Tutorial do avr taki znalazłem: http://avr.elektroda.eu/?q=node/8 Jak byś czegoś w sieci szukał, to raczej unikaj tutoriala z patron.net, uczy złych nawyków i jest nieco nie na czasie. Pomiar częstotliwośći na AVR realizuje się w miarę łatwo, przy wykorzystaniu timerów, jeden timer pracuje jako licznik impulsów z zewnątrz, a drugi odmierza czas, mozna...
To druga generacja. Wygląda to tak w tym modelu, że w fabryce licznik zostaje zakodowany czy będzie pracować z tachografem, czy samodzielnie. Jest to operacja jednorazowa i nieodwracalna (oficjalnie tak mówi producent). Jeżeli mamy pracę z tachografem, to impulsy z czujnika na skrzyni biegów idą do tachografu, a stąd gotowy sygnał prędkości idzie do...
Chciałeś użyć czujnik Halla do pomiaru prędkości silnika. Nie jest on potrzebny. Zamiast niego lepiej jest użyć częstotliwości napięcia wytwarzanego przez prądnice. Zawiera ona identyczną informacje o prędkości silnika jak impulsy z czujnika Halla. Pętla sprzężenia zwrotnego w tym wypadku oznacza dodaj więcej gazu gdy częstotliwość napięcia spada.
To złącze wygląda jak złącze czujnika prędkości jazdy. Niebiesko- czerwony to impulsy brązowy to masa, czarny plus
Chce zbudować maszt pomiarowy prędkości wiatru , do tego celu chce użyć czujnika prędkości wiatru Viking 02041_V Nie jestem pewny, ale Twój anemometr wygląda jak mój, a mam Kolejne moje pytanie co jaki czas rejestrować ilość obrotów co minutę czy rzadziej . Ja zbieram impulsy z anemometru przez minutę, każdy impuls mnożę przez 2.4km/h (u mnie impuls=2.4km/h)...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Pamiętaj, że czas musi być krótszy od czasu przejścia pojedynczej karty. Najlepiej aby nie przekraczał połowy tego czasu. Da to zapas na wahania prędkości taśmy. P.S. No i jeśli jest duża ilość impulsów to czasówka najlepiej z wyjściem np. open colector.
Widzę ze ktoś poruszył ciekawy temat bo też stoję przed tym problemem. Z tym że u mnie jest sprawa prostrza bo w polonezie do którego buduję prędkościomierz ( bo padł oryginał) jest linka jak kolega wyżej napisał - cięgno Bowdena. Tylko gdybym wiedział ile impulsów przypada na jeden przejechany kilometr to napisanie programu byłoby formalnością. A nie...
Soltyk, pierwsza sprawa to to, że nie podałeś "wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum" (odpowiedni paragraf w regulaminie forum sam sobie poszukaj). Wszystkie potrzebne informacje trzeba z ciebie ciągnąc jak na przesłuchaniu na komendzie co jest marnowaniem i twojego i naszego...
Witam, skoro wynik pomiaru prędkości obrotowej ma być podawany w powszechnie stosowanej (choć nielegalnej) jednostce, czyli w obrotach na minutę , to ilość otworków, czy innych znaczników (można używać np. czujnika magnetycznego), musi być całkowitą wielokrotnością 60, a najniższa liczba całkowita to przecież jeden. Wtedy na jeden obrót wału na sekundę...
Według mnie to wychodzi tak : dla czujnika z 4 polami odbiciowymi przy prędkości 2000 rmp uzyskasz 8000 imp / min, co daje częśtotliwosć ok. 133 Hz. Przy tej wartości nie bedziesz mial problemów ze Shmittem. Wyjście z czujnika podajesz np. na wejście INT0 mikrokontrolera i w przerwaniu sterujesz wewnętrznym timerem. Po prostu przerwanie INT0 powinno...
Działanie ABS też ma wpływ na sterownik silnika. ECU pobiera informacje o prędkości pojazdu niezbędnej do określenia obciążenia silnika na podstawie prędkości kół. W w większości układów ABS pomiar prędkości pojazdu to uśredniona wartość kół przednich. Uszkodzony pierścień koła potrafi wyczyniać cuda, ale to możesz sprawdzić clipem poprzez procedurę...
Witam muszą być takie same dla wszystkich kół. W/g mnie masz uszkodzony pierścień enkodera od czujnika ABS lub sam czujnik w którymś kole. Maiłem takie same objawy i przyczyną był pęknięty pierścień enkodera (tzw. koło foniczne) Jeżeli informacja o prędkości jest różna dla poszczególnych kół, to po wykryciu przez ABS sygnału ze stycznika hamulca rozpoczyna...
