Zawieź do "szlifierza" niech sprawdzi osiowość i oceni czy nie wystarczy tylko przepolerowanie czopów. W mojej okolicy taki zabieg kosztuje 50zł.
Poszukam podstawy do Wana i osłony pasowej. Silnik raczej zastosuję od 3jw60 myślę żę da sobie radę. Niestety czeka mnie szlif wału korbowego od Wana ale temat jest znany bo przerabiałem to w pierwszej sprężarce.
Jak odczytać po którym szlifie jest wał korbowy silnika SW 400
Polecam firmę Auto Szlif Kolejowa 1B, 41-400 Mysłowice 32 222 24 25 Robili mi szlif i wały do Jawy 250 i Dniepra. Jakość super. Motocykle jeżdzą bez problemów. pozdrawiam.
Witam Również jestem posiadaczem takiego samego silnika :). Wszystkie części kupuję oryginalne w Andorii ( zamawiam przez maila, prowadzą sprzedaż wysyłkową). Myślę że jeśli wyśle Pan meila z pytaniem o wymiary wału po poszczególnych szlifach na pewno odpowiedzą :). A i potem można u nich zamówić panewki po danym szlifie oryginalne. Nie trzeba dopasowywać...
szlif wału korbowego to koszt 400zł w mojej okolicy , tj, szlif i polerowanie wszystkich czopów ,osiowość + 250 zł szlif korbowodów .
Ale wtedy muszę założyć stare wymiary panewek czy inny szlif?
Ja potrzebuję danych firmy która REGENERUJE wały korbowe (wyważanie, zmiana korbowodu, łożyska na korbowodzie) i wykonuje szlify cylindrów a nie wałów. Po co mi niby szlif wału korbowego.
a czy musze robić szlif wału korbowego i cylindrów wraz ze zmienią panewek do wymiany pierścieni?
po pierwsze jaclac26 w ciągnikach nie masz cylindrów tylko tuleje a wymieniane były następujące rzeczy ; 1.tuleje 2.tłoki 3.szlif wału korbowego a remont był robiony rok temu
Wymiana pierścieni to nie jest remont. Remont to roztoczenie cylindrów, honowanie, tłoki nadwymiarowe a na nie nadwymiarowe pierścienie. To remont słupka . Do tego szlif wału korbowego i panewki nadwymiarowe. To jest remont. Jak cylindry są beczkowate( ), to wymiana pierścieni nie na długo się zda. I jak już, to pierścienie ustawia się co 120°. Jak...
Silnik to nie jakiś tam mechanizm. Który można polać oliwa raz na rok :lol: Chyba już kole sz ko zapomniałeś czasy gdzie jeszcze z 10 lat temu szlif wału korbowego i wymiana panewek w pojazdach polskiej myśli technicznej to była niemal standardowa procedura...
Skontaktuj się z firmami, które regenerują wały korbowe. Być może, że przed szlifem napawają i zrobią szlif.
Witam Ile wynosi grubość wału na korbowodach przy kolejnych szlifach? Moja grubość wału to 58,66 mm, który to szlif?
Kolego to że stuka i stwierdzili w aso ze panewka to raczej prawda natomiast naprawa to kilka wyjść albo kupić gdzieś na szrocie cały silnik albo tylko wał korbowy a najlepiej blok silnika albo wziąć się za regeneracje podstawa to szlif wału korbowego nowe panewki ewentualnie nowe korbowody ale przy tak gruntownej naprawie warto jest też zrobi szlif...
Nie pamiętam już jak tam jest,ale prawdopodobnie nie ma pierścienia. Pamietam ze luz był chyba do 0.25mm.To było dawno i mogę się mylić,ale na pewno nie było to 2 ani 4mm.. https://www.scribd.com/doc/190126249/Man...
Pokaż zdjęcie to Ci powiem który to szlif.
wwwsokol napisał --za 600 zł lipa najczęściej z Indii--wcale nie taka lipa nie znasz się i nie naciągaj kogoś na koszty--jak tylko Twój wyda jeszcze szlif, to szlifuj- oczywiście szlifować , po szlifie będzie pełnowartościowym wałem korbowym.
