Ten aparat to przełącznik kierunku jazdy. Więc kolego albo wózek nie ma sprawnych hamulców, albo operator się bawi i hamuje przeciwprądem. "Palenie gumy" też taki skutek niesie.
Przy hamowaniu przeciwprądem czas hamowania dobiera się czasowką. Czemu tego nie zastosujesz ?
Ja znalazłem jeszcze jak Bułgarzy rozwiązali hamowanie silnika we frezarce. W załączniku zamieszczam schemat.
A tam nie ma hamowania przeciwprądem?
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
Nie wiem po co Ci pomiar napięcia indukowanego po odjęciu zasilania. Do hamowania przy użyciu mostkowego przekształtnika DC/DC (tzw. mostka H) potrzebny Ci jest pomiar prądu płynącego przez silnik. Przy hamowaniu zadajesz prąd o przeciwnym zwrocie i żądanej wartości, a układ sterowania ma tak wysterować tranzystorami mostka by odtworzyć prąd zadany....
Napięcie na wirniku (prąd) będzie większy niż przy rozruchu. Zawsze hamowanie przeciwprądem czy to w silnikach DC czy asynchronicznych wymusza większy przepływ prądu. I z tym się zgodzę Kolego
Prąd przemienny: AC-1 obciążenia nieindukcyjne lub o małej indukcyjności, piece oporowe AC-2 silniki pierścieniowe: rozruch, wyłączenie AC-3 silniki klatkowe: rozruch, wyłączenie podczas biegu *1) AC-4 silniki klatkowe: rozruch, hamowanie przeciwprądowe, nawrót, impulsowanie AC-5A włączanie lamp wyładowczych AC-5B włączanie lamp żarowych AC-6A włączanie...
Zapomniałem dodać, że Ith dla tego stycznika wynosi 20A. No i druga kwestia, w jakiej kategorii rozpatrywać zasilacze impulsowe? Stycznika ten ma prąd pracy 7A, ale dla AC-3. Podejrzewam jednak, ze zasilacze tego typu zaliczają się raczej do innej grupy. AC 1 - obciążenie nieindukcyjne lub małoindukcyjne (cos FI do 0,95) AC 2 - silniki indukcyjne pierścieniowe,...
Witam. Sprawdź jaki rodzaj hamowania zapewnia falownik. Może np. zwracać energię do sieci lub hamować przeciwprądem. Poczytaj o sposobach hamowania silnika a następnie sprawdź w dokumentacji do falownika jak to jest realizowane. Pozdrawiam.
częstymi i szybkimi zmianami obrotów. To musisz kupić konkretny falownik. Hamowanie przeciwprądem to nie jest funkcja wbudowana w tanie falowniki.
Jedna ważna sprawa: Przełączenie przełącznika silników gdy silnik jest zasilany (kręci sie, jest hamowany przeciwprądem itp) jest jednym z najprostszych sposobów na ubicie falownika.
Przekaźnik z dwoma parami styków NO i NZ Pytanie czy zwarcie uzwojeń silnika wystarczy czy potrzebne hamowanie przeciwprądem?
Elektryki hamują tzw. przeciwprądem odzyskując energię z hamowanie, a to na pewno powoduje nagłe zwalniania obrotów i przez to większe zużycie opon. do tego pytganie czy mieszanka gumy była dobrana do charaktery obciążenia opony?
Hamowanie "przeciwprądem" zwarciowym stosuje się nie tylko w silnikach DC ale również w wszelkiej maści silnikach komutatorowych AC w których dzięki magnetyzmowi szczątkowemu następuje samowzbudzenie i generowanie prądu. Taki sposób hamowania jest stosowany np. w kosiarkach elektrycznych, sokowirówka, itp. czyli wszędzie tam gdzie ze względów bezpieczeństwa,...
Witam ponownie. Sprawdziłem powyższe rozwiązanie z hamowaniem przeciwprądem i wkrętarka świeci jakby chciała zaraz wybuchnąć. Niestety nie jest to za dobre rozwiązanie. Wczytując się w podesłaną laborkę trochę zgłupiałem. W prezentowanym w niej silniku mamy jedno uzwojenie.
