterowanie falownikiem odbywa się przez sieć profibus. Falownik pracuje w trybie rewersu. W słowie sterującym zmienia się jedynie bit 11. Czy jest możliwość regulacji rampy zwalniania i przyspieszania z poziomu MM440 jeżeli jest zmiana tylko bitu 11 słowa sterującego ( bez wyłączenia falownika). Hamowanie jest dopiero przy wyłączeniu falownika ( bit...
Widzę, że trochę namieszaliście w temacie. Wyłącznik awaryjny czyli potocznie zwany grzybem służy do zatrzymania całego układu a nie tylko falownika. Falownik to można sobie wyłączyć jakimkolwiek wyłącznikiem... Jeśli potrzebujesz hamowanie dynamiczne z falownika to wstaw w układ jakiś czerwony przycisk, którym wymusisz jakieś wejście programowalne...
Ten model Makity który podałeś to wiertarka udarowa na 230V. Na pewno chodzi o wkrętarkę akumulatorową na 12/18 V czy o wiertarkę zasilaną napięciem sieciowym? Bo w pierwszym przypadku tak jak wyżej wspomniano – hamowanie przez zwarcie wyprowadzeń silnika (hamowanie elektrodynamiczne). W przypadku wiertarki sieciowej taki sposób będzie mało skuteczny....
O za słabo nie chodzi, tylko jak długo może to hamować: Np 60s hamowania (wirnik zatrzymany) przy 50%, sekunda ruchu i znów hamowanie i tak 16godzin?
No właśnie rozwiązaniem takich problemów z falownikiem jest hamowanie prądem stałym, albo dynamiczne(zewnętrzny rezystor hamujący).
W zasadzie to obecnie wybór jest pomiędzy dwoma: LG iG5A z rezystorem 1000W i Toshiba VS-F11 z rezystorem 400W. Odbiorca nawet jest skłonny dodać te 450PLN więcej za Toshibę. Hamowanie bez rezystora jest takie sobie i niestety pracownicy pomagają sobie ręcznym hamulcem. Częstotliwość stałą będzie raczej 45Hz jak w podobnej instalacji ze skalarnym falownikiem...
,,Grube" przewody to rezystor, (P2 +B), cienkie to jego czujnik temperatury. Podłączyć do przeznaczonych do tego celu zacisków falownika. Jest tam wejście na termistor silnika.
Bo znalazłem też informacje że chopper to ..układ do hamowania dynamicznego silnika. Czyli rozumiem że pojawia się osobny prąd który hamuje silnik. Nie jest to osobny prąd. A twoja inf. mówi mi że jest to układ zabezpieczający czyli nadmiar prądu jest usuwany z silnika. Bo tak jest. Jest to układ zabezpieczający bo zabezpiecza falownik. Ale nie jest...
Niestety nie zapisuje takich informacji. Zaznacza tylko, ze wystąpił taki a taki błąd jednak bez dokładniejszych danych ani daty awarii(przynajmniej z menu falownika nie ma takich informacji). Jutro zobaczę program na PC może przez niego będzie dało się wyciągnąć więcej informacji. Czy za takie błędy mogło być odpowiedzialne niestabilne zasilanie? Bo...
W jednofazowym też można zmieniać kierunek obrotów, ale będzie to trudne w przypadku falownika. 1. Falowniki do silników 1 fazowych są bardzo mało popularne i będą z tego powodu drogie. 2. Mogą nie mieć opcji zmiany kierunku obrotów. 3. Można by użyć do zasilania silnika falownika 3 fazowego, ale on może nie chcieć pracować przy nierównomiernym obciążeniu...
aż się prosi aby zastosować falownik,mam używane sprawne falowniki,zatrzymanie takiego silnika falownikiem to 0.1s.zapraszam na pw.
Witam Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w doborze ustawień dla falownika LG SV040 IG5A (3 faz). Do falownika podłączone są dwa elektrowibratory (silniki wibracyjne) , każdy z nich ma następujące parametry : -0,65Kw -1,1 A -3000 obr/min -Ia/In 3,83 Pomiędzy falownikiem a każdym z silników zainstalowałem termik, w razie zadziałania rozłancza styk (Cm,Fx)...
Witam otóż chce sterować falownikiem IG5A przez sieć profibus posiadam Siemens S7-1200, oraz rozszerzenie CM1241 rs422/485 głównie to start/stop zadanie prędkości, czas przyspieszenia, hamowanie nigdy nie programowałem przez to rozwiązanie, wcześniej używałem połączenia profinet z panelem weintek ale tam przenosiłem tagi i było to proste do zrealizowania...
Do szajkadjk Rozpędzenie takiej prasy do normalnych obrotów pracy zajmuje zwykle kilkanaście obrotów koła zamachowego. Uruchamianie i hamowanie samego silnika falownikiem jest szybkie ale jak dołożysz do niego koło zamachowe maszyny to już nie będzie takie proste. Nawet jak zrealizujesz kontrolę położenia to potrzebujesz przyspieszyć koło do odpowiedniej...
