Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak wygląda łożyskowanie stopy korbowodu nie widac i bez...
Witam kolegów. Wiem , że chyba nie powinienem pisać post pod postem ale minęło trochę czasu i nic się nie dzieje w tym temacie . Natomiast w moim przypadku udało się nam kupić nowy zamiennik cewki zapłonowej zasilającej moduł (tej na statorze ,pod magnetem ) i silnik wrócił do życia . Tutaj kolega hevet2 miał rację . Okazuje się że stara cewka mimo...
Witam. Zodiak napisał: Opacznie zrozumiałeś radę , Chodzi o to że jak zgaśnie spróbuj czy nie "pomoże" poruszanie wiązką kabli do kostki w trakcie rozruchu. Nie jest to naprawa tylko sposób zlokalizowania uszkodzenia. Uszkodzoną kostkę trzeba wymienić - tak jak pisałem koszt ok 20-30zł. Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku . Dziękuję za...
Witam serdecznie, problem z przekaźnikiem. ( numer częsci 433906059 lub 3.300.300 przekaznik pompy paliwa. 30 na dole 87 góra, po lewej 1, po prawej 15 i pod niej 31 mały.) Gdy ręcznie docisnę w środku to miernik mówi że styka 30 a 87. Po podaniu prostownikiem 12v na 15 oraz 1, oraz masy na 31 - nie zamyka się przekaźnik i nie styka 30 i 87. Na 1 ma...
Pod moją nieobecność oscyloskop trafił na gwarancji do serwisu, podobno jest uszkodzony procesor. Czas naprawa do dwa miesiące.
Jeżeli na Sagem SL96 to uwalony sterownik. Naprawa sterownika+wymiana cewki zapłonowej na modyfikowaną.Jest to impreza kosztowna,ale można tez zrobić w inny,praktycznie bezkosztowy sposób.
Witam więc po kolei: 1. silnik dwusuwowy układ zapłonowy elektroniczny 2. schemat układu zapłonowego http://obrazki.elektroda.pl/9036505000_1... początek jest prawdopodobnie taki sam jak w linku ze schematem z pierwszego postu(nie rozbierałem dalej więc nie wiem - ale wyglądają identycznie więc dlatego tak sądzę) przewód biały został...
Kolego ja wczoraj miałem taki sam problem z przełączaniem okazało się ze jest upalony kabelek sterujacy obrotami silnika ten kabelek idzie od cewki zapłonowej i jest koloru brazowego..sprawdż pozdrawiam
Michalek210 Osłabiasz mnie. Jeżeli piszę niezrozumiale to bądź łaskaw mnie o tym powiadomić! Z mojej strony wygląda to tak: 1. Nie czytasz dokładnie postów. 2. Nie wykonujesz dokładnie czynności, które mogą pomóc w diagnozie. 3. Nie starasz się powiększyć swojej wiedzy i umiejętności czytając forum. Starałem się aby naprawa odbyła się najmniejszym...
Jestem od niedawna w posiadaniu książki "Budowa, naprawa eksploatacja samochodu Polonez" , jest tam informacja że silnik z wtryskiem jednopunktowym to Mono Motronic, na cewce zapłonowej brak nazwy producenta (w książce jest wzmianka o producencie DELCO REMY), nie posiadam miernika analogowego aby sprawdzić że cewka wysyła impulsy, lecz jeśli te impulsy...
Chciałbym diesla,zawsze to oszczędność na paliwie,a dużo się poruszamy autem... Tak zwłaszcza w 12-14 letnim dieslu za 16 tys którego ktoś własnie zdjeździł i sie pozbył, no chyba, że z przebiegiem 150 tys jak 80 % oferowanych okazji... :idea: Musisz patrzeć realnie i spodziewać się niestety, że nie zawsze może byc tanio. Pierwsza naprawa /awaria zniweczy...
Kolego, w moim przypadku był to problem przepustnicy, ale poradziłem sobie z tym problemem, chyba nikt nie przedstawi na forum naprawy, chociaż jest możliwa tylko trzeba mieć trochę umiejętności i sprzętu. Ja zakładałem też używane, ale efekt był ten sam, więc postanowiłem że spróbuję ją naprawić i oczywiście się udało. Dodatkowo po drodze problem ze...
