Hamulec w tym serwie jest zasilany napięciem 90V DC, w zależności od napięcia zasilania stosuje się po prostu różne prostowniki. Ty masz serwa zasilone napięciem 200V, wobec czego stosujesz prostownik na takie napięcie (jednopołówkowy).
wartość napięciowa EGR ,to max 1.24V - wszystko powyżej ,to już uchylony EGR ,ale wtedy miałbyś wygenerowany DTC. Przepustnicę zostaw w spokoju, bo to nie ona. Komplet rozrządu do wymiany,i koniecznie przeczyść smoka w misce olejowej(dobra rada).
Duży przebieg tego wozu? Na moje ucho, to albo serwo hamulca straciło szczelność, albo przewód między pompą podciśnienia a serwem. Ale raczej stawiałbym na serwo. Schyl się pod kierownicę i nasłuchuj w okolicach popychacza łączącego pedał hamulca z tłokiem serwa.
Właśnie w Audi powinno to być nieregulowane ,chyba że serwo to marna podróbka.
Sam sobie odpowiedziałeś, czasami nawet po wielu godzinach przy wyciągani przedodu z serwa jest podciśnienie.
Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Tak jest
Uruchom silnik podnieś maskę i na jałowym powinieneś słyszeć syczenie w okolicy serwa jeśli dziurawe.
Sprawdź jeszcze przewód podciśnieniowy do wspomagania hamulców (serwa). Przetarty, poluźniony, gumka w serwie pęknięta/sparciała? Szczelność dolotu. Jeżeli to 16V czy nie był zdejmowany kolektor ssący?
to kolo służy do napędu wakumpompy którą podłącza się do serva
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
Jak działa hamulec zdejmij przewód od serwa i zobacz jak ssie powietrze, a później to samo jak hamulce przestana działać czy tak samo ssie. Tam jest też zawór zwrotny na wejściu serwa.
Jeśli pedał leci do podłogi, to kolektor ssący dostaje dużo powietrza z serwa. Przy sprawnych hamulcach skok jest minimalny, żeby działały. Spróbuj wcisnąć "jak przy sprawnych", żeby wyeliminować uszkodzenie serwa.
Problem z serwem lub zaworem zwrotnym do serwa Jak jest takie "pierdzenie" to ucieka podciśnienie z serwa
Zaślep na próbę rurkę do serwa hamulców, to samo zrób z wężykiem do elektrozaworu evap. Popryskaj po kolektorze dolotowym brake cleanerem
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Syczy ze serwa.
Jeździć nie powinieneś puki nie zdiagnozujesz miejsca wycieku. Lekka nieszczelność może doprowadzić przy ostrym hamowaniu do rozerwania przewodów itp... Od czego zacząć sprawdzanie. No zapewne trzeba obejrzeć cały układ hamulcowy. serwo czy nie jest mokre wszystkie przewody, pompę, zaciski.
Witam. To kontrolka od serwa, dokładnie od wspomagania hamulców. Oznacza brak lub słabe ciśnienie w serwie hamulcowym.
Jednak wystarczy podłączyć podciśnienie pod serwo i pedał hamulca sam się wciska od razu aż do podłogi i problem zaczyna się od początku Wskazuje to na uszkodzone sterowanie serwa.. Może jest zablokowany zawór w serwie.
Ale że ci aż hamulce wariują to nie szukałbym w cieniutkich wężykach podciśnienia sterowania elektrozaworów tylko raczej na servo i wąż ten gruby czy nie pęknięty czy ma uszczelki bo cieniutkie węzyki nie są w stanie zbić tak ciśnienia że hamulce bajzlują , szukaj od vacum do serwa hamulców bo tam coś się dzieje .
Zobacz czy nie ciągnie lewego powietrza przez przewód do serwa hamulców (gumowe kolanko przy kolektorze)
Dokładnie to nie wiem gdzie jest w Palio... idź za wiązką od złącza diagnostycznego. Jak teraz patrzę to Palio raczej nie miały ABSu, a złącze diagnostyczne ECU jest w okolicy serwa hamulca, więc ECU też gdzieś tam jest, być może na podszybiu lub nawet w kabinie pod deską. Złącze jest tu: http://obrazki.elektroda.pl/3196315700_1...
Może problem z podciśnieniem serwa.
Serwo ma zaworek który nie jest szczelny.Jak wypompujesz z niego powietrze to po zgaszeniu silnika cofa się ono powoli z powrotem do serwa.
Z tego co się orientuje w moim N47 nie ma pompy vacum jest próżniowa która znajduje się w silniku. To to samo.