Czas otwarcia wtryskiwaczy mierzysz za pomocą 1 timera, ale nie tak od razu. Są dwie metody: pierwsza to podpięcie (przez transoptor) wtryskiwacza do wejścia timera i wejścia przerwania - po wykryciu przerwania (początek stanu niskiego) startujesz timer, przestawiasz stan aktywacji wejścia INT na przeciwny i procek wraca do pętli głównej, po ponownym...
Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. https://obrazki.elektroda.pl/1602722800_...
http://obrazki.elektroda.pl/5924959500_1... Witam ponownie! Kilka dni temu chwaliłem się projektem "PALM v1.0 BETA Atmega128", a dziś chciałbym przedstawić komputerek do motoru lub roweru jaki zrealizowałem już jakiś czas temu na zamówienie. Urządzenie miało zastąpić oryginalne psujne, mechaniczne zegary. Funkcje i założenia: *Wyświetlanie...
Czujnik Halla więc impulsy :) teraz pytanie - ile impulsów na 1 obrót koła?
Jeśli lampka immobilizera nie świeci, przyczyną może być problem z kluczykiem (np. rozładowana bateria, uszkodzony transponder); prędkościomierz zaś ma impulsy z modułu ABS. Nieprawda. Dioda immo leci z uch, sygnal prędkości idzie z czujnika na skrzyni.
Nie wiem czy to zostało już Tu jednoznacznie określone, że z czujnika Halla impulsy w ogóle wychodzą, zakładam że tak, jeśli zastosowałeś negator. Z tego co pamiętam, biały przewód to czujnik kadencji czyli LICZNIK obrotów na minutę, hall to MIERNIK prędkości obrotowej koła. Nie powinny działać równolegle. Odłącz biały przewód, zostaw tylko halle. Jeśli...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Sprawdź czujniki ABS w obu kołach. Błędne odczyty lub uszkodzenia czujników przekładają się na nieprawidłową pracę skrzyni automatycznej, jazdę na maksymalnie 3 biegu, skrzynia ma nieprawidłowe informacje o prędkości kół i w rezultacie nierówne obciążenie jednego i drugiego koła. Blokuje w ten sposób możliwość jej uszkodzenia. Przekłada się to także...
https://obrazki.elektroda.pl/5114912500_... Kolejny miernik zaliczyłbym już do specjalistycznych - nie każdy bowiem potrzebuje mierzyć prędkości obrotowe jakichś części ruchomych - w warsztacie elektronicznym w szczególności. Ale jak już potrzebuje (jak mój Kolega - właściciel miernika z tematu) potrzebuje chociaż wiedzieć jak go poprawnie...
mam takie: http://obrazki.elektroda.net/19_11758566... Dodano po 4 skrzynia: http://obrazki.elektroda.net/64_11758569... Dodano po 5 jak widać na zdjęciu nie jest to ten sam wyświetlacz.jeżeli nie wiem skąd są czerpane dane o prędkości pojazdu ponieważ nie zlokalizowałem żadnego czujnika w skrzyni biegów ani w ABS gdyż takowego nie...
Też mam podobny problem (torq vivo), elegancko odpala, do jakiś 1500-2000obr/min chodzi normalnie, potem się dławi, jak by odcinał prędkość, ale to nie to, bo mam układ elektroniczny wycinający co drugi impuls z czujnika/impulsatora prędkości skutera i nie ma żadnej różnicy. Poza tym przy braku impulsów prędkości pojawiał się błąd (check engine - 6...
Sterowanie PWM też może robić problemy. Sterowanie to chcę zastosować do synchronizacji dwóch siłowników liniowych podnoszących pokrywę włazu, tak aby była równomiernie podnoszona i przede wszystkim opuszczana: https://obrazki.elektroda.pl/2328457800_... I o ile na podstawie enkoderów w siłownikach udaje się dostosować ich prędkości...
Witam wszystkich, temat rozgryziony, znajduje się tam element który wytwarza impulsy prostokątne o częstotliwości zależnej od prędkości jazdy, pozdrawiam forumowiczów i zamykam temat.
Zaraz sprawdzę obydwa rozwiązania. Do tej pory podpiałem sygnał bezpośrednio do procka, ale procek "głupiał" i zliczał impulsy nawet jak samochód stał. No, parę razy się zdarzyło że liczył dobrze ale to kończyło sie szybko (ok 80km/h) a potem znowu albo brak odczytu albo głupoty. Pozdrawiam
Witam Poszukuję pomysłów na pomiar prędkości obrotowej czterech wałów, impulsy z czujnika 2 na obrót, obroty rzędu 1000 - 3000 na minutę. Procesory najchętniej ESP8266, ESP32 lub Atmega, wyświetlacz SPI lub I2C. Układ poza pomiarem nic nie musi robić, choć początkowo myślałem o regulacji obrotów (sterowanie napięciowe 0 - 10V). W sieci znalazłem tylko...
