To sprawa może być trudna w tym sensie, że bedzie ci potrzebna pomoc dobrego gaźnikowca. Gaźnik w Hondach jest w znacznej mierze sterowany podciśnieniowo. Może pospadały ci wężyki, albo popękały. Są też zawory termiczne na przewodach podciśnieniowych, które sterują pracą silnika. A może poprostu potrzeba wyregulować skład mieszanki wolnych obrotów....
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Do czyszczenia silnik krokowy ,przepustnica i potem programowanie wolnych obrotów
cześć! Wykręć z przepustki silnik krokowy od wolnych obrotów może się zacinać i będzie Tobie wariował na wolnych obrotach
Dla gaźnika Keihin PD70C : 1200 (+/- 100) obr/min
Witam Sprawdz przepustnice, dokladnie czy nie jest brudna , czego skutkiem sa falujace lub za niskie obroty po myciu odlacz akumulator
Konieczne było zmniejszenie obrotów
Silnik bryka jak dawniej! Cała przyczyna tkwiła w niedrożnym układzie niskich obrotów. U mnie pewnie coś przytkało iglice od regulacji składu mieszanki. I stąd całkowity brak wolnych obrotów.
Norma - przecież gdy dajesz więcej gazu to obroty rosną, a więc i zapotrzebowanie na olej. Hondy są z natury odporne na złe traktowanie dlatego buntowała się dopiero gdy obroty były wysokie.
Zamontować (jeżeli jest to możliwe) moduł ProgCDI, można zaprogramować miedzy innymi odcięcie zapłonu powyżej zadanych obrotów.
sprężanie będzie dobre przy lekko podpartych zaworach, a wolnych obrotów nie będzie
nie ma biegu jałowego Brak wolnych obrotów! Jak dodasz gazu to odpala i co dalej? Gaśnie na wolnych obrotach?
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
Bałem się, że wykończę silnik czymś takim i się skończy rumakowanie… Jeśli to nie szkodliwe to jutro nagram próbę mocy jak kręcę do wyższych obrotów.
Udało mi się ją zdemontować, umyłem, nowe uszczelki pod gaźnik i falują obroty, tak jak u autora tematu, co z tym fantem zrobić ? Na gorąco nie mam wolnych obrotów.
Kup agregat z opcją automatycznej regulacji obrotów, są takie. Honda ma EU 1000 i , bardzo cichy i bez obaw podłączasz elektronikę.
Regulator obrotów się rozleciał...?
Szczelność układu ssącego sprawdzałeś? Kiedyś miałem podobny przypadek z falowaniem obrotów w hondzie, okazało się, że rozrząd był przestawiony.
Wskaż proszę gdzie napisałem twierdząco . W pierwszym swoim poście pytałem jaki autor ma silnik . Dalej padło słowo "jeśli" . Ty natomiast twierdzisz że się mylę . Ok. Reasumując autor chce uzyskać 2kW mocy elektrycznej, jakiej mocy silnika należy użyć żeby to działało , zakładając że musimy użyć multiplikatora do zwiększenia obrotów.
Falują bo walnięty jest silniczek krokowy.
Jakość zdjęć trochę kiepska więc nie powiem ci dokładnie do czego są poszczególne śrubki. Co do tego regulatora to on ma odbijać tylko najprawdopodobniej jest ta sprężynka zbyt słaba lub mocna. Robiłem z podobnymi silnikami wielokrotnie i taka usterka była dość częsta. Jeśli chcesz się upewnić czy jest to wina tego regulatora to odczep ten drucik od...
Pali na zaciąg czyli brak odpowiednich obrotów lub i ciśnienia otwarcia.
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
Wgralem wsad ktory pokazuje i liczy km i tem w celsjuszach ale zle przelicza obroty.
ma gaz? moja crv też tak falowała i gasła i okazało się że pękła guma w parowniku i gaz syczał tym cienkim wężykiem od podciśnienia parownika do kolektora ssącego i go zagazowywało na wolnych obrotach
kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Wyprzedzenie zapłonu MALEJE wraz ze wzrostem obrotów?
Warto też sprawdzić luzy zaworowe. Zazwyczaj gdy jest zawór uchylony to są problemy z odpaleniem.
Proste zmierzyć napięcie na cewkach 20-80V generuja w zalezności obrotów.
Czy obrotomierz jest podłączony pod cewke? pod co jest podłączony że wskazuje obroty?
Tak, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza, zatkaj króciec od podciśnienia zaraz na dolocie. Nie masz zerwanych gwintów na gaźniku? Linka gazu z prawidłowym luzem na pancerzu? Czyściłeś gaźnik? Kiedy były wymieniane uszczelniacze wału korbowego?