Hamowanie przeciwprądem jest najszybsze ;) elektronika tu niepotrzebna w sumie ;)
Ja mam pytanie do hamowania "przeciwprądem".Czy taki sposób wpływa na stan uzwojenia silnika (ew.spalenie uzwojenia) ?
Albo wszystko na raz. Może układ przystosowany jest do hamowania przeciwprądem. ;)
Zwarcie silnika działa przy pracy prądnicowej i słabnie przy zmniejszaniu obrotów. Hamowanie przeciwprądem jest skuteczniejsze. Wystarczy że go wyłączysz po zahamowaniu silnika. Po eksperymentach można zastosować czasówkę.
Tylko pamiętaj aby dobrać sporą rezerwę mocy na tranzystorach, przy takim hamowaniu przeciwprądem będą mocno obciążone.
Witam! A może uszkodzenie następuje przy nawrocie - zbyt wcześnie włączasz przeciwny kierunek obrotów i hamujesz przeciwprądem?
Efektywnie i prosto do sieci można wykorzystać pracę prądnicową napędu. Hamowanie przeciwprądem będzie nieodzowne przy przejściu z pracy prądnicowej do zatrzymania wciągarki.
Witam. Hamowanie odzyskowe możesz osiągnąć stosując mostek H, np. z mosfet'ów. Będzie to hamowanie "przeciwprądem". Do sterowania można użyć modulacji szerokością impulsu. Podczas takiego hamowania następuje doładowywanie akumulatora.
Jeżeli mechanizm napędzanej maszyny na to pozwoli, to zastosuj hamowanie przeciwprądem. W literaturze o napędach znajdziesz zasady i schematy jak to ma pracować. Pozdrawiam wzystkich jjanek
Mało danych! Jakie obciążenie? Nie lepszy softstart od g/t? Zmiana kierunku jaka? Łagodna, nawrót, hamowanie przeciwprądem czy jak? http://www.moeller.pl/Documentation/Prze... strona 52,53 - tak dla przykładu.
Witam. Jeśli chcesz stosować klucze tranzystorowe, to lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie MOSFET'a. Główną zaletą jest zminimalizowanie strat. Moje wątpliwości budzi założenie o hamowaniu przeciwprądem. Jeśli silnik nie jest przystosowany do takiej pracy, to może ono doprowadzić do szybkiego zniszczenia. Proponowałbym zastosować hamowanie prądnicowe....
To OK, ale zakładając że jest ten sam silnik - czyli charakterystyka moment-obroty jest taki sam to przy hamowaniu prądem stałym, czy przeciwprądem hamowanie jest gwałtowniejsze. Laboratorium wskazuje, że przy przeciwprądzie ROMOO pisze, że przy prądzie stałym. Gdzie jest prawda?
Części nie potrzeba żadnych, oczywiście zasilanie. Moc ani obroty nie są zbyt duże chociaż u mnie pracuje na posuwie w dość ciężkich warunkach prawo/lewo, hamowanie przeciwprądem. Skopciłem silnik 550 W a prądnica chodzi. Co kolega proponuje zamiast punktów?. Co ma napędzać?. Jak jakiegoś łunochoda to już sporo elektroniki. Dodano po 8 Kolego zdjęcie?...
Zmiana kierunków obrotów silnika trójfazowego przy wirowaniu w jednym kierunku na drugi to hamowanie przeciwprądem. Nie jest to zbytnio zabójcze dla silnika lecz nie wytrzymują zabezpieczenia termiczne i bezpiecznikowe. Najkożystniej silnik zatrzymać i puścić w drugą stronę. Pozdrawiam. Spektra
A nie opłaci się Wam dać falownika zamiast styczników? Zaoszczędzicie na wypalonych stykach, na energii elektrycznej (nie będzie hamowania przeciwprądem), na stanie silnika (mniej się będzie przegrzewał przy nawrotach), może również na procesie technologicznym (mniejszy czas nawrotu).
Witam. Jeżeli na silnik poda się zasilanie w przeciwnym kierunku, to nazywa się to hamowanie przeciwprądem. Jest bardzo skuteczne. Silnik szeregowy w zasadzie nie różni się od prądnicy szeregowej i jeśli ma obroty, a zabierzesz mu zasilanie to jest gotowy aby oddać prąd (jeśli będzie miał zamknięty obwód). Obwód może być zamknięty rezystorem (hamowanie...
