Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Witam. Potrzebuję sterować silnikiem z zacisków, tak by po odłączeniu sygnału sterującego (np: Start/OFF1 --> 0 ) hamowanie odbywało się bez rampy (wolnym wybiegiem). Najlepiej, gdyby falownik w momencie hamowania, wspomnianym wolnym wybiegiem, nie kontrolował obrotów silnika (zatrzymywanie będzie trwać długo i z początkowym wzrostem obrotów). Proszę...
Tylko hamowanie wolnym wybiegiem.
Witam. Kazde z tych rozwiazan ma swoje plusy i minusy. W hamowaniu przeciepradem o ile nie zrobisz jakegos ukladu automatycznego, to bedziesz musial recznie zalaczyc pole w przeciwnym kierunku, a potem czekac chwile i gdy wirnik sie zatrzyma szybko wylaczyc zasilanie, bo inaczej zacznie sie obracac w preciwnym kierunku. Do tego, przy takim hamowaniu...
Za zwyczaj nie kontroluję, jeśli nic takiego nie było wcześniej dostępne. Sygnał startu mam szeregowo z grzybkiem (nie napisałem wyżej), więc grzybek najpierw powoduje normalne hamowanie, póki energii starczy. Można połączyć sygnał ze stycznika na falownik uruchamiając inny rodzaj hamowania, dopóki mu starczy energii, jeśli chcesz mieć bardziej gwałtowne...
Nie ma znaczenie co będziesz i w jakiej kolejności robił. Na pewno ? To włącz klimę, dmuchawę na max, ogrzewanie tylnej szyby, radio itd i włącz rozrusznik. Ja wiem że auto odpali, ale żywot akumulatora się skraca. Wysprzęglenie powoduje zmniejszenie prądu rozrusznika, gaszenie "na sprzęgle" powoduje zmniejszenie drgań i silnik hamuje wybiegiem nie...
Nie sprawdzisz bo ich nie ma - podłącza się dodatkowy zespół rezystora/ tranzystora hamowania do zacisków B1 i B2 (masz na nich pełne napięcie na kondensatorach, przy zasilaniu 230V będzie tam ok 310V DC) i ustawia odpowiednie parametry aby to wykorzystać. Jeżeli rezystora nie ma to ustawia się hamowanie DC lu wybiegiem.
Niczego tu nie ruszałem, nie wiedząc, do czego to służy. Przyśpieszanie/hamowanie zależy od dynamiki układu. Takie rzeczy dobiera się eksperymentalnie lub po prostu z doświadczenia. Silnik przy hamowaniu działa jak generator przez co falownik musi tą energię przejąć i rozproszyć w rezystorach hamowania. Jeśli czas hamowania będzie zbyt mały to nastąpi...
Wystarczy zastosować hamowanie wybiegiem czyli zdjęcie impulsów na wyjściu, wtedy stojan nie jest zasilany i nie generuje prądu. Działa dokładnie tak, jak odłączenie silnika wyłącznikiem
nie zaznaczyłem wcześniej vlt6000 zasila pompę 250 KW nie mam opornika .Hamowanie wybiegiem pompy
witam Nie wiem jakie ustawić parametry 3F silnika 0.4kw podłączonego w trójkąt do trójfazowego falownika wektorowego, Nie wiem czy nie lepiej połączyć silnik w gwiazdę pod takie użycie: Silnik działa przy niskich obrotach, hamowany wybiegiem, sterowany wielkością częstotliwości
Blokada parametrów to parametr n001 zmień na 4 ustaw falownik wedle instrukcji str.27 -praca wentylator pompa. Czy przełączyłeś silnik z gwiazdy w trójkąt (220V)? Dodatkowo zmień parametry n005 na 1 "silnik hamuje wybiegiem" str.30. n007 na 0 "przycisk stop na konsoli odblokowany" str.31.
Lewy bezpiecznik jak najbardziej jest na miejscu. Zabezpiecza transformator na L1 400V Drugi na L3 tak prawidłowo zabezpiecza się takie urządzenia. Falownik ustawia się 110% dla ostrzeżenia o przeciążeniu dla 60s przy 120% dla 30s zatrzymujesz awaryjnie, zależnie czy posiadasz hamulec robisz to na wybiegu lub hamowaniu. Wszystko zależy od aplikacji,...
Są falowniki, gdzie domyślne jest hamowanie wybiegiem, czyli odcina zasilanie i tyle. Rampę stopu trzeba gdzieś tam włączyć. Micromaster jak ma - nie pamiętam, pamiętam tylko, że liczba parametrów powala...:D
Niekiedy można również wykorzystać możliwości hamowania falownika, przycisk awaryjny odłączający zasilanie spowoduje tzw hamowanie wybiegiem, natomiast przycisk "stop" podłączony bezpośrednio do zacisków sterujących falownika (potencjał 24V) może zatrzymywać silnik znacznie szybciej. W przypadku wentylatorów jest to ogromna zaleta.