Witam. Mam silnik przekładniowy w swoim rowerze, "dodatkowy " przewod który standardowo jest do temperatury w tym wypadku jest do czujnika halla ( bo w silniku ze sprzęgłem jednokierunkowym nie pokazywał by prędkości przy luźnym kreceniu ) Czujnik w środku to "Honeywell SS41F" A czujnik temperatury który jest obsługiwany przez sterownik to NTC10K Jak...
https://obrazki.elektroda.pl/9771324900_... Przedstawiony poniżej projekt ma dobrze zdefiniowany cel - stworzyć otwarty i niedrogi ultrasonograf. Dedykowany jest on dla wszystkich - naukowców, nauczycieli, hobbystów i amatorów - którzy chcą poznać tajniki tego rodzaju obrazowania. Całkowity koszt realizacji tego projektu kształtuje...
Dzięki Jarkon2, ale trafem zajmę się później. Ruchome rzeczy są badziej przekonywujące ;) To co potrzebuję na teraz to mam. Impulsy z czujnika Halla będę zliczał sprzętowo więc pomiar prędkości będzie dokładny. Zobaczę najpierw z jedną cewką i następnie z dwiema... Jeśli wirnik będzie przyspieszał to będzie to krok w stronę PM.
Jak to zwyle lepiej poczytać niż się domyślać, kombinować lub snuć teorie (tak.. człowiek bywa leniwy :) Z dok. EBM (tłumaczem nie jestem więc mogą być pomyłki) "dla napedow BLDC - elektronika bez przerwy monitoruje kątową pozycję wirnika i odpowiednio wysterowuje tranzystory mocy w odpowiedniej sekwencji w celu wygenerowania wirującego pola i w efekcie...
Nie. Bo gówno widać. Ślimak chociaż cały? Impulsy jakieś daje? Multimetr chociaż masz, nawet taki najtańszy? Od dociskania to baba puchnie albo ogórki kiszone lepsze.
Witam wszystkich. Taki temat mnie się nasunął. Planuję zamontować przewodowy licznik do roweru i mam taki pomysł, żeby zamiast czujnika na szprychy wykorzystać napięcie z prądnicy rowerowej, która zasila lampy. Można byłoby użyć kontaktrona, który dawałby impulsy do licznika. Zapewne nie zgadzałyby się one z tymi z koła, ale może dałoby się to ustawić...
Dzięki wszystkim za pomoc przy zlokalizowaniu usterki ale udało mi się samemu zlokalizować ją i okazało się że kabel który przesyła impulsy do licznika był przerwany w głównej wiązce kabli które wszystkie zbiegają się pod akumulatorem wymieniłem wszystkie trzy kabel które prowadzą od czujnika prędkości aż do kostki która znajduje się przed podszybię...
musisz przywrócić czujnk ABS w kole i: - albo dać sterownik od ABS i połączyć go z instalacją na tyle aby chociaż szczątkowo działał. czyli czujniki(i) + zasialania i wyjście sygnału prędkości - albo dać taki specprzetwornik sygnału z czujnika ABS na impulsy prędkości. Wygląda jak przekaźnik i można kupić w ASO za coś koło stówy. A tak poza tym to trzeba...
To wolę druga opcje bo z andruino więcej zabawy i niewiem czy podołam. A czy jest możliwość podłączenia tego uniwersalnego wskaźnika prędkości bezpośrednio do czujnika abs przy kole ?
jeśli dobrze rozumiem mam czujnik który daje jeden impuls na obrót to: prędkość obrotową na minutę uzyskam z wzoru impulsy uzyskane w ciagu sekundy *60 i mam wynik A mógłbym zliczyć impulsy ciagu 60 s i wtedy nie musiał bym mnożyć? O ilość impulsów z czujnika przypadających na jeden obrót wału. dla przykładu jeśli masz jeden impuls na obrót wówczas...
Widziałem kiedyś auto, gdzie po odpaleniu silnika prędkościomierz od razu skakał na 20 km/h. W miarę dodawania gazu wartość rosła, działał jak obrotomierz. Długo nie można było dojść o co biega. W końcu okazało się, że po zdjęciu paska z alternatora problem znika. Jedna z diod musiała być uwalona, bo jak auto podpięto pod oscyloskop to napięcie oscylowało...
