Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
W tym silniku jest napinacz dwutłoczkowy ma sprezyne oczywisci trzeba go przed montazem rozebrac i potem przekrecajac w prawo zablokowac wewnetrzny tloczek .wkrecic do sinika(silnik przed - wyjeciem napinacza trzeba ustawic na 10' przed ZZ!!- tak zeby łancuch byl luzny!)po wmontowaniu trzeba wlozyc cos do slizgu miedzy kola rozrzadu i popychajac zwolnic...
Teoretycznie wsadzasz imbusa w rolkę i kręcisz przeciwnie do wskazówek zegara. Napinacz działa jak amortyzator - przykładasz siłę i czekasz, a on bardzo powoli się ugina. W praktyce ten imbus to zabawka dla dzieci, trzeba przedłużyć go rurką albo lepiej napinacz złapać obcęgami, ale zasada ta sama, będzie się powoli uginał. Jak już się ugnie wystarczająco...
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Spójrz na to może przejdzie Ci chęć
Po podgrzaniu i bardzo powolnym ściskaniu napinacz można było zblokować. Dzięki za pomoc.
Dlaczego jak mówię o rozrządzie pokazujesz foto rolki paska wielorowkowego? nagrać będę mógł dopiero w sobotę. U mnie występuje hydrauliczny napinacz rozrządu, nie wiem jak tu.
No ten silnik to akurat mega wolno się nagrzewa. U mnie w skodzie Octavia dopiero po 10 km osiąga jakieś 75-80C. Który rok bo 2002 poprawili ten silnik. Miedzy innymi dłuższe świece żarowe. Wyleciał hydrauliczny napinacz paska rozrządu. Inny/poprawiony odlew głowicy (nie siada tak bardzo). Z racji dłuższych świec inne uszczelki pod głowicę (ciut grubsze).
Bardziej bym widział w rocznkach produkcji. Jakoś częsciej padały 1.9 tdi pd z początku produkcji 2000-2001. Te które miały hydrauliczny napinacz na rozrządzie. Czesto w nich glowice były jakby z bardziej miekkiego aluminium i siadały bardziej oraz mocniej wycierały się gniazda pod pompowtryski. Ten późniejsze z 2003 i 2004 roku taz że miały prostszy...
Witam Objaw poluzowanego paska rozrządu może być spowodowany nie zablokowaniem jego przy wymianie rozrządu jak napisałeś oraz (jeśli występuje) tym że ktoś nie cofnął i nie zablokował napinacza hydraulicznego. Spotkałem się z czymś takim w Chrysler Stratus. Należy wcisnąć trzpień napinacza hydraulicznego, zablokować go później w miarę napiąć i dociągnąć...
Co to za dziwny zestaw - INA + Continental? INA już dawno wycofała ten napinacz z tego co pamiętam - przynajmniej w 2.0. Możesz napisać jaśniej o co chodzi? Nie możesz założyć paska klinowego czy paska rozrządu? Napinacz hydrauliczny powinien być zablokowany zawleczką. Wyjmujesz ja dopiero wtedy kiedy pasek jest już założony. Tutaj potrzebny jest przyrząd...
Witam, mam pytanie jak cofnąć hydrauliczny napinacz łańcuszka rozrządu w Ford Galaxy 2.0 DOHC? Wymieniam same popychacze zaworów.
Witam jeszcze raz, pomożcie, jak rozmontować napinacz hydrauliczny łańcucha rozrządu i jak go potem złożyć oraz zabezpieczyć, do silnika jak w temacie. Z góry dzięki
Masz gaz , masz hydrauliczny czy sprężynowy napinacz rozrządu, czy to ten sam silnik co w fordzie proboszczu? Masz sondę napięciową?
Mechanik pieprzy głupoty. Napinacz hydrauliczny nie wydaje dźwięków sam w sobie. Być może pasek jest za bardzo napięty i wyje pompa. Ogólnie taki dźwięk jest często słyszalny w tego typu rozrządach nawet na napinaczu automatycznym. Pewnie jak zwykle szukanie dziury w całym.
