kidu22 napisał: Cewka na magnecie zasilająca, i cewka główna WN muszą być od tego modelu. ... Nie muszą! Oczywiście cewka ładująca CDI musi mieć właściwy rdzeń i ilość zwojów, ale cewka WN, a właściwie transformator WN, bo taką rolę tam pełni, może być prawie dowolna. Musi spełniać tylko pewne warunki. Jakie to osobny temat. Na każdej cewce butelkowej...
Witam, ostatnio modernizuję Simsona elektronika S51. Pytanie brzmi jaki rodzaj sygnału biegnie z impulsatora? Czy jest tam zwierana masa czy w jakiś inny sposób to działa, proszę o wyjaśnienie tego sygnału. Czy 1 zmiana sygnału następuje w 1 obrót magneta? Czy ingerencja w to nie zakłóci działania tyrystora? Nie chcę go rozbierać po raz kolejny, wolę...
Panowie, a nie czasem jest to kondensator? Jak jest zimny jest wszystko w porządku ale jak się nagrzeje to pierwszym objawem (dopóki go nie zgasisz) jest brak zapłonu. Kolego miałbyś rację, jak najbardziej! Tylko w tych modelach stosowany jest elektroniczny zapłon i nie ma przerywacza z kondensatorem tylko jest cewka impulsatora!
Zmierz rezystancję impulsatora
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić energię iskry przy zimnym silniku i ewentualnie sprawdzić pracę...
Witam. Najpierw zadam pytania. :?: Jakiś czas temu zrobiłem remont instalacji w simsonie. Poprzednik zrobił syf. Wszystkie sztukowania na "pętelkę" elegancko zalutowałem i zaizolowałem. Od zapłonu zostawiłem tylko kable od cewki NN i impulsatora. Resztę zamieniłem i wszystko wsadziłem w koszulkę termokurczliwą. Po tym "remoncie" zrobiłem gdzieś ok...
Nie polecam przekładania samego elementu ze stożkiem - zazwyczaj nitowanie magneta nie przynosi pożądanego skutku, wystarczy popatrzeć na to co robiło się przy Rometach i Simsonach. Z którego roku był ten zapłon od GPR?
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
Obawiam się, że zasilnie z motorka nie wchodzi w grę. Licznik przygotowany pod zasilanie bateryjne i oszczędzanie tejże baterii. Wszędzie wielkie impedancje aby zminimalizować pobór prądu. Niskie napięcie zasilania. Pewnie zakłócenia mają większy poziom niż napięcie baterii. Najgorzej jest ze stosunkowo długim kabelkiem od impulsatora. Działa jak antena....
Ten plastik to impulsator. Jego rezystancja to ok. 20 ohm. Trzeba sprawdzić czy daje impulsy miernikiem wskazówkowym lub prostownikiem szczytowym (poczytaj w necie) i multimetrem. Sprawdź czy koło magnesowe nie ociera o cewki!!! Sprawdź napięcie na cewce zasilającej. Chyba czerwony kabel w oryginalnej instalacji.
Witam! Problem polega na tym że iskra jest ale tylko przy bardzo małych obrotach wału korbowego a przy mocniejszym kopnieciu startera nie ma jej wcale... Moduł orginalny był uszkodzony i nie było iskry wcale teraz na nowym zamienniku polskim jest iskra ale w takich warunkach jak wspomniuałem wcześniej. Szkoda że nigdzie nie można znaleść informacji...
xbandy ( tprzemo ), piszę tutaj bo akurat gg nie działa a na forum nie można pisać. Czy przy podłączeniu Twojego iskrownika z drugim Simsonem połączyłeś masy między Twoim a drugim Simsonem? Bo jeśli nie, to prąd nie mógł przepływać. Jeszcze mnie zaciekawił problem opisany na drugim forum, że jak zamienisz przewody z iskrownika to pojawi się raz iskra....