Wady czujnika kontaktronowego: (1) ograniczona trwałość; (2) przy większej prędkości jazdy, bądź wstrząsach (stukanie na złączeniach szyn) może nie działać prawidłowo (brak impulsu, bo nie zdąży zareagować, albo dodatkowy impuls wywołany przez wstrząs); (3) jeden czujnik nie określi kierunku ruchu (wciąż nie wiem, czy to wykrywanie kierunku ruchu jest...
Chciałbym jednak dodać zabezpieczenie, które po przekroczeniu jakiejś prędkości lub po prostu włączeniu świateł (tu chyba najłatwiej) będzie odłączał zasilanie w razie gdyby ktoś wcisnął ręczny w czasie jazdy, żeby się nie zaciągnął (skrajna sytuacja, ale nigdy nie wiadomo). Jeśli mogę zapytać to w czym tkwi problem, że hamulec ten można by włączyć...
Dzięki. Fakt. Na razie próby wykonywałem w garażu. Zamiast impulsatora chcę wykorzystać impulsy wychodzące z licznika (prostokąty o amplitudzie ca 8V), a na wejściu z impulsatora zrobię na tranzystorku klucz odwracający fazę. Tzn. na B3 impulsy dodatnie a na B4 odwrócone. Sugnał wyjściowy z licznika Sprintera przeznaczony jest dla innych sterowników....
Licznik pandy informację o prędkości pojazdu posiada z czujnika umieszczonego na szkrzyni biegów za pośrednictwem sterownika silnika na lini CAN (wersja bez ABS).
Zacznij od sprawdzenia czy impulsy wychodzą spod czujnika prędkości przy skrzyni biegów.
Impulsy pobieram przy liczniku z kabelka który wg "Sam naprawiam ..." pochodzi od czujnika drogi umieszczonego przy skrzyni. Do zliczania impulsów wykorzystałem timer0 (oczywiście znalazłem przykład), który liczył i podbijał mi zmienną. Zrobiłem 10 km i sprawdziłem wynik. Było 5150 więc podzieliłem aby zamienić na m i wyszło 5,15
Prędkość na chwilę obecną że sterownika Samochód ma ABS? Jeżeli tak to niepotrzebnie: Jestem w trakcie wykonywania nakładki na koło z 8 czujnikami na podstawie których będę liczył obroty koła (ilość impulsów z czujników) w danym czasie. Bo wystarczy "podebrać" impulsy z czujników przy/ w piastach kół. Ale mniejsza o to. Masz na razie tylko prędkość...
Gość wyjmował zegary i pod co on tam sie podpiął??? Nie wiem, ale na pewno w focusie mk2 informacja o prędkości trafia do modułu zegarów całkowicie w postaci cyfrowej po szynie CAN z modułu ABS. W module zegarów jest zamieniana przez mikrokontroler na sygnał sterujący silniczkiem krokowym ustawiającym odpowiednio wskazówkę prędkościomierza. Nie za...
Spróbuj z 555 podawać impulsy na wejście.
racja czyli jak rozumiem, mam fajkocewki do każdej faki idą dwa kabelki (12V) czyli np. 1 cyl. kazdy implus jeden obrót. Przy okazji w temacie zapytam, co do czujnika prędkości czujnik jest w skrzyni (3 przewody) jeden z nich z czego wiem daje impulsy pozostałe do zasilanie, w jaki sposób obliczyć prędkość z niego na procesorku atmega ile impulsów wpływa...
Odległość, to max 3m, więc też nie problem. Dla I2C i to w warunkach przemysłowych to jest problem i to bardzo duży. Ten interfejs służy do łączenia układów na płytkach PCB. Jakiekolwiek zakłócenie na SCK rozwala całą transmisję. Skoro masz rozwiązany problem czujnika i chodzi tylko o transmisję, to dlaczego nie użyjesz np. RS485? Można wykorzystać...
czerwony - zasilanie (+) plus czarny - masa (minus) żółty - impulsy do czujnika prędkości niebieski - sterowanie obrotami (PWM) Nie, nie będziesz miał kontroli obrotów przez PWM ponieważ Twój wentylator nie obsługuje tej funkcji. Przecież gniazdo 4pin jest tak zrobione aby można było podpiąć wtyczkę 3pin.
Witam Renault Master 2.5dCi 2007r. bez tacho. Jak w tym aucie realizowany jest pomiar prędkości. Brak czujnika na skrzyni więc odczyt z ABS. W parametrach ABS prędkość jest pokazana poprawnie, a licznik ani drgnie. Brak prędkości w parametrach sterownika silnika i centralnej elektryce, 0km/h podczas jazdy. Czy przesył prędkości z ABS do licznika jest...