Leonidaas ja mam dokładnie to samo co u Ciebie. Też nie wiem co z tym robić - bardzo dużo rzeczy już sprawdziłem i jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to właśnie ten hydrauliczny napinacz łańcuszka rozrządu, ale z tego co się orientuję to jego wymiana (razem z łańcuszkiem) to spory wydatek :(
Były dwa rodzaje napinacza, ale kolega ma problem nie z napięciem paska, tylko z brakiem klina na wale korbowym. Od marca 98 była zmiana w napinaczu paska. Hydrauliczny napinacz paska rozrządu w zetecu? :shocked!: No chyba że coś zgubiłem po drodze :(
aby wymienić sam napinacz hydrauliczny, trzeba zdejmować pokrywę rozrządu ? słyszałem że za metaliczny stukot odpowiada głównie wadliwy napinacz .. :D
Z młodymi zawsze sa kłopoty. Co tu pisze,i jak to rozumiesz? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
No te korekcje takie właśnie słabe. Rozrzad ustawiony dobrze sam robiłem na blokadach i wszystko ok się zgrywało. Obcjia jest taka że vacu pompa jest z tym króćcem który się wyrabia jak by i lata jest luzny i tutaj właśnie tak jest też więc mam na podmianę druga vacu pompę już z innym króćcem też z 1.9 awxa więc myślę żeby podmienić. Piny pompowtryskow...
Ten rozrząd z mechanicznym napinaczem jest tańszy. Tak możesz podmienić.
Doszedłem po ilości zębów napinacz idzie hydrauliczny.
Silnik Z10XE,problem polega na tym że napinacz hydrauliczny nie napina listwy prowadzącą-napinającej łańcucha rozrządu na ciepłym silniku.
myślę, że rozrząd ciągle jest oryginalny. Ten silnik jest na łańcuchu. Jak się spotkam kiedyś z wujem to się go zapytam czy coś było przy nim robione. Wina rozrządu dokładnie to rozciągnięty łańcuch i zużyty/uszkodzony napinacz hydrauliczny (opóźnienie rozrządu i dopóki pompa oleju w trakcie kręcenia rozrusznikiem nie nabije ciśnienia oleju w napinacz...
Auto jeszcze tego samego dnia jeździło poprawnie. Nie wydaje mi się, żeby to była kwestia rozrządu. Ale już skoro o tym mowa. Jak są realizowane zmienne fazy rozrządu w tym silniku? Napinacz hydrauliczny na łańcuszkach rozrządu? Bo jeśli tak, to może się okazać, że to kwestia starego oleju. Dobrze myślę?
A napinacz hydrauliczny trzeba wymieniać?
Właśnie muszę się upewnić z tym napinaczem. Czytałem że zamienne. Większość zestawów, które pasują do mojego na Allegro ma napinacz hydrauliczny.
Napinacz łańcucha iest hydrauliczny i potrzebuje cisnienia oleju, aczkolwiek przy pełnej sprawności napinacza i nierozciagnietym łańcuchu powinien być napiety nawet gdy nie pracuje silnik
Do diagnozy lub wymiany takie rzeczy jak: wtryskiwacz /zamień miejscami i zobacz czy nie jest zalany paliwem 1 cylinder/ nastawnik hydrauliczny wariatora, skoro napinacz łańcuszka rozrządu oraz łańcuszek rozrządu już wymieniałeś. Niestety kod silnika CDNB mówi sam za siebie: Ciąg Dalszy Napraw Bieżących, nie ja to wymyśliłem i nie jesteś pierwszy który...
Witam.Jak można sprawdzić czy napinacz paska rozrządu jest mechaniczny czy hydrauliczny?Muszę ściągać osłony,czy można sprawdzić inaczej?? Silnik 1,9tdi 85kw ATJ
Może coś się dzieje z napinaczem hydraulicznym. Jaki napinacz masz na myśli, od rozrządu?
To jest źle napięty lub napinacz hydrauliczny(tłumik drgań) uszkodzony.
Pierwszy rozrząd można faktycznie zrobić po 120tyś skoro tak podaje książka. Kolejne powinno się robić po 90tyś czasem 80tyś. Możesz tak postąpić pod warunkiem, że jesteś pierwszym właścicielem tego auta. Jeśli nie to nie wierz w to co jest napisane na karteczce w komorze silnika, albo w książce serwisowej. Mam do czynienia z handlarzami aut i uwierz...