Silnik taki jak w Wołdze?
miałem to samo w passacie jesli to nie niebieski przewodzik na alternatorze to zmierz cisnienie oleju u mnie zakończyło sie na szlifie wału korbowego i problem zniknął bezpowrotnie modół cisnienia oleju jest w liczniku i tam jest też buzzer
Na początek trzeba sprawdzić, czy silnik nie uległ zatarciu. Jeśli silnik miał więcej niż 20000 km, to i tak potrzebny jest szlif i wymiana łożysk wału korbowego. W silnikach Piaggio chłodzonych cieczą padają wałki napędu pompy cieczy, przez co silnik mógł ulec przegrzaniu. Przy okazji po 15 lub 20 tysiącach kilometrów powinien zostać wymieniony pasek...
Palnik acetylenowo-tlenowy, grzać krótko i punktowo, wiercić (wiertła muszą być dobre, komplet z marketu za 3 złote się nie nadaje), powtórzyć "dziesiąt" razy. Po rozwierceniu do odpowiedniej średnicy sama puści. Jak nie to resztki wygrzebiesz wkrętakiem. Wiem, robota żmudna i mozolna ale da się. Wiem bo robiłem, nie wyczytałem tego w sieci. Drugi wał...
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka.? Biorąc pod uwagę fakt, że żaden alternator nigdy nie miał komutatora stawia to pod sporym znakiem zapytania twoją fachowość. A jak sprzęgiełko alternatora wystaje za dużo, to co się dzieje z paskiem ?? A to zależy ile za dużo, centymetr, dwa, pół? Po to tam jest pasek elastyczny aby małe różnice zniwelować....
Witam. Krótki opis żeby było wiadomo co i jak ;) Silnik został uszkodzony przez wtryskiwacz i tłok porysował gładź cylindra . Zostało to naprawione przez wstawienie tuleji cylindrycznej naprawczej + nowy tłok . W silniku zostało zrobione i wymienione : pierścienie nowe, szlif wału korbowego i nowe panewki główne i korbowodowe , naprawa głowicy - prowadnice...
Zmień mechanika. Złożenie igiełkowe ma pozostać oryginalne pochodzące z kompletu z korbowodem (wałem korbowym). Wał korbowy DDR - złożenie igiełkowe DDR. Wał korbowy MZA - złożenie igiełkowe MZA. W żadnym wypadku złożenie igiełkowe ze sklepu z łożyskami - nie nadają się do wału korbowego. Sworzeń musi wejść bez oporów, musi się swobodnie obracać, jednak...
Witam. Posiadam Nubire z 1999 roku 2.0 16V w pełnym wyposażeniu. 40000km po zakupie wybiły się panewki które było słychać już dawno. Oddałem samochód do mechanika, który zrobił pierwszy szlif wału korbowego, nowe panewki, regeneracja dwóch korbowodów, nowe pierścienie, gumki zaworów, kpl. uszczelek (koszt 1300zł). Wszystko lux, ALE po 200 km Nubira...
Nominał to 70,00 - 0,02mm, wewnętrzna średnica panewki to 70,00 + 0,045/0,085. Biorąc pod uwagę skrajną tolerancję to masz 0,02mm+0,085mm = 0,105mm. Ty masz najwięcej 0,76mm więc jak dla mnie wszystko w porzadku. Tolerancję dla nominału i kolejnych szlifów jest taka sama więc nie ma znaczenia który aktualnie masz szlif.
Istnieje jakiś rozwiertak do tych panewek walka rozrządu, czy robi to szlifierz pod wymiar przeszlifowanego wałka? Zgodnie ze sztuką żeby wymianą panewek na wale korbowym miała sens to trzeba zrobić szlif albo przynajmniej sprawdzić owalność czopów wału korbowego, więc i tak najwygodniej wyjąć motor z auta
Kolego jeśli niemasz pojęcia o remontach to daj spokój bo sobie dołożysz kosztów niepotrzebnie. Przy przegrzaniu silnika trzeba robić wszystko wraz ze szlifem wału korbowego (jeśli chcesz by było dobrze i dla siebie a nie do sprzedania) , niewiesz czy czasem od przegrzania nie szczelił cylinder bo zdarzało się...albo rozpadł się od przegrzania pierścień...
No nie chce mi się szukać, ale prawdziwy remont silnika polega na roztoczeniu każdego cylindra na nowe tłoki, szlifierz mierzy każdy tłok i do jego wymiaru roztacza otwór cylindra z odpowiednią tolerancją, biorąc poprawkę na honowanie. I tak w każdym cylindrze. Nie można później zamieniać tłoków, bo każdy jest dopasowany do swojego cylindra. Przed założeniem...
