sigwa018 napisał " 1.4 tdi na pompowtryskach (takie 1.9 z wycietym trzecim cylindrem)" objawy wskazują raczej na układ paliwowy w 4 cylindrach wygląda to tak: vcds grupa 013 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do...
1. Nie 2. Nie 3. Też nie, chociaż możliwe. Nie ja tą głowicę ściągałem. Z 7 na 10 po wlaniu oleju? A na nowych pierścieniach 5? Logika kolego, zwykła mechanika...Jest taka stara prosta zasada, jak czegoś nie rozumiesz, szukaj błędu w swoim rozumowaniu i poczynaniu...Jak już tak, to nic nie trzeba ściągać, wystarczy na OT ustawić i wykonać obrót o ileś...
Kolego, zrozum: taśma ma wytrzymać skręt kierownicy np 2x w lewo i 2x w prawo; jak założyłeś nie tak jak była, to przykładowo wytrzymywała 1 obrót w lewo a 3 w prawo - Ty wykonałeś jak układ kierowniczy pozwolił - po dwa. Czyli po jednym obrocie taśma się naderwała (to jej wystarczy). Po temacie.
W międzyczasie rozebrałem nawet ten nieszczęsny reduktor lovato RGE 92, nic podejrzanego nie zaważyłem, oprócz jednej rzeczy: śruba obejściowa miała ukruszony stożek i wduszony w otwór obejścia, więc jakby jej nie odkręcać, zawsze była zakręcona. Stożek wyciągnąłem, kupiłem nową śrubę i ją zamontowałem, ale popuszczając ją o 1/2 - 1 obrót nie rozwiązałem...
Adaptacja to VAG-COM 3.12 - znajdziesz full wersję w necie. Te obroty wyglądają jakby ciągnął lewe powietrze.
Kup vag kll na portalu i pobierz vcds lite to wystarczy do tego samochodu Dodano po 4 Kompresja sprawdzona?
po umyciu zespołu przepustnicy trzeba zrobić nastawy podstawowe i niekoniecznie w ASO. podaj oznaczenie silnika.można to zrobić vagcomem i fejsem K line pozdro:idea:
Tam pod kolektorem masz taką "zasuwę termiczną" i dochodzące dwa węże - zaślep albo zaciśnij na chwilę jeden z węży i zobacz czy obroty spadną
W większości 1.9 na gorącym problem odpalania jest rozrusznik lub akumulator Dużo ludzi jeździ na zmianę w sterowniku obniżenie obrotów do rozruchu co komputer wymaga
Nom, adaptacje.
Tylko, że sprawdza się w funkcji nastaw podstawowych przy obrotach oki 1500/min
Może na ssaniu cały czas chodzi?
w 99 roku występowały 2 silniki 1,4 APQ (stara buda) AKK (nowa buda) napisz jaki masz silnik i koniecznie przypomnij sobie jaki wywala błąd, w temacie drugim -uszkodzony przełacznik zespolony pod kierownicą.
Pytanie pomocnicze-czy masz lampę stroboskopową z regulacją opóźnienia błysku, np Xenon 2E? Wogóle masz jakąś lampe stroboskopową? Jeżeli tak, to zrób z niej teraz uzytek. Opłaci ci się.
Tak ma być.
Witam, Obroty sterowane są przez rezystory, znajdziesz je w okolicy silnika nadmuchu(za schowkiem ) zazwyczaj przepala się termik. Pozdr.
To rurka odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej) musi być olejoodporna Nowa to raczej w ASO
Zepsuta przepustnica.
a gdzie jest ten silniczek krokowy autko 1,4 99r. gaz....
wypalone styki przekaźnika zasilania bardzo często są spotykane w tym pojeździe.
Nie, nie przekonany jestem, że to nie będzie to. To nie przerywanie w przyspieszeniu, a drgania, które stabilizują się po 2 tys. obrotów.
W takim razie na szczęście obyło się bez dodatkowego remontu silnika.
Podobną sytuację miałem w Polo , czujnik stukowego spalania - tam jest taki dziwaczny z ekranem.
Nie masz silniczka krokowego no chyba że w CD :) Jak masz dostęp do Vaga sprawdź odczyt z pedału gazu, ewentualnie przyjrzyj mu się, (wtyczka itp) i wskazania czujnika temperatury dla ECU.
Po czyszczeniu przepustnicy była przeprowadzana adaptacja?
Witam, Pacjent seat ibiza 021a system porsche Mam taki problem, iż obrotomierz błędnie wskazuje obroty, obroty jałowe pokazuje dobrze (tam w granicach 1000), lecz po dodaniu gazu wskazówka ledwo co się podnosi do góry, jak da się mocno w palnik, to max do 2 tys. dojdzie. Sygnał idzie z cewki. Kable, połączenia, styki są dobre. Miał ktoś podobny problem?...
