Tłoczek trzeba wciskać i wkręcać jednocześnie, jest do tego specjalny przyrząd ale metodami chałupniczymi też się da.
Tłoczki maja pracowac płynnie tak samo jak strzemiona i klocki. Nie ma sensu wymieniac serva czy pompy.
Pompa Serva?
Witam. Od pewnego czasu miałem problemy z szybami, lusterkami oraz centralnym zamkiem w aucie. Szyby nie działały, lusterka także, centralny zamek nie zamykał drzwi kierowcy. Zamek od kierowcy coraz ciężej chodził. Byłem u dwóch elektryków samochodowych, jeden powiedział, że to moduł komfortu (wygląda jak nowy, posprawdzałem wszystkie przewody, styki...
Witam, w piątek postanowiłem wymienić zbiornik płynu hamulcowego i wymienić stare przewody w Passacie, w związku z czym odkręciłem korek zbiorniczka i przez poluzowany odpowietrznik zacisku prawego tylnego pompką odessałem cały płyn z układu, po czym przystąpiłem do dalszych prac. Po wszystkich wymianach nalałem płynu i postanowiłem odpowietrzyć układ....
Pompa ABS została wymieniona. Hamulce działają elegancko i wszystkie kontrolki od hamulców z deski rozdzielczej zniknęły. Jeszcze dodatkowo był zapieczony tylny tłoczek aż klocek hamulcowy był zjechany i zpieczony że się kruszył.
Kolego chyba źle zrozumiałeś........Więc tak...jeśli vacum była by słaba odczułby na hamulcach, egr i turbo, natomiast jeśli nieszczelność (tu zależy gdzie) ale zapewne reszta nie działała by prawidłowo (hamulce również). Jeśli była by nieszczelność na ścianie grodziowej to na pewno miałby słabe hamulce....ehhh mało powiedziane, hamulców by nie było....
podciśnienie od razu spada do zera. Wydaje mi się, że powinno utrzymywać się w układzie? Powinno. Zaworek zwrotny nie trzyma lub gdzieś jest nieszczelność. Ciężko samemu wymienić serwo? Odpiąć je od pedału hamulca przerąbane. Odpowietrzanie hamulców jak dla mnie bezproblemowe, ale często widzę jak osoby uważające się za mechaników mają z tym problem.
Właśnie co do hamulców to nie mam zastrzeżeń, nie robi się twardy. Dziś po pracy sprawdzę gruszkę.
Pytanie 1: tak, pytanie 2: tak. Nowy sterownik koduje się teoretycznie do modelu samochodu, silnika, typu hamulców i skrzyni biegów, na podstawie tych informacji generujesz kod i login i je wprowadzasz, ale szybciej spisać kdoowanie ze starego sterownika i wpisać do nowego.
No i się zawiodłem trochę bo klapa gasząca trzyma podciśnienie ale jest nadzieja, że w trakcie jazdy N239 źle nią steruje i ona blokuje powietrze - osiągi auta. Ale skoro klapa trzyma to wtedy nic nie powinno się zmienić w kwestii hamulców ... Być może auto chwilowo tak zadziałało i jutro znowu będzie "po staremu" Co do hamulców to jeździłem z wpiętym...
Kolego Aleksander w poście #14 zaprzeczyłeś sam sobie o tym co wcześniej pisałeś. Nic nie zaprzeczyłem, przeczytaj dokładnie o co mi chodzi. Po pierwsze po co otworzyłem warsztat ? Wszyscy odpowiadają aby naprawiać samochody. Ja odpowiadam, samochody też, ale główny motyw to zarobić. Muszę tak balansować aby być w zgodzie z prawem i tak żeby zarobić....
Może nie oszczędzałeś hamulców zaraz po wymianie i klocki zeszkliły się zamiast dotrzeć.
No właśnie co jeszcze zauważyłem, po podniesieniu maski lekki zapach paliwa. Piszesz o vacum, czasem kiedy jadę na luzie dłużej występuje jakby brak wspomagania hamulców (twardy pedał) czy to może mieć związek?
Witam. Mam taki problem z hamulcami, że podczas jechania na biegu hamuje się nawet nieźle ale, gdy wybije na luz i nacisnę 3 razy pedał hamulca, to tak, jak bym hamował bez zapalonego silnika. Pedał twardy, hamulców praktycznie brak. Dodam, że świeci się lamka ABS, ASP i mruga kontrolka z wykrzyknikiem . Dodam, że płyn hamulcowy jest.
