Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
https://obrazki.elektroda.pl/1290954000_... Garść praktycznych porad dla początkujących to (mam nadzieję) cykliczna seria przydatnych układów, porad i wskazówek, które powinny pomóc w unikaniu wpadek albo rozwiązać różne problemy. Seria będzie się ukazywać raczej nieregularnie, więc postaram się dodać do każdego odcinka linki do pozostałych....
Słuszna uwaga. Wykonałem kiedyś prototyp takiej nawijarki w ramach pracy inżynierskiej: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Hamowanie szpuli z drutem nawojowym odbywało się tam za pośrednictwem silnika prądu stałego podłączonego przeciwbieżnie i współpracującego z przekładnią. Wadę stanowił jednak zbyt mały moment obrotowy...
Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy temat założony na jakimkolwiek forum. Zaczynam budowę pojazdu elektrycznego jednoosobowego. Na pomysł wpadłem w zeszłym roku i od tamtego czasu gromadzę narzędzia oraz różne elementy , które mogłyby się do czegoś przydać. do tej pory udało mi się zgromadzić już prawie wszystko(przynajmniej tak mi się...
Zbudowałem dwa układy regulatorów silnika prądu stałego zasilanego napięciem 12V, których schematy zamieszczam w załączniku. Chciałbym aby mój pojazd elektryczny wyposażony w popularny ostatnio silnik Proszę nie wstawiać linków do źródeł wygasających. Czy można hamować owym silnikiem i jednocześnie ładując akumulatory? Jaki układ ładowania będzie odpowiedni?...
Witam. Mój tata chce zrobić łuparkę świdrową na silniku- 4KW, 3000 obrotów, 3 fazowy. Drugie koło pasowe zamierza zrobić na bazie koła od małego roweru (żeby obroty na świdrze były ok 8-10 razy mniejsze, ale to będzie do dobrania doświadczalnie jaka prędkość jest odpowiednia). Koło zamiast szprych miałoby oczywiście wstawione pręty. Jak dokładnie to...
Witam! Od kilku lat montuję w maszynach hamulec elektryczny Zakładu Automatyki Przemysłowej w Poznaniu. Hamowanie odbywa się poprzez wstrzykiwanie prądu stałego do uzwojenia silnika / między dwie fazy /. Można regulować czas jak i siłę / wartość prądu / hamowania by nie wyzwolić zabezpieczeń przeciążeniowych. Hamulec zasadą działania , zbliżony jest...
http://obrazki.elektroda.pl/9867394400_1... Skoro istnieją silniki asynchroniczne, sieć trójfazowa autorstwa Doliwo-Dobrowolskiego, a baza dostępnych elementów jest tak obszerna, autor wpadł na pomysł zaprojektowania przetwornika częstotliwości czyli falownika. Zaczynamy od początku - w domu mamy sieć jednofazową 230V i silnik asynchroniczny...
Witam, chodzi o zaliczenie przedmiotu i dostałem 3 pytania i z jednym mam problem jak się za nie zabrać. Uzasadnić, że poprawnie dobrany regulator prędkości PI usztywnia charakterystykę mechaniczną i pooprawia dynamikę w stanie nieustalonym. czy ktoś miałby pomysł jak to wytłumaczyć? a przy okazji czy 1 zadanie jest dobrze czy coś dopisać skasować?...
To że nie ma stałego połączenia to wiem ale czy są skrzynie z takim systemem który powodowałby automatyczną redukcję biegu na najniższy możliwy (żeby tylko nie przekroczyć max obrotów silnika) gdy jednocześnie wciskany jest hamulec. Chodzi mi o sytuację gdy np. zjeżdżasz serpentyną z prędkością załóżmy 50km/h i żeby w tym przypadku skrzynia redukowała...
Hamowanie prądnicowe silnika prądu stałego zachodzi wówczas gdy jest on napędzany z prędkością większą od prędkości idealnego stanu jałowego. Kierunek prądu zmienia się na przeciwny niż przy pracy silnikowej i maszyna oddaje energię elektryczną do sieci.
Witam, zachowanie silnika podobne do wkrętarki będzie przy podaniu stałego potencjału, tak jak opisałeś, można również regulować moment hamowania poprzez zmianę wypełnienia i to już jest inaczej niż we wkrętarce. A dzieje się to z powodu właściwości silnika prądu stałego, a mianowicie działanie jako prądnica, która zwarta stawia większy opór na wale.
Silnik klatkowy ma przez cały czas pracy zwartą klatkę w wirującym polu magnetycznym stojana. i to mu nie przeszkadza. Po odłączeniu napięcia sieci trójfazowej i podłączeniu niskiego napięcia stałego /25 - 30 V dla silnika 1,1 kW/silnik traci obroty będąc prądnicą ze zwartą klatką, dzięki temu natychmiast hamuje a wirnikowi nic się nie dzieje, gdyż...
