Cześć.Jeśli chcesz pobierać impuls z cewki zapłonowej to w Googlach wpisz stroboskop samochodowy i coś tam znajdziesz.
Do przełącznika powinien dochodzić przewód pobierający impulsy z cewki zapłonowej podczas pracy silnika, może jest problem z jego połączeniem. Brak impulsów powoduje odcięcie dopływu gazu.
Nie,no chyba że nie ma impulsów z układu zapłonowego.
Oba elektrozawory są połączone równolegle. Skoro elektrozawory otwierają się na chwilę po stacyjce dając dawkę rozruchową, to znaczy, że są sprawne. Brakuje impulsów z układu zapłonowego dających sterownikowi znać, że silnik pracuje. Albo padł sterownik LPG, albo brak ciągłości przewodu obwodu zasilania cewki zapłonowej do sterownika LPG.
Hasło w Google: Hallotron :-) A o co chodzi z tym zasilaniem układu? Z czego chcesz go zasilać?
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
Witam Proszę o wskazanie miejsca podłączenia w Polonezie Atu + 1.6 GSI kabelka od centralki mającego za zadanie pobieranie impulsów (OBROTY – IMPULSY 5/12 V) (przeważnie koloru brązowego, praktycznie w każdego typu i marki instalacji gazowej). Do tej pory nie mam tego podłączonego, ale dla bezpieczeństwa chcę to podłączyć. Najlepiej jak dostanę...
W tej chwili nic nie kombinuj. Podany układ jest niewłaściwy, baza tranzystora powinna mieć rezystor do masy jeżeli zastosowałeś diode szeregową D3. Mając 1N4148 pomierz to napięcie na wczesniej podanym dzielniku i podaj go. Znacznie to pomoże zaprojektować układ.
Napięcia na cewce, wtryskiwaczach itp. pojawia się w momencie włączenia zapłonu na około 2s (tyle co słychać pracę pompy) potem obwód jest rozłączany i napięcia nie ma do momentu pojawienia się impulsów z czujnika prędkości obrotowej wału korbowego. Dlatego napisałem, że pomiaru trzeba dokonać podczas kręcenia rozrusznikiem. Proponuję podłączyć żarówkę...
Zgadza sie. Musisz zbudować przetwornice która daje około 300V. Nie zalece sie przekracania tej wartości dla palnika IFK120. Moze byc mniej i jak będzie 200 to nic sie nie stanie. Podłączenie drugiej cewki zapłonowej może, na pewno spowoduje dużo szybsze niszczenie przerywacza. Poza tym nie potrzebujesz aż tak wielkiej egergii. Ma to być krótka szpilka...
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
http://obrazki.elektroda.pl/8679857100_1... Przedstawiam Państwu mój kolejny projekt układu sterowania zapłonem i przepływem gazu do modelu silnika pulsacyjnego. Co prawda sam silnik nie został jeszcze uruchomiony ze względu na brak czasu, ale sterowanie i sam silnik jako taki jest już całkowicie gotowy. http://obrazki.elektroda.pl/5352663800_1...
Motocykl Mińsk 125, brak iskry. Pomierzone napięcia (bez obciążenia) generowane na prądnicy podczas "kopania": 35 V AC (424 Ω; 860 mH) na wejściu "3" oraz ok. 5 V AC (0,6 Ω; 1 mH) na wejściu "O". Z cewki modułu zapłonowego 2 V AC (43 Ω; 47 mH) — wejście "D". Napięcia po podłączeniu modułu na "3" oraz "O" takie same. Na "D" brak napięcia. Na wyjściu...
Chyba za dużo fatygi z tym hall'em, magnesami itp. Skoro to stary motor to zapewne "kowadełko" jako przerywacz do cewki. Jeżeli dwa cylindry to pewnie dwa "kowadełka". Cewka zapłonowa ma pierwotne i wtórne uzwojenie. Podłącz się na pierwotnym uzwojeniu, na przerywaczu. Przy rozwarciu pierwotnego uzwojenia cewki, wystąpi duży impuls napięciowy i przed...
Jak się ma ramę stalową a nie alu i zainwestuje w porządne siodło lub amortyzowana sztycę do siodełka to wiadomo że to nie to samo co skuter/motorower ale jest w miarę wygodnie , rower z takim silniczkiem jak mówiłem przybiera na wadze raptem 4-5kg więc jeździ się tak samo jak rowerem tyle że do 50km/h i nie trzeba pedałować.Spalanie podałem zawyżone...