Było pięć miejsc w których były montowane: -tylny zderzak(od wewnątrz) -tylne nadkole -przegroda podszybia miedzy akumulatorem a serwem hamulców -przegroda koło filtra kabinowego -zderzak przedni (od wewnątrz)
Próbowaliśmy szukać usterki testerem ale podczas w/w problemu system hamulców odłącza tester i nie da się nic zdiagnozować To już jest jakaś diagnoza.
Witam wszystkich :) Passat B5 FL 2001/ 2.0 benzyna 115KM Mam następujący problem po przejechaniu 3-4 km zaświeca ni się ESP na stałe kiedy wyłączę zapłon i włączę go ponownie kontrolka gaśnie ,ale problem powraca w kółko. Wykonałem następujące czy mości: 1. Podłączyłem się pod komputer programem vag-polska oraz vcds wyskoczył błąd: vag (00526 Przełącznik...
Dla tych którzy nie chcą czytać pełnego opisu problemu, skrócony na końcu posta oraz lista wymienionych lub naprawionych elementów. Proszę o wszelkie sugestie i rady może ktoś z was miał podobny problem. Nie wiem od czego zacząć, więc od początku, opiszę moje przygody, licząc na to, że nikogo nie zanudzę i doczekam się rozwiązania problemu. Jadąc moim...
Trzeba usunąć zmywaczem do hamulców warstwę konserwacyjną z tarcz przed montażem i tyle. Hamujemy normalnie tyle ile trzeba... Skąd te pomysły... Owszem, nie można zarypać mu sandała z 200tu do zera za pierwszym razem bo zniszczysz ale hamujemy normalnie. Proces "układania" się klocków do tarcz trwa od 50 do 500km w zależności od twardości materiałów...
Witam, jestem posiadaczem Passata B5 1.8 Turbo 150km z 1999 roku. Auto od kilku miesięcy stało na dworze nieruszane. Są jakieś problemy z elektroniką, mianowicie początkowo nie chciał odpalać, a kontrolki przy po przekręceniu kluczyka nie świeciły mocnym światłem jednostajnym, tylko migotały, jakby słaby prąd docierał, albo jakieś zakłócenia były. Elektryk...
Mam podobny przypadek. A6 quattro z 2000 Automat. Ktoś uwalił sterownik ABS i wywalił go. Podrzucił mi sterownik z A4 - Passat B5 Bosch 5.3. Połączyć się z nim nie ma problemu, ale wywala jedyny błąd jakim jest czujnik prawy tył. Czujnik oczywiście sprawny. Wypięcie pozostałych czujników nie jest sygnalizowane jako błąd. Domyślam się. że kodowanie tu...
A vacu pompa owszem zasysa powietrze ale wydaje mi się że nie wpycha go do ssącego? jeżeli tak to jak najbardziej masz rację i kopcenie i szarpanie może mieć tu miejsce ale jeżeli to powietrze wpychane jest do skrzyni korbowej razem z olejem którym jest smarowane vacu to nie będzie występować takie kopcenie i szarpanie silnikiem bo tej wody musiał...
Witam problem zaciskajacymi hamulcami pod kompem pokazuje ten błąd i jeszcze czujnik swiatla stopu passat b5 fl 2003 avf https://obrazki.elektroda.pl/2430417300_... m z zaciskajacymi hamulcami
Sam napisałeś ,że nie ma pewności ,że to pompa więc zacząć trzeba od podstaw a nie wymieniać w ciemno Jeżeli błąd pojawia się po wciśnięciu pedału hamulca to też bym obstawiał pompę ABS lub jakąś nieszczelność. Chociaż jest jeszcze jedna opcja, do wymiany są tarcze i klocki ale to byś pewnie zauważył. Lepiej oddaj samochód do mechanika a nie kombinuj...
błedow zadnych napinacza nie ma O czym piszesz? Jaki błąd napinacza? Zmieniając łańcuch bez kół zębatych to tak jak byś na stare, pokrzywione tarcze założył nowe klocki i cieszył się sprawnymi hamulcami.
Weź ATE, w końcu idą na pierwszy montaż a cena nie jest kosmiczna. Jak za drogo to textar. Na hamulcach oszczędzać nie można.
