Do czyszczenia silnik krokowy ,przepustnica i potem programowanie wolnych obrotów
cześć! Wykręć z przepustki silnik krokowy od wolnych obrotów może się zacinać i będzie Tobie wariował na wolnych obrotach
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Na początek: 1. regulacja zaworów 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. a dopiero później zaczynamy szukać.
zaznaczony na czerwono
To sprawa może być trudna w tym sensie, że bedzie ci potrzebna pomoc dobrego gaźnikowca. Gaźnik w Hondach jest w znacznej mierze sterowany podciśnieniowo. Może pospadały ci wężyki, albo popękały. Są też zawory termiczne na przewodach podciśnieniowych, które sterują pracą silnika. A może poprostu potrzeba wyregulować skład mieszanki wolnych obrotów....
Szczelność układu ssącego sprawdzałeś? Kiedyś miałem podobny przypadek z falowaniem obrotów w hondzie, okazało się, że rozrząd był przestawiony.
Zakładam, że jest to autko na wtrysku. Sprawdzałeś silnik krokowy wolnych obrotów?
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
Tu będzie problem z krokowym lub z takimi wężykami z płynem chłodniczym przy przepustnicy
Witam, Płukanka - kupujesz preparat np.Liqui moly lub TEC 2000 te są najbardziej popularne. Dolewasz płukankę do oleju proporcjonalnie do tego ile wchodzi w Twoim samochodzie. Zostawisz samochód na biegu jałowym na ok 10min chyba że producent zaleca inaczej. Potem spuszczasz stary olej razem z płukanką a zalewasz świeży i filtr oleju też wymieniasz...
Jestem właścicielem hondy z tym samym silnikiem. ad. 1- Z obrotami na zimnym tak ma być, świadczy to że system podwyższania obrotów na zimnym silniku działa prawidłowo. Co do reszty,skoro te nędzne osiągi w twoim samochodzie oraz zużycie paliwa 6,5 l na 100 km przy spokojnej jeżdzie ci nie odpowiada to niestety musisz poszukać samochodu z większym silnikiem.
Turbo raczej nie raczej strona wtryskowa. Filtry paliwa?
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
ile mozna z tym jeszcze bezpiecznie jezdzic? Ja "obstawiam" trzy miesiące.
Witam !!! Mam pytanko. Przy uruchomionym silniku na biegu jałowym mam około 800 obrotów po zapaleniu świateł mijania obroty spadają drastycznie w dół na 200. Po wyłączeniu świateł obroty wracają do normy. Co może być przyczyną takiego obciążenia. Posiadam zwykle żarówki navara h4. Samochód honda civic.
przyczyn może być sporo-nie napisałeś jaka instalacja czy z silniczkiem krokowym czy starego typu...a może wtrysk:)?Obroty spadają na postoju czy w czasie jazdy? nie zapala się kontrolka "engine"?Napisz coś więcej na pewno ktoś pomoże.
Jakie obroty rozrusznika ?
hej! wymień silniczek wolnych obrotów
odłącz rure ciepłego powietrza od filtra. Podaj mi jaki masz typ gźnika w tej hondzie, czy jest to wersja solidnie "orurowana" ze sterownikiem obok?
Dzisiaj sie cos pogorszylo bo nawet jeslij silnik byz zagrzany to nadal obroty falowaly... obroty sie wachaja tylko jesli auto stoi na niskich obrotach
no to fajnie i wszysko ok obroty itp?
honda civic 1 3 gaśnie gdy jest ćiepła
masz uszkodzony czujnik obrotów. Pozrawiam
Hej. Zakładam, że termostat i same czujniki sprawdzałeś i są ok... Sprawdź przy czujnikach temperatury czy któryś kabel nie jest luźny albo nie dotyka masy. Z podobnym przypadkiem spotkałem się w golfie z tym że obroty podskakiwały prawie na max...
co może być przyczyną gaśniecia samochodu na wolnych obrotach(nie za każdym razem) dotyczy: Hondy Civic 1992rok 16V gażnik model EG 3 Czy może to być np regulator obrotów? prosze o porade dziękuje
Witam.Samochod to honda civic 98 1.4 wolne obroty faluja.Zmienilem map sensor nic nie dalo wymienile czujnik temperatury to samo.Dodam ze jak jest zimny to jest idealnie,po kilku minutach lipa.
witam mam problem. nierówne obroty silnika honda civic 1.4i 97rok. jak jest zimny to ma równe obroty ,a jak złapie temperatury to zaczyna skakać w górę i w dół. jeśli ktoś by wiedział co to może być to był bym wdzięczny za pomoc.