W kilku przypadkach zastosowałem hamowanie prądem stałym silnika 3-4 kW w tokarkach adoptowanych do innych zastosowań. Pożądany efekt uzyskiwałem przy napięciu 48V DC, + przekaźnik czasowy 1-2 sekundy. Jako żródło prądu stałego 2 transformatory bezpieczeństwa szeregowo, mostek prostowniczy i dodatkowy stycznik. Tokarka była załączana i hamowana około...
Dziękuje za pomoc. Czyli schemat mam dobry. Gorzej tylko z tym silnikiem, bo nie mogę znaleźć do niego dokumentacji. Jest to jakiś czeski silnik, wiem tylko o nim, że kiedyś napędzał pompę hydrauliczną. Jak dobrać zabezpieczenia zwarciowe, bo obliczyłem, że silnik pobiera 2,5 A, a przy rozruchu silnik pobiera od 20-30 prądu znamionowego czyli około...
Silnik prądu stałego zachowuje się jak prądnica, czyli hamować można zwierając jego zaciski (oczywiście po odłączeniu zasilania). Tak m.in. hamowane są silniki od wycieraczek samochodowych. Może hamowanie w ten sposób będzie wystarczające w Twoim przypadku.
Spokojnie spalisz silnik podając napięcie hamowania 230 V. Pamiętaj o prawie Ohma:I=U/R. Zmierz rezystancję uzwojeń, które przyłączysz do napięcia stałego /dla silnika 1,1 kW - 7,3 Ω/. Sprawdź jaki jest dopuszczalny prąd znamionowy silnika /np. 2,65A/. Po przemnożeniu tych dwóch wartości otrzymasz napięcie stałe hamowania dynamicznego. Będzie to...
Witam szanownych kolegów! Po obszernej lekturze tego wątku dochodzę do wniosku że ilu użytkowników tyle teorii o instalacji PRINS. Chciałbym się podzielić z szanownymi kolegami wnioskami dotyczącymi użytkowania instalacji LPG PRINS. Najważniejsze co chciałbym uściślić to zasadę działania instalacji PRINS. Jedyny element jakim jest powiązana instalacja...
1. Montażu Maszyn i Urządzeń elektrycznych: - Pomiar mocy czynnej w układach trójfazowych - Badanie laboratoryjne i eksploatacyjne wyłącznika różnicowoprądowego - Badanie pracy silnika pierścieniowego - Badanie transformatora trójfazowego - 3 stany pracy - Badanie przekładników prądowych - Badanie silnika trójfazowego pierścieniowego - Badanie silnika...
Witam Ostatnio znalazłem na allegro taki oto silnik http://obrazki.elektroda.pl/6920175900_1... Zasilanie 12V, przekładnia 102:1 oraz enkoder 1632 impulsy na jeden obrót wału(już na przekładni). Zastanawiam się czy silnik DC z enkoderem mógłby być wykorzystany do precyzyjnego sterowania np. powiedzmy ramieniem robota lub czegokolwiek?...
Witam, Potrzebuję wykonać hamowanie prądem stałym silnika asynchronicznego klatkowego. Hamowanie ma się odbywać długotrwale (czasy rzędu 1-10 min), nie ma ono na celu wyhamowania silnika, lecz zadawania stałej siły hamującej. W jaki sposób mam dobrać rząd wartości parametrów prądu stałego ? Czy wystarczy zmierzyć opór na fazie stojana, przemnożyć go...
Hamowanie dynamiczne to oddawanie energii na główny kondensator falownika. Silnik pracuje wtedy jako prądnica AC. Wytworzoną energię należy jakoś wytracić, aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi napięcia. Do tego używa się rezystora. Drugi silnik się nie nada, chyba, że ma osobny falownik obciążający wspólny kondensator (ładowany przez pierwszy silnik)....
Można jeszcze włączyć silnik w mostek 4 tranzystory i sterować zarówno prędkoscią obrotów silnika jak i kierunkiem obrotów lewo/prawo A jakby ten mostek 4 tranzystorow wygladal? Schemat pokazujący idee takiego mostka wrzucam w załączniku. Lepszym pomysłem było by zastosowanie tranzystorów PNP od strony plusa ale wtedy skomplikuje sie troszke sterowanie...
