Cewkomoduł, na skrajne styki wtyczki podłączasz + i - 12V z akumulatora, środkowy sterujesz impulsami +5V
Zastosuj jakąkolwiek diodę prostowniczą smd o napięciu wstecznym większym od 50V. Ta dioda ma zadanie zwierania impulsu indukowanego w cewce przy jej rozłączaniu.
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
witam ponownie znalazłem przyczynę tej usterki jest nią przekaźnik który znajduje się obok modułu on się po prostu zawieszał jak dostał "młotkiem" to mu przechodziło dzięki wszystkim za pomoc
dlaczego na wyjściu transformatora powietrznego mamy do czynienia z wysoką częstotliwością napięcia? Wynika to z zasady działania tego układu. Kondensator C2 ładuje się przez L1 do napięcia ustalonego przez napięcie przebicia iskiernika. W momencie przebicia następuje zwarcie, kondensator przez powstały w iskierniku łuk dołączany jest równolegle do...
Po drugie, 99% tranzystorów MOSFET na zintegrowaną diodę Dren - Źródło, spolaryzowaną zaporowo. Eliminuje to potrzebę stosowania diody zaporowej, równolegle do cewki przekaźnika. Nic podobnego. Zwrot prądu impulsu na cewce jest taki sam, więc równoległa dioda do MOSFETa nic nie daje.
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
dwa skrajne to zaciski kluczowane cewki.
Witam Ford Mondeo MKI '94 1,6 16V sterownik eec IV, immo VIM125 Wciskam pilota dioda immo zapala się i gaśnie. Kręcę pojawia się tylko raz impuls masy na wtrysku, a na cewce nie. Widziałem jakieś lutowane kable od czuj. wału, więc zamieniłem miejscami piny(myślałem, że ktoś pomylił podczas lutowania). Teraz podczas kręcenia są impulsy na wtryskach,...
Nigdzie nie można znaleźć schematów wewnętrznych z kuchenek indukcyjnych jak to tam jest zrealizowane zasilanie tych cewek. Może wprost schematów nie ma ale w powyższych opisach z wiki wynika, że cewki zasilane są z generatora 25kHz (dla patelni z aluminium nawet 60kHz) na pewno nie bezpośrednio z sieci. Ten impuls to raczej prąd jednokierunkowy (ale...
To chyba źle podłączyłeś ten impulsator. To są dwie cewki połączone szeregowo a nie równolegle. Są do tego połączone w przeciwfazie, tzn. tak aby od zwykłych nabiegunników nie dochodziło do generowania impulsu sterującego (SEM dwóch cewek znoszą się), a impuls powstawał tylko tam gdzie nabiegunniki się na siebie nachodzą i powstaje napięcie na jednej...
Dioda nie zapobiega indukcji. Zjawisko indukcji jako takie wystąpi zawsze w momencie nagłego przerwania zasilania cewki. Dioda jest elementem niwelującym napięcie będące skutkiem indukcji. Jest to jedno z rozwiązań zabezpieczających elementy sterowania przekaźnikiem np. tranzystory, których napięcie przebicia złącza może być wielokrotnie niższe od impulsu...
To służy do sterowania dowolnym urządzeniem (w tym wypadku dwoma) przez program zainstalowany na komputerze. Nie sprawdzi się to jako automatyczny wyłącznik urządzeń peryferyjnych w jednym czasie z komputerem. A jak widać cała separacja 230V też oparta jest tylko o przekaźniki i nikt się nie bał ;) Tobie wystarczy zwykły przekaźnik z cewką na 5V, i...
Co do diody ze spadkiem napiecia 0,4V to poszukaj jakiejs germanowej albo 2x w szeregu shotkiego. A co do skoku napiecia do 5,45V. W momecie kiedy podpinasz mocne obciazenie tranzystor wyjsciowy w lm2575 daje tyle ile fabryka dala az do mometu osiagniecia napiecia 5V po czym odcina sie calkowicie i tak na zmiane. po przepuszczeniu takiego "prostokata"...
