Obrotomierz pobiera impulsy ze sterownika silnika. Przewody: niebieski i szaro-niebieski.
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Na wałku jest sztyft, po wykręceniu czujnika jak wkręcisz czujnik zegarowy możesz sprawdzić ustawienie pompy. Sygnał idzie na zacisk TD tego sterowniczka.
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
impuls do obrotomierza jest brany z koła zamachowego czujnik znajduje się w obudowie sprzęgła,brązowa lub czarna kostka 3-krotna.
A tak zaznaczyłem bo to różnie może być. Wystarczy, że ma jakiś francuski nastawnik na pompie i już czujnik potrzebny.
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
https://obrazki.elektroda.pl/7406837400_... Chyba siła wyższa musi w tym maczać palce, bo przymierzałem się od kilku lat(!) z publikacją tego projektu i ciągle albo brak czasu albo skleroza... a tu trafił się konkurs no to jak nie skorzystać :) Urządzenie o, którym mowa w temacie to bardzo prosty i niezwykle przydatny (przynajmniej...
Jakie to jest napięcie dodatnie? 12-14V czy indukuje się duże wyższe? Jeśli możesz pogrzebać w obrotomierzu, to lepiej zobacz co tam siedzi. Być może da się zmienić stałą czasową całkującego filtra RC (czyli wymienić kondensator) albo np. wymienić kwarc przy jakimś scalaku na dwa razy mniejszy, co też pewnie załatwi sprawę. Jeśli nie, to tylko podwajacz.
Jak obrotomierz wymaga impulsów z uzwojenia pierwotnego cewki, to musisz je wziąć z pod "dekielka" na niej
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
do alternatora dochodza 3 kable. nie jestem pewiem ale 2 to chyba od ładowania a ten jeden to ten po którego odłączeniu gasnie obrotomierz. Sugeruje Pan ze te tetnienia które wystepuja po wyprostowaniu jednopołówkowo napiecia przemiennego sa doprowadzone do licznika impulsów i sa one wystarczajace do tego aby licznik działał.
Może nie być zasilania obrotomierza lub brak impulsów - to na początek.
Da się zauważyć coś takiego, że silnik ma stałe obroty, trzymając gaz, a obrotomierz idzie w górę, jakbym dawał gazu, co mnie właśnie dziwiło. Dodano po 4 Tam są 2 cylindry i zapłon daje 2 impulsy na 1 obrót. Cylindry chodzą na przemian, więc raz jeden cylinder, raz drugi ma iskrę "na górze", ale i niestety na dole. Jak silnik siedzi w Jawie i jest...
Problem mój dotyczy wskazań obrotomierza licznika w Passacie B3 1,6 TDi (silnik SB bez jakiej kolwiek elektroniki), a licznik pochodzi też z Passata B3 tylko z silnika AAZ 1,9TD i zaniża obroty o ok. 50%. Czyli częstotliwość na wtyczce "W" alternatora była by za niska. I tak zachdzę w głowę :D jak by częstotliwość tych impulsów podnieść. W grę wchodzi...
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który chcesz.
ICL7106 pokazuje napięcie, a nie częstotliwość - chyba trochę bez sensu byłoby zamieniać częstotliwość na napięcie, by je przetworzyć na ICL7106, zamiast zrobić po prostu zliczanie impulsów.
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
Tak, będziesz mógł. Jeśli chcesz liczyć w czasie (a nie chcesz) to mierzony przebieg doprowadzasz do wejścia zegarowego timera, w efekcie każdy impuls powoduje zwiększenie wartości licznika o jeden. Skoro chcesz mierzyć szerokość impulsu to wykorzystujesz wejście ICP timera - timer taktujesz z maksymalną częstotliwością, z kolei impulsy z obrotomierza...
Gdyby obroty silnika były stałe, nie zmienne, nie byłoby problemu zrobić taki "powielacz impulsów". Niestety obroty silnika, szczególnie w motocyklu są "zmienne bardzo", i zrobienie tego nie będzie proste. Moim zdaniem warto pójść w modyfikację obrotomierza, będzie to łatwiejsze.
impuls idzie z czujnika koła zamachowego,lecz przyczyna lezy w samym zestawie wskaznikow ,dokładnie w procesorze
robilem cos takiego i tez poszedlem drogą licznika i timera. Timer odmierzał kwanty czasu, a licznik przerwania INT0. Dodatkowo wykorzystałem sobie jakieś przełączniki DIP do zmiany szerokości okienka czasowego w których liczone są impulsy.
