Cześć, Rezystancja cewki zapłonowej/zasilającej (czerwony przewód w barwach oryginalnych) powinna wynosić od 480om do 600 w zależności od temperatury, oprócz tego taka cewka generuje około 50v w zależności od siły kopnięcia. Rezystancja impulsatora (niebieski przewód) waha się w granicach od 27 do 30om dla org impulsatora (barwy białej\kremowej)
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
Jaki masz układ zapłonowy? Tradycyjny z przerywaczem mechanicznym czy CDI z impulsatorem - tzw. elektronik.
Witam. Ostatnio grzebałem w elektronice w Simsonie i po tym grzebaniu nie chciał już odpalać więc wymieniłem impulsator i moduł. Następnie Simson miał tylko wolne obroty, dając gazu robił bububu ;/ i nie dostaje żadnych obrotów są tylko małe gdy dodaję gaz bądź go ujmuję. Sprawdzone zostały gaźniki i na każdym zachowywał się tak samo. Proszę pomóżcie...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Pytanie brzmi jaki rodzaj sygnału biegnie z impulsatora? Pojawia się impuls napięciowy. Impulsator jest połączony z masą, drugi przewód idzie do modułu zapłonowego.
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
A jak skorygować odległość impulsatora od koła i na kole jest znaczek ze powinno kręcić się w drugą stronę. Czasem simson strzeli w gaźnik od czego to może być.
Witam. Podstawa iskrownika była popsuta a dokładniej ten czujnik (impulsator) sprawdziłem omomierzem, w nowym opór się zmieniał a w starym nie, bo był popsuty. Dodano po 2 a i simsonek chodzi jak ważka, mam go od ojca a on na nim zrobił 33 000km i był pierwszym właścicielem, mam też drugiego simsona, na którym zrobiłem 5 000km. Simson stał na strychu,...
Ten plastik to impulsator. Jego rezystancja to ok. 20 ohm. Trzeba sprawdzić czy daje impulsy miernikiem wskazówkowym lub prostownikiem szczytowym (poczytaj w necie) i multimetrem. Sprawdź czy koło magnesowe nie ociera o cewki!!! Sprawdź napięcie na cewce zasilającej. Chyba czerwony kabel w oryginalnej instalacji.
Mogę przypuścić uszkodzenie impulsatora, to częsty problem. Objawia się to tym, że iskra powyżej pewnych obrotów ginie. Możesz to sprawdzić używając wiertarki do napędu wału korbowego przez nakrętkę koła magnesowego, obserwując czy iskra nie ginie. Do bardziej zaawansowanych testów przydałaby się lampa stroboskopowa aby sprawdzić czy nie wariuje kąt...
Sprawdź rezystancję impulsatora.
wytoczyłem w miejsce krzywki walec aluminiowy z wkręconą śrubą M5 jako sygnał dla impulsatora Myślę, ze tu jest pies pogrzebany, za mała średnica (prędkość liniowa) i za mały element stalowy. Nie ma tam miejsca aby zamontować impulsator na zewnątrz koła magnesowego ?
Zmierz rezystancję impulsatora
Spoko XD, każdy się kiedyś uczył... Pytanie pierwsze - marka świecy zapłonowej, jeśli to jest AWINA to wywal to przez okno. Zainwestuj w NGK, ISKRA, BOSCH, CHAMPION... No i oczywiście musi być ta świeca odpowiednio dobrana (np ISKRA F100, to nie ta sama świeca co F75)... Druga sprawa, odległość między elektrodami świecy. Powinna być ok 0,5 mm... Jaki...
Witam! Mam problem z iskrą w simsonie s51 elektroniku. Od razu zaznaczam ze moduł i świeca są w 100% sprawne. 2. Podejrzewam juz "czujnik impulsów tyrystora" (nazwa ze schematu), odpowiedzialny za impulsy do modułu zapłonowego. Zauważyłem że po podgrzaniu go lutownicą (przelutowując kable) zaczął działać [iskierka była super], ale dzisiaj znów nie ma...
Mam problem z simsonem.Brak kierunków świateł z przodu i klaksonu.
Mam problem z iskrą w Simsonie s51 a dokładniej opisując sprawę razem z moim kolegą probowaliśmy do tego dojść lecz bez skutku, próbowaliśmy odpalić go na krótko bez akumulatora którego poza tym sam nie posiadam na chwilę obecną, sprawdzałem w jakich kablach jest prąd po kopnięciu i wychodzi na to że jest w czerwonym i czerwono białym podpinaliśmy jeden...
