Logikę ustaw na LO-EP,wyłącz hamowanie bramy br-00,
Zebyś się nie zdziwił. Sprzęgło cierne ma może jakiś motorower, a nie napęd do bramy. Proszę nie ironizować (i to z amatora), tym bardziej, że Kolega "fachowiec" sam nie wie (chyba że z forum "Rometa")... :D Sprzęgła cierne były i są stosowane w niektórych modelach automatów do bram przesuwnych i to w wersjach pracujących na sucho (beninca, tau, aprimatic)...
Enkoder jest ok bo centrala poprawnie rozpoznaje położenie bramu i rozpoczyna hamowanie w tych miejscach co zawsze. Poza tym kalibracje przechodzi poprawnie.
Jeśli to nówka to ten typ tak ma. Sądząc z rysunku złozeniowego (patrz Pluscom) w tych silowniczkach nie ma żadnych hamulców ciernych tudzież elektromagnetycznych. Jeśli napędy maja swoje lata - przyjrzyj się oringom na styku silnika i przekladni. One - jak są nowe - mogą hamować wirnik silnika i generować wystarczający opór dla hamowania bramy, jak...
Cześć, nigdzie nie mogę znaleźć informacji, czy w napędzie came hg600 da się regulować czas łagodnego hamowania/przyspieszania ? Oraz czy da się regulować szybkość działania bramy ?
Czyli ciężka. Nie zmienia to faktu abyś zrobił wszystko jak napisałem wyżej (ustawienie czasu t bramy, prawidłowe ustawienie zwolnień, ustawienie siły dopasowane do ciężaru bramy) i tak ustaw czas hamowania, żeby brama tylko się zatrzymała i nie zdążyła cofnąć. Przy bramach ciężkich racze nie używaj zwolnień pa bo napęd na zwolnieniach może nie dać...
Menu Paramerty (na wyświetlaczu PAr), pozycja IbrA - wartość regulowana od 1 (min. hamowanie) do 99 (max hamowanie), wartość 0 - wyłączone całkiem. A jak się programuje - w instrukcji pod tabelą ustawień jest łopatologiczny przykład (z opisaną kolejnością naciskania przycisków).
witam poszukuję instrukcji regulacji i porgramowania (ustawień) automatu bramy garażowej fitmy Hormann - typ GTS35 - ustawianie krańcówek, regulacja hamowania itd ... !!! Podaj markę, symbol i rodzaj urządzenia w temacie !!! Posty bez powyższego w tytule, następnym razem, będą przenoszone do KOSZA.
Zrobiłem napęd do bramy przesuwnej na silniku od wycieraczek. Może komuś się przyda moja metoda hamowania bramy: Krańcówka przerywa obwód 5 cm przed końcem ruchu. Równolegle z krańcówką jest podłączony opornik chyba 10W o oporze tak dobranym , że silnik bez żadnego obciążenia, jak go ruszysz to chodzi, a jak zatrzymasz (ręką) to stoi. To rozwiązanie...
Odgrzebię temat bo mam ten sam problem. Kupiłem dom, gdzie jako napęd bramy zamontowany jest właśnie ten. Poprzedni właściciel zamontował tylko 1 fotokomórkę (drugą znalazłem w pudełku). Przeprowadziłem kable, podłączyłem wg schematu i nie działa. Tzn. Wyjąłem właśnie tą zworkę, ustawiam już po kolei Safe 1=1,2,3 itd. Na każdym ustawieniu działa inaczej....
Wyłącz hamulec i nie będzie szarpać,tylko będziesz musiał przestawić krańcówki.
A 1 jest ustawione na 2. Kalibrację początkowa zrobiłem już na ustawionych mechanicznych krancówkach na bramie. Hamowanie czyli funkcje F38 oraz F37 są ustawione na 10% Spróbuję to ocenić na 5%. Są jeszcze jakieś inne funkcje prócz wyłączenia enkodera odpowiedzialne za cofanie bramy?
Lampka na szyfratorze zapala się na zielono po wpisaniu poprawnie kodu. Przy odpiętych kablach sygnałowych (niebieski,fioletowy) dźwięki nie występują. Mam dwa szyfratory na zewnątrz i wewnątrz obydwa zachowują się tak samo, więc nie jestem pewny czy wina jest po stronie producenta zamków. Próbowałem podpiąć każdy z osobna, problem ten sam. Wygląda...
Mam pytanie odnośnie zatrzymywania bramy. Skoro waży ona 400kg, to po rozpędzeniu musi posiadać nie mały pęd. Czy brama zwalnia przed swym końcowym położeniem, czy prędkość jest stała na całej długości? BRAMSTER nie ma takiej opcji, tylko włącz wyłącz, ze zmianą kierunku oczywiście. A bramę zatrzymuje silnik, a dokładniej jego przekładnia ślimakowa...
