Dobry dowcip, podoba mi się. Obrotomierz ze starego diesla sterujesz impulsami o kształcie prostokąta.
czyli dobrze rozumiem że obrotomierz od diesla ma wszystko w sobie zrobione, potrzebuje tylko ten impuls z alternatora....tak???
Ta wsuwka to wyprowadzenie tzw W do obrotomierza w dieslach - 6 impulsów na 1 obr alternatora.
daj mi meila nie umiem wstawić schematu na forum przesle schemat i zdjecie pogladowe gdzie jest zamontowany
W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
Jak w temacie jak pompa wtryskowa generuje impulsy dla obrotomierza. Mały sterownik EDC w bezpiecznikach, 1,9 Diesel. Czujnik z boku pompy.
Benzyna czy diesel jeżeli Diesel to impuls z alternatora
no to co by nie było alternator do roboty jak naprawisz alternator to wtedy zobacz co z obrotomierzem bo masz diesla a tam impuls d oobrotomierza jest z alternatora więc to ma związek
Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
Witam A można wiedzieć, dlaczego skreśliłeś pobranie impulsów z alternatora. przecież to jest najlepsza metoda.
poszukaj dobrze wtyczki do tego czujnika, powinna być, przynajmniej jest w oryginale, no chyba że ktoś obciął Wtyczkę na przewodzie do czujnika mam. Nie mam tylko części, która prowadzi do zegarów. Tylko pytanie do bardziej kumatych w elektryce Poloneza diesla - przewód idzie od razu od czujnika do obrotomierza, czy po drodze przechodzi przez jakieś...
Witajcie. Mam małe pytanie, czy można przerobic obrotomiez z samochodu benzynowego na diesla? benzynowy obrotomierz jest sterowany impulsem z cewki lub z komputera. W dieslu jest czujnik obrotów na kole zamachowym. Mozna to przerobić i zy sie opłaca (skalowanie). Zdania rozpoczynamy wielką literą. Proszę w swoich wypowiedziach używać polskich znaków...
W rozwiązaniu fabrycznym impulsy brane są z alternatora Tylko nie wiem jak się do tego podpiąc i jak sprawdzić ile impulsów jest na obrót wału PIOTR
Obrotomierz z benzyniaka nie będzie działał poprawnie w dieslu i proszę nie dyskutować - inna częstotliwość impulsów. Zamykam.
Każdy inny licznik wymaga zasilania a skoro silnik mały i z szarpakiem to skąd wziąć ten "prąd" do pracy obrotomierza. To dotyczy tych od starych diesli, od trabanta itd.
W benzynie impuls na obrotomierz idzie z cewki a w dieslu z alternatora w isuzu jest takie wyprowadzenie jak na rysunku
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
Czemu chcesz kombinować z wyjściem alternatora i przeróbką obrotomierza skoro ten silnik na prawie 100% ma wyjście impulsów do podłączenia oryginalnego obrotomierza.
Do diesla można ale potrzbne jest coś co impulsy z alternatora weźmie, musisz zdobyć moduł który bedzie zamieniał napięcie na impuls do obrotomierza. Dorwij jakiegoś rozbitka diesla escorta z obrotomierzem i po sprawie (tylko zorientuj sie gdzie ten jest moduł bo ja tego nie wiem). goldwinger jeżeli się mylę to mnie popraw, niechciałbym kolegi w błąd...
Obrotomierz od diesla nie jest to samo co do benzynowego ( i vice versa),bo w dieslu jest zazwyczaj częstotliwościomierzem prądu przemiennego,w benzynowym licznikiem impulsów.
Witam! jestem w trakcie robienia cyfrowego obrotomierza do Volkswagena T4 Diesel. Układ ma zliczać impulsy z zacisku W alternatora i wyświetlać wynik na wyświetlaczu LCD. Mam już zrobiony układ na ATMEGA32 zliczający impulsy sinusoidalne lub prostokątne z karty dźwiękowej. Po podłączeniu do samochodu zaczęły się schody: Przy zwiększaniu obrotów od min...
