Witam - ten silnik wygląda tak samo jak silnik Dedra DED7704 , prawdopodobnie ma uzwojenie które służy do hamowania ; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Wtedy to będzie silnik obcowzbudny, jeżeli projekt dopuszcza takie rozwiązanie to owszem, chcąc zwiększyć intensywność hamowania, uzwojenie wzbudzenia zasilić ze źródła napięcia stałego.
Witam co chodzi o schemat to kol Wiesław 2211 podał dobry . Dwa tygodnie taki silnik przerabiałem i jest wszystko ok silnik pracuje ,w tych przełącznikach wyrabiają się kostki rozpierające styki w środku ja przerobiłem przełącznik gwiazda trójkąt do takiego silnika ,w pierwszym polu w kostce rozpierającej styki trzeba wyciąć 4 wypusty aby kostka odpowiedni...
Zrób pomiar rezystancji uzwojeń.
Perpetum mobile nie istnieje, wiec jeżeli pobierasz jakąś moc, coś musi jej dostarczać. Jako ciekawostkę podam, że np. elektryczne modele RC samochodów nie maja dodatkowych hamulców. Hamowanie odbywa się poprzez zwieranie uzwojeń silnika napędowego. Podobnie niektóre elektryczne pojazdy szynowe stosują hamowanie silnikiem oddając dodatkowo energie do...
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
A z drugim silnikiem do hamowania to odpuść. W falowniku jak ustawiasz hamowanie DC? Od 25 Hz zaczynasz hamowanie DC? Ja zawsze ustawiałem od 5-10Hz hamowanie DC, nigdy z pełnej prędkości. Bo hamowanie DC grzeje silnik. Zawsze można silnik z hamulcem mechanicznym zastosować. Zainteresuj się jak działa hamulec górski (retarder) w autobusach, jak masz...
Mam dwa styczniki do hamowania, jeden który podaje napięcie na mostek, a drugi który zwiera uzwojenia. Przez ten co zwiera uzwojenia płynie prąd stały. Reszta ok.
Bzdury, brednie, kolejne forumowe techniczne herezje !! Jaka jest rezystancja ( !) uzwojeń silnika ? Czyli jaki przez jego uzwojenia popłynie prad stały po dołączeniu do niego 400 VDC ??????? Robi się takie hamowanie i jest dość ono proste, ale - używa się transformator o tak dobranym napięciu wtórnym, by przy prądzie stałym płynącym przez tylko dwa...
Witam. Na poniższym rysunku pokazano kilka sposobów hamowania prądem stałym. http://obrazki.elektroda.net/98_12356576... Jaki powinien być prąd hamowania przy przepływie prądu hamującego tylko przez jedno uzwojenie silnika? (pierwszy rysunek) Łukasz Kiełbowicz
(at)pixelx Jeśli silnik indukcyjny asynchroniczny obraca się szybciej niż wirujące pole EM wytwarzane przez przemiennik to tak. Dlatego przy hamowaniu po rampie mamy taki problem. Przy odłączonym module mocy to nie ma co się generować, chyba że występuję szczątkowe namagnesowanie wirnika. Można hamować silnik wstrzykując prąd stały w uzwojenia ale głównie...
Zwykle hamuje się silniki indukcyjne podawaniem napięć stałych na jedno lub więcej uzwojeń - zwykle są to dość niskie napięcia rzędu 24-110V. Wystarczy je tylko wyprostować- nie trzeba nawet wygładzać.
Witam - ile przewodów wychodzi z silnika ? Dodano po 14 Prawdopodobnie jest uzwojenie na stojanie silnika do hamowania przy wyłączeniu nożyc . Dodano po 8 https://obrazki.elektroda.pl/4435981300_...
Chłopie zastanów się. Jaka jest rezystancja uzwojeń i co się stanie jak podasz wyprostowane nawet jednopołowkowo 220 VDC ? Siły już do Was nie mam. :cry:
Byneq, to już są niuanse. To nie są żadne niuanse, magnesy trwałe nie mają nic wspólnego z hamowaniem silnika jeżeli nie ma zwartych uzwojeń. Wyświetlacze można różnie ustawiać, albo w chwili dojechania do piętra, z wyprzedzeniem, zależy też czy są jakieś nieobsługiwane przystanki. Możesz podać przykład takiego "ustawiania"?
