sigwa018 napisał " 1.4 tdi na pompowtryskach (takie 1.9 z wycietym trzecim cylindrem)" objawy wskazują raczej na układ paliwowy w 4 cylindrach wygląda to tak: vcds grupa 013 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do...
1. Nie 2. Nie 3. Też nie, chociaż możliwe. Nie ja tą głowicę ściągałem. Z 7 na 10 po wlaniu oleju? A na nowych pierścieniach 5? Logika kolego, zwykła mechanika...Jest taka stara prosta zasada, jak czegoś nie rozumiesz, szukaj błędu w swoim rozumowaniu i poczynaniu...Jak już tak, to nic nie trzeba ściągać, wystarczy na OT ustawić i wykonać obrót o ileś...
Kolego, zrozum: taśma ma wytrzymać skręt kierownicy np 2x w lewo i 2x w prawo; jak założyłeś nie tak jak była, to przykładowo wytrzymywała 1 obrót w lewo a 3 w prawo - Ty wykonałeś jak układ kierowniczy pozwolił - po dwa. Czyli po jednym obrocie taśma się naderwała (to jej wystarczy). Po temacie.
W międzyczasie rozebrałem nawet ten nieszczęsny reduktor lovato RGE 92, nic podejrzanego nie zaważyłem, oprócz jednej rzeczy: śruba obejściowa miała ukruszony stożek i wduszony w otwór obejścia, więc jakby jej nie odkręcać, zawsze była zakręcona. Stożek wyciągnąłem, kupiłem nową śrubę i ją zamontowałem, ale popuszczając ją o 1/2 - 1 obrót nie rozwiązałem...
Adaptacja to VAG-COM 3.12 - znajdziesz full wersję w necie. Te obroty wyglądają jakby ciągnął lewe powietrze.
Tam pod kolektorem masz taką "zasuwę termiczną" i dochodzące dwa węże - zaślep albo zaciśnij na chwilę jeden z węży i zobacz czy obroty spadną
Nie, nie przekonany jestem, że to nie będzie to. To nie przerywanie w przyspieszeniu, a drgania, które stabilizują się po 2 tys. obrotów.
W większości 1.9 na gorącym problem odpalania jest rozrusznik lub akumulator Dużo ludzi jeździ na zmianę w sterowniku obniżenie obrotów do rozruchu co komputer wymaga
Tylko, że sprawdza się w funkcji nastaw podstawowych przy obrotach oki 1500/min
Kup vag kll na portalu i pobierz vcds lite to wystarczy do tego samochodu Dodano po 4 Kompresja sprawdzona?
Zepsuta przepustnica.
Nom, adaptacje.
Może na ssaniu cały czas chodzi?
Witam, Obroty sterowane są przez rezystory, znajdziesz je w okolicy silnika nadmuchu(za schowkiem ) zazwyczaj przepala się termik. Pozdr.
W blokach pomiarowych widać obroty wału?
960-980 Na wolnych obrotach (na begu jałowym) aż tyle? A o ile pamiętam to ciśnienie przy sprężaniu waha się przy falowaniu od 240-450 ok. Przy jakim sprężaniu?
Pytanie pomocnicze-czy masz lampę stroboskopową z regulacją opóźnienia błysku, np Xenon 2E? Wogóle masz jakąś lampe stroboskopową? Jeżeli tak, to zrób z niej teraz uzytek. Opłaci ci się.
w 99 roku występowały 2 silniki 1,4 APQ (stara buda) AKK (nowa buda) napisz jaki masz silnik i koniecznie przypomnij sobie jaki wywala błąd, w temacie drugim -uszkodzony przełacznik zespolony pod kierownicą.
To rurka odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej) musi być olejoodporna Nowa to raczej w ASO
wypalone styki przekaźnika zasilania bardzo często są spotykane w tym pojeździe.
W takim razie na szczęście obyło się bez dodatkowego remontu silnika.
Tak ma być.
Pomoglo???
Czujnik na wale jest wsadzony taki jak powinien być fabrycznie dobrany po vin i dzięki temu samochód zaczął odpalać (wcześniej milczał). w zestawie był plastikowy klips do ustalenia + oczywiście blokada na wale założona. Teraz odłączając wtyczkę od czujnika wałka rozrządu silnik bez zmian ciężko odpala + błąd zmienia się na "brak sygnału z czujnika...
Podobną sytuację miałem w Polo , czujnik stukowego spalania - tam jest taki dziwaczny z ekranem.
Nie masz silniczka krokowego no chyba że w CD :) Jak masz dostęp do Vaga sprawdź odczyt z pedału gazu, ewentualnie przyjrzyj mu się, (wtyczka itp) i wskazania czujnika temperatury dla ECU.
po umyciu zespołu przepustnicy trzeba zrobić nastawy podstawowe i niekoniecznie w ASO. podaj oznaczenie silnika.można to zrobić vagcomem i fejsem K line pozdro:idea:
Jak zapali to jakie są wolne obroty.