Nie jestem pewien ale chyba to powinno zadzialac: http://obrazki.elektroda.net/51_12471798... Dioda Zener`a np. 5,1V I wazna jest biegunowosc podlaczenia cewki ale to mozna sprawdzic empirycznie. Jednak niech ktos powie czy ten uklad ma szanse zadzialac. Pomysl moze nad innym sposobem wykrywania obrotow silnika. Znajdz schemat elektryczny swojego...
Mozna przeanalizować jakiś schemat obrotomierza.
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
Yaro 77 , masz niekontakt , przerwa , na kabelku od "cewki " do obrotromierz lub brak zasilania na nim!
Zainteresuj się funkcją Input Capture Unit - opis oraz przykład dla C: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
W tym układzie możliwe jest zastosowanie zasilania tego klucza z akumulatora, który daje coś między 12-13V? Czy trzeba jakiś stabilizator napięcia jeszcze wcześniej dać? Podejrzewam że napięcie impulsów na obrotomierz nie jest jakieś krytyczne (o ile obrotomierz jest poprawnie skonstruowany). Obrotomierz i tak interpretuje częstotliwość a jedynie może...
Obrotomierz zawiera elektronikę służącą do zliczania (w czasie) impulsów dochodzących z układu zapłonowego lub czujnika umieszczonego na wale silnika. Elektronika przetwarza to na napięcie stałe powodujące wychylenie wskazówki obrotomierza (oczywiście przy wskaźniku analogowym). Im szybciej kręci silnik, tym większa częstotliwość impulsów i większe...
Przykład na ATmega8: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
nie wiem jak w peugot ale w innych to impuls jest brany z alternatora lub pompy paliwowej
Co można z tego zrobić: Zegarek, wyświetlacz jakichś liczb, minutnik, licznik impulsów, prędkościomierz do roweru, obrotomierz... Jak: Poszukaj o programowaniu procesorów AVR (przez ISP), dokumentacja ATTiny2313, języki C, BASCOM
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
Audi B4 licznik elektroniczny????? Tam jest mechaniczny .Impuls obrotomierza brany z komputera.
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Impuls bierzesz z tego cewki, podłączasz tam gdzie idzie cienki czarny przewód od aparatu zapłonowego. Absolutnie nie podłączasz nic do kabli WN!!!! Co do przewodów... musisz sprawdzić omomierzem, a jak nie masz to trzeba znaleźć masę, (chyba ten kawałek białego kabelka to na 99%masa) i sprawdzać dołączając plus, gdzie będzie podświetlenie, zostanie...
Prędkość pojazdu: przewód nr 6739 na BSM - styk 14, kostka 16 stykowa czarna i styk 2, kostka 10 stykowa czarna. Jak również na sterowniku wtrysku - styk G2, kostka 48 stykowa brązowa. Prędkość obrotowa silnika: kostka cewki zapłonowej, styk 1 lub 2. Jak również na sterowniku wtrysku, odpowiednio styk G3 i H3, kostka 32 stykowa czarna.
ja bym radził sprawdzić najpierw czy przerwa na stykach w aparacie zapłonowym jest odpowiednia, to ma wpływ na przebieg impulsów
Bardzo mi się to spodobało czy wiesz może z kąd wziąśc impulsy dla tego wskaźnika w dieslu. Próbowałem z alternatora ale jest w nim wbudowany regulator i na zewnątrz nie ma żadnych impulsów.
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Witam. Mam problem z obrotomierzem w autobusie Volvo B12 1999 rok. Alternator sprawdzony przez profesjonalna firmę, ładuje i daje impuls na obrotomierz. Problem w tym, że wiązka w samochodzie ma tylko jeden przewód do podłączenia kontrolki ładowania a drugiego na obrotomierz brak. Sam zegar zmieniałem i taki sam efekt (stary typ deski jak w Volvie F,...