Impulsu niema na cewce
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Poszło na PW,ze zdjęciem.
Witam , mam problem z passatem 1.8T , mianowicie 3 cylinder nie chodzi , brak iskry ,cewka dobra zasilanie jest ale brak impulsu z modułu ale sprawdziłem że przed modułem juz go nie ma więc nie wychodzi ze sterownika silnika , wiazka sprawdzone , bezpośrednio przy sterowniku nie wychodzi impuls na 3 cylinder , dzisiaj załatwiłem drugi sterownik co prawda...
jasne brazowy przewód musi byc podłaczony pod minus cewki tzw musi pobierac impuls cewki
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Z tego co pamiętam to od razu po wykryciu impulsu na cewce nie biorącej aktualnie udziału w komutacji należy zasilić kolejną parę cewek. Poszukaj na google i elektrodzie, na pewno wiele jest na ten temat.
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
Całkiem mozliwe że zatankowałeś jakiś kiepski gaz,a co do "checka" najprawdopodobniej gdzieś jest przerwa w instalacji i ECU ne otrzymuje zwrotnego sygnału impulsu na cewce. Musisz sprawdzić całe wiązki elektryczne. Pozdrawiam
Jak w czasie jazdy na wolnych obrotach ? Jedziesz na luzie i przygasa? Czasami pęd powietrza dławi silnik i silnik zaczyna przygasać i komputer gazowy widzi zanik impulsu na cewce i władcza z powrotem benzynę. Proponuję zobaczyć dokładnie jak sądzie brązowy przewód czytający impuls z cewki.
Zależy jeszcze od czasów: tego, przez który płynie prąd zasilania, i tego, przez który mamy te 145A na wyjściu. Można przez dłuższy czas magazynować energię (np. w cewce, albo w kondensatorze), a następnie jej użyć do wygenerowania krótkiego impulsu o dużej mocy.
Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
pozycja 22
Proponuję sprawdzić czy dobrze łączą piny przy wtyczce do cewki zapłonowej. Powinno pomóc. Miałem takie dwa przypadki i były te same błędy. Wówczas pomogło
słupek A lewy pod osłona gdzie jest otwieranie maski, może tez być uszkodzony hall
Oczywiście. Te 30A to dla styków. Cewka to ok 60mA . Dioda służy tu do zgaszenia impulsu napięcia indukowanego w cewce po wyłączeniu zasilania. Napięcie to może powodować iskrzenie na stykach kontaktronu.
wtyczka przy cewce trzy przewodowa srodkowy jest plus dwa po bokach impulsy z cewki
Iskry są tylko na wewnętrznych cylindrach na zewnętrznych brak. Na cewce dalej brak iskry na środkowych cylindrach. Warto się zdecydować. W tej sytuacji pokusiłbym się o zasymulowanie impulsu masy na problematycznej cewce.
zobacz czy cewka dostaje impuls z modułu, jeżeli nie to albo moduł albo czujnik na wale. Jeżeli jest impuls to cewka uszkodzona. Można założyć cewkę od czegoś innego aby była to cewka od zapłonu elektronicznego (od jakiegoś starszego suzuki powinna podejść)
Ze schematu wnioskuję, że będzie potrzebna jeszcze jedna dioda na zaciskach elektrozaczepu ? Jeśli nie mam opisanych biegunów to złącze plusowe będzie pod obecnie podpiętym przewodem "+" z domofonu ? Jako laik przypuszczałem, że zastosowanie diody na złączach elektrozaczepu i tak nic nie da, ponieważ prąd przejdzie wewnątrz zaczepu jego cewką ? Tu...
