Zdaję sobie sprawę z ograniczeń tego układu, jednak głównie ze względu na brak dostępu do części elektronicznych i przede wszystkim brak czasu nie mam możliwości zbudowania bardziej profesjonalnego generatora. Coś nie za bardzo wierzę w działanie tego ściemniacza na obciązenie złozone z kondensatora i połączonych z nim szeregowo uzwojeń cewki zapłonowej...
Czy powinno być jak w artykule z EdW To są dwa różne układy, jeden gromadzi energię w pojemności, drugi w indukcyjności.
Cewki zapłonowe nie są projektowane na takie częstotliwości, mają dużo więcej zwojów i na pewno większą indukcyjność i niższe SRF niż fotopowielacz i rdzeń mają z blach (ale nie zamknięty) więc będą większe straty - jak pojawią się problemy to będziesz wiedział dlaczego Na YT są filmy że się da na chwilę zapalić łuk używając układu Mazzilliego i cewki...
Piszecie ze MKP były by lepsze ale patrze teraz na TME.pl i one wykonane sa tylko do pracy przy napięciach DC, zaś MKSE są przystosowane do DC i AC. Źle odczytujesz oznaczenia. MKP mogą pracować zarówno z DC, jak i AC. Ponadto lepiej niż MKSE spisują się w obwodach impulsowych/prądu przemiennego (mają mniejsze straty, ESR i są przeznaczone do pracy...
Każda cewka (zapłonowa) to pewna stała indukcyjność, która ogranicza przez pewien czas wzrost prądu od minimalnego/zerowego w chwili dołączenia do żródła zasilającego do maksymalnego prądu po czasie tego przyslowiowego "ładowania". Póżniej następuje przerwanie tego maksymalnego prądu i z chwilą przerwania jest iskra po stronie wysokonapięciowej. Zrozumiałem,...
Zawsze do platyniarza była stosowana cewka 12V, dokładnie pod oznaczeniem 8352.1/2 Inna cewka w platyniarzu nie może być stosowana, ze względu na dopasowanie parametrami do zapłonu iskrownikowego. Kiedyś miałem mierzyć dokładnie te cewki, ale jakoś o tym zapomniałem. Dość sporo się różnią rezystancją oraz indukcyjnością, tj. do elektronika cewka ma...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Moc iskry zostaje zwiększona przez zmianę pojemności kondensatora C na większą oraz zastosowanie cewki zapłonowej o wyższej indukcyjności. Cewka zapłonowa od samochodu VAZ-01-07. Jeśli zapłon jest zupełnie sprawny to taka modyfikacja czemu służy ? Nastąpi jakaś poprawa w działaniu silnika, czy może chodzi o to że ta przeróbka ma czemuś zapobiec ? Jaki...
Paweł, ten obrotomierz który on ma wymaga amplitudy syganału sterującego ponad 100V. Taka amplituda ( i większa) powstaje w momencie kluczowania zimnego zacisku cewki zapłonowej. On ma inny układ zapłonowy, gdzie nie ma dostępu do tego sygnału ( ma sygnał o amplutudzie około 12V), mało tego-jest on podzielony na dwa równoległe impulsy ( ale przesunięte...
Takim testerem tylko spalisz cewkę WN, która jest przeznaczona do zapłonu CDI i ma małą rezystancję i indukcyjność. Masz silnik który musi przejść kontrolę przed zawodami, a układ zapłonowy musi być "z homologacją". Masz jeden typ cewki WN i podczas produkcji jest zadbane o to, aby parametry się mocno nie różniły. Chyba że masz cewkę uszkodzoną ale...
16 H? nie za dużo? :) 16 mH to juz jest dużo, 1,6 mH? na podstawie porówanania z innymi cewkami o podobnym oporze to na ok 4 mH ocelnił bym jej indukcyjność. No ale na oko.. ;) potrzebuje dokladna wartosć.. :) Masz moze jakis katalog/spis (z parametrami) cewek samochodowych?