Czy w sterowniku ES-1 do bramy Wiśniowski można ustawić funkcję hamowania czyli spowolnienia biegu bramu przed punktem krańcowym. Brama jest mniej więcej z 2002 roku
Tam jest napisane "lub czasowy", ustaw może dla testu krótki czas lub poobserwuj diody, żeby brama na pewno zakończyła cykl, kliknij ponownie i wtedy zobacz. Bo wygląda na to że sprawdziłeś co trzeba i sterownik jest dziwny. Ogólnie powinieneś iść w stronę krótkiego czasu rozruchu/hamowania i długiego "pracy na wysokich obrotach".
To wygląda na uszkodzenie enkodera przy silniku (jeśli w ogóle jest). Jeśli jest a jest faktycznie uszkodzony to możesz go wyłączyć parametrem Enc OFF. Brama straci hamowanie i wykrywanie przeszkód ale zadziała.
załączam film jak zachowują się diody ( poruszałem stykami na listwie). na rozpiętym napędzie brama chodzi lekko ale da się odczuć ze na powrocie ma z „górki” ustawiłem poziomice na listwach - widać na zdjęciu Jak hamuje ręcznie bramie na powrocie ( zapięty napęd) to jest ok https://filmy.elektroda.pl/34_1674386378... https://obrazki.elektroda.pl/6644119200_...
ja też polecam ten napęd Faac 414 ma ograniczniki krańcowe ruchu zamykania i otwierania w konstrukcji bramy. posiada też funkcję hamowania skrzydeł przed końcem ruchu - czyli delikatnie zatrzymuje skrzydła.
kotbury, wszystko jak powiedziałeś:) Silnik kręci a winę za jego początkowy brak współpracy ponosiło niepodpięcie fotokomórek. Położenie enkodera nie ma znaczenia, po wykasowaniu pamięci centrali wszystko wóciło do normy. No, prawie wszystko, bo jednak ta pęknięta obudowa pomimo ściągnięcia opaską metalową, podczas hamowania bramy w skrajnych połozeniach...
Witaj . Migające diody według instrukcji wskazują na uszkodzenie napędu, ale jakiego typu (czy przeciążenie) tego instrukcja nie wyjaśnia. Na początek spróbuj zwiększyć moc/moment silnika naciskając przycisk POT(po 1s) do zapalenia wszystkich ledów. Można wyłączyć funkcję testu napędu wg instrukcji w załączniku. Można też spróbować wyłączyć hamowanie...
Witam. Tego modelu sterownika nie znam, ale sterowniki takie zawsze się konfiguruje, chociażby długość bramy (czas przejścia), łagodne hamowanie, programowanie różnych funkcji dodatkowych, itp. Być może funkcje wejścia, do którego jest dołączony przycisk, też są programowane w ustawieniach sterownika. Owszem do zacisków jest dołączony tylko przewód...
jeśli siła ciągu jest na 50 ustawiona proponuję skupic uwagę na funkcji encodera EC i ustawi na NO oraz funkcji hamowania BR = 00 powinno pomóc pod warunkiem że pod prowadnicą dolną bramy nie wytworzyła się bryła lodu lub zbitego śniegu które ograniczają lub hamują naturalnie bramę ( sprawdź przesuw bramy ręcznie czy niema jakiegoś zacięcia )
I tu się mylisz. W drzwiach automatycznych waźne jest bezpieczeństwo. Czas otwarcia/Lidl/ 5 sekund/. Tylko silnik dc zapewnia błyskawiczne hamowanie. W bramach to nie występuje. 20 lat temu Besam stosował silniki krokowe ale się wycofał. Silniki najczęściej firmy dunkenmotoren są zasilane z 40V. Prąd nominalny 2A dopuszczalny 20A. Skrzydła o wadze 2x70kg...
Napęd kupiony wybrałem BXV 1000. Zazdroszczę powolnego hamowania. Moja brama waży ponad 600 kg i napęd BK1200 bardzo nią szarpie przy zatrzymaniu. Jedyne o czym kiedyś myślałem, to wymienić na napęd trójfazowy, bo podobno mają łagodne hamownie. A teraz proszę, napęd z silnikiem na 24 V i komplet za ok. 2000. Spróbuję znaleźć info czy można go zamontować...
Zobacz czy nie rozjechał sie (wyzerował) parametr IbrA w menu Parametry - aktywny hamulec silnika (nie taki jak opisał przedmówca tylko centralka hamuje silnikiem - daje przeciwny właściwemu ruchowi moment obrotowy) .
witam Firma wiśniowski produkowała i produkuje nadal napędy w słupkach wszystko jest oparte na przekładniach od wycieraczek samochodowych co do prędkosci zam/otw to im większa masa bramy tym większe siły tnące na przekładni przy hamowaniu :!:co należy pamiętać.
br "Funkcja hamowania. Kiedy brama uruchamia włącznik krańcowy otwierający lub zamykający, nastąpi całkowite zatrzymanie dla wartości 00, lub nastąpi suw hamujący z wybranym czasem działania zanim brama całkowicie się zatrzyma. Jeżeli wybrane jest opóźnienie, hamowanie zaczyna się kiedy kończy się spowolnienie. Przy wartości 00 hamowanie jest wyłączone....
