od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
Spróbuj wymienić cewkę tacho na próbę . Zdarza się że to właśnie ona daje takie objawy.
Witam jeśli środkowy w pionie to jest to błąd silnika czyli : uszkodzony silnik ,złącze silnika,tacho oporność 115do170om lub uszkodzona płyta (moduł)
Witam. Podłącz sam silnik i będziesz wiedział co jest uszkodzone. Żeby sprawdzić silnik musisz zrobić mostek na silniku. Zrób mostek między przewodem stojana i szczotki a 2 pozostałe podłączasz bezpośrednio pod 230v~. Masz jeszcze dwa styki do tacho ( uważaj żeby ich nie podłączyć )
Na początek: zmierzyć długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka.
czy muszę jednak posilić się o wyszukanie jakiegoś zabezpieczenia i wstawienie w miejsce starego?? Nie musisz, ale daj porządnej jakości BTB lub BTA, oraz zadbaj o dobrej jakości połączenia na linii tacho.
Kolega sprawdzał czy silnik chodzi? Wypiąć wszystkie przewody (zrobić zdjęcie żeby później nie pomylić) i po spięciu wirnika i stojana zasilić obniżonym napięciem np. 24 V. Nie podpinać nic do tacho, nie podpinać silnika do 230 V.
F01: Triak silnika - spięcie - Sprawdzić ewentualną nieszczelność - woda może dostawać się do łącznika J9 powodując spięcie styków - Sprawdzić skrzynię zaciskową silnika (ewentualny problem wynikający z agresywnego działania pozostałości środków chemicznych) F02: Blokada silnika, obrotościomierza - Spięcie/Otwarta - Sprawdzić, czy silnik nie jest zablokowany...
Witam do sprawdzenia silnik , tacho , okablowanie . Pozdrawiam .
F- 01 Triak silnika - zwarcie Do sprawdzenia: Złącze J9, Kostka silnika, Moduł,Prądniczka tacho
Na początek prądniczkę tacho i jej magnes na silniku, jakość połączeń od tacho do modułu.
F02 to problem z : -silnikiem -tacho -przewody z elektroniki do silnika -uszkodzona elektronika
A morze coś z silnikiem lub tacho uszkodzone.
Sprawdź szczotki silnika. Obwód tacho już na praniu dał by o sobie znać.
czyli winą jest Triak silnika - zwarcie Do sprawdzenia: Złącze J9, Kostka silnika, Moduł,Prądniczka tacho
a wodę wylewa warunkiem wirowania jest wylanie wody do końca i przełączenie hydrostatu na pusty zbiornik
sprawdź kostkę silnika dokładnie czy nie ma śladów zalania czy nie poluzowana jest jakaś wsuwka Czasem zdarza się że konektorki te "męskie" w kostce silnika, cofają się przy wkładaniu złącza, a najczęściej traci połączenie tacho (niskie napięcia). Trzeba sprawdzić połączenia na kostce silnkowej modułu.
Witam, przegrzane uzwojenie wirnika, wymień najlepiej cały silnik niekoniecznie nowy, moźe być od innej pralki byle mocowanie pasowało i był na 6 konektorów, porównaj rozkład wyprowadzeń i ewentualnie poprzekładaj męskie konek. w kostce silnika tak źeby pasowały, najwaźniejsze są wyprowadzenia prądniczki tacho reszta jest mniej ważna, w razie omyłki...
Skłaniał bym się ku wymianie modułu. Ile jest jeszcze wymieniaczy w stolicy? Grzałka raczej sprawna bo grzeje. A upływności nie ma? Szczotki w silniku sprawdzone? Tacho i przewody są w porządku?
Dzięki kolego. Chcę zrobić sterownik do tego silnika na U211b i tam trzeba obliczyć częstotliwość The tacho frequency is given by: f= (n/60) p gdzie : n = Revolutions per minute p = Number of pulses per revolution. I teraz nie wiem w przypadku napięcia jak to będzie. Dodano po 9 Tylko jak to jest przekształtnik częstotliwości na napięcie a tam jest...