Witam, nie napisałeś w jakim urządzeniu chcesz to zastosować, może wystarczy hamowanie dynamiczne za pomocą uzwojeń silnika.
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Dostałem do podłączenia silnik od pilarki stołowej Kraft. Silnik szczotkowy posiada dwa uzwojenia stojana: jedno do pracy, drugie według mnie do hamowania. Wyłącznik oryginalny od tej piły posiada dwa styki (NC 1,2) i (NO 7,8) działa prawidłowo. Do zestawu jest jeszcze kondensator, myślę że jest przeciwzakłóceniowy....
Hamowanie odbywa się przez zwarcie ze sobą końców uzwojeń.
Bremsgerat to hamulec i na pewno działa tak, że po komendzie STOP zasila przez chwilę uzwojenie silnika prądem stałym (wyprostowanym z sieci, napięcie rzędu 20V) celem szybkiego zatrzymania. Przy zaniku zasilania sieciowego (brak hamowania) piła powinna kręcić się wyraźnie dłużej. Czasem stosowany jest osobny zasilacz DC.
Ja mam pytanie do hamowania "przeciwprądem".Czy taki sposób wpływa na stan uzwojenia silnika (ew.spalenie uzwojenia) ?
Mam wrażenie, że Robert W. Alexander (czy jak się nazywa twórca tego wynalazku) nie rozważa w swoim opisie faktu, że prąd płynący przez uzwojenie wirnika łączy się z momentem siły działającym na wirnik - przez co obciążenie prądnicy powoduje hamowanie wirnika i jeśli uzwojenie na wirniku silnika ma mniej zwojów, to wymaga odpowiednio większego prądu,...
Hamowanie silnikiem - najlepiej byłoby odzyskiwać energię: Po co? Po to aby co rusz katować akumulator impulsami prądowymi kilkudziesięciu amperów (nie zapominajcie koledzy, że to auto dla dzieci - z zasady może być często rozpędzanie/zatrzymywane)? Nie będzie tu wielkich zysków - poza znacznym pogorszeniem warunków pracy akumulatora. Ale czy ten układ...
Witam! Mając chwilę czasu dorobiłem do mojego migomatu dławik w obwodzie silnika podajnika - powinien trochę ustabilizować płynność obrotów zwłaszcza przy małych posuwach oraz dorobilem hamulec na szpuli drutu - zdjęcia w załączeniu - regulacja poprzez sprężynę siły hamowania. Aby maksymalnie uzyskać efekt hamowania postaram się zrobić jeszcze hamowanie...
Witam Są silniki z hamulcami elektromagnetycznymi, które po odłączeniu zasilania hamują wirnik, hamulec może być zasilany z odczepu uzwojenia silnika lub mieś własne zasilanie. Nie wiem czy silniki krokowe są z takim hamulcem.
Jabym proponował sprawdzić dokładnie grzałkę.Jak grzałka dostaje masy,dostaje masyrównież uzwojenie silnika,silnik zaczyna hamować.
ale niestety po zakończonym cyklu maszyna "przelatuje" poza pozycję wyjściową Jaki to typ silnika? Może zastosować hamowanie przez zwarcie uzwojeń silnika, po skończonym ruchu? Tak jest robione w innych praskach...
Hamowanie zwartego silnika jest dynamiczne a nie statyczne . W tym przypadku, zwierasz uzwojenia prądnicy czyli ją hamujesz! Coś mi umknęło ze szkoły?
Witam. Jeśli chcesz stosować klucze tranzystorowe, to lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie MOSFET'a. Główną zaletą jest zminimalizowanie strat. Moje wątpliwości budzi założenie o hamowaniu przeciwprądem. Jeśli silnik nie jest przystosowany do takiej pracy, to może ono doprowadzić do szybkiego zniszczenia. Proponowałbym zastosować hamowanie prądnicowe....
Oczywiście kilka silników może pracować na jedno obciążenie, kilka identycznych silników może napędzać wspólne koło zębate (lub pasowe) pracując z identycznymi obrotami, gorzej kiedy silniki są różne, da się to zrobić, ale jeśli źle dobierzesz przełożenia, powstaną róże SEM i straty z powodu prądów płynących pomiędzy silnikami pracującymi jako prądnice,...