Mazda 6, 2005r wersja USA, silnik po lifcie 2,3l, automat. Od paru miesięcy mam problemy z uruchomieniem auta. Jak załapie to obroty zaczynają pływać tak, jakby brakowało co jakiś czas iskry. Na wolnych obrotach potrafi parę razy zgasnąć. Jak się rozgrzeje i przełączy na gaz jest lepiej- obroty mniej pływają ale nie gaśnie, czyli wszystko wskazuje na...
Cewka jest uszkodzona. Zapewne po podgrzaniu opalarką doszłoby do całkowitej przerwy w uzwojeniu. Przyjrzyj się czy złącza nie różnią się kodowaniem, po stronie wtórnej jest klucz w przeciwną stronę ale nie wiem czy przewody WN nie posiadają jakiegoś specyficznego złącza. Cewki pod względem elektrycznym są takie same. Różne kolory wtyczek czy też kodowanie...
Może być również uszkodzona cewka zapłonowa...Jeżeli wezwiesz serwis do naprawy to pytaj o stan ogólny i koszt naprawy. Wydawanie większej kasy w urządzenie które ma grubo ponad 10 lat może być pozbawione sensu.
dobra, sam doszedłem do tego, że w ten sposób da się naprawić te szarpiące cewki. nie mogłem jednak nadal ustalić dokładnie miejsca przebicia, więc nałożyłem grubszą warstwę silikonu na całą tą plastikową część (w kolorze żółtym). i pomogło! znowu wróciła przyjemność z jazdy - samochód nie szarpie i jest zdecydowanie bardziej żwawy. podsumowując - opisany...
I następny się uszkodzi, przy takim sposobie naprawy!
Sterowanie cewką. Na schemacie sterowanie wychodzi bezpośrednio z ECU. Jeżeli byłoby za niskie napięcie to ECU do wymiany lub naprawy. Jeżeli napięcie się nie pojawi to raczej ECU nie dostaje jakiegoś sygnału, ale wtedy raczej starter nie zakręci.
Został urwany kabel z cewki zapłonowej, czy jest możliwość naprawy tego? Pewnie kupie nową, ale z ciekawości zapytam?
Problem rozwiązałem jakieś dwa tygodnie temu. Nie mam w ogóle czasu siedzieć na takich dużych forach jak elektroda.pl... Sposób opisałem na innym forum. Tymczasem mam już kolejnego Peugeota w naprawie, tym razem z jakimś modułem TCI od samochodu. Cewka nie powinna uszkodzić Ci modułu.
Coś nie coś pojęcia mam Raz naprawie na przyszłość będę wiedział W takim razie zapoznaj się z instrukcją serwisową dotyczącą układu zapłonowego w BMW E46.
Z tego co pamiętam układ ten zawierał tylko 3 elementy dwie diody 1A 1000V i tyrystor BT 151 kondensator na schemacie pochodził ze starego modułu.Bramka tyrystora połączona była przez diode do jednego z wyjść cewki zapłonowej.Uzwojenie to wykonane było z drutu oporowego(rozebrałem zapasową)
JEśli trafo uszkodzone, a typ to CDI, można spróbować cewkę zapłonową od chińskiego skutera ?
Nowa to jest pojęcie względne. Pisałem z tym sprzedawcą to sprowadził samochód z zagranicy i ( wygląda jak nowa). Jednakże wolabym za tą cenę zrobić osobne cewki. Dużo prostsza i tańsza naprawa na przyszłość.
Sprawdzając rezystancje na uzwojeniu pierwotnym i wtórnym, a wartości masz podane w książce napraw
Mam problem z odpaleniem chińskiego quada "Bashan 200", poszukuję jakiegoś schematu ewentualnie pomocy w naprawie. Wymieniłem świecę, cewkę zapłonową i nie mam pojęcia co dalej. Proszę o pomoc.
No okej rozumiem wiem że nie jest to takie proste ale mówicie mi o lutowaniu o naprawach a ja chcę tylko wiedzieć gdzie są tranzystory od cewki który to kontroler.?