Taki trzeba zastosować obrotomierz: http://www.cyfronika.com.pl/obrotomierz.... Sam montowałem na pracę dyplomową, tylko troszeczkę kosztuje ale działa bez zarzutów.:D No i naturalnie bierze impuls z alternatora:!: Pozdrawiam Voytheek
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Witam Obrotomierz w dieslu impulsy najczęściej bieze z alternatora
Sygnał analogowy - napięcie AC.Tak się zastanawiam, czy zwykły czujnik ABS tutaj by nie wystarczył- potrzebny byłby jakiś otwór "zakłócajacy" (w szajbie ) jego pole magnetyczne- na wyjściu jest sygnał AC jak z wyjścia "W" alternatora, trzeba by sprawdzić, czy o wystarczajacej amplitudzie- jak już lubisz eksperymenty. Pytanie jeszcze o poprawność wskazań.....
Citroen Berlingo 2001r 1,9diesel. Nagle przestał działać obrotomierz, klient pojechał do serwisu, podpieli pod kompa i powiedzieli, że z impulsami wszystko ok natomiast coś w liczniku siadło. Czy ktoś miał podobną usterkę, od czego zacząć?
Obrotomież od benzynowego jest sterowany innymi impulsami jak diesel i może nie działać. szybkościomierz powinien działać ale lepiej sprawdź stałą "k" szybkościomierza i rodzaj napędu (czujnik czy linka)
Witam. Impuls weź z cewki. + pójdzie z cewki, a masa wiadomo skąd. I to wszystko.
Bardzo mi się to spodobało czy wiesz może z kąd wziąśc impulsy dla tego wskaźnika w dieslu. Próbowałem z alternatora ale jest w nim wbudowany regulator i na zewnątrz nie ma żadnych impulsów.
jak ten model nie posiadal czujnika polozenia walu to bral impuls z alternatora wiec bez przerobek sie nie obedzie
Niestety nie wiem ile przewodów, najprawdopodobnie w sobote będe robił to aż do skutku. Deska nie jest od diesla tylko od 1.4 xr z 93r.
Cekawi mnie, gdzie znajdzie ten "-" w alternatorze. Z tego co wiem to sygnał jest brany ze środka gwiazdy lub z dodatkowej diody. I jest to impuls dodatni. Są jeszcze jakieś inne rozwiązania?
Echhh. Taki czujnik generuje prąd zmienny. Impulsy przechodzące symetrycznie przez zero, zatem polaryzacja obojętna. Ale żeby ładnie wyglądało, to niebieski do masy. :D
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem golfa diesla i nie dawno kupiłem licznik z obrotomierzem do niego. Problem tkwi jednak w tym ze nie mam wyjscia z alternatora do obrotomierza:( w poprzednim poscie wyczytalem, ze kolega mial ten sam problem tylko, że on ma alternator Motoroli a u mnie zamontowany jest firmy Bosh. Czy tobedzie takie same wyprowadzenie?...
Witam Jest tak: mam Audi 100 1987 "cygaro" 2,0 diesel. Chcialem sobie zalozyc obrotomierz, niestety nigdzie nie moge znalesc licznika z obrotomierzem z diesla - moge kupic sobie licznik z obrotomierzem z benzyniaka, ale tu wlasnie zaczyna sie problem: 2 elektromechanikow mowi mi ze albo nie bedzie dzialal albo bedzie ale bardzo znaczaco oszukiwal (wiadome...
Powtarzam: w dieselu obrotomierz brany jest z pulsacji napięcia na alternatorze i jest do tego potrzebny specjalny regulator napięcia(z dodatkowym wyjściem), w benzynie natomiast obrotomierz brany jest z impulsów idących na cewkę (dlatego nie jestem pewien, czy deski diesel-benzyna są wymienne[mogą być inne poziomy i częstotliwości sygnałów]). Miernika...
