wymieniłem cewke czujmik impulsów wału korbowego świece kable i nic
Cześć, Mam problem ze Skodą Fabia 1 1.2 AZQ. Dodam, że nie jestem mechanikiem czy elektronikiem, więc prostym językiem do mnie proszę ;) Od długiego czasu błąd 'check engine' (wymiana sondy lambda i katalizatora), ale to nie przeszkadza (piszę o tym, bo może ma jakiś związek?). Pół roku temu zaczął się problem z falowaniem silnika. Przerodził się do...
Przecież Rover 214 Si ma sterownik silnika i faktycznie jedną cewkę. Oto jego schemat blokowy. http://obrazki.elektroda.net/64_12882713...
dobrze myślę to potrzebny mi sterownik silnika od mondeo Mk3 czy tak? Tak razem z silnikiem i akumulatorem bo inaczej na jakiej podstawie układ ma dobierać parametry ładowania. Jak się boisz prostego stosunkowo PWM to symulowanie impulsów wału korbowego (informacja o obrotach ale także wyzwalająca zapłon), informacji o temperaturze silnika, sondzie...
brak synchronizacji impulsów wału/wałka ...
Gdybyś odjął połowę impulsów z wału korbowego to sygnały pokryją się ?
Bez schematu ciężko. Moduł musi dostać zasilanie stałe i impuls z wału korbowego. Z modułu zasilanie na cewkę lub jeśli cewka wymaga stałego to stałe na cewkę plus impuls z modułu. To tak teoretycznie.
Mam pytanie ile nastepuje impulsow w cewce dla jednego obrotu walu korbowego ???
Sprawdź czy palec albo styki w kopułce od cewki nie są zużyte... Ręce opadają:( Skoro ECU nie widzi impulsów wału korbowego (piszesz że taki błąd zgłasza) a piszesz również że sprawdzany czujnik to gdzie? czy na kostce czujnika czy złączu ECU? nie zakłóca go coś przypadkiem po drodze? pozdr EDIT: Sorry Kortyleski już o tym pisał dopiero doczytałem...
Witam minął nie cały rok a nawet pół i błędy znów zaczynały się nagminnie pojawiać. Sprawdzałem był to zawsze jeden błąd odczytu położenia wałka korbowego. Piszę jeszcze w tym temacie aby wszyscy zmagający się z takim problemem, zamierzający zmienić ten czujnik położenia wałka korbowego (generator impulsów wału korbowego) bo tak każdy mechanik zaproponuje....
Przekażnik nie włączał sie bo czujnik impulsów wału korbowego nie wyłapywał sygnałów. Po prawidłowym ustawieniu czujnika przekażnik działa tak jak powinien. Pompka paliwowa jednak nie działa. Wcześniej wymieniłem pompke bo myslałem że to jej wina i kupilem na szrocie używaną.Chyba nie działa. Założe starą bo jest sprawna i zobaczymy czy autko odpali....
Kostka stacyjki , brak 15 po połączeniu na 50. Brak impulsów z czujnika wału korbowego.
przepływomierz spróbuje gdzieś podmienić a co do sprawdzania to auto było podpinane pod kompa i pokazywało pierwszym razem błąd czujnika ciśnienia w przewodzie dolotowym,a drugim czujnik położenia wałków rozrządu i generator impulsów wału korbowego,na razie nie podpinam kontrolka silnika nie świeci więc dokładnie chyba nie pokaże a każde podłączenie...
Sprawdź jeszcze oscyloskopem impulsy na czujniku obrotów wału korbowego i wałka rozrządu może któryś impuls szwankuje a czujnik elektrycznie jest sprawny. Brak impulsów z wału korbowego to brak jakiegokolwiek impulsu na wtryskach, natomiast brak impulsu z wałka rozrządu powoduje czasem 1-2 impulsy na wtrysku. Usterka powstała samoistnie czy może po...
Tylko jedno koło rozrządu ma tarczę impulsową dla czujnika wałka rozrządu - nie wiem, jak to jest rozwiązane mechanicznie w KIA - sprawdź, czy nie mogła przestawić się tarcza impulsowa względem wałka rozrządu, tak samo tarcza przy zębatce wału korbowego - dla ECM ważna jest synchronizacja miedzy impulsami z wału korbowego i wałka rozrządu. W przypadku...