Cześć chłopaki Odświeżam temat bo życie w Simsonach ciągnie tętni a jedno z ich zmartwień to właśnie moduł zapłonowy ;) Kupiłem swego czasu taki moduł na allegro od gościa za 40zł Byłem z niego bardzo zadowolony do posłużył mi 2 lata. Aż do dzisiaj. Zlutowałem układ podany w temacie Podłączyłem do Simsona i jak nie odpalał tak nie odpala. Sprawdziłem...
Witam. Podstawa iskrownika była popsuta a dokładniej ten czujnik (impulsator) sprawdziłem omomierzem, w nowym opór się zmieniał a w starym nie, bo był popsuty. Dodano po 2 a i simsonek chodzi jak ważka, mam go od ojca a on na nim zrobił 33 000km i był pierwszym właścicielem, mam też drugiego simsona, na którym zrobiłem 5 000km. Simson stał na strychu,...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach kończąc. Sprężanie jest takie jak by nawet fabryka...
Zapłon electronic: tendencje do ocierania kołem magnesowym o cewki spowodowane konstrukcją cewek i biciem koła magnesowego, nierównomierne rozłożenie cewek na statorze skutkujące zwiększonymi wibracjami i charakterystycznym "wyciem" zapłonu, zbyt mała średnica centralnego otworu w podstawce w stosunku do średnicy czopa wału korbowego. To wszystko skutkuje...
Nie wiem czy chodzi o ten sam schemat, który był dość popularny na forum, a nie jest "oryginałem" Simsona, tj. nie pochodzi z jego instrukcji obsługi, ale podejrzewam, że tak. Najlepiej go zamieść z informacją skąd był ściągnięty. Nie wiem dlaczego ten schemat jest tak popularny? Może dlatego że ma "pokolorowane" przewody zamiast oznaczeń literowych...
Spoko XD, każdy się kiedyś uczył... Pytanie pierwsze - marka świecy zapłonowej, jeśli to jest AWINA to wywal to przez okno. Zainwestuj w NGK, ISKRA, BOSCH, CHAMPION... No i oczywiście musi być ta świeca odpowiednio dobrana (np ISKRA F100, to nie ta sama świeca co F75)... Druga sprawa, odległość między elektrodami świecy. Powinna być ok 0,5 mm... Jaki...
Witam wszystkich bardzo serdecznie i zwracam się do znawców tematu. Zamontowałem w Jawie 50 moduł zapłonowy Plitz z Simsona elektronika i cewkę zapłonową WN Plitz z Simsona elektronika, przewinąłem cewkę NN drutem nawojowym 0,12mm (przy kopnięciu daje około 50V). Z przyczyn konstrukcyjnych zastosowałem nie oryginalny impulsator z Simsona, ale czeski...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
To Chińskie quady 50-110 cm³ mają stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Stały kąt OK, ale jakie CDI. W 4T często były układy bez impulsatora. Czyli tzw. magnet. Jeżeli autor tematu ma taki układ to moduł Simsona może sobie ... sprzedać.
Witam. Ostatnio grzebałem w elektronice w Simsonie i po tym grzebaniu nie chciał już odpalać więc wymieniłem impulsator i moduł. Następnie Simson miał tylko wolne obroty, dając gazu robił bububu ;/ i nie dostaje żadnych obrotów są tylko małe gdy dodaję gaz bądź go ujmuję. Sprawdzone zostały gaźniki i na każdym zachowywał się tak samo. Proszę pomóżcie...
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
Dokładniej są trzy cewki w S51: 1. Zasilająca moduł zapłonowy 2. Cewka ładowania akumulatora bezmasowa 3. Cewka świetlna zasilająca przednią lampę. 4. Cewka wyzwalającą iskrę Jeżeli na wolnym "kopaniu" masz iskrę, to winny może być impulsator bądź nawet sam moduł. Jeśli moduł to wyrób z Chin mogą być różne przygody. Dodano po 3 -cewka impulsatora(określa...
Witam, posiadam silnik simsona 4 biegowego i oryginalną lampę rometowską przełącznikiem starego typu ( nie przesuwany ) i chciał bym podłączyć światła przednie długie, krótkie i tylną lampę. I teraz nie wiem jak to podłączyć. Od lampy mam dwa kable czerwony (światła) i zielony (gaszenie). Opis na regulatorze napięcia: Rosso (czerwony) - impulsator Bianco...