Tak ma być.Jak długo kręcisz i silnik nie odpala a licznik widzi obroty to tez kontrolka miga i piszczy alarm. Nie widze tu usterki.
szukasz dziury w całym zapamiętaj tdi nielubi wysokich obrotów
Dobra diagnostyka to podstawa, odpuść mechaników znajdź dobrego diagnostę/elektryka
Ale po wyjęciu miarki obroty zaczynają na chwilę szaleć.
Witam, Pacjent seat ibiza 021a system porsche Mam taki problem, iż obrotomierz błędnie wskazuje obroty, obroty jałowe pokazuje dobrze (tam w granicach 1000), lecz po dodaniu gazu wskazówka ledwo co się podnosi do góry, jak da się mocno w palnik, to max do 2 tys. dojdzie. Sygnał idzie z cewki. Kable, połączenia, styki są dobre. Miał ktoś podobny problem?...
Witam. Czy pomogła wymiana czujnika położenia wału na ograniczenie obrotów do 3000?
No właśnie nie wiem jak to inaczej opisać. Pedał gazu nie działa a obroty są cały czas na poziomie 1100. Samochód reaguje tylko na zmianę biegów. I tak bez używania gazu jestem w stanie wydusić z niego 50km/h na piątym biegu. Wygląda to jakby jakaś część mechanicznie się blokowała i uniemożliwiała sterowanie gazem/obrotami silnika.
jest możliwe że jest zwarcie lub brak masy w liczniku obrotów
Spróbuj jeszcze wyregulować obroty silnika.
Witam wszystkich.Mam problem z obrotami w ibizie 1,9sdi a mianowicie po zapaleniu samochodu wolne obroty są ok czyli 850 obr.a po około 20-30 sekundach skaczą na 966 obr. i tak już zostają.Kąt wtrysku jest ok.mechanicy rozkładają ręce może ktoś kojarzy taką usterkę z góry dzięki.
Są 2 śruby regulacyjne. 1 zderzaka i 1 aktuatora. Możesz próbować ustawić długość sztangi taką jaka była. Ogólnie metoda domowa to metoda prób i błędów. Może być ciężko z dojściem z turbiną na aucie.
a jak jest zimny to jak sie zachowuje ma wyzsze obroty
a gdzie jest ten silniczek krokowy autko 1,4 99r. gaz....
czujnik na wale czyta obroty a czujnik na walku pokazuje na ktory tlok podac paliwo, tak to mozna najprosciej objasnic.
Ilość benzyny nie przekłamuje ? , zmierz napięcie ładowania przy tak wysokich obrotach!
A zaworek elektromagnetyczny wolnych obrotów sprawdzony?
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
ALIBABA I wyżej opisałem jak "skacze" mi obrotomierz nie obroty silnika :).
czy normalna rzecza jest ze jesli wyjme bagnet na wlaczonym silniku to spadaja obroty, a jesli sie odkreci wlew oleju w pokrywie zaworow to tez spadaja obroty?????????????????
Przeszłem się do garażu i namierzyłem źródło syczenia. Okazało się że syczy z dwóch otworków ( okolice ich położenie na widać na zdjęciach ) Co jest nie tak czy coś zrobiłem podczas czyszczenia ( zgubiłem ??) http://obrazki.elektroda.net/55_12681675... http://obrazki.elektroda.net/42_12681677...
Zacznij sprawdzać filtr paliwa, powietrza, świece, przewody wn. Obroty falują?
witam na początek napisz czy były takie objawy jak ... przy dojeżdzaniu np do świateł nie było'' pływania'' obrotów
Sygnał obrotów generuje sterownik silnika
czy tylko na niskich obrotach trzęsie czy jak zwiększasz obroty to trzęsienie ustaje
Pompa wspomagania ma jedno wyjście ciśnieniowe.Nie ma prawego i lewego.Proszę dokonać podglądu parametrów pompy (obroty) i czujnika kąta skrętu.
Ktoś mi piwiedział że może być uszkidzony czujnik sprzęgła i obroty zaburza Powiedz temu ktoś by zajął się tym czym umie. Widzisz te błędy ? Musisz je wszystkie naprawić bo nic z tej naprawy nie będzie. Widzisz jakie masz korekty ? Musi się zająć tym typ co się zna przykro mi. Jak już bym miał zgadywać patrząc na ten filtr to MAF,może sonda. Do tego...
Po czyszczeniu przepustnicy była przeprowadzana adaptacja?
Witam potrzebuje kod/login do diagnostyki samochodu seat ibiza 1.4 12V 2008r. bo chciałbym podwyszyc obroty silnika programem VCDS Release 21.3
Alternator ma ładować pełną mocą na wolnych obrotach , to nie jest stara prądnica co miała wyższe napięcie przy wyższych obrotach dopiero .
