https://obrazki.elektroda.pl/7406837400_... Chyba siła wyższa musi w tym maczać palce, bo przymierzałem się od kilku lat(!) z publikacją tego projektu i ciągle albo brak czasu albo skleroza... a tu trafił się konkurs no to jak nie skorzystać :) Urządzenie o, którym mowa w temacie to bardzo prosty i niezwykle przydatny (przynajmniej...
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
Obrotomierz pobiera impulsy ze sterownika silnika. Przewody: niebieski i szaro-niebieski.
Jak obrotomierz wymaga impulsów z uzwojenia pierwotnego cewki, to musisz je wziąć z pod "dekielka" na niej
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Na wałku jest sztyft, po wykręceniu czujnika jak wkręcisz czujnik zegarowy możesz sprawdzić ustawienie pompy. Sygnał idzie na zacisk TD tego sterowniczka.
Mozna przeanalizować jakiś schemat obrotomierza.
Może nie być zasilania obrotomierza lub brak impulsów - to na początek.
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
impuls do obrotomierza jest brany z koła zamachowego czujnik znajduje się w obudowie sprzęgła,brązowa lub czarna kostka 3-krotna.
Nie jestem pewien ale chyba to powinno zadzialac: http://obrazki.elektroda.net/51_12471798... Dioda Zener`a np. 5,1V I wazna jest biegunowosc podlaczenia cewki ale to mozna sprawdzic empirycznie. Jednak niech ktos powie czy ten uklad ma szanse zadzialac. Pomysl moze nad innym sposobem wykrywania obrotow silnika. Znajdz schemat elektryczny swojego...
Tam też powstają spore napięcia przy wyłączaniu - ale już nie takie wysokie, jak po stronie wtórnej. Na wszelki wypadek zamiast opornika 1k użyj np. 10kΩ 1W. Jakie jest dopuszczalne napięcie sygnału podawanego na obrotomierz?
Jeżeli pin ustawiony masz na wejście to on sprawdza co na nim jest. Nie myl wejścia z wyjściem i nie ma tu znaczenia, czy to będzie zwykły port I/O czy z funkcją przerwania INT - wejście jest wejściem. Fakt, że masz możliwość włączenia rezystorów pull-up lub pull-down, jednakże w tym przypadku jest to zbędne bo R34 będzie działać jako pull-up (i to...
Zainteresuj się funkcją Input Capture Unit - opis oraz przykład dla C: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Przykład na ATmega8: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Obrotomierz zawiera elektronikę służącą do zliczania (w czasie) impulsów dochodzących z układu zapłonowego lub czujnika umieszczonego na wale silnika. Elektronika przetwarza to na napięcie stałe powodujące wychylenie wskazówki obrotomierza (oczywiście przy wskaźniku analogowym). Im szybciej kręci silnik, tym większa częstotliwość impulsów i większe...
Wyciąg z Polskiej wersji dokumentacji atmegi16 (znajdziesz bez problemu odniesienie do 32): ICES1 - Wybór zbocza zdarzenia na pinie ICP1. Bit ten służy do określenia rodzaju zbocza, które będzie interpretowane jako zdarzenie Input Capture na pinie ICP1. ICES1 = 0 - oznacza wybór zbocza opadającego, ICES1= 1 to zbocze narastające. Tutaj masz obrotomierz...
Nie wiem czy mam racje ale w tym obrotomierzu wystarczyłoby zmienić kondensator przy wejściu impulsów tak jak w obrotomierz od poloneza (na złomowisku kilka zł wiec może kup taki zamiast robić nowy) P.S. Z kąt te 500Hz?? co to za autko.
Dzięki Piotrek. Jak jest sterowany obrotomierz? Impulsami?
daj mi meila nie umiem wstawić schematu na forum przesle schemat i zdjecie pogladowe gdzie jest zamontowany
A tak zaznaczyłem bo to różnie może być. Wystarczy, że ma jakiś francuski nastawnik na pompie i już czujnik potrzebny.
do alternatora dochodza 3 kable. nie jestem pewiem ale 2 to chyba od ładowania a ten jeden to ten po którego odłączeniu gasnie obrotomierz. Sugeruje Pan ze te tetnienia które wystepuja po wyprostowaniu jednopołówkowo napiecia przemiennego sa doprowadzone do licznika impulsów i sa one wystarczajace do tego aby licznik działał.
