Kolego Jack, uszkodzony impulsator jest w stanie generować nieprawidłowy sygnał wywołujący np. iskrę w kilku miejscach. Pomiar sondą szczytową wykaże tylko prawidłowe napięcie sygnału. Oscyloskop cyfrowy ew. analogowy "z pamięcią" jest wskazany, mam najprostszy oscyloskop analogowy i na takim ciężko ogląda się przebiegi przy małej podstawie czasu. Można...
wytoczyłem w miejsce krzywki walec aluminiowy z wkręconą śrubą M5 jako sygnał dla impulsatora Myślę, ze tu jest pies pogrzebany, za mała średnica (prędkość liniowa) i za mały element stalowy. Nie ma tam miejsca aby zamontować impulsator na zewnątrz koła magnesowego ?
Sprawdź czy kable nie mają zwarcia. Masz możliwość podmienić impulsator ?
Witam. Ostatnio grzebałem w elektronice w Simsonie i po tym grzebaniu nie chciał już odpalać więc wymieniłem impulsator i moduł. Następnie Simson miał tylko wolne obroty, dając gazu robił bububu ;/ i nie dostaje żadnych obrotów są tylko małe gdy dodaję gaz bądź go ujmuję. Sprawdzone zostały gaźniki i na każdym zachowywał się tak samo. Proszę pomóżcie...
Części z Wilmatu. Tyle że tam można kupić oryginalny zapłon Langfang Kokusan (ze usuniętymi oznaczeniami) jak i typowo chińskie podróbki. Jedyna różnica w tym statorze jest odłączenie masy uzwojenia alternatora i wyprowadzenie drugim żółtym przewodem. Przy okazji jest usunięty biały przewód masowy, czyli to czego w S51 brakuje i w pewnych sytuacjach...
Chociaż ja bym impulsator zostawił na razie a w pierwszej kolejności sprawdził cewkę WN. Dużo częściej one nawalają niż impulsatory, i u mnie, gdzie miałem podobne okoliczności to ona była winowajcą.
Wadliwy impulsator lub cewka zasilająca moduł zapłonowy.
Próbowałeś regulować potencjometrem na module? Sam osobiście wyrzuciłem ten badziewny(oryginalny) i wstawiłem porządny precyzyjny 100R. Możliwe, że koło magnesowe nie wyrabia (utraciło właściwości). Zostaje jescze impulsator na podstawie.
no do ustawienia pozostanie jedynie wyprzedzenie, bo przecież rolę przerywacza zastąpi impulsator z modułem a wyprzedzenie to zwyczajnie jak w simsonach - obracaniem iskrownika
To że ma iskrę nie znaczy że świeca jest dobra. Wstawiałeś nową lub po prostu pewną (np z motoru kolegi)? Bo skoro świeca jest mokra, to znaczy że silnik zaciąga paliwo i je spręża. Więc zostaje wyłącznie zapłon, albo tej iskry nie ma wcale, albo jest w złym momencie, ewentualnie iskra jest skrajnie słaba. Skoro klina nie ścięło, a impulsator jest na...
Kręciłeś śrubką na module? Przy ustawieniu na maksymalną czułość zapłon będzie odcinał zbyt nisko. Ustaw ją mniej więcej w połowie zakresu. Jeśli nie, to uszkodzony jest impulsator lub nabiegunniki na kole magnesowym.
Dzisiaj kupiłem fajkę, przewód wn i świecę. Wymieniłem i nic nie dało. Dodam że po odkęceniu głowicy było dużo nagaru, aha i jeszcze jedno pytanie ponieważ dziś ustawiłem tak że palił na kopa elegancko wszystko itd. lecz gdy zgasiłem go i ostygł stało się to co na samym początku czyli nie chce palić, trzeba znowu grzebać w zapłonie. edit: Jakie ma objawy...
