Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
Ja znalazłem jeszcze jak Bułgarzy rozwiązali hamowanie silnika we frezarce. W załączniku zamieszczam schemat.
Zapomniałem dodać, że Ith dla tego stycznika wynosi 20A. No i druga kwestia, w jakiej kategorii rozpatrywać zasilacze impulsowe? Stycznika ten ma prąd pracy 7A, ale dla AC-3. Podejrzewam jednak, ze zasilacze tego typu zaliczają się raczej do innej grupy. AC 1 - obciążenie nieindukcyjne lub małoindukcyjne (cos FI do 0,95) AC 2 - silniki indukcyjne pierścieniowe,...
Napięcie na wirniku (prąd) będzie większy niż przy rozruchu. Zawsze hamowanie przeciwprądem czy to w silnikach DC czy asynchronicznych wymusza większy przepływ prądu. I z tym się zgodzę Kolego
Hamowanie przeciwprądem to nie odwrotnie podłączone napięcie, tylko napięcie niższe od tego, które wytwarza silnik - jak masz silnik np. na 12V, i on kręcąc się wytwarza 10V, to do hamowania dajesz mu 8V - wtedy płynie taki sam prąd, jak przy normalnej pracy, ale w przeciwną stronę, i hamuje silnik. Na to, że kondensator załatwi spowolnienie włączenia/wyłączenia...
częstymi i szybkimi zmianami obrotów. To musisz kupić konkretny falownik. Hamowanie przeciwprądem to nie jest funkcja wbudowana w tanie falowniki.
A nie wystarczy Ci hamowanie poprzez zwarcie?
Zwarcie silnika działa przy pracy prądnicowej i słabnie przy zmniejszaniu obrotów. Hamowanie przeciwprądem jest skuteczniejsze. Wystarczy że go wyłączysz po zahamowaniu silnika. Po eksperymentach można zastosować czasówkę.
Hamowanie przeciwprądem jest najszybsze ;) elektronika tu niepotrzebna w sumie ;)
Efektywnie i prosto do sieci można wykorzystać pracę prądnicową napędu. Hamowanie przeciwprądem będzie nieodzowne przy przejściu z pracy prądnicowej do zatrzymania wciągarki.
Hamowanie przeciwprądem dodatkowo rozładowuje akumulator celem szybszego wyhamowania. u mnie pełen mostek H nie wchodzi w grę - za duże straty. Sprawa robi się coraz bardziej pilna ponieważ wczoraj prawie miałem wypadek przez nieodpowiedzialnego kierowcę wymuszającego pierwszeństwo.
To OK, ale zakładając że jest ten sam silnik - czyli charakterystyka moment-obroty jest taki sam to przy hamowaniu prądem stałym, czy przeciwprądem hamowanie jest gwałtowniejsze. Laboratorium wskazuje, że przy przeciwprądzie ROMOO pisze, że przy prądzie stałym. Gdzie jest prawda?
Mało danych! Jakie obciążenie? Nie lepszy softstart od g/t? Zmiana kierunku jaka? Łagodna, nawrót, hamowanie przeciwprądem czy jak? http://www.moeller.pl/Documentation/Prze... strona 52,53 - tak dla przykładu.
Ten aparat to przełącznik kierunku jazdy. Więc kolego albo wózek nie ma sprawnych hamulców, albo operator się bawi i hamuje przeciwprądem. "Palenie gumy" też taki skutek niesie.
Przecież po rozruchu pierścienie są zwierane i programator rozruchu jest odłączany. Nie znam przekaźnika AESY - u nas w firmie stosowane są programatory czasowe 4 do 6 stopni. Hamowanie przeciwprądem jest wyposażone w detektory częstotliwości wirnika w celu wyeliminowania przeciwnych obrotów po wyhamowaniu. Próg zadziałania ustawia się na 54-52 Hz.
