Do czyszczenia silnik krokowy ,przepustnica i potem programowanie wolnych obrotów
Jakość zdjęć trochę kiepska więc nie powiem ci dokładnie do czego są poszczególne śrubki. Co do tego regulatora to on ma odbijać tylko najprawdopodobniej jest ta sprężynka zbyt słaba lub mocna. Robiłem z podobnymi silnikami wielokrotnie i taka usterka była dość częsta. Jeśli chcesz się upewnić czy jest to wina tego regulatora to odczep ten drucik od...
Silnik bryka jak dawniej! Cała przyczyna tkwiła w niedrożnym układzie niskich obrotów. U mnie pewnie coś przytkało iglice od regulacji składu mieszanki. I stąd całkowity brak wolnych obrotów.
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
cześć! Wykręć z przepustki silnik krokowy od wolnych obrotów może się zacinać i będzie Tobie wariował na wolnych obrotach
Konieczne było zmniejszenie obrotów
To sprawa może być trudna w tym sensie, że bedzie ci potrzebna pomoc dobrego gaźnikowca. Gaźnik w Hondach jest w znacznej mierze sterowany podciśnieniowo. Może pospadały ci wężyki, albo popękały. Są też zawory termiczne na przewodach podciśnieniowych, które sterują pracą silnika. A może poprostu potrzeba wyregulować skład mieszanki wolnych obrotów....
Norma - przecież gdy dajesz więcej gazu to obroty rosną, a więc i zapotrzebowanie na olej. Hondy są z natury odporne na złe traktowanie dlatego buntowała się dopiero gdy obroty były wysokie.
Tak, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza, zatkaj króciec od podciśnienia zaraz na dolocie. Nie masz zerwanych gwintów na gaźniku? Linka gazu z prawidłowym luzem na pancerzu? Czyściłeś gaźnik? Kiedy były wymieniane uszczelniacze wału korbowego?
sprężanie będzie dobre przy lekko podpartych zaworach, a wolnych obrotów nie będzie
Warto też sprawdzić luzy zaworowe. Zazwyczaj gdy jest zawór uchylony to są problemy z odpaleniem.
Dla gaźnika Keihin PD70C : 1200 (+/- 100) obr/min
Witam Sprawdz przepustnice, dokladnie czy nie jest brudna , czego skutkiem sa falujace lub za niskie obroty po myciu odlacz akumulator
Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Na początek: 1. regulacja zaworów 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. a dopiero później zaczynamy szukać.
Szczelność układu ssącego sprawdzałeś? Kiedyś miałem podobny przypadek z falowaniem obrotów w hondzie, okazało się, że rozrząd był przestawiony.
Regulator obrotów się rozleciał...?
Witam, na zdjeciu widac, ze ktoras linka : 'gazu' lub 'ssania' - zwisa luzno, brak w niej regulacji naciagu ze 2-3 mm przynajmniej - to moze byc wlasnie powodem braku 'wolnych obrotow'. Trzeba skasowac wszelkie luzy na pancerzykach linek i sprawdzic - czy jest w gazniku srubka od 'wolnych obrotow', ktora lekko podpiera przepustnice, zeby nie wracala...
Sprzęgło sobie wyreguluj.
Zamontować (jeżeli jest to możliwe) moduł ProgCDI, można zaprogramować miedzy innymi odcięcie zapłonu powyżej zadanych obrotów.
to może być wina alternatora, może mieć łożyska do wymiany, ja tak miałem w lanosie 1,6 16V jak włączałem światła, nawiew i chciałem otworzyć szybę to miałem takie objawy że obroty spadały i szarpało autem i jeszcze pasek piszczał
Kup agregat z opcją automatycznej regulacji obrotów, są takie. Honda ma EU 1000 i , bardzo cichy i bez obaw podłączasz elektronikę.
Twój silnik prawdopodobnie pracował w agregacie prądotwórczym serii E800 lub 900, stąd te przewody. Jest to, po prostu, wzbudzanie prądnicy i do niej się je podłącza.
Witaj. Myślę że, sam sobie dałeś odpowiedz na swoje pytanie. Skoro po podaniu bezpośrednio pod świecę benzyny silnik odpalił, to wina tkwi w gaźniku. Coś gdzieś musi być jeszcze zapchane. Musisz jeszcze raz dokładnie sprawdzić gaźnik. Najlepiej przedmuchać go sprężonym powietrzem i zalać świeżym paliwem. Nic mądrzejszego nie wymyślę. Pozdrawiam.