Kiepski zakup- styki nie wytrzymują obciążenia, dlatego się kleją. Poza tym- czy sam rozrusznik nie bierze za dużego prądu? Jak jest zarżnięty mechanicznie, to może tak być. Kręci normalnie, czy z wolniejszymi obrotami?
Na P i N tak ma, dopiero D lub R powoduje normalne obroty.
Wszystkie silniki mają około 700-800 obrotów.
Jakie obroty rozrusznika ?
Już zrobiłem:) trzeba całkowicie wywalić Boxa i te 2 kable od silnika połączyć ze sobą a tamte 2 do akumulatora po prostu zaizolować i gitara na luzie 12,5tys obrotów bez zająknięcia.. :D możne się komuś ten temat przyda bo w wielu motocyklach z Niemiec jest to instalowane
Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Na początek: 1. regulacja zaworów 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. a dopiero później zaczynamy szukać.
Witam , jak mam ustawić regulator obrotów w silniku honda g100? Po rozebraniu silnika nie zrobiłem sobie zdjęć i nie pamiętam jak był ustawiony. Została mi też podkładka bakielitowa średnicy 13 x 6 mm i nie wiem gdzie jest jej miejsce. Przedstawiam zdjęcia.
Pewnie źle złożyłeś regulator obrotów.
hej! wymień silniczek wolnych obrotów
Witam, na zdjeciu widac, ze ktoras linka : 'gazu' lub 'ssania' - zwisa luzno, brak w niej regulacji naciagu ze 2-3 mm przynajmniej - to moze byc wlasnie powodem braku 'wolnych obrotow'. Trzeba skasowac wszelkie luzy na pancerzykach linek i sprawdzic - czy jest w gazniku srubka od 'wolnych obrotow', ktora lekko podpiera przepustnice, zeby nie wracala...
Sprzęgło sobie wyreguluj.
Zakładam, że jest to autko na wtrysku. Sprawdzałeś silnik krokowy wolnych obrotów?
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
Czujnik obrotów
a nie pokręciłeś sobie przy rozkęcaniu/skręcaniu/czyszczeniu śrubeczką od regulacji maxymalnych obrotów?
to może być wina alternatora, może mieć łożyska do wymiany, ja tak miałem w lanosie 1,6 16V jak włączałem światła, nawiew i chciałem otworzyć szybę to miałem takie objawy że obroty spadały i szarpało autem i jeszcze pasek piszczał
Żarówka się nie rozbłyskuje na wyższych obrotach.
Dzisiaj sie cos pogorszylo bo nawet jeslij silnik byz zagrzany to nadal obroty falowaly... obroty sie wachaja tylko jesli auto stoi na niskich obrotach
No a jak kręci i nie odpala to ECU widzi obroty silnika?
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
No czyli wywalic ze zaslepki? Tylko, że wtedy w ogóle bedzie gasl na wolnych obrotach.
Wskazówka obrotomierza tak wskazuje, silnik nie gaśnie ani nim nie szarpie. Ale kiedyś się zatrzymałem i podniosłem maskę to słychać że silnik pracuje na niskich obrotach.
A czy po jakimś czasie gaśnie czy utrzymuje się na obrotach
Na pewno nieszczelności mogą być powodem nierównych obrotów silnika.
Twój silnik prawdopodobnie pracował w agregacie prądotwórczym serii E800 lub 900, stąd te przewody. Jest to, po prostu, wzbudzanie prądnicy i do niej się je podłącza.
U mnie na benzynce sa delikatnie falujace obroty. a teraz jak wyregulowalem na gazie to mi mniej wiecej pali z 8/100. Denerwuje mnie to ze albo ma za niskie obroty albo wyje jak potluczony. co mozna zrobic zeby mial stale obroty??
Czy w tym silniku nie powinno się regulować luzów zaworowych?
Witam. Wymieniles kable WN i swiece??????? Mam zagazowanego acorda 1,8 to prawie te same sliniki....... jakie kable jakie świece ludzie co wy kurna z tymi kablami i świecami od wolnych obrótów????????? Albo czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego albo masz apchane kanały ogrzewające kolektor........... ja bym zresetował najpierw komputer odłącz...
Hondą trzeba się nauczyć jeździć. Jeśli jazda ma byc efektowna to biegi zmieniaj pomiedzy 4 a 6tyś obrotów.
W tym typie silnika zastosowany jest wtrysk paliwa PGM-FI,z układem obejściowym by-pas regulacji wolnych obrotów.
Przecież to nie Harley, żeby mu ustawiać najniższe możliwe niskie obroty...
Ponieważ liczby w bankach, które widzisz nie są odpowiednikiem stagowskiego mnożnika. Ta "mapa" to korekty od obrotów.