Chciałbym zadać banalne pytanie biorąc pod uwagę moje wykształcenie. Ale mam wątpliwości a ktoś mi je rozwieje w dosłownie kilka sekund. Załóżmy że mam generator wiatrowy z magnesami stałymi, gdzie nie ma oczywiście możliwości wyłączenia wzbudzenia ani hamowania przeciwprądem. Energia jest produkowana cały czas o ile tylko wieje wiatr. Co powinienem...
Przecież po rozruchu pierścienie są zwierane i programator rozruchu jest odłączany. Nie znam przekaźnika AESY - u nas w firmie stosowane są programatory czasowe 4 do 6 stopni. Hamowanie przeciwprądem jest wyposażone w detektory częstotliwości wirnika w celu wyeliminowania przeciwnych obrotów po wyhamowaniu. Próg zadziałania ustawia się na 54-52 Hz.
I może jeszcze z jaką częstotliwością ma się zmieniać kierunek obrotów. Być może miałoby sens zrobienie multiwibratora na jakimś CMOS-ie Nie wiemy do czego ten układ ma służyć. Silnik może nie być przystosowany do pracy nawrotnej z dużą częstotliwością i hamowaniem przeciwprądem. Wtedy między pracą w lewo a pracą w prawo trzeba mu dać czas na zatrzymanie...
...ŁUK40 miały taką przypadłość że spadała rączka i wstawiona w nieodpowiednim miejscu... Nie było takiej opcji. Chyba, że użytkownik nie wiadomo po co odkręcił śrubkę mocującą "rączkę" i ją zgubił. W tym wyłączniku w ogóle nie było potrzeby demontowania "rączki" podczas wykonywania jakichkolwiek przy nim czynności. Był to bardzo udany produkt występujący...
Dziękuje za odpowiedzi. Sterowanie nie jest problemem, mam do tego DCS`a którego już jestem w stanie skonfigurować, podaje 24V na przekaźnik i to będzie sterować tym silnikiem. Tak z ciekawości jeszcze zapytam. Czy mogę podawać napięcie na tego typu silnik np. przez 0.2 sekundy, potem 0.2s przerwy i tak przez godzinę? Gdzie są jakieś granice w takich...
zamiast tachoprądnicy napięcie można wziąść z jednej z faz co do ochrony silnika przed przegrzaniem to jakies zabezpieczenie cieplne bym dał i tak jw hamowanie przeciwprądem lub przekażnikiem czasowym wszystko zależy ile przewidujesz zmian kierunków(rozruchów) np na godzine i zeby nie przegrzać silnika przypadkowo trzeba dać zabezpieczenie cieplne silnika...
Możesz spróbować hamować przeciwprądem przy obniżonym napięciu i przy zmniejszeniu prędkości zwiększać napięcie . Takie rozwiązanie pozwala zatrzymać płynnie obrót żurawia wieżowego (kilka - kilkanaście ton balastu przeciwwagi rozpędzonych na promieniu 10-15m , wysięgnik ze względu na długość też ma pewną bezwładność) w ciągu kilku sekund Widziałem...
No a może dało by rade zrobić coś takiego, żeby się zatrzymywał np. na sekundę , a potem kręcił 5 sekund i tak w kółko. A wiesz jak długo kręcą się talerze (napędzane takim silnikiem) w HDD po wyłączeniu zasilania? Musiałby być ten silnik najpierw hamowany przeciwprądem aż do zatrzymania się i ponownie rozpędzany w przeciwnym kierunku, a tego to raczej...
Owszem jest taki rodzaj hamowania, ale nie nadaje się do hamowania (zatrzymania) podnoszonych przedmiotów. Może jedynie trochę spowolnić opadanie. Przy hamowaniu prądnicowym (nie przeciwprądem) efekt hamowania będzie występował tylko wtedy jak jest ruch (prądnica-silnik się kręci) i zależy od prędkości - im wolniejszy ruch tym efekt hamowania mniejszy,...
