Cześć, Rezystancja cewki zapłonowej/zasilającej (czerwony przewód w barwach oryginalnych) powinna wynosić od 480om do 600 w zależności od temperatury, oprócz tego taka cewka generuje około 50v w zależności od siły kopnięcia. Rezystancja impulsatora (niebieski przewód) waha się w granicach od 27 do 30om dla org impulsatora (barwy białej\kremowej)
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Pytanie brzmi jaki rodzaj sygnału biegnie z impulsatora? Pojawia się impuls napięciowy. Impulsator jest połączony z masą, drugi przewód idzie do modułu zapłonowego.
Sprawdź rezystancję impulsatora.
Zmierz rezystancję impulsatora
Sprawdź czy kable nie mają zwarcia. Masz możliwość podmienić impulsator ?
Hmm, a o którą cewkę zaparłeś? Tak się nie robi i to jest przyczyna przez którą masz teraz problemy z iskrą. Uszkodziłeś cewkę zasilającą lub impulsator.
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
wytoczyłem w miejsce krzywki walec aluminiowy z wkręconą śrubą M5 jako sygnał dla impulsatora Myślę, ze tu jest pies pogrzebany, za mała średnica (prędkość liniowa) i za mały element stalowy. Nie ma tam miejsca aby zamontować impulsator na zewnątrz koła magnesowego ?
Panowie, a nie czasem jest to kondensator? Jak jest zimny jest wszystko w porządku ale jak się nagrzeje to pierwszym objawem (dopóki go nie zgasisz) jest brak zapłonu. Kolego miałbyś rację, jak najbardziej! Tylko w tych modelach stosowany jest elektroniczny zapłon i nie ma przerywacza z kondensatorem tylko jest cewka impulsatora!
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić energię iskry przy zimnym silniku i ewentualnie sprawdzić pracę...
Spoko XD, każdy się kiedyś uczył... Pytanie pierwsze - marka świecy zapłonowej, jeśli to jest AWINA to wywal to przez okno. Zainwestuj w NGK, ISKRA, BOSCH, CHAMPION... No i oczywiście musi być ta świeca odpowiednio dobrana (np ISKRA F100, to nie ta sama świeca co F75)... Druga sprawa, odległość między elektrodami świecy. Powinna być ok 0,5 mm... Jaki...
Witam. Ostatnio grzebałem w elektronice w Simsonie i po tym grzebaniu nie chciał już odpalać więc wymieniłem impulsator i moduł. Następnie Simson miał tylko wolne obroty, dając gazu robił bububu ;/ i nie dostaje żadnych obrotów są tylko małe gdy dodaję gaz bądź go ujmuję. Sprawdzone zostały gaźniki i na każdym zachowywał się tak samo. Proszę pomóżcie...
Jaki masz układ zapłonowy? Tradycyjny z przerywaczem mechanicznym czy CDI z impulsatorem - tzw. elektronik.
Odległość impulsatora ok. 0,3 mm.
Próbowałeś regulować potencjometrem na module? Sam osobiście wyrzuciłem ten badziewny(oryginalny) i wstawiłem porządny precyzyjny 100R. Możliwe, że koło magnesowe nie wyrabia (utraciło właściwości). Zostaje jescze impulsator na podstawie.
Więc pierwszy do odstrzału zostaje ci moduł zapłonowy oraz cewka WN. Jeśli masz opcję, pożycz od kolegi na testy. Jeśli nawet po podmianie nie zapali, to już zostają tylko 2 rzeczy, albo cewka zasilająca w statorze ostro zdycha, albo impulsator. Raczej bym stawiał na cewkę. Ewentualnie, może gdzieś po drodze masz jakieś skorodowane przewody lub złączki.
kidu22 napisał: Cewka na magnecie zasilająca, i cewka główna WN muszą być od tego modelu. ... Nie muszą! Oczywiście cewka ładująca CDI musi mieć właściwy rdzeń i ilość zwojów, ale cewka WN, a właściwie transformator WN, bo taką rolę tam pełni, może być prawie dowolna. Musi spełniać tylko pewne warunki. Jakie to osobny temat. Na każdej cewce butelkowej...
