"]albo możesz podpiąć się do tego drugiego przewodu co doprowadza "sygnał" do cewki i poprzez przełącznik zewrzeć go do masy (po prostu podpiąć jeden kabel który będziesz dotykał gdzieś do masy poprzez ten przełącznik) Ten drugi pomysł mi się nie podoba bo pdajesz napięcie na cewkę w sposób ciągły co może spowodować przegrzanie cewki zapłonowej w przypadku...
Czasem przyczyną może być wadliwa (przegrzana) cewka zapłonowa.
Po stronie niskonapięciowej musi mieć rezystancje rzedu kilku Ω, po stronie wysokonappięciowej nawet do kilku kΩ. Ale w ten sposób nie sprawdzisz jej pod kątem przebicia. To tylko w samochodzie albo na "stanowisku diagnostycznym" - akumulator, jakkiś rozłącznik na prąd min 10 A, a po wysokiej przewód WN świeca i czymś przypięte to do masy....
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Styki przerywacza w czasie obrotu kola magnesowego muszą być cały czas rozwarte. Zwierają się tylko na moment przed podaniem iskry . Jeżeli jest inaczej to cewka się przegrzeje i spali.
Simsona miałem dawno temu, ale napiszę co pamiętam z własnych doświadczeń: - strzelanie z tłumika oznacza niedopalone paliwo wpadające do rozgrzanej rury wydechowej, w której zostaje dopalone (samozapłon); a to oznacza, że albo źle ustawiony zapłon albo zapłon się rozregulowuje jakiś czas po uruchomieniu silnika - rozregulowujący się zapłon może oznaczać,...
Kumpel ma espace IV z silnikiem 2,0. Dopóki jeździł na paliwie przewidzianym przez producenta to wszystko było OK. No ale "drogo", więc elpedżi założył. No i się zaczęło, wtryski zaczęły padać jeden po drugim, nówki nie wytrzymywały gwarancji (zostały przegrzane). O cewkach zapłonowych nawet nie wspomnę. Kto wymienia pompki paliwa ? Tylko ci którzy...
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
Rozumiem, gdy później ostygnie wszystko jest w porządku? Najprawdopodobniej uszkodzony jest impulsator czyli czujnik wysyłający impulsy. Zacznij od zmierzenia jego rezystancji na zimnym silniku i po rozgrzaniu. Powodów może być więcej przegrzane - uszkodzone uzwojenia cewki, moduł zapłonowy czy też cewka WN.
Czy temperatura silnika jest prawidłowa? W przypadku podwyższonej cewki zakładane bezpośrednio na świece rzeczywiście mogą być przegrzane, chyba warto to sprawdzić.
nie wiem czy problem został juz rowiązany ale problem kończących sie modułów występuje tylko w aparatach markowanych przez firme DAC . Wyższa kopułka po tym to poznasz . Hm a jak to sprwdzić ?? czasmi po rozebraniu aparatu i wyciągnięciu całej elektroniki w jednym miejscu widać przebrawienie na obudowie . taki lekko przegrzany ebonit . to znak ze sie...
Normalnie na pokazy czy inne show robi się to tak że jest dodatkowy wtryskiwacz paliwa do wydechu (najlepiej zrobić kawałek cienkiej rury jako odejście by nie przegrzać wtryskiwacza) za nim i cewka zapłonowa zintegrowana plus świeca. Takiej cewce wystarczy zasilanie i sygnał prostokątny lub impulsy plus wysterowanie wtryskiwacza paliwa. Tylko że taki...
Sprawdź cewkę w aparacie zapłonowym (czujnik hala) pewnie przegrzana albo spalona a to odpowiada za uruchomienie pompy paliwa przez sterownik. Parę dni temu miałem taki przypadek.