Witam, poszukuję schematu elektrycznego do całej instalacji elektrycznej silnika 1.9 TDI AHF w Golfie 4 HB. Schemat ECU lub przekaźników. https://obrazki.elektroda.pl/3056848800_... Podczas jazdy silnik zgasł (próbowałem kilka razy odpalić, jak się toczył, ale nic z tego). Po zatrzymaniu i otwarciu maski pojawiły się 2 płomienie, które...
W twoim przypadku koło foniczne powinno znajdować się na kole dwu masowym jako nadajnik impulsów czujnika położenia wału korbowego sprawdzi sychro wału i wałka i ciągłość obwodów do sterowika silnika . Dodano po 1 W twoim przypadku koło foniczne powinno znajdować się na kole dwu masowym jako nadajnik impulsów czujnika położenia wału korbowego sprawdzi...
kod 12 to brak impulsów czujnika wału korbowego To twoja główna przyczyna: Problem taki jak w temacie.Najpierw szarpał,strzelał i dusił się i zgas
Właśnie sobie troche eksperymentowałem i przesunąłem czujnik impulsów wału korbowego tak żeby opóźnić zapłon, to akurat nić nie pomogło na postoju, uderzenie zaworów nadal jest, ale odpiąłem wężyk od czujnika podciśnienia i zatkałem palcem no i uderzenie znikło, trochę opóźnił się chyba zapłon jest jednak problem podczas jazdy komputer chyba sam przyśpiesza...
Witam, czy ktoś się orientuję gdzie dokładnie znajduje się w Zafirze B 1.8 czujnik położenia wału korbowego (tzw generator impulsów wału); jakaś fotka z zaznaczeniem mile widziane.
Miałem podobny problem z corsą - link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... W Twoim może być podobnie, sprawdź wtyczkę łączącą czujnik impulsów wału korbowego z instalacją elektryczną - potrzebne obrazki , jak to wygląda i gdzie się znajduje znajdziesz w necie, np. https://www.google.pl/search?q=czujnik+p...
Tak się zastanawiam po co dwa tematy zakładasz o tym samym problemie http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Aby pojawił się tam minus musi być między innymi impuls z wału korbowego, że tak podpowiem
Można próbować. Nawet trzeba. Schematów dzielników częstotliwości jest w sieci mnóstwo. Nie naszą rolą jest ich szukanie, analizowanie i robienie układów. Przykład pierwszy z brzegu: [url=http://zs3.pl/poddomeny/policealna/... Ostatni schemat jest tak prosty, że aż boli. Jeden układ scalony i klika połączeń! Trzeba by...
byłem wczoraj przy aucie i nie wiem jak to się nazywa ale tak gdzie idzie cała linka gazu jest trochę niżej taki przewodzik niebieska wtyczka zakończona kostką na 2 piny i dalej nic szukałem jakiegoś kabelka ale nic nie mogę znaleźć żeby podłączyć przy skrzyni jest ten generator impulsów wału korbowego. który wchodzi chyba w skrzynię biegów a obok od...
Napięcia na cewce, wtryskiwaczach itp. pojawia się w momencie włączenia zapłonu na około 2s (tyle co słychać pracę pompy) potem obwód jest rozłączany i napięcia nie ma do momentu pojawienia się impulsów z czujnika prędkości obrotowej wału korbowego. Dlatego napisałem, że pomiaru trzeba dokonać podczas kręcenia rozrusznikiem. Proponuję podłączyć żarówkę...
Panowie. Ja ćwiczę ten temat od dłuższego czasu. Moja bunia e46 325i Touring Automat. Objawy występują tylko przy spokojnej jeździe - falowanie obrotów w zakresie 1800-2000 obr/min i drgania przenoszące się na most (lekkie szarpanie tyłem), przy odpuszczeniu gazu lub dodaniu gazu objawy mijają. Auto nic nie traci na mocy! Wczoraj odebrałem auto od naprawdę...