Takie hamowanie to nic dobrego (dla silników klatkowych) Przy wcale niewielkich bezwładnościach wałki silników będą się ukręcać. Praktycznie z hamowaniem przeciwprądem w maszynie spotkałem się w dwóch przypadkach : - silnik przy "kontrowaniu" był zasilany obniżonym napięciem - silnik napędza małe sprzęgło hydrokinetyczne z praktyki też: Przy awarii...
zamiast tachoprądnicy napięcie można wziąść z jednej z faz co do ochrony silnika przed przegrzaniem to jakies zabezpieczenie cieplne bym dał i tak jw hamowanie przeciwprądem lub przekażnikiem czasowym wszystko zależy ile przewidujesz zmian kierunków(rozruchów) np na godzine i zeby nie przegrzać silnika przypadkowo trzeba dać zabezpieczenie cieplne silnika...
Wszystko fajnie, ale ten schemat nadaje się bardziej do celów poglądowych Oczywiście. Do zastosowań idiotoodpornych stosuje się styczniki z blokadą mechaniczną, która w 100% uniemożliwia załączenie dwóch styczników jednocześnie. Blokada elektryczna jest trochę mniej skuteczna, ale wystarczająca aby inteligenty inaczej musiałby się sporo natrudzić,...
Przy zwieraniu silnika dla przyspieszenia jego zatrzymania pojawia się prąd generowany przez silnik. Z kolei gdy silnik jest rozpędzony i zmienisz przepływ prądu zasilającego to zafundujesz mu hamowanie przeciwprądem i będzie to związane z prądem większym, niż prąd jaki płynie przez silnik przy zatrzymaniu wirnika. Do takich testów przygotuj sobie mocniejszy...
W silnikach DC hamowanie jest przez zwarcie pełne a nie przez żaden rezystor, a w przy silnikach AC hamowanie jest przeciw prądem A kto zabrania hamowania rezystrem np. 1Ω, bądź przeciwprądem silnika DC ? UFO ?
Przy hamowaniu przeciwprądem czas hamowania dobiera się czasowką. Czemu tego nie zastosujesz ?
Najprościej wyjdzie zrobić sterowniczek oparty na układzie NE 555, a element wykonawczy - dowolny przekaźnik z cewką na napięcie stałe i trzema torami roboczymi. Styki muszą być zwierno - rozwierne. NE 555 służy do załączania i wyłączania przekaźnika, a sam przekażnik do zmiany kolejności faz na silniku, a tym samym do zmiany kierunku obrotów. Jeszcze...
- Hamowanie Prądem stalym , tj. podlączenie do uzwojeń napięcia stalego. - Hamowa przeciwprądem ,tj zmiana kierunku wirowania pola magnetycznego na przeciwny do kierunku wirowania wirnika. Obawiam się że "normalnych" użytkowników wedlug Twojej klasyfikacji może nie być zbyt wielu. Zresztą nie wiem czy powinno być wielu.
(at)Expert Grupa Topex dziękuje za odpowiedź, podejrzewam że silnik (a konkretnie komutator) dostaje w kość przy takim hamowaniu, ale do tego silnik służy i zużywa się jako część eksploatacyjna. Cieszę się, że post dotyczący naszego sprzętu wywołał taką ożywioną i merytoryczną dyskusję. Prawdą jest, że hamowanie przeciwprądem wpływa na żywotność silnika...
A tam nie ma hamowania przeciwprądem?
Enkoder to jak dla mnie za dużo powiedziane. Jak potrzeba tylko zadaną odległość kątową przebytą przez wał silnika, nie musisz potwierdzać kierunku obrotów - czujnik zbliżeniowy, jak koszt za duży to daj transoptor szczelinowy (np. ze stacji dysków lub czegoś podobnego)i jakąś przesłonę na wał. Ten sygnał po następnym transoptorze na mikroklocek. Masz...
Prąd przemienny: AC-1 obciążenia nieindukcyjne lub o małej indukcyjności, piece oporowe AC-2 silniki pierścieniowe: rozruch, wyłączenie AC-3 silniki klatkowe: rozruch, wyłączenie podczas biegu *1) AC-4 silniki klatkowe: rozruch, hamowanie przeciwprądowe, nawrót, impulsowanie AC-5A włączanie lamp wyładowczych AC-5B włączanie lamp żarowych AC-6A włączanie...