Mój Simsion nie ma iskry ale prąd wychodzi ze iskrownika.Nie wiem co robic. Proszę o pomoc https://obrazki.elektroda.pl/1090480100_... https://obrazki.elektroda.pl/2536185300_...
Mam problem z iskra w simsonie ele. Gdy kope lekko to iskra jest ładna gdy kope szybciej to brak iskry. Podstawka jest nowa sprawna modol wydaje się ok cewka butelkowa sprawna instalacja zrobiona na krótko bez żadnej pomyłki świeca sprawna. Wydaje mi się że jest uszkodzona cewka zapłonowa w iskrowniku czy ktoś miał już taki problem?
Mam problem niedawno chcialem odpalic swoj motor, z niepowodzeniem. A mianowicie nie bylo iskry. Kupilem nową cewke butelkowa 12v, jednak nic to nie dalo. Rozkrecilem pokrywe od magneta aby go ustawic. W swiecy nadal nie bylo iskry. [syntax=html][/syntax]
Witam Posiadam simsona elektronic 12 V . Gdy jechałem nagle zgasł, okazało się że iskra jest ale nie pali, sprawdzałem gaźnik jest OK. więc założyłem moduł kumpla odpalił , pojechał po swoj zapasowy , simson odpalił na tym zapasowanym zdąrzyłem go skręcić do kupy i już nie odpalił.. Na moim starym module iskra jest. Mój staary moduł chodzi u kolegi...
Witam.Mam problem z kierunkowskazami w moim simsonie s51 b1-4 (12v platyny).Kierunkowskazy wogóle nie działają ani na postoju ani z odpalonym silnikiem.Wymieniłem żarówki na słabsze , przerywacz też wymieniłem i nic dalej nie działają.Dodam jeszcze że gdy wyciągnąłem akumulator to kierunki zaczęły działać ale bardzo słabo.[/youtube]
Witam. Mam problem w moim simsonie s51 nie działają 3 migacze a 1 działa i świeci bardzo dobrze. Patrząc jak się siedzi to nie działa z przodu lewy i prawy oraz z tyłu prawy. Lewy tylny świeci dobrze. Chyba to niemożliwe żeby akurat tylko te się przepaliły? Dodam że te co teraz nie świecą od dłuższego czasu świeciły coraz słabiej.
Sprawdź czy kable nie mają zwarcia. Masz możliwość podmienić impulsator ?
Witam, mam problem z simsonem... Jechalem dzisiaj w 2 osoby do sklepu lakierniczego jakos w polowie drogi simson zaczal strzelac w gaznik i stracil sile wtedy stanalem. Silnik na nskich obrotach nie strzelal tylko na wyzszych wiec wymienilem swiece i powoli jechalem dalej ( ciagle strzelal i slaby byl). W trakcie jazdy simson zaczal gasnac (jakby przekrecic...
Tydzień temu kupiłem Simsona S50 z 78 to 3 biegowa wersja ze starym silnikiem Simsona. Kupiłem jako niesprawnego sprzęgło nie działało oraz gaźnik był dziurawy sprzęgło naprawiłem gaźnik wymieniłem wymieniłem także fajkę przewód i świece Iskra jest a Simson nie chce zapalić jak go próbowałem odpalić to po dziesiątym kopnięciu tak jakby coś zaskoczył...
Witam, mam starego Simsona, dawno nikt nim nie jeździł, próbowałem go odpalać na pych ale świeca nie dawała iskry, kabel idący do cewki (nowa) dawał iskrę ale myślę że jest za słaba co może być przyczyną?
Hmm, a o którą cewkę zaparłeś? Tak się nie robi i to jest przyczyna przez którą masz teraz problemy z iskrą. Uszkodziłeś cewkę zasilającą lub impulsator.
Więc pierwszy do odstrzału zostaje ci moduł zapłonowy oraz cewka WN. Jeśli masz opcję, pożycz od kolegi na testy. Jeśli nawet po podmianie nie zapali, to już zostają tylko 2 rzeczy, albo cewka zasilająca w statorze ostro zdycha, albo impulsator. Raczej bym stawiał na cewkę. Ewentualnie, może gdzieś po drodze masz jakieś skorodowane przewody lub złączki.