Myślę, że sterownik od instalacji gazowej może zakłucać pracę obrotomierza impulsami generowanymi do zaworu krokowego.
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Witam. Trochę się nie jasno określiłem. Więc jest to silnik w Karmann Ghia taki jak w garbusie sterowanie cewką jest przerywaczem w aparacie zapłonowym, który zwiera do masy, ja zastąpiony mam ten mechaniczny przerywacz modułem elektronicznym ale to nic nie zmienia w sterowaniu obrotomierza, który jest sterowany impulsami bezpośrednio z tego przerywacza...
Zegary od BMW (chyba od E30 w górę) mają to do siebie że prędkościomierz jest sterowany elektronicznie (impulsator). Obrotomierz oczywiście to też licznik impulsów. Więc dalej to już z górki dla wprawnego elektronika.
A do czego tam WAIT1 z tego co wiem to nie jest to dokładna metoda pomiaru czasu bramkowania 1s . W którymś ze starych EDW był artykuł na temat budowy częstotliwościomierza. Właściwym rozwiązaniem jest użycie jednego z zegarów do bramkowania czasu pomiaru a drugiego do zliczania ilości impulsów.
Potrzebny mi schemat podłączenia a nie widok od tyłu :!: :|
Temat ogarnięty - czujnik Halla załatwił sprawę.
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
Ja stawiam że masz obrotomierz sterowany impulsami z cewki.
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
Witam , Citrone Berlingo 2.0 Hdi z 2000r. skąd dostaje impuls obrotomierz bo niedzieła .
Tak, będziesz mógł. Jeśli chcesz liczyć w czasie (a nie chcesz) to mierzony przebieg doprowadzasz do wejścia zegarowego timera, w efekcie każdy impuls powoduje zwiększenie wartości licznika o jeden. Skoro chcesz mierzyć szerokość impulsu to wykorzystujesz wejście ICP timera - timer taktujesz z maksymalną częstotliwością, z kolei impulsy z obrotomierza...
ICL7106 pokazuje napięcie, a nie częstotliwość - chyba trochę bez sensu byłoby zamieniać częstotliwość na napięcie, by je przetworzyć na ICL7106, zamiast zrobić po prostu zliczanie impulsów.
W tym układzie możliwe jest zastosowanie zasilania tego klucza z akumulatora, który daje coś między 12-13V? Czy trzeba jakiś stabilizator napięcia jeszcze wcześniej dać? Podejrzewam że napięcie impulsów na obrotomierz nie jest jakieś krytyczne (o ile obrotomierz jest poprawnie skonstruowany). Obrotomierz i tak interpretuje częstotliwość a jedynie może...
Kolego po co wywarzać otwarte drzwi?? http://serwis.avt.pl/manuals/AVT2711.pdf Atmega16 do obrotomierza to lekka przesada. Można multipleskować. Jeśli chciałbyś zrobić obrotomierz analogowy (wskazówkowy) to polecam zrobić tak: układ filtracji impulsów taki jak w AVT ---> jakiś mały AVR -----> serwo modelarskie.
Witam Racja ,jeszcze przewód od alternatora do licznika.Na ogół obrotomierz dostaje impuls właśnie od alternatora.
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Co można z tego zrobić: Zegarek, wyświetlacz jakichś liczb, minutnik, licznik impulsów, prędkościomierz do roweru, obrotomierz... Jak: Poszukaj o programowaniu procesorów AVR (przez ISP), dokumentacja ATTiny2313, języki C, BASCOM
Problem mój dotyczy wskazań obrotomierza licznika w Passacie B3 1,6 TDi (silnik SB bez jakiej kolwiek elektroniki), a licznik pochodzi też z Passata B3 tylko z silnika AAZ 1,9TD i zaniża obroty o ok. 50%. Czyli częstotliwość na wtyczce "W" alternatora była by za niska. I tak zachdzę w głowę :D jak by częstotliwość tych impulsów podnieść. W grę wchodzi...
puszczam dźwięk o częstotoliwości 30 hz to powinien coś pokazywać. czy ty nie rozumiesz, że ten obrotomierz ma na wejściu układ RC z obcinaczem diodowym i do jego wysterowania potrzebny jest impuls o odpowiedniej amplitudzie, minimum 200V? Taki impuls powstaje podczas komutowania uzwojenia cewki.