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Modul jest podejrzany, a mam pod reka sprawny modul od chinskiego skutera i chcialbym przekonac sie bez kosztow czy w Simsonie to sprawa modulu. Wyeliminowalem juz cewke WN, cewke zasilajaca, wiec pozostaje impulsator lub modul
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
Zmierz jakie jest napięcie na cewce świetlnej. Ładowanie i stop jest przecież z innej cewki. Odwinięcie kilku uzwojeń powinno załatwić sprawę. Do czego jest potencjometr na module? po schemacie modułu zapłonowego jak i po obserwacjach można dostrzec że jest on do regulacji "siły" iskry. - z impulsatora przez potencjometr 100R + rezystor 82R na wysterowanie...
To jest skuter z systemem zapłonu pod Euro 2, w Malaguti stosowano chyba dwa lub trzy rodzaje takich układów zapłonowych z dodatkowym sterownikiem. Musiałbym sprawdzić serwisówki czy mam schemat do tej wersji zapłonu. Widzę że ktoś próbował odblokować moduł — nacięcie na obudowie. Nie wiadomo czy jest sprawny. Z dostępnością części może być kłopot,...
Kręciłeś śrubką na module? Przy ustawieniu na maksymalną czułość zapłon będzie odcinał zbyt nisko. Ustaw ją mniej więcej w połowie zakresu. Jeśli nie, to uszkodzony jest impulsator lub nabiegunniki na kole magnesowym.
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Moduł powinien być podłączony do zasilania z akumulatora, powinna być też wykorzystana orginalna cewka jako impulsator. Ale bzdury! Moduł zasilany jest z cewki, impulsator jest tylko do wyzwolenia iskry
Z podłączonym modułem miałeś pewnie wyłączoną stacyjkę (zwarcie na masę na przewodach czerwony i brązowo-biały - są one połączone razem w module). Przewód brązowo-biały jest od gaszenia. Z odłączonym modułem - wygląda na uszkodzenie impulsatora, od niego jest niebieski przewód. Rezystancja impulsatora wynosi ok. 27R w oryginalnych statorach, 14R w podróbach....
Witam W tych układach z zapłonem elektronicznym,jest pewien haczyk-. Czy wal ma luz wzdłużny? Czy na czujniku niema śladów otarć? Czy kolega próbował go odpalić? Luzu wzdłużnego nie ma, otarcia były ale teraz tak przykręciłem płytkę z cewkami że jest minimalny luz pomiędzy cewkami a impulsatorem i oczywiście probowałem zapalać wielokrotnie..
zapomniałem dodać w poprzednim poście. nie chcę kupować kolejnego chińskiego modułu gdyż po pół roku znów padnie :/ . Czy można zastąpić jakimś innym modułem np z samochodu który na pewno nie padnie po pół roku ? gdzieś na "elektrodzie,, czytałem ze ktoś podłączył moduł od forda sierry niestety nie było schematu jak go podłączyć... gdyby ktoś wiedział...
Silnik DC to chyba zbyt drogie rozwiazanie. Zastanawiam sie nad najprostsza forma blokady predkosci poprzez blokade obrotow. A dokladniej nad podlaczeniem kondensatora wraz z potencjometrem miedzy masa a impulsatorem. Podobny sposob widzialem zastosowany w simsonie, kondensator poprzez potencjometr zwiera do masy czujnik indukcyjny w przypadku przekroczenia...
Czerwone impulsatory były stosowane fabrycznie w latach '90, natomiast przejście na impulsatory o mniejszej rezystancji nastąpiło w 1989 roku. Pomiar omomierzem dużo nie pomoże, najlepiej będzie sprawdzić co się dzieje ze zapłonem pod stroboskopem. Mała uwaga. W ciągniczku znajduje się dodatkowy moduł ograniczający obroty, składa się z dwóch kondensatorów...
a co powiesz np. na SR50B3 lub B4 Poza tym jak pada tam moduł to nie pali w ogóle, jeżeli faktycznie elektronik to problem z impulsatorem Elektronik to tylko wersje C i CE reszta lata na przerywaczu
Koło magnesowe nie może mieć uszkodzonych nabiegunników (blach stalowych). Objawy wskazują na uszkodzenie impulsatora. Poza tym, w S51 i pierwszych S53 należy dorobić dodatkowy przewód masy silnika.