Czyli jak falownik ma f=0Hz to wtedy styk przekaźnika jest na rozwarty a jak f>0Hz to wtedy jest zwarty? Zatrzymuje silnik potem f spada do 0Hz i odłącza stycznik? Zawsze tak jest? Tak będzie jeżeli falownik ma ustawione hamowanie rampą, jak będzie ustawione hamowanie wybiegiem, to przekaźnik pracy odpada natychmiast po podaniu sygnału stop.
Przy 0 kategorii zatrzymania rezystory hamujace nie mają nic do rzeczy ponieważ przy zastosowaniu stycznia lub wejścia STO silnik hamuje poprzez wybieg.
Witam, dla falowników z zasilaniem trójfazowym 400V: jeżeli silnik jest "gwiazda trójkąt" 230/400V łaczymy go w gwiazdę jezeli silnik jest 'gwiazda/trójkąt" 400/660V łaczymy go w trójkąt dla falowników z zasilaniem jednofazowym 230V silnik łączymy w trójkąt, aby poprawnie zmontować prosty układ obejściowy (bypass) należy dwa styczniki z blokadą mechaniczną...
Skoro zakładasz hamowanie wybiegiem to musisz wstawić stycznik zasilany po grzybie awaryjnym przed falownik i po problemie. Wg mnie zatrzymanie awaryjne maszyny oznacza jak najszybsze, więc nie wiem o co chodzi z tymi 60 sekundami. No chyba, że coś źle zrozumiałem to proszę mnie poprawić. Zatrzymanie pracy, a zatrzymanie awaryjne to nie to samo.
To może tarczę hamulcową z zaciskiem od samochodu wrzeźbić :D ? Hamulce silników też mają 2 tryby pracy, prostownik zasilany z uzwojeń i wtedy łapie "później" od zaniku komendy (tu zasilania) lub sterowany dodatkowym stykiem, wtedy można hamować na życzenie, nawet na zasilonym silniku. A chodzi mi o to że cześć takich układów wolniej się ściera, bo...
Z tego co pamiętam, była też opcja "swobodny wybieg", czyli bez hamowania. Spróbuj.
5-1* Wejścia cyfrowe 5-10 Zacisk 18. Wejście cyfrowe [0] Brak funkcji [1] Reset [2] Wybieg silnika, odwrócony Wygląda na to, że aby uzyskać swobodny wybieg silnika trzeba rozłączyć wejście cyfrowe zaprogramowane jako 18 (odłączyć od zacisku wspólnego +24V, sądząc po "odwrócony" oraz wg logiki działania urządzeń sterujących, można np. w obwód tego wejścia...
ustawiłem tak (opis wg instrukcji) P05.01=1 obroty prawe P05.02=6 hamowanie wybiegiem P05.13=3 sterowanie 3 przewodowe(2) zacisk sin normalnie zwarty , jak ustawię P05.13=2 lub 3 to nie jestem w stanie uruchomić silnika ale nie wiem co to znaczy zacisk SIn normalnie zwarty (jaki zacisk??) Jak ustawię P05.13=0 lub 1 to mogę uruchomić silnik ale potencjometr...
1)Wolny Start/Stop ze zwłoką uzyskania optymalnej prędkości. 2)Bezwładny Stop 3)Awaryjne zatrzymanie za pomocą wyłącznika bezpieczeństwa Rozumiem, że chodzi o: ad1 rozpędzanie i hamowanie po ustawionej rampie. Użyj funkcji QSP. Co to jest "zwłoka uzyskania optymalnej prędkości"? ad2 hamowanie wybiegiem => stan L na zacisku 28 ad3 hamowanie po rampie...
Może z tym hamowaniem chodziło o wolny wybieg, bo inaczej przy hamowaniu prądem stałym niektóre elementy mogą iść z dymem.
Właśnie myślę o czymś takim, trzeba jednak uwzględnić odpowiedni wybieg silnika lub hamowanie zwierając go będę nad tym pracował mam niestety obecnie kiepsko z czasem dlatego szukam coś do zainspirowania.
Zero szczegółów i kolega oczekuje odpowiedzi. Ale postaram się coś odpowiedzieć. Jeżeli falownik jest sprawny to trzeba szukać w ustawieniach których we współczesnych falownikach jest masa. Falownik może być tak ustawiony tak, że po przekroczeniu pewnych parametrów odpuszcza i usiłuje hamować na wybieg ,czyli wyłącza sterownie silnika. Wyjście alarmowe...
ładnie by to działało z jakimś napędem (falownikiem) np. Lenze. w takim połączeniu można by kupe zdziałać. W sterowniku jest program, a falownik sam sobie dobiera kierunek, częstotliwość dla silnika czas narastania prędkości, moment, itd jest tam takie programowane wejscie chyba Jog się nazywa, po podaniu na niego sygnału załącza silnik na odpowiednią...