Zgadza się. Proste jak ktoś zrobi to za ciebie. Nie znam się za bardzo , ale może są jakieś gotowe moduły, które wystarczy połączyć? Pytam osoby, które się znają. Może chociaż naprowadzić na coś? https://www.google.com/search?client=fir... ( plus sprawdzenie kompatybilności sygnału)
... Obrotomierz wykorzystuje impuls ktory idzie bezposrednio na cewke w/n, ktora daje za kazdym razem jedna iskre: raz na jeden cylinder, raz na drugi.
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który chcesz.
Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi rocznik 1999. Dziękuję za zainteresowanie i czekam na odpowiedzi :)
To zrób wstępny podział częstotliwości... Tak żeby otrzymać jeden impuls na obrót...
Prędkościomierz tak samo tylko impuls z czujnika na skrzyni
W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
Z tego co pamietam to obrotomierz działa na impulsach z silnika. Dodanie tutaj potencjometra nic nie zmieni.
Impuls bierzesz z tego cewki, podłączasz tam gdzie idzie cienki czarny przewód od aparatu zapłonowego. Absolutnie nie podłączasz nic do kabli WN!!!! Co do przewodów... musisz sprawdzić omomierzem, a jak nie masz to trzeba znaleźć masę, (chyba ten kawałek białego kabelka to na 99%masa) i sprawdzać dołączając plus, gdzie będzie podświetlenie, zostanie...
Witam. Potrzebuję informacji w jaki sposób zwiększyć czułość tego obrotomierza, gdyż impuls o napięciu 20v nie robi na nim wrażenia. Potrzebuję dać mu sterowanie w okolicach 5v do 15v. Załączam schemat podobny do mojego obrotomierza.
Prędkość pojazdu: przewód nr 6739 na BSM - styk 14, kostka 16 stykowa czarna i styk 2, kostka 10 stykowa czarna. Jak również na sterowniku wtrysku - styk G2, kostka 48 stykowa brązowa. Prędkość obrotowa silnika: kostka cewki zapłonowej, styk 1 lub 2. Jak również na sterowniku wtrysku, odpowiednio styk G3 i H3, kostka 32 stykowa czarna.
Yaro 77 , masz niekontakt , przerwa , na kabelku od "cewki " do obrotromierz lub brak zasilania na nim!
Witam. Mam problem z obrotomierzem w autobusie Volvo B12 1999 rok. Alternator sprawdzony przez profesjonalna firmę, ładuje i daje impuls na obrotomierz. Problem w tym, że wiązka w samochodzie ma tylko jeden przewód do podłączenia kontrolki ładowania a drugiego na obrotomierz brak. Sam zegar zmieniałem i taki sam efekt (stary typ deski jak w Volvie F,...
Prosty dzielnik częstotliwości możesz zrobić na układzie 4017 według poniższego schematu. http://obrazki.elektroda.pl/5403283600_1... Jeśli dalej będzie problem z drganiem styków kontraktonu możesz zastosować jedną bramkę NAND układu 4093, która zawiera wbudowany przerzutnik Schmidta. Dzięki temu dość łatwo można wyeliminować drgania...
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
nie wiem jak w peugot ale w innych to impuls jest brany z alternatora lub pompy paliwowej
Okazało się ze jeden z układów 7490A był uszkodzony. Po wymianie wskazuje prawidłowo z tym ze należy teraz skalibrować obrotomierz. Z czujnika optoelektrycznego na jeden obrót silnika jest wysyłane do obrotomierza 60 impulsów. W tej chwili wskazuje za dużo obrotów/min w porównaniu z innym obrotomierzem. Ktoś podpowiedziałby na podstawie schematu które...
Zastosuj układ z obrotomierza: monoflop na "555" i układ całkujacy na wzmacniaczu operacyjnym np. OPA2337, wtedy jego druga połówka będzie generatorem prądowym w pętli.
co to za obrotomierz dlaczego chcesz brać impuls przewodu WN?
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Powiem dokładniej o co chodzi: Kupiłem wyświetlacz biegów do auta rajdowego, w którym nie ma impulsatora. Do wyświetlacza podpiąć trzeba: 12v, mase, impuls z obrotomierza, impuls z prędkościomierza. Wyświetlacz się uruchamia, impuls z obrotomierza ma, bo można ustawić mruganie przy pewnych obrotach i to działa. Ewidentnie nie otrzymuje impulsu z prędkościomierza....