Witam sprawdzilem wezyk nr 3 oraz nr6 i wszystko jest ok wiec co jeszcze moze byc tylko chodzi o slabe ssanie ze jest niskie po czasie rosna obroty
Witam. Nie jestem ekspertem w sprawie tego silnika, ale jeśli stuka wał to lęk jest jak najbardziej uzasadniony. Bynajmniej w moim nic nie stuka ani na niskich ani na wysokich obrotach.
Odłączenie kompa LPG od napięcia nie powoduje jego rozprogramowania. Wydaje mi się, że żle podłączyłeś przełącznik (opcja przełączania na LPG w zależności od obrotów).
'Mijanka' na zaworach plus jeden pełny obrót wału i ustawiasz...
Sprawdź kompresję. Jesli bedzie poniżej 8,5 to masz odpowiedź.
subbler moim zdaniem to jest uszczelka pod glowica skoro tak sie dzieje.. moze sie myle ale sprawdz.. skoro ci dymi ale moze to tez byc inna przyczyna.. napewno jedz do mechanika i niech zajrzy i oceni i wyreguluje obroty
Witaj. Myślę że, sam sobie dałeś odpowiedz na swoje pytanie. Skoro po podaniu bezpośrednio pod świecę benzyny silnik odpalił, to wina tkwi w gaźniku. Coś gdzieś musi być jeszcze zapchane. Musisz jeszcze raz dokładnie sprawdzić gaźnik. Najlepiej przedmuchać go sprężonym powietrzem i zalać świeżym paliwem. Nic mądrzejszego nie wymyślę. Pozdrawiam.
Ubytku oleju na razie nie zauważyłem. Kolor oleju też OK. Wydaje mi się że raczej benzyną śmierdzi za dużo. Próbowałem z mniejszymi dyszami, bez obciążenia przestaje kopcić, z obciążeniem obroty mocno pływają.
Honda ma dziwną konstrukcję silnika krokowego - zacina się. Rozbierz przeustnicę i ten silnik krokowy wszystko dokładnie umyj i powinno wrócić do normy.
witam mam problem. nierówne obroty silnika honda civic 1.4i 97rok. jak jest zimny to ma równe obroty ,a jak złapie temperatury to zaczyna skakać w górę i w dół. jeśli ktoś by wiedział co to może być to był bym wdzięczny za pomoc.
Nie tylko ty masz dwie cewki. Ja też mam dwie i obrotomierz pokazuje prawidłowe obroty (Honda XRV 750) :wink: Podpinasz pod cewkę, a jeśli to będzie akcesoryjny obrotomierz na pewno ma możliwości wyboru pracy.
Większość sterowników w ten sposób reaguje na maksymalny gaz bez obciążenia.
Hej. Zakładam, że termostat i same czujniki sprawdzałeś i są ok... Sprawdź przy czujnikach temperatury czy któryś kabel nie jest luźny albo nie dotyka masy. Z podobnym przypadkiem spotkałem się w golfie z tym że obroty podskakiwały prawie na max...
masz uszkodzony czujnik obrotów. Pozrawiam
odpływ lekko chłodniejszy niz dopływ...zrobiłem dzis trase 200km i nie grzeje w srodku...grzeje tylko wtedy na chwile jak mu przypie...i to konkretnie na biegach tak do 5-6 tys obrotów...
Linkę sprawdź, może się zacinać i musisz mieć pewność jej działania. Jeśli nie linka, to silnik może dostawać tzw. "lewe powietrze", więc sprawdź szczelność połączenia w układzie paliwowo-powietrznym.
Na początku sprawdził bym ciśnienie jakie podaje pompka( u pana powinno być ok 3,5 bara). Jeżeli jest dużo niższe - pompka do wymiany. Bedzie chodzić nierówno na wolnych i nie bedzie chciało wiejść na obroty.
Wraz z przejechanymi kilometrami problem ustąpił. Było to stukanie coraz cichsze i teraz jest przy pewnych obrotach lekko w tle.
Robiłeś regulację gaźnika? zachowuje się tak jakby na wysokich obrotach zalewało cylinder zbyt bogatą mieszanką
Witam czy Honda Accord VI 98r benz +gaz posiada przepływomierz i gdzie on dokładnie się znajduje jeśli tak. Bo chodzi o to że przy 3tys obrotów odcina.
Auto zachowuje się tak od kupna tj. od pół roku. Paliwo pb. Zdaję sobie sprawę że samego ustawienia nie sprawdzę ale miałem na myśli sprawy typu kopułka, palec. Czy silnik krokowy nie odpowiada tylko za "trzymanie" jałowych obrotów?
pyradj napisał: czy popekana poduszka skrzyni biegów powodowała by terz poszarpywanie???? Popękana, czy urwana? sprawdź dokładnie, może nie wytrzymać długo, wtedy będzie miała wpływ na inne poduszki, np. silnika, będą odczuwalne drgania przy pewnych obrotach.