Witam. W BMW 320i z 1990r. skończył się sterownik silnika, a mianowicie przegrzał się tranzystor sterujący cewką zapłonową. Oznaczenie jest Bosch-a ( 330 3089 30004) i może ktoś wie jaki to jest tranzystor??? Oznaczenie na płycie sterownika T500, a tranzystor jest w obudowie http://obrazki.elektroda.net/89_12074131... Czekam na jakieś info i pozdrawiam....
Ten impulsator oznacza że tan silnik ma założony elektroniczny zapłon? Są co najmniej 3 rodzaje i niezwykle rzadko się psują - raczej wymagają regulacji. O wiele częściej winna jest cewka zapłonowa - łatwo ja przegrzać jeśli włączony jest zapłon bez pracy silnika.
Czy mi się wydaje, czy widać tam przegrzanie ścieżki? Przegrzane, jedna nawet "odparowała". Stąd przegrzanie. Zobacz ile musiało być ciepła, żeby "odparować" cynowaną ścieżkę. Cud, że cewka zasilająca przetrzymała.
A czy marka Fantic, to takie ufo, że nie można nic znaleźć? Przecież to popularna marka. Dobry warsztat ci to przewinie jeśli się bardzo upierasz przy takiej metodzie naprawy. Do tego masz przegrzaną kolejną cewkę. Więc czy jest sens to w ten sposób reanimować?
Witam Osłony gumowe gniazda świec potrafią czasem też mieć przebicie jeśli są przegrzane i po tej gumie idzie przeskok iskry na mase warto to sprawdzić
"Owinięta" cewka to zapłonowa, "odkryta" do ładowania akumulatora. Do ściągnięcia koła zamachowego najlepiej używać ściągacza. Poprzez otwory w tym kole sprawdź wizualnie stan cewki tj. czy uzwojenie jest przegrzane a miernikiem sprawdź jego oporność. Brak ładowania wynika zazwyczaj z uszkodzenia regulatora, bądź pojedynczej diody. Sprawdź jakie napięcie...
Przyszła pora na zamkniecie tematu. Wszystko wskazywało na awarie cewki a okazało sie to uszczelka pod głowicą. Auto ma przejechane 92kkm Silnik nigdy nie był przegrzany i rozsądnie eksploatowany. Razem z wymianą rozrzadu ok 600zł. Trochę zabolało. Dzieki wszystkim za zainteresowanie. Pozdrawiam
Witam, wpadla mi w rece cewka zaplonowa tzw. coil pack czyli 4 cewki w jednej zalakowanej obudowie. Nie mam rozpiski jej niskonapieciowej strony. Plan zeby to sprawdzic oraz czy jest sprawna opracowalem taki: Znalezienie omomierzem uzwojen pierwotnych cewek. Sprawdzenie ktora wierza odpowiada ktoremu uzwojeniu poprzez podanie napiecia na znalezione...
Brak wiedzy nt. budowy skuterów. W skuterach marki Kymco zaczęto stosować moduły zapłonowe typu DC-CDI. Dwa typy, jeden do 2T i drugi do 4T. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego AC-CDI (złącza pasują, jak do zwyczajnego modułu 4T) skutkuje właśnie zwarciem w instalacji elektrycznej, ale po wyzwoleniu pierwszej iskry, bo na tym samym pinie do którego...
Nisko napięciowe, na 5V? nie widziałem cewki na 5V Przez cewke moze popłynąć prąd o wartości U/R, ale szybko sie przegrzeje, przepali, lub wybuchnie. Wszystkie elektroniczne układy zapłonowe mają ograniczenie do pewnej wartości, bo większy prąd i tak nie jest potrzebny, energia zapłonu jest na tyle duża, przy tych 6A, że nie ma konieczności zwiększania...
Przeczytaj temat! "... grzejące się tranzystory". Jeżeli złącze C-E jest przebite i ma zwarcie czyli jego rezystancja jest bliska zero, to ilość wydzielanego ciepła jest bliska zero! Jest jeszcze możliwość taka: Zwalony tranzystor. Ciągły prąd na cewkę i jej przegrzanie i dalej już tylko konsekwencje zmieniania tranzystorów jak bezpieczniki. Jednak...
