Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Nie,no chyba że nie ma impulsów z układu zapłonowego.
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
Od wielu lat samochody mają ECU i czujniki położenia wału korbowego, więc po co chcesz odkrywać koło ? W starszych wystarczy niewielki magnes i halotron na kole pasowym...
Witam Proszę o wskazanie miejsca podłączenia w Polonezie Atu + 1.6 GSI kabelka od centralki mającego za zadanie pobieranie impulsów (OBROTY – IMPULSY 5/12 V) (przeważnie koloru brązowego, praktycznie w każdego typu i marki instalacji gazowej). Do tej pory nie mam tego podłączonego, ale dla bezpieczeństwa chcę to podłączyć. Najlepiej jak dostanę...
W tej chwili nic nie kombinuj. Podany układ jest niewłaściwy, baza tranzystora powinna mieć rezystor do masy jeżeli zastosowałeś diode szeregową D3. Mając 1N4148 pomierz to napięcie na wczesniej podanym dzielniku i podaj go. Znacznie to pomoże zaprojektować układ.
Do przełącznika powinien dochodzić przewód pobierający impulsy z cewki zapłonowej podczas pracy silnika, może jest problem z jego połączeniem. Brak impulsów powoduje odcięcie dopływu gazu.
nadajnik impulsów, cewki zapłonowe, przekażnik wielo funkcyjny, brzk zasilania, brak masy, pompa paliwa oto możliwe przyczyny trzeba kolego sprawdzić po kolei to wszystko
Co ma sonda lambda do cewki zapłonowej? Podłączasz się do impulsów cewki zapłonowej.
Hasło w Google: Hallotron :-) A o co chodzi z tym zasilaniem układu? Z czego chcesz go zasilać?
Pierwsza rzecz którą musisz sprawdzić to kostka która dochodzi do przełącznika kabel czerwony +12V kabel czarny masa na niebieskim ma się pojawić +12V po przełączeniu na gaz kabel brązowy impuls z cewki zapłonowej. Jeżeli na czerwonym niema napięcia to sprawdź bezpiecznik (na czerwonym kablu między cewką zapłonową a przełącznikiem). Czasem wypalały...
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Możesz 1N4148 zastąpić jakąkolwiek małą diodą krzemową, Tranzystor IRF 840 powinien dać radę, choć efektem może być nieco słabszy impuls.
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Ten aparat rozbiera się łatwiej poprzez wybicie kołka na wałku.Ten kołek trzyma i ustala element sprzęgający wałek aparatu z wałkiem rozrządu.Cały wałek wychodzi wtedy do góry razem z nadajnikiem impulsów.
Jest kwestia, czy to będzie stałe podawanie impulsów, czy impuls, a potem czas na ostygnięcie. I przeliczenia parametrów grzania cewki.
adamjur1- golf 3 to zawsze moduł pod cewką (3-pinowy, oprócz V6) NIE MA tam bezpiecznika ! Z zasady układ zapłonowy nie jest zabezpieczany. Awaria sterownika, jak i nadajnika impulsów nie powoduje takiego objawu, bo sprawny moduł ma układ wyłączający prąd cewki ( po 2 sek, jeżeli sa niestwierdzone impulsy wyzwalające)
Do wymiany w sterowniku silnika tranzystory sterujące cewką zapłonową , albo cały sterownik z immo.
Witam! Układ jest OK, jeżeli nie popełnisz błędu w montażu, to powinien działać. Zwróć uwagę na to, że w tym układzie źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Zdarza się, że ten impuls jest "zaśmiecony", może być sensowne dodanie jakiegoś kondensatora równolegle do diody D1 na...
Zaczynasz mnie martwić, wyżej Cię ceniłem. Słuchaj, w tym systemie podstawą do uruchomienia przekaźnika pompy jest obecność impulsów zapłonowych na uzwojeniu pierwotnym cewki.
Pewnie chodzi o pompkę membranową: https://obrazki.elektroda.pl/9848687900_... Powinien być zasilany przez moduł sterowany zapłonem (impulsami zapłonowymi cewki WN lub modułem zapłonowym). To sprawia dużo kłopotu w przypadku kiedy zabraknie paliwa, ja w CBR dorobiłem switch który działał jak "primer". Przy bezpośrednim podaniu zasilania...
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
To ma być wskaźnik obrotów w samochodzie ze zwykłą cewką zapłonową. Elelment wykonawczy wskaźnik 16x led (zakrez zapalania led-ów 0.4V-5V). Chodzi o to aby wprost proporcjonalnie rosło napięcie wraz ze wzrostem ilości impulsów.