schemat podłączenia modułu w maluchu. Na początek sprawdż zasilanie modulu ,masę,czujnik prędkości położenia wału(2),cewkę(5).jeżeli wszystko dobre,a brak impulsu na cewkę to niestety moduł
Może krótkim impulsem z akumulatora na cewkę Zrób impuls z kondensatora, dużego ładowanego z aku guzikiem, będzie jednorazowy strzał o dość dużej amplitudzie. Dzięki kondensatorowi nie spalisz cewki jakbyś ją bezpośrednio podłączył pod aku.
obliczyć opór indukcyjny cewek Taki nie istnieje. Możesz obliczyć sobie stałą czasu złożona z pojemności kondensatora i rezystancji cewki, Ewentualnie częstotliwość takiego obwodu rezonansowego generującego drgania gasnące. Nawet możesz wyliczyć natężenie pola magnetycznego w tej cewce i jego maksimum, bo poszukujesz takiej informacji. Wzory są dostępne.
Dzięki za odpowiedź. Piszesz "tyrystor, powinien być "od dołu" czyli w Twoim zamyśle powinien zwierać do masy po podaniu impulsu na bramkę? Ciągle na zacisku HV:1 potencjał 290V Taki naprawdę działający "pastuch" ma tylko cewkę zapłonową samochodową i 3 tranzystory. Uważałem iż takie rozwiązanie pozwoli uzyskać wymaganą energię impulsu (C*U^2). Przy...
Do przełącznika powinien dochodzić przewód pobierający impulsy z cewki zapłonowej podczas pracy silnika, może jest problem z jego połączeniem. Brak impulsów powoduje odcięcie dopływu gazu.
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
czerwony plus zielony impulsy z cewki brązowy masa
Co w tym pierwszym wzmacniaczu zmienić, żeby poprawić czułość? Próbowałem zwiększać R39 ale tylko zwiększa to szumy na wyjściu. Możliwości ustalenia wzmocnienia rezystorami w zamkniętej pętli są ograniczone maksymalnym wzmocnieniem w otwartej pętli, dla DC jest to 100000 (100x zapas jest sensowny), ale dla szybkich synalów spada. Przykładowo przy 100kHz...
Chciał bym aby ktoś wytłumaczył mi jak działa tor analogowy a dokładnie obwody ze wzmacniaczami U8 1 i 2. Wiem że układ ma na celu określenie czasu zaniku impulsu w cewce ale jak dokładnie działa ? Analogówka niestety nie jest moją mocną stroną i dla tego proszę o objaśnienie bardziej doświadczonych kolegów. http://obrazki.elektroda.net/84_12219516...
Kolego, to proste sprawy. Rezystancja cewki wyzwalającej, generowany impuls, zasilanie, masa, sprawna cewka WN. Ten pontiac, podobnie jak Fiero to prosta sprawa. Rób go tak, jak bys robił Nexię albo Opla Vectrę A na silniku C16NZ, ta sama zasada pracy ukladu zapłonowego.
Kontrolka do ręki i sprawdź halla, czy daje impulsy, to samo na cewce masz + - i impulsy, czasem w tych autach jak problemy z cewką były wystarczy poruszać wtyczką od cewki i iskra się znajduje albo odłączyć wtyczkę i podpiąć. do cewki mają dochodzić impulsy takie jak w czujniku, możesz wtyczkę odłączyć i wtedy sprawdzać.
Witam ponownie. Oto poprawny schemat: http://obrazki.elektroda.net/74_12395324... Jeżeli chodzi o schemat elektryczny to S1 - wusuw tłoka, S2 - wsuw tłoka Schemat jest tak prosty pownieważ, żeby przesterować zawór wystarczy na cewkę dać impuls, cewka nie musi cały czas działać. Zawór się przesteruje i zostanie w taiej pozycji aż nie dostanie...
Do moderatorów: sądzę, że temat wykracza poza wiedzę początkującego elektronika. Proponuję przekwalifikować go do działu "ogólne". Iskra skacze między jedną końcówką cewki a we. układu tzn. rezystorem 10k. Dzięki za ten układzik z dzielnikiem, tylko jedna kwestia została '?', czyli jaka ma być wartość napięcia odłożonego na kondensatorze ? Pomijam kwestie...