Jeżeli masz dla każdego silnika dedykowany falownik to zawsze podłączasz kabel zasilający pod falownik. Jeżeli masz jeden falownik a kilka silników to od falownika do złączek prowadzisz kabel ekranowany i dalej do silnika też kabel ekranowany. Przy podłączaniu kilku silników do jednego falownika należy zachować poniższe zasady: - tryb pracy falownika...
"Potrzeba wiele zabezpieczeń i uzgodnień np. z Rejonem Energetycznym." O tym był kiedyś temat, zresztą mój, nie o to pytam :) "Samo zastosowanie falownika do wentylatora (bez zwrotu energii do sieci) przynosi konkretne oszczędności energii elektrycznej. " Jak wyżej, ja nie o to pytam :) Ja wiem jak działa falownik, wiem jakie są korzyści, itp. Pytam...
Hm... a jak tą funkcję wyłączyć? Tzn że ona może mieć wpływ na czas wybiegu i hamowania?
Ale to forum "schodzi na psy". Kiedyś można było czegoś się nauczyć, dowiedzieć, poznać. Teraz odpowiadający na najprostsze pytania to lamerzy do potęgi. Widać od razu że nie mają najmniejszego pojęcia o tym jak działa owo cudo. Do silniczka dochodzą 3 przewody - masa, stały plus, plus sterujący. Pod przekładnią są zrobione specjalne zestyki, które...
Można, tylko trzeba mu ustawić śledzenie prędkości i najlepiej próg prądu śledzenia ustawić na 100% albo mniej. Chodzi o to żeby po wyłaczeniu i natychmiastowym załączeniu falownik nie próbował forsować silnika prędkością od zera gdy wentylator jeszcze się kręci. Oczywiście hamowanie tylko wybiegiem. No i wada taka jak wyżej nie wystartuje od razu a...
W pewnych sytuacjach zatrzymywanie wybiegiem jest lepsze niż hamowanie dynamiczne. Ale to pewnie wszyscy wiedzą.
Parametr czasu hamowania to DEC. Możesz również ustawić "wolny wybieg" i wówczas falownik nie będzie hamował silnika - silnik wytraci prędkość obrotową sam ale może to trochę potrwać. Można tak ustawić falownik jeśli aplikacja w której pracuje dopuszcza wolny wybieg.
Dla mnie to sensu nie ma. Domex, sprawdź ten katalizator, to częsta awaria. A wogóle samochód jak się toczy wybiegiem? Nie hamuje go coś?
F4: 2 - wybieg
Witam. Karta zazwyczaj jest potrzebna do sterowania PFC lub podobnego. Krótki opis [url=http://www.falowniki.edu.pl/nauka,2... falownik kilka silników, zarówno w pracy jednoczesnej jak i wybrane silniki. Algorytm sterowania: Start > zamknięcie stycznika 1 > start falownika > stop > stop falownika > otwarcie...
wentylatory mają to do siebie ze mają bardzo duzą bezwładność i hamują długim wybiegiem. wyobraź sobie teraz taką sytuacje, wentylator kręci na 50Hz i nagle z czujnika przychodzi sygnał ze ma naprzykład zejść do np 8Hz. co się dzieje?? ;) A od czego sa parametry: czas hamowania i rodzaj hamowania ? Mozesz sobie ustawic dlugi czas hamowania i hamowanie...
Mam elktrowrzeciono 2,2 kW 24000 obr/min (typowy chińczyk). Falownik 3,6 kW E.OC3 czyli za instrukcją strona 180: "Kiedy przetworcica osiąga lub przekracza 200% znamionowego prądu wyj. podczas zwalniania aktywowana jest funkcja wył. wyj. obwodu głównego" Jako wskazówkę podają: "Sprawdzenie zwarcia lub złego uziemienia na wyjściu" Zwarcia nie ma. Rozpędza...
W F4 jest możliwość 2 - wolny wybieg silnika lub 3 - Hamowanie na granicy max napięcia na szynie DC (bez błędu przeciążenia szyny DC)
Wymieniłem dzisiaj stycznik odpowiedzialny za podanie napięcia na falownik. Styk był podpalony. Niby przewodził, ale nie podobał mi się. Zobaczymy. Rafik: Mam tam ustawiony swobodny wybieg. Pomoże coś, jeśli ustawię hamowanie?
Dzięki. Teraz stała się jasność. Pobieżnie patrząc na noty wydało mi się, że oba są funkcjonalnie podobne poza stopniami wyjściowymi... tylko te różnice w sterowaniu. Jestem póki, co szczęśliwym posiadaczem ISL83202. Zamierzam go zastosować do napędu silnika 0,5kW na 36V. Nie mam doświadczenia z takimi mocami. Interesuje mnie praca 2-kwadrantowa - tylko...