Z sieci na uzwojenia prostowanie 1 połówkowe w gwieździe.
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Nie ma tak dobrze. To co próbujesz policzyć, to chwilowa moc pozorna pobierana przez silnik. W silnikach prądu stałego będzie to również moc czynna. Żeby można było mówić o mocy czynnej w silniku prądu zmiennego, to by trzeba policzyć P= U * I * cos(fi) czyli W = V * A * cos(kąta przesunięcia wektora prądu względem wektora napięcia). Ale jeżeli pytasz...
Jak długo pracował silnik? Czy uzyskał nominalne obroty, miałeś wrażenia że coś go hamuje? Czy obudowa silnika się grzała? Zaznacz na schemacie jak dokonywałeś pomiaru napięcia.
Witam - proszę jeszcze raz sprawdzić czy z silnika wychodzą dwa przewody ( tak jak jest narysowane na schemacie ) czy może trzy przewody? , ponieważ jest to silnik szczotkowy ale przeważnie hamowany uzwojeniem stojana . Przykładowo ; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam! Od kilku lat montuję w maszynach hamulec elektryczny Zakładu Automatyki Przemysłowej w Poznaniu. Hamowanie odbywa się poprzez wstrzykiwanie prądu stałego do uzwojenia silnika / między dwie fazy /. Można regulować czas jak i siłę / wartość prądu / hamowania by nie wyzwolić zabezpieczeń przeciążeniowych. Hamulec zasadą działania , zbliżony jest...
Kolego, zanim napiszesz "bzdura" sięgnij do dokumentacji. To, co opisujesz jako hamowanie dynamiczne jest hamowaniem prądem stałym, wstrzykiwanym w uzwojenia silnika, problem w tym że jest to hamowanie "szarpane", nie po rampie, ponadto silnik się nagrzewa(gdzieś się ta energia musi wytracić). Co do grupy napędów to albo stosuje się zewnętrzny moduł...
Końce uzwojeń musisz podłączyć tak jak na rysunku. Najpierw musisz wyodrębnić trzy uzwojenia omomierzem. Pozdrawiam
Chodziło mi o te uzwojenia które hamują. Musiały być podłączone w obie strony jak widać ale czy tak wogole się da ? 1. Nie ma tam uzwojeń hamujących. Są wspólne do pracy i hamowania. Po prostu są to główne uzwojenia silnika (na stojanie i na wirniku). 2. Nie da się ich podłączyć w obie strony. Albo w jedną albo w drugą. Niemożliwe jest więc podłączenie...
1. Jest dławik. 3X400V 30A 2. Tego jeszcze nie wiem. Ciężko cokolwiek w nim podejrzeć lub zmierzyć przejścia, bo ma płytę wielowarstwową. Jutro sprawdzę co to za model falownika. Mam jeden rozebrany, ale na nim nie mam żadnego opisu. Ale poszukam. A falownik pracuje z silnikiem, który precyzyjnie ustawia ramię maszyny jakieś 200KG tyko przesuw góra...
To już jest całkiem spory silnik. Gotowe scalaki mogące sterować takim silnikiem raczej nie istnieją - są pewnie dostępne gotowe moduły (cena!), można sobie zbudować samemu mostek H na taką moc. Jednak jeśli nic do tej pory z silnikami nie robiłeś to naprawdę zacznij od mniejszych. Silnik ma 150 W, czy jest mocny to zależy do czego chcesz go zastosować....
Witam. Sprawdź jaki rodzaj hamowania zapewnia falownik. Może np. zwracać energię do sieci lub hamować przeciwprądem. Poczytaj o sposobach hamowania silnika a następnie sprawdź w dokumentacji do falownika jak to jest realizowane. Pozdrawiam.
Jeśli powodem nadmiernego iskrzenia, nie jest spadek obrotów spowodowany hamowaniem łożysk, to najprawdopodobniej jest to uszkodzenie uzwojenia wirnika. Bywa że uszkodzeniu ulega uzwojenie stojana, ale to raczej rzadsza usterka.
dodatkowym silniku krokowym, siłę hamowania bębna z drutem można regulować prądem uzwojeń. Wystarczy mały silnik DC z potencjometrem drutowym jako hamulec dynamiczny.