Nic nie piszesz jak wyglądało podwozie (spód) samochodu. Wydaje mi się, że rozgrzany katalizator do tego stopnia żeby doszło do zapalenia wewnątrz samochodu, musiał dokonać w pierwszej kolejności zniszczeń (wytopień powłok antykorozyjnych) od spodu w bezpośrednim sąsiedztwie. Oczywiście trzeba sprawdzić i tą wersję z katalizatorem, ale osobiście stawiałbym...
Cewka WN wygląda na sprawną, ale trzeba ją sprawdzić przyrządem. Dwie pozostałe wyglądają na przegrzane, pewnie zamontowałeś jakieś nietypowe żarówki. Cewka WN uzwojona jest b. cienkim drutem, więc w amatorskim wykonaniu trudno będzie ją przezwoić, natomiast dwie pozostałe raczej tak. Na temat zmiany "elektrowni" tj. na zapłon bateryjny poczytaj na...
Witam wszystkich, którzy starali się mi pomóc. Mój problem już się skończył, to był modół zapłonowy dlatego pytałem jak go można sprawdzić. Sprawdziłem wcześniej wszystko co dało się sprawdzić tzn. dokonałem pomiarów cewki zapłonowej, cewki indukcyjnej , wszystkie przewody itd. Z modułem jest o tyle gorsza sprawa, że komputer w samochodzie nie pokazuje...
Witam. Widać przez chwile było na kole zamachowym że modół zapłonowy ocierał o magnesy, a jest to bardzo nie korzystne i dla modółu jak i dla magnesów, jeśli na magnesach powsały mikro pęknięcia to tworzy się efekt wielomagnesu ze zmiennym polem magnetycznym i wtedy iskra którą widzimy na filmie podczas sprężania znika. Tak samo w modóle następuje przegrzanie...
Spalanie duże bo lewe powietrze w kolektorze wydechowym i sonda wskazuje za ubogą mieszankę a falowanie obrotów na gazie i benzynie to wypadanie zapłonów. Zacznij od świec i kabli kończąc na cewce, Sonda lambda też będzie już przegrzana przez jazdę na źle ustawionej mieszance gaz powietrze . Nie oszczędzaj na kablach i świecach zapłonowych . Kable kupił...
Dla uzupełnienia podam: Auto Fiat Punto Evo (199) silnik 1.2 69KM, 51kW Test na drodze wykazał ze znów zapaliła się kontrolka Check przy jeździe powyżej 115kM/h no i automatycznie spadek mocy. Po odczycie pojawiły się błędy: U0011988 -Moduł telematyczy Conwergance-bus OFF układem pomiaru zapłonu czyli wadliwy "moduł komputera" -ponoć takie występowały....
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
Moduł, dzięki koledze nyemi , masz "roztrzaskany". Możesz wykonać go sobie sam za kilka zł. Na pewno będzie lepszy od oryginału. Można też naprawić oryginalny moduł. Tylko czy potrafisz/masz ochotę/masz czas ? Na to pytanie musisz sam odpowiedzieć. Trzeba tylko lepiej sprawdzić cewki. Wygląda, że cewka ładująca CDI (kabel czerwony) jest OK. Choć napięcie...
co jeszcze może być przyczyną zanikającej iskry? Sprawdź wszystkie czujniki temperatury ;) W Peugot 306 spotkałem się z sytuacją że samochód czasami nie mógł odpalić, komputer wykazywał błąd cewki zapłonowej (a w zasadzie jednego modułu zapłonowego na 4 świece). Została wymieniona na nową, tak samo pompa paliwa (benzyna)... a na koniec okazało się...
