czy muszę jednak posilić się o wyszukanie jakiegoś zabezpieczenia i wstawienie w miejsce starego?? Nie musisz, ale daj porządnej jakości BTB lub BTA, oraz zadbaj o dobrej jakości połączenia na linii tacho.
tacho będzie miało wpływ tylko na prędkość obrotową silnika. Tak więc jeśli obroty są utrzymywane to zostaw je w spokoju. W kolejności do posprawdzania przekaźniki silnika. jak wyżej i przewody do silnika :idea:
ten główny moduł,sprawdż tacho
Na początek: zmierzyć długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka.
Spróbuj wymienić cewkę tacho na próbę . Zdarza się że to właśnie ona daje takie objawy.
Witam jeśli środkowy w pionie to jest to błąd silnika czyli : uszkodzony silnik ,złącze silnika,tacho oporność 115do170om lub uszkodzona płyta (moduł)
od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
F- 01 Triak silnika - zwarcie Do sprawdzenia: Złącze J9, Kostka silnika, Moduł,Prądniczka tacho
sprawdź szczotki i tacho
Witam. Podłącz sam silnik i będziesz wiedział co jest uszkodzone. Żeby sprawdzić silnik musisz zrobić mostek na silniku. Zrób mostek między przewodem stojana i szczotki a 2 pozostałe podłączasz bezpośrednio pod 230v~. Masz jeszcze dwa styki do tacho ( uważaj żeby ich nie podłączyć )
czescpo raz kolejny pojawiający sie problem z tacho w indesitach
Może być też brak styku kostka-płyta elektroniki złącz tacho
Sprawdź jeszcze prądniczkę tacho.
czyli winą jest Triak silnika - zwarcie Do sprawdzenia: Złącze J9, Kostka silnika, Moduł,Prądniczka tacho
Może komuś się przyda w przyszłości. 5,6kohm rozmiar 1206- 2szt 2kohm rozmiar 805 - 2szt
Kolega sprawdzał czy silnik chodzi? Wypiąć wszystkie przewody (zrobić zdjęcie żeby później nie pomylić) i po spięciu wirnika i stojana zasilić obniżonym napięciem np. 24 V. Nie podpinać nic do tacho, nie podpinać silnika do 230 V.
a wodę wylewa warunkiem wirowania jest wylanie wody do końca i przełączenie hydrostatu na pusty zbiornik
A morze coś z silnikiem lub tacho uszkodzone.
sprawdź kostkę silnika dokładnie czy nie ma śladów zalania czy nie poluzowana jest jakaś wsuwka Czasem zdarza się że konektorki te "męskie" w kostce silnika, cofają się przy wkładaniu złącza, a najczęściej traci połączenie tacho (niskie napięcia). Trzeba sprawdzić połączenia na kostce silnkowej modułu.
Na początek prądniczkę tacho i jej magnes na silniku, jakość połączeń od tacho do modułu.
Nie posiadam schematu ani oznaczeń na płytce. Zakreśliłem na czerwono o które rezystory chodzi. Proszę bardzo :D to skutek uszkodzenia raczej tacho, a wartości SMD na foto :D https://obrazki.elektroda.pl/8727109800_...
Witam do sprawdzenia silnik , tacho , okablowanie . Pozdrawiam .
Po założeniu nowego tacho i to z innego modelu wszystko wróciło do normy.
Do sprawdzenia tacho zainstalowane na osi silnika z drugiej strony jak koło pasowe. Odkręcił się wirnik (tacho) , jeżeli nie to sprawdzić czy podczas kręcenia wirnikiem tacho wytwarza napięcie.
Skoro tacho sprawne to musisz posprawdzać elementy na pcb w obwodzie tacho oraz triak.
wszystko co podałes mozna wykluczyc. To raczej elrktronika. Mechanika i tacho odpada (sprawdzałem)
Ten silnik ma 14000 obrotów na minutę, tacho nie generuje impulsów tylko napięcie (impulsy generowane są tylko przy czujnikach halotronowych). To że pralka ma 1000 obrotów jest uzyskiwane przełożeniem napędu na koło pasowe.