Witam. Sprawdź jaki rodzaj hamowania zapewnia falownik. Może np. zwracać energię do sieci lub hamować przeciwprądem. Poczytaj o sposobach hamowania silnika a następnie sprawdź w dokumentacji do falownika jak to jest realizowane. Pozdrawiam.
Przekaźnik z dwoma parami styków NO i NZ Pytanie czy zwarcie uzwojeń silnika wystarczy czy potrzebne hamowanie przeciwprądem?
Jedna ważna sprawa: Przełączenie przełącznika silników gdy silnik jest zasilany (kręci sie, jest hamowany przeciwprądem itp) jest jednym z najprostszych sposobów na ubicie falownika.
Witam ponownie. Sprawdziłem powyższe rozwiązanie z hamowaniem przeciwprądem i wkrętarka świeci jakby chciała zaraz wybuchnąć. Niestety nie jest to za dobre rozwiązanie. Wczytując się w podesłaną laborkę trochę zgłupiałem. W prezentowanym w niej silniku mamy jedno uzwojenie.
Hamowanie "przeciwprądem" zwarciowym stosuje się nie tylko w silnikach DC ale również w wszelkiej maści silnikach komutatorowych AC w których dzięki magnetyzmowi szczątkowemu następuje samowzbudzenie i generowanie prądu. Taki sposób hamowania jest stosowany np. w kosiarkach elektrycznych, sokowirówka, itp. czyli wszędzie tam gdzie ze względów bezpieczeństwa,...
Elektryki hamują tzw. przeciwprądem odzyskując energię z hamowanie, a to na pewno powoduje nagłe zwalniania obrotów i przez to większe zużycie opon. do tego pytganie czy mieszanka gumy była dobrana do charaktery obciążenia opony?
Zamiast hamulca użyć silnika hamującego przeciwprądem. Regulując jego prąd można zmieniać siłę naciągu.
Tylko pamiętaj aby dobrać sporą rezerwę mocy na tranzystorach, przy takim hamowaniu przeciwprądem będą mocno obciążone.
Witam! A może uszkodzenie następuje przy nawrocie - zbyt wcześnie włączasz przeciwny kierunek obrotów i hamujesz przeciwprądem?
Mam wkrętarkę AEG, która kosztowała 4-ro cyfrowo. I też iskrzy. Jak trochę nią popracujesz i szczotki ułożą się dobrze na komutatorze to iskrzenie się zmniejszy, ale nie zniknie zupełnie. Na Politechnice Łódzkiej w pewnej maszynie z dużym silnikiem też zainstalowano hamulec (hamujący przeciwprądem). Bo taki wymóg BHP-owca. Uwierz mi, na hali maszyn...
Albo wszystko na raz. Może układ przystosowany jest do hamowania przeciwprądem. ;)
Witam. Jeśli chcesz stosować klucze tranzystorowe, to lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie MOSFET'a. Główną zaletą jest zminimalizowanie strat. Moje wątpliwości budzi założenie o hamowaniu przeciwprądem. Jeśli silnik nie jest przystosowany do takiej pracy, to może ono doprowadzić do szybkiego zniszczenia. Proponowałbym zastosować hamowanie prądnicowe....
Jeżeli mechanizm napędzanej maszyny na to pozwoli, to zastosuj hamowanie przeciwprądem. W literaturze o napędach znajdziesz zasady i schematy jak to ma pracować. Pozdrawiam wzystkich jjanek
Części nie potrzeba żadnych, oczywiście zasilanie. Moc ani obroty nie są zbyt duże chociaż u mnie pracuje na posuwie w dość ciężkich warunkach prawo/lewo, hamowanie przeciwprądem. Skopciłem silnik 550 W a prądnica chodzi. Co kolega proponuje zamiast punktów?. Co ma napędzać?. Jak jakiegoś łunochoda to już sporo elektroniki. Dodano po 8 Kolego zdjęcie?...