Części z Wilmatu. Tyle że tam można kupić oryginalny zapłon Langfang Kokusan (ze usuniętymi oznaczeniami) jak i typowo chińskie podróbki. Jedyna różnica w tym statorze jest odłączenie masy uzwojenia alternatora i wyprowadzenie drugim żółtym przewodem. Przy okazji jest usunięty biały przewód masowy, czyli to czego w S51 brakuje i w pewnych sytuacjach...
kolego bogdan-pe jesli w simsonie są trzy przewody to ja jestem Apolonia. Jest to jedna z bardziej "udziwnionych" instalacji... Przejście na elektronika wiąże się z montażem modułu, cewka jak pamiętam jest ta sama. Do modułu z silnika dochodzą dwa przewody, impulsator i ładowanie kondensatora w module. kolejny przewód z modułu na cewkę, i jeszcze jeden...
Modul jest podejrzany, a mam pod reka sprawny modul od chinskiego skutera i chcialbym przekonac sie bez kosztow czy w Simsonie to sprawa modulu. Wyeliminowalem juz cewke WN, cewke zasilajaca, wiec pozostaje impulsator lub modul
Simsony miały trzy cewki + ew. cewka impulsatora dla tzw. elektronika. Każda z cewek to niezależny obwód! Musisz mieć coś poknocone z instalacją. Znajdź schemat od S51B i porównaj z tym co masz. Bardzo ważne jest też połączenie masy silnika z punktem masy (śruba M6) przy aku. Cewka zapłonu (ta w pradnicy) jest BEZ oczepu! Mało tego jej położenie względem...
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
Witam, wiem że temat był wielokrotnie poruszany jednak w żadnym z wątków, choć podejmowały mój problem nie znalazłem rozwiązania. Otóż mam Simsona SR50 wymieniałem "Magneto" i to co pod nim czyli cały układ cewek i impulsator czy iskrownik nie wiem jak to dokładnie się określa. i po tej wymianie nie mam iskry, pomóżcie jak podpiąć te 5 kabli, schematy...
Ja obstawiam cewkę zapłonową. Pewnie pali tranzystor kluczujący w module. W Simsonie cudów nie ma... Impulsator nic tu nie zepsuje, jakby był uwalony to wogóle by nie palił, albo przestawał chodzić po nagrzaniu, a po ostudzeniu by odżywał. Podobnie z cewką zasilającą w magnecie. Oczywiście zanim założysz nowy modół sprawdź przewody i cewki. Stare modóły...
a co powiesz np. na SR50B3 lub B4 Poza tym jak pada tam moduł to nie pali w ogóle, jeżeli faktycznie elektronik to problem z impulsatorem Elektronik to tylko wersje C i CE reszta lata na przerywaczu
Z podłączonym modułem miałeś pewnie wyłączoną stacyjkę (zwarcie na masę na przewodach czerwony i brązowo-biały - są one połączone razem w module). Przewód brązowo-biały jest od gaszenia. Z odłączonym modułem - wygląda na uszkodzenie impulsatora, od niego jest niebieski przewód. Rezystancja impulsatora wynosi ok. 27R w oryginalnych statorach, 14R w podróbach....
Na zdjęciu powyżej: żółta cewka zasila cdi- koło 50V AC przy kopnięciu, czerwona to czujnik położenia wału (impulsator) ok 5V AC jw Jeśli nie ma tych napięć, to padła któraś z cewek, jak są ale nie ma iskry, to moduł
Pierwsze to na pewno moduł zapłonowy, koło magnesowe (magneto jest inne) i zespół cewek (cały moduł z cewką impulsatora). Co do cewki zapłonowej to nie pamiętam, ale chyba jest taka sama
witam sprawdź najpierw czy dochodzi napięcie zasilania układu elektronicznego zasianie plusem oraz masę czyli minus najlepiej jak byś posłużył się multimetrem woltomierz na zakresie 20 woltów jeśli zasilanie napięciem jest prawidłowe oraz minus czyli masa jedyne tafne przypuszczenie to uszkodzona cewka lub zasilanie cewki butelkowej sprawdzenie cewki...