Próbowałeś regulować potencjometrem na module? Sam osobiście wyrzuciłem ten badziewny(oryginalny) i wstawiłem porządny precyzyjny 100R. Możliwe, że koło magnesowe nie wyrabia (utraciło właściwości). Zostaje jescze impulsator na podstawie.
Odległość impulsatora ok. 0,3 mm.
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić energię iskry przy zimnym silniku i ewentualnie sprawdzić pracę...
To jest skuter z systemem zapłonu pod Euro 2, w Malaguti stosowano chyba dwa lub trzy rodzaje takich układów zapłonowych z dodatkowym sterownikiem. Musiałbym sprawdzić serwisówki czy mam schemat do tej wersji zapłonu. Widzę że ktoś próbował odblokować moduł — nacięcie na obudowie. Nie wiadomo czy jest sprawny. Z dostępnością części może być kłopot,...
Panowie, a nie czasem jest to kondensator? Jak jest zimny jest wszystko w porządku ale jak się nagrzeje to pierwszym objawem (dopóki go nie zgasisz) jest brak zapłonu. Kolego miałbyś rację, jak najbardziej! Tylko w tych modelach stosowany jest elektroniczny zapłon i nie ma przerywacza z kondensatorem tylko jest cewka impulsatora!
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
Czerwone impulsatory były stosowane fabrycznie w latach '90, natomiast przejście na impulsatory o mniejszej rezystancji nastąpiło w 1989 roku. Pomiar omomierzem dużo nie pomoże, najlepiej będzie sprawdzić co się dzieje ze zapłonem pod stroboskopem. Mała uwaga. W ciągniczku znajduje się dodatkowy moduł ograniczający obroty, składa się z dwóch kondensatorów...
Zmierz jakie jest napięcie na cewce świetlnej. Ładowanie i stop jest przecież z innej cewki. Odwinięcie kilku uzwojeń powinno załatwić sprawę. Do czego jest potencjometr na module? po schemacie modułu zapłonowego jak i po obserwacjach można dostrzec że jest on do regulacji "siły" iskry. - z impulsatora przez potencjometr 100R + rezystor 82R na wysterowanie...
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Cześć chłopaki Odświeżam temat bo życie w Simsonach ciągnie tętni a jedno z ich zmartwień to właśnie moduł zapłonowy ;) Kupiłem swego czasu taki moduł na allegro od gościa za 40zł Byłem z niego bardzo zadowolony do posłużył mi 2 lata. Aż do dzisiaj. Zlutowałem układ podany w temacie http://obrazki.elektroda.pl/9027194700_1... Podłączyłem...
Kręciłeś śrubką na module? Przy ustawieniu na maksymalną czułość zapłon będzie odcinał zbyt nisko. Ustaw ją mniej więcej w połowie zakresu. Jeśli nie, to uszkodzony jest impulsator lub nabiegunniki na kole magnesowym.
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Modul jest podejrzany, a mam pod reka sprawny modul od chinskiego skutera i chcialbym przekonac sie bez kosztow czy w Simsonie to sprawa modulu. Wyeliminowalem juz cewke WN, cewke zasilajaca, wiec pozostaje impulsator lub modul
Z podłączonym modułem miałeś pewnie wyłączoną stacyjkę (zwarcie na masę na przewodach czerwony i brązowo-biały - są one połączone razem w module). Przewód brązowo-biały jest od gaszenia. Z odłączonym modułem - wygląda na uszkodzenie impulsatora, od niego jest niebieski przewód. Rezystancja impulsatora wynosi ok. 27R w oryginalnych statorach, 14R w podróbach....
Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być. Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek. Wiem...
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
Moduł powinien być podłączony do zasilania z akumulatora, powinna być też wykorzystana orginalna cewka jako impulsator. Ale bzdury! Moduł zasilany jest z cewki, impulsator jest tylko do wyzwolenia iskry
Silnik DC to chyba zbyt drogie rozwiazanie. Zastanawiam sie nad najprostsza forma blokady predkosci poprzez blokade obrotow. A dokladniej nad podlaczeniem kondensatora wraz z potencjometrem miedzy masa a impulsatorem. Podobny sposob widzialem zastosowany w simsonie, kondensator poprzez potencjometr zwiera do masy czujnik indukcyjny w przypadku przekroczenia...
Koło magnesowe nie może mieć uszkodzonych nabiegunników (blach stalowych). Objawy wskazują na uszkodzenie impulsatora. Poza tym, w S51 i pierwszych S53 należy dorobić dodatkowy przewód masy silnika.