Po co były wymieniane panewki? Czy zostały przeprowadzone pomiary wału korbowego, ewentualnie szlif? Panewki zostały dobrze dobrane? Pomierzono luzy w czasie składania? Co było rozbierane więcej? Generalnie, to nie Twój problem, tylko mechanika. Jak zepsuł, to niech funduje teraz drugi słupek za swoje pieniądze.
Do wału nominalnego nowego są 4 kolory panewek korbowodowych Do wałów po szlifie są oznaczenia I ,II ,III https://obrazki.elektroda.pl/6028694600_...
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
Mam pytanie.Na którym szlifie jest wał według symbolu Panewki OA 5050387.0 PROSZE O KO KRETNE ODPOWIEDZI
Dokładnie tak jak napisał kolega "Bieda z Nędzą" wał traci wyważenie, a poprzez szlif jednego czopa nie przedłużymy żywotności wału.
ale to nowy wał... może dać go do szlifu?
napawanie powoduje (jeśli ktoś to zrobi niefachowo) przegrzanie i jednocześnie rozhartowanie wału że o zmianach struktury nie wspomnę a chyba nikt nie utwardza czopu po napawaniu jeśli w tym przypadku wyda 1 szlif to moim zdaniem lepiej szlifować ponieważ utwardzenie czopu (utwardzenie jest powierzchniowe) wystarczy a i struktura materiału się nie zmieni
Ori zawsze jest najlepszy nawet po szlifie
Opel Omega mv6 3.0 24V 211KM,szlif walu korbowego i panewki korbowodowe-problem! Problemem jest niedostepnosc panewek korbowodowych-drugi szlif (niedostepne,brak w katalogach). Moze ktos zna temat remontu tego silnika i cokolwiek wie na ten temat.
Sądząc po stanie tej panewki to i wał korbowy do szlifu - ten remont zamienia się w kapitalny....Ten "kawałek miedzi" był pokryty specjalnym stopem , skoro go już nie ma to znaczy że i wał swoje dostał, chyba trochę popracował na sucho...
Niestety te panewki są do wymiany . A w jakim stanie jest wał korbowy ,czy aby nie do szlifu.
Posiadam Gilere Stalker 2003r 50 cc chlodzona powietrzem, niestety wymaga kapitalnego remontu, szlif cylindra, tlok, uszczelniacze no i wymiana wału korbowego, zamiast wymiany jest mozliwa regeneracja walu jakie są wasze opinie na ten temat? Warto? I wie ktoś jakie marki montowaly silniki stalkera u siebie? Znajdę taki wał np w silniku aprilli lub w...
Sam widzisz, że jednak napęd elektryczny jest znacznie mnie awaryjny niż tłokowo-spalinowy. Dlaczego takie wnioski wyciągnąłeś z mojej wypowiedzi :?: :D W Skodzie nie padło ani jedno łożysko. W Wartburgu 353, który był w naszej rodzinie dłużej niż Skoda, przez 15 lata nie padło ani jedno łożysko. Potem był szlif cylindrów i przy okazji profilaktycznie...
Bo chyba tłoków po szlifie i wymianie wcisnąć od dołu się nie da Smile No właśnie że tak się to robi. Tłoki zamontowane na korbowodach wprowadza się do cylindrów właśnie od strony skrzyni korbowej. Nie ma potrzeby rozbierać wału, jeśli łożyska główne i w stopach korbowodów są sprawne.
Po takim zdarzeniu, to w dzisiejszych czasach silnik powinien iść na złom ze względów ekonomicznych. Szlif wału, nowy korbowód/regeneracja pozostałych/osiowanie podpór - około 1,5 tys zł w samej szlifierni.
Miska olejowa została zdjęta. Okazało się, że panewka oporowa jest całkiem zniszczona. Wał wymaga szlifu. Jako naprawa stanęło na wyminie silnika. Temat zamykam.
Dlaczego 5W30? Ja bym zastosował dobrej klasy 5W40. Uzasadniam dlaczego: 5W anie 10 ponieważ silnik po remoncie jest szczelny i suchy więc nie ma sensu katować go gęstym olejem na zimno. 5W będzie dobrym wyborem, zwłaszcza jeśli luzy wału korbowego są ufabrycznione (szlif, panewki). 40 ponieważ olej o lepkości SAE 30 w stanie gorącym to już woda, nadaje...