Podtrzymanie w tym schemacie realizuje się przez przycisk bistabilny ( O,I ). Sama idea hamowania dynamicznego polega na tym ,że po wyłączeniu stycznika, do uzwojeń stojana dołączany jest obwód prądu stałego ( wyprostowanego, w tym przypadku z układu hamującego w regulatorze 3 ) co powoduje wytworzenie stałego pola magnetycznego i w połączeniu z resztkową...
Warto się zastanowić co to są obroty momentu maksymalnego - otóż jest to punkt równowagi, pomiędzy oddawaną mocą, a stratami wynikającym z tarcia. Silnik uzyskuje tym większą sprawność im większą moc się z niego odbiera, zaś moc można odebrać tym większą im wyższe są obroty silnika. Niestety wraz ze wzrostem prędkości obrotowej rosną straty wewnętrzne...
Witam Zwykłym pstrykiem sprawy nie załatwisz. Silnik zasilany poczatkowo z napiecia zmiennego w chwili odłaczenia stycznikiem nie powinien być przełączany na drugą parę styku do zasilania pradem stałym wytwarzającym stałe pole hamujace obroty silnika Przydatna jest tutaj zwłoka czasowa zezwalajaca na wygaszenie ewentualnego łuku na styku przełacznym...
Na 100% to można być pewnym podatków i śmierci :) Poszukaj, może ci ktoś w Polsce takie dorobi, jest kilka firm w Polsce które robią nietypowe łożyska na zamówienie. Jeżeli ten hamulec hamuje, to energia musi się zamieniać w ciepło, więc coś się musi grzać, pytanie co? Może masz gdzieś zwarcie w układzie zasilania cewek hamulca i hamowanie jest spowodowane...
Silniczki prądu stałego z wkrętarek raczej trudno się otwiera. Nie we wszystkich wkrętarkach jest stosowane hamowanie silnika przeciwprądem. Jak powoli puszczasz przycisk wyłącznika to nie iskrzy bo nie hamuje. Gdyby silnik był uszkodzony ( szczoteczki lub komutator ) iskrzył by silnie przy największych obrotach.
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
Silnik prądu stałego z magnesami stałymi ( a takie występują we wszelakiego rodzaju wkrętarkach i wiertarkach zasilanych bateryjnie), podczas hamowania pracuje jak prądnica. Zwarcie silnika faktycznie powoduje szarpnięcie, ale nie jest to na tyle upierdliwe aby przeszkadzało w normalnej eksploatacji. Hamowanie przez zwarcie silnika występuje przy puszczeniu...
Układ wtryskowy BOSCH Mono-Motronic... fiat Uno. Zespół wtryskowy zamontowany jest na kolektorze dolotowym. . W górnej części zespołu wtryskowego znajdują się: wtryskiwacz, czujnik temperatury zasysanego powietrza(jeżeli padnie Ci ten czujnik to układ przechodzi na optymalną tem. 20 stopni) i regulator ciśnienia paliwa, który odpowiada za utrzymywanie...
Ok, ale odnosząc się do tego co ja napisałem powyżej, to jest to racja czy nie? Prosziłbym bardzo o konkretne odpowiedzi na moje punkty. Pozdrawiam. W ogólnym przypadku nie masz racji. ad 1. Załóżmy że napięcie na silnik podajesz z PWM z wypełnieniem 50%, wszystko zależy jaki prąd płynie w obwodzie. Prąd w obwodzie zależy z kolei od wielu czynników:...
Po co nam fala prostokątna zawierająca w jednym okresie pół-fale o różnych znakach w silniku DC. No, okazuje się, że bywa potrzebna ;) Jeżeli mamy prostokątną falę napięcia, to najczęściej silnik jest zasilany albo z czopera (tranzystor kluczujący Uzas + dioda zwrotna), albo z mostka H. Zasilanie z czopera ma dość podstawowe wady: - nie zapewnia możliwości...
silnik niczym się nie różni w budowie zewnętrznej od innych silników tylko trochę jest dłuższy i wygląda na zwykły silnik ale nie wiem jak wewnątrz jest rozbudowany. Twornik i wzbudzenie to raczej po kablach wiadomo że to silnik prądu stałego a jeśli chodzi o te hamowanie i wentylator to nie wiem jak w puszcze są podłączone bo pozostał przewód o nr...
Witam serdecznie! Mam za zadanie zrobienie sterowania do silnika trójfazowego klatkowego z hamulcem. Do tego dochodzi odpowiednia charakterystyka którą będzie można jeszcze zmieniać z parametrów zadanych z plc. Zastanawiam się nad sterowaniem PWM. Hamowanie ok coraz dłuższe wypełnienie w okresie aż do stałego wypełnienia 100% a rozbieg odwrotnie? Czy...