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Jaki masz układ zapłonowy? Tradycyjny z przerywaczem mechanicznym czy CDI z impulsatorem - tzw. elektronik.
Próbowałeś regulować potencjometrem na module? Sam osobiście wyrzuciłem ten badziewny(oryginalny) i wstawiłem porządny precyzyjny 100R. Możliwe, że koło magnesowe nie wyrabia (utraciło właściwości). Zostaje jescze impulsator na podstawie.
Sprawdź czy kable nie mają zwarcia. Masz możliwość podmienić impulsator ?
Zmierz jakie jest napięcie na cewce świetlnej. Ładowanie i stop jest przecież z innej cewki. Odwinięcie kilku uzwojeń powinno załatwić sprawę. Do czego jest potencjometr na module? po schemacie modułu zapłonowego jak i po obserwacjach można dostrzec że jest on do regulacji "siły" iskry. - z impulsatora przez potencjometr 100R + rezystor 82R na wysterowanie...
Źle zrobiłeś. Nie odcina się zapłonu przez masowanie lub przerwanie sygnału z impulsatora. W niektórych układach grozi to "przeładowaniem " głównego kondensatora ponad jego napięcie dopuszczalne. Lepiej zwierać cewkę ładującą (czerwony kabel z prądnicy) przez diodę do masy. Żaden przekaźnik nie jest potrzebny! Czy masz doprowadzoną pewną masę do cewko-modułu?...
A może być przyczyną impulsator? Najpierw sprawdzę wszystkie kable czy nie są styki zaśniedziałe bo tez to moze byc przyczyną ?
Hmm, a o którą cewkę zaparłeś? Tak się nie robi i to jest przyczyna przez którą masz teraz problemy z iskrą. Uszkodziłeś cewkę zasilającą lub impulsator.
Rozumiem że niniejszym gwarantujesz bezawaryjną pracę na dowolnej cewce. Ciekawe tylko na jak długo. To czysta manipulacja. Jak mogę gwarantować bezawaryjna pracę??? Mogę zagwarantować, że prawidłowe(!) podłączenie prawie dowolnej (o tym niżej) cewki WN nie uszkodzi prawidłowo(!) skonstruowanego CDI. Czy silnik będzie działał i jak długo ? To mnie...
No to masz tam na stronie artykuły z EDW i wzgląd jak wygląda płytka i w których miejscach są punkty lutownicze. Odnośnie ocierania magnesów koła o cewki. Przyczyna jest z reguły prosta a wał "krzywy". Trzeba też uwzględnić krzywe koło magnesowe. Te oryginalne DDRowskie sprzed 1989 roku (na czterech "wspornikach") są tak miękkie że idzie je wkrętakiem...
Nadal masz źle wyregulowany gaźnik. Pożycz od kogoś wyregulowanego BVFa wyjętego ze jeżdżącego silnika. Punkty lutownicze masz przetarte bo próbowałeś zmniejszyć odległość między impulsatorem a magnetem. Zaizolowanie ich nie jest konieczne. Przewody od statora: Zielony - zasilanie CDI. Biały - masa statora (masa silnika). Czerwony - impulsator. Żółty...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Jeśli zapłon wariuje po dodaniu gazu to: - Niewłaściwa odległość impulsatora od koła magnesowego (za daleko odsunięte, lub tak blisko że impulsator i przewody się przecierają). - Koło magnesowe z niekompatybilnej partii (wówczas zapłon działa prawidłowo w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara). - Chiński moduł zapłonowy przeznaczony do Vespy...
Kolego magneto nie powinno ocierać o cewki. Nie wiem jak jest w przypadku impulsatora w Twoim pojeździe, ale np. w skuterach oporność wynosi ok. 145 omów. Sprawdź odległość impulsatora od koła magnesowego - zalecana ok. 0,3 mm, gdyż ma to wpływ na "jakość" iskry.