Nigdzie nie widzę bramki optycznej - czujnika np. samochodu stojącego w bramie. To podstawowa kwestia bezpieczeństwa. Brama która zatrzyma się na samochodzie na pewno go porysuje, mam nadzieję że skończy się na plastikowym zderzaku. Mógłbyś może dać link do jakiegoś dobrego przykładu sterowania mocą silnika DC na jednym MOSFET-cie? Jak szukam, to znajduję...
Dziękuję za podpowiedź. Właśnie wykonałem kalibrację. Ustawiłem hamowanie przy otwieraniu i przy zamykaniu. Działa. Nie mogę natomiast ustawić wykrywania przeszkody przez zamykająca się bramę. Rozumiem że ustawiam czułość za pomocą funkcji F34? Nic nie daje i przy 10 i przy 100. Stawiając opór bramie ona nadal się zamyka.
Zmeniłem nazewnictwo w międzyczasie (już nie ma RX i TX) jak idzie o nazwy fotek - przeczytaj poprzedni post jeszcze raz. Pisząc RX rozumiem że chodzi tu o NC do centrali CX Nie - ZACISK NC fotki odbiorczej do zacisku C1 centrali. Cx pozostaje wolny a DIP 8 i 10 na ON, Przy dwóch parach fotek będzie nieco inaczej - opisane powyżej. Sam siłownik podłączony...
No fakt jest to prąd bez obciążenia, a przy starcie to mnie prądy nie interesują bo i tak to sprawdzam programowo (na pewno mniej jak przy zatrzymaniu silnika). A co do prądów przy obciążeniu bramą to nie mam wielkich przyrostów bo przełożenie jest ogromne a i brama nie zaciężna (ok. 400 kg). U mnie to brama zamyka się dłużej – zdecydowanie dłużej,...
To że silnik się grzeje jest normalne.a buczenie przy końcu cyklu roboczego jest spowodowane hamowaniem silnika .Ma to zapobiec przejechaniu bramy poza wyznaczone punkty krańcowe.Jeżeli sinik został prawidłowo złożony to powinno już wszystko działać .
No właśnie specjalnie wyłączyliśmy wszystkie hamowania, spowolnienia itd. by brama bez żadnych oporów jeździła od punktu A do punktu B... i guzik.
Witam, zamontowałem napęd FAAC 740 i wszystko działa jak należy, brama domyka się z wyłącznikami krańcowymi. Dziwna rzecz dzieje się natomiast po włączeniu enkodera w programowaniu zaawansowanym - po minięciu wyłącznika krańcowego brama hamuje, po czym cofa się z 40 cm. To samo zachowanie przy ruchu w obie strony. Testowałem z wyłącznikiem krańcowym...
Skróciłem zwolnienie rP (Pre-limit switch deceleration) do 0 i dopiero to pomogło. Niestety ma to negatywne konsekwencje rozumiem, bo wtedy Encoder niezależnie na jaką wartość ustawię, praktycznie nie działa (trzeba dużej siły, aby go aktywować) To, że wyłączyłeś rP - bardzo dobrze, kompletnie się w tym napędzie nie sprawdza. Ale nie myl pojęć - enkoder...
Zauważyliśmy kolego (at)andrzej lukaszewicz , a propozycje siłowników o skoku minimum 400 też już padły..... Jak zauważyłeś, kąt który tam jest to ponad 130 stopni, skrzydło ma 2500 długości i jest dość ciężkie... Przy takim kącie trzeba zastosować stosunek wymiarów A i B 2:1 (wiadomo że optymalnie jest 1:1).... Czyli po starcie przy zamykaniu skrzydło...
Zamierzasz zrobić gilotynę ? Koniecznie na każdej stronie bramy , po co najmniej jednej parze fotokomórek . Brama przesuwna , z jakiej długości odciągiem ? ( przeciwwagą) ? Czy stopy pod wózki są pojedyncze , czy została wylana cała ława ? Jak głęboko , czy nie będzie podlegać przemarzaniu ? Zdajesz sobie sprawę , że błąd w regulacji bramy , przy zastosowaniu...
Moduł hamujący koniecznie. W dodatku spowalnianie bramy przed pkt otwarcia, zamknięcia już niekoniecznie. I sam automat do bram ciężkich (ze względu na mocną przekładnie. Listwa stalowa 10 mm. Robiłem bramę 12 st.
Środkowy, bo tak go nazwałem, może niewłaściwie, to ten przy którym brama kończy otwieranie, czyli drugi słupek bramy. Z tego wynika, że masz lekko skosowaną Na tej długości otworu, to nietrudno o przestawienie(przeskosowanie), ale mnie to, w niczym nie przeszkadza. najpier równolegle dosunę ją na 5cm i zobaczę co dalej. Trzeba to zrobić dość starannie,...
A wyłączenie funkcji enkodera nie wpłynie na brak ograniczenia prędkości przy "hamowaniu"? Jeżeli wyłączysz enkoder to napędy będą działać cała drogę z taką samą prędkością ale z mniejszą niż z enkoderem. Bez enkodera nie będzie pracy na pełnej prędkości oraz spowolnienia na końcu ruchu. Brama będzie działać ale będzie pracować powoli, chyba około...