Witam stanąłem przed problemem zrobienia mostka H do sterowania silnikiem prądu stałego 12V. Silnik w trakcie normalnej pracy pobiera prąd do 10A, ale przewiduje jego hamowanie - poprzez zwarcie zacisków. Musze mieć możliwość regulacji obrotów za pomocą PWM-a z tym, że częstotliwość nie musi być duża, poniżej 1kHz. Cały mostek chce zrobić na mosfetach...
ACC 0,5s dEC 0s F4 1 hamowanie prądem stałym F11 1s czas podawania prądu stałego do silnika F20 30Hz częstotliwość funkcji JOG (nie wiem co to jest) F22 50Hz częstotliwość bazowa F23 5Hz częstotliwość początkowa F59 111 (7) H22 0, gdy ustawiłem na 1 działał w sposób nieprzewidywalny (wg mnie) H30 0,75 kW Moc silnika H31 4 liczna biegunów H33 4,8A prąd...
Zgadzam się - dwa przewody prowadzą prosto do silnika prądu stałego i w zależności od polaryzacji końcówka wysuwa się w jedną bądź drugą stronę. Próba ręcznego przesunięcia końcówki przełoży się na obrót silnika i wyindukowanie się prądu. Jeżeli przewody będą zwarte nastąpi hamowanie elektryczne. Proste dwa eksperymenty: połącz równolegle dwa silniki,...
Witam. Mam kilka pytań do fachowców z dziedziny napędów pradu stałego - odnośnie sterowania silnbikami pradu stałego stosowanymi w układach trakcyjnych - np. roznego rodzaju wózków widłowych, czyszczących itp... Otóż dosc czesto spotykam się z układem zailania silnika bocznikowego - jak na rysunku. oczywiscie na schemacie pominąłem diody - ktore znajduja...
Szukam materiałów dotyczących sterowania silnikiem DC przy użyciu mostka H i przy uzyciu elementów igbt. Sttorm ... Powiedz coś więcej o jaki silnik chodzi: Prądu stałego - szeregowy, bocznikowy, szeregowo-bocznikowy ze stojanem uzwojonym czy z magnesem trwałym? a może jednak prądu zmiennego klatkowy asynchroniczny? Mostkiem H z kluczowaniem PWM można...
Widzę trzy możliwe przyczyny objawów "mniejszy moment siły, większe obroty": 1) zmniejszona ilość zwojów cewki wirnika; 2) źle ustawiony kąt fazowy między polem magnetycznym a szczotkami; 3) zmniejszone pole magnetyczne stojana. 1) Zwykle cewki w silnikach z komutatorem o dużej ilości sektorów (chyba wszystkie silniki komutatorowe większej mocy są w...
Witam, jak bumerang powraca u mnie na zakładzie problem drezyny. Spędza mi on sen z powiek, a dyrekcja naciska, że chce mieć drezynę elektryczną i koniec. Próbowałem coś liczyć, dobierać elementy i rozwiązania, ale wciąż nie wiem, czy dobrze podchodzę do problemu. Opisywałem go już raz czy dwa na forum, ale dawno temu i nie do końca jest to to co w...
Jeżeli szczelina wpływa na zmniejszenie sprawności silnika i transformatora, to dlaczego nie powoduje zmniejszenia sprawności prądnicy? odp: po pierwsze sprawność prądnicy to ile procent mocy podanej na wał zamieni na prąd i to nie zależy od szczeliny. a w trafo zależy to ile % strumienia obejmie uzwojenie wtórne bo za wytworzony strumień trzeba zapłacić...a...
Do Wojtek 32,kolega ZGG pokazał w mym imieniu to co nie mogłem wysłać tak to właśnie wygląda,z tym że Komel magnesy zamawia w o żądanych wymiarach i parametrach.Na zdjęciu stojan jest starszego typu obecnie stosują nowy typ stojana tak jak obecnie wyglądają silniki ,natomiast wirnik nie zmienił się i do obecnej chwili jest taki sam .Panowie jeśli chodzi...
sprawa wygląda w ten sposób: w zależności od tego jaki masz silnik (szeregowy czy obcowzbudny) - jezeli obcowzbudny to sprawa zmiany kierunku obrotów jest dosyć prosta... można to zrobić na 4 tranzystorach pracujących parami, wyzwalanych przez uP, tranzystory muszą mieć prąd przewodzenia na tyle duży, aby wytrzymywały prąd rozruchu, jednocześnie muszą...
ad 1. Prąd twornika nie oddziaływuje z polem stojana tylko pole magnetyczne twornika oddziaływuje z polem magnetycznym stojana. Jeśli przestaniesz zasilać twornik a będziesz napędzał wirnik lub pozostawisz rozpędzony to możesz zbierać generowany tam prąd (odzyskiwać z energii mechanicznej) czyli masz prądnicę lub wykorzystasz do hamowanie silnika prądu...