Jeśli zapłon wariuje po dodaniu gazu to: - Niewłaściwa odległość impulsatora od koła magnesowego (za daleko odsunięte, lub tak blisko że impulsator i przewody się przecierają). - Koło magnesowe z niekompatybilnej partii (wówczas zapłon działa prawidłowo w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara). - Chiński moduł zapłonowy przeznaczony do Vespy...
Dokładniej są trzy cewki w S51: 1. Zasilająca moduł zapłonowy 2. Cewka ładowania akumulatora bezmasowa 3. Cewka świetlna zasilająca przednią lampę. 4. Cewka wyzwalającą iskrę Jeżeli na wolnym "kopaniu" masz iskrę, to winny może być impulsator bądź nawet sam moduł. Jeśli moduł to wyrób z Chin mogą być różne przygody. Dodano po 3 -cewka impulsatora(określa...
Witam ponownie i dziękuję za wcześniejszą pomoc. Wymieniłem magneto i impulsator no i iskra się znalazła, powstał inny problem a mianowicie przy odpalaniu pyrknie za dwa razy i zalewa świecę. W gaźniku założony zestaw naprawczy i nie wiem co dalej. Będę wdzięczni za pomoc.
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Witam. Najpierw zadam pytania. :?: Jakiś czas temu zrobiłem remont instalacji w simsonie. Poprzednik zrobił syf. Wszystkie sztukowania na "pętelkę" elegancko zalutowałem i zaizolowałem. Od zapłonu zostawiłem tylko kable od cewki NN i impulsatora. Resztę zamieniłem i wszystko wsadziłem w koszulkę termokurczliwą. Po tym "remoncie" zrobiłem gdzieś ok...
Tak starałem się to zmierzyć i bez zdejmowania magneta. Na oko głębokościomierzem wydaje mi się, że samo magneto może mieć ok. 3mm. Przy takim założeniu impulsator jest oddalony o 1mm bo po włożeniu głębokościomierza i dotknięciu impulsatora otrzymałem wynik 4mm. Czy taka różnica (0,7mm) może tak drastycznie wpłynąć na pracę silnika pod obciążeniem?
Witam. Postawiłem przed sobą takie wyzwanie. Zbudować samodzielnie do mojego motoroweru zapłon CDI. Wstępny plan jest taki aby skorzystać z oryginalnej cewki butelkowej i cewki indukujące wysokie napięcie. Samemu chcę wykonać czujnik oraz moduł. Oryginalny zapłon jest elektroniczny, i ten ma zostać w razie awarii tego mojej konstrukcji. Zapłon chcę...
Rozumiem że niniejszym gwarantujesz bezawaryjną pracę na dowolnej cewce. Ciekawe tylko na jak długo. To czysta manipulacja. Jak mogę gwarantować bezawaryjna pracę??? Mogę zagwarantować, że prawidłowe(!) podłączenie prawie dowolnej (o tym niżej) cewki WN nie uszkodzi prawidłowo(!) skonstruowanego CDI. Czy silnik będzie działał i jak długo ? To mnie...
Nie wiem czy chodzi o ten sam schemat, który był dość popularny na forum, a nie jest "oryginałem" Simsona, tj. nie pochodzi z jego instrukcji obsługi, ale podejrzewam, że tak. Najlepiej go zamieść z informacją skąd był ściągnięty. Nie wiem dlaczego ten schemat jest tak popularny? Może dlatego że ma "pokolorowane" przewody zamiast oznaczeń literowych...
Witam, wiem że temat był wielokrotnie poruszany jednak w żadnym z wątków, choć podejmowały mój problem nie znalazłem rozwiązania. Otóż mam Simsona SR50 wymieniałem "Magneto" i to co pod nim czyli cały układ cewek i impulsator czy iskrownik nie wiem jak to dokładnie się określa. i po tej wymianie nie mam iskry, pomóżcie jak podpiąć te 5 kabli, schematy...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach kończąc. Sprężanie jest takie jak by nawet fabryka...
