Może być (nie pamiętam )że kontrolka podłączona do L, lecz nie podane napięcie na IG, to kontrolka nie będzie świecić.
L - kontrolka IG - plus po stacyjce P - obrotomierz Dwa pierwsze musisz mieć podłączone.
https://obrazki.elektroda.pl/2515780300_... IG - zapłon (ignitron). L - lampka ładowania (charging lamp). S - stan naładowania akumulatora, pomiar N - wyjście obrotomierza (point central). ****************************************... gruby - wiadomo gdzie IG - plus po stacyjce L - chyba jasne S - zostawiasz N - zostawiasz...
IG- ignition, L- charging lamp, S- battery sense, N- point central
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
I co z tego że kontrolka świeci jak alternator tak nie będzie ładował, misi być podłączone L- kontrolka, IG- zasilanie po zapłonie.P
https://www.google.pl/search?client=oper... Pierwszy i trzeci link nie nastraja optymistycznie z tym C. bo wiem że się da tylko boję się ryzykować Skąd wiesz ? Ktoś już to robił z tym samym alternatorem, w tym samym aucie i silniku-sterownikiem silnika ?
Alternator masz dobrze podłączony, ale środkowy pin złącza, czyli IG oraz żarówka kontrolna ładowania powinny być podłączone przez stacyjkę. Jak podłączyłeś bezpośrednio do + akumulatora to płynie stały prąd magnesowania wirnika, który będzie rozładowywał akumulator
L dajesz na żarówkę i nie do masy tylko do plusa po stacyjce, IG to B+ http://www.draaitauto.pl/alternator-3.ht... https://www.youtube.com/watch?v=9NJQgsMq...
Sprawdziłem i żeby alternator zaczął produkować prąd trzeba podłączyć IG do + lampki L nie trzeba podłączać. Koledzy powiem tak, bardzo dziękuję za pomoc!
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
L - Warning Light R - (IG) Ignition Switch https://obrazki.elektroda.pl/1287594400_... Mógłby jeszcze ktoś to potwierdzić.
Mam silnik Kuboty w miniładowarce. Kiedy kupiłem ładowarkę, nie było ładowania ani instalacji. Kupiłem nowy alternator Denso 19630-64014, który pasuje gabarytowo do Kuboty. Podłączyłem go i ładuje perfekcyjnie, ale kontrolka ładowania nie gaśnie. Alternator ma oznaczenia P, IG, L oraz jedną dużą śrubkę (prawdopodobnie do podłączenia pod plus na rozruszniku)....
Jedna strona żarówki też do IG (za wyłącznikiem) a druga do L.
no już mniej więcej ogarniam :) tylko mogę jakoś miernikiem sprawdzić te trzy kable co idą w wiązce od samochodu który to który ? który podłączyć pod IG który pod L a który pod P
Wtyczka z dwoma przewodami ma oznaczenia L,S lub IG,L .Zacisk L to kontrolka.Odłacz wtyczkę od alternatora ,podłącz do wtyczki pod zacisk L kontrolkę z żarówki .Zobacz czy kontrolka ładowania się świeci.
Witam ponownie, temat muszę odświeżyć, trochę się doinformowałem, i myślę że zadam bardziej odpowiednie pytania niż ostatnio :) od początku. samochód mazda RX8 ze swapem silnika z hondy civic type R K20z4 w maździe alternator jest typu P - D - wtyczka posiada dwa kable które idą bezpośrednio do ECU, jeden służy do sterowania alternatora i jest sygnałem...
Alternator podłączony, na wolnych obrotach(około 700obr/min) napięcie na wyjściu to 13,3V na wyższych nie mierzyłem . Koło dopasowałem od prądnicy tyle że mimo zwężania kołnierza i tak nakrętka nie wkręca się w całości na gwint i nie wiem jak to zabezpieczyć, wkręcone na klej ale czy wystarczy? Podłączenie to plus pod IG oraz kontrolka pod L, wziąłem...
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. A jak odpalę to alternator dalej nie ładuje ?-) Jak podłącze L z alternatora do IG (plus po stacyjce) to od razu zaczyna ładować tylko nie wiem czy tak może być? Chodzi czy pobudzanie alternatora ma być ciągłe...