Jest to brama do lakierni więc sterowana jest tylko i wyłącznie poprzez wciśnięcie przycisku sterującego przez upoważnioną osobę. Wyeliminowane zostały wszelkie wszelkie elementy zabezpieczające typu fotokomórki itp. nad sprawnym i bezpiecznym funkcjonowaniem bramy będzie miała osoba ją obsługująca. Hamowanie jest zbędne gdyż brama wykonana jest z profili...
Mam taki sam problem z ustawieniem czułości do zatrzymania przy przeszkodzie. Czy udało się koledze rozwiązać ten problem? Będę wdzięczny za pomoc. Pan ma napęd BX a nie BXV. Prawdopodobnie problem leży w pozycji czarnego przewodu na transformatorze, pozycja nieadekwatna do ciężaru bramy.
Witam. Mam w bramie silnik rurowy, który normalnie się zamknął ale już się nie otwiera. Słychać tylko buczenie i grzeje się walek od rolety. Po rozkręceniu siłownika ciepłym elementem jest silnik. Po podaniu pradu silnik nie kreci się ale po wyjęciu z uchwytu hamulca (wewnętrznego, znajduje się w środku silownika) silnik normalnie kręci się w prawo...
Miałem podobnieBrama teoretycznie się blokowała ale kilka szarpnięć w przód i tył sprawiało że hamulec puszczał Trzeba zdjąć obudowe Nacisnąć przyciski f i nie zwalniając go + aby uzyskać dostep do menu zaawansowene Nastepnie zejść wciskając f do pozycji BR(funkcja hamowania) a następnie ustawić 00 U mnie pomogło dajcie znać czy wam też Pozdrawiam
Witam forumowiczów, wujek założył sobie kilka lat temu bramę przesuwna. Sam pospawał, ja pomogłem mu tylko trochę podłączyć napęd. Niedawno zauważył problem na zamykaniu bramy. Kiedy brama jest kilka- kilkanaście centymetrów od końca napęd zaczyna dziwnie trzeszczeć i widać jak ostatkiem sił dobija do końcowej krańcówki. Brama jest bardzo ciężka całość...
Czemu chcesz tak ładną, profesjonalnie wykonaną bramę "zgwałcić" swoim montażem napędu? Pisałeś o kosztach, ale wg mnie możesz stracić więcej niż zyskać... Wypowiedzi kolegów są "zdalne" i nie zawsze prawdziwe. Wiele różnych osób może tu pisać. Po pierwsze dobór napędu. Zawsze jadę do klienta i sprawdzam organoleptycznie co i jak. Duża brama, waga,...
Dobór napędu nie zależy od jej ciężaru lecz oporów przesuwu. Sorry, ale to totalna bzdura...Kolega chyba spał na lekcjach fizyki. Bramę przesuwam jedną ręką bez użycia większej siły. Każde ciało o określonej masie trzeba najpierw ruszyć aby nadać mu określoną prędkość oraz później trzeba przyłożyć określoną siłę aby je zatrzymać. Im większa ,masa tym...
Sterownik faktycznie jest w nie najlepszym stanie estetycznym, ale mam zamiar go przebudować jak wszystko pochodzi powiedzmy parę miesięcy. Kiedyś robiłem wszystko pięknie i ładnie od razu ale jak potem coś nie zdawało egzaminu to stracony czas. Co do dodatkowego uzwojenia to jest potrzebne do zasilania fotokomórki i przekaźników. Włączanych tylko podczas...
Dobra odpowiem sobie sam. Rdzeń anteny powinien być podłączony po prawej a masa po lewej. Zmieniłem i wszystko działa odnośnie pilota i zasięgu. Pojawił mi się inny problem. Skonfigurowałem napęd (przypomnę że chodzi o came BX strong 800kg) i niby wszystko chodziło dobrze i nagle brama stanęła i błąd E3 - uszkodzony enkoder i napęd się włącza ale silnik...
Witam Brama chodzi już dwa lata dobrze(wymieniłem 1 krańcowy) Każdy sterownik ma 2 piloty Zastosowałem przekaźniki samochodowe swiateł,niewiem do czego potrzebny opóźniacz. Brama staje w miejscu,przekaznik hamowania zwiera silnik-styki zwarte przekaźnika Jest to przekaźnik typowy stosowany w elektryce
Prąd jest ustawiany przez sterownik dla silnika o danych parametrach (4A to prąd hamowania silnika, ciągły) a napięcie jest tak wysokie aby odpowiednią charakterystykę zapewnić silnikowi przy pracy krokowej (dynamika) - bez poślizgu. Łączenie dwu silników przeciwsobnie bez sprzężenia zwrotnego to ryzyko koszenia bramy gdy jeden silnik zgubi krok. Niech...
Siema. Mam problem z napędem CAME BXV06AGF. Problem jest taki ,że brama nie domyka się całkowicie oraz nie otwiera się całkowicie zatrzymuje się tak z 20cm od skrajnej pozycji. Gdy dojedzie do tego punktu zmienia kierunek obrotów np.jeżeli się zamyka to dojedzie i się otwiera. Potem jak się prawie otworzy i dojdzie do tego punktu to znowu się zamyka...