Witam, mam do wymiany pompę CR w Mondeo 2.0 TDCI 130 km, pażdziernik 2003 - piszę w razie było potrzebne. Jak ją wyjąć? Niby to popularny problem, ale jakoś nie mogę znaleźć opisów tej operacji. Czy aby ją wyjąć trzeba odkręcać cały dekiel rozrządu? podobno jest napinacz hydrauliczny, czy można będzie wyjąc pompę czy jakoś najpierw zablokować napinacz? Podobno...
W tym silniku jest pasek rozrządu plus łańcuch między wałkami. Po ok 200 kkm wymaga wymiany łańcuch plus napinacz hydrauliczny. Jako że jest to napinacz hydrauliczny to sprawdź jeszcze ciśnienie oleju zbyt małe powoduje nieprawidłowe napięcie łańcucha.
witam czy możliwe jest że po zmianie rozrządu przez mechanika w fordzie galaxy 1.9 TDI 115 KM urwał się napinacz hydrauliczny po 10tyś km co spowodowało że rolka napinacza sie poluzowała i cały silnik staną? Czy może być że ten mechanik niedokręcił śruby mocującej rolkę napinacza a ta zerwała napinacz hydrauliczny? proszę o jakięś podpowiedzi bo Bede...
Przecież to nie jest żaden czujnik ciśnienia, tylko elektrozawór do zmiany faz rozrządu :D W tym silniku nie występuje, jest zwykły hydrauliczny napinacz. Jak łańcuch hałasuje, to trzeba w miejsce czujnika ciśnienia na korpusie filtra wkręcić manometr i skontrolować ciśnienie, jak jest ok, to wymienić kpl, tj łańcuch i napinacz
Po długich bataliach , okazało sie ze zamocno był napiety pasek rozrządu ,ma napinacz hydrauliczny i to tak hałasowało , podobno znany temat u mechaników wiec zamykam temat
chyba najlepiej oddać to w ręce speca niż oszczędzić 200 zł a potem bawić się w "poprawiny" Masz hydrauliczny napinacz, więc jest odrobinę trudniej niż na filmiku. Do tego jeszcze potrzebujesz klucz do rolki napinacza, dobrze by też było mieć klucz dynamometryczny i na koniec sprawdzić kąt synchronizacji w VCDS. Decyzja należy do Ciebie.
Jeśli jest tam napinacz hydrauliczny, to jego zużycie będzie skutkować "gubieniem" ciśnienia na postoju, przez co przez chwilę po odpaleniu zanim poprawnie zacznie pracować, musi się "napompować".
Ten model nie ma przewodów zapłonowych tylko trzy cewki, też stawiam na rozrząd bo auto chodziło bezproblemowo. Klient rano chciał odpalić a tu problem. Czytałem że łańcuch rozrządu ma napinacz hydrauliczny i czasami zawodzi ale to już sprawa mechanika. Dzięki za odpowiedzi
Wałek rozrządu jest napędzany łańcuchem dwurzędowym, ale posiada napinacz hydrauliczny. Stąd może występować odrobinę inne położenie wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego, dlatego ten czujnik. Ot, takie zmienne fazy rozrządu. Rozrząd był sprawdzany przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów. Zero luzów, łańcuch sztywny, poprawnie ustawiony,...
Masz dwie blokady do kół. Jedna to bolec (pręt, nie pamiętam jakiej średnicy) w koło rozrządu, a druga to taka pół okrągła listwa zębata, zakładana na koło wału korbowego, z kołkiem ustatalającym. W AWXach do 2002 jest hydrauliczny napinacz, on też ma swoją blokadę. Dodano po 1 Zaraz poszukam schemat to Ci podeśle. http://obrazki.elektroda.net/42_12698576...
A może by pomogło zainteresownie się napinaczem?, piszę tak bo twierdzisz ze hałas jest tylko krótką chwilę po uruchomieniu. Tam jest napinacz hydrauliczny którego działanie zależy od tego w jakiej kondycji jest układ smarowania silnika .Mam na myśli jakość oleju i to jakie ciśnienie wytwarza pompa oleju.