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
Witam. Kupiłem alternator ale okazało się że ma inne gniazdo w moim odzielna kostka w kształcie litery T z dwoma przewodami (niebieski i żółty) osobno zielony na wsuwke i gruby czarny zasilanie na oczko. Jak to podłączyć i co oznaczają skróty literowe S,L,N,IG. http://obrazki.elektroda.net/99_11930602...
Dziękuję a odpowiedź. Udało się. Podłączyłem.':D' Alternator z Tico, regulator napięcia ma wbudowany więc odpada kilka kabli. Tak jak pisałem wcześniej, główny prądowy podłączyłem pod akumulator. Poszukałem dobrze i na alternatorze znalazłem naklejkę z oznaczeniem wyjść kostki alternatora, które zgadzało się ze schematem ściągniętym z www.elektroda.pl....
Witam, Mam problem z podłączeniem alternatora LUCAS LRA03500 w miejsce Denso 27060-28110. Niby prosty temat. Jest to alternator od Avensisa, został zapakowany do Rav4 Mk2 z benzynowym silnikiem 2.0. Takie alternatory montowali w tych autach po lifcie, więc wymiarowo jest plug’n’play. Niestety pacjent jest sprzed liftu i stary alternator Denso ma złącze...
Więc powiem tak dalej nie wiem gdzie wchodzi prąd wzbudzenia czy na L czy na IG :( Stacyjka ma trzy pozycje: 0) wszystko wyłączne 1) włączone światła i różne dodatki 2) włączony elektromagnes służący do przepływu paliwa 3) włącznik rozrusznika Według ciebie(domellus) mam to IG podłączyć do wyjścia 2 stacyjki :?:
Panowie, żeby nie odkopywać innych tematów podłączę się pod ten. Mam alternator z wtyczką 4pinową: L-lampka ładowania, IG- plus po zapłonie, S- napięcie odniesienia (z tego co wiem stały + ) N- wyjście na obrotek. Do tej pory miałem podłączone tylko L, IG i N ładowanie było na poziomie 14.2 pod pełnym obciążeniem, ale regulator pada co 2-3msc czy możliwym...
No i jak, ma Kolega ten rysunek? Bo ja znalazłem Koledze coś takowego: http://obrazki.elektroda.pl/4739442300_1... Tak więc regulator jest wbudowany w alternator Toyoty - ten z rysunku Kolegi dodatkowy przed alternatorem polskim - wyrzucamy, lampka idzie od " 15 " stacyjki Ursusa do " L "; również z tego " 15 " stacyjki traktora pobieramy...
Temat udało się rozwiązać. Między kostkami były odwrotnie podłączone przewody na stykach IG i L. Dodatkowo podciągnąłem napięcie ze stacyjki do IG i teraz wszystko działa jak należy. Dziękuję wszystkim za pomocne rady. Pozdrawiam
Zanim sobie szyby oskrobie to sie dogrzeje zimą. 90% starych diesli nie ma dogrzewania i śmiga a naprawa non stop altka w oplu jest męcząca.S to napięcie akumulatora stałe sygnał do regulatora napięcia.Nie potrzebny w tym typie altka.Starczy IG i L
panowie po przerwie zabieram się ponownie za temat ładowania! Zamieściłem post ze zdjęciami ale.... go nie ma!! Więc jak podłączyć na istniejącej instalacji czyli: kostka z dwoma pinami o oznaczeniu IG, L i kabel B do alternatora od forda na 99% fiesty z oznaczeniem: G4X2A alternator ten posiada kostkę na 3 piny 2 z nich większe a jeden mniejszy oprócz...
Na nowym regulatorze jest z R, czyli B S R L F E, na starym jest 5 wyprowadzeń i udalo mi sie odczytac takie: L IG S D+ E F przy czym uzywane byly: ID S D+ E F. Takie spostrzeżenie, pomiędzy L oraz IG jest okolo 50ohm, a w nowym miedzy R i L jest okolo 40ohm. Wiec podejzewam ze te nozki sa takie same w obu wiec chyba w nowym L nie bedzie uzywane, E=E...
masz moze cały schemat do alternatora dwu pinowego jak wzbudzany jest ten alternator czy jest samowzbudny czy w jakis iny sposob Terminal L przez żarówkę 3W do B+ potrzebuje cały schemat a wszczegulnosci chodzi mi który styk w kostce jest odpowiedzialny za co kostka dwu pinowa i czy do tego alternatora można podłączyc obrotomierz z alternatora cztero...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam ponownie. Alternator udało mi się dostać jak pisałem wyżej do vectry 1,7 TD jednak na 2 piny. Czytałem, że nie stanowi to problemu. Oznaczeń alternatora starego jak i nowego nie mogę znaleźć więc nie wiem ile posiadają A. Jeszcze tego dokładnie poszukam, ale myślę, że skoro są od 1,7 TD to powinno chodzić w miarę przyzwoicie... a nie chodzi......