Witam, przegrzane uzwojenie wirnika, wymień najlepiej cały silnik niekoniecznie nowy, moźe być od innej pralki byle mocowanie pasowało i był na 6 konektorów, porównaj rozkład wyprowadzeń i ewentualnie poprzekładaj męskie konek. w kostce silnika tak źeby pasowały, najwaźniejsze są wyprowadzenia prądniczki tacho reszta jest mniej ważna, w razie omyłki...
F01: Triak silnika - spięcie - Sprawdzić ewentualną nieszczelność - woda może dostawać się do łącznika J9 powodując spięcie styków - Sprawdzić skrzynię zaciskową silnika (ewentualny problem wynikający z agresywnego działania pozostałości środków chemicznych) F02: Blokada silnika, obrotościomierza - Spięcie/Otwarta - Sprawdzić, czy silnik nie jest zablokowany...
Czołem! Sprawdz silnik, grzałke,NTC na rezystancje do masy.SZczególnie tacho -magnes pozdrawiam TFX
Wszystko wygląda na OK. Data na programatorze to 2020, więc pralka też nie taka stara, nawet z tyłu wkręty bez grama rdzy. Pytanie czy oporność tacho powinna być 130 Ω? Czy ktoś to mierzył?
Miernik pokazuje mi 178 ohmów i mam wrażenie, że to "cokolwiek" za dużo. A dlaczego masz takie wrażenie, że cewka tacho ma opór " cokolwiek za duży"? Sprawdziłeś wartość napięcia indukowanego przez prądnicę? W jaki sposób? PS. Wartoś oporu cewki tacho OK., może być... :D
Skłaniał bym się ku wymianie modułu. Ile jest jeszcze wymieniaczy w stolicy? Grzałka raczej sprawna bo grzeje. A upływności nie ma? Szczotki w silniku sprawdzone? Tacho i przewody są w porządku?
Jeśli to co piszesz to prawda, zostało Ci sprawdzenie elementów w torze tachogeneratora na PCB.
Masz sprawdzić silnik (tacho i szczotki). Sprawdzanie ścieżek było dopiero w ostatnim poście. :)
Sprawdź szczotki silnika. Obwód tacho już na praniu dał by o sobie znać.
Witam proponuje przyjrzeć modułowi bo druk jest dwustronny ścieżki biegną nawet pod prażnikami jeśli będzie okej to komunikat dalej mówi nam że jest uszkodzony silnik tacho powinno mieć od115do170ohm
Ja powinienem mieć ale jaki typ tej prądniczki ja mam kilka . jozek_i(at)wp.pl http://obrazki.elektroda.net/25_12884199...
Sprawdź stan magnesu tachogeneratora w silniku. Pralka za szybko wykonuje ruchy rewersyjne.
Wygląda na uszkodzenie modułu.Znajdź w okolicy serwisanta co naprawia elektronikę, powinien to uruchomić.
Witam wszystkich na forum . Mam do naprawy moduł od ww pralki i stwierdziłem że są spalone dwa rezystory w obwodzie tacho ( R1 i R3 ) oraz jeden rezystor smd a ponieważ pierwszy raz robię taki moduł więc nie znam wartości . Nie chcę eksperymentować , proszę o pomoc i z góry wielkie dzięki Dodano po 5 PRZEPRASZAM pralka INDESIT WIA 102 a nie WIL102
F02 to problem z : -silnikiem -tacho -przewody z elektroniki do silnika -uszkodzona elektronika
Do sprawdzenia jest kilka elementów np: grzałka, NTC, prądniczka tacho, szczotki..... ale najprawdopodobniej uszkodzony masz programator(moduł)
Kostka silnika przyczyną. Skutek, zepsuty moduł (obwód tacho). Po co tu więcej ględzić i się pytać? Przyczyna pośrednia - wyciek wody na kostkę silnika. Finito. Szukać wycieku, naprawić kostkę i moduł, o ile pytający potrafi, i wszystko w temacie. Maszyna prosta, jak drut. Tylko niekoniecznie dla laika, który zadaje tutaj pytanie. Nie nam to oceniać....