Bzdura,jeśli wymieniałeś sam tłok i pierścienie i nie honowałeś cylindra to zrobiłeś sobie więcej szkody niż pożytku,należy pamiętać że nowy tłok jest idealnie okrągły a cylinder już jest wypracowany w owal więc mimo woli nie będzie sprężania,a może będzie ale na bardzo niskim poziomie ponieważ silnik ma przedmuchy pod tłok a to zaburza całą pracę i...
na moim wale uszkodzenia jest 0.30 mniej niż na dobrej korbie trzeba jeszcze odjąć na szlif nie wiem ile zbierają? wyrobi mój wał?
Luz na wałe "góra dół" kwalifikuje wał do szlifu, luz na wale "przód tył" jest spowodowany zużyciem półpierścieni znajdujących się na pierwszej stopie głównej od strony koła zamachowego, treba wyjąć pólpierścienie i zamontować grubsze tak aby nie było luzu. Luz na korbowodzie góra dól też kwalifikuje do szlifu , ale luz korbowodu na boki po czopie korbowym...
Jeżeli wyrzuca olej na sprzegło to świadczy o nieszczelności na odrzutniku oleju na wale korbowym, a nieszczelność ta jest spowodowana nadmiernym zużyciem wału korbowego i panewek głównych, to jest też powód spadku ciśnienia na rozgrzanym silniku. Wał trzeba do szlifu i nowe panewki.
Witam, Wymiana tłoków w silniku d21 może mieć taki skutek jak się założy tłoki o innym nr katalogowym , są cztery rodzaje tłoków , do każdego jest wersja naprawcza po szlifie tulei. Ponadto jeżeli był wyjmowany wał korbowy to : -źle dokręcone koło zamachowe -źle ustawiony wał wyrównoważający.
cześć Mam seata ibizę od jakiegoś czasu mam problem z przyśpieszaniem silnik jest dziwnie słaby i nie ciągnie równo. Czuć szarpanie na 2,3,4 biegu. Jak byłem u mechanika pokazało mi usterkę czujnika sutkowego spalania. Okazało sie że mam zużyty wał korbowy stąd te stuki. Zrobiłem silnik ( szlif wału ) skasowałem usterkę na komputerze i niby było wszystko...
Regulacje gaźnika i zapłonu były dokonywane kilka razy w różnych ustawieniach, linka gazu jest prawie nowa. Hamulce są prawidłowo podciągnięte, łańcucha to nigdy nie napinam na na strunę. Jakieś 3-4 lata temu robiłem szlif cylindra, zmieniałem tłok, pierścienie, regenerowałem wał korbowy. Zastanawia mnie jedna rzecz że jeżeli dam jedną uszczelkę pod...
Kolego, uszczelniacze są za wariatorem o drugi za zapłonem jeśli dobrze kojarzę da się wymienić bez rozpoławiania, tylko mała uwaga, z własnego doświadczenia wiem że bardzo często uszkodzone uszczelniacze to efekt zużytego tłoka i przedmuchy na pierścieniach. Kilka razy wymieniłem simmeringi i za jakiś czas znów to samo po wymianie tłoka i szlifie było...
Dzień dobry, Czy dysponuje ktoś z forumowiczów wiedzą n.t. ewentualnego zamiennika korbowodu do sprężarki z tematu? Na chwilę obecną do wykonania mam szlif wału na sekcji wysokiego ciśnienia w wymianę korbowodu (zatarta panewka i czop wału korbowego) więc na wymiar średnicy stopy korbowodu mam jeszcze wpływ. Oryginalny korbowód ma następujące wymiary:...
Hehe, z mojego doświadczenia to mogę Ci powiedzieć Mozesz powiedzieć że jesteś wyjątkiem potwierdzajacym regułę. 18 lat jeździłem Wartburgiem 453 de lux z 1970 r (w rodzinie od nowości) i zero napraw poza wymianami eksploatacyjnymi ( szczęki, tarcza sprzęgła, amortyzatory, aparat zapłonowy, żarówki, akumulatory, opony) i jednym remontem silnika (szlif...