Czy w tym silniku nie powinno się regulować luzów zaworowych?
Pali na zaciąg czyli brak odpowiednich obrotów lub i ciśnienia otwarcia.
zaznaczony na czerwono
Honda ma dziwną konstrukcję silnika krokowego - zacina się. Rozbierz przeustnicę i ten silnik krokowy wszystko dokładnie umyj i powinno wrócić do normy.
Witam. Wymieniles kable WN i swiece??????? Mam zagazowanego acorda 1,8 to prawie te same sliniki....... jakie kable jakie świece ludzie co wy kurna z tymi kablami i świecami od wolnych obrótów????????? Albo czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego albo masz apchane kanały ogrzewające kolektor........... ja bym zresetował najpierw komputer odłącz...
Witam Mam ten sam problem , na rozgzrzanym silniku faluje brym-brym -brym jesli znalazłes problem proszę o odpowiedz
Sprawdź kompresję. Jesli bedzie poniżej 8,5 to masz odpowiedź.
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
nie ma biegu jałowego Brak wolnych obrotów! Jak dodasz gazu to odpala i co dalej? Gaśnie na wolnych obrotach?
Linkę sprawdź, może się zacinać i musisz mieć pewność jej działania. Jeśli nie linka, to silnik może dostawać tzw. "lewe powietrze", więc sprawdź szczelność połączenia w układzie paliwowo-powietrznym.
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
Wskaż proszę gdzie napisałem twierdząco . W pierwszym swoim poście pytałem jaki autor ma silnik . Dalej padło słowo "jeśli" . Ty natomiast twierdzisz że się mylę . Ok. Reasumując autor chce uzyskać 2kW mocy elektrycznej, jakiej mocy silnika należy użyć żeby to działało , zakładając że musimy użyć multiplikatora do zwiększenia obrotów.
Nie trzeba było wogole kupować innej przepustnicy, wystarczyło wyregulowac zawory i problem falujacych obrotów ustąpił.
Udało mi się ją zdemontować, umyłem, nowe uszczelki pod gaźnik i falują obroty, tak jak u autora tematu, co z tym fantem zrobić ? Na gorąco nie mam wolnych obrotów.
Bałem się, że wykończę silnik czymś takim i się skończy rumakowanie… Jeśli to nie szkodliwe to jutro nagram próbę mocy jak kręcę do wyższych obrotów.
Jestem właścicielem hondy z tym samym silnikiem. ad. 1- Z obrotami na zimnym tak ma być, świadczy to że system podwyższania obrotów na zimnym silniku działa prawidłowo. Co do reszty,skoro te nędzne osiągi w twoim samochodzie oraz zużycie paliwa 6,5 l na 100 km przy spokojnej jeżdzie ci nie odpowiada to niestety musisz poszukać samochodu z większym silnikiem.
a nie pokręciłeś sobie przy rozkęcaniu/skręcaniu/czyszczeniu śrubeczką od regulacji maxymalnych obrotów?
Proste zmierzyć napięcie na cewkach 20-80V generuja w zalezności obrotów.
Nikt mi tego wyjaśnić nie może, mój przypadek to jedyny na świecie??
Udało mi się rozwiązać ten problem. W tym silniku jest coś co w serwisie nazywa się "zespół walka obrotowego biegu jałowego" taki ich silniczek krokowy. Jest patrząc z góry pomiędzy przepustnica a silnikiem po zdjęciu filtra powietrza widać. Od spodu dwa przewody z płynem chlodniczym trzeba wyjąć to ustrojstwo rozkręcić wyczyścić i przesmarowac lekko...
Ten silnik na wale głównym nie ma czujnika lecz na wałku rozrządczym są trzy /3/ czujniki elektro magnetyczne zabudowane pod rozdzielaczem zapłonu , tam też jest moduł zapłonu.
'Mijanka' na zaworach plus jeden pełny obrót wału i ustawiasz...
Robota na zamontowanym silniku. Konieczny demontaż sprzęgła i kosza sprzęgłowego.
Wszystkie silniki mają około 700-800 obrotów.
Zakładam, że jest to autko na wtrysku. Sprawdzałeś silnik krokowy wolnych obrotów?
Czy obrotomierz jest podłączony pod cewke? pod co jest podłączony że wskazuje obroty?
Gaźnik do przejrzenia i czyszczenia.