Oznaczenia wyprowadzeń to: IG- zasilanie po stacyjce F- szczotka wzbudzająca wirnika S- pomiar napięcia akumulatora L- lampka kontrolna E- masa P- obrotomierz Możliwe że pomyliłeś szczotki.
Witam. Podłącze się pod temat. Otóż nam alternator AJA1172 który uległ spaleniu, zamówiłem nowy i dostałem AJA863. Chciałbym to podłączyć u mnie kostka na 2 piny a tam 4 czyli wystarczy tylko obrotomierz podłączyć i kontrolke?? Bo ten na 4 piny ma tak; L-kontrolka W-obrotomierz IG-zaplon S-akumulator A w moim tylko; L-kontrolka W-obrotomierz I kwestia...
Witam. Podłączenia alternatora szukaj w schematach samochodowych. Najprawdopodobniej te oznaczenia to: B+ plus akumulatora W minus akumulatora IG+ plus ze stacyjki L żarówka D+ plus ze stacyjki. Robiłem taki (może nieco bardziej rozbudowany) projekt oparty na superkondensatorach. http://obrazki.elektroda.pl/5283863700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2301712600_1...
Sprawdziłem piny we wtyczce w samochodzie. IG, L, S jest napięcie, M też tylko że niższe jak na pozostałych. Po podłączeniu L do masy kontrolka ładowania świeci się. A bezpiecznik wymienię jak tylko taki gdzieś dostane (pewnie ASO lub allegro) bo nietypowy.
W oryginale masz 3 cieńkie przewody L kontrolka , S stały plus , IG plus po zapłonie. Zastanawia mnie brak kontrolki po włączeniu stacyjki. Powinna być. Jej przewód powinien iść na obwód mostek(diody wzbudzenia)-regulator-szczotki. Nie powinno być tam napięcia po podłączeniu akumulatora. Może składająć wąs stojana lutowany dotknął płyty diodowej i stąd...
Alternator elegancko pasował, bez żadnego przerabiania ale było by za łatwo gdyby nie było problemu, a mianowicie odcialem dwa kable idące do regulatora zielono-bialy i czarno-biały, zielony podłączyłem pod ig a czarno biały pod L, kostkę od regulatora odpialem i teraz jest problem po przekroczeniu kluczyka brak zapłonu ale słychać pompę paliwowa i...
Witam serdecznie, od niedawna posiadamy stół do sprawdzania alternatorów/rozruszników jak i samych regulatorów po obciążeniem. Model MS004 COM, Jest to firma zagraniczna i ciężko z nimi się dogaduje odnośnie podpowiedzi jak daną rzecz sprawdzić. W prostszych alternatorach, czy regulatorach nie mam problemu Typu D+, czy COM, gorzej z regulatorami Typu...
Poszperałem trochę i wygląda to tak jak w Chryslerze. Na wtyczkę "wyprowadzone są szczotki". Nie zrobisz tego tak jak na schemacie z pierwszego postu ponieważ nie masz wyprowadzenia z diod wzbudzenia. Potrzebny regulator który bierze zasilanie wirnika z B+ bądź Ig a nie z diod wzbudzenia. Może któryś z kolegów bardziej obcykany w takich modyfikacjach...
http://obrazki.elektroda.net/68_12745562... IG - zasilanie po stacyjce; L - kontrolka. Dodano po 27 Trochę to poprawiłem, kontrolka też musi być zasilana przez stacyjkę. http://obrazki.elektroda.net/28_12745590...
Zamontowałem w Ursusie C 330 alternator od Reanault Laguna 1. Posiada wyjścia(jak na rysunku) na rozrusznik, kontrolke ładowania i plus po stacyjce. Wszystko podłączone i po włączeniu zapłonu pali się kontrolka ładowania. Po uruchomieniu ciągnika kontrolka gaśnie a ładowanie wynosi 14,5V. Po zgaszeniu ciągnika kontrolka ładowania nie zapala się, dopiero...
teraz okazuje się, że spalił sie przewód zapłonu (IG). Po odpaleniu auta nadal wymieniony przewód się grzeje, a ładowania jak nie było tak nie ma. Pytałem znajomego, to powiedział, że " stacyjka gdzieś dostaje masy"... hmm... interesujące. Dodano po 2 dodatkowo jak podłączone są przewody zapłonu, ładowania i kontrolki ładowania nie świeci kontrolka...