Panowie powiedzcie jaka w tym gó...nie może być filozofia ??? Kupiłem nowy gaźnik i nic dalej zalewa Iskra na powietrzu niby jest ale jakaś tak słaba i nie zawsze. Jak kopnę słabiej to jest regularnie a jak mocniej to czasem zanika. Przewód nr3 od impulsatora łączy na bank. Myślę że to na pewno coś z prądem. Dziś pomierzyłem te wszystkie cewki i wyszło...
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
Pytanie brzmi jaki rodzaj sygnału biegnie z impulsatora? Pojawia się impuls napięciowy. Impulsator jest połączony z masą, drugi przewód idzie do modułu zapłonowego.
Zmierz rezystancję impulsatora
Spoko XD, każdy się kiedyś uczył... Pytanie pierwsze - marka świecy zapłonowej, jeśli to jest AWINA to wywal to przez okno. Zainwestuj w NGK, ISKRA, BOSCH, CHAMPION... No i oczywiście musi być ta świeca odpowiednio dobrana (np ISKRA F100, to nie ta sama świeca co F75)... Druga sprawa, odległość między elektrodami świecy. Powinna być ok 0,5 mm... Jaki...
Panowie, a nie czasem jest to kondensator? Jak jest zimny jest wszystko w porządku ale jak się nagrzeje to pierwszym objawem (dopóki go nie zgasisz) jest brak zapłonu. Kolego miałbyś rację, jak najbardziej! Tylko w tych modelach stosowany jest elektroniczny zapłon i nie ma przerywacza z kondensatorem tylko jest cewka impulsatora!
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Jaki masz układ zapłonowy? Tradycyjny z przerywaczem mechanicznym czy CDI z impulsatorem - tzw. elektronik.
Zmierz jakie jest napięcie na cewce świetlnej. Ładowanie i stop jest przecież z innej cewki. Odwinięcie kilku uzwojeń powinno załatwić sprawę. Do czego jest potencjometr na module? po schemacie modułu zapłonowego jak i po obserwacjach można dostrzec że jest on do regulacji "siły" iskry. - z impulsatora przez potencjometr 100R + rezystor 82R na wysterowanie...
Modul jest podejrzany, a mam pod reka sprawny modul od chinskiego skutera i chcialbym przekonac sie bez kosztow czy w Simsonie to sprawa modulu. Wyeliminowalem juz cewke WN, cewke zasilajaca, wiec pozostaje impulsator lub modul
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
To jest skuter z systemem zapłonu pod Euro 2, w Malaguti stosowano chyba dwa lub trzy rodzaje takich układów zapłonowych z dodatkowym sterownikiem. Musiałbym sprawdzić serwisówki czy mam schemat do tej wersji zapłonu. Widzę że ktoś próbował odblokować moduł — nacięcie na obudowie. Nie wiadomo czy jest sprawny. Z dostępnością części może być kłopot,...
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
Moduł powinien być podłączony do zasilania z akumulatora, powinna być też wykorzystana orginalna cewka jako impulsator. Ale bzdury! Moduł zasilany jest z cewki, impulsator jest tylko do wyzwolenia iskry
Czerwone impulsatory były stosowane fabrycznie w latach '90, natomiast przejście na impulsatory o mniejszej rezystancji nastąpiło w 1989 roku. Pomiar omomierzem dużo nie pomoże, najlepiej będzie sprawdzić co się dzieje ze zapłonem pod stroboskopem. Mała uwaga. W ciągniczku znajduje się dodatkowy moduł ograniczający obroty, składa się z dwóch kondensatorów...
kidu22 napisał: Cewka na magnecie zasilająca, i cewka główna WN muszą być od tego modelu. ... Nie muszą! Oczywiście cewka ładująca CDI musi mieć właściwy rdzeń i ilość zwojów, ale cewka WN, a właściwie transformator WN, bo taką rolę tam pełni, może być prawie dowolna. Musi spełniać tylko pewne warunki. Jakie to osobny temat. Na każdej cewce butelkowej...