Witam wszystkich a więc mój New Beetle miał dwa błędy już od dłuższego czasu aczkolwiek ostatnio mialem problem odpalić auto po wyjściu z sklepu wcześniej wszystko było ok. Teraz sytuacja wygląda tak że auto na zimnym odpala ale się dławi po przegazowaniu jest ok. Jeżeli auto się rozgrzeje to nie odpala wgl wszystko kręci ale brak jakiejkolwiek reakcji...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
czy pozycja wypusu na wałku przy montażu pompy ma znaczenie ? 1. nie ma znaczenia 2. pompa niskiego ciśnienia w zbiorniku ma podawać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia - ten układ sam się odpowietrza po włączeniu zapłonu 3. aby w ogóle komputer spróbował uruchomić silnik, czyli dać impuls do wtryskiwaczy, to musi mieć sygnał z czujnika położenia wału...
Albo, jak wspomniał atom1477 , układ badający przejście przez zero - integrator, czy cuś. Ale ja nie pisałem żeby taki układ zrobić. Ja pisałem że on ewentualnie już jest zrobiony w sterowniku silnika. Tutaj nie trzeba go robić (nawet jak sterownik silnika go nie ma). Chodzi tylko o to że jak jest to wymaga niezniekształconych impulsów. A więc to co...
Próbuję uruchomić bmw318,po włączeniu kluczyka zapalają się kontrolki,rozrusznik kręci,ale nie działa pompka paliwa ani nie ma iskry.W niemczech stwierdzili po podłączeniu pod gniazdo diagnostyczne że uszkodzona jest cewka zapłonowa,co prawda cewka jest zespolona i każdy cylinder ma swoją,ale ja uważam że poprostu nie ma sterowania bo wszystkie uwojenia...
Cześć Najważniejsze, przełóż czujnik impulsów i pierścień impulsowy na wałku rozrządu, a także czujnik i koło wału korbowego. W przeciwnym razie będziesz się borykał z błędami i ciężkim paleniem auta.
Może coś pomoże, schemat Toledo 99-05 Witam właśnie tego szukałem wielkie dzięki a masz może kolego opis do schematu. Przekaznik K20 musi dostac impulsy z walu korbowego bo to informacja ze silnik sie obraca i wtedy jest zalaczana pompa paliwa .
Jak najbardziej prawidłowo. Drugie uruchomienie przekaźnika pompy nastąpi kiedy do ECU dotrą impulsy czujnika położenia wału korbowego.
Jak widać trudno o konkretne informacje. Temat mam także mało rozpoznany ale jest to tak, że sygnał o obrotach może być pobierany z alternatora. Chodzi tutaj o obwód samoziaslania (regulatora wewnętrznego) gdzie występuje prąd zmienny sinusoidalny. a więc dzielnik może być. jest jednak inny problem. Mianowicie obrotomierz musi być dostosowany do układu...
ok zgadzam sie z tym tylko nazywam to tak jak jest to zabudowane a fakt jest to impuls połozenia wału korbowego czyli według ciebie ten {komputer} nie odczyta błedu z tego czytnika Dodano po 34 moze jest mi ktos wstanie odpowiedziec jakich urzadzen nie jest wstanie odczytac ten [komputer] chodzi o instalacje zapłonowa pomijamy temat paliwa a jest to...
Samochód dotarł do mnie na sznureczku bez oznak życia. Krótki wywiad z właścicielem i co się okazuje. Był wymieniony rozrząd samochód troszkę pojeździł i rozrząd się przestawił. Został poprawiony i efekt identyczny z tym że teraz zrobił się problem bo poleciały zawory. Przyczyna całego zajścia dość prozaiczna. W ramach cięcia kosztów nie został wymieniony...
Dzięki za udzielenie odpowiedzi, wybrałem już metodę. Kupie dobry miernik analogowy i sondę wysokonapięciową jak do oscyloskopu. Oscyloskopu nie będę kupował ponieważ układu będę rzadko używał. Chociaż nałożenie impulsów z czujnika położenia wału korbowego na impulsy wyzwolenia cewki zapłonowej dawałoby sporo ciekawych informacji o pracy silnika.
Witam. W tym samochodzie jest najprawdopodobniej układ wtryskowy Motronic. System ten zachowuje się podobnie jak systemy z grupy VAG. i przy niepracującym silniku generuje błąd 31 brak impulsów z czujnika położenia wału korbowego.
ale jak dla mnie wynik jest poprawny A dla mnie nie jest. O ile to ten sam kod silnika. https://rotkee.com/en/waveform-library?b... Jezeli to ten sam silnik to fazy ewidentnie się nie zgadzają Dodano po 4 czy jest szansa żeby mechanik źle zamontował zębatkę generującą impulsy wału korbowego, podobno tam jest klin?