Jeśli podłączony pod sygnał z wtryskiwacza działa poprawnie i nie ma to żadnego wpływu na instalację, to zostaw tak, jak jest. Licznik nie pobiera żadnego prądu, a tylko ma detekcję napięcia i nie zaszkodzi to układowi wtrysku. Jeśli się jednak upierasz, to użyj transoptora. W nim masz diodę świecącą i fotoelement - fototranzystor. Z impulsów cewki...
Na 31b ma być impuls masy pulldown z 12Vdo masy jak to jest w impulsie wzbudzenia cewki zapłonowej
Masy są razem połączone. Sterowanie impulsem masy.
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Słuchaj ta centralka od gazu nie powinna cykać. Nie wiem jaką masz instalację gazową ale moze spróbuj wykonać taki myk: Wypnij kostkę centralki gazowej i zewrzyj pin koloru czerwonego z niebieskim. Wtedy zasilisz elektrycznie zawory gazowe. Gdy to wykonasz nie czekaj ani chwili tylko zakręć rozrusznikiem. Powinien odpalić. Jeśli tak będzie to oznacza...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Ciężko będzie bo wymontowałem go z komputera sterującego silnikiem z DODGE CARAVAN SE 2,4L benzyna, szukałem i nigdzie nie znalazłem a ten tranzystor steruje impulsami do cewki zapłonowej.
Napięcie na elektrozawór podaje centralka. Centralka sprawdza czy silnik pracuje i wtedy podaje napięcie. Sprawdź przewód, który czyta impuls z cewki zapłonowej, jeśli centralka nie dostanie impulsu z cewki na pewno nie poda napięcia. Sprawdź centralkę w środku może ma spaloną ścieżkę.
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Witam. Mam komputer od Fiata IAW 16F.UP chciałem go naprawić lecz brakuje jednej części. Może ktoś z forumowiczów orientuje się, co to za część powinna być w tym miejscu. Prawdopodobnie jest to jakiś rezystor lub dioda ale nie jestem pewien. http://obrazki.elektroda.net/17_12528377... Na pewno jest to element odpowiedzialny za impuls na cewki...
Da się zrobić bardzo wiele rzeczy. Ale: 1. W wsk masz inne napięcie zasilania. I do tego niestabilne (brak regulatora napięcia). 2. W polonezie zapłon występuje co 180 stopni OWK (obrotu wału korbowego), a wsk co 360 (jeden pełny obrót). 3. Twoja wiedza chyba na prawdę jest mała, skoro nawet oznaczenia na obrotomierzu źle interpretujesz. Tam jest: +12V,...
Witam! A jak jest sterowany zawór w elektroniku? Powinien być sterowany impulsami z cewki zapłonowej. Przy braku obrotów zawór powinien zamykać dopływ gazu do kolektora inaczej po przekręceniu kluczyka gaz napływa ciągle do kolektora i grozi to wybuchem! Ciężkie odpalanie ciepłego silnika to nic w porównaniu z tym co może się jeszcze stać. Pozdrawiam!
Cewkomoduł, na skrajne styki wtyczki podłączasz + i - 12V z akumulatora, środkowy sterujesz impulsami +5V
Z grubsza ujmując obrotomierz "poloneza", to multiwibrator monostabilny wyzwalany impulsem z cewki zapłonowej. Do wyzwolenia multiwibratora potrzebna jest odpowiednia energia, w twoim układzie jest ona najprawdopodobniej za słaba przy wysokich obrotach. Spróbój skorygować elementy w układzie wyzwalania.
Zasadniczym elementem tego modułu jest "cewka", czyli transformator z wysokoprądowym uzwojeniem pierwotnym i wysokonapięciowym wtórnym. Podajesz impuls prądowy i dostajesz iskrę. Są też cewki zapłonowe niewymagające zasilania z zewnątrz, np. w piłach spalinowych, gdzie wystarczy zmienne pole magnetyczne.
Sprawdź dokładnie czujnik impulsów układu zapłonowego,a możesz to sprawdzić za pomocą zwykłego magnesu i miernika.
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
Ja też po wymianie cewki zapłonowej na jeden z droższych zamienników miałem taką sytuację w pilarce Husqvarna 450. Paliła bez problemu, ale silnik pracował w drugą stronę. Rozwiązaniem była wymiana cewki zapłonowej na nową oryginalną. Dawała zbyt wcześnie impuls do świecy zapłonowej, co powodowało zapłon mieszanki minimalnie przed maksymalnym sprężeniem,...