To nie jest problem, ponieważ mam na nim regulację i mogę sprawdzić stroboskopem prędkość i wyskalować obrotomierz. Tylko gdzie ja mam go podpiąć w alternatorze? Co do komputera to za to sie nie łapię bo łatwo o zwarcie, a kolejną sprawą jest to ze mój układ nie ma zliczania impulsów tylko działa na zasadzie woltomierza.
Przyjacielu, czy masz zegary z diesla ( obrotomierz jest częstotliwościomierzem) czy z benzyniaka ( jest licznikiem impulsów na minutę)? Od tego zależy jaki ma być układ formujący sygnał do niego. Poza tym da się wykorzystać same galwanometryczne ustroje zegarowe (z pominięciem wewnętrznej elektroniki) , ale trzeba dorobić odpowiedni układ nimi sterujący,...
Jaki rok 2003 2009 benzyna diesel 11. 1.4 .16 ?
Może coś źle liczę? Raczej na pewno. Zwróć uwagę, że obrotomierz z tematu który przytoczyłeś ma inny zakres pomiarowy (do 9000 obr./min.), czyli jest od benzyniaka. Autor podlinkowanego postu wyraźnie pisze, że impulsy pobiera z układu zapłonowego (1 impuls na 1 obrót silnika), Ty z alternatora - zupełnie inna częstotliwość.
Jeżeli metalowy jest uszkodzony, to obrotek "ani dygnie" - bo nie ma zasilania. Za dostarczanie impulsów do obrotomierza odpowiada moduł "KARA" - jak będzie uszkodzony, to wskazówka obrotomierza będzie również leżeć - z uwagi na brak sygnału. Ja tu widzę problem w liczniku.
Trzeba skonstruować elektroniczny obrotomierz do samochodu, w którym po przekroczeniu określonej prędkości obrotowej wykorzysta się to do zmiany koloru świecenia diod LED. Przy okazji będziesz miał dwa w jednym. Bajer zmieniający kolor świecenia diod LED i elektroniczny obrotomierz w samochodzie. Jeszcze jaki to samochód, bo w samochodach z silnikiem...
własnie z powodu że w różnych autach są różne przełożenia to rozwiązanie odpada najlepiej bybyło zdjąć impuls z przewodu wtryskowego ale sobie nie radzę jest za dużo zakłóceń.
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
wsadzic sie uda gorzej z dzialaniem wiesz skad wziasc u siebie impuls?? i czy wogole masz taka mozliwosc bo moze skzoda twojego czasu
kolega dobrze mówi - nie ma co kombinować. trzeba kupić całe zaegary z obrotkiem do diesla, wyjąć obecne i włożyć te nowe. problemem może być jeszcze podłączenie obrotomierza. w starszych modelach impuls do obrotka szedł ze złącza W w alternatorze. w TDI - nie wiem, trzeba sprawdzić.
Może masz obrotomierz od diesla - on na impulsy nie chodzi. Pozdrawiam.
Nie wiem jak w twoim samochodzie ale ogólnie regulator albo jest wbudowany w alternator albo siedzi gdzieś indziej, jeśli wbudowany to masz gruby przewód, najczęściej czerwony i czasem przykręcany-plus ładowania po prostowniku diodowym, w audi, vw etc, innych nie widziałem niebieski-kontrolka ładowania przez którą tak jak piszesz wzbudzany jest alternator...
"Na cewkę idą impulsy o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej silnika, ale jeżeli model miewał fabryczny obrotomierz, to zapewne sygnał brał z odpowiedniego pinu sterownika. No chyba, że to diesel, wówczas sygnał był brany z alternatora." Czemu w takim razie są dwa te kabelki? Czy na jednym pojawia się impuls o częstotliwości równej...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
... Ale jeżeli silnik działa to raczej okablowanie albo sam obrotomierz. ... Dlaczego? Czujnik jest tylko do obrotomierza. Nie ma nic wspolnego z dzialaniem starego diesla.
Ja na poczatek sie przywitam bo jestem tutaj nowy. A wiec witam wszstki serdecznie i mysle ze mnie tu jakos przyjmiecie jako raczej zielonego jezeli chodzi o elektronike ale chcacego sie czegos nauczyc. Co do tego tematu to tez bym chcial podlaczyc obrotomierz do dieselka. W aucie jest silnik od Lublina a alternator jest w tej chwili z poloneza. Mozecie...