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
BlueDraco Podłącz wyjście czujnika do uC przez rezystor Przy zliczaniu impulsów z prędkościomierza nie mogę napięcie zbyt duże i tam płyną malutkie prądy(można dać diode zenera 4.7V z R do masy w razie czego). Tak samo przy obrotomierzu amplituda wynosi około 6V i sa tam (Szpliki) dlatego myślę nad zastosowaniem tego układu 74HC04. Eagle Rozumiem twoją...
tak mnie naszło, bo się pytałem jednego ze sprzedawców na alledrogo a ten właśnie podpowiedział mi że, ten obrotomierz bierze impuls z ... alternatora 8) W rajdówce mam zamontowany alternator z Mitsubishi Colt z dwoma pinami w kostce - 1. wzbudzenie, 2. ??? może pójść w tym kierunku ? ale nie wiem jak to powinno działać ?
Od razu mówię ,że jestem laikiem i mogę używać złych określeń. Witam czy jest tu jakaś mądra głowa która pomoże rozwiązać problem z podłączeniem obrotomierza w motocyklu KTM EXC 250f 2008-2011. Problem polega na tym że obrotomierz sterowany jest masa. Impuls w motocyklu z CDI do kabla który przychodzi do cewki wysokiego napięcia jest impulsem plusowym...
Witam jak w temacie chciałem zmienić licznik w LT 35 2,8TDI 96kw . Miałem bez obrotomierza i był w milach(kiedyś lt był anglikiem i został mi do zmiany licznik) Więc kupiłem licznik i jest w nim obrotomierz ,wszystko działa poza obrotomierzem. Co zrobić żeby zaczął działać co trza podjąć skąd podciągnąć impuls do obrotomierza.Jeszcze jedno instalacja...
Dobry dowcip, podoba mi się. Obrotomierz ze starego diesla sterujesz impulsami o kształcie prostokąta.
Audi B4 licznik elektroniczny????? Tam jest mechaniczny .Impuls obrotomierza brany z komputera.
Podłącz plus, masę i sygnał z cewki dowolnego silnika benzynowego (z tradycyjną cewką, tzn taki gdzie obrotomierzem steruje impuls cewki a nie np. czujnik wału) do obrotomierza i ten powinien działać (na folii licznika są opisy, pod plastikowymi obudowami złącza). Ale... Nawet jeśli zadziała, to nie można go podłączyć do diesla, gdyż całkiem inna zasada...
podpinasz pod zasilanie-proste przecież,i jeżeli to chodzi o impulsy to jeżeli chodzi o obrotomierz z laniego-pod zimny zacisk cewki (trzeba odchaczyć tą zaślepkę)Oryginalny obrotomierz w golfie jest sterowany impulsami z ECU.
Można z "jedynki" cewki zapłonowej,sygnał obniżyć do wysterowania obrotomierza.
No tak wiem ale nie mam jej jak przetransportować. Brak auta. Mam obrotomierz licznik impulsów może z jego pomocą się uda? Chodzi mi głównie o położenie śrub H i L. I jak mówiłem nie dam rady wykonać pełnego obrotu jak podaje instrukcja. Jest blokada do 3/4 obrotu dalej nie pójdzie.
Zmierz opor pomiędzy przewodami ktore ida do modulu oraz miedzy tymi przewodami a masą.Sciągnij magneto to będziesz widział ile jest cewek i czy są przejścia.U mnie było tak że nie było iskry a obrotomierz się wychylał w czasie obracania się silnika a miałem uszkodzony moduł.
Ten obrotomierz potrzebuje zasilania 12V oraz też impulsów obrotów z takiej instalacji.
Witam. Podłączałem obrotomierz i nic nie wskazuje. Czy jest impuls z komputera na obrotomierz jest mniejszy bo okazuje się że po podłączeniu przyżądu do ustawiania zapłonu jest impuls bo lampa stroboskopowa mruga. Nie chcę podłączać do cewki. Pozdrawiam. Marcin.
W benzynie impuls na obrotomierz idzie z cewki a w dieslu z alternatora w isuzu jest takie wyprowadzenie jak na rysunku
Chej! Jak podepniesz kostki to ma działać.Ople mają wyprowadzony impuls do obrotomierza.
Wejście przerzutnika CMOS wymaga powtórzenia tych wszystkich zabezpieczeń, które istnieją na wejściu obrotomierza. Napięcie na wejściu przerzutnika nie powinno być wyższe, niż o 0,7V ponad "+" zasilania przerzutnika, i nie powinno być bardziej ujemne, niż 0,7V poniżej "-" zasilania. Napięcie wyjściowe z przerzutnika powinno być wystarczające dla poprawnej...