I dlatego właśnie układy zapłonowe robi się na rdzeniu otwartym! (Podobnie jak cewki zapłonowe pojazdów.) Musi być odpowiednio wiele zwojów na jednym i drugim uzwojeniu aby przenieść energię, i możliwie mała indukcyjność aby w normalnej pracy nie wnosić zaburzeń w przepływ prądu.
Witam Emeryt ma racje - odłącz impulsy z centralki i powinno być dobrze . Druga sprawa w tym silniku coś innego niż ciekły odpada. pozdrawiam P.S. emeryt - nie ma znaczenia jaki gaz - wali pojemność/indukcyjność po przewodach do centralki i wydłuża impuls
A mierzyłeś może rezystancję tej cewki i indukcyjność obwodu pierwotnego? Mam w domu cewkę od cinquecento to można by porównać parametrami, która jest lepsza. A jaką miałeś cewkę w oryginalnym zastosowalnym układzie zapłonowym? Pozdrawiam.
Witaj, użyj Metody Technicznej Pomiaru Rezystancji (woltomierz, amperomierz, źródło napięcia prądu stałego i... Prawo Ohma), a nie za pomocą multumetru, który tu, co widać, nie nadaje się, ponieważ jest jeszcze w obwodzie mierzonym indukcyjność. Tylko, na litość Boską; nie pisz o impedancji... ponieważ taka cewka nie pracuje przy wymuszeniu prądem sinusoidalnie...
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Aby skrócić czas narastania pradu w cewce stosuje się cewki tzw. elektroniczne -mniejszy opór i indukcyjność , muszą one mieć ograniczenie prądowe(5-6A).
Kondensator ten tworzy obwód drgający łączne z indukcyjnością cewki, powoduje szybsze rozładowanie energii zgromadzonej w polu magnetycznym cewki, a tym samym zwiększenie energii iskry. Panuje przekonanie że służy on do "zebrania iskrzenia na przerywaczu", ta cecha jest korzyścią pośrednią. Aby to zrozumieć musisz wiedzieć że od strony wtórnej też występuje...
Witam, Witam, I teraz pytanie jak zabezpieczyć ten tranzystor przed uszkodzeniem "] Witam, transila jednokierunkowego, lub stosem diód Zenera, na napięcie dobrane na ok. 80% napięcia dopuszczalnego dren - źródło tranzystora i należy je dołączyć równolegle do trazystora. Pozdrawiam Greg ale on nie załącza wysokiego napięcia tylko do cewki na pierwotne...
Zmniejsza iskrzenie na przerywaczu w aparacie zapłonowym. Nie prawda Artur, to tylko konsekwencja jego zastosowania. Cel jest inny. Gasi łuk na przerywaczu. Jak wyżej. Panowie muszą sobie przypomnieć wzór jak się oblicza układy LC. Przypominam, że układ zapłonowy sklada się z dwu układów LC, gdzie po stronie pierwotnej w skład obwodu wchodzi indukcyjność...
Witam, Kompresję pomierzę. Dziś korzystając z światła dziennego i ciepłej pogody 6 stopni na + zlokalizowałem wtryskiwacze i listwę oczywiście. Sprawdziłem szczeliny w świecach, stan izolatora itd. Wyglądają na zdrowe. Wszystkie mają 0.75mm. Dodatkowo zdjąłem jeszcze na wyczyszczenie cewki zapłonowe. Na jednej z nich na sprężynie od strony świec znalazłem...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
W Becie masz zapłon TCI. Zasilanie (+12 V) masz na przewodzie niebieskim, natomiast na przewodzie biało-czerwonym jest kluczowanie masy z ECU. Wyprowadzenia cewki nie mają połączenia z masą (obudową). W Loncinie jak i w większości chińczyków masz zapłon typu CDI. Cewka ma tylko jedno wyprowadzenie, a drugie jest na obudowie (masie ramy). Cewkę od Bety...