Witam podepnę się pod temat.Mam berlingo III nie 1.6e-hdi nie pali łapie błąd czujnika wału P0335 nieprawidłowe działanie.Skasuje i po ponownym kręceniu wskakuje błąd. Mierzyłeś może jakie jest napięcie na wtyczce od czujnika wału ja mam 7.2V na środkowym pinie, żadnych impulsów zwrotnych od czujnika brak też przejścia do masy (przydał by się schemat...
Witam Potrzebny mi regulator PID (może sam PI, jeszcze nie wiem) w postaci urządzenia. Najlepiej dostępny w jakimś tanim sterowniku PLC. Musi obsługiwać wejście, wyjście analogowe i szybkie wejście cyfrowe lub jeszcze lepiej licznik częstotliwości. Czym ma sterować ? Mamy silnik spalinowy ZI, przepustnicę z zadawaniem otwarcia sygnałem 0-5V lub podobnym...
Jakim cudem odpięcie czujnika wału korbowego przywraca zapłon, skoro bez impulsów z tego czujnika silnik nie ma prawa pracować. To najważniejszy czujnik.
Witam, ostatnio przerabiałem podobny problem w Crafterze i powodem był wadliwy czujnik położenia wałka rozrządu . Ktoś założył słabej jakości zamiennik , który raz generował impuls raz nie . Tak jak koledzy piszą wyżej najlepiej czujnik położenia wału i wałka sprawdzisz oscyloskopem . Problem mogą być też opiłki z koła dwumasowego które przyklejają...
Te wszystkie kombinacje są zupełnie niepotrzebne. Na płytce jest wszystko co trzeba, aby uzyskać stabilny i użyteczny sygnał. Ten właśnie sygnał jest podawany na 13. pin układu V3003 i to tylko kwestia amplitudy, bo może mieć ~10V, aby podać ten sygnał do uC. To jest sygnał częstotliwościowy. Ilość impulsów przypadająca na obrót wału korbowego jest...
Witam! Muszę skonstruować sterownik, który po zadanym kącie obrotu wyłączy silnik. Informację na temat pozycji silnika będą wysyłane w postaci impulsów z czujnika położenia wału korbowego, ponieważ jest to mój pierwszy projekt w protelu prosiłbym o sprawdzenie schematu i ewentualna korektę błędów...wszelkie uwagi mile widziane;] Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/16_12084361...
a gdzie idą te przewody od czujnika może tam łatwiej sprawdzić? Schemat podłączenia czujnika klimy Opis schematu: Układy ENF9Q760-C13 Silnik F9Q 760, EDC 15 C13 ENF9Q762-C13 Silnik F9Q 762, EDC 15 C13 Elementy składowe A25 Moduł sterujący, silnik diesel, common rail S114 Włącznik - poziom wody, filtr paliwa B19 Czujnik położenia pedału Y4 Zawór elektromagnet....
Obrotomierz Rieju pobiera sygnał z uzwojenia alternatora (światła) lub z uzwojenia zasilania CDI. Musiałbym sprawdzić w schematach. Natomiast YBR ma zapłon DC-CDI. Można się podłączyć do wyjścia na cewkę WN, ale będzie to działało tylko z obrotomierzem starego typu. Dodano po 7 Obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Trzeba by spróbować podłączyć...
Nie znam szczegółów zapłonu Sovek ale wnioskuję, że na jeden obrót wału korbowego generuje się cztery impulsy zapłonowe (dwa cylindry). Zapłon tradycyjny w silniku 175 do jeden impuls na obrót. Czyli prawdopodobnie do obrotomierza należy do prowadzić czterokrotnie mniej impulsów. Brzmi to wiarygodnie jeśli podzielimy odczyt 3 tys przez cztery. Konstrukcja...