Praca przerywana z dużą ilością łączeń i rozruchów S4 Jest to praca okresowa, w którym to okresie występuje: rozruch, praca przy stałym obciążeniu, hamowanie mechaniczne i postój aż do osiągnięcia przez maszynkę równowagi cieplnej. Zatrzymanie silnika elektrycznego uzyskuje się przez wybieg lub hamowanie mechaniczne. W parametrach technicznych maszyny...
W zasadzie to i w poprzednim przypadku hamowanie aż do 0.5 - 1.0 Hz powinno przebiegać bez zakłóceń (pod warunkiem prawidłowej sekwencji sterowania, o którym mało mi wiadomo). Dziwne bowiem jest zachowanie napędu, najpierw krótko normalnie hamuje, a później porusza się wybiegiem. Jeśli falownkiem steruje PLC (w jaki sposób (Modbus czy wyjścia cyfrowe)?),...
Jeżeli rozmawiamy o falownikach zasilanych 3x380V to muszę nadmienić że nie chodzi tu o napięcie 540V bo prawda jest taka że „czoper” (czyli 7- tranzystor ), który przez nasz rezystor o którym tu się rozpisujemy jest równolegle wpięty w szynę DC falownika. I właśnie ten tranzystorek zaczyna być kluczowany (załączany) w większości falowników...
Witam. Mam problem z tym falownikiem. Silnik 7,5kW zamontowany w prasie. Napędza koło zamachowe. Nawet przy ustawieniu czasu hamowania na 15s wyrzuca błąd przeciążenia 200% prądu znamionowego. W innych falownikach przy takich samych maszynach wystarczył czas ok 10s lub poniesienie progu napięcia na szynie DC i działają kilka lat bez problemów. Ustawiłem...
Witam Jestem w trakcie wybierania silnika mam na oku jeden który ma znamionowo 980obrotów/7.5kW. Może wy byście coś polecili? Jak już wspomniałem w pierwszym poście falownik to : Falownik LG/LS - 11 KW 3F, SV110IG5A-4 - Prąd 24 A Podłączony jest do 3x400V. Zabezpieczenie 25A. W pracy wektorowej ustawiałem znamionowy prąd silnika w H33 oraz zabezpieczenia...
Witam! Zrób dla eksperymentu: "wolny wybieg " ustawić na rampie hamowania max czas parametr C13 ( duże C) ustawić na 999 sekund czyli max Pozdrawiam
Przepraszam za zdublowany post. Udało mi się ustawić hamowanie tzn spowodować aby napięcie wzrosło powyżej 660V w parametrze wyzwalania hamulca. (mniej niż 660V ustawić się nie da) Problem jest teraz taki że hamuje rezystorem tylko do i powyżej 660V. Jeśli napięcie spadnie odpuszcza sobie hamowanie i przechodzi w wolny wybieg bez żądnych hamulców mimo...
Wentylator hamuje z wolnym wybiegiem, więc nie odda energii do sieci - tak myślę. Co to za falownik który oddaje energię do sieci? Naprawiam falowniki 20 lat i nie spotkałem się z takimi - jedynie w systemach CNC, ale zasilanie wentylatora to jest prosta aplikacja - dlaczego tam będzie wstawiony taki inteligentny falownik? Ktoś ma za dużo pieniędzy...
Autor postu powinien jednak napisać, co ten silnik ma napędzać. Być może będzie potrzebował rozruchu gwiazda-trójkąt. Ale jakie to ma znaczenie? Typowy "grzybek", czyli Stop Awaryjny ma tylko za zadanie wyłączyć obwód sterowania i po wcisnięciu ma zostać w tej pozycji, w przeciwieństwie do zwykłego "Stopu". Nie ma znaczenia czy układ jest Y/Δ,...
Witam, mam problem z hamowaniem rampą. Mam do falownika podłączone dwa silniki. Parametry dotyczące hamowania wyglądają następująco. Po zaniku sygnału Run niestety silniki hamują wybiegiem (tak to wygląda). Dopiero zaczynam zabawę z falownikami. Czy jest ktoś w stanie wskazać gdzie popełniam błąd? Ustawienia dotyczące hamowania: b1-03 = 0 b2-01 = 0,5Hz...
Dzisiaj na mojej zmianie nie było awarii choć podobno z rana przy pierwszym odpaleniu znowu przeciwbieżnia zadrżała. Dzisiaj maszyna pracowała z łatwym kartonem więc pomiary nie wyszły najgorzej: - wirnik - napięcie wahało się w granicy 110-114VDC a prąd 0,5-8ADC później 2-12ADC. - stojan - napięcie wahało się w granicy 218-225VAC a prąd stabilny 0,3AAC....