Witam, Chciałem sprawdzić praktycznie odwrócenie pracy silnika indukcyjnego klatkowego jako prądnicy w celach edukacyjnych. Mam silnik indukcyjny 3f 400 V o mocy 10 kW. Podłączony w gwiazdę oraz podłączone mam kondensatory 3x133 mikro faradów na fazę połączonych równolegle na wejście silnika/generatora. Napędzam innym silnikiem z przełożeniem aby generator...
Stanowisko do badania silników ma opierać się o metodę hamowania prądami wirowymi.
http://obrazki.elektroda.pl/6614578100_1... Z tego co udało mi się ustalić to tak powinien być podłączony ten silnik. Działa poprawnie tylko dziwnie się zachowuje przy hamowaniu. Po puszczeniu przełącznika i załączeniu się cieńkiego uzwojenia hamującego następuje bardzo krótkie ale silne zaiskrzenie na komutatorze i silnik zatrzymuje...
Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
Masakra ile pracy. Jaki potężny szrot dorwałeś :D. Warto chociaż przy tym pracować czy to tak z nudów przy tym siedzisz? Miałem klienta który dorwał na olx uszkodzoną hulajkę Xiaomi M365 za 400zł i szczęśliwy przywiózł mi do naprawy. Okazało się że silnik spalony - zwarte uzwojenia do osi, uszkodzony przewód silnika, zwarte dwa tranzystory silnika,...
230V po wyprostowaniu to bedzie duzo za duzo. Nalezaloby zastosowac, jakis R ograniczajacy. Uzwojenie takiego silnika ma co najwyzej kilka Ohm, a zatem latwo policzyc co sie bedzie dzialo bez zadnego ograniczenia. Takie hamowanie czesto wykonuje sie zasilajac uzwojenia z kilkunastu-kilkudziesieciu V. Nalezy wiedziec tez ze moment hamujacy maleje (conajmniej...
Napisałem do chińczyka, ale już widzę, że większość tego typu sterowników tylko odcina zasilanie. Wymyśliłem pewien schemat zamieszczony poniżej. Przełącznik monostabilny przy kierownicy rozłącza sterownik i włącza przekaźnik, który zwiera cewki silnika. Można rozbudować i zwierać wszystkie uzwojenia lub dać opornik aby wyregulować siłę hamowania. Chyba...
Moja rada-uzwojenia silnika połączone są najprawdopodobniej szeregowo z wyprowadzonym punktem zerowym,najłatwiej znaleźć go za pomocą omomierza mierząc oporność pomiędzy przewodami.Przy największej oporności trzeci nie mierzony przewód będzie zerowy.Ten kondensator co masz jest za duży i może hamować silnik.
To zależy gdzie będzie zbiornik. Jeśli przy pompie to czy będzie to 1/2" czy 1" to nie będzie miało znaczenia, jeśli w domu to pompa będzie trochę dławiona ( przy zbiorniku ciśnieniowym), trudno wyrokować z jakim skutkiem. I tu się muszę zgodzić. andzrej napisał: Od studni do domku mam wkopaną rurę niebieską 3/4 lub 1/2 cala czy musiałbym ją wymienić...
Winda to chyba podlega pod dozór, nawet towarowa? Więc może być problem z zalegalizowaniem ustrojstwa po przeróbce. Jeśli jest układ na stycznikach, to styki pomocnicze użyć jako zadajniki biegu góra-dół, sygnały FW-FV. Wyjście przekaźnikowe falownika zaprogramować na sterowanie hamulcem (nie może być nadal wpięte w uzwojenia silnika). Wykorzystać hamowanie...
ad 1. Prąd twornika nie oddziaływuje z polem stojana tylko pole magnetyczne twornika oddziaływuje z polem magnetycznym stojana. Jeśli przestaniesz zasilać twornik a będziesz napędzał wirnik lub pozostawisz rozpędzony to możesz zbierać generowany tam prąd (odzyskiwać z energii mechanicznej) czyli masz prądnicę lub wykorzystasz do hamowanie silnika prądu...