No a jak kręci i nie odpala to ECU widzi obroty silnika?
Falują bo walnięty jest silniczek krokowy.
Witam panowie, czy ktoś ma jakiś trop w tej sytuacji?
honda civic 93r. d15b2 [1.5]
Sprawdzałeś czujnik temperatury silnika.
Witam. Mam pytanie, jakie rozwiązanie. Mam ten sam problem.
Pomorzcie bo niewiem co mam jeszcze wymienic.. Pomocne będzie skorzystanie z warsztatu,sprawdzenie przyczyny usterki będzie wiele tańsze niż walizka pełna zbytecznych części zamiennych. Ps. Przed dotychczasową wymianą części ,sprawdziłeś jak wygląda to co pod kopułką? Zakłócenia są na jednym cylindrze czy przypadkowe wypadanie zapłonów na wszystkich,jak...
Kup sobie na Allegro moduł OBD2 bluetooth za 20zł, ściągnij na smartfona Torque i będziesz miał obroty i nie tylko.
Witam ja mam jakby podobny problem, u mnie działają dwa największe biegi wentylatora, pierwsze dwa nie chodzą, sprawdzałem przekaźnik, bezpieczniki i przełącznik, na biegi nie działające nie dochodzi napięcie. Czy to może być właśnie regulator obrotów wentylatora? Proszę o pomoc
Czujnik obrotów
CZy wie ktoś może co oznaczają w hondzie civic 1.4 16v benzyna następujące kody. P0108 P0122 P0113 P0443
Witam. Jaka może być przyczyna wysokich obrotów silnika na starcie? Gdy odpalam silnik to dostaje 3000-4000, a gdy silnik się nagrzeje to mam 800-900. Możecie mi jakoś doradzić? Dodano po 2 mechanik mi powiedział, że to gaźnik a ja nie wiem gdzie to regulowac bo on nie podjoł się pracy:/ proszę pomóżcie!
Jest jest jeszcze silnik krokowy który się czyści (jak jest sprawny)
Witam, Postaram się opisać co mi się przytrafiło. Jadąc jakiś 1 msc temu autem zapaliła mi się kontrolka ładowania, zdziwiony dodałem lekko gazu i kontrolka zgasła. Niestety jakiś tydzień temu kontrolka znów się zapaliła. Zauważyłem, że po dodaniu gazu (obroty powyżej 5-6 000 rpm) kontrolka ładowania gaśnie. Odstawiłem auto na parking. Trochę popadało...
Żarówka się nie rozbłyskuje na wyższych obrotach.
Czy twój Civic też ma instalację gazową?
problem zakończony ! wystarczyło podregulować obroty na gaźniku i auto śmiga jak nowe ! ;)
oki sprawdze w sumie bylem u mechanika to stwierdzil mi ze ma nieszczelna uszczelke przy swiecy zaplonu ???? niby cos tam zadzialal i bach znowu .niby swiece tez wymienil ....ale cos kreci widocznie bo na temat pompki nic nie mowil ...mowil za to o podcisnieniach ale nie chcial nic dzialac bo pozno i jutro wolne ma ...
Silnik krokowy odpowiada za wolne obroty, w Twoim przypadku sprawdziłbym przepływomierz...
Witam Rozwiązałeś problem? Mam tak samo ale w accordzie :(
Kolego polecam sprawdzić zapłon, może się spóźniać
No czyli wywalic ze zaslepki? Tylko, że wtedy w ogóle bedzie gasl na wolnych obrotach.
Witam sprawdzilem wezyk nr 3 oraz nr6 i wszystko jest ok wiec co jeszcze moze byc tylko chodzi o slabe ssanie ze jest niskie po czasie rosna obroty
Hondą trzeba się nauczyć jeździć. Jeśli jazda ma byc efektowna to biegi zmieniaj pomiedzy 4 a 6tyś obrotów.
Za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy i zaczalbym od niego ogledziny twojego samochodu. Pozdrawiam.