ADR pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu. Potrzebujesz pasek, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą. Napinacz jest hydrauliczny.
Zestawy rozrządu występują w różnych konfiguracjach. Czy zestaw w składzie: łańcuch rozrządu, ślizgi, napinacz, będzie odpowiedni ? Czy raczej szukać zestawu rozbudowanego składającego się z: 3 kół zębatych + śrub mocujących, 3 ślizgów, napinacza hydraulicznego, łańcucha, uszczelki pokrywy rozrząd i uszczelniacz wału korbowego ? czy wystarczy ten pierwszy...
Z łancuszkiem to inna sprawa i nie napędza pompy więc nie trzeba zmieniać. Niektóre silniki nie mają limitu wymiany a jak się za mocno rozciągnie to wyłapie to komputer albo po prostu hałasuje. Sprawdzę i dam znać co zaleca producent w twoim silniku. Sprawdzałem i Renault nie ma limitu wymiany więc możesz jezdzić ale na pewno nie milion km ;-) Zalewaj...
Miałem takie auto problem tkwi w samoregulatorach lub w czujniku spalania stukowego możesz zmienić olej na gęstszy rozrządu w tych silnikach nie wymienia się do naprawy głównej problemem może być napinacz rozrządu , jest hydrauliczny i przez to ciśnienie oleju powinno być 0,3 Mpa, jeśli spadnie to rozrząd się tłucze wydaje takie stuki przy puszczeniu...
Rozrząd nowy też nie pomógł (łańcuszki dwa + napinacz + 3 ślizgi + koło zębate + hydrauliczne koło zębate ze zmianą faz rozrządu). Nowe świece. Czyszczenie zaworów granulatem z orzecha. Wymiana oleju z 5w30 na 0w30 też nic nie dało. Wymiana łącznika giętkiego (stalowej plecionki) od wydechu. Nie wymieniłem jeszcze wałka rozrządu (ale sobie to darowałem...
A rozrząd kolega wymieniał ? Jeżeli nie to od tego bym zaczął bo nie ogarniesz niczego jak będą się "znaki" rozjeżdżać. I do tego jeszcze kontrolka smarowania. pompa olejowa silnika do wymiany - normalne zużycie. Podobne objawy pojawiają się u niektórych już przy przeb. ok 120 tyś km. Generalnie powinno się ją zmieniać razem z rozrządem i wówczas nie...
Przestawiony rozrząd, wymiana napinacza hydraulicznego łańcuszka rozrządu, paska rozrządu z napinaczami, pompa wody, płyn chłodzący i silniczek chodzi jak nowy koszt 1600PLN i tydzień u mechanika dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam. Temat do zamknięcia.
Witam, chcę wymienić w moim Polo (rocznik 1999) rozrząd, jednak zestawy różnią się w zależności od numeru silnika, do pewnych numerów dochodzi napinacz hydrauliczny, a ja chcę mieć pewność, że kupię dobre części. (numer silnika w temacie) Z tego co sam sobie wydedukowałem, powinienem zakupić: - pasek - pompa wody - napinacz paska rozrządu - rolka zwrotna...
A masz tam jakieś hydrauliczne napinacze łańcucha rozrządu ?
Sprawdź kolego dokładnie czy hałas nie dochodzi spod pokrywy zaworów z łańcucha łączącego oba wałki rozrządu. Jest napinany przez nastawnik/napinacz hydrauliczny(koszt w ASO około 2400pln).
Szczelinę się ustawia na 4mm i ma być. Potem ta szczelina się minimalnie może zmieniać bo przecież trzpień jest ruchomy gdyż to ustrojstwo hydrauliczne a napinacz się opiera o tłoczek. A ten napinacz hydrauliczny czy też tłumik drgań dawałeś nowy, czy wpychałeś tłoczek starego?
Rolka jest ze sprężyną ?czy napinacz hydrauliczny bo nie pamiętam ??7
czy jest jakaś procedura przy wymianie oleju w przypadku silnika z łańcuchem rozrządu. Głównie chodzi mi o napięcie siłownika Dużo samochodów ma łańcuch rozrządu, i niema tam żadnych procedur przy wymianie oleju dotyczących napinacza łańcucha. Sam jestem w posiadaniu takiego modelu (dotyczy łańcucha rozrządu) Bo olej zawsze wymieniam sam. Jedyne co...