Panowie mam pytanie, do czego jest ta dioda zaznaczona na zdjeciu?? Dodam ze przechdzi przez nią sygnał zapłonu ze złącza okrąglego alternatora 4 pin, pin ten oznaczony jest IG. Czy moze ona odpowiedzialna byc za niestabilnosc napiec, tzn na jalowych 13V, a po przegazowaniu nawet do 18V? U mnie ona ma urwaną nóżke. http://obrazki.elektroda.net/28_12091454...
Podłączyłeś napięcie do IGN?
:arrow: Viper555 prosze przeczytaj to zdanie jeszcze raz. Rozebrałem czteropinowe złącze przy alternatorze. Idzie tam międzyinnymi sygnał L (lampka, wzbudzenie etc). Dałem mu +12Vprzez żaróweczke i altek się wzbudził przy 900obr. :) Ktory pin miałeś na myśli pisząc o napieciu na regulatorze. Pin złacza alternatora oznaczony literą "L"?. Jego zwarcie...
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Ale cudujecie. W Goldwingu wzbudzenie "IG" idzie bezpośrednio ze stacyjki. Prosty numer - wystarczy wpiąć w ten przewód szeregowo żaróweczkę bodaj 4W i Voila - dopóki alternator czerpie prąd z akumulatora, żarówka się świeci. Gdy altek się wzbudzi wystaczająco, żarówka gaśnie. Przetestowane w praktyce, właściciel motocykla do tej pory reklamacji nie...
Bawilem sie tymi funkcjami lecz bez efaktu :| poszedlem dalej i przetlumaczylem ten angielski odpowiednik odnosnie programowania oraz wiazek CN, co prawda ciezko co z tego zrozumiec ale lepszego translatora nie znalazlem. Program P-1 ustawienia O 1/1 turbo timer Auto programu Gdy jest włączona, to funkcja utrzymania silnika w 2 min po drzwi są zamknięte....
Ciekawe jaki jest stan akumulatora. Zdaje się, że nie jest mocny i łatwo zmienia parametry. A regulator posiada jedynie informację o stanie napięcia z instalacji/akumulatora . Możliwe też, że po drodze są elementy (kiepskie połączenia) zakłamujące pomiar. Ja dla eksperymentu połączyłbym zaciski B oraz IG przy pomocy żarówki np 5 W lub całkowicie bezpośrednio....
Mam Xsarę Picasso HDI (110 KM) z 2006 roku. Bardzo brakowało mi obrotomierza, którego producent nie montuje w tych samochodach. Podłączenie pod alternator nie wchodziło w rachubę (brak złącza diagnostycznego na alternatorze a jego wyciągniecie, by zrobić podejścia pod diodę, to koszmar). Podłączenie pod kable w/n również nie wchgodziło w rachubę - bo...
Schemat alternatora Mitsubishi w Hondzie.zał1. W drugim zał.jest wtyk w alternatorze,gdzie : IG-to + po stacyjce B -do kontrolki ładowania C-wolny E-masa do obudowy Moje pytanie.Na wyjętym alternatorze z auta do IG podłączam "+" (czyli tak jak po włączeniu zapłonu) ,masę na E(obudowa),to czy na B powinien być "-".Zaznaczmy że alternator jeszcze nie...
Witam, Posiadam Alfę 166 3.0V6 z zamontowaną instalką BRC Sequent 56, wtryski BRC i reduktor Genius Max. Problem polega na tym, że silnik tragicznie chodzi na jałowych obrotach, poza tym do 4 tys. ma kiepskiego kopa (w porównaniu z benzyną), oraz czasem zaśmierdzi gazem. Kupiłem interefejs, mam soft do Sequenta 56 i z ustawień wynika: - TPS nie jest...
alternator podłączenie matiz alternator valeo podłączenie alternator podłączenie żarówki
magnetowid philips przyciski smród spalenizny pralka korki
Piec Beretta nie włącza się, wyświetla dzwoneczek Lokalizacja przycisku reset w piecu Beretta