Na starym gaźniku również 16n-11 silnik odpalał od kopa, ssanie muszę dać na nowym. Na starym gaźniku po daniu gazu motor leciał do przodu jak rakieta, na nowym jest tylko Buuuu i się po woli rozpędza. Więc czemu kupowałeś nowy gaźnik? Nowy gaźnik posiada oznaczenia BVF, na stronie sklepu jest napisane że to niemiecki oryginał, Oj naiwny naiwny.......
A jak skorygować odległość impulsatora od koła i na kole jest znaczek ze powinno kręcić się w drugą stronę. Czasem simson strzeli w gaźnik od czego to może być.
Nie polecam przekładania samego elementu ze stożkiem - zazwyczaj nitowanie magneta nie przynosi pożądanego skutku, wystarczy popatrzeć na to co robiło się przy Rometach i Simsonach. Z którego roku był ten zapłon od GPR?
Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być. Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek. Wiem...
Pierwsze to na pewno moduł zapłonowy, koło magnesowe (magneto jest inne) i zespół cewek (cały moduł z cewką impulsatora). Co do cewki zapłonowej to nie pamiętam, ale chyba jest taka sama
Simsony miały trzy cewki + ew. cewka impulsatora dla tzw. elektronika. Każda z cewek to niezależny obwód! Musisz mieć coś poknocone z instalacją. Znajdź schemat od S51B i porównaj z tym co masz. Bardzo ważne jest też połączenie masy silnika z punktem masy (śruba M6) przy aku. Cewka zapłonu (ta w pradnicy) jest BEZ oczepu! Mało tego jej położenie względem...
Masa (pewna masa) na pin 31. 15 pin na cewkę modułu. Niebieski przewód na 3 pin modułu. Czerwony kabel ma iść na 14pin modułu. Ma na nim być napięcie zmienne kilkadziesiąt volt podczas kopania. Trzeba jeszcze zmierzyć impulsator ale nie pamiętam ile ma ohmów (chyba 20ohm) - u mnie musiałem go przelutować. Sam moduł łatwo uszkodzić, ale też łatwo naprawić...
A może być przyczyną impulsator? Najpierw sprawdzę wszystkie kable czy nie są styki zaśniedziałe bo tez to moze byc przyczyną ?
Tyrystor fabrycznie był Motorola 2n6399 (na germanie). A diody, to zwykłe 1n4007. Reszta to to samo co na moim schemacie. Rezystory dałem 3W bo na pewno wytrzymały to samo diody. Nie wiem którą częścią wyzwalany jest zapłon, szukałem w sieci, ale nie znalazłem na pewno tak samo ma Simson. Z impulsatora wychodzi tylko jeden kabel, a przy gaszeniu jest...
Jaki masz układ zapłonowy? "Klasyczny" z przerywaczem platynkowym pod magnetem, czy z impulsatorem i modułem? Ustaw przerwę na świecy na 0,40mm czyli taką dość małą. Jak wykręcisz świecę to jaki ma kolor? jest sucha/mokra(zalana) ??
skra w porównaniu z silnikiem chartowskim jest chuda jakaś taka. Jest niebiesk a ale nie pewna napięcia z cewki świetlnej i ładowania dobre co do zapłonowej nie jestem pewny ale podczas pracy silnika ma być około 400V czyli wydaje mi się że te 140 przy kopnięciu będzie dobrą wartością, oporność impulsatora około 16Ω czyli jest dobrze
Czytaj ze zrozumieniem, kolega pyta się o cewkę zapłonową w silniku w nie tzw. butelkową. Być może źle się wyraziłem pisząc "cewka zapłonowa" chodziło tu o cewkę zasilającą która znajduje się w iskrowniku i daje wysokie napięcie dlatego w przypadku simsona transformator jest nie potrzebny. Co do zapłonu bateryjnego to niestety ale jesteś w błędzie zarówno...