Czy dobrze rozumuję że zmieniając np. napięcie warystora można by zmienić moment wystąpienia iskry (czyli wyprzedzenie zapłonu) ? Niestety nie. Mój opis może być błędny. Sorry. Na 100% jest błędny dla Twojego przypadku. Ten układ zapłonowy jest typowy dla pilarek, kosiarek i innych małych i prostych silników nietrakcyjnych, choć i w pojazdach się trafiał....
Mam jeszcze pytanie do elektroników, wadą przerywaczy jest min. krótki czas ładowania przy wysokich obrotach, a przedstawione powyżej układy są sterowane przerywaczami, czyli też wystąpi tutaj efekt niedoładowania cewki przy wyższych obrotach. nie powinien wystąpić, jak cewka kluczowana jest tranzystorami maleje indukcyjność obwodu pierwotnego i cewka...
Przepraszam Kolego, ale druga część zdania jest bzdurą. ZAWSZE w tzw. Eliminatorach Elektryczności Statycznej stosuje się prąd zmienny . Gdybyś zastosował prad stały w efekcie otrzymał byś Generator Vande Graafa :D Akurat wiem co mówię, bo z eliminatorami el. statycznej mam styczność niemal codziennie. OK, dzięki pomijamy jakiś tam eksperyment. Pozdrawiam....i...
a nielepiej wysterowac cewki zaplonowe na 40khz i dac im wiekszy amperaz Ty poważnie to napisaleś?? Kluczowałeś cewkę zapłonową z częstotliwością 40kHz?? Biorąc pod uwagę indukcyjność uzwojeń i materiał, z którego jest wykonany rdzeń nie ma takiej możliwości. Cewka zapłonowa wytrzymuje parę kHz, później napięcie gwałtownie spada...juz nie mówię o 40kHz....a...
Panowie, na prawdę nikt nie wie jak sprawdzić ta cewkę? Kupiłem nową i me wiem czy odsyłać czy nie. No ale jak nie wiesz jak sprawdzić. Metoda 1 : zakładasz nową cewkę do swojego motocykla i sprawdzasz czy działa a motocykl odpala - oczywiście całość aparatury zapłonowej, prócz cewki musi być sprawna, gdyż inaczej nic wymiana cewki nie wniesie jak...
Heh i tutaj wystarczy pomyśleć i nieco wysilić wyobraźnię ;) Rezystor zawsze jest jaki jest ... i nie zmienia swoich właściwości przy zmianach częstotliwości, czyli i dla wszelkich przebiegów reaguje tak samo - posiada rezystancję,, :D co to znaczy? ...ano gdy płynie przez niego prąd, to odkłada się na nim napięcie , mały prąd małe napięcie się odkłada,...
Testowaliśmy zasilacz począwszy od małych obciążeń i zanim zdążyliśmy podłączyć coś większego, to padły mosfety i wujek uznał, że nie mogło to być spowodowane tym, że były otwarte oba jednocześnie, bo wtedy one by się zwyczajnie grzały, a były zimne. Drogą dedukcji doszedł do wniosku, że to przepięcie musi zabijać tranzystory. W chwili wyłączania mosfeta...
Diody miedzy kolektorem i bazą tranzystora wykonawczego (BU 9xx) nie sa dobrym rozwiązaniem. Zastanów się jak to działa??? Ogranicza napięcie na kolektorze przez otwarcie tranzystora. Czyli robi czystą stratę energii zgromadzonej w cewce WN. Dużo lepszym jest transil lub dwójnik (warystor + kondensator). Dalej uważam że opowieści o spaleniu impulsatora...
Witam Szukałem wszędzie ale tylko pobieżne informacje są. Potrzebuję wiedzieć jakie parametry mają popularne cewki zapłonowe w samochodach osobowych oraz motocyklach(maluch, polonez, golf, mz, jawa, simson). Interesują mnie tylko cewki 12V pojedyncze ewentualnie podwójne oraz te stosowane w motocyklach butelkowe 12V. Parametry których szukam to: -opór...