Zapewne temat już nieaktualny, ale akurat to przerabiałem - może komuś się przyda :-) W sumie jest 7 pinów, ale środkowy jest wolny: - brązowy - impuls z cewki zapłonowej - info dla centralki czy silnik się kręci, jeśli nie to centralka zamyka elektrozawory gazu nawet jeśli zapłon jest włączony, - czarny - masa, - czerwony - +12V (po włączeniu zapłonu),...
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Może być tak, ale ów przebieg składa się z szeregu oscylacji, dlatego trzeba go odfiltrować i ukształtować na impuls prostokątny. Odfiltrujesz członami RC a następnie przerzutnik schmidta i masz prostokąt. Niemniej jednak układ taki (owszem, w naturze stosowany przy instalacjach gazowych) jest ryzykowny ze względu na możliwość ulotów wysokiego napięcia...
Też nie rozumiem sensu tego czujnika. W EP był kiedyś projekt wskaźnika optymalnego zmieniania biegów i było tam ładnie opisane wysterowanie kompa impulsami z cewki zapłonowej odpowiednio przefiltrowanymii. Było to podane na przykładzie Skody Fabii, ale można tego użyć do każdego silnika z zapłonem iskrowym. Poszukaj w archiwum EP tego materiału. To...
Witam potrzebuje pomocy . Mam moduł zapłonowy od jakiegoś chińczyka qad po Angielsku opis wtyczki 8 pin , nie jestem pewny czy dobrze rozumiem co do czego ,opis wygląda tak. Null zero Null zero battery akumulator Ground ziemia Ground ziemia Iginition zapłon Trigger+ ? Trigger - ? moduł musi mieć podłączone zasilanie masę ,impuls do cewki zapłonowej...
w momencie przepięcia diody zaczynają przewodzić i otwiera się tranzystor przenosząc znaczna część energii, dzięki temu diody mogą być małej mocy. D4 zabezpiecza bazę przed impulsami o przeciwnej polaryzacji. Amplituda przepięcia powstającego podczas kluczowania cewki jest znaczna.
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Pewnie ster do roboty. Ale EDC w benzynie? Brawo.
Easy ECU daje na wyjście tacho sygnał prostokątny 12V o częstotliwości zależnej od obrotów, jest szansa, że obrotomierz z Łady zadziała po modyfikacji układu wejściowego formowania impulsów, sygnał z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej ma kilkaset voltów w impulsie, na wejściu jest pewnie kondensator 10nF i dzielnik rezystancyjny 1:100, po wywaleniu...
Oba elektrozawory są połączone równolegle. Skoro elektrozawory otwierają się na chwilę po stacyjce dając dawkę rozruchową, to znaczy, że są sprawne. Brakuje impulsów z układu zapłonowego dających sterownikowi znać, że silnik pracuje. Albo padł sterownik LPG, albo brak ciągłości przewodu obwodu zasilania cewki zapłonowej do sterownika LPG.
sterownik może nie mieć zasilania, masy ( częste), lub nie dostaje impulsów zapłonowych z cewki. To zwykły monojetronic A2.2, dasz radę.
Właśnie, trochę mi się wyjaśniło dzięki temu "śledztwu". Wynika z tego, że po przeczytania napięcia zapłonu palnika trzeba zamontować odpowiednią cewkę zapłonową. Zastanawiam się też jak zrealizować odsunięcie palnika od zasilacza (na np 4m kabla). Czy kabel powinien być na 5000V (izolacja) ? Czy może zamontować cewkę zapłonową przy palniku a kablem...
Ja bym nie ryzykował montażu kontaktronu przy silniku, gdzie są spore wibracje i duże prędkości obrotowe z którymi kontaktron zapewne będzie miał problemy. Do tego to raczej jakieś czujniki Halla. Dlatego lepiej będzie wykorzystać impuls z cewki zapłonowej - albo z uzwojenia pierwotnego po izolacji galwanicznej, albo z "anteny" owiniętej wokół przewodu...
Pompa według mnie i tak nie pracowała prawidłowo od dnia w którym go zakupiłem. Zdarzały się szarpnięcia, ale to może być problem z elektryką - słaba masa. Nie mniej jednak dało się jechać i zagrzać silnik przed przełączeniem na LPG. Dziś rano jak chciałem odpalić na benzynie niestety nic nie poszło, ale nie chciał pracować w pozycji 0 czyli tylko LPG....