Bo to inny rodzaj modułu. Wyciągnij silnik i sprawdż stan szczotek, prądnicy tacho, ciągłość przewodów zasilających silnik. Po nitce do k.....
Witam proponuje przyjrzeć modułowi bo druk jest dwustronny ścieżki biegną nawet pod prażnikami jeśli będzie okej to komunikat dalej mówi nam że jest uszkodzony silnik tacho powinno mieć od115do170ohm
tacho będzie miało wpływ tylko na prędkość obrotową silnika. Tak więc jeśli obroty są utrzymywane to zostaw je w spokoju. W kolejności do posprawdzania przekaźniki silnika. jak wyżej i przewody do silnika :idea:
Masz sprawdzić silnik (tacho i szczotki). Sprawdzanie ścieżek było dopiero w ostatnim poście. :)
Do sprawdzenia tacho zainstalowane na osi silnika z drugiej strony jak koło pasowe. Odkręcił się wirnik (tacho) , jeżeli nie to sprawdzić czy podczas kręcenia wirnikiem tacho wytwarza napięcie.
2. Napięcie podczas obracania silnikiem ręcznie. Do sprawdzenia tacho daj miernik na AC a Kolega ma na DC i dlatego wychodzi zero.
Sprawdziłeś dokładnie magnes tacho? Nie jest luźny?
Czołem! Sprawdz silnik, grzałke,NTC na rezystancje do masy.SZczególnie tacho -magnes pozdrawiam TFX
Kostka silnika przyczyną. Skutek, zepsuty moduł (obwód tacho). Po co tu więcej ględzić i się pytać? Przyczyna pośrednia - wyciek wody na kostkę silnika. Finito. Szukać wycieku, naprawić kostkę i moduł, o ile pytający potrafi, i wszystko w temacie. Maszyna prosta, jak drut. Tylko niekoniecznie dla laika, który zadaje tutaj pytanie. Nie nam to oceniać....
Tak: zworka powoduje gwałtowny start silnika. Pradniczka ma przejście, dalej nie patrzyłem, bo aby silnik ruszył choć pół obrotu, to chyba wystarczy przejście na prądniczce..? Co do reszty, to z powodu braku schematu nie wiem ,gdzie są rewersy w programatorze i zasilanie modułu: ale sprawdzę, czy TDA dostaje zasilanie. 1. Sprawdź, czy prądnica tacho...
Sprawdzić prądniczkę tacho silnika i jej połączenia aż do modułu. Piszę "na pałę" bo nie podałeś modelu.
To jest to trochę dziwne skoro silnik sprawny i elementy zasilające go też. Jeszcze raz wszystko dokładnie obejrzyj bo jeśli wszystko jest sprawne to pozostaje tylko moduł. A prądniczka tacho, grzałka itp. choć to mało prawdopodobne?
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
Więc to ten sam pasek co mam tak samo oryginalny jak i kupiony, zamieściłem zdjęcie na którym są oby dwa Dodano po 6 Jaki inny silnik, to ten sam silnik od strony tacho po zdjęciu osłony plastikowej tachometru, widok na magnes wirnika tacho oraz sam elektromagnes tacho. Nic tu nie jest inne bo i po co.
Sprawdź długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka, policz ile razy mruga dioda.
Witam. Pociekło trochę wody po kostce silnika i wypaliło na module rezystory w obwodzie tachometru . Może ktoś podrzuci ich wartości.