Autor postu powinien jednak napisać, co ten silnik ma napędzać. Być może będzie potrzebował rozruchu gwiazda-trójkąt. Ale jakie to ma znaczenie? Typowy "grzybek", czyli Stop Awaryjny ma tylko za zadanie wyłączyć obwód sterowania i po wcisnięciu ma zostać w tej pozycji, w przeciwieństwie do zwykłego "Stopu". Nie ma znaczenia czy układ jest Y/Δ,...
Przy zwieraniu silnika dla przyspieszenia jego zatrzymania pojawia się prąd generowany przez silnik. Z kolei gdy silnik jest rozpędzony i zmienisz przepływ prądu zasilającego to zafundujesz mu hamowanie przeciwprądem i będzie to związane z prądem większym, niż prąd jaki płynie przez silnik przy zatrzymaniu wirnika. Do takich testów przygotuj sobie mocniejszy...
Raczej o klasę/rząd. Trudno byłoby procentowo, skoro np. prąd znamionowy silnika to 11A a klasa stycznika 12A (np. LC1D12B7). Dodatkowo trzeba liczyć się z ilością rozruchów w czasie. Na ogół dobieramy styczniki dla AC3, ale tu niemal zahaczamy o AC4... Hamowania przeciwprądem nie ma, ale impulsowanie owszem, jak operator "bawi" się przyciskami :) W...
podłączam np. taką manetkę Link, zapytaj doradcę (tel. 61 22 27 422) Jaki interfejs? Analogowy lub PWM? (Analogowy 0-10V, 0-5V, 4-20mA) A jakie zasilanie manetki, bo jeżeli interfejs analogowy 4-20mA to zasilanie manetki może być z pętli prądowej. pomiędzy sterownikiem a silnikiem Link instaluję taki przełącznik Link I rozważ sytuacje: jedziesz "cała...
Silniczki prądu stałego z wkrętarek raczej trudno się otwiera. Nie we wszystkich wkrętarkach jest stosowane hamowanie silnika przeciwprądem. Jak powoli puszczasz przycisk wyłącznika to nie iskrzy bo nie hamuje. Gdyby silnik był uszkodzony ( szczoteczki lub komutator ) iskrzył by silnie przy największych obrotach.
Wszystko fajnie, ale ten schemat nadaje się bardziej do celów poglądowych Oczywiście. Do zastosowań idiotoodpornych stosuje się styczniki z blokadą mechaniczną, która w 100% uniemożliwia załączenie dwóch styczników jednocześnie. Blokada elektryczna jest trochę mniej skuteczna, ale wystarczająca aby inteligenty inaczej musiałby się sporo natrudzić,...
Wszyscy zajmują się sterowaniem, ale jest inny problem. Nie jestem pewien, czy zwykły silnik poradzi sobie z taką ilością nawrotów. Silnik indukcyjny jest przeważnie przeznaczony do pracy ciągłej. I wytrzymuje skutki cieplne prądu znamionowego. A przy tym reżimie pracy, co 5 - 10 sekund dostaje prąd rozruchowy, znacznie większy od znamionowego, mało...
Eksperymentowałem dość dawno z bardzo podobną konstrukcją, używając lusterek przytwierdzonych do mechanizmów pozycjonowania głowicy z HDD. (Później galwa ze starego odtwarzacza płyt optyczych - laser gazowy He-Ne). Efekty były fajne ale bez rewelacji. Żeby była możliwość wyświetlania ostrych kantów, czy nawet prostych bitmap, to niestety układ musi...
Ok, ale odnosząc się do tego co ja napisałem powyżej, to jest to racja czy nie? Prosziłbym bardzo o konkretne odpowiedzi na moje punkty. Pozdrawiam. W ogólnym przypadku nie masz racji. ad 1. Załóżmy że napięcie na silnik podajesz z PWM z wypełnieniem 50%, wszystko zależy jaki prąd płynie w obwodzie. Prąd w obwodzie zależy z kolei od wielu czynników:...
Dzięki _jta_ za tak dokładną analizę. Doszedłem do podobnych wniosków oglądając oscylogramy i testując napęd. Co do mojego schematu to klasyczny układ H więc co tu rysować? Co do przerw między PWM, nie rozumiem o co dokładnie chodzi. Sterowanie to zwykłe PWM, a nie jakieś FM czy obydwa na raz. Sądząc po tym, że piszesz coś o kolumnie (półmostku) pewnie...