Witam serdecznie, mam do Kolegów pytanie czy ktoś z Was wymieniał rozrząd w silniku 1,9tdi kod silnika AUY moc 85kw ? Konkretnie poszukuję schematu ustawiania hydraulicznego napinacza. Teoretycznie w silnikach 1.9 na hydraulicznym napinaczu ustawia się owy napinacz na 4mm. W silniku w którym wymieniałem rozrząd napinacz był popuszczony na około 15-20mm...
Przy wymianie rozrządu chcę zmienić hydrauliczny napinacz z rolką na rolkę napinającą w silniku ajm 1999r. Czy jest taka możliwość? AI: Jaki jest dokładny model i marka pojazdu, w którym znajduje się silnik AJM 1999? Passat B5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2Bez amortyzatora, rolka napinacza Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoGAT4840 Urządzenia napędzaneAgregat napędzany: wałek rozrządu Do roku prod.07/2002 INA 530 0091 10 Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoGAT4840 Urządzenia napędzaneAgregat napędzany: wałek rozrządu Od roku prod.08/2002...
Moim przypadku było tak że przestawił mi się rozrząd o 6 zębów powód napinacz hydrauliczny odmówił posłuszeństwa i delikatnie po puścił pasek rozrządu. Nie miał mocy, śmierdziało spalinami i miał większe spalanie i kręcił obroty tylko do 4 tysięcy i na biegu jałowym lekko go bujało a najlepsze jest to że nie wykazywało błędów na kompie. A jeszcze lepsze...
(at)toku74: a kolega robił ten rozrząd akurat w tym aucie czy ktoś inny?? może zbyt ktoś dotrokował pas?? tam jest napinacz hydrauliczny, może dopiął ktoś rolkami i puścił napinacz... różne rzeczy się zdarzają... ja czegoś takiego że 2 rolki naraz się rozsypały z przeciążenia napewno i pas się posnuł nie widziałem... dla mnie zbyt napięty pas był...
osobiście zostawiłbym panewki a jednak zajął się rozrządem tam chyba siedzi napinacz hydrauliczny jeżeli był wymieniany to może coś z nim o ile klient jest pewien swojej racji a żeby nie miał pan jeszcze więcej kłopotów to radzę sprawdzić jeszcze raz ciśnienie na wyższych obrotach bo co niektórzy potrafią podłożyć coś pod zawór ciśnienia w pompie i...
Mariusz, rozwijasz dwa tematy i tak naprawdę nie wiem o co ci chodzi, Jeżeli pokazyje ci błąd czujnika wałka to może być vanos albo wyciągnięty łańcuch( brak synchronizacji), albo złe ciśnienie oleju podczas startu( napinacz hydrauliczny)
Witam wymieniam koledze rozrządzik w Seacie exeo silnik 1.8 turbo 150km , dzisiaj zdemontowalem i widzę ,że jest tu oryginalny rozrząd . Różnice zobaczyłem w rolce napinającej jest zamontowana taka https://obrazki.elektroda.pl/9955211500_... A ja mam w zestawia taką https://obrazki.elektroda.pl/9958880000_... Różnica...
Witam. Mam pytanie, czy trzeba ustawiać jakoś napinacz rozrządu, hydrauliczny w 2.5 TDI V6 i czy trzeba popuszczać koła pasowe wałków rozrządu do napinania, żeby się swobodnie kręciły? Proszę o wskazówki.
Witam. Mam A3 1.8T AGU. Potrzebuje informacje jakie części są potrzebne do wymiany rozrządu w tym aucie? Pasek na pewno, rolka napinacza, rolka prowadząca, pompa wody również na pewno. Tylko teraz mam pytanie o tłumik drgań tzn napinacz hydrauliczny czy w tym silniku jest i czy przy kazdej wymianie rozrządu się go wymienia? ostatnie pytanko, czy cena...
Narazie nic nie ściągałem.W maju tego roku robiłem kpl,rozrządu na warsztacie.Trzeba by się chyba wybrać do nich w takim układzie. Ps.A powiedz mi kolego,co to jest w kółeczku które zaznaczyłem co przychodzi koło pasowe?to jest napinacz hydrauliczny PK?