Myślałem nad takim rozwiązaniem ale musiał by być przynajmniej jedna krańcówka do wykrycia położenia w którym jedna połówka bramy jest zamknięta (znajduje sie w linii pomiędzy słupkami) wtedy jedna połówka by się zatrzymała a druga dojechała by do niej docisnęła i wszystko by sie wyłączyło. W przypadku mojej bramy nie będzie na środku czegoś w rodzaju...
Rozumiem, że to CH1 i CH2 jest możliwe do ustawienia tylko kiedy brama się otwiera/zamyka z włączonym spowolnieniem ? Tak ale ze starą centralą bez wyświetlacza. Regulacja prędkości F30 regulacja prędkości spowolnienia (hamowania) OFF= hamowanie wyłączone (ustawienie domyślne) / 1= niska / 2= średnia / 3= wysoka Nie używaj tu ustawień innych niż 1...
Witam, piszę w sprawie awarii samochodu taty. W Tiguanie było słychać płukanie w przednim, najprawdopodobniej lewym kole podczas hamowania, jednak samochód oprócz tego zachowywał się normalnie. Zrobił z tą usterką kilka kilometrów, po czym kiedy tata stanął w bramie i chciał ruszyć od 0, samochód już nie ruszył. Silnik reaguje normalnie na pedał gazu,...
robię to ,po przyciśnięciu "F" pokazuje "IN" i na wyświetlaczu pokazuje prawidłowo stan bram, ale po uruchomieniu pilotem otwiera do oporu i nic nie można zrobić.Na google znalazłem kilka wpisów z identycznym problemem, ale nigdzie nie ma przyczyny. Dodano po 4 kotbury w pewnym sensie miał racje. Znalazłem forum FAAC http://faac-antriebe.forumprofi.de/techn...
A wiec ostatnio zapalila sie przy 1szym hamowaniu, delikatnym, przy wyjezdzaniu z bramy. Bylo wilgotno, fakt, ale auto jest garazowane w cieplym miejscu. ABS po zapaleniu kontrolki przestal pracowac. Zgasilem silnik, odpalilem na nowo, wszystko zgaslo i jest ok do dzisiaj. To to mogla byc jakas pierdola, bo pomimo katowania po dziurach i kaluzach jest...
Podpialem tez silnik na krotko z zewnetrznym zasilaczem i silnik probuje krecic. Cos hamuje (magnes?) przekladnie bo sie nie obraca ale sluchac ze silnik probuje krecic Wychodzi że mechaniczna usterka przekladni lub silnika. Bez rozbiórki nie ocenisz.
Faac 740, raz przy końcu zamykania wyhamuje i dosunie, następnym razem bez hamowania dopchnie aż wygnie słupek. Po takim ruchu wycofam i jeszcze raz zamknę i wtedy ruch jest z delikatnym dosunięciem. O co chodzi z takim naprzemiennym sposobem zamykania.
Witam! Mam problem z moją fiestą tego typu: odpalam auto (czy to na biegu czy na luzie), obroty falują czasem aż do zdechnięcia (czasami podgazuję lekko to trzymają), ruszę, dojadę do bramy (ok.25 metrów), czasami lekko szarpie, hamuję, obroty spadają, silnik gaśnie (nie mam obrotomierza, więc spadają "na ucho")albo już ma zgasnąć i nagle sam zwiększa...
Zamontowałem sobie napęd przesuwny Faac 741 do dość dużej (światło bramy 680cm, cała brama 950cm) bramy o wadze około 400kg. Brama działa ok, otwiera zamyka, ale niestety nie wiem jakie parametry powinienem ustawić w programowaniu zaawansowanym ( tak by brama latami chodziła dobrze) W załączniku instrukcja (programowanie zaawansowane zaczyna się na...
Tak ten silnik ma prawie 10Nm i przekładnię planetarną więc by się nadawał do napędu bramy, w przypadku przekładni ślimakowej byłby problem z gwałtownym hamowaniem. Spójrz na aukcję 5450890146 tu masz cały komplet i tylko 2 razy więcej kosztuje. Jak sobie policzysz całą elektronikę, koło zębate które potrzebne jest do silnika, będziesz miał też ładną...
Hmm spowolnienie jest włączone własciwe są one dwa.Spowolnienie przed zadziałaniem krańcówki i po jej zadziałaniu ja ustawiłem na spowolnienie po zadziałaniu krańcówki.Jak sie brama otwiera to spowolnienie działa tak z 20 cm po minięciu krańcówki i potem sie wyłącza brama, ale tylko za otwieraniu.Na zamykaniu nic to nie pomaga Bawiłem sie już w wyłączanie...
Czy masz jakiś konkretny silnik, czy na razie nie? Jeżeli nie, to skup się na jednofazowych z kondensatorem - mają wyższy moment rozruchowy. Generalnie jeżeli jest to typowy silnik jednofazowy, to nie powinno być problemów ze zmianą kierunku obrotów - robi się to dokładnie tak, jak napisałeś przez zmianę przyłączenia uzwojenia rozruchowego. Natomiast...