W blokach pomiarowych widać obroty wału?
jest emulator sondy lambda...
mam podobny problem w seacie ibiza obroty wariuja podczas hamowania, zauwazylem ze jak zatkalem ta aluminiowa rure co zasyssa powietrze do silnika to troche sie poprawilo...\ ma moze ktos kody bledow ... i jak zrobic najprosciej tester diodowy dioda + opornik?
Tak ma być.Jak długo kręcisz i silnik nie odpala a licznik widzi obroty to tez kontrolka miga i piszczy alarm. Nie widze tu usterki.
Są 2 śruby regulacyjne. 1 zderzaka i 1 aktuatora. Możesz próbować ustawić długość sztangi taką jaka była. Ogólnie metoda domowa to metoda prób i błędów. Może być ciężko z dojściem z turbiną na aucie.
Auto było podłączane pod kompa kilka razy był tylko błąd Egr został już usunięty i wsadzony nowy Egr. Było mierzone też ciśnienie i wszystko jest ok mimo to dalej problemy występują... Raz jest ok a raz źle, czasem lekko go szarpnie
Ktoś mi piwiedział że może być uszkidzony czujnik sprzęgła i obroty zaburza Powiedz temu ktoś by zajął się tym czym umie. Widzisz te błędy ? Musisz je wszystkie naprawić bo nic z tej naprawy nie będzie. Widzisz jakie masz korekty ? Musi się zająć tym typ co się zna przykro mi. Jak już bym miał zgadywać patrząc na ten filtr to MAF,może sonda. Do tego...
W moim Seacie Ibizie 97r 8 zaworowym dzieją sie na stepujące sytuacje ,gdy autko jest na wolnych obrotach ok 800 jak wezmę skręcę koła maksymalnie w lewo (na postoju) to silnik zaczyna sie jakby dusić i obroty zaczynają być nie stabilne wszystko się normuję gdy koła nie są w maksymalnych skrajnych pozycjach. Dostrzegam też że wskazówka obrotomierza...
No właśnie nie wiem jak to inaczej opisać. Pedał gazu nie działa a obroty są cały czas na poziomie 1100. Samochód reaguje tylko na zmianę biegów. I tak bez używania gazu jestem w stanie wydusić z niego 50km/h na piątym biegu. Wygląda to jakby jakaś część mechanicznie się blokowała i uniemożliwiała sterowanie gazem/obrotami silnika.
Ale po wyjęciu miarki obroty zaczynają na chwilę szaleć.
czujnik na wale czyta obroty a czujnik na walku pokazuje na ktory tlok podac paliwo, tak to mozna najprosciej objasnic.
Witam. Czy pomogła wymiana czujnika położenia wału na ograniczenie obrotów do 3000?
960-980 Na wolnych obrotach (na begu jałowym) aż tyle? A o ile pamiętam to ciśnienie przy sprężaniu waha się przy falowaniu od 240-450 ok. Przy jakim sprężaniu?
Witam potrzebuje kod/login do diagnostyki samochodu seat ibiza 1.4 12V 2008r. bo chciałbym podwyszyc obroty silnika programem VCDS Release 21.3
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Czy czujnik położenia pedału hamulca może mieć w tym przypadku winę? bo to mi pokazuje na kompie. odpalę auto pojeżdżę trochę wywala mi błąd zapala się na blacie w samochodzie żółta kontrolka EPC i auto zaczyna świrować.
dziękuje Mirek.tok
sprawdż jakim napięciem ładuje
Witam, kolego sokarsg-1 , czy udało Ci się zmienić te obroty biegu jałowego ? Jeśli tak to napisz pokrótce co i jak. Pozdrawiam.
szukasz dziury w całym zapamiętaj tdi nielubi wysokich obrotów
Czy auto z lpg?
Jeszcze przepływomierz. Oszukuje ECU i ci obcina dawkę.
silnik 1,4 99rok apq przejsciowka
Czujnik na wale jest wsadzony taki jak powinien być fabrycznie dobrany po vin i dzięki temu samochód zaczął odpalać (wcześniej milczał). w zestawie był plastikowy klips do ustalenia + oczywiście blokada na wale założona. Teraz odłączając wtyczkę od czujnika wałka rozrządu silnik bez zmian ciężko odpala + błąd zmienia się na "brak sygnału z czujnika...
Pomoglo???
pod rozrusznikiem
Jak zapali to jakie są wolne obroty.