Sprawdź jeszcze czy instalacja lpg nie bierze impulsów zapłonowych właśnie z cewki cylindra na którym wypadają zapłony, jeśli tak, to odłącz na próbę
Zależy do czego chcesz użyć takiego czujnika. Np. w samochodach marki Peugeot/Citroen użyto zwykłego przekażnika włączonego pomiędzy wyjście alternatora na kontrolkę a masę- użyto tego do zasilania ogrzewania tak aby nie obciążać akumulatora przy zgaszonym silniku. W instalacjach gazowych natomiast rozwiązano to nieco inaczej- sprawdzana jest częstotliwość...
ale jesli impuls niskiego napięcia z cewki zapłonowej jest podłączony do PIC-a w zupełnie inny sposób (zobacz schemat obrotomierza - RPM) to czy on nie musi być kształtowany w przebieg prostokątny???
Witam potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu przewodu dający impuls z cewki zapłonowe posiadam poloneza atu plusz 2000r na jednopunktowym wtrysku Bosch znalazłem kostkę, którą wychodzą z modułu 3 przewody (jeden na pewno jest żółty gruby,czerwono czarny drugi a trzeciego nie dojrzałem koloru)przewód ten potrzebny jest mi po to by dawał impuls do przewodu...
Cześć. Praca nad obrotomierzem niestety spowolniła. Ogołnie postanowiłem oprzeć projekt na tym projekcie: http://mikrokontrolery.blogspot.de/2011/... Jednakże nie rozumiem działanie tego programu. Autor niestety jest zawalony pracą i czasu dla mnie specjalnie nie ma. Dlatego na razie skupiam się na układzie formowania impulsów z...
stawiałbym jednak na moduł . nowy nie znaczy 100% dobry matiz ma dwa rodzaje aparatów zapłonowych i po włączonym zapłonie gdy się kręci ośką iskra powinna być Ps. w tej chwili nie dysponuje schematem
Nie wiem która połówka padłą,cewka też org.jak sprawdzić impuls?
Akurat w126p nawet przy alternatorze potrafi się zapalić na wolnych obrotach (albo co najmniej jarzyć). Dlatego układ blokady (podtrzymania) tu WYJĄTKOWO ma rację bytu. Olej też się potrafi zapalić, jak silnik gorący. Tu trzeba inaczej. Zrobiłbym to na układzie, który będzie pobierać impulsu z cewki zapłonowej i dopóki będą, to nie odblokują rozrusznika....
Impuls bierzesz z tego cewki, podłączasz tam gdzie idzie cienki czarny przewód od aparatu zapłonowego. Absolutnie nie podłączasz nic do kabli WN!!!! Co do przewodów... musisz sprawdzić omomierzem, a jak nie masz to trzeba znaleźć masę, (chyba ten kawałek białego kabelka to na 99%masa) i sprawdzać dołączając plus, gdzie będzie podświetlenie, zostanie...
Witam mam problem z odpaleniem mojego kinroad xt50 nie mam iskry na świecy a jest nowa cewka zasilająca nowy moduł CDI AC nowy regulator napięcia sprawdziłem na CDI na zielony idzie masa na biało-czarny nie mam masy dopiero przy gaszeniu silnika na czerwono czarny 40V na niebiesko biały 0.1V (nie wiem czy to wystarczy CDI aby wysłać impuls do cewki...
Witam. Nie mogę uruchomić obrotomierza w audi 100c4, licznik najprawdopodobniej nie jest oryginalny. Po włączeniu zapłonu wskazówka przestaje być bezwładna i ciągnie ją do zera czyli elektronika reaguje ale nic poza tym. Obrotomierz pracuje na układach KEFA-796 i Sa555P, wszystkie tranzystory i diody są sprawne. W liczniku są dwie kostki czarna i brązowa...
Mnie dziwi zastosowanei triaka, zamiast tyrystora, triaki zazwyczaj maja niższe di/dt kiedyś mówiło sie że do takiego układu należy stosować tylko tyrystory szybkie. Prawdopodobnie chodzi tu o coś w stylu snubbera rezonansowego... Na uzwojeniu pierwotnym cewki zapłonowej powstaje dość potężny impuls napięcia - to wiadomo. Tyrystory przewodzą tylko...