Pompa według mnie i tak nie pracowała prawidłowo od dnia w którym go zakupiłem. Zdarzały się szarpnięcia, ale to może być problem z elektryką - słaba masa. Nie mniej jednak dało się jechać i zagrzać silnik przed przełączeniem na LPG. Dziś rano jak chciałem odpalić na benzynie niestety nic nie poszło, ale nie chciał pracować w pozycji 0 czyli tylko LPG....
kable to sobie możesz w radyjku obciąć. To najprostsza metoda uszkodzenia modułu. Podaj dokładny symbol a najlepiej zdjęcie modułu. W Helixie blokada działała w ten sposób ze od cewki zapłonowej był poprowadzony odczep do komputera który zliczał impulsy. Odcięcie tego kabla dostarczy informacji modułowi że silnik nie pracuje co w przypadku wtrysku owocował...
Jeśli podłączony pod sygnał z wtryskiwacza działa poprawnie i nie ma to żadnego wpływu na instalację, to zostaw tak, jak jest. Licznik nie pobiera żadnego prądu, a tylko ma detekcję napięcia i nie zaszkodzi to układowi wtrysku. Jeśli się jednak upierasz, to użyj transoptora. W nim masz diodę świecącą i fotoelement - fototranzystor. Z impulsów cewki...
Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo wyprowadzenie impulsów z alternatora albo to co...
Tomgo1990 , sprawdź czy masz podawany sygnał z cewki zapłonowej (u mnie był przewód położony wzdłuż przewodu WN między cewką zapłonową i rozdzielaczem zapłonu. Prawdopodobnie brak tych impulsów powoduje że odcinany jest gaz. To takie zabezpieczenie, że gdy silnik nie pracuje, a załączony jest zapłon to po 5sek jest odcinany gaz (tak było w mojej instalacji...
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
Dzięki za udzielenie odpowiedzi, wybrałem już metodę. Kupie dobry miernik analogowy i sondę wysokonapięciową jak do oscyloskopu. Oscyloskopu nie będę kupował ponieważ układu będę rzadko używał. Chociaż nałożenie impulsów z czujnika położenia wału korbowego na impulsy wyzwolenia cewki zapłonowej dawałoby sporo ciekawych informacji o pracy silnika.
To dziwne ale obrotomierz nie jest urządzeniem elektronicznym w tym motocyklu.(Nie ma go na schemacie). Musiałbyś pobrać impulsy z cewki zapłonowej a następnie układ, który zamieni ilość impulsów w wielkość napięcia, czyli ilość obrotów w napięcie. Po przekroczeniu ustawionego napięcia następuje odcięcie zapłonu. Czas odcięcia może być też nastawiany...
Witam ponownie. Posiedziałem, poszukałem i znalazłem generator sekwencji na COM-a [url=http://grzesiek21.republika.pl/down... Dorobiłem interfejs, wklepałem sekwencję i odpaliłem moduł na stole, ale nie do końca działa to poprawnie. Otóż program nie może wygenerować impulsu krótszego od 15ms w efekcie praca cewki zapłonowej następuję...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Cześć. Praca nad obrotomierzem niestety spowolniła. Ogołnie postanowiłem oprzeć projekt na tym projekcie: http://mikrokontrolery.blogspot.de/2011/... Jednakże nie rozumiem działanie tego programu. Autor niestety jest zawalony pracą i czasu dla mnie specjalnie nie ma. Dlatego na razie skupiam się na układzie formowania impulsów z...
ok, a co ze strona pierwotna? Nie sprawdzisz przebiegu, to cewka razem z modułem ( czterokanałowym modułem wzmocnienia). Może jedynie sprawdzić obecność impulsów sterujących. Bardzo łatwo by było zlokalizować usterkę gdyby miał dostęp do testera Tech2, oferuje on mozliwość wyłączenia poszczególnych wtryskiwaczy podczas pracy, brak zmian rytmu pracy...