Witam ! Do rozruchu uzwojenie pomocnicze, kondensator i wyłącznik odśrodkowy łączone są szeregowo. Gdy silnik wejdzie na obroty wył odśrodkowy rozłącza tą część silnika. 4,4ohm to za mało prawdopodobnie jest spalone uzwojenie pomocnicze. Czasem to widać po rozkręceniu silnika. Ze spalonym uzwojeniem rozruchowym silnik nie da się odpalić gdyż zwarte...
może podłączenie gwiazda trójkąt by pomogła? Silnik z wyciągarki wiec niech się kolega zastanowi co pisze i w jakim układzie uzwojeń pracuje silnik. Pierwsze pytanie czy silnik grzeje się na obu kierunkach czy w tylko jednym jeśli tak to na którym styczniku ? Proponuje sprawdzić poprawność połączeń mostków U2 V2 W2 oraz styki pomocnicze K1 K2 a także...
Przekaźnik z dwoma parami styków NO i NZ Pytanie czy zwarcie uzwojeń silnika wystarczy czy potrzebne hamowanie przeciwprądem?
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
Zmierz rezystancję uzwojeń, odczytaj prąd znamionowy dla połączenia w gwiazdę - mnożąc te dwie wielkości otrzymasz napięcie potrzebne do hamowania. Mam tu silnik 3 kW, rezystancja pojedynczego uzwojenia wynosi 1,9 oma, prąd znamionowy dla gwiazdy odczytany z tabliczki znamionowej silnika wynosi 6,6 A. Po pomnożeniu tych dwóch wielkości otrzymuję U =...
Trafiło mi się do naprawy takie ustrojstwo jak pilarka stołowa "made in coś tam" w stanie technicznym ble......... ](*,) . Sfajczone uzwojenia stojana,wirnika-aż przykro patrzeć. Gniazdo łożyska przy komutatorze kojarzy się z jajem. Ale sprawy mechaniczne są do przegryzienia,zresztą przezwojenie tych elementów też(zlecenie zewn). Jest to silnik z dodatkowym...
Tak jak myślałem, ten silnik nie ma hamulca. Chociaż taki efekt rzeczywiście w nim powstawał przy bardzo szybkim wyłączeniu. Po ustawieniu wyłącznika na pozycję "0", wszystkie uzwojenia po przez wyłącznik są połączone szeregowo z kondensatorem, i to właśnie powodowało jego wyhamowanie. Typ silnika to SZFe 112 a 4A . http://obrazki.elektroda.net/8_128924254...
Zulus18 dobrze radzi. Sam stosowałem takie rozwiazanie w silniku prądu stałeco i byłem zaskoczony skutecznoscią hamowania. Jak to zrealizować: 1) Rowek i krańcówka mają dać tylko impuls elektryczny do przekaźnika z zamopotrzymaniem. To że tarcza "przejedzie" poza rowek to normalne, przecież tem układ ma bezwładnośc. 2) Jeśli przekażnik już "złapie",...
Witam ponownie. Sprawdziłem powyższe rozwiązanie z hamowaniem przeciwprądem i wkrętarka świeci jakby chciała zaraz wybuchnąć. Niestety nie jest to za dobre rozwiązanie. Wczytując się w podesłaną laborkę trochę zgłupiałem. W prezentowanym w niej silniku mamy jedno uzwojenie.
Badając obydwa wejścia małego silniczka jak najbardziej będziesz w stanie to "skopiować" tylko tu musisz sprawdzić jedną rzecz. W prawdziwym samochodzie im on szybciej jedzie tym wspomaganie powinno działać słabiej żeby nie "myszkował" po drodze. W miejscu lub małej prędkości jest najsilniejsze. Nie wiem jak rozwiązane jest w tym Logitech`u "force feedback",...
Aby zmienić kierunek wirowania musisz zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń, lepiej tego z mniejszym natężeniem prądu 0,13A. Które to uzwojenie możesz sprawdzić omomierzem, bedzię miało większą rezystancję. Jak rozwiążesz przełączanie uzwojenia to już kwestia Twojej pomysłowości. Może być prosty przełącznik 3-pozycyjny 2-biegonowy, uklad na przekaznikach...
Wygląda na to ze jedno z uzwjeń hamuje silnik,przez co pobiera duży prąd i silnik sie grzeje.Trzeba sfazować uzwojenia tzn.muszą one mieć przebiegi w jednym kierunku/sprawdzić poczatki i końce uzwojeń/.Zmienic w jednym z uzojen fazy poczatek z koncem uzwojenia.