Witam Bity systemowe generalnie można ustawiać! Sensowność na przykład zatrzymania pracy sterownika w sposób programowy często nie jest bez podstawna , nie stosowałem tego przy uzyciu TWIDO Ale w sytuacji awaryjnej utrzymanie stanu wyjść ze względów bezpieczeństwa np. piły z falownikiem i hamowanie z zachowaniem napięcia na maszynie ( wymagane do zatrzymania...
marcino2000 wszystko co napisałeś, napisałem ja. Dodałeś tylko funkcje które nie są potrzebne anders2, Pisałem o tym że może sobie wybrać inny falownik jaki mu się podoba, ale zaznaczyłem że LG jest jednym z tańszych i prostszym w obsłudze. Też oferuje hamowanie prądem stałym, zmiany kierunku, obsługuje dwa silniki, ma MOD-BUS-a itd. Pozdrawiam
W moim układzie nie chodzi za specjalnie o wydajność. Prędkość posuwu jest w miarę wolna. Dodaje, że układ mechaniczny mam z góry narzucony (ale zmieniam myślenie pewnych osób) i występują luzy - m.in. silnik ma przekładnię/reduktor osiową i już tu jest luz. Pytanie poboczne, stosował ktoś zwykłą przekładnię kątową do serwomotoru i chciał mieć precyzyjne...
Tu raczej chodzi bardziej o ograniczanie, sił jakie działają, przez zmniejszanie obrotów kiedy rośnie masa szpuli. Nie wiem czy zauważył ktoś, ale taka szpula działa jak taki mechaniczny KERS ?:-) Im więcej na niej nawinięte, tym więcej gromadzi energii. A skąd układ wie, że taśma się napięła? To prosty układ z ruchomą rolką (dociążoną lub na sprężynie),...
Jak nie ma mechaniczych hamulców, tylko hamuje się falownikiem to może być różnie. Raczej nierealne w tym przypadku. Nawet gdyby hamował falownikiem i pieprznęła by elektronika to by pojechał dalej, fizyczne hamulce muszą być.
Dobrz, uwzględnię to w programie :). Na razie nie mam więcej pytań ;). Dodano po 27 Jednak znalazłam dodatkowe pytanie. Do sterowania otwieraniem i zamykaniem drzwi potrzebny jest silnik (logiczne). Mam jednak pytanie - lepiej dać jeden silnik i po prostu zmieniać falownikiem kierunek obrotu, czy można dać dwa i wtedy w pewien sposób lepiej będzie mi...
Koledzy jeszcze mało widzieli. Pisałem że od skrzynki falownika do skrzynki wózka wciągarki stosuje się płaski kabel bo jest odporniejszy na zginanie i bardziej elastyczny. Natomiast od przewodu płaskiego przynajmniej w Demag'ach są przewody płaskie pomiędzy skrzynkami a falownikiem czy silnikami. Silniki mają puszki zaciskowe przystosowane do płaskich...
Takich transporterów jest 12 i ja wcale nie chcę, żeby to w miejscu zatrzymywało się. Czujka jest wcześniej zainstalowana - więc groźby, ze paleta wyjedzie nie ma. W moim układzie byłby jeden trafo plus po 2 styczniki i po jednym wyłączniku silnikowym na silnik. Myslę, ze wersja z falownikiem będzie jednak droższa. - nie potrzebuję zmiennej prędkości....
Desperacka potrzeba posiadania rezystora hamującego do falownika, rezystor powinien mieć rezystancję 200 Ω i moc 80 W. Grzałka 250W / 230V powinna pasować.
Witam, tak sobie rozważam czy w podnośnikach można by wykorzystać możliwość śruby kulowej, do zmiany ruchu liniowego na obrotowy pod wpływem obciążenia, do odzyskiwania energii podczas opuszczania ładunku. Założyłem sobie śrubę o średnicy 40 mm, skoku 10 mm, długości roboczej 2000 mm, max obciążenie osiowe 12kN, zakładana prędkość opuszczania 0,2 m/s,...
Witam, Na czym polega to korygowanie czujników? (w sensie, realizuje to Pan programowo?). Najłatwiej było by dostawić czujnik indukcyjny na kole zębatym i zliczać/odejmować impulsy w górę/dół. Jeden z czujników skrajnych (parter lub 6 piętro) zrobić dodatkowo jako czujnik referencyjny i od niego zerować pozycję z impulsów. Jeżeli ma Pan możliwość sterować...
Sorry, zagalopowałem się. To co chcecie zrobić podłączając to przesunięte napięcie na dwie fazy silnika a trzecia "normalnie" to tzw. hamowanie dwufazowe - takie układy są stosowane ale jedyne miejsce gdzie coś takiego widziałem to opuszczanie ciężaru na dźwignicach i to przy silnikach o mocach rzędu 75-150kW. Moment silnika spada do wartości ok. 0,8Mn....
One mają seryjne choopery 4 ohmy majster mówi o tym "5a3- 4 -00 ". A błąd choopera to przewaźnie za wysokie zasilanie na szynie DC. Spróbuj przedłużyć rampę hamowania jeszcze. Albo idź na chama i daj DC hamowanie parametr chyba 820.
Dzięki za odpowiedź: Ad.1. Powoli skłaniam się ku łańcuchowi, jednak trochę martwi mnie smarowanie - pasek byłby trochę czystszym i mniej obsługowym rozwiązaniem. No ale łańcuch będzie na pewno trwalszy. Choć z drugiej strony nie będzie dużych obciążeń. Ale jak na razie to chyba wybiorę łańcuch. Ad.2. Właśnie myślałem o krańcówkach w postaci czujników...
hamowanie silnika falownikiem motoreduktor falownikiem sterownie falownikiem
volvo silnika załączanie alarmu pilota satel kostka rozdzielcza
podział podsieci samsung le37b553
Klakson Nissan Micra K13 – lokalizacja pod lewym reflektorem, dostęp i wymiana Audi A4 B8 2.0 TDI nie odpala po wymianie pompy paliwa