Witam . Wymiana czujnika stopu wiąże się z jego ustawieniem.Czujnik ma bolec wystający który w sobie ma t.z.w grzechotkę ,by można go było wyregulować (jego długość ).Montujesz czujnik,zobacz czy światła stop zgaszone,podciąg pedał hamulca do siebie, nie naciskaj.Powinien być słyszany terkot,tak jakby coś przeskoczyło.Jeżeli tak ,to powinno być wszystko...
Możesz wymienić sam sterownik, ten czarny element przykręcony do pompy, nie będziesz musiał rozkręcać i odpowietrzać układu hydraulicznego hamulców
Witam w Vw passat B5 FL 1.8T z 2001 roku. Tłoczek w przednich hamulcach nie cofa się, zaciski zostały wymienione, ale dalej jest ten problem w obydwu kołach. Jak się odpowietrzy, to łapie raz w jednym, a raz w drugim.
Po wyregulowaniu pedału jak do tej pory problem nie powrócił.
Witam. Passat B5 FL 2003. Problem z hamulcami przy dohamowywaniu. Na samym końcu pedał hamulca odbija jak ABS, ale kontrolka się nie pali. Robiłem wszystkie czujniki w kołach, pompę ABS, sprawdzaliśmy przeguby. Żaden błąd nie wyskakuje, każdy mechanik rozkłada ręce. Może ktoś pomóc? Dziękuję bardzo, pozdrawiam.
Problem jest w sterowaniu pracą silnika. Odczyt błędów, np. wypadanie zapłonu lub problem z przepustnicą. Choć dziwne, że aż tak osłabia działanie hamulca.
Ciągle miga mi kontrolka od ręcznego i co jakiś czas piszczy...na komputerze pokazało że wszystko jest ok...płyn się zgadza od hamulców...może ktoś wie co to mogło się zepsuć?????
Nie jestem chemikiem ale wiem że płyn hamulcowy ma całkiem inny skład od płynu wspomagania i może uszkodzić elementy gumowe hamulców. Przepłukaj nowym płynem hamulcowym układ i wtedy zobacz jak pracuje.
Z tą kierownicą to dobry pomysł-tylko gorzej z poduszką i ściągaczem po każdej jezdzie.Poduszkę też lepiej zabrać bo droga./to passat a nie 126p/ Nie śmiejmy się z tego co nie znamy bo unieruchomiony pojazd bez właściciela to jednak jest problem./Tym bardziej że stoi na zablokowanych swoich hamulcach. Służę większą info na prive.Pozdrawiam.
Czy to normalne, że na nowych tarczach grzeją hamulce? Po przejechaniu 50km grzały się oba tylne tarcze, obecnie po 120km jedynie lewe tylna tarcza. Paproctwo przy pracach z hamulcami owocuje sporymi konsekwencjami, zaprowadź auto do prawdziwego warsztatu...
Jesteś pewien że padło serwo? Bardzo często tandem pompy spod marki LUK'a (z tego co pamiętam) często obluzowywały się króćce podciśnienia i przez to występował problem ze wspomaganiem hamulców, sterowaniami itd. W pompach Bosch'a był trochę inaczej skonstruowany króciec i problem ten nie występował.
witam, jestem w fazie końcowej przekładki silnika wraz ze skrzynia w audi a6 c5 2003 rok na 1.9 ahu manual , wiec całość przekładki pochodzi z passata b5 1.9 ahu co trzeba zmienić , sanki zawieszenia ,zwrotnice wraz z hamulcami , pedały , lewarek zmiany biegów , wszystko pasuje z passata lub a4 b5 , dalej pas przedni a6 1.8 t lub 1.9 , przyznam ze najlepiej...
Nic w Polskim Vagu nie kombinowałem odczytałem błędy spisałem wszystkie i później skasowałem. Kasuj dalej , roboty nie zabraknie... Tylko przemyśl jakie konsekwencje może przynieść uszkodzenie systemu bezpieczeństwa , a takim jest system ABS-ESP To w takim razie jak powinienem to dokręcić? Proszę o jakieś wskazówki. I jak potem stop wyregulować...?...
Raczej nie było specjalnie sprzątane, plakowane. Wiadomo jak stał to tarcze były pordzewiałe, ale jak ruszyłem to nie było słychać pisków z hamulców, zawieszenia nie stukało. Może trafił się landrynek z pośród nielicznych ocalałych ;)
Byłem dzisiaj i pytałem o zawieszenia to doradzali mi wziąć FORTUNE (może coś wiesz o tej firmie?) Przegub z jednej strony mam obowiązkowo do wymiany bo całkowicie się rozleci, ale nie wiem o co chodzi z tymi łożyskami czy one są w komplecie podczas zakupu przegubu? To może te łożyska tak mi pyrkoczą podczas skrętu? Jeszcze coś z hamulcami jest nie...