Co do zasady, układ zapłonowy z gromadzeniem energii w cewce działa tak że na chwilę przed zapłonem napięcie na cewkę jest załączane, wtedy prąd narasta (wymaga to trochę czasu ze względu na indukcyjność) iskra powstaje przy wyłączaniu prądu, wtedy na wtórnym powstaje wysokie napięcie, ale na pierwotnym też pojawia się kilkaset woltów, więc do kluczowania...
tylko na wszelki brytyjski wypadek ona jest? Tak mi się wydaje, skoro rozdzielacz 12. Dodatkowa indukcyjność na wyjściu klucza w układzie zapłonowym ? Bezsens. :cry:
W sumie jak masz cewkę od konwencjonalnego układu zapłonowego to powinno być wszystko OK. Kwestia może innej indukcyjności uzwojenia pierwotnego cewki - i tu od razu przydał by się kondensator (jego wartość jest uzależniona od tego). Bo wtedy platynki będą iskrzyć i szybko się zużyją. Konektorki - to wszelkie połączenia rozłączne (tzw. kostki) - ja...
Układ wg podanego schematu nie zadziała ! ! Brak jest obwodu dla prądu stałego. http://obrazki.elektroda.net/26_12194225... Jako C2 można użyć kondensatora samochodowego włączanego równolegle do przerywacza (w starszych modelach). Układ jest wzorowany na układzie zapłonowym w samochodzie. W momencie wyłączenia tranzystora kondensator C2 z indukcyjnością...
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
Wał jest przystosowany do zamontowania koła pasowego z Fiat 126p el, który ma trzy wpusty. Mogłeś zrobić sześć wpustów. Dlatego muszą być dwa czujniki do tego dwa moduły i dwie cewki, gdyż jedna cewka nie podoła dwóm modułom. Chodzi o czas załadowania i rozładowania cewki. Nie bym był tego taki pewien Napięcie i indukcyjność wyznaczają szybkość narastania...
Dziś rano zmierzyłem częstotliwość w punkcie pomiarowym do którego chcę podłączyć konstruowany częstościomierz. Czyli do zacisku cewki zapłonowej, który to zacisk jest podłączony do układu zapłonowego, podłączyłem dodatni zacisk standartowego miernika uniwersalnego z funkcja pomiaru częstotliwości. Przewód masowy tegoż miernika podłączyłem do zacisku...
Pomiary potwierdzają moje podejrzenia! Cewki zasilające CDI (układ zapłonowy) są nawinięte nieprawidłowo. Napisz jeszcze o warunkach pomiaru. Czy były dokładnie takie same? Powinno się mierzyć indukcyjność cewek gdy stojan nie jest wewnątrz koła magnesowego! Najlepiej jak stojany leżą na stole. Czy tak było przy twoich pomiarach? Spróbuj jeszcze rozłączyć...
Tak ma działać, choć trzeba przyznać, że dla zastosowania w instalacji zapłonowej to bardzo uproszczony układ. Dla poprawy parametrów silnika powinien mieć chyba coś na kształt samoregulującego się, w funkcji obrotów (i otwarcia przepustnicy?), wyprzedzenia kąta zapłonu. Nie bardzo rozumiem też obecność tranzystora T2 wraz z rezystorami polaryzujacymi...
Witam Cóż dodać do wypowiedzi kolegi PREDAT ? Chyba tylko to, że zostawił wypowiedzi (a w szczególności ostatnią!) pod ocenę innych forumowiczów. Kto ma uszy niechaj słucha, a kto ma mózg i myśli, wnioski wyciągnie sam. Jednak moje "wybujałe ego" (:?:), posiadana wiedza oraz umiejętność logicznego myślenia nie pozwalają pozostawić bez odpowiedzi przedostatnią...
Planuję sprzęt do odgrzybiania samochodu ale też i mieszkań lub dużych pomieszczeń stąd taka duża wartość mocy. Do całości potem dodam regulację mocy oraz timer, który będzie miał regulowaną wartość opóźnienia uruchomienia oraz timer wyłączający go po zadanym czasie. Tak aby można było spokojnie wyjść z pomieszczenia i wrócić jak się już wywietrzy....