Zmiana kierunków obrotów silnika trójfazowego przy wirowaniu w jednym kierunku na drugi to hamowanie przeciwprądem. Nie jest to zbytnio zabójcze dla silnika lecz nie wytrzymują zabezpieczenia termiczne i bezpiecznikowe. Najkożystniej silnik zatrzymać i puścić w drugą stronę. Pozdrawiam. Spektra
Dziękuje za odpowiedzi. Sterowanie nie jest problemem, mam do tego DCS`a którego już jestem w stanie skonfigurować, podaje 24V na przekaźnik i to będzie sterować tym silnikiem. Tak z ciekawości jeszcze zapytam. Czy mogę podawać napięcie na tego typu silnik np. przez 0.2 sekundy, potem 0.2s przerwy i tak przez godzinę? Gdzie są jakieś granice w takich...
Witam. Jeżeli na silnik poda się zasilanie w przeciwnym kierunku, to nazywa się to hamowanie przeciwprądem. Jest bardzo skuteczne. Silnik szeregowy w zasadzie nie różni się od prądnicy szeregowej i jeśli ma obroty, a zabierzesz mu zasilanie to jest gotowy aby oddać prąd (jeśli będzie miał zamknięty obwód). Obwód może być zamknięty rezystorem (hamowanie...
A nie opłaci się Wam dać falownika zamiast styczników? Zaoszczędzicie na wypalonych stykach, na energii elektrycznej (nie będzie hamowania przeciwprądem), na stanie silnika (mniej się będzie przegrzewał przy nawrotach), może również na procesie technologicznym (mniejszy czas nawrotu).
Chciałbym zadać banalne pytanie biorąc pod uwagę moje wykształcenie. Ale mam wątpliwości a ktoś mi je rozwieje w dosłownie kilka sekund. Załóżmy że mam generator wiatrowy z magnesami stałymi, gdzie nie ma oczywiście możliwości wyłączenia wzbudzenia ani hamowania przeciwprądem. Energia jest produkowana cały czas o ile tylko wieje wiatr. Co powinienem...
I może jeszcze z jaką częstotliwością ma się zmieniać kierunek obrotów. Być może miałoby sens zrobienie multiwibratora na jakimś CMOS-ie Nie wiemy do czego ten układ ma służyć. Silnik może nie być przystosowany do pracy nawrotnej z dużą częstotliwością i hamowaniem przeciwprądem. Wtedy między pracą w lewo a pracą w prawo trzeba mu dać czas na zatrzymanie...
Owszem jest taki rodzaj hamowania, ale nie nadaje się do hamowania (zatrzymania) podnoszonych przedmiotów. Może jedynie trochę spowolnić opadanie. Przy hamowaniu prądnicowym (nie przeciwprądem) efekt hamowania będzie występował tylko wtedy jak jest ruch (prądnica-silnik się kręci) i zależy od prędkości - im wolniejszy ruch tym efekt hamowania mniejszy,...
Autor postu powinien jednak napisać, co ten silnik ma napędzać. Być może będzie potrzebował rozruchu gwiazda-trójkąt. Ale jakie to ma znaczenie? Typowy "grzybek", czyli Stop Awaryjny ma tylko za zadanie wyłączyć obwód sterowania i po wcisnięciu ma zostać w tej pozycji, w przeciwieństwie do zwykłego "Stopu". Nie ma znaczenia czy układ jest Y/Δ,...
...ŁUK40 miały taką przypadłość że spadała rączka i wstawiona w nieodpowiednim miejscu... Nie było takiej opcji. Chyba, że użytkownik nie wiadomo po co odkręcił śrubkę mocującą "rączkę" i ją zgubił. W tym wyłączniku w ogóle nie było potrzeby demontowania "rączki" podczas wykonywania jakichkolwiek przy nim czynności. Był to bardzo udany produkt występujący...
hamowanie silnika przeciwprądem hamowani silnika przeciwprądem hamowanie falownikiem
zafira pompa volvo silnika próbnik wtryskiwacza paliwa
sharp 32le320 kuchenka mikrofalowa electrolux
Szarpak rozruchu do agregatu Hyundai HG2201 – oryginał i zamienniki GX160/GX200 Citroen C5 mk2 – tył podnosi się tylko do najwyższej pozycji, czujnik wysokości, Hydractive III