Może napisz to po polsku. Z tego, co dałem radę zrozumieć, to coś zwarłeś. Pewnie przy okazji coś spaliłeś. Czy na cewkę wychodzi impuls z przerywacza lub układu zapłonowego? Bo jeśli nie, to podmiana cewki nic nie da. Jakiś schemat by się przydał.
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo wyprowadzenie impulsów z alternatora albo to co...
Dzięki za udzielenie odpowiedzi, wybrałem już metodę. Kupie dobry miernik analogowy i sondę wysokonapięciową jak do oscyloskopu. Oscyloskopu nie będę kupował ponieważ układu będę rzadko używał. Chociaż nałożenie impulsów z czujnika położenia wału korbowego na impulsy wyzwolenia cewki zapłonowej dawałoby sporo ciekawych informacji o pracy silnika.
Możesz podłączyć pod zasilacz, ale zastosuj rezystor w szereg ze zasilaniem. Jeśli zasilacz będzie miał zbyt dużą wydajność to może spalić moduł (diody i tyrystor). Daj rezystor kilkadziesiąt omów i mocy najlepiej 10W. Dioda ta z pewnością nie miała 1A 200V, w układzie z diodą za kondensatorem przez nią płynie długi i silny impuls powrotny z naładowanego...
Możesz użyć takiego rozwiązania tylko dla cewki zapłonowej. Dla wtryskiwacza potrzebujesz rozwiązanie, które nie różniczkuje sygnału, ponieważ dla cewki mierzysz odstęp czasu między impulsami (okres), a dla wtryskiwacza czas trwania wtrysku (impulsu sterującego). Musisz wiedzieć kiedy następuje włączenie i wyłączenie, a układ różniczkujący (z kondensatorem...
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Jawa ma chyba zewnętrzną cewkę zapłonową więc wydaje mi się,że impuls bez problemu można złapać z zacisku cewki zapłonowej tego do którego dołączony jest przewód idący od silnika. Tak byłoby łatwiej podłączyć i nie trzeba dekla zdejmować. Jeśli źle myślę to poprawcie
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
Mam zamiar zamontować gaz kme diego w focusie 1,6 2000 r . Czytałem o gazie w fordzie - pomijam ten temat. Chodzi mi o podłączenie impulsów obrotów z minusa cewki zapłonowej. Są tam 3 przewody zielony , czarno -czerwony , czarny. Do którego mam się podpiąć.
A w czym to podłączasz? Jak sama nazwa wskazuje na wejście impulsów nie daje się + czy - tylko impulsy np. z cewki zapłonowej.
Kod 41 to kod alternatywny,różne oznaczenie zależne od systemy wtryskowego. Monojetronic impulsy ma z cewki zapłonowej,uzwojenie pierwotne,jak np Passat 1,8
chlopaki albo do motorowerów, albo do maluchów chcą robić, do 6 ciu cylindrów nic nie znalazlem Szanowny Kolego! Powinieneś zrozumieć zasadę działania tych popularnych, składanych własnoręcznie obrotomierzy (obojętne czy montowanych w skuterze, czy w limuzynie :D ). Ten, o który pytasz (linijka LED-ów) składa się najczęściej z multiwibratora monostabilnego...
nie słyszałem żeby jakiś fachowiec jak podłącza obrotomierz do samochodu, kabel od impulsów nawijał na kabel WN wychodzący z cewki, podłączamy go do przewodu który przesyła impulsy do cewki zapłonowej. Temat obrotomierzy był poruszany wielokrotnie na forum, więc zachęcam autora do użycia wyszukiwarki. ZAMYKAM!
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
chodzi o impulsy z przerywacza przed cewką zapłonową.
Witam Chyba punto ma podobne rozwiązanie zapłonu jak CC czujnik impulsów przy kole pasowym i dwie cewki zapłonowe? Ostatnio miałem podobny problem w CC przyczyną był czujnik impulsów cewka z kawałkiem przewodu Po podłączeniu omomierza opór pływał od kilku Mohm do 800ohm Cena do CC około 70pln Proponuję sprawdzić właśnie ten czujnik
w takim razie nie otrzymuje sterownik impusów z zapłonu albo sygnał jest za silny lub za słaby znajdź zakładkę w prgramie próg detekcji Wartość progu detekcji obrotów w voltach . Należy tak dobrać wartość progu detekcji aby sterownik prawidłowo odczytywał obroty silnika. Np. Dla impulsów z komputera benzynowego, które zazwyczaj są na poziomie 5 [V]...