A nie lepiej podłączyć przekaźniki w mostek H? Tak, że rozłączenie obydwu przekaźników zwiera obydwa przewody silnika do masy. Natomiast załączenie obydwu podłącza obydwa przewody silnika do plusa. Wtedy nigdy nie będzie zwarcia. Obroty w jedną stronę: przekaźnik 1 włączony, przekaźnik 2 wyłączony. Obroty w drugą stronę: przekaźnik 1 wyłączony, przekaźnik...
Cześć, mam problem przy otwieraniu bramy garażowej uchylnej. Napęd to Nice Spido SP6000 i do niego nie mam zastrzeżeń. Problem pojawia się przy otwieraniu, brama bardzo podskakuje mi w momencie gdy sprężyny pomagają w otwarciu, brama uderza wtedy w fasolce (silnik wtedy zamiast ciągnąć, zaczyna hamować bramę) i rolki niemiłosiernie skaczą w prowadnicach....
Widzę tylko jedno wyjście. Między kubek stojana a wewnętrzny pierścień łożyska, lub (jesli wirnik ma płaską powierzchnie) między zewnętrzny pierścień łożyska a wirnik włożyć coś takiego : https://www.google.com/search?client=ms-...
Dokładnie, założył docisk, to taka nakrętka, nie było to wystarczająco dociśnięte i wyważarka hamuje... I wtedy był poślizg. I mamy teraz 2 efekty. 1. Porysowane felgi. 2. Źle wyważone koła, :) bo wyważarka zatrzymuje w określonym punkcie gdzie ma się założyć odważnik, jeśli to się kręciło jak chciało, to jest to teraz dowolny punkt, :) (prawdopodobnie)....
Każdy firmowy napęd jest dobry, jeśli tez jest prawidłowo zamontowany. Pytanie jednak dotyczy Faac 740: pierwszy taki napęd zamontowałem chyba w 2005 roku, działa do dzisiaj. Ze wszystkich kilkudziesięciu zamontowanych przeze mnie miałem problemy tylko z jednym a mianowicie źle wlutowany transformator i to dwukrotnie zwracałem do serwisu zanim wada...
Czy ten silnik hamuje jak chcę go mechanicznie zmusić do większej predkości ? tzn, jak próbuje przepchnąć bramę z załączonym silnikiem, to brama przyśpiesza do pewnego momentu (nominalna prędkość przesuwu w lecie) ale opera się i nawet na duże siłę przyłożona nie chce przyśpieszyć ani trochę.
Bez odbojów tragedii nie będzie (po paru ładnych latach mogą się pojawić niewielkie luzy na tłokach - z ogranicznikami siłownik ma bardziej komfortowe warunki pracy i z racji sprężystości skrzydeł bramy łagodniej "dobija", na samej śrubie hamowanie jest bardziej uderzeniowe) ale z odbojami zawsze lepiej - jeśli masz miejsce i możliwość (bo nie zawsze...
Od jakiegoś czasu użytkowuje zestaw: Mindy a60/1 Too 4500 x 2 Do tej pory wszystko ładnie hulało, ale wyczytałem że brama ma funckcje hamowania przy końcowych wartościach - tzw spowolnienie. Uruchomiłem tą funkcję i wyregulowałem wszystko. Po wielokrotnych próbach wszystko jest OK. Rano wyjeżdżam do pracy - wszystko OK. Wracam i ... ZONK. Otwiera się...
Witam Ja myślę, że jest trochę inaczej: Masa bramy ma znaczenie w momencie jej rozpędzania i hamowania, ale jak brama osiągnie zadaną prędkość, silnik pokonuje tylko opory toczenia. Są one oczywiście zależne od masy bramy, ale nie nie aż tak bardzo. Moim zdaniem bardziej są zależne od rodzaju bramy: szynowa, samonośna oraz samego łożyskowania. Teraz,...
Cena bramki LoRaWAN nadal trzyma się na poziomie ~1000zł, w rozwiązaniach biznesowych nie jest to problemem ale może hamować rozwój amatorskich otwartych sieci np. TTN. Ciekawe czy jest szansa na obniżenie ceny bramki czy obecnie jest to już minimum opłacalności.
Witam. Brama nadal działa, więc to pewnie była wina któregoś z tych kondensatorów. Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz. Skrzydło, które otwiera się jako drugie nie hamuje zanim otworzy się maksymalnie, wali w ogranicznik (który zamontowałem na słupku) z pełną prędkością. Czy któryś z szanownych kolegów ma pomysł jak to zmienić? Być może kolejny reset...
Przestałem montować FAAC 740 jakieś półtora roku temu, bo zamiast montować nowe napędy to ciągle jeździłem na awarie tego syfu. Owszem, kiedyś to był bardzo dobry napęd i osobiście zamontowałem tego kilkaset sztuk. Niestety to co teraz produkują to jakaś popierdółka, a nie FAAC 😉 Najpierw zaczęło się od tego, że centrale dostawały czkawki i...