Witam Troszkę przedobrzyłeś s tym licznikiem 16 bitowym, starczy połowa 8 bitowego, wróćmy do obliczeń, autor pisze o 4 impulsach na obrót, Ty o 2 i to wydaje mi się bliższe prawdy. ,Piotr Rozdzielczość licznika należy w sumie traktować jako przybliżoną wartość bo ona zależy od czasu bramkowania tego licznika oraz od źródła impulsów (częstotliwości)...
Ładnie to wkomponowałeś. Najważniejsza funkcjonalność i estetyka. :D W swoim golfie 3 też swego czasu chciałem wymienić zegary i tam też sygnały były z alternatora. Ja jestem na etapie wymiany zegarów w Cinquecento 900SPI z CC sportinga. Dostałem je w prezencie to czemu nie zrobić z nich użytku. Podpiąłem też czujnik temperatury by wskazywał temperaturę....
kolega pisal ze wymienil przewody wn. i paski . czyli to benzyna nie diesel.czyli impulsy do obrotomierza raczej z cewki wn.mysle ze slaba masa lub urwany przewod masowy przy alternatorze
Nie kombinuj z żadnymi dzielnikami. Generator masz juz w obrotomierzu. Wystarczy go wyjąć, obejrzeć i wymienić kondensator/rezystor. Skoro tobie już coś pokazuje to znacyz że formowanie impulsów wejściowych jest ok - trzeba tylko przerobić generator długości impulsu żeby podawał krótsze. Sterowanie w takim obrotomierzu to PFM (zmienna czestotliwosc...
Witam W moim Roverku obrotomierz raz działa raz nie. Przeważnie po zimnej wilgotnej nocy nie działa. Po rozgrzaniu sie silnika (przejechaniu ok 20 km) zaczyna działać. Czy to coś z elektroniką? Z czego obrotomierz bierze impulsy w dieslu? Pozdrawiam
siemka Buduje mały sterownik do samochodu (VW golf mk2 1.6 TD) jednym z jego elementów ma być obrotomierz cyfrowy który jest już na ukończeniu. Mam jednak problem z wyskalowaniem obrotomierza. Obrotek do swojej pracy analizuje sygnał "W" z alternatora ( firmy BOSH ). Moim pytaniem jest, jaki jest charakter tego sygnału, a dokładniej ile impulsów sygnału...
Możesz zrobić to na kilka sposobów: 1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy...
Podłącz plus, masę i sygnał z cewki dowolnego silnika benzynowego (z tradycyjną cewką, tzn taki gdzie obrotomierzem steruje impuls cewki a nie np. czujnik wału) do obrotomierza i ten powinien działać (na folii licznika są opisy, pod plastikowymi obudowami złącza). Ale... Nawet jeśli zadziała, to nie można go podłączyć do diesla, gdyż całkiem inna zasada...
Niestety nie mam. Zegar też jest w warsztacie :( Mam tylko takie zdjęcie http://imged.pl/2803/mercedes-g-klasa-ob...
Nie widzę powodu aby temat był w dziale Na wesoło, jak diesel to proszę, gały na wierzch. Naprawdę nie wiecie że alternatory posiadają dodatkowe wyprowadzenie W? bierze się go z dowolnej fazy przed wyprostowaniem, jest to sinusoida o aplitudzie około 20Vpp, jeśli alternator jest 3-fazowy (a tak jest najczęściej) to przy jednym pełnym obrocie alternatora...
Powoli, żeby to w ogóle wystartowało, trzeba podać impuls z przerywacza na końcówkę nr 1. Zasilanie swoją drogą, między masę a tam gdzie pisze +12V. Nie piszesz do czego chcesz to włożyć, jaki pojazd. Jeśli jakiś "Komar", lub inna "Motorynka", to nie będzie wskazywał poprawnie. Dlaczego? ponieważ impulsy w samochodzie są brane z przerywacza, a w samochodach...