Zależy do czego chcesz użyć takiego czujnika. Np. w samochodach marki Peugeot/Citroen użyto zwykłego przekażnika włączonego pomiędzy wyjście alternatora na kontrolkę a masę- użyto tego do zasilania ogrzewania tak aby nie obciążać akumulatora przy zgaszonym silniku. W instalacjach gazowych natomiast rozwiązano to nieco inaczej- sprawdzana jest częstotliwość...
Są tylko te 4 błędy, nie mam właśnie na sprawdzenie tego czujnika. A co do tej kostki, to te 4 wpięcia z ECU nie powinny dawać impulsów podczas odpalania ?
w takim razie nie otrzymuje sterownik impusów z zapłonu albo sygnał jest za silny lub za słaby znajdź zakładkę w prgramie próg detekcji Wartość progu detekcji obrotów w voltach . Należy tak dobrać wartość progu detekcji aby sterownik prawidłowo odczytywał obroty silnika. Np. Dla impulsów z komputera benzynowego, które zazwyczaj są na poziomie 5 [V]...
chlopaki albo do motorowerów, albo do maluchów chcą robić, do 6 ciu cylindrów nic nie znalazlem Szanowny Kolego! Powinieneś zrozumieć zasadę działania tych popularnych, składanych własnoręcznie obrotomierzy (obojętne czy montowanych w skuterze, czy w limuzynie :D ). Ten, o który pytasz (linijka LED-ów) składa się najczęściej z multiwibratora monostabilnego...
obrotomierz w benzyniaku podłącza się do cewki zapłonowej nie wiem czy w SC były fabryczne obrotomierze jak nie to dowolny od czterocylindrowego benzyniaka
Witam, Chciałbym wykorzystać multiwibrator dwustanowy astabilny do generowania impulsów dla cewki samochodowej, problem polega na tym ze nie wiem jak zaprzęgnąć do pracy ten generator, cewkę mam podłączona do tranzystora (+dioda dla zabezpieczenia) i mogę ręcznie sterować impulsami na cewce(tranzystor ogranicza mocno samowyładowanie się cewki), ale...
Cewkomoduł, na skrajne styki wtyczki podłączasz + i - 12V z akumulatora, środkowy sterujesz impulsami +5V
Na to wygląda choć pewności nie mam. Moduły zapłonowe grupy VW miały funkcję powolnego wyłączania/załącznia prądu pierwotnego cewki zapłonowej aby wykluczyć występowanie iskry zapłonowej podczas włączania zapłonu (bez obrotów wału korbowego czyli przy braku impulsów z czujnika halla). Być może akurat ta funkcja nie działa choć praca modułu wzmacniającego...
Witam zaznaczam że jestem początkujący . Pytanie nr 1: Jaka powinna być rezystancja uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej dla tego modelu u mnie w pomiarach wyszło coś dużo bo 26,8 kΩ ( jest to silnik z jedną cewką i kopułką) uzwojenie pierwotne ma opór około 1 Ω . -------- zasilanie cewki zapłonowej wynosi 12V (kluczyk przekręcony). moduł zapłonu...
Gdy jest sucho na dworze samochód jeździ jak złoto. Problem pojawia się gdy pada (wjechanie w kałużę) lub jest duża wilgotność. W czasie jazdy zaczynają spadać obroty w końcu silnik gaśnie. Po odczekaniu paru minut można zapalić samochód i jechać dalej bezproblemowo lub stanąć po 2km. Podobnie dzieje się gdy jest duża wilgotność samochód odpala bez...
Mam jeszcze jedno pytanie słyszałem ze mozna zstosować halltron ale na przewód wysokiego napięcia ponoć wytwarza on dośc mocne pole magnetyczne podczas przekazywania iskry na swiece . Czy tez można to wlozyc pomiędzy bajki? Słyszał ktoś o takich rzeczach lub robił podobne eksperymenty? Sygnał z cewki zapłonowej to niewypał jest tyle zakłócen ze mam...
Witam co do atmegi to wszystko jest ok wystarczy np położyc palec na uln by go ogrzać i wszystko działa jak należy. powiem szczerze ze płytke z atmega kupiłem gotowa i uln jest bezpośrednio podłaczony pod atmege bez żadnych elementów to samo jeśli chodzi o wtórną strone uln po prostu do przekaźnika i jestem przekonany że tak własnie ma być bez żadnych...