Jeżeli pedał wpadł w podłogę to można podejrzewać nieszczelność i wyciek płynu (tu z reguły jest miękki pedał hamulca), albo uszkodzenie sprężyny powrotu lub może serwa, ale trzeba dokładnie sprawdzić.
A co tu ustalać. Gaźnik do regulacji, bo zalewa. Chcesz władować się w koszty - grzeb. Ewentualnie zainteresuj się, czy w trakcie jazdy też masz pedał hamulca twardy - jeśli tak, to albo przewód serwa, albo samo serwo do wymiany.
Witam. Gdyby była to przekładnia główna, dzwięki pojawiałyby się na każdym biegu!!! Początkowo jest ciszej bo olej jest gęstszy(zimny). Wyjęcie skrzyni może sprawić trochę kłopotu, zwłaszcza jak jest ABS i problemy ze śrubą wspornika(łapy) skrzyni pod zespołem serwa hamulca(pompy ABS). Demontaż skrzyni-mi największy problem sprawiło zdemontowanie kół...
Witam Wymieniłem ostatnio serwo hamulca na nowe ATE i po tej wymianie zauważyłem ze po przejechaniu około 5km zaświeca się lampa ESP i oczywiście nie działa... Czy może to być spowodowane wymianą serwa hamulca? Czy mechanik montując nowe serwo mógł zapomnieć o czymś lub coś źle ustawić? Dodam jeszcze jedno że clipem nic nie wychodzi na komputerze...
Niestety już to przerabiałem i nie ma poprawy.
Jeśli podczas pracy silnika - jazdy, pedał hamulca będzie "twardy", to albo serwo zamarzło, albo pompa próżniowa niesprawna (nie wytwarza podciśnienia). Wciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli pedał wyczuwalnie "wpadnie", to wspomaganie hamulca (serwo) sprawne.
Zauważyłem ostatnio, że z okolic pedału hamulca, a dokładniej z serwa hamulca słychać świst powietrza (takie krótkie pssss) w momencie gdy puszczam pedał. Nie przypominam sobie, żeby wcześniej dochodził stamtąd taki dzwięk. Co to może być? Czy ktoś może mi wyjaśnić jak działa serwo hamulca. Wiem, że powietrze jest doprowadzane z kolektora do serwa,...
Pedał jest twardy w trakcie jazdy. Silnik pracuje ja jadę i mimo wszystko pedał uda się wdusić może na dwa cm.
Masz nieszczelność w okolicach serwa hamulców lub na przewodzie podciśnieniowym zasilającym serwo.
Objawy wskazują na nieszczelność zasilania serwa hamulca. Dokładnie sprawdź wąż podciśnienia idący do serwa. Możliwe jest też uszkodzenie samego serwa ale to już ogromna rzadkość.
Uszkodzony przewód nie skręca się tylko wymienia, ewentualnie wstaw w miejscu uszkodzenia złączkę. Ten przewód nie może być zatkany, zagięty itp. bo hamulec będzie właśnie taki twardy.
Jeżeli podnosi obroty ,to raczej przewód do serwa ,a nie same serwo. jednak raczej serwo bo zmiana obrotów jest po naciśnięciu pedału hamulca czyli wtedy gdy serwo działa . Gdyby to był uszkodzony przewód podciśnieniowy to nieszczelność jest stała i naciskanie hamulca nic nie zmienia .
W komorze silnika obok serwa hamulców na grodzi jest czarne 3 pinowe złącze środkowy pin przewód fioletowy to rozrusznik wystarczy podać impuls + na krótko z jakiegoś bezpiecznika i zakręci
Do tego panel z pedałami. Przełożenie serwa hamulców i całej instalacji hamulcowej na "lewą". Przednie lampy, bo te świecą odwrotnie. I dojdzie jeszcze mnóstwo innych... Na przykład fotel kierowcy. Ogólnie: opłaca się jeśli cena jest naprawde niska i masz "dawcę.
A wężyk od pompy do serwa nie przepuszcza? Sprawdź wspomaganie. Wciśnij hamulec dwa razy a za trzecim wciśnij i trzymaj, odpal silnik i daj znać czy pedał się cofnie. Jak pompa sprawdzona i wężyk szczelny to pewnie membrana..
Pomoglo czyszczenie pompy vacum
Kolego może się mylę (jeżdżę dieslami), ale z tego co pamiętam serwo-wspomaganie hamulców łączy się zwykle z czwartym cylindrem i ja tam bym szukał ewentualnej usterki. Twierdzisz, że iskra i ciśnienie ok. - więc pytam, czy masz sprawny hamulec nożny tj. czy działa Ci poprawnie, czy musisz mocno naciskać na pedał aby się zatrzymać. Sprawdź przewód-rurkę...