Właśnie komputerek zaprojektowałem na impulsy dodatnie z wtryskiwaczy i się przejechałem. Ale co do czujnika prędkości to wydaje mi się że wysyła on impulsy dodatnie.
Panowie gdzie znajdę w w/w autku przewód podający impulsy od czujnika prędkości-wiem że jest napewno w okolicach radia :) bo radyjko samo się podgłaśnia ze wzrostem prędkości przekopałem wszystkie możliwe info ale nia znalazłem odpowiedzi....nawet na forach fanów bmw..... chciałbym zamontować sobie komputerek zurzycia paliwa i dlatego potrzebuję zlokalizować...
Nie dochodzą impulsy z czujnika predkosci. Sprawdz go (i jego złącze), znajduje sie na skrzyni biegow.
czemu rozsprzęglanie na postoju było by problemem? zatrzymując się skrzynia cały czas ma załączony 1 bieg, poślizg jest na konwerterze, niema żadnego rozsprzęglania, bo by nie było "pełzania" - jednej z najfajniejszych funkcji automatu Nie miałem na myśli tego, że to funkcja rozprzęglania jest problemem. Osobiście trochę tęsknię za brakiem tej funkcji...
Ok zrobione, działa i nawet nieźle. Czujnik prędkości VSS daje impulsy propocjonalne do przejechanej drogi. Wyskalowałem sobie go wg GPS (w sensie wyliczyłem stałą czujnika - u mnie 0.19 m/imp), na tej podstawie mam drogę i prędkość. Jeżeli chodzi o pomiar spalania to mierze czasy wtrysków, wyliczam doświadczalnie stałą wtrysków (u mnie 0,0035 l/s)...
Skąd Ci się wzięło 18V i czemu uważasz że jest OK? Przecież tam jest instalacja 12V więc nawet w czasie pracy silnika nie powinno być tam więcej niż 15V. Na tym przewodzie powinno być napięcie akumulatora bo to jest wejście sygnału w liczniku które podciągnięte jest przez rezystor do plusa. Brązowy to nie zasilanie tylko masa, tam nie ma zasilania....
Witam! Chcę zrobić pomiar prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu czujnika optoelektronicznego (załączam rysunek poglądowy). Z tego czujnika sygnał ma iść do sterownika PLC, który przetworzy impulsy i obliczy prędkość. Mam w związku z tym pytanie: Czy stosując takie czujniki: http://www.tme.pl/czujnik-optoelektronic...
Jak pisał toldec sprawdź wężyki a nawet je wymień niewielki koszt a bedziesz mial pewność, że nie łapią lewego powietrza. Ponadto ten wskaźnik nie bierze informacji z wtryskiwaczy a jedynie co to impulsy z czujnika prędkości i wylicza średnie zużycie. Dodatkowo możesz przełączyć MFA w tryb diagnostyczny i sprawdzić jak zmienia się podciśnienie. Jeśli...
tqmeh: Ty tak serio? Miernik AC ci to pokaże? Obawiam się, że nawet VAG zdurnieje i nie będzie żadnych błędów. kolego sympatyczny o co ci biega bo nie łapie? czytaj kto co pisze, masz z tym jakieś kłopoty? sterownik zlicza impulsy natomiast przy małej prędkości ABS już jest wył. ale przecież ty to wiesz, co do samego czujnika faktycznie źle sformułowałem...
Ojojoj. Gotowego programu nikt Ci nie napisze. Pomyśl trochę... Na pewno trzeba odmierzyć np. sekundę i w ciągu tej sekundy zliczyć impulsy z czujnika obrotów.
Witam Jakiś rok temu obił mi się o oczy licznik tablicowy którym można sterować prędkość obrotową falownika. Nie mogę teraz go odszukać a muszę coś zaprojektowąc - kojarzy ktoś. - Licznik tablicowy w stylu SLIK-94 - impulsy z czujnika indukcyjnego - 1 - 2 wyjścia typu przekaźnikowego - 1 wyjście liniowe od 0-10V (lub 0-5V) zmniejszające lub zwiększające...
Witam Wszystkich! Mam mały problemik...Chciałbym podłączyć Beckera Traffic Pro do BMW E30 '88r. Czy ktoś z Was wie gdzie mogę znaleźć czujnik prędkości ( speedsensor ) lub gdzie najlepiej dojść do przewodu ( i który to przewód ) od którego idą impulsy prędkościomierza ( speedometer cable ) w tym samochodzie Proszę o pomoc! Dziękuję i pozdrawiam Wszystkich!