Witam, Dołączam się do tematu. mam ten sam problem z BF60LRTU
W takim razie oddaj motor do specjalisty. Dodam że nieoryginalne moduły zapłonowe powodują, że motorem nie da się jeździć. Konieczne jest sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu lampą stroboskopową. Dane serwisowe: 19° ±1,5° / 3000 RPM 11,5° ±3,5°/ 9000 RPM Kopcenie może być spowodowane mieszanką zbyt bogatą w olej (źle wykonana mieszanka lub...
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
Witam! mam Hondę Concerto od 4 lat. Od jakiegoś czasu pojawił się problem z obrotami, na biegu jałowym i w czasie jazdy przy zmianie biegów silnik ma 2500 obrotów,przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu obroty spadają do 1000. Proszę o pomoc:!:
Wyczyść zawór vteca z sitkiem i zalej dedykowany olej. Powinno pomóc :)
0,45 na TPS to może być za dużo na jałowym. Ustaw jeśli można jak najmniej na próbę.
Witam! Odświeżę trochę temat,ponieważ znowu mam problemy z moją hondą,przed wczoraj znowu problem z odpaleniem ,nie równa praca ,szarpanie na wolnych obrotach,spadek obrotów przy włączonych światłach. Pomierzyłem napięcie ładowania wyszło 15,3v po włączeniu świateł 15v,spadek obrotów około 300 i szarpanie silnikiem i nierówna praca. Zdjąłem pasek klinowy...
Witam, posiadam Hondę crv 2004 r i mam pytanie. Czy to auto przy wciśnięciu gazu do końca kręci tylko 5 tysięcy obrotów, czy to jest normalne?
Witam, co może być przyczyną nie trzymania obrotów, jak zwiększę obroty to wtedy po przygazowaniu bardzo wolno schodzą. Honda CBR 125 JC34 2005r na gaźniku.
Mam ten sam problem. Wymiana na nowy olej, świeże paliwo nowa świeca i nie pomogło. Silnik pracuje nie równo bez włączenia noża gdy go tylko włączę jest dobrze. Chciałbym dodać że nóż uderzył w przeszkodę i zatrzymał kosiarkę. Czy to doprowadziło do przestawienia zapłonu. Proszę o pomoc
Fizyki wyregulować się nie da. Skasuj adaptacje wszystkie i przyucz na pb, zobaczysz czy problemy znikną. Jesli znikną no to bedzie jasne. Jesli nie znikną a nie trzyma wolnych rpm to szukać trzeba w powietrzu i jego sterowaniu.
Robiłeś regulację gaźnika? zachowuje się tak jakby na wysokich obrotach zalewało cylinder zbyt bogatą mieszanką
Tu będzie problem z krokowym lub z takimi wężykami z płynem chłodniczym przy przepustnicy
Witam , jak mam ustawić regulator obrotów w silniku honda g100? Po rozebraniu silnika nie zrobiłem sobie zdjęć i nie pamiętam jak był ustawiony. Została mi też podkładka bakielitowa średnicy 13 x 6 mm i nie wiem gdzie jest jej miejsce. Przedstawiam zdjęcia.
Jakie obroty rozrusznika ?
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
bede potrzebowal do tego jakiegos specjalnego narzedzia ?
Problem udało się rozwiązać ale opiszę co się stało, może się komuś przyda. Niestety silnik trzeba było rozebrać bo żadne regulacje itd nie pomagały. Kiedy czyściłem dźwignie regulatora obrotów to w jakiś sposób spadła z niego taka metalowa tulejka, którą dźwignia miała popychać. Latała po silniku luzem a regulator nie miał jak działać, silnik pracował...
Luz zaworowy za mały / podparte zawory ? Tam zdajesię nie ma kompensacji hydraulicznej..
Witam. Mam problem z agregatem, jak w temacie. Przy małym obciążeniu, rzędu kilkuset wat, nagle spadają obroty na silniku, po czym gaśnie. Gaźnik i silniczek krokowy, sprawdzony. Co dalej? Jest to agregat inwerterowy o mocy 3kV. https://obrazki.elektroda.pl/7460424300_... Proszę o pomoc
Uszkodzony regulator, nieodpowiednia lub źle zapięta sprężynka. Regulacja przez przełożenie sprężynki do innego otworu. Daj zdjęcie jak masz to popodpinane.