Piszesz że Ciebie kopie mocniej - i masz rację, człowieka lub świnię kopnie taki elektryzator mocno. Ale krowy lub sarny to nie ruszy bo napięcie na wyjściu nie jest w stanie przebić izolującej warstwy sierści. I dla tego fabryczne elektryzatory dostarczają impulsów napięcia o wartości 7kV do 20kV (mierzyłem oscyloskopem z sondą WN 30kV). Napięcie przebicia...
Podczas rozbieraniu generatora impulsów w rozdzielaczu zapłonu (silnik C16NZ) rozpadły się wszystkie złącza do modułu zapłonowego sic!. W module zapłonowym mamy złącza (od lewej do prawej)P,N,E,R +,C,B. Czy przewody od cewki modułu powinny być podpięte do modułu zapłonowego w taki sposób: żółty - N zielony - P. Do złącz E,R,+,C,B co powinno być podłączone...
Podpinam się pod temat, Podczas rozbieraniu generatora impulsów w rozdzielaczu zapłonu (silnik C16NZ) rozpadły się wszystkie złącza do modułu zapłonowego sic!. W module zapłonowym mamy złącza (od lewej do prawej)P,N,E,R +,C,B. Czy przewody od cewki modułu powinny być podpięte do modułu zapłonowego w taki sposób: żółty - N zielony - P. Do złącz E,R,+,C,B...
dokładnie obrotomierz będzie pokazywał dwa razy większe obroty silnika z uwagi iz polonez ma dwa cylindry więcej wystarczy kabel ktory masz podłaczcyc do cewki zapłonowej owinąć 10 razy wokół przewodu wysokiego napięcia prowadzącego od cewki do kopółki i obrotomierz będzie sobie liczył sam impulsy oczywiście kabel owinąć nie na siebie tylko zrobić...
Ten kabel powinien być podłączony do minusa cewki zapłonowej (kabel brązowy w wiekszości dostepnych na rynku centralek). Jeżeli centralka jest uszkodzona może obciążać sygnał na tym kablu i silnik bedzie kepsko pracował. Nie ma znaczenia na ktorym kablu. To tylko informacja dla centralki czy silnik pracuje i czy mozna otworzyć zawór gazu. Pozdrawiam.
Witam wszystkich. Wtrące swoje 3 grosze do waszej dyskusji. Metoda obliczania ilości impulsów na sekundę (Hz) podawanych na świece pierwszego cylindra jest następująca: obr - ilość obrotów silnika na minutę a - co ile obrotów występuje zapłon na 1 cylinder (dla silnika 2-suwowego wartość ta wynosi 1, dla 4-suwowego wynosi 2) imp = ( obr / 60 ) / a czyli...
Ten obrotomierz z ostatniego linka musi miec zasilanie DC 12/24 V a pobiera sygnał pomiarowy z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej (at)kkknc Po co piszesz o rzeczach, o których nie masz zielonego pojęcia? I po co to? A o o których to nie mam pojęcia? Pierwszy jest zasilany z baterii działa dobrze. Drugi wymaga zasilania, ale autor ma akumulator...
1,5cm iskra na tym co podałeś to nie jest lipa i słabizna. Do jonizatora potrzebujesz napięcie stałe, więc w tym kierunku musisz kombinować. Jeśli użyłbyś cewki zapłonowej to musiałbyś i tak jakoś to napięcie wyprostować i zgromadzić w kondensatorze. Jeśli wykorzystasz do sterowania cewki inny układ zasilający, to nie będzie najmniejszego problemu z...
1. Tranzystor średniej mocy n.p. BD 243 C lub odpowiednik będzie wystarczający 2. Układ należy podłączyć do + cewki zapłonowej 3. Dioda 5 mm ultrajasna powinna wystarczyć zwłaszcza 10000 mcd Układ jest prostszy od stroboskopów z lampami błyskowymi i powinien działać od razu bez problemów . Ważnym elementem jest dioda stabilizacyjna 160-180V w obwodzie...
szczelina cewki zapłonowej przegrzanie cewki zapłonowej prąd cewki zapłonowej
działa obrotomierz mazda volvo silnika makro excel zapis pliku
silnik synchroniczny głośnik bluetooth
Minimalne napięcie włączenia optotriaka 236V AC Podłączenie masy do akumulatora w pojazdach: zasady i zalecenia