A tacho sprawdziłeś a z tym przewijaniem to nie jest taka prosta sprawa potem jest ciężko złożyć taki silnik
Kody błędów pralek Ariston, Indesit F01 - brak zasilnia silnika , zwarty triak silnika Sprawdź silnik, tacho, szczotki. Sprawdź całą wiązkę kabli w pralce. Przy elektronice (tej na dole) wypnij wszystkie kable, podoginaj blaszki. W płytce wyczyść szczególnie zlacza konektorowe. Jak mają kolor czarny to zamień je na srebrny :-) 12 lat to i tak dużo jak...
Spojrzałbym dokładniej na silnik -> prądniczkę tacho i połączenia z nią związane. Grzałkę też, dla spokoju, nie zaszkodzi sprawdzić, czasem sterownik może przez nią zwariować, choć obstawiałbym opcję 1.
A ja bym nie był tak pewien- moze brakować sygnału zwrotnego z tacho albo halla i wtedy nie ruszy- bo po co jak brak kontroli nad obrotami. To sprawdzenie nie jest miarodajne!!
No więc jestem po wymianie szczotek... Faktycznie były bliskie dokonania żywota, ale niestety pralka dalej się zawiesza. Po włączeniu wtyczki - pierwsze pranie przeszło. Drugie znów się zawiesiło tam gdzie zwykle z tą różnicą, że bęben zdążył się "rozkręcić" do wyższej prędkości. Czy w silniku są jakieś czujniki, które mogą szwankować np. (tacho)? Ręce...
Błąd F02. Sygnał z tacho o obrotach silnika nie dociera do modułu. Uszkodzenie prądniczki raczej wykluczam (z opisu objawów). Szukaj przyczyn w silniku, module (sterowanie silnika) lub okablowaniu silnika (kostka).
Witam.Z tego co piszesz to uszkodzony jest wirnik tych silnikach uzwojenie wirnika i stojana mają oporność kilku omów tylko cewka tacho ma oporność od 40 ohm wzwyż.Przez eksperymenty takie jak robisz uszkodzisz moduł sterujący silnikiem ,a silnik +moduł=nowa pralka.Na priva mogę podać gdzie można kupić części z odzysku.
Sprawdź stan magnesu tachogeneratora w silniku. Tam się nic nie luzuje, nie pęka. Zalana jest kostka silnika (częściowe zwęglenie obwodu tacho) i tym sposobem możliwe uszkodzenie triaka na module. Jak to obeschnie, to w pewnych warunkach działać będzie. Pierwszy filmik to potwierdza. Ale to wyższa szkoła jazdy.
Witam! Mam problem z tą pralką po podaniu napięcia uruchamia się zawór pobierania wody i za chwilę startuje pompa i tak bez przerwy. Programator kręci w kółko, a po chwili mruga 3 razy lampka sygnalizacyjna zał. Nie wiem co jest grane? Wymieniłem moduł na nowy, ale miałem tylko starą kość eprom z poprzedniego modułu, stary moduł tylko pobierał wode,...
Witam. Pralka po załączeniu nie pobiera wody, słychać tylko zadziałanie blokady. Programatorem można wybrać dowolny program i sygnalizują to diody lecz poza tym nic się nie dzieje. Miernikiem sprawdziłem blokadę, elektrozawory, hydrostat, grzałkę, termistor (21 kom), pompę, silnik (szczotki, tacho) i wydają się być sprawne. Podejrzewam problem z modułem...
Sprawdz silnik, szczotki, komutator, prądniczkę tacho, podłącz silnik bezpośrednio na 230V. Na przednim panelu pisze WISL 105 na naklejkach jest napewno dopisane więcej. Jeżeli silnik dobry, pooglądaj moduł. Dodano po 18 Jeszcze zapomniałem dodać że podłączając silnik bezpośrednio do sieci, ruszy na pełnych obrotach, ponieważ pominięte zostanie tacho....
uff po weekendzie wracam ;) duzo % bylo i kolejne odkrycie na ostro krecilem programatorem ;) i rusza elektro zawory i ruszy pompe wody i dmuchalem w hydrostat i dziala :p cos krecilem i nagle silnik zrobil brum minimalnie ruszyl os i nicosc dalej a dodam tez iz na ostro spialem 1 i 2 pin w tym slocie do blokady drzwi szczotki mam na wykonczeniu bo...