Jakie masz stabilne napięcie bez obciążenia i z obciążeniem? Pytam bo wydaje mi się że za małe. Do takich zastosowań jak opisałeś powinno być ok 16V Druga sprawa to obroty i przekładnia. Jakie obroty maksymalne ma ten silnik hondy? Z jakimi obrotami pracuje Twoje urządzenie? Ogólnie fajny projekt
Specyfikacja
Wgralem wsad ktory pokazuje i liczy km i tem w celsjuszach ale zle przelicza obroty.
Zanik iskry może być spowodowany słabym stanem akumulatora. Pod obciążeniem rozrusznikiem jest tak duży spadek napięcia w instalacji, że napięcie wtórne cewki HV jest za niskie do przeskoku iskry na świecy. powoduje to znaczne problemy z rozruchem. Inna przyczyna to stan gaźnika (ów). Podstawowe rzeczy to sprawdzenie zaworka iglicowego , poziomu paliwa...
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
hej! wymień silniczek wolnych obrotów
Gaźnik trzeba wyczyścić z dyszą wolnych obrotów włącznie (dokładnie).
może. posprawdzaj przewody. Zobacz czy syfu nie ma.
Może przypadkowo wygiąłeś ten pręt ze sprężynką.
Witam w hondzoe crv-1 hałasuje przekaźnik pompy paliwa. Niestety niby jest dobry, a honda nie jedzie. Chodzi na wolnych obrotach, niekiedy trudna w odpaleniu, pod obcążeniem brak mocy, przerywa. Pozdrawiam
Dzisiaj sie cos pogorszylo bo nawet jeslij silnik byz zagrzany to nadal obroty falowaly... obroty sie wachaja tylko jesli auto stoi na niskich obrotach
Gaźnik wygląda jak nówka i jest czysty bez korozji ale zobaczę jeszcze czy jest jakiś luz na przepustnicy. Jaka może być też inna przyczyna falowania przy wysokich obrotach oprócz tego gaźnika.
Silnik:HRG465C3PPE
Turbo raczej nie raczej strona wtryskowa. Filtry paliwa?
Na P i N tak ma, dopiero D lub R powoduje normalne obroty.
ile mozna z tym jeszcze bezpiecznie jezdzic? Ja "obstawiam" trzy miesiące.
Odpalasz na ssaniu?
Większość sterowników w ten sposób reaguje na maksymalny gaz bez obciążenia.
kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Wyprzedzenie zapłonu MALEJE wraz ze wzrostem obrotów?
to co zaznaczyles w czerwonym koleczku na zdjeciu to jest zawor recylkulacji spalin,za obroty w accordzie i za to ze sie tak bujaja odpowiada silniczek krokowy umieszczony na przepustnicy,jesli ci to pomoze to zamieszczam linka do strony na ktorej sa wszystkie informacje na ten temat i jesli zrobisz jak jest tam opisane to bedzie okej. link: http://www.altech.com.pl/wbt/_poradnik/w...
Falują bo walnięty jest silniczek krokowy.
No a jak kręci i nie odpala to ECU widzi obroty silnika?
Hej. Zakładam, że termostat i same czujniki sprawdzałeś i są ok... Sprawdź przy czujnikach temperatury czy któryś kabel nie jest luźny albo nie dotyka masy. Z podobnym przypadkiem spotkałem się w golfie z tym że obroty podskakiwały prawie na max...
Już zrobiłem:) trzeba całkowicie wywalić Boxa i te 2 kable od silnika połączyć ze sobą a tamte 2 do akumulatora po prostu zaizolować i gitara na luzie 12,5tys obrotów bez zająknięcia.. :D możne się komuś ten temat przyda bo w wielu motocyklach z Niemiec jest to instalowane
Wygląda na to że przyspieszacz zapłonu nie działa.
Na pewno nieszczelności mogą być powodem nierównych obrotów silnika.
masz uszkodzony czujnik obrotów. Pozrawiam
witam mam problem. nierówne obroty silnika honda civic 1.4i 97rok. jak jest zimny to ma równe obroty ,a jak złapie temperatury to zaczyna skakać w górę i w dół. jeśli ktoś by wiedział co to może być to był bym wdzięczny za pomoc.
Pewnie źle złożyłeś regulator obrotów.
obrót honda regulator obrót honda honda obrót silnik
renault programować radio iphone operator schemat sprężarka klimatyzacja
legendford schemat najlepsza zmywarka
Frugal impulse reset - technika resetowania układów elektronicznych Jak rozebrać żelazko Philips Azur Performer Plus?