Może rozdielić obwody kierunku obrotów ( przez odłączenie zasilanie mostka tyrystorowego-wymontowując bezpieczniki z jednego mostka) i sprawdzić oddzielnie jak układ pracuje dla kazdego kierunku. Da to odpowiedź , czy winny sterownik czy też współpraca mostków - ( moim zdaniem ,przełączanie kierunków może odbywać się po całkowitym zatrzymaniu napędu...
Do poniedziałku już i tak nic nie sprawdzę. Muszę dodać, że pierwszy raz się za prądnicę wziąłem więc doświadczenia nie mam żadnego. Jeszcze tylko chciałem dopisać, że próbowałem odwrócić biegunowość na wzbudzenie to prądnica nie dławiła silnika ale też nie wytworzyła żadnego napięcia (czyżby coś z magnetyzmem szczątkowym?). I jeszcze jedna próba była:)...
Jeśli się nie sprawdza, to oznacza, że silnik ma za dużą prędkość lub/i tarcza ma za dużą bezwładność. To jest hamowanie na zwarciu silnika i nie ma już nic skuteczniejszego i prostego . Jest jeszcze hamowanie przeciwprądem , ale nie jest to proste w wykonaniu.
Czy GRAPHITE ma w ofercie wkrętarki udarowe, czy to sprzęt wyłącznie z wyższej półki cenowej? Chodzi mi o coś takiego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... "elektryczny hamulec wrzeciona" czy chodzi o "zwarcie" silnika aby szybko wyhamować ruch wynikający z bezładności? Cześć, jestem pracownikiem Grupy Topex, dlatego pozwolę...
Najprościej wyjdzie zrobić sterowniczek oparty na układzie NE 555, a element wykonawczy - dowolny przekaźnik z cewką na napięcie stałe i trzema torami roboczymi. Styki muszą być zwierno - rozwierne. NE 555 służy do załączania i wyłączania przekaźnika, a sam przekażnik do zmiany kolejności faz na silniku, a tym samym do zmiany kierunku obrotów. Jeszcze...
W silnikach DC hamowanie jest przez zwarcie pełne a nie przez żaden rezystor, a w przy silnikach AC hamowanie jest przeciw prądem A kto zabrania hamowania rezystrem np. 1Ω, bądź przeciwprądem silnika DC ? UFO ?
Witam po przerwie. Korzystając z odrobiny czasu wysyłam schemat układu sterującego silnikami. Ja użyłem silników 100W 24V bo takie miałem. Przy pełnym obciążeniu biorą one lekko ponad 5A. Próbowałem zasilić je z moich akumulatorów przy zablokowanym układzie napędowym i zmierzyć prąd i wyszło 23A. Więc zrobiłem układ wytrzymujący 32A (o ile dobrze pamiętam...
W tokarkach są ( były) układy hamowania silnika ( wrzeciona) przeciwprądem - przeciwnymi obrotami, to fabryczne rozwiązania sprzed paru-dziesięciu lat. Co do tematu: Easy 512 byłby wygodny, nie zaprzeczam, ale za ok 500zł to jednak za drogo.
Witam serdecznie! Moim zdaniem problem z paleniem styków w stycznikach nie jest spowodowany kurzem tylko tym, że podczas zmiany obrotów silnik nie zdąży się zatrzymać i następuje najpierw hamowanie silnika przeciwprądem, a co za tym idzie duży wzrost prądu i co za tym idzie nadpalanie styków. Zastosuj przekaźniki czasowe do sterowania stycznikami. Mała...
Panowie to juz wemy jak nie hamowac a jakie sugestie jesli chodzi o natychmiastowe zatrzymanie takiego silnika?? Jakies sugestie? Zgaduje ze proste odciecie zasilania nie jest opcja??? Hamowanie przeciwprądem, wbrew opiniom powyżej, jest dopuszczalne i stosowane. Problem z masowym paleniem zabezpieczeń występuje przede wszystkim wtedy, gdy nie uwzględni...