Sprawdż czy nie jest uszkodzone tacho przy silniku. Jeśli nie wiesz o co chodzi to wyjaśniam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka zamieniająca obroty silnika na impulsy dla układu elektronicznego.To prawdopodobnie ona jest uszkodzona mechanicznie lub elektrycznie.Sprawdz może usterka jest widoczna oderwany magnes...
Klasyczne uskodzenie. Kostka od silnika upalona. Brak regulacji obrotów tzn. zawsze kręci na maxa. Przy próbie wirowanie próbuje 3 razy a potem programator zaczyna sie obracać w kółko. Triak sterujacy silnikiem jest dobry. Pralka normalnie pobiera wodę, programy działają tak więc procesor wydaje się być w porządku. Spalone są 2 rezystory R24 i R44 pewnie...
Czesc Walo. Proby z modulem dodonywalem sam pozyczajac od znajomego i to nie dalo rezultatu. -------------------------------------- Sprawdzalem tacho miernikiem przy wzroscie obrotow wzrasta rownomiernie napiecie, a przy rownych obrotach jest rowne napiecie.Draznosc przewodu do hydrostatu jest, a przewody elektryczne do silnika nie maja przerwy, hydrostat...
Jeżeli to sa 2 cienkie przewody czerwone to jest pradniczka tacho powinna miec opór w Ohmach. Sprawdz uzwojenia w silniku ( stojan ). Możliwe że jest jeszcze termik w silniku ( o ile dobrze pamietam idzie do niego szary przewód i wychodzi ). Sprzwdź termika czy ma przejście. Jak odepniesz wszystkie przewody od silnika : kostke i przewody od szczotek...
Witam Mam problem z pralką jak wyżej dokładnie wygląda to tak jakby brak sygnału tacho... wysokie obroty, ale to nie to Pralka ma taki problem jak się wystartuje od zera, jadnak jeżeli wyjmę wtyczkę z zasilania i właczę po chwili (full reset sterownika) to jest dobrze. ale jak tylko puści zamek i włącze to znów tak się zachowuje. domyślam się że błąd...
Dzieki za rady ale: - pltyka od sterowania przelutowana cała - programator wykliczam (podlanczam sam silnik i płytke poza pralką) Na moje oko jest cos z elektroniką a jeszcze jedno wymieniłem nawet układ tda 1085 na nowy i dalej nic. :( Tacho zamieniałem na dobre i :( Nie mam pomysłów :?
w mojej pralce silnik wchodzi na obroty wirowania tylko wtedy jak zdejme pasek klinowy , obroty wolne sa ok. cewka tacho ma opornosc okolo 168 ohm szczotki sa ok silnik jest komutatorowy co moze byc popsute???????? jakby to byl silnik indukcyjny to bym wiedzial kondensator a jezeli chodzi o silnik ze szczotkami to nie bardzo prosze o pomoc Treść tematu...
Pralka nie kręci bębnem, pobiera wode w 2 cyklach, wypuszcza a nie kręci. Model to WITL 85, silnik sprawdzony OK,tacho ok. termostat i układ OK. zawory OK. termistor OK. gdzałka ok. elementy na płytce tj, przekazniki tyrystor,diody.napięcie 5V. ok. mam wątpliwości co do napięcia na uln2003 ale jest sterowany z procka. ma ktoś moze wsad pamieci to eepromu...
Pralka po nabraniu wody przechodzi na duże obroty ( brak łagodnego startu silnika). Impulsy z prądniczki dochodzą do modułu. Sprawdzałem je miernikiem uniwersalnym na napięciu przemiennym kręcąc ręcznie bębnem. Przeglądając moduł zauważyłem, że sygnał z tacho przechodzi ścieżkami do płytki procesora. Poza brakiem kontroli obrotów pralka ma raczej sprawne...