Spróbuj to sie dowiesz, schemat pasuje do cewki zapłonowej, zasada działania - gromadzenie energii w cewce, obawiam się że to nie wyjdzie ze względu na mniejsze indukcyjności trafopowielacza.
1. Jeśli jak pisałeś układ i silniki były są wymontowane z fax-u, to pracowało to na takich właśnie parametrach, tyle, że założenie jest takie, że sterowanie jest impulsowe, tzn. napięcie podawane na wejście układu i poprzez układ na cewkę silnika trwa kilka, góra kilkadziesiąt ms. Podanie stałego sygnału na wejście, co wiąże się z podaniem stałego...
Przypuszczam, że to nie jest kwestia czy to jest transformator wysokiego napięcia czy też nie ale raczej po prostu sposobu nawinięcia cewki i pojemności międzyzwojowych. Transformatory pracują poprawnie od pewnej częstotliwości (indukcyjności). W układach akustycznych stosuje się specjalne układy z małym dodatnim sprzężeniem zwrotnym lub dodatkowym...
Zdecydowanie mniej - jak zastosujesz tranzystor BC546, to nie powinien przekroczyć 100mA, a jak dobrze dobierzesz paremetry cewki, to możesz zejść nawet poniżej 10mA (wtedy R2 trzeba będzie zmienić np. na 5.1k). Kontakt ma być na małej powierzchni - coś w stylu opaski, zrobionej z materiału izolującego, przez którą przekłuwasz szpilkę (tak, żeby jej...
Rezystancja cewki nawijanej cieniutkim drutem jest tylko bardzo orientacyjną informacją o jest sprawności, a w zasadzie niesprawności jak mocno odbiega od normy. Dużo bardziej miarodajna jest indukcyjność, ale mierzona po wyjęciu statora z pola magnetycznego wirnika. Jednak nawet ona nic nie powie gdy uszkodzenie występuje pod wpływem temperatury i/lub...
Poszuje wszelkich informacji , nawet krótkich notek , o cewce o zmiennej indukcyjności stosowanej w układach zapłonowych . Podobno Volvo coś takiego stosuje. Pozdrawiam i z góry dzięki .
Cewka jest zapewne do zapłonu CDI gdzie energia jest gromadzona w kondensatorze naładowanym do kilkuset woltów - w odróżnieniu od cewek samochodowych gdzie energia jest gromadzona w indukcyjności cewki. Ergo - zasilając tą cewkę z akumulatora 12V iskra będzie mizerna o ile w ogóle ją zaobserwujesz.
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Ha! no właśnie, że było wypełnienie 50% A i wszystko na oscyloskopie obadałem. Układ jest taki jak na mojej stronce (dział elektronika->lampa plazmowa) A szpilki biorą się stąd, że po odłączeniu przepływu przez indukcyjność, wytwarza się na niej wysokie napięcie (na tej samej zasadzie działa cewka zapłonowa w automobilu), więc tu regulacja wypełnienia...
Samo wstawienie tranzystora w obwód przerywacza mechanicznego niewiele daje, poza zmniejszeniem przerywanego prądu w jego obwodzie. Ale wtedy styki muszą być idealnie czyste w przciwnym razie przerywacz nie będzie zwierał za każdym razem. Ponieważ brak samooczszczania styków, które występóje w przpadku przerywania większego prądu. Modernizacja zapłonów...
NE555 jest wysterowane z 12V, a dla większej mocy na cewkę zapłonową idzie 24V 24V? To co najmniej 10x za mało :) Zrezygnowałeś z klasycznego układu z gromadzeniem energii w cewce, układ taki podnosił napięcie dzięki indukcyjności cewki (po stronie pierwotnej było kilkaset V w czasie generowania iskry, mimo zasilania 12V). W zamian zastosowałeś układ...