Witam. Przy pomiarach prędkości obrotowej metodą fotoelektryczną stosuje się częstościomierze. Są dwie metody pomiaru: 1) dla małych prędkości obrotowych sygnał z czujnika wykorzystywany jest do bramkowania zliczanych impulsów generatora wzorcowego. 2) dla dużych prędkości jest odwrotnie. Generator wzorcowy daje impulsy bramkujące (czas pomiaru), natomiast...
Na to jest prosta rada: Gdy impulsy nie przychodzą przez okreslony czas to znaczy że samochod stoi i na wyswietlaczu pojawia sie zero i żadna filozofia to zrelizować programowo gdzy wystarczy liczyc przepelnienia przerwan. Czemu tak komplikować program. Nie zmienia to faktu że gdy impulsy są duzej czestotliwosci to lepiej liczyc ilosc impulsów w jednostce...
Pracuję nad pomiarem faktycznej prędkości wrzeciona w małej obrabiarce CNC. Moduł to WiFi Lora 32 V2 (https://heltec.org/project/wifi-lora-32... Czujnik HAL to moduł Waveshare AH49E - https://botland.com.pl/pl/czujniki-pradu... schemat modułu - https://www.waveshare.com/w/upload/2/28/...
Witam! Mam problem z Ibizą 1.9 tdi/motor ASZ /2003 rok. Auto miało stłuczkę po której wywalony został alternator i przepięcie uszkodziło -uwaga - wszystkie moduły w samochodzie. To nie żart,ale został tylko czujnik wewnętrzny alarmu fabr. jako nie uszkodzony-:) reszta wywalona w mniej lub większym stopniu-wszystko poszło nowe-włącznie z silnikami od...
Musisz znać drogę między czujnikiem a wyrzutnikiem, czyli liczbę impulsów enkodera. Wówczas po sygnale z czujnika, liczysz impulsy i po określonej ich liczbie butelka będzie przy wyrzutniku. To będzie dobre dla małych prędkości. Dla wyższych być może będziesz musiał zadziałać wyrzutnikiem odpowiednio wcześniej aby trafić w butelkę. Ten czas będziesz...
Witam, Mam do oprogramowania następujący problem: kontrola prędkości obrotowej na 40 napędach. Sterownik serii S7-300. Impulsy z czujnika indukcyjnego na wale napędu trafiają do wejścia na ET200. Wał obraca się z prędkością 2Hz czyli 120 obr/min, czuli impuls na wejściu co około 500ms. Mam zamiar zliczać czas pomiędzy impulsami i porównać z jakąś wartością...
Powstrzymajcie Panowie swoje zapędy, a może zapendy? Koło ciągnika ma to do siebie, że bardzo często toczy się w błocie lub glinie. Jak taka glina zaschnie, to bardzo dużo siły potrzeba żeby ją oderwać od koła. Wyobrażacie sobie, że takie kluchy, które trzeba nierzadko odbijać młotkiem, pokona kółeczko? Nawet te czujniki autora ulegną za jakiś czas...
Masz nadzieję że impulsy ze skrzyni i z koła będą z taką samą częstotliwością pasującą do wskazań prędkościomierza....
Panowie, Nieco odgrzeje temat,moje auto to E124 Cabrio e320, 93R, mam identyczny problem jak autor tematu, po lekturze postów w tym wątku , już wiem, ze muszę zweryfikować połączenia do moduly sterującego kompresorem tj pin 2 TD czyli sygnał prędkości od strony silnika kontra impulsy z czujnika z kompresora. Jak pisze jeden z kolegów , jest to kluczowe...
Witam. Zwracam się do was z prośbą o doradzenie w moim projekcie. Mianowicie mam do wykonania model wciągarki cumowniczej a jej sterowanie mam wykonać za pomocą PLC (1200). Moja prośba dotyczy o wskazówki co do wykorzystania narzędzia do odczytu prędkości obrotowej tej wciągarki. Zastanawiam się nad wykorzystaniem czujników indukcyjnych oraz zębatki,...
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
No to jest progres poczytałem kilka "chłopsko" napisanych pdfów i jest światło w tunelu. Chyba nawet zrozumiałem wszystko. Wiem dlaczego problem ze zrozumieniem miałem... Doszukiwałem się czegoś z kosmosu a tu takie proste zagadnienie. Natomiast chciałbym poradzić się odnośnie samego liczenia spalania chwilowego. Wychodzą mi dość wielkie liczby po kalibracji....
Dziękuje bardzo, a jeszcze jedno pytanko, czy na pinie 6 powinno być napięcie 0-12V w zależności od prędkości pojazdu? czy są to impulsy jakieś?