Tachogenerator musi podać napięcie prądu zmiennego o wartościach podanych w poście #3: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic6... Trochę wydaje mi się mała rezystancja cewki, ale co do jej prawidłowej wartości pewności nie mam. Tutaj w poście #1 są podane te wartości: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Dzięki za szybką odpowiedż Sprawdziłem szczotki wydaje mi się, że są już za krótkie z obudowy wystają ok 5 mm max. w poniedziałek je wymienie. Tacho ma 118 ohm, przewody ok. Pozdrawiam.
To jest to trochę dziwne skoro silnik sprawny i elementy zasilające go też. Jeszcze raz wszystko dokładnie obejrzyj bo jeśli wszystko jest sprawne to pozostaje tylko moduł. A prądniczka tacho, grzałka itp. choć to mało prawdopodobne?
Tak: zworka powoduje gwałtowny start silnika. Pradniczka ma przejście, dalej nie patrzyłem, bo aby silnik ruszył choć pół obrotu, to chyba wystarczy przejście na prądniczce..? Co do reszty, to z powodu braku schematu nie wiem ,gdzie są rewersy w programatorze i zasilanie modułu: ale sprawdzę, czy TDA dostaje zasilanie. 1. Sprawdź, czy prądnica tacho...
czy taki test mogę przeprowadzić podgrzewając lutownicą na gorące powietrze prądniczkę Możesz. Tylko nie "upiecz" jej :) . Podłącz pod wyprowadzenia tacho omomierz i w trakcie podgrzewania obserwuj wyniki pomiaru.
Sprawdzić prądniczkę tacho silnika i jej połączenia aż do modułu. Piszę "na pałę" bo nie podałeś modelu.
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
Sprawdź długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka, policz ile razy mruga dioda.
No więc jestem po wymianie szczotek... Faktycznie były bliskie dokonania żywota, ale niestety pralka dalej się zawiesza. Po włączeniu wtyczki - pierwsze pranie przeszło. Drugie znów się zawiesiło tam gdzie zwykle z tą różnicą, że bęben zdążył się "rozkręcić" do wyższej prędkości. Czy w silniku są jakieś czujniki, które mogą szwankować np. (tacho)? Ręce...
Kody błędów pralek Ariston, Indesit F01 - brak zasilnia silnika , zwarty triak silnika Sprawdź silnik, tacho, szczotki. Sprawdź całą wiązkę kabli w pralce. Przy elektronice (tej na dole) wypnij wszystkie kable, podoginaj blaszki. W płytce wyczyść szczególnie zlacza konektorowe. Jak mają kolor czarny to zamień je na srebrny :-) 12 lat to i tak dużo jak...
Rezystancja tacho jest mało istotna , musi podawać napięcie przemienne od zera na postoju do dwudziestu kilku wolt na max obrotach .
Pralka jak w temacie - po pobraniu wody nie obraca bębnem; miga szybkie prasowanie i lampka zamkniętych drzwi. Szczotki dobre, tacho 120 Ω, moduł dziewiczy :) z wyglądu. Ktoś spotkał się z takim problemem?
A tacho sprawdziłeś a z tym przewijaniem to nie jest taka prosta sprawa potem jest ciężko złożyć taki silnik
Spojrzałbym dokładniej na silnik -> prądniczkę tacho i połączenia z nią związane. Grzałkę też, dla spokoju, nie zaszkodzi sprawdzić, czasem sterownik może przez nią zwariować, choć obstawiałbym opcję 1.
A ja bym nie był tak pewien- moze brakować sygnału zwrotnego z tacho albo halla i wtedy nie ruszy- bo po co jak brak kontroli nad obrotami. To sprawdzenie nie jest miarodajne!!