Witam wszystkich. Mam pralkę Indesit Wil 105 i od około tygodnia mam z nią pewien problem. Zaczęło się od tego, że spalił się silnik. Kupiłem na allegro drugi używany, ale sprawny. Dodam tylko, że był to silnik od innego modelu, bo od WIL 107 ale silnik taki sam model. Pralka ożyła, ale zrobiła tylko jedno pranie, po czym robiąc kolejne zatrzymuje się...
- wyczytałem, że jest to błąd silnika i warto sprawdzić tachometr a więc pytanie jak to zrobić? Jak go przemierzyć? Przede wszystkim pełne pomiary silnika, materiału o pomiarach silnika jest w bród na forum. W następnej kolejności moduł.
Po dość długiej przerwie dalej odgrzebuję temat. Pralka cały czas wyrzuca błąd F03... Zasilania procesora poprawne NTC - ok (połączenia do procesora ok) Triak silnika - ok Inne triaki - ok Przekaźniki - ok Silnik i cewka tacho - ok ULN - podmieniony Pozostają chyba tylko dwie rzeczy: albo procesor albo EEPROM. EEPROM zaprogramowałem niby poprawnym wsadem...
Witam. Pralka nie wiruje, dokładnie to próbuje zaskoczyć na wirowanie(nabiera obrotów i odpuszcza) ale bez skutku. Reszta programów OKI. Wodę wypompowuje skutecznie do zera, hydrostaty wydzają się być sprawne. Silnik i programator chyba oki, przy zwartych stykach F-N pełne obroty, tacho 14,5 V. Silnik po naprawie i wymianie wirnika ponoć był uszkodzony...
witam potencjometr ok jak można zresetować układ Dodano po 39 mam kilka pytań może ktoś ma czas i pomoże cz większość pralek ma podobny układ działania chodzi mi o układ zasilania silnika przekazniki prawo lewo tyrystor<triak na wirowanie tacho do kontroli prętkości obrotowej układ programowalny który w zależności od ułożenia wybieraka wbiera dalszą...
A po co to wymontowujesz? Masz tylko sprawdzić solidność zamocowania magnesu obrotowego i przejście cewki ( do sprawdzenia omomierzem). Następnie podłącz woltomierz ( ustawiony na pomiar napięcia zmiennego ) do wyprowadzeń cewki i pokręcając energicznie osią wirnika sprawdź czy pojawia się jakieś napięcie ( z reguły 2-4 V ) . Następnie sprawdź czy to...
Witam wszystkich Przejrzałem całe forum i nie znalazłem podobnego przypadku wiec proszę o pomoc. Nastąpiło zwarcie w blokadzie drzwi wywaliło bezpieczniki w mieszkaniu. Wymieniłem blokadę na nową, na module spalił się triak Q9 i też został wymieniony. Teraz pralka się włącza program można wybrać i uruchomić proces prania. Jednakże przez cały cykl prania...
Witam. Ku mojej radości serwis z Indesitu przyjechał wcześniej. Podłączył sprzęcik diagnostyczny do modułu, po chwili udało mu się wyłączyć pompę. Reszta bez zmian... Diagnoza: uszkodzenie silnika spowodowało uszkodzenie modułu. Łączny koszt naprawy (wymiany) ponad 1000 zł... bez "robocizny". Koniec konsultacji, do bezpośrednich pomiarów samego silnika...
Dziękuję moderatorowi za przeniesienie tematu. W międzyczasie zmierzyłem tacho - jest 65Ω - czy to nie za mało? Wyjąłem, oczyściłem i obejrzałem elektronikę - nie ma dostrzegalnych śladów uszkodzeń, ani zalania. ale dałem płytkom poleżeć na słońcu w cieple. Podczas wirowania silnik nie utrzymuje stałych obrotów - przyspiesza i zwalnia ale dość...