Witam W tych układach z zapłonem elektronicznym,jest pewien haczyk-. Czy wal ma luz wzdłużny? Czy na czujniku niema śladów otarć? Czy kolega próbował go odpalić? Luzu wzdłużnego nie ma, otarcia były ale teraz tak przykręciłem płytkę z cewkami że jest minimalny luz pomiędzy cewkami a impulsatorem i oczywiście probowałem zapalać wielokrotnie..
Masa (pewna masa) na pin 31. 15 pin na cewkę modułu. Niebieski przewód na 3 pin modułu. Czerwony kabel ma iść na 14pin modułu. Ma na nim być napięcie zmienne kilkadziesiąt volt podczas kopania. Trzeba jeszcze zmierzyć impulsator ale nie pamiętam ile ma ohmów (chyba 20ohm) - u mnie musiałem go przelutować. Sam moduł łatwo uszkodzić, ale też łatwo naprawić...
Z podłączonym modułem miałeś pewnie wyłączoną stacyjkę (zwarcie na masę na przewodach czerwony i brązowo-biały - są one połączone razem w module). Przewód brązowo-biały jest od gaszenia. Z odłączonym modułem - wygląda na uszkodzenie impulsatora, od niego jest niebieski przewód. Rezystancja impulsatora wynosi ok. 27R w oryginalnych statorach, 14R w podróbach....
Na starym gaźniku również 16n-11 silnik odpalał od kopa, ssanie muszę dać na nowym. Na starym gaźniku po daniu gazu motor leciał do przodu jak rakieta, na nowym jest tylko Buuuu i się po woli rozpędza. Więc czemu kupowałeś nowy gaźnik? Nowy gaźnik posiada oznaczenia BVF, na stronie sklepu jest napisane że to niemiecki oryginał, Oj naiwny naiwny.......
To Chińskie quady 50-110 cm³ mają stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Stały kąt OK, ale jakie CDI. W 4T często były układy bez impulsatora. Czyli tzw. magnet. Jeżeli autor tematu ma taki układ to moduł Simsona może sobie ... sprzedać.
Silnik DC to chyba zbyt drogie rozwiazanie. Zastanawiam sie nad najprostsza forma blokady predkosci poprzez blokade obrotow. A dokladniej nad podlaczeniem kondensatora wraz z potencjometrem miedzy masa a impulsatorem. Podobny sposob widzialem zastosowany w simsonie, kondensator poprzez potencjometr zwiera do masy czujnik indukcyjny w przypadku przekroczenia...
Przy tak starym pojeździe i masie właścicieli to może być wszystko możliwe... Poza tym to że czegoś nie zauważyłeś nie oznacza że tego nie ma. Jeśli ktoś by miał wywalić całe ładowanie, to tym bardziej wywaliłby akumulator, bo inaczej to nie ma najmniejszego sensu. Poza tym wtedy z silnika wychodziłyby ci ze 2, góra 3 przewody na krzyż :/ . Jeden od...
a co powiesz np. na SR50B3 lub B4 Poza tym jak pada tam moduł to nie pali w ogóle, jeżeli faktycznie elektronik to problem z impulsatorem Elektronik to tylko wersje C i CE reszta lata na przerywaczu
Dlaczego? Przecież dioda jest wbudowana zaporowo, wynika tak z pdf-a. Ale cewka impulsatora daje prąd przemienny. to może z BD911 warto spróbować? Tam chyba starczy jakiś mały BD139...
simson impulsator impulsator sprawdzić simson impulsator sprawdzi simson
radio clarion głowica pralka wyrzucać bezpiecznik laguna działa karta
reset tuszy canon reset tuszy canon
Korozja styków w akumulatorze Xbox: przyczyny i zapobieganie Czujnik temperatury LM335 - zasada działania i zastosowanie