Mam taki pomysł na sekwencję na 2 wtryskach gazu w silniku 6cio cylindrowym. Silnik bmw rzędowa szóstka m20b25 12v 171km półsekwencja. jedna sonda lambda 0-1V Tłoki chodzą dwójkami 1:6/2:5/3:4 tłoki rozłożone wzdłuż osi wału jak na gwieździe trójramiennej (piszę to jakby się ktoś zastanawiał) zapłon 1-5-3-6-2-4. Wtryski podzielone na dwie sekcje po...
rustin jest oszołomiony wypowiedziami palalaa słyszałeś kiedyś o nadajnikach impulsu wału korbowego? już się nie wykożystuje sygnału z cewki w lpg i cng, no chyba że instalacja "wynalaazek"
Inaczej Panowie. Co diagnoza parametrow mowi?Ma sie rozumiec ze brak obrotów wału korbowego,,(tak bynajmniej sie domyslam)tak sie domyslam,stad tez nie generuje modul impulsu a cewka iskry.
Nie, w klasycznym układzie zapłonowym (z przerywaczem) w silniku 4-cylindrowym występują 2 impulsy (iskry) na obrót wału korbowego, obrotomierz z Łady jest wyskalowany do takiej właśnie częstotliwości impulsów. Ale ty masz cewki zintegrowane z driverami (na oko z VW), nie podłączysz się do ich uzwojenia pierwotnego. Ten układ z diodami w Twoim przypadku...
Oczywiście nie ma znaczenia ile tłoków ma silnik przecież nie od ilości tłoków zależy szybkość obrotów wału.Może jemu chodzi o zmianę z silnika 4 suwowego na 2dwusuwowy Nie rozważamy, jak szybko wirują wały silnikom, tylko ile impulsów z układu zapłonowego przypada na jeden obrót wału korbowego w zależności od ilości cylindrów. Taka zależność jest...
Faktycznie, zrobiłem diagnoze i czujnik nie daje impulsów, myśle że nie jest tak żle, tylko dostęp do niego paskudny, ale dam rade.
2 to masa, impuls to 4
więc ja już wiem co za usterkę miałem. wczoraj podłaczyłem auto pod vaga- już u 5 mechanika i na szczęście zgasł podczas badania vagiem (w 4 pierwszych próbach jak na złość nie gasł) gdy zgasł to komp od razu zanotował błąd - 0515, a więc zepsuty czujnik impulsu wału korbowego
Zgadza się w Tico są 3 impulsy. Przynajmniej tak wnioskuje z wypowiedzi z tego forum : http://zlosnik.pl/showflat.php?Cat=&Numb... użytkownika : "leo" : " A przy trzech cylindrach? Weźmy pod uwagę, że styki w rozdzielaczu są rozłożone pod kątem 120 stopni (bo są 3), więc: 1 obr.wału korb.=pierwsze pół obr. wałka...
Koło foniczne nie spełnia czasem funkcji do ABS? Wydaje mi się, że zczytywanie impulsów przez czujnik położenia ma miejsce tylko z koła pasowego wału korbowego, ale mogę się mylić.
Tak jak wcześniej pisałem: czujniki /zbieraki impulsów/ na wale korbowym /chyba z prawej strony/
Rozumiem, że pociągnołeś kabel wprost do jednej z zespołu cewek. Tam jest sterowanie grupowe, tj. "po dwa". Obrotomierz dostaje jeden impuls na jeden obrót wału korbowego, a powinien dostawać dwa. Powinno pomóc, jak zamontujesz dwie diody: anody razem i do obrotomierza, jedna katoda do jednej cewki, a druga katoda do drugiej cewki. (tam sa trzy kable:...
A co będzie sterowało tym modułem? W silniku u góry na jedna cewkę zapłonową idzie jeden impuls co 180 stopni obrotów wału korbowego i z rozdzielacza zapłonu zasila kolejno cylindry w iskrę w kolejności cylindrów 1-3-4-2 a na na ten moduł poniżej jeden impuls zasila cylindry 1 i 4 a drugi cylindry 2 i 3 .Tak bynajmniej myślę i sądzę ze opel nie robi...
Ale nie wiesz, czy jest iskra na świecach? A warto to sprawdzić. Domyślam się, że cewka zespolona. Ale występowanie iskry da się sprawdzić . Oczywiście obracając wałem korbowym (rozrusznikiem). Może występować awaria np czujnika położenia wału korbowego. Wówczas masz sytuację, kiedy brakuje nie tylko impulsów zapłonowych ale także zasilania cewki i...