W układzie nic nie zmieniałem. Wszystko podłączyłem 1:1 jak było. Wymieniałem po 1 kablu, więc nie miałem jak pomylić nawet. VAcum pompa myślę, że okej, bo z tego co czytałem, to miałbym problem z hamulcami, a w tym wypadku nic się nie zmieniło. Ale jak najbardziej podłączę z vacum do gruszki i sprawdzę Dodano po 1 A jeżeli nie wina turbiny, to czego?
Witam, jestem posiadaczem Passata B5 2.0 115KM z 2001r. Ostatnio w moim pasku pojawił się pewien problem: często zapalająca się kontrolka od hamulców. Od razu mówię, że klocki są w dobrym stanie, były wymieniane nie cały rok temu, stan płynu hamulcowego też jest w porządku. Kontrolka zapala się wraz z sygnałem dźwiękowym, np. po przekręceniu kluczyka,...
-zalany moduł komfortu w podłodze -zatkane 2 odpływy wody pod szybą (pod aku i pod serwem hamulców) -bajorko między komputerem a lewą stroną maski (patrząc z perspektywy kierowcy) -zimne luty w zamkach w drzwiach -śniedź/przerwa na kostkach (np w przegubach od drzwi)
Objawy adekwatnie wskazują na nie prawidłowo działającą turbinę, nie pompuje ani nie ssie stąd za małe ciśnienie i za mała masa zasysanego powietrza. ...... a komputer wskazywał 92,4 % non stop). Nieszczelność na wężykach lub dziurawa grucha turbiny, ewentualnie źle podłączone wężyki, lub brak podciśnienia ale to byś odczuł po hamulcach, zapchanego...
Witam A więc mam taki "mały" problem. Posiadam Passata (1.9 tdi 101 km). Podczas jazdy jest ok póki nie zacznie się hamować. Hamulec zaczyna trzymać coraz bardziej aż w końcu samochód stanie. Pedał robi się coraz twardszy i blokuje koło. Wymieniłem przewody łączące pompę abs z tłoczkiem jednak nic to nie dało. Tłoczek chodzi lekko (wszystko jest ok)...
dość dziwna usterka. Sam mam passata i poloneza. bicie na kierownicy w poldku mam powyżej 140km/h. Piszesz że po 1km przestaje bić. wygląda jakby auto było zastane i hamulce złapały (w każdym przypadku). W passacie też łapało mi przednie prawe koło i okazało się ze przewód gumowy łapał powietrze a z tyłu w lewym kole odpowietrznik puszczał. W poldku...
Witam serdecznie. Otóż mam pewien problem z hamulcami i teraz wszystko opiszę. W połowie 2015 roku kupiłem VW Passata B5 zrobiłem nim kompletnie hamulce Tarcze TRW, klocki TRW, przewody hamulcowe giętkie TRW. No i tak, spoko auto mam od połowy 2015r i zmieniłem te hamulce lecz klocki z TRW są twarde no i oczywiście od tamtej pory zrobiłem już na nich...
Witam.Kontrolka nie pali się jak dotąd ale odnoszę wrażenie że w dalszym ciągu z moimi hamulcami coś się dzieje.Kiedy wciskam pedał hamulca kiedy bardzo wolno jadę abs zbyt wcześnie załącza się.Czy to jest moje złudzenie czy taka możliwość jest dopuszczalna.Myślę że zostawię ten problem któremuś z mechaników niech zajrzy i stwierdzi co się dzieje. :|
Tak, masz rację. Tylko zauważ odpowiedz autora wątku na twoją sugestię. Moim postem chciałem wyjaśnić, ze się nie da założyć tarczy o innym rozmiarze do założonych hamulców. To znaczy, ktoś kto ma podstawową wiedzę o samochodach od razu zauważy, ze coś nie gra. Bo jak ktoś chce coś założyć na siłe to na upartego złe tarcze wejdą przy użyciu szlifierki...
passat kontrolka hamulców zablokowania hamulców kontrolka hamulców
gargoyle wgrać mr3420 ch341a pobierz odległość cewka koło
webasto sterownik wideodomofon dahua
Spadek ciśnienia w instalacji CO z kotłem T26/CS1 Gra u bukmachera a grzech według Kościoła Katolickiego