Szczotki sprawdzone - miernikiem na zaciskach (przy obracaniu osią pojawia się na nich napięcie), tacho rownież w porządku - przy tej konstrukcji mogłaby być chyba tylko przerwa w jego uzwojeniu) , przed momentem je założyłem ponownie.
Obawiam się,że faktycznie to może być wirnik. Słychać jak silnik buczy, nie mogąc ruszyć,buk się nasila-czyli moduł podwyższa napięcie bo nie ma sygnału z prądniczki tachometrycznej o obrotach, i w pewnym momencie następuje zryw na wysokie obroty i momentalne odcięcie napięcia-sygnał z prądniczki o za wysokich obrotach.Miałem już takie przypadki w Indesicie...
Sprawdź na tych 2 dodatkowych stykach czy to nie przypadkiem bezpiecznik termiczny, jeśli tak to można obejść. Dokładnie sprawdź rozmieszczenie pinów by przypadkiem nie poszło napięcie na cewkę tachogeneratora.
Witam! Mam problem z tą pralką po podaniu napięcia uruchamia się zawór pobierania wody i za chwilę startuje pompa i tak bez przerwy. Programator kręci w kółko, a po chwili mruga 3 razy lampka sygnalizacyjna zał. Nie wiem co jest grane? Wymieniłem moduł na nowy, ale miałem tylko starą kość eprom z poprzedniego modułu, stary moduł tylko pobierał wode,...
Witam. Pralka po załączeniu nie pobiera wody, słychać tylko zadziałanie blokady. Programatorem można wybrać dowolny program i sygnalizują to diody lecz poza tym nic się nie dzieje. Miernikiem sprawdziłem blokadę, elektrozawory, hydrostat, grzałkę, termistor (21 kom), pompę, silnik (szczotki, tacho) i wydają się być sprawne. Podejrzewam problem z modułem...
hymm... mi także wydaje się ze problem tkwi w silniku,może to tachometr. silnik można podłączyć pod autotransformator jeżeli taki posiadasz i sprawdzić jak pracuje na wysokich obrotach :) pozdrawiam
1.Check tachometric winding on motor; the resistance must be between 115 and 170 Ohm. 2.Check the efficiency of contacts on board connector and the motor. 3.Replace the motor.
Witam.Z tego co piszesz to uszkodzony jest wirnik tych silnikach uzwojenie wirnika i stojana mają oporność kilku omów tylko cewka tacho ma oporność od 40 ohm wzwyż.Przez eksperymenty takie jak robisz uszkodzisz moduł sterujący silnikiem ,a silnik +moduł=nowa pralka.Na priva mogę podać gdzie można kupić części z odzysku.
uff po weekendzie wracam ;) duzo % bylo i kolejne odkrycie na ostro krecilem programatorem ;) i rusza elektro zawory i ruszy pompe wody i dmuchalem w hydrostat i dziala :p cos krecilem i nagle silnik zrobil brum minimalnie ruszyl os i nicosc dalej a dodam tez iz na ostro spialem 1 i 2 pin w tym slocie do blokady drzwi szczotki mam na wykonczeniu bo...
Podejmuję wątek ponownie. Nie mogę zlokalizować przyczyny dysfunkcji pracy pralki. Wszystko działa poprawnie poza fazą prania zasadniczego. W cyklu prania rewersyjnego zamiast ciągłego obracania bębnem z małą prędkością następują krótkotrwałe pojedyncze szarpnięcia. W cyklu płukania pralka napełnia zbiornik, parokrotnie jedynie szarpnie bębnem i wylewa...
Sprawdz silnik, szczotki, komutator, prądniczkę tacho, podłącz silnik bezpośrednio na 230V. Na przednim panelu pisze WISL 105 na naklejkach jest napewno dopisane więcej. Jeżeli silnik dobry, pooglądaj moduł. Dodano po 18 Jeszcze zapomniałem dodać że podłączając silnik bezpośrednio do sieci, ruszy na pełnych obrotach, ponieważ pominięte zostanie tacho....