Pierwsze to na pewno moduł zapłonowy, koło magnesowe (magneto jest inne) i zespół cewek (cały moduł z cewką impulsatora). Co do cewki zapłonowej to nie pamiętam, ale chyba jest taka sama
To Chińskie quady 50-110 cm³ mają stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Stały kąt OK, ale jakie CDI. W 4T często były układy bez impulsatora. Czyli tzw. magnet. Jeżeli autor tematu ma taki układ to moduł Simsona może sobie ... sprzedać.
A może być przyczyną impulsator? Najpierw sprawdzę wszystkie kable czy nie są styki zaśniedziałe bo tez to moze byc przyczyną ?
a co powiesz np. na SR50B3 lub B4 Poza tym jak pada tam moduł to nie pali w ogóle, jeżeli faktycznie elektronik to problem z impulsatorem Elektronik to tylko wersje C i CE reszta lata na przerywaczu
kidu22 napisał: Cewka na magnecie zasilająca, i cewka główna WN muszą być od tego modelu. ... Nie muszą! Oczywiście cewka ładująca CDI musi mieć właściwy rdzeń i ilość zwojów, ale cewka WN, a właściwie transformator WN, bo taką rolę tam pełni, może być prawie dowolna. Musi spełniać tylko pewne warunki. Jakie to osobny temat. Na każdej cewce butelkowej...
Z impulsatora wychodzą cztery zaciski, dwa od frontu, czyli od strony magneta, dwa od strony karteru. Są zmostkowane, więc można przyjąć, że są dwa - masa i sygnał. Masę i sygnał można zamienić miejscami, więcej możliwości brak. Na rysunku pokazałem, jak to wygląda. Może być uszkodzony, nie wykluczam. https://obrazki.elektroda.pl/5534918500_...
Simsony miały trzy cewki + ew. cewka impulsatora dla tzw. elektronika. Każda z cewek to niezależny obwód! Musisz mieć coś poknocone z instalacją. Znajdź schemat od S51B i porównaj z tym co masz. Bardzo ważne jest też połączenie masy silnika z punktem masy (śruba M6) przy aku. Cewka zapłonu (ta w pradnicy) jest BEZ oczepu! Mało tego jej położenie względem...
Jaki masz układ zapłonowy? "Klasyczny" z przerywaczem platynkowym pod magnetem, czy z impulsatorem i modułem? Ustaw przerwę na świecy na 0,40mm czyli taką dość małą. Jak wykręcisz świecę to jaki ma kolor? jest sucha/mokra(zalana) ??
Rezystancje cewki, impulsatora i cewki WN oczywiście sprawdziłem na samym początku. Mam manual do tego motoru i z tamtąd wynika że rezystancja jest w granicach normy. Napięcie tez mierzyłem z cewki bez obciążenia, ale juz nie pamiętam dokładnie ile było jak kopałem. Jak cewka posiada dobra rezystancje to może byc uszkodzona? Bo wydaje mi się to dość...
Tyrystor na pewno nie był germanowy! Jaki ma być to mało istotne. Wg mnie prawie każdy na napięcie 600V będzie dobry. Zostań przy tym co na twoim schemacie. Nie poprawiłeś schematu jak prosiłem. Trudno. Najlepiej schematy robić w jakimś programie. Wtedy numeracja elementów jest automatyczna. Rezystory nie muszą być 3W. Wg mnie wystarczą 0.25W, ale jak...
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
skra w porównaniu z silnikiem chartowskim jest chuda jakaś taka. Jest niebiesk a ale nie pewna napięcia z cewki świetlnej i ładowania dobre co do zapłonowej nie jestem pewny ale podczas pracy silnika ma być około 400V czyli wydaje mi się że te 140 przy kopnięciu będzie dobrą wartością, oporność impulsatora około 16Ω czyli jest dobrze
Nie polecam przekładania samego elementu ze stożkiem - zazwyczaj nitowanie magneta nie przynosi pożądanego skutku, wystarczy popatrzeć na to co robiło się przy Rometach i Simsonach. Z którego roku był ten zapłon od GPR?
simson impulsator impulsator simson impulsator sprawdzić simson
wzmacniacz antenowy samochód schemat sprężarka lodówce pasek renault
Instrukcja sterownika Mattei Maestro, Concerto, Quartetto – pobieranie i obsługa Renault Kangoo 2010 - Przepalanie bezpiecznika 40A przy opuszczaniu szyby pasażera