Teraz mam pytanie odnośnie czujnika od obrotomierza. Na jakiej zasadzie on działa? Czy w diesel'u i w benzynie zasada dzialania jest taka sama? Wiem, ze w diesel'u mieści sie on gdzieś w alternatorze, a w benzynie gdzieś w cewce zapłonowej. Na pewno te czujniki maja inne wartości, ale mnie interesuje tylko zasada działania. Co do czujnika prędkości,...
1. Czujnik temperatury zewnetrznej 2. Czujnik braku plynu chlodzacego 3. Masa ze styku 31 przelacznika swiateł 4. Reset wskazan MFA 5. Masa – jak w pinie 3 6. Reset wskazan MFA 7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow 8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara 9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara 10.Syngal obrotomierza –...
Witam. Problem jak w tytule. Impuls do obrotomierza podawany jest z czujnika na kole zamachowym. Czujnik ten jest ok, został sprawdzony. Problem tkwi w zegarach. Nabyłem takie zegary w bardzo okazyjnej cenie, niestety ktoś je źle potraktował i nadtopione są dwie ścieżki prowadzące sygnał z obrotka. Postanowiłem więc dolutować kabelki na kostce łączącej...
jezeli jest to klasyczny obrotomierz np. z fiata 125 lub poldka to musisz zastosoawć jakis układ generujący impulsy (w silnikach Diesla nie ma ani przerywacza ani halotronu) najłatwiej wykorzystac do tego transoptor i kawałek blachy przykręconej do koła pasowego silnika, do tego prosty układ formaowania impulsu z jednego tranzystora i wzmacniacza operacyjnego...
Witam serdecznie. Potrzebuje podlaczyc obrotomierz pod silnik diesla. Wyprowadzilem juz przewod z alternatora ktory podaje 12 impulsow a potrzebuje 4 impulsy. Ponadto chcialbym aby caly uklad chodzil pod instalacja 12V. Zmontowalem juz pewien uklad zaczerpniety z innego forum ale nie do konca dzialal. Schemat ukladu zamieszczam ponizej. Uklad cos nie...
Napisałem na innym forum, wyświetlacz nic poza godzina nie pokaże jak nie podepniecie przełącznika mfa tu mój post z iinego forum. To po kolei zaczynamy od pinologi zegarów 1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone) 2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika. 3. Masa...
benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej ,diesel z alternatoraze styku W.
Witam chcę zrobić dzielnik impulsów z alternatora, który by dzielił impulsy na cztery i mam takie pytanie jaką diodę na wejściu do układu dać gdyż nie jest podpisana? czy to może bez różnicy? z góry dziękuję za pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/5775767800_1...
No wiem wiem troche o tym czytałem, wiadomo że sygnał jest brany z całkiem innych źródeł w silniku Zi a silniku Zs, no i dlatego również inny przelicznik musi być dla czestotliwości impulsów, myslałem ze może koszt jest mniejszy, to wchodziło by w gre zabawa i przeróbka, ale jeśli koszt wynosi ponad 100zł, to rzeczywiscie lepiej polować na zegary do...
Czytałem dużo na "Elektrodzie" o montażu obrotomierza z poloneza benzynowego do diesla i sam już niewiem co robię źle, że mój obrotomierz jednak nie działa. W silniku mam czujnik halla z którego wychodzą 3 piny podpisane kolejno 1,2 i 3. Wyczytałem że należy pin 1 podłączyć jako impuls, a 2i 3 pin podłączyć razem tak jak na fotce (z lewej strony 2 i...
Możesz wpiąć się w czujnik położenia wału i liczyć impulsy.