A do czego tam WAIT1 z tego co wiem to nie jest to dokładna metoda pomiaru czasu bramkowania 1s . W którymś ze starych EDW był artykuł na temat budowy częstotliwościomierza. Właściwym rozwiązaniem jest użycie jednego z zegarów do bramkowania czasu pomiaru a drugiego do zliczania ilości impulsów.
(at)78db78 Już Ci napisałem. Mam powtórzyć? Wszystkie obrotomierze np. w skuterach tak działają. W silnikach dwusuwowych 1 impuls na jeden obrót wału.
O co ci chodzi? To chcesz obrotomierz, czy licznik obrotów/impulsów? Masz dostępne opisy obrotomierzy optycznych, które realizują podstawowy pomiar ilości obrotów na minutę. Możesz sobie jedynie wejście przerobić. Na pewno też znajdziesz jakiś licznik impulsów.
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
puszczam dźwięk o częstotoliwości 30 hz to powinien coś pokazywać. czy ty nie rozumiesz, że ten obrotomierz ma na wejściu układ RC z obcinaczem diodowym i do jego wysterowania potrzebny jest impuls o odpowiedniej amplitudzie, minimum 200V? Taki impuls powstaje podczas komutowania uzwojenia cewki.
Kolego po co wywarzać otwarte drzwi?? http://serwis.avt.pl/manuals/AVT2711.pdf Atmega16 do obrotomierza to lekka przesada. Można multipleskować. Jeśli chciałbyś zrobić obrotomierz analogowy (wskazówkowy) to polecam zrobić tak: układ filtracji impulsów taki jak w AVT ---> jakiś mały AVR -----> serwo modelarskie.
Nie wiem czy mam racje ale w tym obrotomierzu wystarczyłoby zmienić kondensator przy wejściu impulsów tak jak w obrotomierz od poloneza (na złomowisku kilka zł wiec może kup taki zamiast robić nowy) P.S. Z kąt te 500Hz?? co to za autko.
można przekładać do woli jaki się chce, jeśli masz Astrę Classic 1.6 to plug&play ale jeśli masz Astrę Classic 1.4 (na aparacie zapłonowym) to tam we wiązce brak jednego kabelka od impulsów obrotomierza który trzeba sobie dorobić, tutaj opisałem na końcu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Chej! Jak podepniesz kostki to ma działać.Ople mają wyprowadzony impuls do obrotomierza.
W benzynie impuls na obrotomierz idzie z cewki a w dieslu z alternatora w isuzu jest takie wyprowadzenie jak na rysunku
A gdzie podłączyłeś impuls :?: Pozdr
Ja stawiam że masz obrotomierz sterowany impulsami z cewki.
To zrób wstępny podział częstotliwości... Tak żeby otrzymać jeden impuls na obrót...
Tam cewka sterowana jest impulsem masy.
Zegary od BMW (chyba od E30 w górę) mają to do siebie że prędkościomierz jest sterowany elektronicznie (impulsator). Obrotomierz oczywiście to też licznik impulsów. Więc dalej to już z górki dla wprawnego elektronika.
Prędkościomierz tak samo tylko impuls z czujnika na skrzyni
Prosty dzielnik częstotliwości możesz zrobić na układzie 4017 według poniższego schematu. http://obrazki.elektroda.pl/5403283600_1... Jeśli dalej będzie problem z drganiem styków kontraktonu możesz zastosować jedną bramkę NAND układu 4093, która zawiera wbudowany przerzutnik Schmidta. Dzięki temu dość łatwo można wyeliminować drgania...
Prawdę mówiąc, liczyłem na odpowiedź - weź z tego czy tamtego samochodu :D układ NE555 jest wstanie zmienić impuls z komputera na impuls dla obrotomierza? dobrze to zrozumiałem ?
zastanawiam sie nad wymiana szafy w polonezie z kwadratowej na ogragla, tyle ze mam taki problem czy bedzie dzialal prawidlowo obrotomierz?? z reszta (kontrolek) poradze sobie bez problemu. w gaznikowym (moim) kwadratowym obrotomierzu na 1 obrot walu korbowego przypada 2 impulsy. a na wtrysku?? w polonezie na wtrysku cewki sa podojne 1,4 i 2,3 czyli...