Podstawowa rzecz do nauczenia, zanim sie zacznie cokolwiek robić, trzeba dokładnie poznać obiekt którym chcesz sterować. Już się o tym przekonałem. :) Napięcie na wyjściu twojego układu nie zaniknie nagle a będzie malało powoli - może to jest przyczyna twoich problemów, u mnie bardzo podobna pompka "12V" zatrzymuje się dopiero przy 3V zanim się zatrzyma...
Ja sam myślałem żeby koło postawić na jakimś wale, który byłby połączony z silnikiem elektrycznym. Hamować możnaby wtedy przeciwprądem generowanym przez dynamo lub prądnice połączoną również z tym wałem. Pytania: 1. Silnik na prąd zmienny czy stały? 2. Jaka moc powinien mieć ten silnik? Nie pamiętam ile mocy generuje kolarz ale chodzi mi po głowie liczba...
W sumie kolega ma racje. Gdy nastawimy mały czas hamowania to falownik podaje "przeciwprąd" i wtedy w niesprzyjających okolicznościach pojawia się często komunikat "zbyt duże napięcie w szynie prądu stałego" czy jakoś tak. Wtedy stosuje się tzw "czoper" i rezystor hamujący, ale to tylko w zaawansowanych modelach falowników.
Zwykle dwa przekaźniki są po to, żeby można było wprowadzić opóźnienie pomiędzy ruchem w górę i ruchem w dół. Jak będziesz hamował roletę podając przeciwprąd na silnik (przecież napęd nie zatrzyma się w ciągu 0ms) to nie ma siły żeby się styki nie kleiły. Wariant drugi to możliwe, że kupiłeś lipę a nie przekaźniki. Ostatnio kombinują na składzie styków...
teraz mi przyszła taka myśl. Dlaczego hamowanie dynamiczne? Czy nie można tego zrobić przeciwprądem? Jak sądzicie? czy nie taniej, bardziej opłacalne będzie zahamować silnik klatkowy napędzający wentylator przeciwprądem, czy zrobić jednak dynamiczne?
Zamiast hamulca użyć silnika hamującego przeciwprądem. Regulując jego prąd można zmieniać siłę naciągu.
Poszukam jeszcze czegoś z tego tematu tylko na poziomie technicznym. Jednak zaczynam się domyślać, o co chodzi nauczycielowi. W momencie kiedy płynie prąd wzbudzenia, silnik pracuje także jako PRĄDNICA. Dzieje się tak dlatego, że strumień elektromagnetyczny (kiedy płynie prąd) z uzwojenia wzbudzenia indukuje SEM w uzwojeniu twornika, ale przeciwnie...
Szczotka mogła się urwać z trzech powodów. 1. Silnik pracował w trybie ciągłym w przeciwnym kierunku obrotów, "pod włos szczotki". 2. Silnik został przeciążony dwa razy większym napięciem i prądem, hamowaniem dynamicznym lub przeciwprądem. 3. Długotrwała praca przy zbyt wysokich obrotach spowodowała spalenie szczotki, zwłaszcza przy prądzie stałym zużyciu...
Mam wkrętarkę AEG, która kosztowała 4-ro cyfrowo. I też iskrzy. Jak trochę nią popracujesz i szczotki ułożą się dobrze na komutatorze to iskrzenie się zmniejszy, ale nie zniknie zupełnie. Na Politechnice Łódzkiej w pewnej maszynie z dużym silnikiem też zainstalowano hamulec (hamujący przeciwprądem). Bo taki wymóg BHP-owca. Uwierz mi, na hali maszyn...
Witam zainteresowanych! Jestem uczniem technikum i poszukuje informacji do pracy dyplomowej na temat chłodzenia i hamowania silników elektrycznych. Chodzi mi zarówno o proste chłodzenie wentylatorem ale w szczególności o jakieś nowe rozwiązania. Co do hamowania to zależy mi na innych sposobach niż przeciwprądy. Z góry dziękuje za wszelką pomoc!
Szybkie hamowanie w servo silnikach polega na hamowaniu dynamicznym (przeciwprądem). Servo silniki są silnikami krokowymi więc jest to troche bardziej skomplikowane niż w normalnych silnikach asynchronicznych. Niektóre servomotors (jak w przypadku silników używanych do napędu osi ruchu innych niż poziome) wyposażone so dodatkowo w hamulec odhamowywany...