A teraz proszę pomyśleć co by się stało jeśli wirująca tarcza tnąca będzie hamowana silnikiem z hamulcem. \ No to piszę, że to bez sensu, jak taka piła ma wybieg parędziesiąt sekund.
Bo w podnośnikach szyb, wycieraczkach, są z reguły przekładnie ślimakowe, a te są dość mocno samohamowne. Choć w wycieraczkach i tak jest hamowanie poprzez zwarcie silnika, żeby zahamować wybieg i wysuwanie ramion poza pozycję parkowania. Nie znamy konstrukcji i parametrów zastosowanej przekładni, więc możemy tylko rzucać pomysły.
Kolego szukanie prędkości działa po zaniku napięcia. A dla parametru 22 jak liczyłeś bity? Zrób sobie hamowanie wolnym wybiegiem nawet jak załączy się do rozpędzania to nie przeciąży szyny DC- ten sposób działa nawet z wentylatorami 20KW. A jakiż to program pozwala falownikowi wstać po zaniku napięcia wcześnie ja 2 minuty? Daj w H24 większe wzmocnienie....
Witam, proszę o pomoc z ustawieniem falownika Hitachi SJ700B 110kW, tak aby po przerwie w zasilaniu napęd startował od częstotliwości "złapanej". Obecnie jest tak, że po krótkim zaniku zasilania rozpędzony wentylator jest hamowany prądem rzędu 190A praktycznie do 0Hz przez kilkadziesiąt sekund, po czym dopiero rusza i osiąga ustawione na potencjometrze...
42Hz dałem minimum a 53Hz maksimum Trochę wolniej uzyskuje temperaturę. Ale zyskuję kilka stopni więcej i zmniejszyłem przepływ na pompie wody. Ładnie cicho staruje, nie wpada w wibrację. Rampa na rozpędzaniu 1s dla hamowania wolny wybieg. Wczoraj wstawiłem falownik a to wiąże się z przerobieniem okablowania i programu. Jak wiesz jest to czasochłonne....
Cytat z instrukcji obsługi Altistarta ATS48: Altistart 48 musi zostać dobrany w zależności od warunków pracy („normalne” lub „ciężkie”) oraz znamionowej mocy silnika. „Normalne” lub „ciężkie” warunki pracy określają graniczne wartości prądu i cykle pracy dla rodzajów pracy S1 i S4 silnika. Rodzaj pracy...
A więc jak skonfigurować MM440 aby zatrzymywał się wybiegiem, bo jeden pisze jedno, a drugi coś innego....
To szukanie prędkości w LG to bzdura i pomyłka. Nie należy zmieniać ustawienia fabrycznego - 0000. Raz robiłem jakiś napęd 11kW na iG5, miał przyspieszanie w czasie 10 sekund, widzę parametr "szukanie" - czemu nie? Niech sobie szuka... Po zmianie paru bitów "szukania" na 1 startował z kopyta aż ziemia się trzęsła i zupełnie nie reagował na czasy rampy!...
elgregor - jetseś tu jednym z lepszych ludzi. pomóż gościowi a nie go zniechęcasz :) :wink: Nikogo nie zniechęcam, proponuję tylko przemyślenie niektórych rozwiązań :) . Nie wiem po co przy takiej małej mocy zasilanie trójfazowe. Wystarczy jednofazowe i przełączenie silnika w trójkąt. Układ PFC dla zasilania trójfazowego jest znacznie bardzie skomplikowany...
No jak sprzedawca odradza zakup, to coś w tym musi być! Dodam jeszcze, że nawet w razie (pozornego) opanowania tematu hamowania dynamicznego przez falownik, może się zdarzyć sytuacja, że odzysk energii jest większy niż zakładano (np. nóż o większej masie albo silnik jakoś wszedł na wyższe obroty) - nastąpi przekroczenie dopuszczalnego napięcia w obwodzie...
Tak sobie myślę, że z tym spalaniem może być prawda. To, że samochód przy hamowaniu silnikiem pali 0,0 nie ulega wątpliwości. Również to, że na luzie musi coś spalać, żeby nie zgasł silnik. Ale na luzie jest większy wybieg! No powiedzmy, że toczę się rozpędzony na luzie 200m (spalając paliwo), po czym muszę wbić bieg, żeby znów się rozpędzić .Gdy hamuję...
silnik połączony gwiazda trójkąt hamowanie ma byc tylko w sytuacjii awaryjnej normalne wyłaczenie swobodny wybieg układ do zamontowania w napędzie piły taśmowej ale takich sporych gabarytów długośc piły 7m wyobrażam sobie ża hamowanie będzie następowało w 99 % z trójkąta wg wzorów które gzies w sieci znalazłem powinienem zapewnic prąd ok 2,2 In mam...