Na czujniku Halla, jak we wszystkich silnikach VW z tych lat... Przecież w każdym samochodzie (z tych lat ;) ) obrotomierz korzysta z impulsów układu zapłonowego. Ale w Twoim przypadku zegary z obrotomierzem podejdą plug&play.
licznik jest elektryczny, często pada wiązka przy wtyczce od impulsatora, czujnik obrotomierza zależy od wersji, czujnik z boku skrzyni przy kole zamachowym albo przy pompie wtryskowej mechaniczny czujnik generujący impulsy.
Być może nie na połączenia obrotomierza z modułem zapłonowym. To moduł właśnie generuje impulsy do obrotomierza.
Nie znam moto, obrotomierz jest na linkę czy na impuls? Sądząc po tym co napisałeś to na impuls.
Ten cytat co dałes z innego tematu to wg mnie jakas sciema. Prędkościomierz został podłączony za pomocą kabla brązowego w pin11 i białego w pin 2. Impulsator do tachografu ma 4 przewody (zolta kostka): 1. czarny (plus) 2. brazowy (minus) 3. niebieski (impuls real time) 4. bialy (impuls kontrolny) Wiec jakby przepiąc wg tego co ktos napisal, tylko kabel...
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego po odłączeniu akumulatora do czasu rozgrzania silnika...
Na przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki należy nawinąć 2÷3 zwoje drutu, jeden koniec tego uzwojenia (przy przewodzie WN) pozostawić w powietrzu, nie podłączony, a drugi koniec doprowadzić do detektora wykrywającego impulsy. Pojemność pomiędzy kablem WN, a tymi nawiniętymi zwojami jest wystarczająca do wysterowania wejścia czegoś tam. W ten...
Domyślam się że obrotomierz jest analogowy (wskazówkowy) a jego skalowanie nie pokrywa sie z zakresem obrotów. Jeśli tak, to nie trzeba nic dzielić czy mnożyć, tylko zmienić szerokośc impulsu w obrotomierzu. Takim sposobem możemy go przeskalować np o 1.5. Jesli zwężymy te impulsy, zanizymy wskazania obrotomierza o procent ich zwężenia. I odwrotnie....
Tam cewka sterowana jest impulsem masy.
Nie, zmiana zbocza sygnału powoduje przepisanie wartości licznika timera do rejestru ICP, czyli zamrożenie jego wartości. Dzięki temu precyzyjnie można mierzyć czas pomiędzy zdarzeniami. Zbocze możesz sam wybrać.
Witam! Mam problem z napisaniem ,a raczej wymyśleniem programu który pełnił by funkcję obrotomierza.Impuls podawany by był na wejscie rs232. Ale jak zrealizować zlicznie? Trzeba by mieć jakiś timer do odniesienia się. Aby policzyć ile było impulsów w czasie... Ma ktos jakiś pomysł? Zamykam. - arnoldziq
obrotomierz już zamówiłem ale chcę zrobić także prędkościomierz - przez pomiar impulsów z jakiegoś kontraktonu umieszczonego przy kole sterowanego magnesem umieszczonym na kole fajnie gdyby do tego tylko jeden US wykorzystać :-) chętnie zapoznam się z tym LM'em jak tylko poszukasz tego symbolu Przepraszam zapomniałem , nawał pracy. Scalak to LM 2907....
Witam. Znalazlem fajny obrotomierz http://allegro.pl/item117340979__obrotom... Chcialem go podlaczyc do mojego auta ale "wyzwalany" on jest impulsem masy z przerywacza wiec pomyslalem nad przerobka w taki sposob aby mozna bylo przewod "sygnalowy" owinac po prostu na przewodzie WN jednej ze swiec...i tutaj jest moje pytani....
ja bym radził sprawdzić najpierw czy przerwa na stykach w aparacie zapłonowym jest odpowiednia, to ma wpływ na przebieg impulsów
impuls obrotomierz licznik impuls obrotomierz obrotomierz diesel impuls
lenovo przycinanie grach onkyo różne wymiana pompa oleju
zasilacz warsztatowy akumulator regeneracja
Jak przywrócić ustawienia fabryczne Philips 42PFL3312/10? Maszyna do szycia Łucznik nie wykonuje pełnego obrotu - przyczyny i diagnostyka