Mam na stole silnik od napędu bramy z motoreduktorem który ma nieczytelną tabliczką znamionową... Jedyne dane jakie da się odczyta to 220/380V prąd 1,9/2,8A. Silnik ma wyprowadzony kabel 4 żyłowy. Silnik podłączony jest w gwiazdę przy czym pomiędzy zaciskiem W1 a mostkiem gwiazdy podłączony jest mostek prostowniczy 14.630.13.004 1A. Do czego służy ten...
http://obrazki.elektroda.pl/7071388200_1... Witam wszystkich użytkowników. ;) Zacznijmy od początku. Wraz z przyjściem wiosny zamontowaliśmy z tatą bramę przesuwną, którą także sami zbudowaliśmy. Potem postawiliśmy słupki widoczne na zdjęciach. Brakowało jeszcze tylko jednego, a mianowicie napędu do owej bramy. Zabrałem się więc do...
A czy mechanicznie bramy nic nie blokuje? Czy cały czas chodzi płynnie (nawet wtedy co wolno się otwiera)? Skąd takie podejrzenie że "gubi program" ? Czy sprawdzałeś ustawione parametry czy się zmieniają? Na ile masz ustawioną siłę ciągu? Bramę nic nie hamuje. Siła ciągu jest zmniejszona o jedną trzecią. Napisałem ,że gubi program gdyż tak to sam oceniłem....
Dzień dobry Pacjent Napęd Hormann supramatic e2 OD pewnego czasu nie mogę otworzyć bramy ani z pilota, przycisku na ścianie lub na urządzeniu [na urządzeniu przyciskiem do góry tak, po kilkukrotnym naciśnięciu]. Otwiera się cały czas tylko do pozycji wietrzenia, na napędzie miga S. Kilkukrotne próby czasami dają efekt, otworzy się do końca za trzecim,...
To nie jest sprzęźenie zwrotne !!!!!!. Układ opisany przez Ciebie pracuje w Bramach Drzwiach automatycznych Maszynach cnc I nie jest to sprzęźenie zwrotne. Przykład bramy Moźe pracować od krańcówki do krańcówki Moźe pracować z impulsatorem/Twój przykład/ Moźe pracować z enkoderem / rzadkość/. W garaźówkach impulsator określa ilość impulsów od otwarcia...
Witam ponownie dziekuje za zainteresowanie. Ostatnio przyjrzalem sie dokladnie bramie. Mam jeszcze kilka pytan: Mysle ze ma to zwiazek z enkoderem.Brama sie otwiera i podczas zwalniania ostatnie kilka centymetrow czuje tak jakby opor nie wiem czy to ma zwiazek z hamowaniem elektronicznym, czy poprostu enkoder jest ustawiony za ,,czulo" Mam jeszcze pytanie...
Nie wiem czy już zrobiłeś czy nie, ale może innym się przyda. Założyłem SGS 200 (to to samo, tylko słowniki krótsze) w maju 2008, w dwóch bramach, jedna w płocie, druga w drzwiach garażu. Te w garażu są podłączone do odwrotnego działania (otwieranie na zewnątrz). Siłowniki są bez zarzutu, soft i działanie centralek też. Natomiast wykonanie samych centralek...
Mam problem Brama 2 dni temu całkiem wysiadła nawet przy wsmaganiu nie chciała ruszyć. Wymieniłem kondensator brama ruszyła z kopyta ale nie chciała wrócić. Zdjąłem szynę i na sucho brama ruszała co 10-20 próbę. Silnik nie buczy tylko słuchać przekaźnik. Kondensator podłączałem w różnych konfiguracjach , stary również i dodatkowy. Doszedłem do tego...
wymiary skrzydła to 170x165 waga myślę że do 150kg zawiasy i słupki na zdjęciach (do słupków można dospawać blachy pod siłowniki)Kąt otwarcia jak największym da się uzyskać. Odbój jest jednak dobrze by było, żeby siłowniki same hamowały. Z pilotami będę miał problem, gdyż posiadam bramę garażową chińską z której chciałem wykorzystać piloty bo kilka...
Bez automatyki i tak będziesz niszczył zębatki - po prostu musisz zadbać by układ miękko startował/hamował pamiętając o masach i inercji. Co do zasilania silników podwyższonym napięciem, w większości wypadków silniki prądu stałego dobrze znoszą krótkotrwałe przeciążenia nawet o 200 - 300% - często tę właściwość wykorzystuje się w modelarstwie. Pomyślałbym...
Mosfety sterują silnikiem od wycieraczek samochodowych, ten układ tak połączonych tranzystorów i transoptora mieści się w sterowniku do bramy garażowej mojego wykonania w którym mają one za zadanie zwolnić bramę. Po dołożeniu zasilania 15V na wyjściu mam 11V przy teoretycznie całkowicie otwartych tranzystorach możliwe że problem leży w zbyt dużych rezystorach...
Witam, Panowie i Panie jeżeli takowe tutaj są, posiadam naped do bramy Nice RoxKit 600 038 RoA, podczas montazu ograniczników, w celu sprawdzenia odpowiedniego działania pilotów zamontowałem ogranicznik "na sztuke" i w tym momencie wydaje mi sie że popelniłem blad gdyz brama zapamietala sobie chyba to rozstawienie ograniczników i po zamontowaniu ich...