Witam! Od pewnego czasu bujam się z w/w pralko-suszarką. Problem zaczął się od tego, że przy wirowaniu "chciała ale nie mogła" wejść na obroty. Co ciekawe po zdjęciu pasa (bez bębna) wchodziła OK. Podjąłem następujące działania sprawdzające: 1. szczotki - OK 2. tacho - chyba OK 3. moduł.... - wydawał się OK, został przelutowany, sprawdzony triak, zwarcie...
Sprawdź silnik poza instalacją pralki, tachoprądniczkę a następnie moduł.
Witajcie. Pralka po starcie obraca bębnem, ale po chwili staje. Objawy standardowe - obracanie pokrętłem, dwa błyski lampki. Sprawdziłem tacho silnika (119Ω) i wiązkę (wygląda ok). Po wymontowaniu płyty modułu elektroniki (215007669.00 2.22) zauważyłem, że jedna z nóżek przekaźnika silnika (domyślam się, że zmiany kierunku obrotów) miała wytopione...
Witam. Wymieniłem moduł w pralce i na początku chodziła dobrze. Chwilę później zaczęło się dymić z modułu. Szybko wyłączyłem zasilanie, więc straty są niewielkie. Uszkodzeniu uległy oporniki R1 i R3 oraz element SMD z tyłu płytki. Są to chyba elementy na wejściu od tacho. Prosiłbym o podanie wartości tych elementów. Przyczynę już zlokalizowałem: Urwany...
AI: Czy pralka wyświetla jakieś kody błędów lub specyficzne sygnały świetlne, które mogą wskazywać na problem? Nie . AI: Czy sprawdziłeś inne komponenty, takie jak płyta sterująca lub połączenia przewodów, które mogą wpływać na działanie pralki? Tak. Wstępna ocena dostępnych informacji Szanowny Użytkowniku forum elektroda.pl (ID: 1384692), Rozumiem,...
hymm... mi także wydaje się ze problem tkwi w silniku,może to tachometr. silnik można podłączyć pod autotransformator jeżeli taki posiadasz i sprawdzić jak pracuje na wysokich obrotach :) pozdrawiam
Tyle zostało opisane a może świruje cewka od tacho, tylko nie wiem jak Samsung reaguje na przerwę w niej? Ja podmieniłbym na "dzień dobry" motorek,co nie jest trudne, może być od Indesita nawet, wtyczka pasuje, ALE NIE OKABLOWANIE! Coś do diabla trzeba wyeliminować a nie boksować się z calym światem!
Sprawdź na tych 2 dodatkowych stykach czy to nie przypadkiem bezpiecznik termiczny, jeśli tak to można obejść. Dokładnie sprawdź rozmieszczenie pinów by przypadkiem nie poszło napięcie na cewkę tachogeneratora.
Ciągnie iskrę bo szczotki za krótkie i brak właściwego docisku . Silnik uzwojeniowo sprawny , natomiast według mnie brak sprzężenia zwrotnego pomiędzy prądniczką tachometryczną a elektroniką . Sprawdź ciągłość uzwojenia cewki prądniczki , zamocowanie magnesu pradniczki , okablowanie prądniczki do modułu . Poza tym pralka powinna sygnalizować jakiś kod...
Co znalazlem w sieci. http://obrazki.elektroda.pl/1056434300_1... BłądKey 1Key 2Key 3Key 4LED 4 01Nie świeciNie świeciNie świeciBłyskaNie świeci 02Nie świeciNie świeciBłyskaNie świeciNie świeci 03Nie świeciNie świeciBłyskaBłyskaNie świeci 04Nie świeciBłyskaNie świeciNie świeciNie świeci 05Nie świeciBłyskaNie świeciBłyskaNie świeci 06Nie świeciBłyskaNie...