A tak z ciekawości po co Ci rozszyfrowanie tych oznaczeń? Jak masz silnik wydłubany i rozebrany w mak, to mierz czopy wału, korby i blok i będziesz siedział czy nominał, czy już ktoś skrobał wał. Pamiętaj też, że po operacji wyciągnięcia wału blok powinien iść do sprawdzenia osiowości. Dlaczego? Bo nie mam mikromierzy.... Co do wału korbowego. Wał...
Dzięki wszystkim za zainteresowanie.Skakanka już bryka po drogach na starym wale ale po szlifie na razie nic się nie dzieje a sporo czasu już minęło.Temat uważam za zamknięty.
Miałem już tak że po złożeniu by przekręcić trzeba było długiej rury i trzymać silnik . Nie ma takiej opcji a jak tak jest to coś jest nie tak. Wał po skręceniu głównych ma się obracać ręką. Jeśli tak jest to: 1. Pomylone stopki, 2. Pomylone/niewłaściwie dobrane panewki, 3. Brak osiowości bloku, 4. Źle zrobiony szlif. 5. Zbyt dużo piachu między stopką...
Dzięki za wytłumaczenie. Średnica cylindra 51,60mm. W danych technicznych jest napisane ze 52mm wtf? . W gaźniku to raczej niema się co popsuć. Tryb zdawczy do wymiany albo szlifowanie bo 3 bieg wyskakiwał cały czas przez to jeździłem tylko 1,2 i piłowanie. Dlatego załatwiłem silnik ale to było 4 lata temu. Byłem dziś w mieście, szlif cylindra z z tłokiem...
C-360 lub jakiś zetor. Pomierzyć czopy i sprawdzić po którym szlifie. Jeśli jeszcze przed trzecim to coś wart, jeśli dalej to chętnego będziesz miał ciężko znaleźć.
Witam mam pytanie składam silnik z nowych części, wał korbowy jest po szlifie wymieniane są tuleje, tłoki, korbowody, panewki. W stopce korbowodu i w trzonie są zamki i teraz pytanie czy jest różnica jak ustawie je na zamkach w sensie czy zamki mają być jeden pod drugim czy na skos, stopka nie ma oznaczeń tylko ma zamek. Silnik Ursus c 330 z góry dziękuje...
Spadek ciśnienia oleju jest sygnalizowany świeceniem kontrolki. Powodem jest rozrzedzenie oleju przy nagrzanym silniku i rozszczelnienie, zużycie panewek na wale korbowym. Zleć mechanikowi pomiar ciśnienia smarowania. Możliwe że czeka cię szlif wału i wymiana panewek. Pompa podnośnika też do wymiany i uszczelniacze wraz z pierścieniem na tłoku pompy...
Nie no bez przesady tak mi nie dymi. Dodam filmik z przegazówki jak kopci ale tak w realu to nie jest to az tak widoczne.Pali od kopa zapłon był ustawiany przez różne osoby które sie na tym znają i zawsze tak jest, jest ustawiony tak jak ma być i tak jest cały czas. Tak silnik wczesniej był popsuty no i sporo czasu zajęła jego naprawa żeby w ogóle odpalił....
Domorosłe majstry Daruj sobie te epitety bo zaczynasz być irytujący,wszyscy wiemy o czym jest dyskusja a ty robisz aferę ja by to była jakaś praca doktorska a to zwykła dyskusja o ciśnieniu oleju i czemu może być za niskie. Dodano po 4 Skoro silnik po REMONCIE, ja podejrzewam zużycie pompy, a wy? Często ciśnienie ucieka panewkami, skoro po remoncie...
Witam proszę o podpowiedz zrobiłem kapitałkę silnika nowy wał korbowy nowe tłoki szlify,praca silnika zaczyna się od czwartego cylindra spalanie gazu wzrosło z 12-13 litrów do 16-18 litrów parownik nowy wyregulowany na analizatorze spalin wskazanie 0,1.Co może być przyczyną takiego wzrostu spalania? Proszę o pomoc.Silnik 1.6 gaznik.
Witam. Zerwanie zamka i obrót panewki grozi niejednokrotnie skrzywieniem wału korbowego do stopnia który uniemożliwia szlif.Miałem taki przypadek.Mechnik z renomowanego warsztatu Zabrze-Maciejów po pomiarach nie przyjął wału do szlifu,powiedział że został skrzywiony poprzez skręcenie.Powodem był duży przebieg silnika i niskie ciśnienie oleju,nic innego....