Do pomiaru tak małych obrotów trzeba na osi/wale zamontować zębata tarczę pomiarową np. o 16, 32, 64, 128 zębach (lub szczelinach jeżeli będzie użyty transoptor szczelinowy), a następnie liczyć ilość zębów w jednostce czasu, np. w ciągu 0,25 sekundy, oraz powtarzanie pomiaru co 0,25 sekundy. Liczenie za pomocą zwykłych liczników (przerzutników) szeregowo...
Tak jak pisze spectre sprawdz czujnik pod rozrusznikiem lubi nalepić sobie opiłków i terz nie czyta, podobnie mają w 210,w211,w212 na czujnikach położenia wału korbowego i są problemy z odpaleniem nie czytają impulsów Pozdrawiam.
Witam. Potrzebuję schematu zasilania ECU firmy Magnetti Marelli typu IAW 5AF.SM dla Fiata Panda 1.1 z 2004 roku. Objaw: po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC pompa paliwa startuje. Podczas kręcenia rozrusznikiem pompa nie chodzi i nie ma impulsów na cewki oraz wtryski. Impedancja obwodu pierwotnego i wtórnego cewek jest podobna. Czujnik położenia wału...
Parę lat temu z kolegą zrobiliśmy taki generator gdzie można było ustawić częstotliwość,ilość impulsów,ilość "impulsów przerwy",zmianę napięcia wyjściowego i to chyba wszystko.Wyszło ok. 10 układów scalonych.
Dobrze ok zgadzam się z tym co piszesz lecz nastawnik jest wyciągniętym z sprawnego auta przewody elektryczne moim zdaniem są ok ponieważ widzi napięcie nastawnika. A i autko pracuje identycznie na podłączonym i odłączonym wtrysku sterującym. Pytanie - sterownik wysyła impuls do nastawnika na podstawie informacji z czujnika wału korbowego i czujnika...
obroty to obroty... czujnik halla/indukcyjny 95% przypadków zlicza impulsy od wału korbowego... więc co to za różnica czy dwusów czy czterosów?
Czujnik Halla to półprzewodnikowy czujnik pola magnetycznego, znajdujący się w aparacie zapłonowym. Pełni on rolę generatora impulsów zapłonowych zależnie do położenia wału korbowego silnika. Wyjściowy sygnał jest przekazywany do modułu zapłonowego i stanowi on informację o momencie, w którym ma być załączona konkretna świeca zapłonowa.Wadliwe działanie...
Bo masz jeden raz iskrę w cylindrze na dwa obroty wału korbowego. Można prosić dokładnie jaka jest zależność pomiedzy a) częstotliwość generowania impulsów przez ten przerywacz mechaniczny b) prędkość obrotowa - RPM/min? i prędkość jakiego wału się mierzy?
To już mnie pozamiatałeś w tym momencie 🤦🤦🤦🤦 coś czuje że będzie zakładana stara skrzynia z dziurą na czujnik . 🤦🤦🤦 Nie widzę innej opcji . Dodano po 1 A jeszcze zapytam , a czujnik położenia wału korbowego też nie podejdzie ??
Dotyczy samochodów DAF XF i CF z silnikami 430 - 470 z układem wtryskowym UPEC. Na kole zamachowym jest czujnik obrotu wału korbowego. Na korpusie mocującym pompy jednostkowe UPEC jest też czujnik obrotu rozrządu. Moje pytanie: jak ustawia się, (sprawdza ustawienie) czujnika na pompie w stosunku do wału korbowego. Wiadomo, że wałek napędowy pompy musi...
Nie ma znaczenia rezystancja, ludzie, co wy, ma znaczenie kształt wygenerowanego impulsu!
Hm to zależy, czy komputer bierze sobie impuls z wałka rozrządu czy z wału korbowego. Jak z wału korbowego to nie ma znaczenia, jak z wałka rozrządu to może nie zapalić. Chociaż nie to nie ma znaczenia. Bo jeżeli moment zapłonu będie uzależniony od wałka rozrządu to i tak będzie chodził silnik. Jak np silnik będzie w GMP i na 1 cylindrze będzie się...