Łańcuch to w tych modelach dzwoni prawie cały czas, więc uodporniłem się na to już. Chyba że wyciągnął się już na tyle, że daje błędne wskazania na czujniku (to mogłoby tłumaczyć pojawienie się błędu na wolnych obrotach kiedy napinacz hydrauliczny nie pracuje tak dobrze jak przy większych obrotach). Czyli przyrządy muszę zakupić i pewnie się skończy...
Twój rozrząd nie ma żadnych napinaczy hydraulicznych ani rolek. Bardzo prosta i bezawaryjna konstrukcja. Składa się z dwóch kół i łańcucha. Cały oryginalny zestaw razem z uszczelniaczem wału kosztuje około 70zł. Wszystko zależy na jaką partię produkcyjną trafisz, nawet oryginał potrafi huczeć po 3 tyś km, trochę jak loteria. Jeden dzwonił mi po 3 tyś,...
W moim przypadku problemem okazał się łańcuszek rozrządu, który przeskoczył o jeden ząb. Ustawienie na znakach sprawiło, że silnik odpalił. Przyczyną okazał się być bardzo niski poziom oleju (hydrauliczny napinacz łańcuszka). Obecnie pilnuję oleju - kontrola raz w tygodniu i problemu nie ma. Jednak w najbliższym czasie wymiana rozrządu.
Tu taka ciekawostka co do zestawu INA. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Od czasu montażu czy jak kto woli założenia tamtego tematu jeszcze działa, inny kod silnika i na szczęście hydraulicznego napinacza nie było.
Tam jest tak, że fabrycznie był napinacz sprężynowy rolki, już nie produkowany. Zamiennikiem jest napinacz hydrauliczny razem z rolką i do niego sprzedają w komplecie pasek dłuższy o ząb
miałem podobny problem z moim 1.8T AJL, przyczyną cykania był zepsuty napinacz hydrauliczny w głowicy ( od łańcuszka na wałkach rozrządu). Myśl, że u Ciebie jest to samo. Pytanie czy masz wersje z czujnikiem czy bez? To że na gęstszym oleju silnik ucichł tylko potwierdza moją tezę, gęstszy olej "uszczelnia" wszystkie elementy silnika.
...a temteratura ma bardzo dużo do tych stuków...olej robi sie rzadszy, a napinacz łańcucha jest hydrauliczny, Kolega wyżej ma rację, wyszła seria wadliwych tych rozrządów. Pozdrawiam
Silnik AUY, lub BVK - potrzebujesz: pompę wody, pasek rozrządu, rolkę prowadzącą i napinacz. Napinaczy masz dwa rodzaje albo zwykły mechaniczny, albo hydrauliczny. Co do firm prod. w/w części, to było opisywane z milion razy... Kupisz sobie zestaw Gates-a, czy SKF i na pewno będzie ok.
Własnie jestem po wymianie rozrządu w AWXie. Rok 2001 z napinaczem hydraulicznym. Całość zajęła mi 4,5h. Najwięcej zabawy było z ustaleniem przerwy między ramieniem rolki napinającej a obudową napinacza hydraulicznego. W sumie po 40 minutach zabawy okazało się, że trzeba było po prostu ustawić jak w starej rolce i po sprawie. Ten cały napinacz hydrauliczny...
Czyli mam rozumieć że muszę szukać rozrządu z napinaczem hydraulicznym? Czy można zmienić na mechaniczny?
po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach słychać z silnika stukanie- bardziej klekot wina łańcucha rozrządu i popychacza hydraulicznego (napinacza??) Śmiało wymieniaj rozrząd. Możesz być pewny że to on jest przyczyna "stukania" Ja w swoim wymieniłem sam łańcuch i napinacz, gdyż koła i prowadnice się prawie nie zużywają i nie potrzeba żadnych blokad....
Rozrząd prosty, jak budowa cepa. Na kole wałka rozrządu masz blokadę, koło wału korbowego ma znak. Jakbyś robił przy tym, to znalazłbyś sam wszystko... Jaki silnik tam masz, chodzi mi o napinanie paska (napinacz mechaniczny, hydrauliczny)? Taka "pierdółka" a odpowiedź trudna, tzn. specjalnie zadałem pytanie, żebyś się zastanowił i poszukał, jak i ile...