Spróbuj dać diodę równolegle do potencjometru 100k anodą do kondensatora, jeśli nadal będzie za wolno, to trzeba będzie dodać układ przyspieszający rozładowanie C2 z tranzystorem, albo hamowanie silnika poprzez zwieranie (sprawdź jak zwalnia kiedy odłączysz silnik od układu)
Zastanów się, co ma hamować silnik prądu stałego?
Witam . Takie rozwiązanie hamowania silnika jest od bardzo dawna stosowane w silnikach wycieraczek samochodowych i może nie tylko.
Skoro silnik będzie pracował z przekładnią ślimakową to nie ma problemu hamowania.
Jakie to są silniki ? Prądu stałego czy przemiennego ? Jak stałego to tyrystor odpada, raczej tranzystory MOSFET (np. BUZ11) (dla większej wydajności prądowej łączone równolegle) http://www.elportal.pl/pdf/k01/54_07.pdf Zmianę kierunku dla prądu stałego uzyskasz przez np. sterowanie mostkowe co daje jeszcze możliwość hamowania elektrycznego).
tam jest silnik prądu stałego z 15 kW Więc jaki silnik chcesz hamować? Prądu stałego, czy indukcyjny? pozdrawiam
No widocznie stycznik który zastosowałem nie bardzo nadaje się dla prądu DC. Jeszcze raz napisze, problem pojawia się w trakcie hamowania gdy upłynie już jakieś 6-8 sek, a nie przy załączeniu, lub odłączaniu. Styk się nagrzewa i się dymi.... Te ABB jako jedne z niewielu jakie znalazłem, mają podane prądy dla DC. Tylko nie bardzo wiem czy DC-3 podejdzie...
Jeśli te wyłączniki są przystosowane do pracy bezpośrednio z silnikami i działają krzyżowo, to powinny pasować. Sam schemat w tej postaci błędny. Dlaczego silniki są na stałe podłączone do stałego plusa? To ma być podłączone "na krzyż", czyli w układ mostka H. Wyłączniki szyb dodatkowo jeszcze po puszczeniu zwierają oba wyjścia do masy, co daje dodatkowe...
Coś nie działa mi hamowanie prądem stałym w falowniku. Mam takie nastawy: F4 - 1 - tryb stopu - hamowanie prądem stałym F8 - 40 - Częstotliwość progowa hamowan wstrzykiwaniem prądu stałego F9 - 0 - Opóźnienie załączania hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F10 - 50% - Napięcie hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F11 - 1 - Czas hamowania wstrzykiwaniem...
No ładne bardzo i równo układa drut. Naciąg powinien zapewnić stałą siłę ale różną dla różnych średnic. Zastanawiałeś się nad hamowaniem szpuli za pomocą silnika prądu stałego zasilanego niewielkim napięciem żeby tylko wytworzyć siłę hamującą ?
O jakim silniku mowa. 3-f, 1-f, prądu stałego ? ? ?
Witam, mam za zadanie stworzenie modelu silnika szeregowego prądu stałego w Matlabie, a następnie zbadać jego regulacje prędkości oraz hamowania. Z góry dzięki za każdą pomoc. :) https://obrazki.elektroda.pl/1479890900_...
Witam serdecznie! Do tej pory silnik klatkowy z hamulcem sterowany był poprzez przekaźnik trójfazowy SSR. Hamulec załączany (hamowanie) przed końcem cyklu pracy silnika. Wszystko sprzężone z enkoderem i po zliczeniu x impulsów stop silnika z wcześniejszym hamowaniem. Silnik zatrzymywał się prawie idealnie, wszystko pracowało świetnie, ale w związku...
Zgodnie ze specyfikacją jest to zwykły silnik szczotkowy prądu stałego, przewody czarny i żółty to najprawdopodobniej hamulec. Sterowanie przyciskami jest najgłupszą opcją jaką można zastosować. Nie będzie się nim dało sensownie jeździć. Trzeba zastosować odpowiedni regulator PWM do zasilania silnika, jako pedał gazu jakiś liniowy ustrój (potencjometr,...
w edw 10/99 był schemat sterownika silnika prądu stałego
Sonda za katalizatorem powinna po odpaleniu samochodu chwilowo naśladować zachowanie pierwszej sondy a po rozgrzaniu katalizatora powinna podczas stałego obciążenia silnika utrzymywać w miarę stałe napięcie między 0,6-0,8 V z delikatnymi odchyłkami oraz powinna reagować znaczna zmianą wartości podczas przyspieszania oraz hamowania. Warto pojeździć z...