Mam pytanie tak głupie, że aż wstyd mi je zadać ale muszę. Jestem kompletnym laikiem we wszelkich sprawach związanych z techniką, elektroniką itp. Typowy humanista z wykształcenia pedagog, któremu przyszło zacząć życie w świecie realnym. Problem mój polega na tym iż rzekomo spaliła się cewka zapłonowa w pile stihl 044, serwisant zamontował świecę testową...
Temat stary, ale może moja podpowiedź komuś się przyda. Otóż miałem identyczny problem z moją cordobą (1,6 ALM). Po zauważeniu,że rozrusznik się jąka, a silnik nie odpala, ( precyzyjniej - odpałał za x razem, ale w chwili puszczenia kluczyka), doszedłem do wniosku, że gdzieś musi być zwarcie. Przy oględzinach przewodów zauważyłem spaloną izolację na...
Witam ponownie. Wszystko sprawdzone. Cewki mają tę samą rezystancję. Na wszelki wypadek zamieniłem miejscami. Kable WN ok. Świece też. Cewki impulsatorów też sprawdzone, rezystancja identyczna brak zwarć do masy. Po nagrzaniu parametry bez zmian. Przebiegi sygnału na oscyloskopie identyczne. Regulator napięcia działa wzorowo, 14,4 V przy maksymalnych...
W aparacie zapłonowym jest cewka nawinięta na okrągłym karkasie, jest dojście miernikiem,można sprawdzić omomierzem,opornośc powinna wynosić 1,4kilooma do 2 kilo.w kadetach to normalne uszkodzenie,po prostu ze starości nie ma dobrego kontaktu na styku lub w ogóle jest przerwa. Można samemu przewinąć cewkę ,ale trzeba zmierzyć średnicę drutu i nawinąć...
Witam. Niebezpieczne są dla życia prądy > 50mA, przenikające do wnętrza organizmu. Każde napięcie powyżej 42V jest niebezpieczne. Prądy wysokich częstotliwości spływają po powierzchni, dlatego są mniej groźne, ale te z kolei mogą prowadzić do oparzeń. O tym, czy dane źródło WN jest niebezpieczne decyduje jego moc. Cewka zapłonowa przypięta do akumulatora...
Witam Mam problem ze skuterem Zipp Vapor skuter 4t zaczął kichać strzelać i nie ładnie pracować z racji że odkąd go mam nie był remontowany wymieniłem tłok i pierścienie. Stary był przegrzany i pierścienie tez w nienajlepszym stanie ale objawy nie ustąpiły. Skuterek ma słabą iskrę podmieniłem cewkę zapłonową ale dalej to samo więc zabrałem się za sprawdzenie...
Witam :) Auto przyjechało do mnie na 2 garach 2i3 cylinder pracuje 1i 4 zero reakcji auto było po servisie :cool: Problem mam niesamowity bo nie mogę dojść co jest zmieniłem kopułkę bo myślałem ze jest przebicie... Kable były pomieszane(ktoś zmieniał świece i kable ) teraz pracują dalej 2 cylindry tylko ze 2i 4 :cry: 1i3zero reakcji iskra jest . Sprawdziłem...
postanowiłem więc ze złącze na krótko cewkę pod masę i pod platynki Wiesz, jak jest zbudowany i jak działa klasyczny bateryjny układ zapłonowy? Więc co miało dać podłączenie cewki na stałe do masy? Chyba tylko jej przegrzanie i spalenie. Czy w mz musi byc naładowany akumulator Skoro to układ bateryjny, to chyba z czegoś musi być zasilany. O odpowiednim...
AI: Jaki typ świecy zapłonowej jest używany i w jakim jest stanie? nie wiem jaka jest ta sama co była przy zakupie AI: Jakiego paliwa używasz i czy jest ono świeże? benzyna 95 zalałem miesiąc temu Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza danych od użytkownika: - Użytkownik nie zna typu świecy zapłonowej w swoim pojeździe; jest to ta sama świeca,...