Dlaczego? Przecież dioda jest wbudowana zaporowo, wynika tak z pdf-a. Ale cewka impulsatora daje prąd przemienny. to może z BD911 warto spróbować? Tam chyba starczy jakiś mały BD139...
Przy tak starym pojeździe i masie właścicieli to może być wszystko możliwe... Poza tym to że czegoś nie zauważyłeś nie oznacza że tego nie ma. Jeśli ktoś by miał wywalić całe ładowanie, to tym bardziej wywaliłby akumulator, bo inaczej to nie ma najmniejszego sensu. Poza tym wtedy z silnika wychodziłyby ci ze 2, góra 3 przewody na krzyż :/ . Jeden od...
Cześć, przerabiam układ zapłonowy w simsonie i nie jestem pewien jednej rzeczy. Moduł którego schemat załączam, podczas działania ładuje kondensator umieszczony w nim i rozładowuje go do masy gdy dostanie impuls z impulsatora poprzez tyrystor. Moja przeróbka układu polega na zastąpieniu impulsatora czujnikiem optycznym. Wadą tego rozwiązania jest to,...
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
Dokładniej są trzy cewki w S51: 1. Zasilająca moduł zapłonowy 2. Cewka ładowania akumulatora bezmasowa 3. Cewka świetlna zasilająca przednią lampę. 4. Cewka wyzwalającą iskrę Jeżeli na wolnym "kopaniu" masz iskrę, to winny może być impulsator bądź nawet sam moduł. Jeśli moduł to wyrób z Chin mogą być różne przygody. Dodano po 3 -cewka impulsatora(określa...
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Uszkodzenie impulsatora. Podstawa statora do wymiany. Koszt ok. 100 zł, ale trzeba zwrócić uwagę na prawidłowe wykonanie części, zwłaszcza średnicy 110 mm która w podróbkach jest dużo mniejsza i nie pozwala wycentrować statora w karterach (o ile gniazdo zapłonu w karterach nie jest wybite). Wymiana jeszcze ma sens jeżeli masz zapłon oryginał DDR, ale...
kolego bogdan-pe jesli w simsonie są trzy przewody to ja jestem Apolonia. Jest to jedna z bardziej "udziwnionych" instalacji... Przejście na elektronika wiąże się z montażem modułu, cewka jak pamiętam jest ta sama. Do modułu z silnika dochodzą dwa przewody, impulsator i ładowanie kondensatora w module. kolejny przewód z modułu na cewkę, i jeszcze jeden...
Witam. Postawiłem przed sobą takie wyzwanie. Zbudować samodzielnie do mojego motoroweru zapłon CDI. Wstępny plan jest taki aby skorzystać z oryginalnej cewki butelkowej i cewki indukujące wysokie napięcie. Samemu chcę wykonać czujnik oraz moduł. Oryginalny zapłon jest elektroniczny, i ten ma zostać w razie awarii tego mojej konstrukcji. Zapłon chcę...
Na zdjęciu powyżej: żółta cewka zasila cdi- koło 50V AC przy kopnięciu, czerwona to czujnik położenia wału (impulsator) ok 5V AC jw Jeśli nie ma tych napięć, to padła któraś z cewek, jak są ale nie ma iskry, to moduł
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
Witam! Na poniższym schemacie układ jest zabezpieczony diodami transil BZW03-C200 (choć nie jestem pewien czy na pewno to transil) I mam parę pytań. Czym tą diode BZW03-C200 zastąpić ?? bo jest ona nieosiągalna. Czy może być to np. BZW04-342 ?? Jak działa ten układ na schemacie tj. AC zasilanie -> dioda http://fotoo.pl//out.php/i222005_cdiuniw...
Części z Wilmatu. Tyle że tam można kupić oryginalny zapłon Langfang Kokusan (ze usuniętymi oznaczeniami) jak i typowo chińskie podróbki. Jedyna różnica w tym statorze jest odłączenie masy uzwojenia alternatora i wyprowadzenie drugim żółtym przewodem. Przy okazji jest usunięty biały przewód masowy, czyli to czego w S51 brakuje i w pewnych sytuacjach...