Hmm niebardzo rozumiem poco falownik do silnka pr stałego, zeby odzyskiwać energie podczas hamowania prądnicowego wystarczy zwykły prostownik sterowany. Jeżeli silnik przechodzi do hamowania prądnicowego to prostownik sterowany przechodzi do pracy falownikowej staje się tzw. falownikiem o komutacji sieciowej. Pozdrawiam
1. Silnik do wycieraczek ma dwa zasilania, bo pewnie jest trzyszczotkowy. Ta dodatkowa szczotka, to jest wolny bieg silnika. Raczej jej nie wykorzystasz. 2. Jeśli chcesz uzyskać działanie silnika prawo - lewo, to zastosuj mostek H na zewnętrznych przekaźnikach przełącznych. 3. Nie wiem, co miałyby dać tutaj dwa transformatory, skoro wszystko chodzi...
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
Silnik to maszyna. Ta moc się nie wydziela jako ciepło, lecz wykonuje pracę. Jak w każdym silniku - zatrzymaj wał pod napięciem, to zobaczysz co się dzieje z silnikiem. Parametry silnika, podaje się ZAWSZE dla silnika pracującego z obciążeniem 100%. Może on pracować na luzie - co zwykle też jest podawane w danych technicznych, albo z niepełnym obciążeniem....
Witam, mam nadzieje, że trafiłem do odpowiedniego działu :) mianowicie chciałem prosić o pomoc w wyznaczeniu charakterystyk hamowania dynamicznego silnika pierścieniowego zasilanego z sieci prądu stałego (chodzi mi o kolejne kroki jakie należało by podjąć w celu wyznaczenia tych charakterystyk).
Przy hamowaniu prądem stałym prąd zależy od rezystancji uzwojeń silnika, więc napięcie przyłożone powinno wynosić od kilku do kilkunastu procent napięcia znamionowego. Uzwojenia stojana możesz zasilać na kilka sposobów, trzeba jednak tak połączyć, aby pola wytwarzane przez poszczególne fazy sumowały się a nie odejmowały, bo wtedy moment hamujący będzie...
Witam Nie, silniki są prądu stałego, z komutatorem. Tutaj, moim zdaniem, sygnał wychodzący z logiki załączający przewijanie załącza także hamowanie silnikiem odwijającym (poprzez 2 rezystory). Załączam fragment schematu, z którego jasno to wynika. http://obrazki.elektroda.pl/4988178100_1... Pozdrawiam, Karol
Gdybym podłączył napięcie stałe 230V i popłynąłby prąd dajmy na to 5A to zakładając że hamowanie trwałoby dłużej niż 5s to zapewne uśmierciłbym tak silnik. Zatem może dobrać transformator o napięciu takim żeby w obwodzie pojawił się prąd maks 2A a za nim prostownik i takim niskim napięciem stałym hamować? Tylko jak się ma wartość nazwijmy to "mocy hamującej"...
Jak działa regulator ciśnienia ?, najkrócej jest to membrana z umieszczonym centralnie zaworkiem iglicowym dociskana do niego sprężyną. Jego zadaniem jest utrzymywanie na listwie wtryskowej stałego ciśnienia (przeważnie 3bar przy wielopunkcie). Wężyk podciśnieniowy łączący go z kolektorem ssącym ma za zadanie zmniejszenie ciśnienia w momencie małego...
Silnik prądu stałego z magnesami. Po zwarciu wyprowadzeń sam się hamuje - patent z silnika wycieraczek w aucie.
Witam! Zwykłe silniki indukcyjne nie zwracają energii przy hamowaniu, to jest możliwe przy silnikach prądu stałego (tak, jak w tramwaju). Ponadto ilość energii "zawarta" w samym rozpędzonym silniku jest niewielka, gdyż zatrzymanie (z hamowaniem) następuje po kilku - kilkunastu sekundach. Zasilanie większego silnika 3-fazowego z akumulatorów jest dość...
Mam za zadanie zrobić układ który będzie hamował silnik prądu stałego. Ma on pracować jako generator (regulowane obciążenie dla innego silnika). Wymyśliłem schemat poglądowy. Nie wiem jak to dokładnie rozwiązać. Jakie tory dać z pomiarem napięcia ? Spadek napięcia Uh daje mi możliwość wyliczenia prądu. Rezystor tak sobie dobiorę, żeby spadek napięcia...