Dobra diagnostyka to podstawa, odpuść mechaników znajdź dobrego diagnostę/elektryka
Sygnał obrotów generuje sterownik silnika
witam !! Mam problem z seatę ibiza silnik 1,4 benzyna falują obroty przy zapalaniu silnika lub przy redukcji czasami gasnie silnik nawet !!!
Witam. Temat archiwalny ale mam identyczny problem z identyczną ibizą też 80 mA poboru prądu, i stąd moje pytanie czy ktoś rozwiązał problem i co jest jego przyczyną ? czy to czujnik obrotu kierownicy ?( moje przypuszczenia ) czy problem leży w czymś innym ?
A zaworek elektromagnetyczny wolnych obrotów sprawdzony?
Witam wszystkich.Mam problem z obrotami w ibizie 1,9sdi a mianowicie po zapaleniu samochodu wolne obroty są ok czyli 850 obr.a po około 20-30 sekundach skaczą na 966 obr. i tak już zostają.Kąt wtrysku jest ok.mechanicy rozkładają ręce może ktoś kojarzy taką usterkę z góry dzięki.
jest możliwe że jest zwarcie lub brak masy w liczniku obrotów
VCDS lub VAG - Regulacja obrotów biegu jałowego- wpisz w szukajke
Pytanie 1: Auto ma instalacje gazową? Pytanie 2: pradopodobnie jakiś przewód- czy raczej silnik krokowy?
Czy jest różnica na ciepłym silniku i na zimnym. Czy na benzynie też są takie objawy. Jak nie to prawdopodobnie na niskich obrotach dostaje za dużo gazu i się dławi. Przyczyny mogą być różne np nie domyka wtryskiwacz, za duże dysze...
Spróbuj jeszcze wyregulować obroty silnika.
jak wentylator dmuchawy to do wymiany??
Jeszcze raz opiszę problem: w momencie przyśpieszania od 800-4,5k obrotów ,przy około 2,5k obrotów występuje zamulenie,prychanie kichanie.Do tej wartości i po jej przekroczeniu, auto przyśpiesza bardzo dobrze.Im bardziej dynamiczne przyśpieszanie - tym jest gorzej (w tej prędkości obrotowej silnika)
Pod lpg ? Ale na tobie gazownicy zarobia... :>
Kolego skoro pierwszy moment jest przełomowy to sprawdź ciśnienie sprężania na zimnym, potem ciepłym i vaku. POdejrzewam spory przebieg.
czy normalna rzecza jest ze jesli wyjme bagnet na wlaczonym silniku to spadaja obroty, a jesli sie odkreci wlew oleju w pokrywie zaworow to tez spadaja obroty?????????????????
czy tylko na niskich obrotach trzęsie czy jak zwiększasz obroty to trzęsienie ustaje
Pompa wspomagania ma jedno wyjście ciśnieniowe.Nie ma prawego i lewego.Proszę dokonać podglądu parametrów pompy (obroty) i czujnika kąta skrętu.
aha, jutro tam zajrzę, uwazasz ze objawialo by sie to podczas skręcania w prawo?
Kolego mam taki sam problem - podczas opuszczania sprzęgła w trakcie jazdy słychać jedno puknięcie. Przy dynamiczniejszej jeździe słychać lepiej. Dziś w warsztacie stwierdzili, że jest to prawdopodobnie mechanizm różnicowy, ale żadnych prac nie wykonano. Jak rozwiazales swój problem?
ALIBABA I wyżej opisałem jak "skacze" mi obrotomierz nie obroty silnika :).
Mam podobny problem w swojej ibizie 97' 1.4. Od jakiegoś miesiąca zauważyłem niewłaściwą prace silnika. Na biegu jałowym obroty około 700 obr/min. Najgorzej jak w trakcie jazdy wrzuci się na luz - obroty mogą spaść jeszcze niżej i czasem samoistnie gaśnie silnik. Zauważyłem że sytuacja pogarsza się drastycznie przy właczonych odbiornikach prądu (radio,...
Witam wszystkich. Problem z Seatem Ibiza 3, 1.2 16v AZQ, mianowicie wyświetla błąd 16555 mieszanka za uboga bank 1 stały przy tym falują obroty, ciśnienie na listwie 3,8-4,2 świecie nowe kable nowe, szczelność układu dolotowego jest ok problem nasila się z obrotami jak się zagrzeje, pomóżcie coś z tym zrobić.
a jak jest zimny to jak sie zachowuje ma wyzsze obroty
Zacznij sprawdzać filtr paliwa, powietrza, świece, przewody wn. Obroty falują?
Jest kontrolka, która gaśnie po osiągnięciu przez silnik temp. pozwalającej na używanie go w pełnym zakresie obrotów/mocy. Prostym językiem-jak kontrolka zgaśnie, możesz go katować ile wlezie. producent założył, że użytkownik nie musi znać dokładnej temperatury silnika i są dwie opcje na jej poznanie-termometr i urządzenie diagnostyczne.