Posiadam Peugota 205 1.8 Diesel lecz nie mam obrotomierza chcialbym sobie taki sprawic lecz nie wiem jak i co trzeba zrobic by go podlaczyc skoro w siniku nie ma sprzetu zliczajacego impulsy. Ma może ktos pomysl:idea:??:|
Dysponujemy z paroma kolegami fordami z roczników 86 do 89. Część to diesle a część benzynowe. Zamierzamy je trochę "ubogacić" przez założenie obrotomierzy cyfrowych. Problemem jest brak doświadczenia i wiedzy w programowaniu. Jakich procesorów użyć by mierzyły obroty do 9,9tys obr/min (2 cyfry LED OK) -przez pomiar częstości impulsów zapłonowych lub...
W każdym silniku benzynowym impulsy obrotomierza brane są z układu zapłonowego ew. czujnika położenia wału, a w dieslu albo z czujnika położenia wału albo ze specjalnego dodatkowego wyjścia w alternatorze. Jak jest w tych konkretnie silnikach to może ktoś inny się wypowię. Pozdrawiam.
Witam! Kupiłem obrotomierz do mojej MB (2.0D silnik 601.911) z benzyniaka - wersja z prędkościomierzem do 220km/h i obrotami do 70x100 obr/min - podejrzewam, że też czterocylindrowy silnik, o ile to ma znaczenie. Wcześniej rozebrałem alternator i wyprowadziłem wyjście "W", co tak naprawdę oznacza wyprowadzenie impulsów z jednej cewki połączonej w gwiazdę...
1. Czujnik temperatury zewnętrznej - przewód masowy, (jeśli auto jest w niego wyposażone) 2. Czujnik braku płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w komorze silnika. 3. Masa ze styku 31 przełącznika świateł 4. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie MFA, 1 (jeśli auto jest w niego wyposażone) 5. Masa - jak w pinie 3 6. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie...
Raczej słabo to widze bo we fiacie i innych bęzyniakach impulsy brane są z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora.
tu jest skan od tego scalaka, sprawdź czy są podobne elementy (niestety w dojcze szprache) http://forum.electronicwerkstatt.de/phpB... dzieki szkoda że niemiecki :( tak jak pisalem tak tez zrobiłem :) zrysowałem oba obrotomierze wersja benzynowa działa bez problemu (pochodzi z uno turbo) sterowany z impulsu...
A zmieniłeś silnik w autku czy same zegary??????? Dodaj czujnik indukcyjny na koło pasowe lub wał ----który bedzie zadawał impulsy na licznik.
Witam serdecznie tak jak w opisie. Czytałem wiele na forum i nie bardzo znalazłem to co by mnie interesowało. Po podpieciu pod czujnik ruchu wału (-) a drugiego konca do DT obrotomiesz stoi na 2000tobr ale troszke gazu i spada na zero pomocy. Nie wiem jak to ma byc podłączone bo alternator w MB nie ma wyjscia W a wczesniej na silniku benzynowym impulsy...
Rodzaj sygnału - benzyna daje impulsy, diesel daje napięcie. Można spróbować zamontować czujnik położenia wału i przetwornik. Taniej wyjdzie oryginalny licznik
witam serdecznie, Mam problem, mianowicie posiadam w swoim Golfiku DIESEL 1.6 TD licznik na jedna kostkę autko po roku 89', a zakupiłem licznik z dwiema kostkami z obrotomierzem i mimo kilku tematów na forum.vwgolf.pl nadal nie wiem jak ogarnąć temat ;/ opis moich kabli (kolory) z jednej kostki obecenie w aucie, w nawiasach opis pinów z linka poniżej):...
Może byc też problem z alternatorem, lub połączeń ,bo zniego idą impulsy na obrotomierz,a ich brak spowoduje też zaświecanie kontrolki oleju.
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
Moderatorze przeczytaj zanim go usuniesz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Temat zakładam po raz drugi i spróbuje zamieścić w nim wiadomości które zostały przesłane na WP po zamknięciu tematu . WP do kpodstawa Witam szanownego Kolegę . Temat został zamknięty, ale widzę że Kolega mógł by mi pomóc w instalacji tego urządzenia . Bo jak...