A po co to wymontowujesz? Masz tylko sprawdzić solidność zamocowania magnesu obrotowego i przejście cewki ( do sprawdzenia omomierzem). Następnie podłącz woltomierz ( ustawiony na pomiar napięcia zmiennego ) do wyprowadzeń cewki i pokręcając energicznie osią wirnika sprawdź czy pojawia się jakieś napięcie ( z reguły 2-4 V ) . Następnie sprawdź czy to...
Sprawdż czy nie jest uszkodzone tacho przy silniku. Jeśli nie wiesz o co chodzi to wyjaśniam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka zamieniająca obroty silnika na impulsy dla układu elektronicznego.To prawdopodobnie ona jest uszkodzona mechanicznie lub elektrycznie.Sprawdz może usterka jest widoczna oderwany magnes...
Klasyczne uskodzenie. Kostka od silnika upalona. Brak regulacji obrotów tzn. zawsze kręci na maxa. Przy próbie wirowanie próbuje 3 razy a potem programator zaczyna sie obracać w kółko. Triak sterujacy silnikiem jest dobry. Pralka normalnie pobiera wodę, programy działają tak więc procesor wydaje się być w porządku. Spalone są 2 rezystory R24 i R44 pewnie...
Czy na 100% masz sprawną elektronikę ,tachogenerator ,wiązka przewodów nie uszkodzona. Dodano po 4 A przekażniiki pstrykają przy wysterowaniu.
Zdejmij z silnika kostkę i sprawdź połączenia. Patrząc od bębna od góry 2-szczotki 2-stojan 2- tachogenerator. U mnie były zaśniedziałe styki na szczotkach( brak przejścia) Oczywiście blokada drzwi została sprawdzona???????
Pralka nie kręci bębnem, pobiera wode w 2 cyklach, wypuszcza a nie kręci. Model to WITL 85, silnik sprawdzony OK,tacho ok. termostat i układ OK. zawory OK. termistor OK. gdzałka ok. elementy na płytce tj, przekazniki tyrystor,diody.napięcie 5V. ok. mam wątpliwości co do napięcia na uln2003 ale jest sterowany z procka. ma ktoś moze wsad pamieci to eepromu...
Czesc Walo. Proby z modulem dodonywalem sam pozyczajac od znajomego i to nie dalo rezultatu. -------------------------------------- Sprawdzalem tacho miernikiem przy wzroscie obrotow wzrasta rownomiernie napiecie, a przy rownych obrotach jest rowne napiecie.Draznosc przewodu do hydrostatu jest, a przewody elektryczne do silnika nie maja przerwy, hydrostat...
Witam Mam problem z pralką jak wyżej dokładnie wygląda to tak jakby brak sygnału tacho... wysokie obroty, ale to nie to Pralka ma taki problem jak się wystartuje od zera, jadnak jeżeli wyjmę wtyczkę z zasilania i właczę po chwili (full reset sterownika) to jest dobrze. ale jak tylko puści zamek i włącze to znów tak się zachowuje. domyślam się że błąd...
Sprawdz czy przyciski wyłączania wirowania sa ustawione prawidłowo oraz czy prądniczka tachometryczna działa Powodzenia
Witam. Wiadomości o triaku znajdziesz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic47... Natomiast to,że na praniu silnik próbuje wejść na obroty (komutatyorowy chyba o taki chodzi) świadczy o braku właściwego sprzężenia zwrotnego. Brak lub za niskie napięcie prądnicy tachometrycznej ewentualnie zwarcie,przerwa.Sprawdz jakie jest napięcie prądnicy...
w mojej pralce silnik wchodzi na obroty wirowania tylko wtedy jak zdejme pasek klinowy , obroty wolne sa ok. cewka tacho ma opornosc okolo 168 ohm szczotki sa ok silnik jest komutatorowy co moze byc popsute???????? jakby to byl silnik indukcyjny to bym wiedzial kondensator a jezeli chodzi o silnik ze szczotkami to nie bardzo prosze o pomoc Treść tematu...