Trzeba było zainwestować w zapłon LK a nie starego elektronika. Problem polega na tym że nowe cewki zasilające są źle wykonane i z ich powodu przepalają się moduły zapłonowe - nawet te wzmacniane. Możesz spróbować założyć inną cewkę zasilającą i moduł zapłonowy, ale nikt Ci nie da gwarancji że to będzie działać poprawnie. Niedziałający impulsator teoretycznie...
Rezystancje cewki, impulsatora i cewki WN oczywiście sprawdziłem na samym początku. Mam manual do tego motoru i z tamtąd wynika że rezystancja jest w granicach normy. Napięcie tez mierzyłem z cewki bez obciążenia, ale juz nie pamiętam dokładnie ile było jak kopałem. Jak cewka posiada dobra rezystancje to może byc uszkodzona? Bo wydaje mi się to dość...
Nie wiem czy chodzi o ten sam schemat, który był dość popularny na forum, a nie jest "oryginałem" Simsona, tj. nie pochodzi z jego instrukcji obsługi, ale podejrzewam, że tak. Najlepiej go zamieść z informacją skąd był ściągnięty. Nie wiem dlaczego ten schemat jest tak popularny? Może dlatego że ma "pokolorowane" przewody zamiast oznaczeń literowych...
Z impulsatora wychodzą cztery zaciski, dwa od frontu, czyli od strony magneta, dwa od strony karteru. Są zmostkowane, więc można przyjąć, że są dwa - masa i sygnał. Masę i sygnał można zamienić miejscami, więcej możliwości brak. Na rysunku pokazałem, jak to wygląda. Może być uszkodzony, nie wykluczam. https://obrazki.elektroda.pl/5534918500_...
Problem może nie całkowicie rozwiązany, ale wstępnie działa. Może komuś się przyda rozwiązanie. Układzik komparatora z histerezą okazał się puki co bardzo dobrym rozwiązaniem. Co do potencjalnych przepięć to przy testach z samym impulsatorem nie było żadnego problemu. Zobacze co sie będzie dziać gdy zamontuje układ i mam nadzieje odpale silnik. Polecam...
Witam, wiem że temat był wielokrotnie poruszany jednak w żadnym z wątków, choć podejmowały mój problem nie znalazłem rozwiązania. Otóż mam Simsona SR50 wymieniałem "Magneto" i to co pod nim czyli cały układ cewek i impulsator czy iskrownik nie wiem jak to dokładnie się określa. i po tej wymianie nie mam iskry, pomóżcie jak podpiąć te 5 kabli, schematy...
Witam. Najpierw zadam pytania. :?: Jakiś czas temu zrobiłem remont instalacji w simsonie. Poprzednik zrobił syf. Wszystkie sztukowania na "pętelkę" elegancko zalutowałem i zaizolowałem. Od zapłonu zostawiłem tylko kable od cewki NN i impulsatora. Resztę zamieniłem i wszystko wsadziłem w koszulkę termokurczliwą. Po tym "remoncie" zrobiłem gdzieś ok...
Czy przeciąłeś rdzeń cewki? Z tego zdjęcia trudno określić jak jak rozbebeszałeś. Co z impulsatorem? Może ta blaszka służyła do przekazania części strumienia magnetycznego do impulsatora? Szkoda że się pośpieszyłeś z "dewastacją". Może dało się usunąć tylko uzwojenie WN ? Przewinięcie tej cewki do postaci oryginału uważam za bardzo trudne. Nie znasz...
Witam. Podstawa iskrownika była popsuta a dokładniej ten czujnik (impulsator) sprawdziłem omomierzem, w nowym opór się zmieniał a w starym nie, bo był popsuty. Dodano po 2 a i simsonek chodzi jak ważka, mam go od ojca a on na nim zrobił 33 000km i był pierwszym właścicielem, mam też drugiego simsona, na którym zrobiłem 5 000km. Simson stał na strychu,...
Kolega ma rację, nie zwróciłem szczególnej uwagi na stator. Silnik ewidentnie pochodzi z TZR50, tak samo stator przeznaczony na zapłon typu DC-CDI. W Aprilii AF1 50 stosowano starszy silnik Minarelli RV3/RV4. Niestety nie ma możliwości podłączenia tego modułu zapłonowego z tym statorem ze względu na różnicę zapłonu AC-CDI i DC-CDI. Jedyne sensowne rozwiązanie...