Nie odpowietrzyłeś na pewno dobrze, wspomóż się plakiem, czy samostartem. No chyba, że impulsy do cewek pompowtryskiwaczy nie są wysyłane.
Dioda jest do niwelowania, impulsów powstających przy wyłączaniu cewki przekaźnika, te impulsy mogą uszkadzać elementy sterujące
Przy zastosowaniu podwajacza na kondensatorach 470 uF/450 V z parametrem ESR = 0.1 OM, wartość prądu w cewce w impulsie przekracza 210 A. Cewka nie puka, tylko zaczynają brzęczeć druty, uderzają o siebie w trakcie impulsu. Widać że ten efekt jest pewnym ogranicznikiem zwiększania wartości prądu w cewce.
Witam mam taki problem samochód jak zimny bardzo źle się uruchamia. Silnik zaskoczy zgaśnie a po kilku próbach zaczyna działać z wypadaniem zapłonów.Wymieniona cewka nie pomogła . Sprawdzone ciśnienie paliwa wydaje się być dobre. Po odpięciu czujnika wału silnik nie odpala(zdrowy objaw) jednak elektronika nie wykryła tego jako błąd.Sprawdziłem na oscyloskopie...
Jak nie masz oscyloskopu to weź diodę led na 12v i sprawdź czy wchodzą impulsy sterowania na cewkę. Zwykłą probówką żarówkową siężko będzie zobaczyć dlatego led jest lepszy. Jak masz impulsy wchodzące na cewkę i zasilanie a iskry brak to znaczy cewka umarta :) Dodano po 2 Możesz pod przewód do kopułki podpiąć świecę
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
Witam A może zastosować np. przekaźnik; bistabilny; HFD2-012-M-L2; 12V; DC; 2 styki przełączne; 2 cewki; 1A; 125V AC; 2A; 30V DC; do druku (PCB); Hongfa; RoHS Uwaga: Podanie impulsu napięcia na jedną cewkę załącza styk, natomiast podanie impulsu napięcia na drugą cewkę wyłącza styk.
kolego naprawdę jeszcze coś spaprasz, ale opiszę Tobie przewody ( do czego podłączyć) : -czarny -masa (akumulator) lub inny punkt masy -czerwony - +12 V po zapłonie (stacyjka, cewka WN) -brązowy- impulsy ( cewka WN) -niebieski - elektrozawór gazu , reduktor,wielozawór , przekaźnik - biały - wskaźnik gazu -żółty - w instalacji wtryskowej nie podłączasz...
Pewnie chodzi ci o przekaźnik bistabilny . Tylko je przeważnie załącza się przez podanie impulsu i wyłącza również przez podanie impulsu na cewkę. Nie zasila się cewki cały czas .
w temacie piszesz - przetwornik częstotliwości na napiećie - ale dokładniej to o co chodzi ?? Brzmi jakby miał to być przyrząd pomiarowy. Czy te napięcie wejściowe ma być zależne od częstotliwości ? Czy ma poprostu spełniać prosą funkcje: jeśli są impulsy, to na wyjściu jest jakiekolwiek napięcie, a jak ich nie ma - napięcia nie ma ? Jeśli tak, to wystarczy...
Witam Dioda jest elementem niwelującym napięcie będące skutkiem indukcji. Jest to jedno z rozwiązań zabezpieczających elementy sterowania przekaźnikiem np. tranzystory, których napięcie przebicia złącza może być wielokrotnie niższe od impulsu zaindukowanego w cewce przekaźnika. Dioda dla tego impulsu stanowi powiedzmy zwarcie i w niej wytraca się energia,...