Czyli to jest kwestia drgania styków? A jak można problem drgania styków rozwiązać w tym przypadku, że by to działało? Zamiast kontaktronu zastosuj raczej Hall Effect Switch (hallotron), nie analogowy sensor(!) i zapomnisz o potrzebie eliminacji drgań styków bo ich tam nie ma. Uzyskany sygnał jest czysty i pojedynczy na każde przejscie przez pole magnetyczne....
Sygnał czasu wtrysku można wziąść bezpośrednio z wtryskiwacza, sterowanie zapewne będzie masą więc mikrokontroler musi mierzyć czas trwania zera na wtryskiwaczu. Sygnał z czujnika prędkości to impulsy prostokątne o amplitudzie 5V a stałą takiego czujnika wyraża się w impulsach na metr. Można prosto zmierzyć ile impulsów przypada na metr drogi, podłączamy...
Bo uzwojenia są przesunięte w fazie akurat tak, jak trzeba... No właśnie z tego skorzystałem :-) Dodano po 2 na przykład czujnik bipolarny i dwa magnesy przeciwnie skierowane blisko siebie - jeden z nich ustawia czujnik na stan '0', drugi na '1', dla obrotu w przód pierwszy ustawi '0', zaraz potem drugi '1', i przez większość czasu będzie '1'; dla...
Temat stary - ale chyba nie zaszkodzi co odpowiedzieć "dla potomnych" ;) 1. CAN w tym tachografie można wyłączyć przy pomocy programatora serwisowego. Czasami jest potrzebny, a czasami nie. I tu mamy pytanie drugie: 2. Tachograf może przekazywać dalej impulsy prędkości i drogi np. do szybkościomierza z drogomierzem który jest na desce rozdzielczej,...
Witam. Zważ, że obrotomierz pokazuje ci ilość obrotów wału na sekundę, a nie prędkość, więc licz się z tym, że przekaźnik może zadziałać ci zarówno na 1, 2, 3, 4, oraz wstecznym biegu.Dużo łatwiej założyć mikrowyłącznik przy dźwigni zmiany biegów, który załączał by je w pozycji "luz". Rzadko zdarza się po zatrzymaniy pojazdu trzymać go na biegu. Poza...
Witam Wszystkich! Czy ktoś z Was wie gdzie mogę znaleźć czujnik prędkości ( speedsensor ) lub gdzie najlepiej dojść do przewodu ( i który to przewód ) od którego idą impulsy prędkościomierza ( speedometer cable ) w samochodzie BMW E30 1988r ??? Chciałbym podłączyć radio z nawigacją i muszę się pod ten kabelek podłączyć. Proszę o pomoc! Dziękuję i pozdrawiam!
Witam Kupiłem rozbitego golfa 4(bardzo okazyjnie) Po złożeniu całego okazało się że ciężko pali tzn. długo trzeba go kręcić choć nie zawszę , czasami pięknie na szczała pali. Gdy zapali na"szczała" silnik pracuje ładnie wkręca się na obroty i jedzie ładnie. Lecz jednak gdy kręci dłużej to jest znaczy spadek mocy, nie wkręca się w obroty odzywa się czujnik...
Wracam do tematu ponieważ jest jeszcze cos czego nie rozumiem , mianowicie wszystko działa bez zarzutu ,predkość wyskalowałem pokazuje rzeczywiste wartości ale jezeli procek pochodzi troche ok 20 minut to po wyłączeniu i ponownym włączeniu zaczyna pokazywać dokładnie 2 razy wieksze wyniki. Nie zawsze tak sie dzieje ale nieraz musze czekać z 5 minut...
Jest sposób na pomiar prędkości. Trzeba mierzyć czas stanu niskiego po przetworzeniu przez układ wg schematu. Warunek to częstotliwość PWM musi być dużo większa od trwania impulsów pomiarowych na wyjściu wentylatora. Mierzymy czas najdluższego stanu L bo mamy też dużo krótkich stanów występujących od PWM. Opornik R1 podłączony do 12V czyli do napięcia...
Walczę już od miesiąca ze starymi tempomatami i nie mogę już kupić sprawnego do Omegi A lub Senatora B i większość nie działa wogóle a jak działa to niepoprawnie szarpie gazem. Na rynku jest sporo tempomató od Omeg B, są nowsze lepsza konstrukcja, sterownik jest razem z serwomotorem. Sprawdzałem już dwa od Omegi B i u mnie nie chodzą. Może impuls prędkości...
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Czujnik prędkości powinien być przy skrzyni biegów. Z niego powinna wychodzić linka do licznika. Przeważnie z czujnika wychodzą trzy kable: zasilanie, masa i impulsy do ECU. Ten z impulsami powinneś podłączyć do radia.