Znalazłem kiedyś fajny projekt wzorcowy falownika w necie, było tam dokładnie rozpisane wraz z obliczeniami jak i co trzeba dobierać (z innych źródeł wiem, że autor tego projektu sprzedaje takie obliczone i wykonane falowniki ludziom - więc raczej powinny działać... :wink: ) - jak będziesz zainteresowany to poszukam gdzieś linka a może nawet tego projektu...
W prostych aplikacja wolę dać stycznik na zasilaniu falownika ("grzybek" działa w obwodzie sterowania stycznika); dodatkowo "wyciągam" z falownika informację o prędkości > 0 Hz i tym podtrzymuję zasilanie stycznika po wyłączeniu "grzyba" - w ten sposób otrzymuję hamowanie dynamiczne do zatrzymania napędu (dużo skuteczniej niż odpięcie STO, przy którym...
Zależy co kto lubi. Wielu producentów falowników oferuje soft na PC do swoich użądzeń. Konfigurowałem kiedyć Danfoss-y z komputera, ale to raczej dla zabawy, niż z jakichś praktycznych względów. Z panela mogłem zrobić dokładnie to samo, powiem nawet, że lepiej mi szło. Jak pół fabryki masz na falownikach jednego producenta, to można pokusić się o soft....
Po co nam fala prostokątna zawierająca w jednym okresie pół-fale o różnych znakach w silniku DC. No, okazuje się, że bywa potrzebna ;) Jeżeli mamy prostokątną falę napięcia, to najczęściej silnik jest zasilany albo z czopera (tranzystor kluczujący Uzas + dioda zwrotna), albo z mostka H. Zasilanie z czopera ma dość podstawowe wady: - nie zapewnia możliwości...
Kolego, zanim napiszesz "bzdura" sięgnij do dokumentacji. To, co opisujesz jako hamowanie dynamiczne jest hamowaniem prądem stałym, wstrzykiwanym w uzwojenia silnika, problem w tym że jest to hamowanie "szarpane", nie po rampie, ponadto silnik się nagrzewa(gdzieś się ta energia musi wytracić). Co do grupy napędów to albo stosuje się zewnętrzny moduł...
Koledzy już piszę jak jest , po prostu większość falowników hamuje podsynchronicznie a energia wraca do kondensatora DC i po prostu jest w falowniku taki 1 tranzystor który wraz z szregowym rezystorem hamującym wytraca nadwyżkę napięcia. Bo jak napięcie DC przekroczy dopuszczalne to falownik się zabezpiecza i puszcza wybiegiem silnik w samopas. Generując...
Witam! Pomysł Artura jest dobry pamietaj tylko aby opornik hamujący (wkłady z żelazka ) umieścić z dala od falownika i innych elementów nie odpornych na ciepło, ale w miarę blisko ze względu na przewody z chopera (muszą być porządne ze względu na napięcie. Proponuję zwiększyć czas zatrzymania z 10s(w większości falowników to typowa nastawa do ogólnych...
Coś nie działa mi hamowanie prądem stałym w falowniku. Mam takie nastawy: F4 - 1 - tryb stopu - hamowanie prądem stałym F8 - 40 - Częstotliwość progowa hamowan wstrzykiwaniem prądu stałego F9 - 0 - Opóźnienie załączania hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F10 - 50% - Napięcie hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F11 - 1 - Czas hamowania wstrzykiwaniem...
A ja uważam, że pomysł jest bardzo dobry. Akumulator samochodowy szybko się zużywa i ma małą sprawność przetwarzania energii. Ten grawitacyjny jest lepszy, bo jak będzie dobrze zbudowany, to będzie mógł pracować dziesiątki lat i wyzwalać dużą energię w krótkim czasie. Ale jeszcze lepszym pomysłem jest gromadzenie energii w ruchu obrotowym. Jeżeli rozkręcisz...
Zobacz - na wejściu masz mostek diodowy. Energia może tu tylko dopływać do przekształtnika. Teraz przekształtnik zasila silnik, który rozpędza dużą masę (energia jest zużywana na rozpędzenie masy). I kolejna faza ruchu - chcemy możliwie szybko zatrzymać wirującą masę. Tu się pojawia problem, bo energia zgromadzona w wirującej masie będzie musiała gdzieś...
Silnik zawsze będzie miał podniesione obroty jeżeli samochód toczy się wybiegiem. To prawda ale jeśli chodzi o drugą część problemu jaką jest spadek obrotów przy hamowaniu winy trzeba szukać w układzie podciśnienia zasilającym serwo hamulca obajwy zapewne ujawniają się szczególnie w czasie gwałtownego hamowania - jeśli tak trzeba sprawdzić drożność...
Kiedyś pytałem dystrybutora falownika Jaguar, czy można na wyjściu zastosować stycznik z układem zał/wył, chcieli tak zrobić elektrycy, bo wyłączanie przed falownikiem jest niepraktyczne... Co prawda falownik ma start stop lewo prawo i wszystko inne, ale oni tak chcieli, a ja byłem tylko stażystą. Miałem poważne wątpliwości, co do możliwości przerwania...