No ale impuls zapłonowy (ładowanie obwodu magnetycznego cewki) trwa poniżej 2ms, więc po miganiu diody nic nie stwierdzisz.
Najczęściej przy takich objawach pomaga, wymiana aparatu zapłonowego, lub cewki.
Iskra w układzie z cewkami dwubiegunowymi nie jest tracona w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zgodnie z podstawami elektrotechniki, aby przeskoczyła iskra i popłynął prąd, musi zostać zamknięty obwód elektryczny, a ten zamyka się przed obie świece zapłonowe. Tyle że na tej która jest pomiędzy suwem sprężania a pracy w wyniku przeskoku iskry dochodzi...
na bank dwa zewnętrze zasilania, dwa środki impuls
Piszesz że wszystko zaczęło się od tego, że silnik przestał odpalać. To nie jest typowa pompa paliwa jak w silniku z wtryskiem paliwa, że jak nie działa to silnik nie ma prawa działać. W takim przypadku należy zalać komorę pływakową gaźnika paliwem z kroplówki i wtedy spróbować odpalić. Jeżeli nadal nie odpala, to możliwe że gaźnik wymaga wyczyszczenia...
Takie pomiary są niewiele warte. Może z wyjątkiem ostatniego, który wskazuje, że może być dobrze, ale nie musi.. sprawdź kontrolką zasilanie na moduł zapłonowy. Jak dobrze pamiętam, to dwa skrajne przewody. Kontrolką diodową ( albo diodą LED z odpowiednim rezystorem ) sprawdź sygnał na moduł. Sprawdź kontrolką, czy masz na włączonym zapłonie plusa na...
Witam koledzy mam uszkodzony ECU MEC20-621. Uszkodzenie jego polega na braku impulsów na dwie cewki zapłonowe najprawdopodobniej ktoś podał zasilanie na sterowanie i uszkodzony jest STA509A. Mam sprawny komputer MEC20-210 i nie wiem czy można go śmiało przełożyć w zamian za ten uszkodzony, jeśli dało by rade to zostaje jeszcze kwestia immo. Domyślam...
witam ponownie znalazłem przyczynę tej usterki jest nią przekaźnik który znajduje się obok modułu on się po prostu zawieszał jak dostał "młotkiem" to mu przechodziło dzięki wszystkim za pomoc
Siema! Po pierwsze to tak: brak iskry na świecach a w kostkach przy cewkach jest 12V. Jak sparwdze czy impuls wychodzi z ECU do cewki zapłonowej? Podpinalem miernik jak na zdjęciu. Plus do plusa minus do minusa i było około 12v Teraz szukam opisu jak podpiąć żarówkę testową żeby sprawdzić czy przy kręceniu idzie impuls z ECU. Żółto-zielony wydaje się...
Są tylko te 4 błędy, nie mam właśnie na sprawdzenie tego czujnika. A co do tej kostki, to te 4 wpięcia z ECU nie powinny dawać impulsów podczas odpalania ?
Ok. Wiem że jak wziąłem masę z silnika to kontrolka świeciła (nie migała) w momencie przekręcenia stacyjki na zapłon. Sprawdzę to. Czyli tak uproszczając to całe kluczowanie to po prostu impuls z modułu na poszczególną świecę zapłonową w momencie kręcenia rozruchem.
Kolego, to proste sprawy. Rezystancja cewki wyzwalającej, generowany impuls, zasilanie, masa, sprawna cewka WN. Ten pontiac, podobnie jak Fiero to prosta sprawa. Rób go tak, jak bys robił Nexię albo Opla Vectrę A na silniku C16NZ, ta sama zasada pracy ukladu zapłonowego.
Znacząca większość obrotomierzy jest sterowana impulsami z cewki zapłonowej. W tym przypadku ten obrotomierz można podłączyć do cewki jeżeli masz dostęp do styków w cewce zapłonowej. WAŻNE ten sposób sprawdzenia biegunowości cewki można wykonać tylko na stykach bezpośrednio na cewce. Należy wziąć dowolną probówkę podłączyć do (+) akumulatora uruchomić...
szczelina cewki zapłonowej przegrzanie cewki zapłonowej prąd cewki zapłonowej
silnik deutz gasnąć zasilacz elektrozaczep lustro wirujące
mikrofon paraboliczny rozdzielacz koparka
Moduł komfortu Passat B5 1.9 TDI - brzęczenie i wibracje Ekspres Siemens EQ6 nie pobiera mleka - co robić?