Jeżeli silnik ma osobne uzwojenia wzbudzenia dla dwu kierunków rotacji, to tak. Łączysz go podobnie jak silnik 230V - uzwojenia "kierunkowe" do przełączników krańcowych, zaś wspólny biegun twornika - tam gdzie na rysunku jest "N". Jeżeli natomiast jest to silnik z magnesami stałymi, musisz mu przełączać biegunowość. Poprzednia wersja nie uwzględnia...
Witam, Posiadam bramę z centralą Nice A400. Przy zamykaniu Prawe skrzydło jest już w prawidłowej pozycji zamknięcia natomiast lewe, które idzie z opóźnieniem z powodu, że sie nakłada na to prawe nie hamuje równo gdy dotknie prawego skrzydła tylko minimalnie jeszcze dociska to prawe skrzydło przez co na siłę je pcha. Moje pytanie: W jaki sposób mogę...
Ciekawe jak kolega sobie wyobraża hamowanie dość pokaźnym silnikiem zasilanym napięciem 230V prądu przemiennego z przekładnią ślimakową napędzającym podajnik 4 rolkowy o mocy aż 600W w starych spawarkach SAF ? Taki wirnik szybko się nie zatrzyma. Ciekawi mnie jak kolega to sobie wyobraża. Nadmienię że spawarką tą spawało się drutem 2.1mm lub 2.2mm a...
Gotowiec do bramy nie bardzo. Brak możliwości zadawania parametru pozycji w postaci liczby, no i silnik musi dążyć do uzyskania takiej zadanej pozycji. Logika musi podpowiadać w którą stronę. Prędkość posuwu na śrubie jest niwieka i wynosi ok. 5mm/s, ciężar jest stały i inny nie będzie więc hamowanie znikome. Dokładność ustalania pozycji do 1mm zadawala...
Popróbowałem. Wygląda to tak, że zarówno na otwarciu jak i na zamknięciu siłowniki działają jeszcze po około minucie. DL10 wreszcie gaśnie. Jednak nie sądzę aby to było tak pomyślane, że ma mi tę bramę jeszcze cisnąć przez tak długi czas. Odpowiedzią więc byłoby programowanie zaawansowane z instrukcji. Problem jednak w tym, że u mnie można ją doprowadzić...
Witam pacjent to mondeo mk4 sedan po lifcie 2013r 2.0 tdci. Problem pojawił się nagle, przy parkowaniu auta jakiś czas temu wywaliły błędy z ABS i ESP. Zgasiłem silnik odpaliłem na nowo błędów nie było to olałem sprawę. Po jakimś czasie zaczęły wywalać co raz częsciej a przy tym auto traciło moc. Podpiąłem komputer który pokazał : C1A91:14-8A Czujnik...
(...) e, bram nie może wystartować. Dochodzi nawet do zatrzymania. Wywala błąd Err bez numeru. ( nie ma takiego oznaczenia w instrukcji). Podana przeze mnie temperatura jest umowa. Co ciekawe przy normalnej pracy bramy "kogut" mruga. Jak się przycina ścięci światłem ciągłym. Miał ktoś podobny problem? Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik...
o tym był kiedyś program w tvn turbo... jest taki nadajnik który montuje się pod zderzakiem (i to sieje w promieniu chyba 60*) służy to właśnie do otwierania bramy garazowej... to urządzenie zakłuca sygnał fotoradaru, że nie łapie on sygnału który wyśle...ale tylko za pierwszym czy drugim razem...po czasie załapie...można to wykorzystać jako dodatek...
W sklepach dostępne są przełączniki z "wajchą" zakończoną kółkiem (np od bram przesuwnych itp). Sam zastanawiałem się nad wykorzystaniem takiego rozwiązania w postaci 3 koła, jednak nie byłby to dobry pomysł, ponieważ "detektor podłoża" nie może być punktem wsparcia robota. Z drugiej strony, podczerwień może "głupieć" na czarnych podłożach (np szersza...
Załączyłem kolejne zdjęcia Przy zamkniętej bramie ( magnez z kołkiem po lewo zatrzymuje bramę przy zamknięciu ) wyświetlacz wskazuje 00 i pali się fcc , nie pali się fca W trakcie otwierania wyświetlacz 01 pali się fcc i fca Po otwarciu wyświetlacz 03 pali się fca , nie pali się fcc Magnes z kwadratem hamuje bramę https://obrazki.elektroda.pl/8665563400_...
... - III pomiar (czyli pierwszy pompy) - zużycie na prywatnym liczniku i głownym pokazało po 5 kWh - idealnie te same odczyty - IV pomiar - zużycie na liczniku głównym wyniosło 4,2 kWh, a na liczniku prywatnym 3,5 kWh - wskazanie licznika głównego zatem wyższe o 20% - V pomiar - zużycie na liczniku głównym wyniosło 5,5 kWh, na liczniku prywatnym 3,9...
hamowanie silnikiem bramy hamowanie falownikiem hamowanie olejem
zafira odpalanie moduł zasilający bosch automapa głosy
pompa nurek transformator inverters
Wpływ temperatury 0°C na baterię Joyor S5 Jeep Wrangler TJ 2.5 - Gaśnie po odpaleniu: Diagnostyka i rozwiązania