Witam. Temat archiwalny ale mam identyczny problem z identyczną ibizą też 80 mA poboru prądu, i stąd moje pytanie czy ktoś rozwiązał problem i co jest jego przyczyną ? czy to czujnik obrotu kierownicy ?( moje przypuszczenia ) czy problem leży w czymś innym ?
sterownik wymieniony immo ok zrobiony, obroty faluja - rozumiem ze adaptacja przepustnicy? pytam bo w golfie podmienialem przepustnice i samo sie zaadaptowało, wystarczy ze pochodził na roznych obrotach.
I co udało Ci się rozwiązać problem? Bo ja jak użyłem do testu oleju opałowego drgania ustał, gdy powróciłem do diesla z powrotem trzęsie na wolnych obrotach.
Jeszcze przepływomierz. Oszukuje ECU i ci obcina dawkę.
Witam. Mam problem z moim seatem. Mianowicie chodzi o taką rzecz, auto odpala kręci bez problemu alee... Dochodzi do 2 tys obrotów, mimo że gaz w podłodze. I dalej nie chce iść a silnik by chciał wyskoczyć. Jak myślisz do czego zajrzeć? Mogę tym autem przejechać jakieś 5 km? Do mechanika. (o ile da się jechać z tak małymi obrotami)
Pierwsza sprawa to sprawdz czujnik Halla ( znajduje się przy aparacie zapłonowym) a następnie sprawdz czy układ wtryskowy nie ssie ci lewego powietrza bo to może być przyczyną gasnięcia na wolnych obrotach.
VCDS lub VAG - Regulacja obrotów biegu jałowego- wpisz w szukajke
Auto było podłączane pod kompa kilka razy był tylko błąd Egr został już usunięty i wsadzony nowy Egr. Było mierzone też ciśnienie i wszystko jest ok mimo to dalej problemy występują... Raz jest ok a raz źle, czasem lekko go szarpnie
witam !! Mam problem z seatę ibiza silnik 1,4 benzyna falują obroty przy zapalaniu silnika lub przy redukcji czasami gasnie silnik nawet !!!
Czy auto z lpg?
jest emulator sondy lambda...
Czy czujnik położenia pedału hamulca może mieć w tym przypadku winę? bo to mi pokazuje na kompie. odpalę auto pojeżdżę trochę wywala mi błąd zapala się na blacie w samochodzie żółta kontrolka EPC i auto zaczyna świrować.
Z tego co widziałem na jałowym i przy wyższych obrotach. Lambda=1
sprawdż jakim napięciem ładuje
Piszę powtórnie o moich problemach z obrotami w seacie ibizie 1,4 rocznik 97r. po wymianie czujnika temperatury spadły mi obroty biegu jałowego do ok 700(może trochę mniej)- na rozgrzanym silniku. Da się je jakoś podnieść do normy bez udziału komputera...Z tego co wiem to obroty powinny być w granicach 800-850.Podobno powinienem przeprowadzić adaptację...
U mnie pomogło czyszczenie układu dolotowego powietrza po tym jak auto gasło czasem na wolnych obrotach. Pozdrawiam.
pod rozrusznikiem
Pod lpg ? Ale na tobie gazownicy zarobia... :>
w mojej Ibizie II 1,4 v8 clx 96r zauważyłem że jak silnik sie zagrzeje faluje na obrotach od 500 do 1200 objawia sie to na benzynie i na gazie nie mam pojęcia co to może byc ponieważ na zimnym silniku obroty ma normalne .
Zrób jeszcze raz logi 003 dynamiecznie na czwartym biegu od 1000 do 4000 tyś obrotów oraz 011.
W moim Seacie Ibizie 97r 8 zaworowym dzieją sie na stepujące sytuacje ,gdy autko jest na wolnych obrotach ok 800 jak wezmę skręcę koła maksymalnie w lewo (na postoju) to silnik zaczyna sie jakby dusić i obroty zaczynają być nie stabilne wszystko się normuję gdy koła nie są w maksymalnych skrajnych pozycjach. Dostrzegam też że wskazówka obrotomierza...
Witam, kolego sokarsg-1 , czy udało Ci się zmienić te obroty biegu jałowego ? Jeśli tak to napisz pokrótce co i jak. Pozdrawiam.
Witam wszystkich. Problem z Seatem Ibiza 3, 1.2 16v AZQ, mianowicie wyświetla błąd 16555 mieszanka za uboga bank 1 stały przy tym falują obroty, ciśnienie na listwie 3,8-4,2 świecie nowe kable nowe, szczelność układu dolotowego jest ok problem nasila się z obrotami jak się zagrzeje, pomóżcie coś z tym zrobić.
dziękuje Mirek.tok
Jest kontrolka, która gaśnie po osiągnięciu przez silnik temp. pozwalającej na używanie go w pełnym zakresie obrotów/mocy. Prostym językiem-jak kontrolka zgaśnie, możesz go katować ile wlezie. producent założył, że użytkownik nie musi znać dokładnej temperatury silnika i są dwie opcje na jej poznanie-termometr i urządzenie diagnostyczne.