Mówisz Kolego o czymś takim?: http://obrazki.elektroda.net/40_12629140... Zluzowanie koła pasowego NIE zatrzyma pompy olejowej. Skąd wiesz że pompa nie pracowała? Regulatory oczywiście hydrauliczne,także napinacz łańcucha rozrządu.Możliwe że przy braku ciśnienia i "słabym łańcuchu"przestawia Ci rozrząd.
Załóż nowy wałek, nowy pasek oczywiście sprawdzasz napinacz (a najlepiej to wymień go) i do tego dochodzi jeszcze pompa wody (sprawdż/wymień), poustawiaj wszystko zgodnie z instrukcją i spróbuj zapalić. Jeśli zapali i będzie słychać stukot to poczekaj i nagrzej silnik na maxa (ok.95*C) i jeśli stukot nie ustąpi to masz pogięte zawory. Oczywiście przed...
Nie da się ponieważ stara nie bezie już pasować bo jest inny rozmiar. Ta nowa ma w sobie napinacz a stara nie, ponieważ była napinana hydraulicznie. Redukcja kosztów, ale samo w swojej istocie nie powinno pukać.
Problem z siłownikiem tylnej klapy (kombi) auto z rocznika 2004 nie otwiera z pilota (innej możliwości nie ma , no chyba że od srodka ale to gimnastyka).Po wykasowaniu błedu w komputerze przez serwis Hondy działa ale krótko ,przy następnej wizycie w serwisie nie wykasowali błedu tylko stwierdzili że cały zespół zamka tylnej klapy do wymiany (3 000zł).Jest...
mortego po pierwsze to volvo jest z 98 r. więc ma napinacz hydrauliczny. Drugi temat to nie rozrzucaj się tak tymi schematami z Auto Daty ponieważ naruszasz w ten sposób prawa autorskie. Konsekwencje wynikające ztego faktu są bardzo przykre.
Napinacz hydrauliczny ma śrubę którą należy poluzowac by zszedł z niego olej . Może zapomniałeś dokręcic i dlatego nie ma ciśnienia.
Mam jeszcze jedną złą wiadomość, masz stary, sprężynowy, nie produkowany już napinacz paska, jak będziesz wymieniał rozrząd, to musisz kupić pasek o ząbek dłuższy i nową wersję napinacza z siłownikiem hydraulicznym, kosztuje to niestety ok 600zł :cry:
Po pierwsze to w tym silniku jest 20 zaworów, po 5 na cylinder, na pewno się pogięły Po drugie zobacz jaki masz napinacz paska rozrządu, jak stara wersja ze sprężyną w środku, to czeka cię wymiana na hydrauliczny, co za tym idzie inna rolka i pasek dłuższy o 1 ząbek (starej wersji napinacza i rolki już nie produkują) Reasumując: będzie drogo
Domyślam się, że znalazłeś silnik AVF albo AWX. Silniki AVB,AVF,AWX na pewno maja identyczny układ rozrządu (do 2002 wszystkie miały montowany napinacz hydrauliczny, od 2002-05 napinacz mechaniczny) Na pewno AVB ma mniej mocy i mniejszy moment :) no ale tez inne koło zamachowe,program w ECU, pompowtryski? turbina, kolektor, więc generalnie osprzęt silnika....
Witam. Specjalistów. Mam problem z moim paskiem i mam nadzieje, że ktoś z Was mi coś doradzi. Problem wygląda tak. Zakupiłem paska B5 1.8 125 KM ADR, 1999 rok. 189 000 km. Po zakupie wymieniłem rozrząd i napinacz hydrauliczny. W poniedziałek przyszedł czas na wymianę łańcucha rozrządu. Dodam, że autko działało w 100% sprawnie. Pojechałem do mechanika....