Obawiam się,że faktycznie to może być wirnik. Słychać jak silnik buczy, nie mogąc ruszyć,buk się nasila-czyli moduł podwyższa napięcie bo nie ma sygnału z prądniczki tachometrycznej o obrotach, i w pewnym momencie następuje zryw na wysokie obroty i momentalne odcięcie napięcia-sygnał z prądniczki o za wysokich obrotach.Miałem już takie przypadki w Indesicie...
Witam ! ... (tzn. prądniczka tachometryczna)... Ta prądniczka tachometryczna, jak ją nazywasz, służy oryginalnemu sterownikowi do odpowiedniego "rozłożenia" ubrań w bębnie aby bęben zbyt nie "skakał" - poprostu bada impulsy w niej generowane i przy zbyt dużych różnicach częstotliwości zwalnia obroty, trochę buja bębnem, znowu przyspiesza, bada itd...
Witam. W tym silniku co miałeś oryginał sprawdziłeś tachometr i długość szczotek było ok.
Mam problem z pralką indesit WIE87pl. Po włączeniu pralka nie sygnalizuje usterki,ale nie działa blokada drzwi choć słychać zadziałanie przekaźnika.Na wtyczce do zasilania blokady brak napięcia.blokada jest dobra,wymieniona grzałka,oraz tachoprądnica silnika-była uszkodzona.Czy ktoś ma pomysł lub schemat?
Problem jednak tkwi w module. Uszkodzeń szukaj w obwodzie tachoprądnicy.
Witam Kupię tachoprąnicę do silnika Welling od pralki indesit wia 102
Witam. Możesz zmniejszyć sprzężenie włączając w szereg z pradnicą tachometryczną rezystor (trzeba dobrać tak aby nie było dużego spadku obrotów między biegiem luzem a obciążeniem około R= 1 - 20K) Gdybyś miał za dużyspadek obrotów to musisz zmniejszyć rezystor,który włączony jest w szereg z potencjometrem. Powodzenia.
Tachoprądniczka przerywa, uszkodzone okablowanie silnika, przekaźniki na module, termik silnika itd.
Sam wymieniałem grzałkę. Dowiedziałem się podczas rozmowy telefonicznej z serwisem, iż jest to błąd, usterka związana z silnikiem lub tachometrem. Wyjąłem silnik i po oględzinach wszystko wygląda ok. Nic zalanego czy przepalonego, tylko widoczny pył po zużyciu szczotek. Rozkręciłem szczotkotrzymacze, szczotki są ok, komutator też. Po skręceniu nic się...
Witam, mam problem z pralką, otóż po załadowaniu kilku rzeczy i nalaniu wody pralka ma ciężko kręcić bębnem. Kręci ale zbyt mozolnie. Bez ubrań radzi sobie bezproblemowo. Wirowanie odbywa się bez problemu. Tachometr ok bo moduluje obrotami ładnie. Silnik komutatorowy przewinięty w całości, komutatory wymienione na nowe szczoki od nowości prawie cała...
Czy na 100% masz sprawną elektronikę ,tachogenerator ,wiązka przewodów nie uszkodzona. Dodano po 4 A przekażniiki pstrykają przy wysterowaniu.
Mikroprocesor przetwarza sygnał z prądniczki tachometrycznej i na tej podstawie zwiększa lub zmniejsza obroty. Poszukaj w obwodzie prądniczki usterki może tu jest usterka. Jak wysiadł mikroprocesor to nic nie pomoże oprócz wymiany modułu.
1. Odłącz złącze silnika na module. 2. Podłącz multimetr do wyjść tachogeneratora w trybie testu diody na tym złączu. 3. Ręcznie obróć bęben. Jeśli tachogenerator i jego przewody są w porządku, usłyszysz przerywany dźwięk.
Do wymiany silnik jeżeli nie masz jak zdobyć tachometru.