Witam jak w temacie... nie dziala. na ktorym styku i w ktorej kostce jest sygnal obrotomierza. deska elektroniczna tzn bez linki. ma 4 zlacza ... biale , brazowe, czarne i szare. prosze o pilna odpowiedz. p.s. sygnal na impulsatorze pompy i do komputera dochodzi. silnik 1,9 diesel z turbina
Witam. Chciałbym wstawić do Poloneza Plusa obrotomierz z auta z silnikiem diesla - Konkretnie z LUBLINA gdyż w miarę łatwo go wpasować w zegary polonezowskie. Obrotomierz który chcę założyć ma oznaczenie Autometronic RS95DL. I tu mam pytanie czy po podłączeniu go do impulsu sterowania który jest fabrycznie w Polonezie pozwoli na normalną pracę tego...
Obrotomierz z autobusu założyłem do traktorka z silnikiem diesla (1 cylindrowy). Impulsy z alternatora, działa ale max.600obr. powinno być chyba 4x tyle. Czytałem, że trzeba zmienić któryś z kondensatorów więc dodaje zdjęcia. To, że obrotomierz jest wyjęty z instalacji 24V też może mieć wpływ na obroty? US-sl494 elektrolit-47mikro/25V 10nanoK400 jest...
Jest to zrobienia i u mnie działa super. Trzeba podmienić elementy zewnętrzne układu scalonego schowanego za tarczą obrotomierza. Jak to zrobić...podaję schematy: http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?... Nie ma dużo pracy i warto! Oczywiście, że po podłaczeniu wyprowadzenia W z diesla do obrotmierza z benzyniaka bez przeróbki nie ruszy,...
Jeśli masz obrotomierz w zegarach, to daje on sygnał o prędkości obrotowej silnika. Bo w dieslu bez kompa raczej trudno znaleźć potrzebne impulsy bez dorabiania jakiegoś czujnika. Swoją drogą myślałem, że napięcie ci spada do 13V po jakimś czasie, a nie rośnie powoli z niskiego stanu. Taka sytuacja wskazuje na to, że akumulator, mimo że jest nowy, gubi...
Witam, ostatnio podsunięto mi następujący pomysł na zrealizowanie tego problemu....... A mianowicie: - do wału napędzającego założenie tarczy z wykonanym nacięciem (bądź wycięciem, występem....) o "długości" tego nacięcia odpowiadającej kątowi przez który mają zostać otwarte zawory, - na zewnątrz tarczy zamontowanie na stałe (nie obrotowo) tarczy z...
Właśnie, mam dwie myśli na ten moment skoro jest to silnik od forda transit to w sumie takowy silnik musiał już mieć gdzieś oryginalnie zapakowany taki czujnik halla ale teraz pytanie gdzie go szukać i czy jeszcze działa 😮😑 Czy był/jest zainstalowany, to zależy z którego roku produkcji pochodzi ten silnik, oraz jego rodzaj. Jeżeli produkcja...
WITAM proponuje sprawdzony francuski sposób na obrotomierz. alternator valeo montowany do aut francuskich ma odczep do podpiecia obrotomierza który liczy impulsy z cewek alternatora. każda fracuska deska od diesla czyta taki sygnały poprawnie. ja przerabałem renault espaca ponieważ posiadałem wersje bez obrotomierza. alternator kosztwał 50 zł a deska...
Witam Myślę nad adaptacją instalacji lpg do diesla,byłaby to instalka ze sterowaniem elektronicznym. Pomoże mi ktoś kto zna instalacje od strony montażu. Mam sterownik Bingo M i do niego chcę dobrać parownik o małej wydajności jakiej marki polecacie. Motor to 2,8 td około 120KM lecz to nie istotne ponieważ dawka gazu będzie ograniczona do minimum około...
Impulsy brane są z jednej fazy uzwojenia alternatora. Tak jak w dawniejszych silnikach diesla do obrotomierza.
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
impuls obrotomierz obrotomierz impuls diesel obrotomierz
matryca iphone pralka blokada polar schemat pralki bauknecht
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Migający kluczyk i czerwony sygnał w pralce Electrolux Jak przywrócić ustawienia fabryczne w falowniku EASun SMG III?