Chociaż ja bym impulsator zostawił na razie a w pierwszej kolejności sprawdził cewkę WN. Dużo częściej one nawalają niż impulsatory, i u mnie, gdzie miałem podobne okoliczności to ona była winowajcą.
Kręciłeś śrubką na module? Przy ustawieniu na maksymalną czułość zapłon będzie odcinał zbyt nisko. Ustaw ją mniej więcej w połowie zakresu. Jeśli nie, to uszkodzony jest impulsator lub nabiegunniki na kole magnesowym.
Jaki masz układ zapłonowy? "Klasyczny" z przerywaczem platynkowym pod magnetem, czy z impulsatorem i modułem? Ustaw przerwę na świecy na 0,40mm czyli taką dość małą. Jak wykręcisz świecę to jaki ma kolor? jest sucha/mokra(zalana) ??
Koło magnesowe nie może mieć uszkodzonych nabiegunników (blach stalowych). Objawy wskazują na uszkodzenie impulsatora. Poza tym, w S51 i pierwszych S53 należy dorobić dodatkowy przewód masy silnika.
Mogę przypuścić uszkodzenie impulsatora, to częsty problem. Objawia się to tym, że iskra powyżej pewnych obrotów ginie. Możesz to sprawdzić używając wiertarki do napędu wału korbowego przez nakrętkę koła magnesowego, obserwując czy iskra nie ginie. Do bardziej zaawansowanych testów przydałaby się lampa stroboskopowa aby sprawdzić czy nie wariuje kąt...
Więc pierwszy do odstrzału zostaje ci moduł zapłonowy oraz cewka WN. Jeśli masz opcję, pożycz od kolegi na testy. Jeśli nawet po podmianie nie zapali, to już zostają tylko 2 rzeczy, albo cewka zasilająca w statorze ostro zdycha, albo impulsator. Raczej bym stawiał na cewkę. Ewentualnie, może gdzieś po drodze masz jakieś skorodowane przewody lub złączki.
Przy tak starym pojeździe i masie właścicieli to może być wszystko możliwe... Poza tym to że czegoś nie zauważyłeś nie oznacza że tego nie ma. Jeśli ktoś by miał wywalić całe ładowanie, to tym bardziej wywaliłby akumulator, bo inaczej to nie ma najmniejszego sensu. Poza tym wtedy z silnika wychodziłyby ci ze 2, góra 3 przewody na krzyż :/ . Jeden od...
Masa (pewna masa) na pin 31. 15 pin na cewkę modułu. Niebieski przewód na 3 pin modułu. Czerwony kabel ma iść na 14pin modułu. Ma na nim być napięcie zmienne kilkadziesiąt volt podczas kopania. Trzeba jeszcze zmierzyć impulsator ale nie pamiętam ile ma ohmów (chyba 20ohm) - u mnie musiałem go przelutować. Sam moduł łatwo uszkodzić, ale też łatwo naprawić...
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
Silnik DC to chyba zbyt drogie rozwiazanie. Zastanawiam sie nad najprostsza forma blokady predkosci poprzez blokade obrotow. A dokladniej nad podlaczeniem kondensatora wraz z potencjometrem miedzy masa a impulsatorem. Podobny sposob widzialem zastosowany w simsonie, kondensator poprzez potencjometr zwiera do masy czujnik indukcyjny w przypadku przekroczenia...
Milicjant. Mało jesz. Mało wiesz a jeszcze mniej myślisz. W sprawie żarówki Wawrzyniec wytłumaczył wszystko dokładnie. Dzięki i gratulacje! Brakuje chyba tylko filmu... Napisał nawet dlaczego tak (dołączając żarówkę do przewodu gaszenia) jest łatwiej. Ty cały czas myślisz kategoriami zapłonu bateryjnego a to jest iskrownikowy! Punkt zapłonu. Zobacz...