Pralka po nabraniu wody przechodzi na duże obroty ( brak łagodnego startu silnika). Impulsy z prądniczki dochodzą do modułu. Sprawdzałem je miernikiem uniwersalnym na napięciu przemiennym kręcąc ręcznie bębnem. Przeglądając moduł zauważyłem, że sygnał z tacho przechodzi ścieżkami do płytki procesora. Poza brakiem kontroli obrotów pralka ma raczej sprawne...
Po dość długiej przerwie dalej odgrzebuję temat. Pralka cały czas wyrzuca błąd F03... Zasilania procesora poprawne NTC - ok (połączenia do procesora ok) Triak silnika - ok Inne triaki - ok Przekaźniki - ok Silnik i cewka tacho - ok ULN - podmieniony Pozostają chyba tylko dwie rzeczy: albo procesor albo EEPROM. EEPROM zaprogramowałem niby poprawnym wsadem...
Jeżeli to sa 2 cienkie przewody czerwone to jest pradniczka tacho powinna miec opór w Ohmach. Sprawdz uzwojenia w silniku ( stojan ). Możliwe że jest jeszcze termik w silniku ( o ile dobrze pamietam idzie do niego szary przewód i wychodzi ). Sprzwdź termika czy ma przejście. Jak odepniesz wszystkie przewody od silnika : kostke i przewody od szczotek...
witam potencjometr ok jak można zresetować układ Dodano po 39 mam kilka pytań może ktoś ma czas i pomoże cz większość pralek ma podobny układ działania chodzi mi o układ zasilania silnika przekazniki prawo lewo tyrystor<triak na wirowanie tacho do kontroli prętkości obrotowej układ programowalny który w zależności od ułożenia wybieraka wbiera dalszą...
Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika.
Witam ! ... (tzn. prądniczka tachometryczna)... Ta prądniczka tachometryczna, jak ją nazywasz, służy oryginalnemu sterownikowi do odpowiedniego "rozłożenia" ubrań w bębnie aby bęben zbyt nie "skakał" - poprostu bada impulsy w niej generowane i przy zbyt dużych różnicach częstotliwości zwalnia obroty, trochę buja bębnem, znowu przyspiesza, bada itd...
Witam, Koledzy potrzebuję pomocy w ustaleniu wartości rezystorów SMD znajdujących się na module sterującym, które pracują w obwodzie kontroli obrotów z czujnika tacho. Pralka uruchamia się, pobiera wodę i nic dalej się nie dzieje, nie kręci się bęben. Zlokalizowałem trzy spalone rezystory SMD. Jeden z nich da się odczytać i jest to prawdopodobnie 1k....
Jeżeli problem tkwi w prądniczce tachometrycznej to faktycznie nie jest ona oddzielnie dostępna.Natomiast chyba każdy spec zajmujący się naprawami ma gdzieś ich kilka(używane).Ja sam mam ich chyba z dziesięć.Zwróć się do kogoś innego-napewno Ci pomoże bez większych kosztów.Pozdrawiam.Jeszcze jedno ile i jakie kontrolki migają?
Witam Pralka nie kręci, przekaźniki pstrykają, zrobi pół obrotu i wyłącza przekaźnik. W obie strony to samo czasem zdarza się że zakręci cały obrót, a czasem ledwo drgnie silnik. Tydzień temu wymieniłem przekaźniki na płytce programatora przeleciałem luty, ale nie było zimnych lutów ani mikropęknięć. Pralka przez tydzień prała. Po tygodniu powtórka,...
Witam. Pralka nie wiruje, dokładnie to próbuje zaskoczyć na wirowanie(nabiera obrotów i odpuszcza) ale bez skutku. Reszta programów OKI. Wodę wypompowuje skutecznie do zera, hydrostaty wydzają się być sprawne. Silnik i programator chyba oki, przy zwartych stykach F-N pełne obroty, tacho 14,5 V. Silnik po naprawie i wymianie wirnika ponoć był uszkodzony...