To teraz troszkę mi namieszałeś, ATmega 16 ma ICP1 przy nóżce Timera 1, ja odmierzam impulsy 2-ch sygnałów... Co do sposobu zliczania impulsów za pomocą T0/T1 to po co używać 3 timer do odmierzania okresu czasu. Przecież okres jest odmierzany na przemian. Gdy T1 zlicza impulsy obrotomierza to T0 odlicza okres, po tym okresie T0 zaczyna zliczać impulsy...
Normalnie wziąłbym oscyloskop lub podobne urządzenie które powinno znajdować się w szanującym się serwisie samochodowym. Metodą domową musiałbyś wziąć jakąś diodę LED z rezystorem, podłączyć ją pod wyjście TACHO modułu i poprzez ruch diody przed oczami powinna być widoczna "ścieżka" z impulsami. Obrotomierz można sprawdzić podłączając go pod generator...
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Być może nie na połączenia obrotomierza z modułem zapłonowym. To moduł właśnie generuje impulsy do obrotomierza.
Witam !!! Propnuje sprawdzić wszystkie luty w instalacji i mase i zasialanie , ponadto jeżeli w sterowniku jest wilgoć to tez może robić takie cuda , sprawdzić piny przy kostce do sterownika i ewntualnie przełącznik czy nie jest gdzieś przetarta podczas przeciągania do wnętrza samochodu , bądź niknący impuls obrotomierza . Pozdr
Potrzebny mi schemat podłączenia a nie widok od tyłu :!: :|
licznik jest elektryczny, często pada wiązka przy wtyczce od impulsatora, czujnik obrotomierza zależy od wersji, czujnik z boku skrzyni przy kole zamachowym albo przy pompie wtryskowej mechaniczny czujnik generujący impulsy.
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
"W" - to impulsy do obrotomierza. To tak dla dopełnienia całości.
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
Witam! Pracuję nad pewnym układem do zamocowania w Polonezie i mam w związku z tym kilka pytań. 1) Jak wygląda przebieg impulsów wchodzących do obrotomierza w Polonezie? 2) Jaka jest amplituda napięć tych impulsów oraz maksymalne napięcie tam występujące? 3) Jaka jest maksymalna obciążalność prądowa tej linii? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Z cewki idą 2 przewody jeden to 12Vpo zapłonie a drugi brązowy to zczytywanie obrotów z silnika( lub podłączony pod impuls obrotomierza ) jeżeli komputer gazowy nie widzi ze silnik pracuje to nigdy nie przełączy się na gaz. Podłącz kompa i zobacz czy centralka czyta obroty ( odpal auto na benzynie i powinno wskazywać obroty silnika) jak ich nie czyta...
Witam na 100% alternator , impuls dla obrotomierza brany jest z alternatora , sprawć naciąg paska jeśli się ślizga to też jest taki objaw.
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Sorry że nie odpowiem na twój problem, bo jeszcze nie mam takiego zestawu w swojej ibizie. Mam zamiar dokonać zakupu i wymiany na licznik z obrotomierzem, tak jak u Ciebie. Jeśli możesz to napisz czy już uporałeś się z tym problemem i gdzie podłączyłeś styk impulsów od obrotomierza - chodzi mi w które miejsce. Pozdrawiam
Witam: Tak jak w tytule posiadam Toyotę Hiace 2,4 diesel fabrycznie nie posiada ona obrotomierza,więc postanowiłem zakupić do tego modelu obrotomierz od Toyoty Hiace z tego samego rocznika tylko z modelu 2,4 Turbo diesel.Wszystko idealnie pasuje obrotomierz posiada 3 wyjścia (+,-,i wyjście pod impuls)I tu przejdę do sedna mojego problemu nie wiem gdzie...
Witam Racja ,jeszcze przewód od alternatora do licznika.Na ogół obrotomierz dostaje impuls właśnie od alternatora.
Dzięki Piotrek. Jak jest sterowany obrotomierz? Impulsami?
Temat ogarnięty - czujnik Halla załatwił sprawę.