Do uszczelnienia króciec przy pompie vacum. Pozdrawiam.
Witam wszystkich. Mam problem z hamulcami w moim Chrysler Grand Voyager 2.5l diesel. Pedał jest twardy, wymieniłem już serwo na nowe i nic to nie pomogło. Moim zdaniem pompa też jest ok. Czy ktoś z was miał podobny problem? Z góry dziękuję za wszystkie porady.
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Tłoczek zregenerować to zbyt mocne określenie zależy czy jest tam gumka i w jakim stanie. Jak mocno jest porysowany tłoczek bo troszkę to można spolerować. Pod maska czarna bańka naprzeciw pedału hamulca zresztą pompa hamulcowa jest przykręcona do serwa.
Nowa tylko z całym przewodem vaccum do serwa hamulca. Trzeba na szrot się wybrać, będzie pasował od innych 2.0 Ford, Volvo czy Fiat.
Sprawdź przewód podciśnieniowy do serwa hamulca i samo serwo.
Witam, Czy miałby ktoś dostęp do schematu elektrycznego, albo przerabiał temat jak wygląda podłączenie pompy próżniowej serwa hamulców w audi A4 B7 automat? Chciałbym taką pompkę dołozyć w swoim manualu i szukam schematu, jakie kable gdzie poprowadzić, jaki dac przekaźnik, najlepiej żeby było to zrobione estetycznie i poprawnie. Nie mogę nigdzie znajeźć...
tam gdzie idzie przewód do serwa hamulca
Na początek proponuje pomiar podciśnienia na przewodzie serwa.
Hamulce działają ale mogą mieć lekkie opóźnienie przy naciskaniu pedału zaraz po puszczeniu gazu. Chodzi o to że ten zaworek utrzymuje podcisnienie na serwie a gdy przepustnica jest otwarta i zaworek uszkodzony to do serwa idzie ciśnienie z kolektora. Po puszczeniu gazu zamyka się przepustnica, w kolektorze budowane jest podcisnienie i jest chwilowe...
Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego, czyli brak próżni w kolektorze. Nie ma takiej fizycznej możliwości w standardowym silniku.
Witam. Mam Seata Alhambre 1,9tdi. Po odpaleniu i wciśnięciu pedału hamulca słychać syczenie ( syczenie dochodzi z trzpienia pedału hamulca). I tu pytanie; czy tam jest jakaś uszczelka na trzpieniu łączącym pedał hamulca membraną serwa?
Serwo jak pada to znaczy, że jest dziurawe i powinno coś syczeć, można je sprawdzić pompą podciśnienia - ręczną pompa i zobaczyć czy podcisnienie spadnie i wtedy bedzie wiadomo. Usterki serwa zdarzają się, ale rzadko, prędzej przewody się uszkadzają, złączki.
(at)Staszek49 Przeczytaj ze zrozumieniem pierwszy post. Problemem jest osprzęt, nie serwo.
Trochę zastanawiające są te bardzo wysokie obroty zaraz po odpaleniu bo w tym silniku raczej ciężko uzyskać taki efekt. Jak będzie nieszczelny układ ssący to będzie gazował. Pękały ( spadały) węże od zaworu nagrzewnia silnika, w wyniku tego szło fałszywe powietrze. Drugą sprawą może być peknięty wąż od serwa hamulców.
Bardziej myślalem o tym że może być uszkodzone serwo hamulca. Może być wina nieszczelnosci samego serwa lub węża na podciśnieniu który do niego dochodzi. Ogólnie takie gaśnięcie auta przy wciśniętym hamulcu może właśnie świadczyć o problemach w układach sterowanych podciśnieniowy (sparciałe węże, nieszczelności itd).
Ta pompa do spalania ma dużo i nie dużo jest potrzebna do wytworzenia podciśnienia dla serwa hamulca czy też działania zaworu egr
Padło serwo hamulca . Gdy odłączyłem przewód od strony serwa hamulcowego i go zatkałem okazała się że odpowiednie podcisnienie dotarło do gruszki i po wykasowaniu błędy się nie pokazywał - wniosek serwo powodowała spadek podciśnienia . Problem rozwiązany - nie znalazłem na żadnym forum i filmie takiego przypadku więc przyda sie dla innych . Dzieki .
Witam. Sprawdź najpierw przewód podciśnieniowy od serwa czy nie ma jakiegoś uszkodzenia. mała dziurka może dużo namieszać... Jeśli jest ok to wykręć zawór ze wspomagania i sprawdź jak działa: powinien tylko w jedną strone przepuszczać powietrze. Jeżeli jest inaczej to go wymień. Pozdrawiam.
a może zawór serwa ??