Mogę przypuścić uszkodzenie impulsatora, to częsty problem. Objawia się to tym, że iskra powyżej pewnych obrotów ginie. Możesz to sprawdzić używając wiertarki do napędu wału korbowego przez nakrętkę koła magnesowego, obserwując czy iskra nie ginie. Do bardziej zaawansowanych testów przydałaby się lampa stroboskopowa aby sprawdzić czy nie wariuje kąt...
Obawiam się, że zasilnie z motorka nie wchodzi w grę. Licznik przygotowany pod zasilanie bateryjne i oszczędzanie tejże baterii. Wszędzie wielkie impedancje aby zminimalizować pobór prądu. Niskie napięcie zasilania. Pewnie zakłócenia mają większy poziom niż napięcie baterii. Najgorzej jest ze stosunkowo długim kabelkiem od impulsatora. Działa jak antena....
Ten plastik to impulsator. Jego rezystancja to ok. 20 ohm. Trzeba sprawdzić czy daje impulsy miernikiem wskazówkowym lub prostownikiem szczytowym (poczytaj w necie) i multimetrem. Sprawdź czy koło magnesowe nie ociera o cewki!!! Sprawdź napięcie na cewce zasilającej. Chyba czerwony kabel w oryginalnej instalacji.
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Źle zrobiłeś. Nie odcina się zapłonu przez masowanie lub przerwanie sygnału z impulsatora. W niektórych układach grozi to "przeładowaniem " głównego kondensatora ponad jego napięcie dopuszczalne. Lepiej zwierać cewkę ładującą (czerwony kabel z prądnicy) przez diodę do masy. Żaden przekaźnik nie jest potrzebny! Czy masz doprowadzoną pewną masę do cewko-modułu?...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach kończąc. Sprężanie jest takie jak by nawet fabryka...
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Witam W moim simsonie zepsuł się moduł zapłonowy. Po rozebraniu go okazało sie, że spalony był tyrystor kt206/600, potencjometr oraz dioda prostownicza (ta która prostuje prąd z cewki zasilającej moduł) Tutaj temat w schematem i opisem modułu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic70... Wymieniłem spalone elementy. Zamiast tyrystora kt206 zamontowałem...
Wyrzuć tą "elektronikę" daleko za siebie, ale do odpowiedniego pojemnika na odpady! Zrób taki układ jak Simsona. Domyśłam sie ze masz elektronika? Dorób (jak go nie ma ) kabel masy od silnika (np. wkręt pokrywy sprzęgła) do punktu masy na ramie. Sprawdź przy okazji wszystkie masy. Prawdopodobnie zbyt duży poziom paliwa w gaźniku lub ssanie nieszczelne/brak...
witam sprawdź najpierw czy dochodzi napięcie zasilania układu elektronicznego zasianie plusem oraz masę czyli minus najlepiej jak byś posłużył się multimetrem woltomierz na zakresie 20 woltów jeśli zasilanie napięciem jest prawidłowe oraz minus czyli masa jedyne tafne przypuszczenie to uszkodzona cewka lub zasilanie cewki butelkowej sprawdzenie cewki...
Milicjant. Mało jesz. Mało wiesz a jeszcze mniej myślisz. W sprawie żarówki Wawrzyniec wytłumaczył wszystko dokładnie. Dzięki i gratulacje! Brakuje chyba tylko filmu... Napisał nawet dlaczego tak (dołączając żarówkę do przewodu gaszenia) jest łatwiej. Ty cały czas myślisz kategoriami zapłonu bateryjnego a to jest iskrownikowy! Punkt zapłonu. Zobacz...
Na moje oko : 1. Coś nie wyrabia 2. Coś "przerabia" 1. Cewka dają ma za mała wydajność lub impulsator "się gubi" 2. Cewka daje zbyt wielkie napięcie przez co cały układ (w module) się "zatyka" Osobiście u siebie przerabiałem pkt 2. cewka (nawijana wg artykułu w EDW odnośnie zapłony CDI w Simsonie) daje przy kopie napięcie rzędu 120-150V AC niby ok,...