Co jeśli klient będzie chciał gwałtownie zahamować przeciwprądem lub będzie zjeżdżał z góry? Hamowanie można zrobić przetwornicą ładującą przy okazji akumulator.
- Hamowanie Prądem stalym , tj. podlączenie do uzwojeń napięcia stalego. - Hamowa przeciwprądem ,tj zmiana kierunku wirowania pola magnetycznego na przeciwny do kierunku wirowania wirnika. Obawiam się że "normalnych" użytkowników wedlug Twojej klasyfikacji może nie być zbyt wielu. Zresztą nie wiem czy powinno być wielu.
szukam schematu wyłącznika typu hs-s-10 do silnika 3~1,1 kw z układem hamowania silnika (przeciwprądem). Wyłącznik był produkowany przez Unitra cemi, zumpe Szczytno, w 1989 roku i montowany w pilarkach REMY dmxa-32.
Podaj napięcie silnika. Sterowanie to nie problem. Sa 3 proste rozwiązania do pomiaru obrotów: - czujnik oparty o efekt Halla - prądnica tachometryczna - enkoder Nawet problem hamowania też da się rozwiązać np. przeciwprądem. Warto też dokonywać pomiaru prądu pobieranego przez silnik. Nie napisałeś za wiele o stopniu mocy jakie zasilania jakie tranzystory...
jaki to jest silnik ? dobrze wiedzieć jakiego producenta i typ (parametry)w jaki sposób ma sie odbywać regulacja - skokowo, płynnie, w jakim zakresie obrotów itd ... czy sterowanie silnika ma być "dynamiczne" -- tzn czy przewidujesz częste zmiany kierunku obrotów -a to się wiąże z hamowaniem (obciążenie wirnika opornością lub "przeciwprądem" ) oraz...
Silnik z kondensatorem to znaczy asynchroniczny silnik indukcyjny, zwany też klatkowym. Zwykle takie silniki zasila się z sieci trójfazowej. W silnikach tego typu jednofazowych stosuje się dodatkowe uzwojenia włączone na czas rozruchu lub pracy poprzez kondensator, z tąd potocznie mówi się o silnikach z kondensatorem. W elektronarzędziach stosuje się...
Ja brałem udział na Olimpiadach w Wałbrzychu i w Gliwicach. W obydwóch zaliczyłem testy i przesyłem do Laboratorium. Na laborce jakie pamiętam: 1)Banie wyłącznika różnicowo-prądowego 2)Był dany amperomierz woltomierz i watomierz i trzeba było zmierzyć moc czynną bierną i pozorna opornicy suwakowej (nie dajcie się zwieś pozorom ,bo pozory mylą ,wewnątrz...
tak, tak zgadzam sie ze silnik od razu nie zatrzyma się, dlatego wymyslilem algoytm (tylko zapomnailem o tym napisac w poprzednim poscie)ze sterownik na początku zasila silnik prądem stałym o jakiejs wartości (faza rozpedzania), potem po pewnym czasie jak juz bedzie osiągnięte okreslone położenie(informacja z enkodera), to z mikrokontrolera bedzie sygnał...
Prosze o pomoc w namierzeniu katalogów firm, z produktów których mógłbym złożyć gotowy zestaw napedowy oparty o silniki BLDC (niczym z klocków) do napędu pojazdu elektrycznego. myśle, zę potrzebne bedzie: - Silniki BLDC (0,5-1kW) - 2szt. - Sterownik umożliwiający sterowanie w/w silnikami BLDC (lub dwa sterowniki) Poniewaz jestem laikiem w zakresie napedów...
hamowanie silnika przeciwprądem hamowani silnika przeciwprądem hamowanie bramy
amplituner pioneer kolumna obliczenia przekroju kabla wymiana kostka stacyjki
bixenon schemat bixenon schemat
Przeróbka zasilacza ATX (np. Chieftec, Delta) na ładowarkę akumulatorów samochodowych – zmiana dławika, napięcia i CC/CV Jak zbudować wiatę z dachem jednospadowym?