Spróbuj tak... Styk NO (ten którym chcesz wyzwalać) dalej w szeregu timer z delay'em ustawionym na 5s i za tym znów styk NO którym chcesz to wyzwalać. Powinno to działać tak, że po wciścięciu przycisku zaczyna się odliczanie i po 5 s timer wystawi 1 na wyjściu, ale nie uruchomi ona cewki, jeśli w tym czasie przycisk nadal nie jest wciśnięty.
Dioda Zenera Z1 pełni funkcję stabilizatora napięcia w zasilaczu i dobrze jakby miała moc 1,3 albo nawet 3 W, ta którą użyłeś strzelam, że ma 0,5 W. Gaszeniem impulsów powstających na cewce przekaźnika zajmuje się prawdopodobnie D6. Gdzie się podział C1?
Inaczej Panowie. Co diagnoza parametrow mowi?Ma sie rozumiec ze brak obrotów wału korbowego,,(tak bynajmniej sie domyslam)tak sie domyslam,stad tez nie generuje modul impulsu a cewka iskry.
Wyzwalanie jest typowe dla tego typu siników -> cewka na rdzeniu z magnesu trwałego, zbliżanie i oddalanie czegoś metalowego (w tym wypadku podfrezowanie na kole zamachowym) powoduje zmianę strumienia pola magnetycznego i co za tym idzie powstanie impulsu na cewce. Cewki zapłonowe posiadam ze starych zapasów -> Nissan Sunny. W oryginale sterowana przerwą...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Na tym forum musiałbym się najpierw rejestrować. Jest całe mnóstwo schematów PI z dyskryminacją. Zasada działania PI opiera się najprościej mówiąc o straty powstałe na skutek indukcji prądów wirowych w szukanym przedmiocie. Następnie do określania tych strat można wykorzystać część zbocza impulsu przepięcia na cewce. Im straty większe, czyli im bliżej...
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Przerwy niestety będą bardzo długie także każda metoda z podtrzymaniem odpada. Nie słuchaj bota bo pisze głupoty, 4013 wymaga zasilania dla podtrzymania stanu. Twoje wymagania idealnie spełnia dwucewkowy przekaźnik bistabilny - zmiana polaryzacji na cewce powoduje trwałą zmianę stanu na przeciwny. Bez przekaźnika i bez zasilania tylko na Flash. Ewentualnie...
te 0,04V to jest nic a impulsu cewki nie zmierzysz miernikiem zwykłym bo tam występują chwilowe impulsy tzw. szpili i tu tylko oscyloskop to wyłapie a nie mulaty miernik XD takie mierniki (tańsze) mają problem pokazać napięcie podczas włączonego kierunkowskazu a co dopiero takie krótkie impulsy Sprawdź przejście na cewce przewody dwa co z cewki wychodzą...
A daje impulsy na cewkę (tą z jednym zwojem)?
Dlaczego maszyna działa na ferro i dia magnetyki? Zauważ że nie jest to klasyczny układ wykrywacza PI, gdzie fundamentem metody jest próbkowanie sygnału w ściśle określonym czasie (czasach), w sposób synchroniczny z końcem impulsów prądu w cewce. A wartością pomiaru jest absolutna wartość napięcia tych próbek. A tu, w tym uproszczonym wykrywaczu, brak...
1-tytuł mylący-bo to jest próba uzyskania odpowiedzi dotyczącej cewki mającej rdzeń żelazny.A układ pomiarowy jest do niczego nieprzydatny. I sposób też. 2-z układów pomiarowych podanych przez autorów opisu wynika ,że : -na badaną cewkę L podaje się impuls delta t .Prąd płynący w cewce ustawia po kolei "magnesiki'w rdzeniu obwodu magnetycznego .Przebieg...
Podłącz pod coś mondrzejszego a nie pod Commodore64, impulsy na moduł cewek idą czy brak.