Witam. Sorry za odświeżanie starego tematu, ale mam podobny problem. Kupiłem zegary do xantii z 95 roku, a moja jest z 96 i w mojej impuls z czujnika położenia wału jest wzmacniany na płytce w samych zegarach a w tej z której zegary kupiłem, impuls był wzmacniany przez komputer. Moje pytanie polega na tym, jak wzmocnić ten impuls, żeby obrotomierz ożył?...
Powiem dokładniej o co chodzi: Kupiłem wyświetlacz biegów do auta rajdowego, w którym nie ma impulsatora. Do wyświetlacza podpiąć trzeba: 12v, mase, impuls z obrotomierza, impuls z prędkościomierza. Wyświetlacz się uruchamia, impuls z obrotomierza ma, bo można ustawić mruganie przy pewnych obrotach i to działa. Ewidentnie nie otrzymuje impulsu z prędkościomierza....
Ale mogą przekazywać ten sa impuls...
Myślę, że sterownik od instalacji gazowej może zakłucać pracę obrotomierza impulsami generowanymi do zaworu krokowego.
Spawdze jutro bo ato mam u blachaza i cos mi tam nawywijal z instalacja
Witam. Podłączałem obrotomierz i nic nie wskazuje. Czy jest impuls z komputera na obrotomierz jest mniejszy bo okazuje się że po podłączeniu przyżądu do ustawiania zapłonu jest impuls bo lampa stroboskopowa mruga. Nie chcę podłączać do cewki. Pozdrawiam. Marcin.
Nie wymieniasz scalaka, tylko dobierasz elementy RC żeby skrócic czas trwania impulsów.
W f125 masz zapłon analogowy czyli taki z przerywaczem i krzywką,w clio masz zapłon elektroniczny z czujnikiem HALA, masz prostą odpowiedź!!! Prawdopodobnie problem przestanie istnieć jeżeli zastosujesz jakiś układ formowania impulsów dla obrotomierz, który będzie dawał impulsy o stałej amplitudzie.
Witam. Tranzystor jako [url=http://e-fizyka.eu/podrecznik/18-po... Pozdrawiam
Opiszę do czego doszedłem, może komuś sie przyda. Za pomiar obrotów silnika odpowiada mały cztero pinowy moduł przy bloku silnika z prawej strony zaraz za czujnikiem wałka rozrządu. Układ ma coś wspólnego z pomiarem pradu cewek wysokiego napięcia i wyprowadzeniem impulsów na obrotomierz. Bez modułu silnik nie odpala (brak iskry) i nie pokazuje obrotów...
dzieki andy,jest wyprowadzone "W" ,wiec jest pieknie,ciekawe czy ten impuls podpasuje pod obrotomierz z benzyny,trzeba sprawdzic ;) pozdrawiam!
co to za obrotomierz dlaczego chcesz brać impuls przewodu WN?
Domyślam się że obrotomierz jest analogowy (wskazówkowy) a jego skalowanie nie pokrywa sie z zakresem obrotów. Jeśli tak, to nie trzeba nic dzielić czy mnożyć, tylko zmienić szerokośc impulsu w obrotomierzu. Takim sposobem możemy go przeskalować np o 1.5. Jesli zwężymy te impulsy, zanizymy wskazania obrotomierza o procent ich zwężenia. I odwrotnie....
Ten obrotomierz potrzebuje zasilania 12V oraz też impulsów obrotów z takiej instalacji.
podpinasz pod zasilanie-proste przecież,i jeżeli to chodzi o impulsy to jeżeli chodzi o obrotomierz z laniego-pod zimny zacisk cewki (trzeba odchaczyć tą zaślepkę)Oryginalny obrotomierz w golfie jest sterowany impulsami z ECU.
to teraz kolega motul77 pokaże nam jak za pomocą potencjometru zmienić częstotliwość impulsów.
obrotomierz impuls licznik impuls obrotomierz obrotomierz diesel impuls
szary kabel centralny zamek wymiana wydech tablica autobus
Głośnik Bluetooth przerywa muzykę komunikatami głosowymi Schemat podłączeń radia Fiat Doblo 2019