(at)avabuy To się ,,odnajdź" w schemacie z postu # 23. Jest czytelny i co najważniejsze poprawny . U Ciebie brak jakiegokolwiek elementu regulującego przepływ prądu stałego do hamowania silnika. Ja np. z powodzeniem stosowałem zasilacze impulsowe 220VAC /24 VDC / 5 A, dla silnika 3,3 kW, zabezpieczone solidną diodą zwrotną.
jeśli chodzi o silnik indykcyjny klatkowy to może być duży problem, można to zrobić na jakimś mimośrodzie założonym na wale który wyłączy krańcówkę. problem może być z bardzo dużą bezwładnością układu, wirnik, styczniki, nawet hamulec może nie wiele pomóc, wszystko zależy jeszcze od obrotów silnika. do hamowania silnika możesz użyć prądu stałego, nie...
Witam Posłużmy się takim przykładem : masz silnik którego wał jest nieruchomy, a chcesz aby wirował z częstotliwością np. 50 Hz. W silniku asynchronicznym podajesz od razu pełne zasilanie o częstotliwości 50 Hz. Następuje gwałtowny rozruch a wraz z nim wiele niekorzystnych zjawisk. Natomiast w tych silnikach zadajesz sterownikowi 50 Hz, a sterownik...
Proponuję żebyś poszukał czegoś na temat mostków typu "H", chociażby na forum. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Do tego jakiś układ czasowy, by nie przełączać obrotów w trakcie hamowania silnika.
http://www.bezel.com.pl/index.php/urzadz... Może kolega dojdzie sam do tego jak to wygląda dalej... warto zapoznać się z różnymi metodami hamowania.
no to chyba juz napisze jak nalezy. DZIEKI :D Koledzy trochę cię wprowadzili w błąd. Czoper jest rzeczywiście stosowany w falownikach do hamowania. Ale ciebie interesowało CO TO JEST "chopper". Otóż jest to taki klucz PWM który regulując stosunek czasu włączenia do czasu wyłączenia może sterować obciążeniem dużej mocy np. silnikiem. Nie jest to falownik,...
Nie ma tak dobrze. To co próbujesz policzyć, to chwilowa moc pozorna pobierana przez silnik. W silnikach prądu stałego będzie to również moc czynna. Żeby można było mówić o mocy czynnej w silniku prądu zmiennego, to by trzeba policzyć P= U * I * cos(fi) czyli W = V * A * cos(kąta przesunięcia wektora prądu względem wektora napięcia). Ale jeżeli pytasz...
Człowieku!!! Na temat lokomotywy zrobiłem pracę magisterską! Lokomotywy są także na prąd zmienny ale to nie u nas. Maszyny prądu stałego: silniki, elektromagnesy, układ Leonarda, czyli maszyny wyciągowe w kopalni, huty, papiernie... hamowanie rekuperacyjne.... Najprostsza regulacja. oj...
Z hamulcem będzie - moim zdaniem - łatwiej sterować obrotami, bo można wtedy operować rozpędzaniem i zwalnianiem (nie tylko rozpędzaniem). Nie rozumiem. Hamulec hamuje bardziej lub mniej ale tez tylko hamuje. Jak obciążysz prądnicę bardziej lub mniej to też uzyskujesz efekt hamowania. Jak synchroniczna jest problemem to daj alternator albo prądnicę...
http://www.dioda.com.pl/topics3/111.htm brakuje w nim tylko diodek zwrotnych, co do sterowania podajesz "1" na jedno wejscie kreci w lewo podajesz jeden na drugie wejscie kreci w prawo, podajesz dwie jedynki , silnik hamuje, jak zamiast stałego sygnału będziesz podawał jakis przebieg o zmiennym wypełnieniu to masz regulacje obrotów, generator prostokąta...
mam wykonać prostownik-falownik ktory ma przy prostowaniu energi z sieci regolować kont wysterowania(regulacja obrotow silnika pradu stałego), natomiast przy hamowaniu ma odawać energie do sieci, czyli praca falownikowa. jest to realne do zronbiena na tych tranzystorach??
Problem jest nastepujacy: Mamy silnik prądu stałego dużej mocy pracujący w układzie napedu jakiegoś urządzenia automatyki (częste hamowania, nawroty). Silnik jest sterowany za pomocą mostka H (4 tranzystory MOSFET). I chodzi o odzysk energii w momencie hamowania silnika (nawrotu) ale nie do sieci miejskiej tylko do sieci zasilającej silnik lub ewentualnie...
Nie masz racji. Sonda pracuje w trybie wolnych obrotów a także podczas stałego obciążenia silnika. Nie pracuje podczas przyspieszania z hamowaniem silnikiem w zasadzie też.No i ten twój pomiar jest bardzo orientacyjny gdyż miernik masz za wolny. W twoim wypadku sprawdziłbym czujnik temperatury płynu chłodzącego tak na dobry początek.