Witam ostatnio robilem simsona w którym spalił sie moduł. Wymiana na nowy (jakiś tani zamiennik) nie pomogła bo nie pochodził nawet godziny. Rozebrałem ten orginalny ,wymieniłem wszystkie elementy, bt151/650, wszystkie diody 1N5408,rezystory po 100 ohm, wyrzuciłem potencjometr, kondensator 470nf/630v mkt. Na tym chodził normalnie ale na pełnych obrotach...
Rozumiem że niniejszym gwarantujesz bezawaryjną pracę na dowolnej cewce. Ciekawe tylko na jak długo. To czysta manipulacja. Jak mogę gwarantować bezawaryjna pracę??? Mogę zagwarantować, że prawidłowe(!) podłączenie prawie dowolnej (o tym niżej) cewki WN nie uszkodzi prawidłowo(!) skonstruowanego CDI. Czy silnik będzie działał i jak długo ? To mnie...
Wiesz, ostatnio bawię się w robieranie chińskich modułów w celu poznania budowy, zastosowanych elementów i blokad. W jednym z modułów (typu DC-CDI) znalazłem tyrystor TSE2P4M o parametrach 600V, 2A śr, 3A RMS, 20A peak - to mnie najbardziej zdziwiło (notabene ten tyrystor jest dobry, zwarcie robiła dioda). W innym module (sprawnym) był tyrystor 2P4M...
Schemat super! Wklej go tylko wg. zasad wklejania zdjęć, tak by był dostępny na stronie tematu. Przerób go na JPG i obetnij brzegi. Użyj programu IrfanView lub innej przeglądarki obrazków. Jest tylko jedno ważne pytanie: Czy schemat ma 100% odpowiada temu co masz w motorze???? Sprawdź. To podstawowa kwestia! Napisz również co zostało ci z oryginalnej...
Witam.Mam problem z skuterem zipp quantum gt5. Kupiłem go nie dawno , parę dni jezdziłem i było wszystko ok. a tu nagle po zgaszeniu nie chciał już odpalić. Jak się okazało iskra znikła. Teraz tak, czujnika przy stopce nie ma, pominięty. cewka WN , przewód i świeca 100% dobra sprawdzona w innym skuterze tzn w simsonie i tam po podłączeniu cewki iskra...
jeszcze jedna sprawa bo w tym nowym mam inny licznik nie na lince tylko na kabelkach , w starym była linka jak to połączyć żeby działało ??? Potrzebny jest chyba tylko impulsator zamiennie zamontowany przy skrzyni tam gdzie linka (pasuje chyba "plug&play") i kilka kabelków (które może dostaniesz razem z impulsatorem) aby to podłączyć. No i oczywiście...
zgadzam się z tobą ''Simson671''. też chciałem sb ostatnio zamontować w mojej etz 251 jakieś bezpieczniki albo dodatkowe zabezpieczenia ponieważ ostatnio usmażył mi się impulsator ;/
Witam, posiadam silnik simsona 4 biegowego i oryginalną lampę rometowską przełącznikiem starego typu ( nie przesuwany ) i chciał bym podłączyć światła przednie długie, krótkie i tylną lampę. I teraz nie wiem jak to podłączyć. Od lampy mam dwa kable czerwony (światła) i zielony (gaszenie). Opis na regulatorze napięcia: Rosso (czerwony) - impulsator Bianco...
Najłatwiej do silnika Dezamet założysz zapłon elektroniczny ze Stelli/Charta. Na simsony.net zakładaliśmy już zapłony od Malaguti, AM6 a nawet z Yamahy (zewnętrzny impulsator). Ja sam jeżdżę na zapłonie Langfang Kokusan (identyczny do AM6, ale do silników Piaggio-Derbi). Wątki scaliłem.
simson impulsator impulsator sprawdzić simson impulsator sprawdzi simson
elektryczna tylna klapa satel czujka pożarowa blaupunkt pobór prądu
technika radiowa technika radiowa
Błąd E6121 w ekspresie Bosch - przyczyny i rozwiązania Różnica w liczbie pinów silnika pralki Beko