Hej! Proszę o wyjaśnienie dla laika... co powoduje, że obciążona prądnica zwalnia? Można by pomyśleć, że skoro jest "obciążona", to ma "ciężej" się kręcić - niby oczywiste, ale dla mnie jeszcze nie. Fizyka ! Prąd obciążenia generuje siły w uzwojeniach, które są przeciwne do sił napędzających wał. To się nazywa "hamowanie silnikiem". Prądnica "przyhamowuje",...
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
Silnikowi niewiele szkodzi, gorzej z reszta...Paskami i klinami kół pasowych. Ale że bezwładność tych elementów jest niewielka, też niewiele szkodzi. Zrobiłem kiedyś układ hamowania silnika trójfazowego do jakiejś maszyny na zasadzie odłaczenie faz przez stycznik, i w tym samym momencie kilkusekundowy impuls pradu stalego, tak dobranej wartości, by...
Do samego wyhamowania silnika wystarczy tzw. hamownik. Jest to urządzenie, które po wyłączeniu zasilania silnika podaje na uzwojenia prąd stały o kontrolowanym natężeniu. Możesz też zastosować przemiennik z możliwością hamowania dynamicznego, będziesz miał dodatkowo możliwość płynnej regulacji prędkości silnika, ale..... jest to rozwiązanie droższe....
A dioda równolegle do rezystora mocy nie spowoduje zwarcia w silniku i przepalenia uzwojenia stojana? Rezystor pomiarowy prądu ma wartość bardzo małą, rzędu 0.1-0.05 Ohma..
Rezystancji uzwojeń miernikiem rezystancji izolacji czy induktorem też nie zmierzysz :-D Dodano po 6 Popieram kol "jozefg". Objawy jakie opisujesz mogą być wynikiem odwrócenia zasilania jednego z uzwojeń. W uproszczeniu: jedno uzwojenie pracuje przeciw dwom pozostałym ( "hamuje").
Napęd od wycieraczek samochodowych, hamowany przez zwarcie uzwojenia, oczywiście po zdjęciu napięcia- staje w miejscu, łatwy do sterowania, mocny, tani... V.
Silnik o takich parametrach posiada moment trzymający w granicach 0,4-0,6 Nm więc spokojnie może za pomocą śrub przesuwać po prowadnicach poziomych kilka kilogramów (należy pamiętać o odpowiednim doborze parametrów przyśpieszania i hamowania), również ruch pionowy nie powinien stanowić problemu. Co do parametrów zasilania to faktycznie silniki krokowe...
sposoby polaczenia uzwojen stojana do hamowania dynamicznego oraz wartosci pradu stalego plynacego przez uzwojenie takie aby przeplyw uzwojen byl rownowazny przeplywowi przy znamionowym zasilaniu napieciem przemiennym tj. aby wartosc strumienia silnika w czasie hamowania byla rowna wartosci strumienia w znamionowych warunkach pracy
To nie jest czasem taka wyciągarka z marketu za 500zł? Parametry bardzo pasują. Jest jeszcze możliwość zastosowania hamulca z luzownikiem, na wale silnika. Tarcza hamulcowa jest zamocowana do wału. Obejmuje ją hamulec szczękowy. Stale zaciśnięty. Po podaniu napięcia na silnik, podłączony do uzwojenia luzownik elektromagnetyczny otwiera hamulec. Po zaniku...
POSZUKUJĘ SCHEMATU-PORADY .A mianowicie silnik napędzający koło ma problem z startem buczy kręci ale z oporem .SILNIK PO PRZEWINIĘCIU KONDENSATOR PODSTAWIONY .Jest tam jakiś układ z przekażnikiem ale jeszcze go nie wymontowywałem. silnik z tego co mi mówił właściciel startował powoli i po wkręceniu się na obroty wyłączał się ni po kilku sekundach hamował...
Ale ręką przy starcie można go zatrzymać bez problemu. A jak się już obraca, to jest trochę mocniejszy?Weź pod uwagę , że jest to silnik małej mocy. Zakręcę go w prawo to pracuje wirnik w prawo, zakręcę w lewo to pracuje w lewo. Bo kierunek obrotów nadaje mu uzwojenie rozruchowe. No wyłącznik odśrodkowy działa. Rozłącza zaraz po wejściu silnika na...