Jeszcze jedno pytanie, czy wolno pracująca sprężarka uzyska równie wysokie ciśnienie? To zazwyczaj nie są idealne urządzenia i jak kręcą się wolniej, to więcej powietrza ucieka przez szpary, zamiast iść na wyjście. Co do silnika i obliczeń, to nie jest łatwo znaleźć informacji o zależności prądu od obciążenia. W katalogach jest prąd przy pełnym obciążeniu,...
Ten typ tak ma. A do rzeczy. Jeśli we wkrętarce masz łagodna załączenie, czyli jest regulacja obrotów zależna od tego jak mocno wciśniesz wyłącznik to całe urządzenie jest sprawne. Element o którym piszesz to tranzystor IGBT i on też jest sprawny. Iskrzenie na szczoteczkach silnika w przypadku szybkiego puszczenia wyłącznika jest spowodowane tym że...
Nie stosuję i nie zamierzam nigdy stosować w mieście, bo to zwykłe bajki tam wypisane. W dużym wojewódzkim mieście nie da się nawet dobrze trójki zapiąć, a już trzeba stawać-tak o nas dba ZDM, stawiając coraz to więcej świecidełek; Poniżej 10L się NIE DA zejść i Ci co piszą, że im pali po mieście 5-6L, są zwyczajnie chorzy lub są handlarzami(taki wynik...
Witam, Urządzenie wirówka używana w dziewiarstwie do wysuszenia produktu po barwieniu. Wsad około 100 120kg. Najpier rozpędzanie wirówki - trwa to około 1 - 1,5minuty. Potem wirowanie przez 5 minut i zatrzymanie. Chodzi o zatrzymanie wirówki - standardowo mają wybieg luzem co twa za długo. Wystarczy czas hamowania 1 do 2 minut. Silnik -380V, 5.5kW,...
Witam Z twoich postow wynika ze masz zamodelowac i przesymulowac dzialanie obcowzbudnego silnika pradu stalego z jakims obciazeniem i zasilaniem przeksztaltnikowym. Jezeli dobrze zrozumialem problem, ktory masz rozwiazac to.... Jezeli maszyna (silnik) jest zasilany ze zrodla o niezmiennej wartosci napiecia ( U zas = const) to praca silnikowa jest mozliwa...
W automatach jest tzw żeglowanie. Czyli właśnie nie odłączanie silnika by spalanie zeszło do 0 (nie potrzeba paliwa do napędzania silnika). Dokładnie na odwrót, "żeglowanie" to "rozpianie" silnika od skrzyni, żeby umożliwić dłuższy "wybieg". Dużo mniejszy. Gdyby tak było to zmieniał bym biegi do dołu tak jak do góry i nie brak było by używać hamulca....
A jaki sens tego? Dla zabawy na podobnym silniku (taki jakby "spłaszczony" korpus, bardzo popularny w zabawkach) przy 12V prędkość dochodzi do 30 000RPM, prąd biegu jałowego 0,2 - 0,3A. A niżej widać cos jakby "wybieg" tego silnika, czyli prędkosc w funkcji czasu, z założonym metalowym kółkiem zamachowym. Pierw hamowanie "samowolne", później dynamiczne,...
BANANvanDYK. "Dyrektywa przez którą stare maszyny muszą zostać zmodernizowane aby spełniały normy nowych maszyn", nie wymagania nowych tylko wymagana minimalne a to spora różnica. Sposoby zatrzymania powinny wynikać z przeprowadzonej analizy ryzyk. Proszę pamiętać ze stop w którym "tniemy zasilanie, tak zwany kategorii 0 nie zawsze jest bezpieczny !!!"...
Jestem w trakcie testów. Na razie na podjeździe stoją mi dwa "zielone" samochody: http://obrazki.elektroda.pl/6470178700_1... Do auta dostaje się zasilacz sieciowy, tu z konieczności umieszczony w terenówce aby przedłużacz nie był narażony na wodę: http://obrazki.elektroda.pl/6607138000_1... To białe z tyłu to wtyczka...
Tak jak pisze (at)398216 Usunięty . Zrób wspomniany test by sprawdzić, czy koła nie blokują się całkiem... Ja stosuję takie rozwiązanie w kilku miejscach i zależnie od parametrów silnika skuteczność hamowania bywa szokująca. Przy zwarciu uzwojeń i poruszaniu wałem wyczuwa się zwykle tylko lekki opór, natomiast przy większych prędkościach wytwarzana...