Jeździsz na 750 obrotów? 750 to jak najbardziej prawidłowe obroty dla tego silnika, to nie diesel.
silnik 1,4 99rok apq przejsciowka
Chwila bo nie rozumiem trochę. W czasie tych 5 sec gdy silnik wszedł mi na te wysokie obroty to przypaliły mi się tłoki i pompowtryski zaczeły lać? No nie no a ja sądziłem, że to przypalone tłoki i pompowtryski lejące były przyczyną tego ze zassał olej przez przypalony pierścień i wszedł na te obroty.
jak wentylator dmuchawy to do wymiany??
Pytanie 1: Auto ma instalacje gazową? Pytanie 2: pradopodobnie jakiś przewód- czy raczej silnik krokowy?
I dlatego,za niepełne informacje temat zamykam.
Mam jeszcze jedno pytanie może ktoś mi odpowie. Na postoju wciskam gaz do oporu i w momencie 3000 obrotów dalej nie rosną. Wygląda to jak by miało blokadę obrotów, czy jest to możliwe?
O to jest Malý problem. Może jest czujnik ABS uszkodzony? ? Posiadasz w pojeździe ESP? Sprobuj szukać zagadki związane z tymi wyoosezeniami. . Problem może być spowodowany dużymi rozmiarami opony na kolach . Proponuje postawić auto do dobrego mechanika elektryka " nie kowala" lub DK serwisu. Jest ostatnia możliwość czujnik obrotu kola .
Kolego mam taki sam problem - podczas opuszczania sprzęgła w trakcie jazdy słychać jedno puknięcie. Przy dynamiczniejszej jeździe słychać lepiej. Dziś w warsztacie stwierdzili, że jest to prawdopodobnie mechanizm różnicowy, ale żadnych prac nie wykonano. Jak rozwiazales swój problem?
Dziś jeździłem na samej benzynie błędy: 16885Czujnik prędkości pojazdu zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16712Czujnik antystukowy 1 strona 1 - wysokie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Jadę do gazownika bo silnik na benzynie nawet z tymi błędami pracuje poprawnie jest zrywny nie przerywa nie szarpie nie gaśnie...
Jeżeli po zwarciu niebieskiego do masy nie świeci kontrolka ładowania to raczej przerwa na instalacji a nie regulator. Jeżeli jest przerwa na przewodzie do kontrolki t ładowanie zaczyna się dopiero na podwyższonych obrotach silnika.
Witam problem polega na tym, że auto zaczyna przerywać podczas jazdy na wyższych obrotach. Usterka nasila się bardziej w miarę rozgrzewania silnika.
Ile wyniosło Cię czyszczenie przepustnicy tak z ciekawości? Też nie maials podwyższonych obrotów na zimnym silniku, który od razu gasl?
Poza tym jest to dość niebezpieczne bo jak koło odpuści, samochód zląduje na ziemi? Gdy odkręcisz całkowicie to koło odpadnie, a W takim przypadku luzuję nakrętki czyli pół obrotu, max jeden.
Witam, mam problemy z Seat'em Ibiza 3 1.4 2003 rok. Na desce rozdzielczej wyskakują kontrolki błędów check i EPC. Po podłączeniu kompa wyskakują kody błędów takie jak - 17961, 17912, 17550. Została wymieniona tam przepustnica, została zaadoptowana, wszystko poszło dobrze. Zostały wymienione wszystkie uszczelki na kolektorze ssącym i czujnik od kolektora...
Jeszcze raz opiszę problem: w momencie przyśpieszania od 800-4,5k obrotów ,przy około 2,5k obrotów występuje zamulenie,prychanie kichanie.Do tej wartości i po jej przekroczeniu, auto przyśpiesza bardzo dobrze.Im bardziej dynamiczne przyśpieszanie - tym jest gorzej (w tej prędkości obrotowej silnika)
Witam, czy zmieniałeś pedał gazu? U mnie nie reaguje na gaz. W VCDS pokazuje wartości od 0-100, ale obroty stoją.
Co ma pompa i abs do obrotów silnika , nieszczelne serwo.
ibiza obrót obrót silnik ibiza falować obrót ibiza
odkurzacz końcówka węża ekspres bosch wyczyść zaparzacz wylać bateria
stacja parowa bosch czujnik temperatury silnika zafira
Podłączenie czujnika poziomu wody do hydroforu JET100A Witryna chłodnicza Ladycook nie chłodzi – możliwe przyczyny