Wyrzuć tą "elektronikę" daleko za siebie, ale do odpowiedniego pojemnika na odpady! Zrób taki układ jak Simsona. Domyśłam sie ze masz elektronika? Dorób (jak go nie ma ) kabel masy od silnika (np. wkręt pokrywy sprzęgła) do punktu masy na ramie. Sprawdź przy okazji wszystkie masy. Prawdopodobnie zbyt duży poziom paliwa w gaźniku lub ssanie nieszczelne/brak...
Cześć, przerabiam układ zapłonowy w simsonie i nie jestem pewien jednej rzeczy. Moduł którego schemat załączam, podczas działania ładuje kondensator umieszczony w nim i rozładowuje go do masy gdy dostanie impuls z impulsatora poprzez tyrystor. Moja przeróbka układu polega na zastąpieniu impulsatora czujnikiem optycznym. Wadą tego rozwiązania jest to,...
Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym opisać problem, z którym mecze się od kilku tygodni. Otóż nabyłem skuter jak w tytule, silnik w tym modelu jest dwucylindrowy, dwusuwowy. W związku z tym posiada zdublowany zapłon firmy Iskra Polrad Made in Slovenija 12v 150W. Już przy zakupie wiedziałem, że nie ma cewki impulsatora. Udało mi się dokupić podobną,...
Witam W moim simsonie zepsuł się moduł zapłonowy. Po rozebraniu go okazało sie, że spalony był tyrystor kt206/600, potencjometr oraz dioda prostownicza (ta która prostuje prąd z cewki zasilającej moduł) Tutaj temat w schematem i opisem modułu Wymieniłem spalone elementy. Zamiast tyrystora kt206 zamontowałem bt151 a spaloną diode zastąpiłem by255. Po...
Kolega ma rację, nie zwróciłem szczególnej uwagi na stator. Silnik ewidentnie pochodzi z TZR50, tak samo stator przeznaczony na zapłon typu DC-CDI. W Aprilii AF1 50 stosowano starszy silnik Minarelli RV3/RV4. Niestety nie ma możliwości podłączenia tego modułu zapłonowego z tym statorem ze względu na różnicę zapłonu AC-CDI i DC-CDI. Jedyne sensowne rozwiązanie...
Najłatwiej do silnika Dezamet założysz zapłon elektroniczny ze Stelli/Charta. Na simsony.net zakładaliśmy już zapłony od Malaguti, AM6 a nawet z Yamahy (zewnętrzny impulsator). Ja sam jeżdżę na zapłonie Langfang Kokusan (identyczny do AM6, ale do silników Piaggio-Derbi). Wątki scaliłem.
Tyrystor na pewno nie był germanowy! Jaki ma być to mało istotne. Wg mnie prawie każdy na napięcie 600V będzie dobry. Zostań przy tym co na twoim schemacie. Nie poprawiłeś schematu jak prosiłem. Trudno. Najlepiej schematy robić w jakimś programie. Wtedy numeracja elementów jest automatyczna. Rezystory nie muszą być 3W. Wg mnie wystarczą 0.25W, ale jak...
jeszcze jedna sprawa bo w tym nowym mam inny licznik nie na lince tylko na kabelkach , w starym była linka jak to połączyć żeby działało ??? Potrzebny jest chyba tylko impulsator zamiennie zamontowany przy skrzyni tam gdzie linka (pasuje chyba "plug&play") i kilka kabelków (które może dostaniesz razem z impulsatorem) aby to podłączyć. No i oczywiście...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Problem może nie całkowicie rozwiązany, ale wstępnie działa. Może komuś się przyda rozwiązanie. Układzik komparatora z histerezą okazał się puki co bardzo dobrym rozwiązaniem. Co do potencjalnych przepięć to przy testach z samym impulsatorem nie było żadnego problemu. Zobacze co sie będzie dziać gdy zamontuje układ i mam nadzieje odpale silnik. Polecam...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Jako że widzę zawziętą dyskusję o tym ustrojstwie , to może i ja dołożę do tematu parę słów. Dostałem simsonka do roboty.Słaba , znikająca iskra.Pomiary napięć:cewka ładująca 38V -norma.Impulsator-:D brak oscyloskopu, ale działa na sto procent(buzer).Pomiary rezystancji .wszystkie cewki ok. Wymieniłem moduł.Iskra stabilna, jednak słaba.do poprawnej...