Nie sądzę. Jest napisane, że przewody wracają gdzieś do wnętrza silnika. Gdyby to było hamowanie dynamiczne to nie widzę najmniejszej potrzeby umieszczania go w silniku, przecież musiał by być układ podający napięcie DC na uzwojenia po odłączeniu zasilania itd. Tylko skąd wtedy zasilanie transformatora ? Technicznie niewykonalne w obecnej na zdjęciach...
Majstrowane bylo Nie sądzę. Przewody drutowe to linia zasilania, nie wyprowadzenia uzwojeń. Oznaczeniami na zaciskach nie należy się sugerować, bo "klemrety" bywają stosowane uniwersalne. Hamuj sie z wycieczkami osobistymi chlopcze! Takie teksty możesz walić do kumpli pod śmietnikiem... V. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej...
Witam wszystkich. Chciałbym zaczerpnąć porady w temacie hamowania silnika jednofazowego o mocy 180 W i obrotach 1350 obr/min zasilanego z sieci 230V 50Hz, znamionowy pobór prądu to około 2A. Silnik wyposażony jest w wewnętrzny kondensator a na skrzynce zaciskowej mam dostępne wszystkie wyprowadzenia (czyli dwa końce uzwojenia głównego , dwa końce uzwojenia...
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
Hamowanie "przeciwprądem" zwarciowym stosuje się nie tylko w silnikach DC ale również w wszelkiej maści silnikach komutatorowych AC w których dzięki magnetyzmowi szczątkowemu następuje samowzbudzenie i generowanie prądu. Taki sposób hamowania jest stosowany np. w kosiarkach elektrycznych, sokowirówka, itp. czyli wszędzie tam gdzie ze względów bezpieczeństwa,...
Jeden hallotron często w silnikach jest obrócony. Żeby jeden był inny to się nie spotkałem. Ale nawet na uszkodzonych hallotronach silnik powinien przynajmniej drgnąć. U ciebie to wskazuje na usterkę sterownika skoro pustą baterie ci pokazuje i coś tam miga. Dziwne że wcześniej ci hamował. Żaby hamował to musi wykryć ze koło się kręci a jak mógł prawidłowo...
Jeżeli silnik ma osobne uzwojenia wzbudzenia dla dwu kierunków rotacji, to tak. Łączysz go podobnie jak silnik 230V - uzwojenia "kierunkowe" do przełączników krańcowych, zaś wspólny biegun twornika - tam gdzie na rysunku jest "N". Jeżeli natomiast jest to silnik z magnesami stałymi, musisz mu przełączać biegunowość. Poprzednia wersja nie uwzględnia...
Odwrócenie zasilania byłoby zabójcze dla sterownika, chyba, że ten radzi sobie ze zwarciami a i silnikowi nie będzie wesoło. Niemniej jeśli umiałbyś ograniczyć prąd w odwrotnym zasileniu silnika to pomysł ma szanse zadziałać - rezystor to dość stratne rozwiązanie, może PWM?. Silnik pewnie nie ma osobnego dostępu do uzwojeń wzbudzenia bo można by było...
Silnik jest sprawny skoro rezystancje są zgodne na każdym uzwojeniu. Problem moim zdaniem leży po innej stronie - jednej odwrócenie fazy ( poczatek - koniec uzwojenia ) lub uszkodzony przełącznik lub brak jednej fazy. Zwykle poczatki uzwojeń wychodza z jednego otworu w obudowie silnika , a końce uzwojeń z drugiego otworu. Kolory - oznaczenia uzwojeń...
Sprawa w końcu zaczęła się realizować. Pierwszy problem to właśnie kwestia połączenia mechanicznego gwiazda -> trójkąt. Na gwieździe hamuje dobrze -> wystarczająco. Gdy silnik ma być hamowany na trójkącie już jest gorzej. Bezpieczniki B16 wylatują momentalnie, ponieważ cały prąd idzie przez jedno uzwojenie (2.2 Ohm), a w przypadku połączenia w gwiazdę...