Witam. Jeśli wybieg silnika, lub mechanizmów napędowych będzie stały, to można go skorygować na liczniku, zmieniając punk zadziałania - wyłączenia silnika. Jeśli jest z tym kłopot, to proponuję zastosować falownik, w którym ustawisz czas rozruchu i hamowania silnika. Pozdrawiam kavma
Witam, Niedawno zmontowałem mój układ falownika. Do sterowania tranzystorami wykorzystałem układ IRS23364 - układ drivera mostka trójfazowego z deadtime, ograniczeniem prądowym z wbudowanym komparatorem itd... Wykonałem układ obwodu mocy jak na schemacie poniżej. Dodatkowo przewidziałem miejsce na dwa przetworniki LEM LTS 6-NP, żeby w przyszłości zrealizować...
Dla 40m/s czyli ponad 140km/h (co już dosyć ciężko osiągnąć na 3 biegu) i A dlaczego tylko na trzecim biegu? Wg mnie dużo informacji niosłoby ruszenie z miejsca i rozpędzanie przez zmianę biegów na znanej długości odcinku połączone z zatrzymaniem na końcu tego odcinka. Miałbyś przyśpieszenie, wybieg między biegami dla różnych prędkości, hamowanie,...
http://obrazki.elektroda.pl/9867394400_1... Skoro istnieją silniki asynchroniczne, sieć trójfazowa autorstwa Doliwo-Dobrowolskiego, a baza dostępnych elementów jest tak obszerna, autor wpadł na pomysł zaprojektowania przetwornika częstotliwości czyli falownika. Zaczynamy od początku - w domu mamy sieć jednofazową 230V i silnik asynchroniczny...
PLC musi być "żółte" czyli do obwodów bezpieczeństwa. Ogólnie to jestem zielony z Safety PLC więc raczej klasyczne PLC pozostaje :) Jeżeli falownik nie spełnia kryteriów "safety" bo nie ma badań i certyfikatu, że zawsze się zatrzyma po podaniu sygnału stop (prawie wszystkie nie spelniaja), to się go wyłącza stycznikiem przez odcięcie zasilania. Zakładamy...
Licencja nie pozwala odpowiadać na takie zagadki. Jeśli hamulec jest niesprawny, to maszyna się nie buja, tylko porusza wybiegiem ruchem jednostajnie opóźnionym. Uszkodzony rezystor hamujący z reguły spowoduje wyświetlenie błędu na falowniku. Sprawdź, czy jest klik, KLIK czy cisza.:?:
Układy starego typu (przed „erą” IBS) utrzymywały stałe napięcie bortowe (zwykle 14,0/14,4 V), które zapewniało ładowanie akumulatora kwasowo-ołowiowego (a przy ładowaniu napięcie to je przeładowywało – nadmiar energii zamieniał się w ciepło: wyparował elektrolit i skróciła się żywotność akumulatora). W sytuacji, gdy akumulator jest naładowany (SOC...
Wiem że ta moc silnika nie jest największa ale stawiam na miejską jazdę i być może poratuje się dodatkowo lekkim przeciążeniem silnika. Ruszałem tym autem z 2 biegu i miło byłem zaskoczony przyspieszeniem. Wracając jeszcze do tego wątku. Nie jestem pewny, czy sterownik silnika ma możliwość regeneracji energii. Jeśli nie, to ogromna ilość energii będzie...
Udało mi się parę lat temu napisać na 2051 program który: - syntetyzuje sinusoidę PWM rozdzieloną na 6 sygnałów do sterowania tranzystorów IGBT w mostkach H - spełnia wymaganie U/f - czyta przyciski <>(szybciej; wolniej) - steruje LCD 2x16 Ale nie miałem czasu się dalej zajmować grubszymi kwestiami: - rozruch - wybieganie/hamowanie - przeciążenia...
Płytek US45 jest kilka wersji (A-z tranzystorem darlingtona, B z tranzystorem IRF, C-w tej wersji dołożono opornik hamujący R8, oraz ostatnia US 45S wersja SMD) Wartości jego dokładnej nie pamiętam ale można stosować w granicach 0,33÷1Ω/5W im większa wartość tego opornika tym dłuższy jest wybieg silnika po zatrzymaniu. Osobiście stosuję 0,47Ω/5W...
To serwis ci to sprawdza czy sam to robisz? Jeśli jest bicie na zimnych tarczach to podnieś przód i ręką krec kołem. Porównaj prawe i lewe oraz wyczuj czy podczas obracania koła nie ma jakiejś przeszkody powtarzajacej się cyklicznie. To nie jest niewiadomo jak skomlikowana konstrukcja żeby nie dało się tego ustalić. Miałem też inne przypadki z biciem...
hamowanie bramy hamowanie licznika hamowanie wentylatora
zakładanie nowych tematów elektryczna tylna klapa przedwzmacniacz zasilać akumulator
ciągnik przedni napęd ciągnik przedni napęd
Ustawienia kotła Kostrzewa Pellets Fuzzy Logic 25kW na ekogroszku Brak regulacji głośności klawiszami - przyczyny i rozwiązania