Ten transformatorek ci przebije. Gdzyby to było takie proste, to cewki zapłonowe nie pływałyby w oleju, nie były zalane żywicami, a świece nie miały karbów i innych zabezpiezceń przeciwprzebiciowych. Poza ym tranformtorek z almpy jest przewidziany do pracy "raz na jakiś czas" a nie do ciągłego wyzwalania tysiące razy na minutę. Tu musisz sprawdzić czy...
Raczej nie, szybko sie przegrzeje. Zrob do niej jakis generator impulsowy, np.: [url=http://www.geocities.com/tesla135/f... z regulacja czestotliwosci albo bardzo prosty [url=http://www.geocities.com/CapeCanave... kondensator moze byc od 1 do ~8~10 uF, dobierz sam. Na dimmerze uzywaj tylko 1/3 skali, inaczej...
Cześć. NIe zmieniałem paska rozrządu. U mnie jest łańcuch. Ale jest inny problem. Chcąc znaleźć czujnik halla wykręciłem cewkę zapłonową. Zdjęcie załączam. Mam instrukcję od 2.0 do silników z omegi i zmierzyłem opory uzwojeń piewotnego i wtórnego. Według instrukcji na uzwojeniu pierwotnym powinno być 0,5 Ohm a u mnie 0,8 Ohm Na uzwojeniu wtórnym zmierzyłem...
Witam. Opel Astra 1 z silnikiem 1.4/8V - 1997r.. Podczas jazdy nagle zgasł. Po uruchomieniu było dobrze przez kilka dni, potem znów ten sam objaw, z tym że po kilkaktrotnych próbach znów odpalił i wszystko było ok., aż do następnego dnia. Po nocy odpalił, przejechałem ok. 1 km. znów zgasł ale nie dało się już go uruchomić. Po sprawdzeniu okazało sie...
Witam Mam następujący problem z autem. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce przegrzał się przewód zasilający od cewki. Wymieniłem przewód na nowy, ale delikatnie grubszy. Dla pewności odłączyłem też te bezpieczniki, które są zasilane ze stacyjki żeby je wykluczyć. Po podłączeniu wszystkiego przewód zrobił się delikatnie gorący ale zaczął się również...
przegrzanie :?: woda zamiast płynu chłodniczego uszkodzony korek na chłodnicy wypalona uszczelka po głowicą żle ustawiony rozrząd ewentualnie zapłon uszkodzony termostat zamulona,zasłonięta,pozbijana chłodnica lub nagrzewnica zagięte przewody wodne żle podpięty reduktor gazu trzymające hamulce dodatkowe(samoróbki)osłony pod silnikiem zamulony katalizator...
Nie wiem po co rozbierałeś cały stojan prądnicy??? Wystarczyło sprawdzić te dwie cewki nawinięte cieniutkim drutem i zaizolowane z zewnątrz. Sprawdź w jakim stanie jest wirnik. Czy nie bije, ociera o stojan i jak silne są magnesy. Mierzyłem je oddzielnie ok.193 ohm jedna i druga,wirnik stan ogólny dobry,nie bije,nie ociera,jak spradzić magnesy nie...
Witam. Poszukuję kogoś kto mógłby mi pomóc. Posiadam opelka z silnikiem Z22SE.Padł moduł zapłonowy którego oczywiście osobno nie można dostać tylko i wyłącznie z cewką. najtańszy zestaw który znalazłem w swojej okolicy kosztuje 690zł oryginalny oczywiście. Z ciekawości zajrzałem do środka modułu. Płytka micro ale mimo wszystko spróbowałem.Przepalona...
przegrzanie cewki szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej
projektor zasilanie włącznik termiczny wentylator zmiana licencja
silnik synchroniczny głośnik bluetooth
Linde wózek widłowy kod D204 – przegrzewanie silnika, diagnostyka, seria 39X, 1202 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI Kombi – montaż uszczelki ramienia wycieraczki przedniej