Wiesz, ostatnio bawię się w robieranie chińskich modułów w celu poznania budowy, zastosowanych elementów i blokad. W jednym z modułów (typu DC-CDI) znalazłem tyrystor TSE2P4M o parametrach 600V, 2A śr, 3A RMS, 20A peak - to mnie najbardziej zdziwiło (notabene ten tyrystor jest dobry, zwarcie robiła dioda). W innym module (sprawnym) był tyrystor 2P4M...
Schemat super! Wklej go tylko wg. zasad wklejania zdjęć, tak by był dostępny na stronie tematu. Przerób go na JPG i obetnij brzegi. Użyj programu IrfanView lub innej przeglądarki obrazków. Jest tylko jedno ważne pytanie: Czy schemat ma 100% odpowiada temu co masz w motorze???? Sprawdź. To podstawowa kwestia! Napisz również co zostało ci z oryginalnej...
Rezystancje cewki, impulsatora i cewki WN oczywiście sprawdziłem na samym początku. Mam manual do tego motoru i z tamtąd wynika że rezystancja jest w granicach normy. Napięcie tez mierzyłem z cewki bez obciążenia, ale juz nie pamiętam dokładnie ile było jak kopałem. Jak cewka posiada dobra rezystancje to może byc uszkodzona? Bo wydaje mi się to dość...
Na moje oko : 1. Coś nie wyrabia 2. Coś "przerabia" 1. Cewka dają ma za mała wydajność lub impulsator "się gubi" 2. Cewka daje zbyt wielkie napięcie przez co cały układ (w module) się "zatyka" Osobiście u siebie przerabiałem pkt 2. cewka (nawijana wg artykułu w EDW odnośnie zapłony CDI w Simsonie) daje przy kopie napięcie rzędu 120-150V AC niby ok,...
Witam! Na poniższym schemacie układ jest zabezpieczony diodami transil BZW03-C200 (choć nie jestem pewien czy na pewno to transil) I mam parę pytań. Czym tą diode BZW03-C200 zastąpić ?? bo jest ona nieosiągalna. Czy może być to np. BZW04-342 ?? Jak działa ten układ na schemacie tj. AC zasilanie -> dioda AC-zasilanie: cewka zasilająca z iskrownika daje...
Witam! Posiadam Simsona z zapłonem Vape (jest to elektroniczny zapłon do max 16k RPM) i potrzebuje zrobić ogranicznik obrotów załączany poprzez włącznik on/off. Wiem, że to należy wykonać na lini impulsator - cewkomoduł. No ale jestem raczej początkujący więc nie za bardzo wiem jak to wykonać. Poniżej schemat zapłonu i przykładowych rozwiązań znalezionych...
Nie wiem po co zamieściłeś te dwa nieczytelne skany/zdjęcia??? Miałeś na zdjęciu Rycha narysować podłączenie cewki wzorując się na Simsonie/Jawce, które mają zapłon iskrownikowy z rozdzieloną cewką WN. Z "mazów" na drugim rysunku można zgadywać, że jest to typowy zapłon iskrownikowy z zespoloną cewką WN czyli prawie dokładnie taki jaki ma Twoja Kubota...
Witam.Mam problem z skuterem zipp quantum gt5. Kupiłem go nie dawno , parę dni jezdziłem i było wszystko ok. a tu nagle po zgaszeniu nie chciał już odpalić. Jak się okazało iskra znikła. Teraz tak, czujnika przy stopce nie ma, pominięty. cewka WN , przewód i świeca 100% dobra sprawdzona w innym skuterze tzn w simsonie i tam po podłączeniu cewki iskra...
zgadzam się z tobą ''Simson671''. też chciałem sb ostatnio zamontować w mojej etz 251 jakieś bezpieczniki albo dodatkowe zabezpieczenia ponieważ ostatnio usmażył mi się impulsator ;/