A wskazanie kierunku na linie DIR co definiuje? W zależności od stanu na wejściu DIR silnik po podaniu STEP obraca się o 1 krok w jedną, bądź w drugą stronę. Ale niekoniecznie trzeba używać sterownika, który ma wejście DIR. Prymitywne sterowniki podają na silnik pełne napięcie zasilania i nie mają wejść DIR i STEP, a wejścia do określania stanów poszczególnych...
Właśnie zdobyłem "kawałek" schematu w stylu jak pisałem poprzednio. Szczegół polega na tym że : -3 silniki są połączone na czas hamowania szeregowo( 6 uzwojeń) -zasilanie nie jest prądem stałym ( DC ) tylko prądem zmiennym , dlatego przeliczanie rezystancji i prądu stałego jest błedne . W schemacie zabezpieczenia to bezpieczniki automatyczne D 25 .
Czy z tego wynika, że tylko jedno uzwojenie pracuje w czasie cięcia a drugie jest zasilane (no właśnie jak?) na czas hamowania? Skąd silnik wie że jest zatrzymany i że trzeba mu odłączyć zasilanie? Chyba że działa na zasadzie hamowania przez zwarcie. Mocno pokręcona konstrukcja.
Stosuję silnik 2,2 kW z przekładnią 3:1 do napędu dźwigniowego ucinaka; czyli silnik (zwykły, gwiazda 400V) wykonuje 3 obroty od startu i zostaje zatrzymany przez hamowanie/wpuszczenie mu w uzwojenia prądu DC. Operacje takie wykonuje co kilka/kilkanaście sekund, przez wiele godzin pracy maszyny. Jedynym mankamentem jest grzanie się silnika w takim trybie...
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
1. Sprawdź czy nie uległy uszkodzeniu przewody sterujące uchwytu. 2. Sprawdź czy na cewkę stycznika podawane jest, po naciśnięciu przycisku. napięcie. 3. Poszukaj czy nie ma jakiś bezpieczników 4. Przekaźnik służy do hamowania silnika. Jak nie jest załączony - zwiera, prawdopodobnie przez rezystor lub diodę, uzwojenia silnika; po załączeniu - łączy...
Te silniczki rzeczywiście są awaryjne , ale nie spotkałem się w ich przypadku z całkowitym zwarciem uzwojeń ( napisałeś 0 Ohm , a to zupełne zwarcie ) . Typową ich usterką są przerwy w uzwojeniach , i nie są one rejestrowane przez sterownik jako błąd ( ciągłość ich obwodu nie jest kontrolowana przez sterownik ) i prawdopodobnie dlatego komputerowe testy...
Zawsze pada najsłabsze ogniwo. Hamowanie DC jest czy po rampie? Żeby tak wolno kręcić silnikiem dużym prądem forsuje falownik silnik.
generalnie przy silnikach pierscieniowych które są stosowane do regulacji prędkości obrotowej nie stosuje się hamulców jesli zas jest hamowanie tak njak np musi to byc zachowane w suwnicach są zwalniaki elektromagnetycznei one hamują mozesz takze zdobyć hamulec zakładany na tył silnika w miejsce wentylatora wówczas wraz z podaniem napięcia na uzwojenie...
No a jakie są jeszcze? Jest kwestia, co zaliczymy do tarcia. Oddziaływanie grawitacyjne między obiektami plastycznymi i związane z nim pływy (hamują np. obrót Ziemi, napędzają ruch orbitalny Księżyca, dają wahania poziomu mórz, w sumie dając straty energii). Oddziaływanie z promieniowaniem, spadanie meteorów...
Witam Najprostszym sposobem jest podanie na uzwojenie (np. na styki L1 plus, L2 minus) napięcia stałego, najważniejszy jest tu jednak prąd, który nie powinien przekraczać znamionowego prądu dla tego silnika - czyli ok 25A. Napięcie stałe może zostać podłączone dopiero po odłączeniu zasilania z sieci, nie powinno też być tam podłączone na stałe, a jedynie...
hamowanie silnika trójfazowego hamowanie dynamiczne silnika falownik hamowanie silnika
fotel kierowcy renault megane płyta główna głośnik piszczy lodówka whirlpool niska temperatura
wzmacniacz gitarowy beckhoff bk9053
Einhell Germany AG – niemiecka marka, produkcja w Chinach czy firma chińska? DeWalt DCD791 – zgrzytanie przy hamowaniu, budowa hamulca, przekładnia, serwis