Witam.Mam problem z wolnymi obrotami.Przy uruchomieniu auta obroty są dosyć wysokie jeśli nacisnę hamulec obroty silnika spadają .W czasie jazdy obroty też,ale nie zawsze są nie równomierne.Mechanik powiedział,że to jakiś regulator obrotów.Co może być przyczyną takiego nie równomiernej pracy silnika?Zaznaczę jeszcze,że jak auto zostało kilka dni temu...
załaozone drugie serwo i jest dobrze
Popatrz na rurkę idącą do serwa (hamulca) od silnika.
Nieszczelnosc w ukladzie dolotowym. Sugeruje przewod podcisniena do serwa hamulca. Posprawdzaj tez inne wezyki podcisnienia przy kolektorze
Zawór jednokierunkowy wspomagania (serwa) hamulców
Witam Czy regulował ktoś wysokość pedał hamulca w VW Passat 2002 r 1.9 TDI. Po wymianie serwa hamulec jest nieco wyżej niż wcześniej co jest utrudnieniem podczas jazdy ponieważ nie jest on w jednej lini ze sprzęgłem i daleko wyżej niż pedał hamulca. Zmiana nogi z gazu na hamulec jest utrudnieniem ponieważ jest długi i nie komfortowy ruch nogi podczas...
witam. a sprawdzał kolega wartość podciśnienia-szczelność układu? zaworek zwrotny serwa hamulca? pozdrawiam
Odwiedź znany nam wszystkim portal... jest tam obecnie siedem ofert serwa .
W dieslach tak jest często z pedałem hamulca, bo nie ma w nich za bardzo skąd wziąć podciśnienia do serwa, dlatego wytwarza je specjalna pompa. Jak naciśniesz kilka razy hamulec to do serwa najdzie powietrze i minie chwile czasu zanim pompa je wypompuje:) Może również być taka możliwość, że gdzieś masz nieszczelność, ale wątpię.
Kolego jeśli układ hamulcowy byłby zapowietrzony byłby miękki,nie twardy jak opisujesz.Po Twoich fotkach widzę, że pompa jest bez serwa (wspomagania hamulca) czyli hamuje z taką siłą jak wdepniesz pedał.Taki system bez serwa był w maluchu.Żuk miał serwo w swoim układzie.
To nie był clip! Daj fotkę serwa
Zrobiłem w Pandzie hamulce. Panda z roku 93, silnik fire 1,0. Mechanicznie jak Uno. Zamontowana nowa pompa, nowe cylinderki, nowe zaciski, klocki, szczęki. Wszystkie części fabrycznie nowe, oryginalne zaciski Fiat, szczęki Fiat, klocki Fiat a cylinderki Metelli. Przed remontem wszystko działało prawidłowo ale pompa puszczała płyn do serwa i jesienią...
Daj zdjęcie które to wężyki. Ogólnie z tyłu kolektora ssącego powinieneś mieć 3 węże. 1. Do serwa hamulca 2. Do pokrywy zaworów (mała odma) 3. Do zaworu par paliwa (zawór przy filtrze powietrza) Zdarzały się wariacje gdzie przed przepustnicą był wpięty dodatkowy przewód łączący się z tym idącym do serwa hamulca. https://obrazki.elektroda.pl/9395841600_...
Panowie, silnik 1,8T nie ma wakupompy, tam jest dość skomplikowany układ wytwarzający podciśnienie do serwa hamulców, m.in. zaworki jednokierunkowe, zwężka Venturiego itd. Jesli to wszystko nie funkcjonuje prawidłowo, to mamy bardzo słabe wspomaganie. Trzeba zacząć od podłączenia wakuometru i pomiaru podciśnienia podczas hamowania.
Proszę sprawdzić szczelność przewodu doprowadzającego ciśnienie do serwa hamulca - kiedyś miałem podobny problem i okazało się, że ten przewód był nieszczelny i pod wpływem drgań silnika przepuszczał. Czy po naciśnięciu hamulca zmieniają się odroty?
Vacum pompa stuka. Odepnij podciśnienie od serwa i zobacz czy przestanie, lub jak zacznie stukać pompuj pedałem hamulca bardzo szybko ( spadnie podciśnienie w serwie) i jak przestanie stukać to masz winowajcę.
Oczywiście, że ich wina. Szczególnie tego od serwa (hamulce).
Sprawdź na króćcu od podciśnienia do serwa czy masz podciśnienie.