W liczniku er-1 brak połączenia pomiędzy licznikiem a ECU, stąd brak odczytu prędkości, obrotów i temperatury silnika. Błąd 12 to brak odczytu obrotów wału korbowego. ECU dostaje sygnał z przekaźnika rozrusznika i powinien wiedzieć, że wał korbowy się kręci i powinny być impulsy z czujnika położenia wału korbowego. Sprawdzana była rezystancja impulsatora,...
Szkoda słów na tłumaczenie niektórych kwesti-np jesli chodzi o ilość iskr na 1 obrót wału w maluchu-spoójrzcie na konstrukcje silnika:http://img182.imageshack.us/my.p... No właśnie :) Dwa tłoki poruszające się "razem". Gdy w jednym jest suw pracy (iskra), wtedy w drugim jest ssanie. Dlatego na każdy obrót wału korbowego jest jeden...
Byłem podpiąć auto pod kompa, solusa, nie żaden z laptopa i pokazało błąd czujnika wałka rozrządu. Gościu mówił, że impuls do niego jest wysyłany z czujnika położenia wału korbowego i to właśnie jego trzeba wymienić. Na dodatek wskazywało temperaturę 34C, chociaż silnik był zagrzany, bo jechałem 20km i czuć ręką było, że jest ok 70-80C, ale napewno...
Na to wygląda choć pewności nie mam. Moduły zapłonowe grupy VW miały funkcję powolnego wyłączania/załącznia prądu pierwotnego cewki zapłonowej aby wykluczyć występowanie iskry zapłonowej podczas włączania zapłonu (bez obrotów wału korbowego czyli przy braku impulsów z czujnika halla). Być może akurat ta funkcja nie działa choć praca modułu wzmacniającego...
Witam. Brak iskry spowodowany jest brakiem impulsów (-) na cewki zapłonowe. +12V na cewkach jest. Wiązka przewodów sprawna. Tester nie pokazuje błędów. Czujnik położenia wału korbowego sprawny, tester widzi obroty wału korbowego(120), czujnik halla sprawdzony, kontrolka immo i kontrolka silnika gaśnie. Rozrząd sprawdzony. Proszę o sugestie w tym temacie....
jeżeli mogę się wtrącić, to posłuchaj kolegi emeryta, są dwie możliwości, nadajnik impulsów na wale korbowym, albo moduł zapłonowy
Od wielu lat samochody mają ECU i czujniki położenia wału korbowego, więc po co chcesz odkrywać koło ? W starszych wystarczy niewielki magnes i halotron na kole pasowym...
Znalazłem w sieci przebieg sygnału wału korbowego silnika M9T I i sprawdziłem oscyloskopem przebieg w moim silniku. Różnią się od siebie. Czy mógłby ktoś potwierdzić, że wszystkie M9T miały jednakowe koła impulsowe na wale korbowym? Załączam wykresy: Pierwszy z sieci, drugi mój (na zdjęciu brakuje kilkunastu impulsów, ale nie wnoszą nic do sprawy) https://obrazki.elektroda.pl/2695356200_...
Witam Mam problem z uruchomieniem zimnego silnika, tzn silnik uruchamia się za pierwszym razem ale mocno szarpie, pracuje nierówno, wygląda to tak jak by pracował na dwóch cylindrach. Aby tak się działo auto musi się wychłodzić i postać ok 8 godzin, natomiast kiedy silnik jest lekko ciepły lub bardziej nagrzany albo gorący mam problem z uruchomieniem...
Sygnał sie bierze albo z cewki albo z alternatora. Wzięcie sygnału z czujnika połozenia wału korbowego nie bedzie miało sensu, ponieważ obrotek go nie rozpozna.
silnik chodził w czasie odczytywania błędów niektóre sterowniki wywalają ten bład na zatrzymanym silniku (bo impulsów z czujnika nie ma)? Co to znaczy bardzo mała oporność? Naprawić to to sie raczej tego nie da.
Witam! W tym sam. pada cewka w aparacie, jest to silnik mitsubishi, cewkę można "wyprowadzic" na zewnątrz. Mam serwisówki do tych pojazdów, więc jak się jutro nie uporasz, to Ci cos podeślę bo teraz idę spac(proszę się przypomnieć), a ja mam lepsze wynalazki do naprawy - citroen XM - 20 przewodów pomarańczowych, 10- brąz, 10 zielonych, cztery białe,...