Cześć, mam pytanie dotyczące Hondy Civic 6 Hatchback 1.4 1999r. Silnik seria, kolektor ssący od 1.6, wtryski i listwa od 1.4, zimny dolot. Przy przyspieszaniu wszystko ok, ale jak jedzie się przy 1500 obrotów, zaczyna szarpać. Wystarczy dodać gazu i jest ok, na luzie jak się dodaje, tak też jest. Nie trzyma równej pracy silnik.
Jeśli byłby problem z zasilaniem , instalacją komputer wyrzuci błąd. Jeśli synchronizacja z czujnikiem wałka rozrządu, raczej też. Jeżeli nie było nic robione z rozrządem to raczej wina czujnika najprościej sprawdzić na innym.
jakie jest ładowanie :?: :?: :?:
Spróbuj przeczyscić silniczek krokowy
Gdyby były takie obroty silnik wypadłby z ramy. Albo obrotomierz szwankuje albo pomyliłaś się o jedno zero. Tak czy inaczej auto na diagnostykę.
juz z płynem jest ok wymieniłem uszczelke pod korkiem na chłodnicy. Ale gaśnie sam po ssaniu nie trzyma obrotów i na gazie nie jeździ.
dzieki
starym numerem w starych hondkach przy odpalaniu na gorącym silniku był przekaźnik pompy paliwa- trzeba poprawić zimne luty tegoż
Widze ze nikt;/
W tym typie silnika zastosowany jest wtrysk paliwa PGM-FI,z układem obejściowym by-pas regulacji wolnych obrotów.
Witam! Sam nic nie kombinuj tylko jedź tam gdzie zamontowali Ci instalacje gazową. Potrzebna jest regulacja.
Tak przygadałem jeszcze z mechanikiem dzisiaj (tylko pogadałem bo najbliższy możliwy termin naprawy za 3 tygodnie) i wspominał ze możliwe że uszkodzona jest sonda lambda. O co dokładnie chodzi z tą sondą ? Dodano po 2 A co do gazu to chce dodać że czy jeżdze na gazie czy na benzynie to nie ma wpływu na skoki obrotów.
Może to Ci pomoże
Witam. Na wolnych obrotach skacza jej wolne obroty. Wymieniłem swiece i przewody wysokiego napiecia lecz to nic nie pomogło.
Może linka gazu się przycina?
czujnik temp. plynu chlodzacego
Jest to sprężynka odśrodkowego przyspieszacza/regulatora zapłonu.
Odłączenie kompa LPG od napięcia nie powoduje jego rozprogramowania. Wydaje mi się, że żle podłączyłeś przełącznik (opcja przełączania na LPG w zależności od obrotów).
alternator rozebrać ,obejrzeć wewnątrz,sprawdzić stan pierścieni i szczotek dzięki za radę - przynajmniej wiem gdzie szukać. Dziś popukałem lekko drewnianym trzonkiem młotka w obudowę alternatora - kontrolka zgasła. Mam chwilę spokoju ale jak najszybciej muszę sprawdzić alternator
Witam mam pytanie odnośnie hondy civic rok 92 nowy model 1300 poj gaźnik 16v na wolnych obrotach gaśnie mi ale jest to zjawisko które objawia sie co jakiś czas, nie wiem zabardzo dlaczego, niektórzy sie wypowiadają że jest to regulator obrotów dziękuje za cenne informacje na ten temat
Oszczędzę Tobie nerwów Elektrit. Zamykam
jest to rocznik 93
Drut oporowy i tak musisz znaleźć, więc znajdź. Potem do jednego końca przypnij przewód szeregowo podłączony do dmuchawy a drugim końcem jeździj po drucie aż do uzyskania pożądanych obrotów. Wynik doświadczenia zapisz w cm bierzących.
Witam mam Hondę Civic VI 1.4 d14a8 wie ktoś jak ustawić zapłon bez lampy.na kole pasowym są 3 kreski i jedna obok jak to ustawić co do pokrywy rozrządu i aparatu Honda odpala ale ma wysokie obroty czy zrobić zworke na kostce diagnostycznej
Witam, mam problem z jazdą na gazie powyżej 3 tyś obrotów w minusowych temperaturach. Na benzynie ten problem nie występuje. Instalacja jaką posiadam to Mistral Autronic sekwencja. Przy niższych obrotach jest wszystko ok, auto sie dobrze zbiera, a przy ok 3 tyś spada moc i nie wkręca się w wyższe obroty. Problem się pojawił jak zaczęły się mrozy. Wcześniej...
jeśli uważasz ,że elektronika jest dobra to sprawdź czy podłaczenie pod sygnał obrotów pod cewkę zaplonową nie jest uszkodzone. bo jak nie czyta komp obrotow to nie przełączy na gaz.