Witam. Po uszkodzeniu licznika - 6y0920860m ,został wymieniony cały komplet( sterownik silnika o tych samych numerach,klucz,licznik).Licznik ma numery 6y0920880m. Wszystko działa oprócz pomiaru prędkości i licznika KM. Auto nie posiada ABS, więc licznik bierze sygnał z czujnika w skrzyni ( sprawdzone - impulsy dochodzą).Czy ktoś może podać ,jakie musi...
Czytałem coś i podobno wystarczą dwa sygnały: 1) od czujnika wtrysku, który podaje impulsy wtedy kiedy jest paliwo wtryskiwane 2) od czujnika prędkości Na bazie tego można oszacować spalanie. Mam osobiście w pracy do czynienia z programowaniem mikrokontrolerów, więc chętnie bym coś "wymodził". Czy wie ktoś jak się dostać do tych kabelków bez potrzeby...
silnik 4 suwowy, benzynowy ni musi miec żadnego czujnika do pomiaru obrotów. wystarczy liczyć impulsy zapłonowe , jażeli są 4 cylindry to na jeden obrót wału jest 4 impulsy.
Witam. Problem wygląda następująco, po montażu skrzyni wszystko jet ok oprócz tego, że nie mam jak podpiąć czujnika prędkości jazdy, ponieważ jest całkiem inny niż w automacie. Chodzi oczywiście o czujnik magnetyczny który w automacie pobierał impulsy z koła umieszczonego w obudowie mechanizmu różnicowego, w manualnej skrzyni jest podobnie z tym, że...
Witam Do odczytu prędkości obrotowej potrzebny jest enkoder. W najprostszym wykonaniu, to transoptor szczelinowy, tarcza z zaczernionymi i przepuszczającymi światło polami. Do komputera wprowadzasz impulsy i obliczasz prędkość, na podstawie ilości impulsów, w stałej jednostce czasu. Pozdrawiam P.S Niedokładnie przeczytałem twój post... Jeśli masz wentylator...
bo największy problem będzesz miał z odbiciem we właściwym kierunku Do PPG takim zwykłym jak kolega napisał robiłem pomiar do prób śmigła. Jak się dobrze ustawi pozycję czujnika to bez problemu. Jezeli PPG to zastanawiam się po co. W sumie tylko do prób na ziemi - w powietrzu czujesz d... ile dać w palnik. (do kolegów moderatorów - to nie wulgaryzm...
Coś w trawie piszczy. Jeśli nie ma linki prędkościomierza, to jest przewód, którym biegną impulsy do licznika od czujnika Halla (Hallgeber). Tym sposobem i małym generatorkiem niektórzy i np. NE 555 ........ ale tylko do przodu.
Jeżeli to są wagoniki, więc pruszają się zawsze tym samym torem i to z dużą dokładnością. Analizator porusza się razem z wagonem (lub na wagonie). Moim zdaniem, najprościej będzie namalować na podłożu przerywaną linię, i poprostu liczyć "kreski" w jednostce czasu za pomocą czujnika optycznego. Rozwinięciem tego może być rozciągnięcie/wbetonowanie stalowego...
Do FL zamontuj inny rodzaj zapłonu elektronicznego.Ten zapłon posiada jeszcze czujnik prędkości obrotowej zabudowany w pobliżu koła zamachowego i właśnie z koła zamachowego szczytywane są impulsy w jakim momencie ma nastąpić zapłon mieszanki w cylindrach i przesunięciem tego czujnika ustawiasz kąt zapłonu.
Ten sam problem co tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... tylko potzeba na sterownik Q Mitsubishi. zakres predkoscie 1 -78 rpm ipuls co 1 obrót przykład pierwszy, przykład druki 4 impulsy na obrót liczę czas pomiędzy impulsami aktywując timer 10ms OUTH_T wartość 6000 dziele przez wartość timera i mam RPM 1 sposób. https://obrazki.elektroda.pl/2137243800_...
Witam. Program co do zasady ma być mnożnikiem impulsów. Nie jest mojego autorstwa, niestety nie umiem programować. Ma działać na zasadzie mierzenia czasu między pierwszym impulsem a następnym impulsem na wejściu, a na wyjściu podawać 3x szybciej impulsy 5V. Niestety Impulsy podawane z czujnika prędkości VSS mają napięcie 2V a Arduino nie wykrywa ich...
impulsy prędkości błąd czujnika prędkości obwód czujnika prędkości
oporność głośnik tip147 tip142 rejestrator pracy
at9100 przestrojenie inkbook ekran
Jak włączyć monitory DVD w zagłówkach BMW E60? Accusound ES40 Subwoofer Schematic Availability