Można próbować oddać i oszlifować. O ile z odlewem nie będzie kłopotu to ze szlifem już może być. Ale w sumie z każdym zbudowanym wałem będzie ten sam kłopot. Można jeszcze wydrukować....
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
Przy takim luzie? Wał do szlifu i nowe panewki, nie masz problemów z ciśnieniem oleju?
Odkręciłem panewki na pierwszym zniszczona wal wygląda ok czy pomorze wymiana nowych panewek jak myślicie Nie, nie pomoże. Jak Ci się wydaje, od czego ta panewka się zniszczyła? Wał do szlifu i układ smarowania razem z pompą do kontroli. Twoim zdaniem to co to jest "wygląd ok" wału korbowego? Jesteś w stanie ocenić zużycie czopu (owalizację, równoległość...
Witam mam pytanie czy wał korbowy od sw 400 pasuje do silnika 6ct107? I jeżeli wał jest po drugim szlifie to jakie powinny być założone panewki oporowe oraz z jaką siłą dokręcać stopy panewek?
bez wyjęcia silnika i demontarzu ciężko powiedzieć. samo szlifowanie i spasowanie wszystkich elementów nie jest bardzo drogie. może sie jednak okazać że wał jest pęknięty. w każdym razie jeśli już zdecydujesz sie na naprawe to znajdź jakiś porządny zakład szlifierski. mój znajomy robił kiedyś szlif i wszystko co sie z nim wiąże i okazało sie że po złożeniu...
Trafił mi dziś na warsztat T5 2.0 cfc z problemem małego ciśnienia oleju , klient mówi że silnik po remoncie .Nowe panewki główne i korbowe , wał po szlifie , ciśnienie mierzone ledwo 0,4 Atm na zimnym silniku . Zmieniono pompę oleju z pompy napędzanej łańcuszkiem na pompę napędzaną kołem zębatym , nowy ssak oleju , bez żadnej poprawy ciśnienia oleju,...
Nad wałkiem rozrządu jest główny kanał olejowy do którego trafia olej z filtra. A z niego rozchodzi się w dół na wałek rozrządu, skośne kanału na panewki główne wału korbowego, przez kanały w wale na panewki korbowodowe. W górę przez szklanki popychaczy, popychacze do klawiatury. Wałek wyciąg i pomierz skoro już sam mówisz że jest wyrobiony.
Co ile się naprawia Ursusy - co sezon lub dwa. Wiecznie ufajdane olejem, kapiące i ciągle coś jest nie tak. Przeciętny posiadacz ursusa rozbiera go częściej niż własną babę obrazowo mówiąc I tu się z kolegą nie zgodzę. Osobiście mam ursusa 330 od nowości, na liczniku prawie 10 000 mth. Dwa razy wymienione sprzęgło, wałek sprzęgłowy, okładziny hamulcowe...
Jeśli wszystko zrobione dobrze do dlaczego stopuje silnik?. Wypowiedzi kolegi przeczą sobie: "Tak panewki są idealnie dopasowane( z coraz większą siłą dokręcania wał obracał się z większym oporem).","Wał kręci się lekko". Czopów głównych ani korbowych nie dokręca się na max tylko do wartości podanej w instrukcji serwisowej!To że panewki są na np.2 szlif...
Witam, przyczyną zatarcia silnika był źle zrobiony szlif, kilka razy już taki przypadek miałem. Szlifierz źle zamontował wał w maszynie i zrobił jajowate czopy. Najczęściej dzieje się to z korbowymi czopami gdyż na nich jest najciężej ustawić oś wału. dlaczego 1 i 4 się zararł, bo szlifierz ustawiał wał według wewnętrznych czopów.
500km na jakims parszywym oleju mineralnym potem wlewasz olej lepszej jakosci;] Cała magia wycieków syntetyków polega na zwiekszonym ciśnieniu i dozo lepszych własciwosciach smarujacych. Castrola mozesz sobie wlaćjako pierwszy olej mineralny bo jakoscia to on nie grzeszy. Jako olej ostateczny trzymaj sie raczej mobila, midlanda, motula. "Magia wycieku"...