Podejrzewam, że wystarczy z impulsów do cewki wysterować tranzystor, który będzie kluczował 12V na tacho i po sprawie. Jak chcesz mieć ładnie, to wstaw sobie tam transoptor, który zapewni ci izolację galwaniczną między układem zapłonowym a licznikiem.
Pewnie ster do roboty. Ale EDC w benzynie? Brawo.
Pomoże tyle, że wiadomo czy na cewkę idą impulsy. Pozwoli zdiagnozować czy to cewka sprawię problem czy moduł nie podaje impulsów.
Czy układu nie można zaprojektować tak , by wykorzystując jedną parę styków przekaźnika na samopodtrzymanie ? Działanie jest następujące: Impuls sterujący podany na chwilę na cewkę przekaźnika zamyka mu styki. Jeden za styków podłączony na stałe z plusem podtrzyma napięcie na cewce po zaniku impulsu. Do wyłączenia przekaźnika wystarczy impulsowy zanik...
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Nie przeoczyłem, a pamiętam Twoje pytanie. To jak byś zapytał: "Co to jest silnik elektryczny ?" Dla jednych to jest oczywiste, a drugiemu możesz przez 5 lat tłumaczyć i nie dotrze. W końcu SILNIK ADAMSA jest opatentowany. Idea SILNIKA ADAMSA w uproszczeniu dla ewentualnych nowych zainteresowanych tematem: Magnes magnesuje rdzeń cewki i jest przyciągany...
adamjur1- golf 3 to zawsze moduł pod cewką (3-pinowy, oprócz V6) NIE MA tam bezpiecznika ! Z zasady układ zapłonowy nie jest zabezpieczany. Awaria sterownika, jak i nadajnika impulsów nie powoduje takiego objawu, bo sprawny moduł ma układ wyłączający prąd cewki ( po 2 sek, jeżeli sa niestwierdzone impulsy wyzwalające)
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
Dioda prostownicza albo impulsowa małej mocy o napięciu wstecznym min. 100V podłączona jak na rys. poniżej Ta dioda wygasi Ci impuls w cewce przekaźnika. http://obrazki.elektroda.pl/3607967300_1... Pozdrowienia
Witam Aż na tyle nie jestem zorientowany w instalacji CC ale chyba przed cewką jest jeszcze jakiś moduł zapłonu może to on podaje "złe" impulsy do cewki i dlatego ulega ona uszkodzeniu??? Warto byłoby go zamienić (pożyczyć od kogoś na próbe) i zobaczyć co się wtedy będzie działo oczywiście po zmianie tej uszkodzonej cewki. Pozdrawiam
Chodzi mi o to czy da się go zbudować na samych tranzystorach, rezystorach i kondensatorach, które podadzą impuls na cewkę przekaźnika ? Tak można to zrobić. W układzie z postu #1 są dwa czasy. https://obrazki.elektroda.pl/1633243000_... Przebieg z rys. post #1. Zbocza impulsu realizuje przekaźnik.
to jest przypadłosc renówek , bardzo słaby impuls na cewce zapłonowej az do nagrzania , ale tak jak pisałem trzeba sprawdzic na zimnym silniku czy widzi te obroty ewentualnie zmienic pobranie impulsu to czy parownik jest zimny czy ciepły niema w tym przypadku znaczenia
-stacyjka -moduł -osławony kabel łączący aparat z modułem -cewka nadajnika impulsów ( w aparacie)
Tylko po co. Autor ma elektrozawór bistabilny - po podaniu impulsu na cewkę "zostaje" w dalej pozycji. Sam elektrozawór jest elementem pamiętającym. Wystarczy impuls startu z czujnika na cewkę wysuwającą i drugi impuls z czujnika na siłowniku po osiągnięciu pozycji wysuniętej na cewkę chowającą siłownik. Nie szedł bym w przełączniki mechaniczne z powodu...