Kolego cewka to indukcyjność, a w połączeniu z kondensatorem daje obwód rezonansowy można to wykorzystać. Generator z możliwością dostrajania do konkretnego układu zapłonowego i jesteś w domu. Przy okazji masz wykrywacz usterek kondensatora.
Matko Boska. Jak wyobrażasz sobie kontrolę trakcji w motocyklu,? Bo przy dwu kołach w jednej linii, z czego tylko jednym napędzanym to raczej nierealne, nawet w formie układu "softstartu". Opóźnienie zapłonu cudów nie zrobi - ile tej mocy ujmiesz, opóźniając zapłon do granic możliwości - 25%? To tak ogólnie. Teraz dokładnie - co rozumiesz poprzez wydłużenie...
Zależność zmagazynowanej energii od czasu: 1-2*exp(-t)+exp(-2t); zależność wydzielonego ciepła od czasu: 2t-3+4exp(-t)-exp(-2t); t = czas/stała czasowa. A od indukcyjności i rezystancji, wielkości te nie zależą? NewTomus , czy mógłbyś choć pokrótce opisać, jak widzisz działanie tego wynalazku?
Sory ale sam jestem bardzo ciekawy jak Zmierzysz przebicie między zwojowe np. na ostatniej warstwie jeśli utraciło klasę izolacji, zakładam że w zakładzie nie posiadasz ustrojstwa do pomiaru indukcyjności czy miernika klasy izolacji a rzecz ma się w czasie różnie jak dla usterki którą podałem.Wielkie dzięki za podpowiedz.
Może tak zostać.
Pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej jest na 12V max 15V. Przy 230 dostanie przebicia. Zawsze znajdzie się ktoś kto nie wie jakie napiecie jest na uzwojeniu pierwotnym cewki zapłonowej "12V" dotknij a sie przekonasz że nie jest to 12V ;) w układzie z gromadzeniem energii w indukcyjności (najpopularniejszym w samochodach) w chwili rozłączenia 12V na...
Nie są takie same. Różnią się numerem katalogowym, stara Bosch 0 221 504 470 (lub inny numer – innego dostawcy), nowa Bosch 0 221 504 471, różnica ostatniej cyfry. Z jakiegoś powodu zmieniono kodowanie wtyczek. Poczytaj uwagi https://www.amazon.com/Bosch-0221504470-... . Po pierwsze BMW zmieniło standard połączenia WN...
Widzę, że jesteś uparty, co mogłoby się chwalić, gdybyś tak uparcie studiował działanie układów zapłonowych. Ty jednak chcesz iść na skróty. Tak się nie da. Sorry. Aby prowadzić dyskusję a nawet zadać pytanie, trzeba mieć pewną bazę wiedzy i słownictwa. W przeciwnym razie zadawane pytania będą zbyt ogólne, a możliwe do napisania (nie będące wykładami)...
i tu moje pytanie: czy nie powinien pokazywać przerwy, skoro uchwyt jest odłączony a kosiarka powinna odpalać? - Nie, bo rezystancja cewki jest na tyle mała, że miernik rezystancji pokaże "0". Taką cewkę należy sprawdzać miernikiem indukcyjności, o ile znamy dane znamionowe. Cewkę można "z grubsza" sprawdzić podłączając impulsowo do uzwojenia pierwotnego...
Nie mogę znaleźć schematu takiego urządzenia ale tylko na napięcie sieci, układ Mazilliego jest ok bo jest prosty tylko napięcie zasilania do 30v a ja potrzebuje 230. Jesli ma zostać cewka zapłonowa z samochodu lub motocykla to klucz i zasilanie 230V to klucz na tranzystorze raczej nie ma racji bytu, będą płynęły za duże prądy, indukcyjność uzwojenia...
Witam Być może w środku sezonu koszenia trawy, jest sporo użytkowników kosiarek spalinowych którym padł moduł zapłonowy (cewka zintegrowana z "elektronicznym" układem zapłonowym). Ja jestem posiadaczem od kilku lat kosiarki spalinowej "MTD". Po pewnym czasie zaczęła coraz gorzej palić, aż po kilku latach, dzisiaj, odmówiła współpracy. Diagnoza: Brak...