Nie mieszaj zaniedbań użytkownika z rzeczywistą trwałością, jak trzeba pojazd użytkować i o niego dbać masz w instrukcji obsługi. Bo idąc twoim tropem mógłbym napisać, jakie 100tyś w starym silniku. Przecież olej rozcięczony benzyną od jazdy na ssaniu i rozregulowanego gaźnika do tego przestawiony zapłon i mamy 60 tyś dla wału. Do tego pompa oleju zrobiona...
Dobrze rozumiem że w ciągu kilku miesięcy już po raz drugi wymieniasz obecnie panewki? nie. panewek jeszcze wogóle nie wymieniałem. Może masz wał korbowy krzywy? od czego mógłby się skrzywić, o ile jest krzywy? Panewki do wymiany plus wał do szlifu zaryzykuję i wymienię same panewki. a czy można kupić wał z innego silnika? chyba taniej wyjdzie jak...
Udało mi się wreszcie rozwiązać problem. Z racji tego, że pompa od michal_rybka miała inne odsadzenie czujnika położenia wału musiałem założyć starą. Postawiłem wymontować wał korbowy i zawiozłem go do firmy zajmującej się obróbką takich rzeczy. Pan mnie uświadomił, że wał jest mocno zjedzony i nie daje gwarancji, że pierwszy szlif wyrówna powierzchnie...
No tak wszystkie cztery cylindry na szlif sam go nie zrobisz musisz zawiezdz gdzies gdzie maja obróbke silników spalinowych do tedo tłoki nad wymiarowe pierścienie głowice na sprawdzenie dać ewentualnie wał korbowy i masz silniczek na cacy jak chcesz już na dłużej go mieć.
Ja też mam 3P z 87r i już 3 wał korbowy od roku w nim chodzi a szlifów nawet nie liczę a uszczelkę to wymieniam średnio od 4 do 5 razy w roku. nie wiem co w nim siedzi. A co do wysokości wsunięcia tulej to jak mechanik je zakładał to zostawił je na ok. 2-3mm od wierzchu korpusu. Dzięki temu podczas dokręcania głowicy tuleje dopasowały się idealnie do...
Do kolegi "bobytempeltona" takie spawanie bloku między tulejami + frezowanie pod tuleje, u góry i na dole + frezowanie pod głowicę + gwarancja pisemna na pół roku ( przy moim składaniu silnika) koszt 450zł. Dodam kolego, że będąc tam po odbiór bloku klijent przywiózł do spawania blok silnika mercedesa sprintera cdi, gdzie były połupane stopy głowne...
Trzeba to rozebrać i pomierzyć owalizację czopów korbowych i głównych. Jeżeli owal na czopach jest większy niż 0.05 mm wał do szlifu i nowe panewki. Półśrodki są na chwilę. Otwory w korbowodach też trzeba pomierzyć, czy nie są zdeformowane. Także przekoszenie i równoległość stopy i główki wyżej wspomnianych.
a jak zwiększysz tak poj. wał korbowy Ci się nię będzie urywać? i chyba z 70 nie zrobisz 90:) chociaz nawet jak byś zrobł szlif ostateczny to Ci nie wyjdzie 90:D a po za tym na tym normalnym gaziniku już nie pamiętam dokładnie nazwy ale chyba np 16n3-4 to chyba simson o poj. 90 by słabo chodził;/
Dzięki za odpowiedz. Głowice już uzbroiłem i zamontowałem jak i całą resztę, luzy wyszły mi nieco większe niż powinny dokładnie o ok 0.05 do 0.07 czyli odpowiednio 0.15 na dolot i 0.3 na wylot (mieszczą się w przedziale dopuszczalnym) mierzone na sucho wiec po pierwszym odpaleniu powinny się zmniejszyć z racji skasowania luzu wałka rozrządu. co do szklanek...
Stan oleju opanowany. Wrócił do poprzedniego poziomu (benzyna prawdopodobnie odparowała). Niestety panewki klepią jak klepały i wymiana oleju (była poprzednio robiona) nic nie daje. Tak wiec są wystukane. Czy mogę je w ciemno wymienić? Jakie to będzie niosło za sobą konsekwencje i jak długo ma szansę to popracować? Nie wiem jak sprawdzić owalizację...
a jeśli chodzi o wał korbowy to został zmierzony przez szlifierza itd i okazało się że wał trzyma nominalne rozmiary i odradzał mi szlifu, ze względu na dzisiejsze części i przede wszystkim na panewki główne które już nie są produkowane takiej jakości jak dawniej i by się szybko wyrobiły.. więc kazał mi tego nie ruszać tylko kupić nominalne panewki...