Fotki nie będzie i nie wiem, jak naprawdę by to wyglądało... No właśnie. Nie wiem, ale piszę. Co warte są takie porady? ale teoretycznie różnica w obrazie by była, bo jak są zwarte zwoje, to pole magnetyczne troszkę inaczej się rozkłada. Oczywiście, że będzie różnica pomiędzy kształtem impulsu na sprawnej cewce, a na cewce ze zwartym zwojem/zwojami....
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Czyli impulsy z cewki zaplonowej
Przekaźniki bistabilne steruje się impulsem. Dwie cewki upraszczają sterowanie. (używam też przekaźników bistabilnych jednocewkowych)
Mam pomysł, ale trzeba by zbadać, na ile to jest skuteczne. W "pchełce" może być nawet niewielka cewka, na zamkniętym rdzeniu ferrytowym, z okienkiem, przez które będzie się dało przełożyć przewód (1x1mm to będzie w sam raz, to pozwoli 4x przełożyć drut 0,44mm w emalii); ten przełożony drut ma tworzyć zwarty zwój o możliwie dużej powierzchni poza tą...
Po pierwsze to jaką centralkę chcesz podłączyć. Telefoniczną, alarmową, gazową... wyprowadzić możesz z cewki lub z czujnika...zależy co to ma byc... Dodano po 2 Jeśli gaz to proponuję:Dioda led i masz próbnik, teraz wyszukaj sygnału na cewce. Dodano po 45 Tak jak w gaźnikowym.
może jakieś opóźnienie na impulsie idącym do cewki elektrozaworu uruchamiającego siłownik?. Myślałem, że to rozważałeś. To najprostsze, Przekaźnik czasowy.
coś żeś namotał z kablami, może masy gdzieś niema? np do silnika, przejrzyj jeszcze raz wszystko co odłączałeś to nie jest normalne że parownik się włącza i wyłącza, powinien się raz włączyć po włączeniu zapłonu i za chwilkę wyłączyć, to taka dawka startowa gazu a potem czeka na impulsy z cewki i jak się pojawią = kręcenie rozrusznikiem lub praca silnika...
sprawdz bezpieczniki a pozniej impuls cewki zaplonowej
Technische Daten Betriebsspannung : 10 - 14V/Dc (napięcie pracy) Betriebsstrom (3Ohm) : 110 - 300 mA (pobór prądu przy cewce 3Ohm) Frequenz : 500 Hz (częstotliwość pracy) Pulsdauer : 75 - 320yS (chyba długość impulsu) Primärstrom (3 Ohm) : 1,2 - 2,2 A (prąd w cewce w impulsie) Sekundärpeak : 400Vpk/2ys Max. (niewiem za bardzo :)) Akku : Nc/Ni-MH Akku-Kapazität...
Srawdź diodą czy masz impulsy na cewki ale przy ECU.
Puszka- to cewka jest.. Idą do niej impulsy, cewka "wzmacnia" impuls aby mogła przeskoczyć iskra.. Najpierw bym wymienił regulator ale.. Weź zmierz napięcie bez regulatora ale po przygazowaniu..
Od wielu lat samochody mają ECU i czujniki położenia wału korbowego, więc po co chcesz odkrywać koło ? W starszych wystarczy niewielki magnes i halotron na kole pasowym...
Witam Chassis S60TOP. Teoretycznie? Musisz podstawić drugi. Poza tym możesz posłużyć się dowolną aplikacją TDA3654. Sprawdź czy jest sterowany impulsami V, połączenia cewek itd.
Wcale nie można jej podłączać bezpośrednio nawet pod 12V. Cewka działa tylko jeśli ma na wejściu impulsy z układu rozdzielczego/zapłonu.
przerwa cewce przebicie cewce pradu cewce
temperatura wysoka lodówce fluke opinie gaźnik silnik kosiarka briggs
tronje zasilacz polaczenie paneli
Schemat wiązki zderzaka Peugeot 308 T10 - instalacja i elementy Pasek napędowy do gramofonu Bernard G 603 - jaki wybrać?