Najczęściej stosuje się podanie napięcia stałego 24V na jedno z uzwojeń silnika , tylko trzeba sprawdzić czy nieprzekracza prądu znamionowego silnika.
Witam Jak wyhamować silnik prądu stałego po odłączeniu zasilania? Zadaniem hamowania jest wytrącenie prędkości bezwładnie wirującego wirnika w chwili wyłączenia zasilania. Jest to silnik od wycieraczek samochodowych i ma zastosowanie w podajniku drutu półautomatu spawalniczego. Szybkie zatrzymanie silnika nie pozwala wysuwaniu się drutu po zakończeniu...
Witam. Kupiłem przetwornicę 12/230V 300W i mam z nią problem. Obciążając żarówką działa poprawnie ale silniki asynchroniczne podczas rozpędzania się gwałtownie hamują. Prawdopodobnie powstają impulsy napięcia stałego na wyjściu przetwornicy i stąd to hamowanie. Gdy podłączyłem silnik w szereg przez żarówkę 200W to się rozpędził do pełnych obrotów ale...
Witam Potrzebuje pomocy w ustawieniu falownika LG iG5A 5,5kW. Mam ustawioną funkcję auto restart po zaniku zasilania. Zadawanie częstotliwości odbywa się potencjometrem. Silnik 5,5kW napędza wentylator, czas przyspieszania i zatrzymania jest ustawiony na 60 sekund. Jeżeli silnik pracuje na ustalonej częstotliwości wyłączę i załączę zasilanie falownika...
Jest jeszcze tzw,, DC injection" czyli podanie do silnika asynchronicznego klatkowego odpowiednio dobranego napiecia stałego, o czym Koledzy tu zapomnieli. Taki rodzaj hamowania posiada niemal kazdy falownik. Druga sprawa, to połączenie takiego rozwiązania z przekladnia samohamujacą (ślimakowa np.) pełni role skutecznego hamulca. W mojej konstrukcji...
jeśli silnik jest komutatorowy na prąd stały ze stojanem z magnesu stałego to hamowanie bardzo łatwo zrealizować elektrycznie.Wystarczy że po zabraniu zasilania zostanie zwarty i zatrzymuje się natychmiast.Jeśli jest zasilany przez tranzystor wystarczy dać drugi tranzystor do zwierania kluczowany sygnałem zanegowanym.Przy innych silnikach jest potrzebny...
Witam, hamowanie można też zrobić za pomocą prądu stałego włączanego do uzwojeń silnika. Potrzebny będzie zasilacz AC ok 30V i wydajności kilku A, stycznik i przycisk ;stop; z dodatkowymi stykami NO. Pozdro.
Idealnym rozwiązaniem by było zastosowanie jakiegoś przekaźnika w miejsce istniejącego przełącznika L-0-P. To najmniejszy problem. Gorzej z szybkim przełączaniem obrotów bez hamowania. Posiadam motoreduktorek prądu stałego 24V DC. Moc ?
Dzięki teraz wszystko jasne jak to podłączyć, ale mam jeszcze jedną dygresje a w zasadzie pytanie aby zaspokoić ciekawość To połączenie przez zewnętrzny styk między 4 i 5 to rozwarcie po stronie napięcia stałego w celu maksymalnego momentu hamującego w możliwie najkrótszym czasie ?
Jeżeli wyświetla ci tylko ten błąd to jest to napewno usterka po stronie wysokiego ciśnienia. A dokładnie: 3778-Ciśnienie akumulatora ciśn.: Przecieki w warunkach hamowania silnikiem Sprawdzenie szczelności hydrauliki wysokociśnieniowej przy hamowaniu silnikiem. Reakcja systemu: Problemy z obiegiem powrotnym paliwa, otworzyć się może zawór stałego ciśnienia....
Bardzo dobry pomysł. Ja mam podobny silnik z przekładnią, od kuchenki z opiekaczem Tego typu silniki mają co prawda dużą przekładnie (dlatego obrócić nie można palcami), ale jednocześnie stosunkowo małą moc. Przy zastosowaniu jak opisuje Autor będzie za mała. Duża taca (torty !) duży moment hamujący na ramieniu. A w silnikach tego typu są przeważnie...
hamowanie silnika prądu stałego silnik prądu stałego hamowanie maszyny prądu stałego hamowanie
bosch mikroprzełącznik zmywarka pompa ciepła czerpnia powietrza wymiana toner
55pus płyta pompa ciepła monoblok panasonic
Nissan Murano Z50 3.5L 2005 – kolejność kabli wtyczki przepływomierza Hitachi AFH70-14 Zasilacz do Ferguson D-880: parametry i wybór