Przydałby się oscyloskop żeby zobaczyć co "widzi" czujnik i uC. Na przewodach wysokiego napięcia i na zasilaniu cewki zapłonowej występują różne oscylacje i inne zakłócenia. Trzeba by zobaczyć jak wyglądają i w zależności od tego zastosować uklad formujący impulsy prostokątne o częstotliwości zgodniej z obrotami silnika. Można także próbować podłaczyć...
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
Chcę przerobić instalację Full Group na Sekwencyjny w Punto 1.2 75. Moim sygnałem sterującym będzie sygnał z czujnika położenia wału korbowego. Chciałbym zrobić układ, który będzie mierzył czas między impulsami, a na bazie tego będzie rozdzielał sygnał idący do listwy wtryskowej na 4 wtryskiwacze. Czy jest to wykonalne bez mikrokontrolerów?
Witam, zlecę budowę prototypu licznika impulsów z tarczy wału korbowego samochodu. Do rzeczy: Mikrokontroler : Atmega 16 lub 8 (do uzgodnienia) może to być również coś innego. Jednak musze to zaakceptować ze względów budżetowych. Załącznik przedstawia rodzaj sygnału jaki będzie docierać do mikrokontrolera. Program musi wykryć brak jednego zęba (widoczne...
Po pierwsze sprawdź czy gaśnie kontrolka od immobilisera , jeżeli tak . To następnie sprawdź oporność czujnika położenia wału korbowego (chyba że dysponujesz oscyloskopem to możesz podejrzeć impulsy z niego). Impulsem masy na cewkę kluczuje sterownik silnika.
Do quada. Silnik 126p el na nanoplexie. Jakiego przebiegu on potrzebuje, i czy jest możliwe zrobienie układu dopasowującego? EDIT: Trochę się dowiedziałem i wiem już, że sygnał jest brany z czujnika obrotów wału korbowego i podawany do komputera, który te sygnały zlicza i podaje sygnał na obrotomierz. Tylko jaki to sygnał i jeśli są to impulsy, to jaki...
Witam sznownych forumowiczów, Problem dotyczy Corolla E11 z silnikiem 1332ccm 16V - 4EFE z układem zapłonowym bez rozdzielacza zapłonu, auto wyposażone w instalację LPG. Po uruchomieniu przy zimnym silniku pracuje prawidłowo zarówno na benzynie jak i na gazie. Po nagrzaniu silnika ( przy obecnej temperaturze otoczenia po jakiś 2min), na wolnych obrotach...
baton.e30 mam jeszcze jedne pytanie czy napewno u mnie na wale korbowym są jakieś zęby żeby czujnik położenia wału miał z czego czytać impuls ? mam kod silnika AHA i jest to wersja amerykańska czyjnik w orginale miał na kole zamochowym ale musiałem zmienić koło mam zaślepnione miejsce tak jak mi pisałem że jest w silniku z kodem ALG jest możliwość że...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Na dwóch pozostałych ma się pojawiać impuls podczas kręcenia wałem korbowym. Czas trwania około 3 milisekundy, sterowanie chyba plusem. Jeden z tych przewodów jest odpowiedzialny za cylinder 1 i 4 a drugi za 2 i 3. Jeżeli nie pali tylko na jeden, to nie jest problem z impulsem. Do wstępnej oceny wystarczy kontrolka led. Do pełnego obrazu sytuacji wymagany...
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
W 2.0i pompa pracuje dopiero jeśli otrzymuje impulsy z czujnika wału korbowego.
Odnośnie tej dziury w cewce, to niewiem czy to wina długości impulsu. Umnie było chyba bardziej prozaicznie, kiepski palec i kopułka, napięcie przeskoku iskry wzrosło dość znacznie :), i po cewce - napięcie na wtórnym cewki poszło w kosmos Dodano po 4 Cewka nowa oryginalna kupiona w serwisie SKODY (tańsza niż te w sklepach 129pln) ze środkowego pina...
szlif wału korbowego koło wału korbowego czujnik wału korbowego
zakodować kanał łączyć kabel ziemia klejenie żywicą metal
uszkodzenie centrali przez ślimaki toshiba 58ul4b63dg
Wymiana karty FKP w Fortuna: wymagane dokumenty i bezpieczeństwo AMT Bramster nie reaguje na piloty - przyczyny i rozwiązania