Bez znaczenia co ustawisz czy stan początkowy czy zakres zmian byle by nie strzelał przy nagłym dodaniu gazu , silniczek krokowy ma dużą drogę do pokonania zuboża mieszankę przy ruszaniu i następuje wystrzał. Pozostawienie na bogatej mieszance na wolnych obrotach nie spowoduję jakiegoś dużego wzrostu spalania, także sprawdź sobie przy zatankowaniu na...
Gaźnik trzeba wyczyścić z dyszą wolnych obrotów włącznie (dokładnie).
Jestem właścicielem hondy z tym samym silnikiem. ad. 1- Z obrotami na zimnym tak ma być, świadczy to że system podwyższania obrotów na zimnym silniku działa prawidłowo. Co do reszty,skoro te nędzne osiągi w twoim samochodzie oraz zużycie paliwa 6,5 l na 100 km przy spokojnej jeżdzie ci nie odpowiada to niestety musisz poszukać samochodu z większym silnikiem.
zaznaczony na czerwono
Wstrząsowy OK jak go wybiłem to nie podawał paliwa, zapomniałem dodać że podłączyłem tester i nie widzi obrotów silnika a czujnik ma tylko w aparacie, jeżeli byłby uszkodzony to nie byłoby iskry i dlatego myślę że przewody łączące aparat ze sterownikiem nie podają informacji o obrotach
Witam, co może być przyczyną nie trzymania obrotów, jak zwiększę obroty to wtedy po przygazowaniu bardzo wolno schodzą. Honda CBR 125 JC34 2005r na gaźniku.
Witam, posiadam Hondę crv 2004 r i mam pytanie. Czy to auto przy wciśnięciu gazu do końca kręci tylko 5 tysięcy obrotów, czy to jest normalne?
Tak przygadałem jeszcze z mechanikiem dzisiaj (tylko pogadałem bo najbliższy możliwy termin naprawy za 3 tygodnie) i wspominał ze możliwe że uszkodzona jest sonda lambda. O co dokładnie chodzi z tą sondą ? Dodano po 2 A co do gazu to chce dodać że czy jeżdze na gazie czy na benzynie to nie ma wpływu na skoki obrotów.
Robota na zamontowanym silniku. Konieczny demontaż sprzęgła i kosza sprzęgłowego.
Skoro pracuje na wolnych obrotach, a nie reaguje na dodawanie 'gazu' - to zatkana jest od spodu dysza glowna paliwowa lub tylko tyle dochodzi paliwa do gaznika - ze daje rade pracowac na wolnych obrotach, a juz nie starczy paliwa do jazdy, czyli moze byc zatkany 'paprochami' sam doplyw paliwa - krociec, na ktory zaklada sie wezyk - tam mialem kiedys...
Ten silnik na wale głównym nie ma czujnika lecz na wałku rozrządczym są trzy /3/ czujniki elektro magnetyczne zabudowane pod rozdzielaczem zapłonu , tam też jest moduł zapłonu.
Gaźnik wygląda jak nówka i jest czysty bez korozji ale zobaczę jeszcze czy jest jakiś luz na przepustnicy. Jaka może być też inna przyczyna falowania przy wysokich obrotach oprócz tego gaźnika.
A może to nie jest agregat Hondy tylko popularne ostatnio podróbki?
Witam! nie chce zakladac nowego tematu wiec chcialbym odkopac stary poniewaz mam ten sam problem. Przeczytalem kilkadziesiat postow i sprawdzilem juz chyba wszystko w mojej hondzie ale dalej nie chodzi jak powinna. Po odpaleniu obroty wzrastaja do ok 2 tys jakby ssanie po czasie spadaja do ok 1,5 tys jakby ssanie sie wylaczylo ale im silnik cieplejszy...
Z tego, co wiem była prawidłowo konserwowana, a czy problem wystąpił nagle czy się pogłębiał nie wiem, bo odkąd jestem właścicielem istnieje. A z benzyną tak jak już pisałem, po włączeniu gazu obroty spadają.
Wyczyść zawór vteca z sitkiem i zalej dedykowany olej. Powinno pomóc :)
honda obrót regulator obrót honda honda obrót silnik
drukarka epson instalacji obudowy czarna lista konta email outlook
podłączenie kuchenki elektrycznej sherman migomat
Pompka wody Ariston, Askoll M231X, BLDC – nie pompuje, diagnostyka, typowe usterki Panasonic SA-CH24 a SA-AK28 – kompatybilność zmieniarki CD, różnice mechanizmów