Witam, mam problemy z Seat'em Ibiza 3 1.4 2003 rok. Na desce rozdzielczej wyskakują kontrolki błędów check i EPC. Po podłączeniu kompa wyskakują kody błędów takie jak - 17961, 17912, 17550. Została wymieniona tam przepustnica, została zaadoptowana, wszystko poszło dobrze. Zostały wymienione wszystkie uszczelki na kolektorze ssącym i czujnik od kolektora...
Ilość benzyny nie przekłamuje ? , zmierz napięcie ładowania przy tak wysokich obrotach!
Jeździsz na 750 obrotów? 750 to jak najbardziej prawidłowe obroty dla tego silnika, to nie diesel.
Witam problem polega na tym, że auto zaczyna przerywać podczas jazdy na wyższych obrotach. Usterka nasila się bardziej w miarę rozgrzewania silnika.
w mojej Ibizie II 1,4 v8 clx 96r zauważyłem że jak silnik sie zagrzeje faluje na obrotach od 500 do 1200 objawia sie to na benzynie i na gazie nie mam pojęcia co to może byc ponieważ na zimnym silniku obroty ma normalne .
kolego a masz podłączone podciścnienie?
Złe powietrze może ciągnie?
Lewe powietrze w dolocie?
Witam mam Seata Ibize z 96r. 1.4 pełny wtrysk 8-io zaworowy mój problem : za każdym razem gdy wyłączy się juz automatyczne ssanie obroty silnika falója od 900 i spadają do 500 bardzo często gaśnie na skzyrzowaniu jak sie zatrzymuje jak juz się zatrzymam i jakims cudem nie zgasnie to pojakiś 5 sek. obroty dochodzą do normy 900obr/min nie wiem co jest...
Alternator ma ładować pełną mocą na wolnych obrotach , to nie jest stara prądnica co miała wyższe napięcie przy wyższych obrotach dopiero .
Nie no ja już wymieniałem kilka razy i to samo z karzdym sie dzieje nie wiem może jakis mocniejszy jest do tego potrzebny który by mocniej to domykał nie wiem co z tym fantem zrobić bo jak mi je benze i gaz to nie idzie przyspieszyc porządnie
dzieki kolego ide to sprawdzic mam nadzieje ze to zadziala
Dzień dobry Dzisiaj po odpaleniu mojej ibizy po kilku sekundach pracy na jałowym biegu zaczęła falować i spadać z obrotów aż w końcu zgasła i nie mogłem jej odpalić , po kilku minutach odpaliła i ten sam problem falowanie i gaśnie .Nie wiem czego to przyczyna . Wczoraj wykręcałem 2 świece by sprawdzić ich stan i w kręciłem je s powrotem , czy ma to...
adaptacja przepustnicy Vagiem
Sprawdzić czy nie ma lewego luftu.
Opis wskazuje na nieszczelność w dolocie - pierwsze, co trzeba sprawdzić.
Takie objawy daje brudna lub niewłaściwa przepustnica.
Witam. Mam problem z moim seatem. Mianowicie chodzi o taką rzecz, auto odpala kręci bez problemu alee... Dochodzi do 2 tys obrotów, mimo że gaz w podłodze. I dalej nie chce iść a silnik by chciał wyskoczyć. Jak myślisz do czego zajrzeć? Mogę tym autem przejechać jakieś 5 km? Do mechanika. (o ile da się jechać z tak małymi obrotami)
Piszę powtórnie o moich problemach z obrotami w seacie ibizie 1,4 rocznik 97r. po wymianie czujnika temperatury spadły mi obroty biegu jałowego do ok 700(może trochę mniej)- na rozgrzanym silniku. Da się je jakoś podnieść do normy bez udziału komputera...Z tego co wiem to obroty powinny być w granicach 800-850.Podobno powinienem przeprowadzić adaptację...
witam na początek napisz czy były takie objawy jak ... przy dojeżdzaniu np do świateł nie było'' pływania'' obrotów
Mam podobny problem z moim Seatem Ibiza 1.2 12v, dodam jeszcze, że w moim przypadku sporadycznie pojawia się "dławienie" silnika podczas jazdy i gaśnięcie silnika na wolnych obrotach, jednak największym problemem jest gaśniecie silnika podczas dodania gazu, czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać problemu?
obrót ibiza obrót silnik ibiza falować obrót ibiza
generator teletekstu radio concert podświetlany włącznik
szarpie silnikiem passat szarpie silnikiem passat
Wymiana licznika VW T4 1.9 TD - zielona płytka Brak sygnału na telewizorze podczas korzystania z Netflixa