Mogę polecić jedną firmę, która zajmuję się szlifami cylindrów, regeneracją karterów i wałów do różnych motocykli. Jeśli wał nie jest kompletnym trupem to zrobią, na życzenie klienta mogą dać także korbowód od innego wały jak yamaha. Jak coś pv. Miałem kiedyś taki przypadek, że zaniosłem do miejscowej firmy wał od wsk 125, który był już regenerowany....
Wysysa prawie wszystko tylko troche na dnie zostaje. Siatki są dobre bo były stare i na nich nie wysysał oleju a zaczął wysysać po remoncie silnika(wymieniono tłoki tuleje i pierścienie). Na starym filtrze próbowaliśmy bez wkładu z 1, z 2 i z 3 iciągle to samo. Na nowym filtrze( jest inny niż stary zamiast wkładów ma taką wkładaną siatkię) wysysał również...
Gdy stary wał wykręcałem z kanałków spływał olej i to nie mało czyli tam był więc jakieś smarowanie było może było słabe więc dla pewności kupiłem nową pompę... A wspomniałem również że wcześniej ropa była w oleju więc olej był za rzadki i to podejrzewam że było przyczyną zatarcia... Nie zwalam całej winy na mechanika że wszystko spartolił tylko że...
Zamiast tych śmiesznych gaźników rozglądnął byś się za jakimś dellorto ze skutera 12mm. Innych części niż almot raczej nie dostaniesz. Cylinder oryginalny do szlifu nie trudno raczej znaleźć, wał korbowy zostawił bym z łożyskiem igiełkowym (ten nowszy). Tłok można dopasować ze skutera (na allegro masz tłoki po 20-30zł są 10x lepsze jak te oryginalne....
Wymieniałem wał korbowy ale quad jedzil coś około 1h rozrząd jest dobrze ustawiony. Ale to wygląda tak jakby tłok i zawory chodziły odwrotnie ale wał kręci się w prawa stronę. Myślałem że zawory są nieszczelne i zrobiłem szlif zaworów i trzymają ale to nie przyczyna zaworów
Kup sobie "KRETA" do rur kanalizacyjnych lub sodę kaustyczną, rozpuść w wodzie i zanurz w niej tę część korbowodu. Aluminium rozpuści się i nie pozostanie po nim śladu, nie szlifuj papierem ani tym bardziej nie usuwaj tego na tokarce.
Witam, mam pewien problem w Golfie IV 1.4 16v mianowicie, samochod szarpał w zakresie 2-3 tys obrotów, ostatnio musiałem zmienić uszczelke pod głowicą olej w zbiorniczku płynu chłodzącego, przy wymianie tej uszczelki przy okazji zaprzyjaźniony zakład zrobił mi: 1. wymiana uszczelki pod głowicą i wszystkie jakie było trzeba plus od odmy komplet. 2. wyjeta...
Pewnie typowo dla birggsa urwały się aluminiowe korby. Tylko one nie urywają się ot tak. Najczęściej przedmuch na uszczelce głowicy do kanału popychaczy. Wtedy spaliny dostają się do skrzyni korbowej. Tam mieszają się z mgłą olejową i odmą w dolot. Efekt podczas koszenia (obciążenia) silnik potrafi wypić cały olej w 1-2 godziny. Jak się tego nie zauważy...
Łożysko igiełkowe dałem nowe , łożyska wszystkie na korbie , uszczelniacze tez Skoro wszystko wymieniłeś. To i rozbierałeś silnik, i wszystko oczyściłeś. To po co pytasz o to: Ale jak pierscien by tam byl to tak czy inaczej powinien chociaz na chwile zalapac? Gdybyś rozbierał i wymieniał tak jak piszesz łożyska, uszczelniacze, to raczej by zapalił....
szlif wału szlif wału koszt szlif wału osiowanie
nierówny praca gaźnik kosiarka najlepszy dostawca internetu warszawa grundig davio
zasilacz laboratoryjny urządzenie wielofunkcyjne duplex
Lokalizacja bezpiecznika świateł postojowych Scania Irizar Jak odkręcić głowicę w Scania R450?