Sterownik podmień ale wątpie żeby pomogło na kolektorze ssącym masz węża który i dzie do serwa hamulca zobacz czy nie dziurawy,a wspomaganie hamulca jest,bo może być samo serwo nieszczelne powodzenia
odpialem rurke od krokowca powietrzna Którą rurkę, nie kojarzę tam nic takiego. Rurkę do serwa hamulca?
Udało mi się podłączyć pod komputer i wykryło błąd p0400-5 czyli coś z układem powietrza . Podmieniłem pompę vacum i dalej jest to samo podmieniłem również elektrozawory i też nic nie poskutkowało , dalej wyskakuje check brak mocy i miękki pedał , po odłączeniu przewodu który idzie z serwa do pompy vacum hamulec jest twardy . Może to wina serwa ,nie...
Za mało danych podałeś tj. czy mimo "twardości" hamulca (jak informujesz) - hamulec działa, ale trzeba mocno naciskać pedał hamulca. W takim przypadku typuję, iż nie działa wspomaganie hamulca (serwo). Można sprawdzić poprawne działanie serwa m.in. w ten sposób, że naciskamy hamulec a następnie uruchamiamy silnik. Jeśli pedał hamulca "wpadnie" odczuwalnie,...
Zajrzałem pod kierownicę jak się za to zabrać , ale widze , że tam strasznie ciasno i chyba całą konsolę trzeba sciągać , żeby się do pedału hamulca i śrub serwa dobrać od srodka samochodu ?
Witam. Mam dwa auta z tym silnikiem. W obu był ten sam problem. Jeśli ktoś nie może znaleźć przyczyny, to sugeruję sprawdzenie jednej rzeczy. Na wyjściu pompy wakum jest plastikowy trójnik. Wychodzą z niego dwa wężyki, jeden do serwa hamulca, a drugi do podciśnienia regulacji turbiny. Wymontować go i wyczyścić, przemyć i przedmuchać powietrzem. W obu...
- Odczytałem czasy wtrysku w programie do LPG - i wyszły rzędu 30ms - Zasymulowałem ciśnienie MAP 30kPa przy pomocy potencjometru. Czasy wtrysku były krótsze i silnik chodził równo ale gasł po kilku, kilkunastu sekundach. Wniosek: Albo MAP przekłamuje, albo jest słabe podciśnienie w układzie, przez co silnik myśli, że jest mocno obciążony i daje długi...
Problem z hamulcami w Escorcie 1.8td. Wydawało mi się że są zapowietrzone ale po odpowietrzeniu żadnej poprawy , pedał hamulca jest miękki . Czy mógł by mi powiedzieć czy to wina pompy czy serwa .
Jak odłączysz rurkę od serwa to powinieneś dać radę zassać powietrze ustami w stronę wakupompy
Jak świece, kopułkę, i cewkę masz dobrą to prawdopodobnie masz nieszczelność, łapie gdzieś lewe powietrze, najczęściej na tych zielonych zatyczkach od serwa hamulca, lub gdzieś indziej jakiś skruszały, przetarty przewód
Po podniesieniu maski na odpalonym silniku słychać jak leci powietrze z któregoś z węży, zlokalizowałem go i jest to ten Na zdjęciach pokazałeś przewód podciśnienia do serwa hamulca .
Np. pęknięty wąż do serwa hamulców lub nieszczelne serwo.
Sprawdź dokładnie rurkę podcisnienia idącą do serwa hamulców -często pęka.
Musisz sprawdzić szczelność przewodu który dochodzi z silnika do serwa a zwłaszcza jego szczelniość to jest najważniejsze:):)
Za długi trzpień serwa.
Jest jeszcze problem, że migają mi świece żarowe po zmianie serwa, ale ułamał mi się plastik w pedale hamulca. Zamówiłem nowy, jak zmienię, to sprawdzę, czy to znikło.
Wyciągnij rano rurkę idącą do serwa i słuchaj czy ucieka powietrze. Nie odpalaj wcześniej silnika. Prościej jest nacisnąć kilkukrotnie hamulec przy wyłączonym silniku (by "wpompować" powietrze do serwa) następnie naciskając pedał hamulca uruchamiasz silnik jeżeli wyczujesz ruch pedału w dół to serwo masz sprawne.
tester serwa serwa zakłócenia serwa serwa sterowanie
zjawisko naskórkowości nagrać dekodera komputer volvo silnika
drukarka laserowa poziome paski liebherr zamrażalnik
Lokalizacja bezpieczników w Toyocie RAV4 - wszystkie generacje Trwa cofanie zmian wprowadzonych na twoim komputerze - co oznacza?