Landi Renzo.
Niestety nie.
Przy wymianie /wkładaniu/ żarówek mogłeś uwalić ścieżkę.
silnik 8 zaworowy zacięty zawór ERG
świece przewody moim zdaniem do wymiany oraz filtr powietrza
Witam.Proszę sprawdż wszystkie masy i zasilania w instalacji tego samochodu.
Bez znaczenia co ustawisz czy stan początkowy czy zakres zmian byle by nie strzelał przy nagłym dodaniu gazu , silniczek krokowy ma dużą drogę do pokonania zuboża mieszankę przy ruszaniu i następuje wystrzał. Pozostawienie na bogatej mieszance na wolnych obrotach nie spowoduję jakiegoś dużego wzrostu spalania, także sprawdź sobie przy zatankowaniu na...
Hmm witam też jestem posiadaczem takiej hondy i również mam identyczny problem i nie mam pojęcia czemu tak jest prosił bym o pomoc...
subbler moim zdaniem to jest uszczelka pod glowica skoro tak sie dzieje.. moze sie myle ale sprawdz.. skoro ci dymi ale moze to tez byc inna przyczyna.. napewno jedz do mechanika i niech zajrzy i oceni i wyreguluje obroty
Nie odpowiedziałeś na pytanie kolegi Blicek. Wyje, tzn. ma bardzo wysokie obroty (jakie?), czy coś w nim wyje?
Zapomniałem dopisać że sprawdziłem diody w alternatorze i wygląda na to że wszystkie są sprawne.
Nie seria w pełni i to z wersji 1.3 noblesse także kwestia obrotomierza odpada sprawny w 100% pozatym, predkościomierze nowy oraz stary pokazywały takie same predkośći. Zresztą max. jechałem nim 190 z haczykiem na trasie Kraków- Katowice i wyraźnie było słychać koniec możliwości auta. Już wcześniej byłem zainteresowany (gdy nie miały obrotka), momentem...
Taśmą sie nie zajmujmy . Pytałem czy przez przypadek nie obróciłeś czujnika kąta o jeden obrót. Ale jak nie oddzielałeś go to chyba nie tak?
Sprawdź świece zapłonowe i przewody zapłonowe. Jeśli w aparacie zapłonowym jest jeszcze moduł to ja stawiam na cewkę zapłonową. Już raz to przerabiałem Ale jeśli to ma być tak jak u mnie to poczekaj na pewno się pogorszy.
To co ma wpływ na takie objawy?
Witam kolego jeśli chodzi o to zdanie "jak obroty będą mieściły się w wymaganym zakresie trzeba je rozregulować i ustawić z komputerem ponowie" Mianowicie obroty mogą się aktualnie mieścić w wymaganym zakresie a pomimo tego trzeba je ustawić przy pomocy diaga by problem ustal
Bialy czy szary długo sie utrzymuje? ? 2 obroty nie faluja?
Kolego skoro to co zrobiłeś nie przyniosło pożądanego efektu najprawdopodobniej masz uszkodzony moduł ELD znajdujący się pod maską . Z tego co widzę na schemacie działa on jako amperomierz i podnosi napięcie ładowania względem poboru prądu w prawidłowo działającym układzie. Spróbuj odłączyć przewód WHT\GRN (biało-zielony) przy samym alternatorze najlepiej...
Według mnie parownik do regeneracji.
Zacznij od sprawdzenia świec i kabli.
Na początku sprawdził bym ciśnienie jakie podaje pompka( u pana powinno być ok 3,5 bara). Jeżeli jest dużo niższe - pompka do wymiany. Bedzie chodzić nierówno na wolnych i nie bedzie chciało wiejść na obroty.
honda civic wysoki obrót czujnik obrót honda civic honda civic dziwna obrót
schemat pozycjoner wgrywanie stm32f4 wsady flash blaupunkt
falownik sofar 11ktl falownik sofar
Co oznacza scalak z oznaczeniem AM3? Błąd F102 w piekarniku Electrolux - przyczyny i rozwiązania