Oczywiście! Inaczej by była uszkodzona. A czy jest w porządku, tego na odległość Ci nikt nie zapewni. Pomiary rezystancji można traktować tylko jako wstępne i zgrubne. Trzebaby mierzyć indukcyjności i znać prawidłowe wartości. Tego nikt nie robi. Po prostu podmienia się inną sprawną cewkę. Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Ten Opel pamięta...
Nic nie daje sprawdzanie kabli wysokiego napięcia spryskiwaczem, kable stare mogą mieć przerwy iskrowe nie do wykrycia bez wyjęcia/ rozłączenia, może przebijać sparciała guma na izolatorze świecy, ile przejechane jest na świecach, jeśli nie da się ściągnąć przewodów, może nie były wymieniane od nowości. To trzeba sprawdzić koniecznie, to samo z cewkami...
To jest układ typu magnet z gromadzeniem energii w indukcyjności rzeczonej i pewnie uszkodzonej cewki. Cewka nie musi generować tak wysokich napięć (200 VAC) ale te 2V to też za mało. W tej cewce musi płynąć spory prąd (2-4A) aby zgromadzona w jej indukcyjności energia po przetransformowaniu cewką WN dała iskrę. Układ działa podobnie jak zapłon w komarku/Romecie...
Witam. Sprawa wygląda następująco potrzebuję około 50 stroboskopów względnie małej mocy - ok 15-20W. Moje pytanie czy w tej dziedzinie da się wymyślić coś prostszego niż jabel J23 ? (wydaje mi się że nie ;) ) Pytanie kolejne czy ktoś ma pomysł na zastąpienie transformatorka zapłonowego czymś tańszym ? Widziałem je ostatnio po 6zł/szt co daje 300zł za...
Linki do wiedzy musisz znaleźć sobie sam! Nikt nie będzie tego robił za ciebie. Wygodnictwo i postawa roszczeniowa nie jest ceniona na tym forum. Z literatury papierowej podpowiem tylko o panu Konopińskim. W jego książkach jest wszystko (no prawie) wytłumaczone. Poszukaj i poczytaj, bo dalej błądzisz! A ten upór z jakimś PWM to już zakrawa na totalne...
Wychodzą tysiące zwojów cieniuśkim drutem. Nie nawiniesz tego w jeden dzień :D Nawijałem już raz 400zwojów, zeszło mi na tym ładnych parę godzin. Nie opłaca się kombinować na siłę, lepiej skombinować cewkę zapłonową i kilka baterii... Schemacik podłączenia cewki tutaj: http://obrazki.elektroda.net/59_12153723... Dodano po 12 Poczytaj tu: http://www.auto-online.pl/serwis/poradni...
Do kol."damdam": Ma kolega rację - ale - podejrzewam że kol. "Jackall" nie jest w posiadaniu tego typu skanera , a łatwiej dostępny skaner na ELM327 tego nie pokaże bez licencjonowanego softu. Generalnie przy tym czujniku nie ma regulacji - poza korektą odstępu od zębów koła zamachowego - a to na szczęście można sprawdzić bez skanera ... :) - ta odległość...
Witam Chciałem poprawić w swoim volvo 850 2,0T 94 iskrę więc drogą dedukcji chciałbym założyć sprawniejszą cewkę, jednak znalazłem tylko jedną "tuningową" której prametry producent bardzo ładnie wypisał: takie jak: MSD Ignition Blaster SS Parametry Mnożnik napięcia: 70:1 Rezystancja pierwotna: .355 OHMs Rezystancja wtórna: 4.4K OHMs Indukcyjność: 6.9...
cewki indukcyjność szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej
schemat podłączenia włącznika światła schemat migacz tranzystor iveco schemat instalacji elektrycznej
webasto instrukcja webasto instrukcja
Małe płomienie i zimna woda w piecyku gazowym - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja przekaźnika ABS w Volvo V40