Autem dało się jezdzić przez 3tyg ( 600Km) po czym problem wrócił. Fachowcy stwierdzili że wyciagnał się łańcuch bo był nie markowy ( ruville). Dali swój oryginalny i wszytsko ok. Po tej wymianie pojezdziłem 5 dni (250km) i problem dziś znów wrócił. Obecnie brak mocy, metaliczny hałas, kopcenie. Brak check engine. Objawy wskazują na przestawienie rozrządu....
Jeżeli to jest DOHC to sprawdż rozrząd po zwolnieniu napinacza paska rozrządu/hydrauliczny/ przestawia się o jeden ząbek.Po ustawieniu koniecznie obrócić wał i ponownie sprawdzić.Musi być idealnie jak w książce.
Oj koledzy błądzicie a nie kolega goldwinger chyba po to wrócili do łańcucha aby nie było go trzeba wymieniać jak zwykły rozrząd , praktycznie powinien wytrzymać razem z żywotnością silnika ale zdarzają się usterki ale tylko dotyczące napinaczy które są hydrauliczne. Pomimo że to nie moja działka to uważam że usterka jest właśnie w rozrządzie.P
Pacjent :Passat b51.8t 1998r A pytanie brzmi(nieznalazlem odpowiedzi zodnosnie tego silnika) czy mogę wymienić napinacz hydrauliczny na mechaniczny . Czy wszystko pasi. Do 2.0 cxy 1.8 wiem ze się da ale czy przy 1.8t tez można ? Jak to wyglada? Otwory pasują ? Dodano po 31 Dodam tylko ze auto na tym rozrządzie ma zrobione 20tys. Ale minęło 5 lat i obawiam...
Widoku przytartych panewek nie da się przeoczyć (już nie są srebrne tylko żółte i czarnawe ew. rozklepane z zadziorami) , po drugie w tych silnikach czasami wywalało zimer wału od strony rozrządu jak był kiepski, musi być dobrej firmy i dobrze wbity/osadzony. Łańcuch jest napinany przez napinacz hydrauliczny i jazda z niskim poziomem oleju przeważnie...
Masz stary, sprężynowy napinacz paska, który już nie jest produkowany. W zestawie z hydraulicznym napinaczem jest pasek dłuższy o ząb od Twojego i taki ma być założony
Witam Panowie mam kilka pytań dotyczących rozrządu. Jest to Ravka z 2003 z silnikiem 2.0 D4d. Wyczytałem na różnych forach, że należy ustawiać pompę wtryskową na znak który znajduje się na obudowie, ale na pytanie po co słyszę tylko bo tak... Jest to system CR i nie mam tam czujnika czytającego z pompy wtryskowej więc moim zdaniem jej ustawienie nie...
Przebieg wiadomo ciężko powiedzieć, nie jestem pierwszym właścicielem (202000km). Wymieniony był komplet INA napinacz hydrauliczny, rolka napinająca, rolka prowadząca no i pasek. Pompa nie na rozrządzie to nie wymieniałem. Wszystko pracuje normalnie tylko właśnie mnie to zastanowiło jak rozebrałem i taki widok ujrzałem. Jestem trzecim właścicielem w...
Silnik zapewne 1,8 00561 czas wtrysku powyżej górnej granicy adaptacji. Do sprawdzenia dolot na lewe powietrze. Ciśnienie na listwie wtrysków czy nie za niskie. Przepływomierz do sprawdzenia czy nie zaniża jeśli jest. Jak to nie pomorze to test wtrysków czy nie zabrudzone/przytkane (szczególnie przy LPG). 01120- do sprawdzenia rozrząd naciąg paska osadzenie...
Łańcuch źle zapięty i tyle. Na pewno Vag pokazuje uszkodzenie czujnika wałka rozrządu. VAG pokazuje błąd czujnika wałka ale jak to z starymi autami bład wyswietlał się już wcześniej. Szczerze mówiąc nie wiem czy uda mi się ustalić w czym był problem. Na 95% to napinacz hydrauliczny lub może faktycznie źle założony łańcuch choć nie wiem co to za filozofia...
napinacz hydrauliczny hydrauliczny napinacz hydrauliczny napinacz łańcucha
dioda głośnik creative schemat monitora flatron sharan spalona
samsung obrócony obraz reset procesora
Jak skonfigurować VPN na routerze Linksys? Lodówka Siemens - długie chłodzenie, migająca temperatura 2°C