Dziękuję moderatorowi za przeniesienie tematu. W międzyczasie zmierzyłem tacho - jest 65Ω - czy to nie za mało? Wyjąłem, oczyściłem i obejrzałem elektronikę - nie ma dostrzegalnych śladów uszkodzeń, ani zalania. ale dałem płytkom poleżeć na słońcu w cieple. Podczas wirowania silnik nie utrzymuje stałych obrotów - przyspiesza i zwalnia ale dość...
Sprawdź prądnice tachometryczną.
Witam, proszę o poradę, mam 3 letniego indesita witp 82(pralka) i ostatnio mam z nim problem... Po pobraniu wody, silnik (przy obciążeniu obojętnie czy to małym czy dużym) startuje i zaraz po tym ok. 1 s. się wyłącza przy jednoczesnym wyraźnym "cyknięciu" środkowego przekaźnika w module, a tak potocznie tzn. nie ma siły obrócić normalnie bębnem i się...
Witam wszystkich. Mam pralkę Indesit Wil 105 i od około tygodnia mam z nią pewien problem. Zaczęło się od tego, że spalił się silnik. Kupiłem na allegro drugi używany, ale sprawny. Dodam tylko, że był to silnik od innego modelu, bo od WIL 107 ale silnik taki sam model. Pralka ożyła, ale zrobiła tylko jedno pranie, po czym robiąc kolejne zatrzymuje się...
Witam. Wymieniłem moduł w pralce i na początku chodziła dobrze. Chwilę później zaczęło się dymić z modułu. Szybko wyłączyłem zasilanie, więc straty są niewielkie. Uszkodzeniu uległy oporniki R1 i R3 oraz element SMD z tyłu płytki. Są to chyba elementy na wejściu od tacho. Prosiłbym o podanie wartości tych elementów. Przyczynę już zlokalizowałem: Urwany...
Co znalazlem w sieci. http://obrazki.elektroda.pl/1056434300_1... BłądKey 1Key 2Key 3Key 4LED 4 01Nie świeciNie świeciNie świeciBłyskaNie świeci 02Nie świeciNie świeciBłyskaNie świeciNie świeci 03Nie świeciNie świeciBłyskaBłyskaNie świeci 04Nie świeciBłyskaNie świeciNie świeciNie świeci 05Nie świeciBłyskaNie świeciBłyskaNie świeci 06Nie świeciBłyskaNie...
Witam! Od pewnego czasu bujam się z w/w pralko-suszarką. Problem zaczął się od tego, że przy wirowaniu "chciała ale nie mogła" wejść na obroty. Co ciekawe po zdjęciu pasa (bez bębna) wchodziła OK. Podjąłem następujące działania sprawdzające: 1. szczotki - OK 2. tacho - chyba OK 3. moduł.... - wydawał się OK, został przelutowany, sprawdzony triak, zwarcie...
Witam wszystkich Przejrzałem całe forum i nie znalazłem podobnego przypadku wiec proszę o pomoc. Nastąpiło zwarcie w blokadzie drzwi wywaliło bezpieczniki w mieszkaniu. Wymieniłem blokadę na nową, na module spalił się triak Q9 i też został wymieniony. Teraz pralka się włącza program można wybrać i uruchomić proces prania. Jednakże przez cały cykl prania...
Witam. Możesz zmniejszyć sprzężenie włączając w szereg z pradnicą tachometryczną rezystor (trzeba dobrać tak aby nie było dużego spadku obrotów między biegiem luzem a obciążeniem około R= 1 - 20K) Gdybyś miał za dużyspadek obrotów to musisz zmniejszyć rezystor,który włączony jest w szereg z potencjometrem. Powodzenia.
pralka indesit tacho tacho silnik indesit tacho whirlpool sprawdzić tacho
zmywarka dysze czyszczenie karta zabezpieczona zapisem rezonans karoserii
solar bateria kamera sonoff przekaźnik
MCD06PMP3USB Bigben – mikro-wieża CD/USB, typowe usterki, serwis, części zamienne Bosch 2300 iW 15P – zmiana mocy maksymalnej kotła, ustawienia serwisowe, gwarancja