Witam!!! Jezeli silnik sie nie obraca zaczolbym sprawdzanie wlasnie od niego : - stan kostki przylaczeniowej - stan szczotek -uzwojenie wirnika - stan cewki tachometru itp. Sprawdzilbym dzialanie silnika poza ukladem - to na poczatek.
Sprawdź prądniczkę tachometryczną umieszczoną na silniku.
Sprawdź prądniczke tachometryczną, bo wygląda na przerwe w jej obwodzie, ewentualnie czy magnes na wirniku jest.
Witam, proszę o poradę, mam 3 letniego indesita witp 82(pralka) i ostatnio mam z nim problem... Po pobraniu wody, silnik (przy obciążeniu obojętnie czy to małym czy dużym) startuje i zaraz po tym ok. 1 s. się wyłącza przy jednoczesnym wyraźnym "cyknięciu" środkowego przekaźnika w module, a tak potocznie tzn. nie ma siły obrócić normalnie bębnem i się...
Kupiłem nowy triak;jest to BTB 08 600.sprawdziłem omomierzem wszystkie możliwe połączenia i są dokładnie takie same.Także między plecami a środkową nogą jest 0 Ohm.A więc to chyba nie triak ale naprawdę nie znam mądrego ktoby wiedział jak prawidłowo sprawdzić taki triak i mieć pewność że jest dobry lub walnięty. Cewka tachometru ma przejście. Co z tym...
Witam wszystkich! Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim przypadkiem? Pralka typ. jak w temacie, silnik nie ma siły obrócić bębnem przy praniu już np. z jednym ręcznikiem, a przy wirowaniu obraca nim bez problemu. I nie chodzi tu o to że obraca bębnem tylko przy wyższych obrotach wirowania, ale także ruchy rewersyjne wolne dla etapu wirowania wykonuje...
Witam, wiem że problem dość często poruszany jednak nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem i liczę na wasze doświadczenie. Mam problem z pralką Indesit WIL 106 sp, od jakiegoś czasu pralka ma problemy z załączaniem, a kiedy już się załączy to jedno pranie i koniec. Rozebrałem ją, styki wyczyszczone, silnik ok, nie cieknie, grzałka sprawna, jedynie...
Dziękuję za radę. Właśnie wymontowałem silnik, wyjąłem szczotkotrzymacze i szczotki, jedna wydaje się nieco przykrótka (czoło szczotki w 1/3 jest błyszczące, a reszta matowa). Wybieram się do hurtowni na Globusową po nowe - po potwierdzeniu ich dostępności. Dodano po 3 Po wyjęciu szczotek okazało się, że jedna miała 10, druga 12 mm długości. Zamontowałem...
A dla kolegi 1234nd specjalnie: F02: Blokada silnika, tachometru - Spięcie/Otwarta - Sprawdzić, czy silnik nie jest zablokowany - Sprawdzić wydajność styków łącznika J9 na płycie - Sprawdzić uzwojenie tachometru i upewnić się, czy na łączniku przewodów J9 między pin 1 a 2 odczytuje się wartość rezystancji w zakresie od 115 ohm do 170 ohm. W razie spięcia,...
Pradniczka tacho do wymiany,sprobuj ja przewinac.Pomagalo rowniez zanurzenie jej w lakierze stosowanym w przezwajaniu silnikow elektrycznych lub rozpuszczonym szelaku. W tym modelu ,o ile pamietam, jest hydrostat analogowy.W hydrostaty analogowe SIE NIE DMUCHA.Jezeli to zrobiles to zepsules go i trzeba zamontowac nowy.
indesit tacho silnik tacho pralka indesit tacho
cewka jednowarstwowa tranzystor a1266 wymiana anteny teleskopowej
odbiornik reakcyjny odbiornik reakcyjny
Intel 180GB SSD vs Hybrydowy 500GB SSHD do laptopa i5 Mercedes A160 1999 nie odpala po postoju - przyczyny i rozwiązania