Kolega z pracy ma Megankę z 2000 r. , ma najechane 270tys. z grubszych napraw to jedynie cewki zapłonowe . :D
jeśli na wyższych też gaśnie to nie, myślałem że tylko na wolnych sprawdzasz a moduł zapłonowy? ten pod cewką podmieniałeś?
Za duży kąt włączenia prądu cewki lub za duży prąd w obwodzie pierwotnym. Naprawa prosta.
P2weł - nie w każdym maluchu masz podwójną cewkę, czyli jak napisałeś "świece w układzie szeregowym". Starsze wersje miały jeszcze tradycyjny aparat zapłonowy z rozdzielaczem. Jeśli kolega ma aparat z rozdzielaczem, to namawiam na założenie cewki z dwoma wyjściami na świece (podwójnej) i problem się rozwiąże. Bo opisywane symptomy wyraźnie wskazują...
Czyli jednak masz zapłon jak w kosiarce. :D To co nazywasz cewką, z resztą handlowcy też tak to nazywają, jest kompletnym układem zapłonowym. Nierozbieralnym, a przez to nie do ew. naprawy. Tylko wymiana. Na razie odłącz kabel od gaszenia i od czujnika obeności oleju i zaizoluj. Potem sprawdź iskrę na samym kablu, bez fajki o ile jest odłaączalna, zbliżając...
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
Na czym takie naprawy polegają ?
To stary system ,prawdopodobnie elementy w większości przewlekane. Naprawa tego może by prosta.
Witam, kup używany aparat zapłonowy (ja kupiłem za 70 PLN gdy mi w drodze padł moduł elektroniczny). A o schemat możesz się zapytać na http://www.vectra-unlimited.pl/ Pozdrawiam Marek PS. Pamiętaj o ustawieniu zapłonu na gorącym silniku po zwarciu zacisków A i B w złączu diagnostycznym. PS1. Stary aparat napraw i woź w bagażniku, bo to jest jeden z...
tylko sterowanie cewki umarło? a wtrysk masz?
Dałem go do sprawdzenia, został rozebrany i faktycznie jest uszkodzony. Po naprawie profilaktycznie wymienię cewkę zapłonową i świecę. Nie wiem jaką kupić cewkę bo oznaczenie jest nieczytelne. A ponoć cewka do zapłonu na prąd stały jest inna niż w zapłonach CDI, który występuje w większości skuterów.
Wypadają zapłony najprawdopodobniej - układ zapłonowy do naprawy. Cewki podejrzane.
Mam podobny problem, moduł palnikowy raz odpala, a raz nie. Z reguły po wyłączeniu z sieci odpala, ale jak już chcę odpalić kolejny raz, to nie. Słychać coś w rodzaju, jakby odcinania zaraz po otwarciu gazu, odcinania gazu. Może to przekaźnik czy cewka, i tak każda kolejna próba odpalania wygląda właśnie tak.
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
A jaki to rocznik? Z tego co wiem to były w tych modelach wymieniane cewki zapłonowe. Stara cewka miała szara kostkę wtykową a nowa białą. Cewki zapłonowe powodowały przepięcia i uszkadzanie kalkulatorów wtrysku. Dlatego nie radziłbym nawet po naprawie sterownika pozostawienie starej cewki bo znowu będzie to samo. Należy zastąpić cewkę zapłonową SAGEM...
Dzień dobry. Dwa tygodnie temu podczas koszenia kosa zgasła i nie chciała odpalić. Wymieniłem układ zapłonowy (cewka + fajka + świeca). Po naprawie kosa odpaliła, ale po dodaniu "gazu" i puszczeniu, kosa gaśnie. W związku z czym wymieniłem gaźnik. Nie zmieniałem ustawień gaźnika. Niestety kosa nadal gaśnie po puszczeniu "gazu" jak schodzi na niskie...
Może zbiornik paliwa naciska wężyki paliwowe lub dotyka cewki WN. Odkręć zbiornik i przyglądnij się jaki podzespół dotyka zbiornika, zbadaj instalację zapłonową, może ma uszkodzoną izolację. Agregat ten jest typu inwenterowego, więc regulacja obrotów odbywa się elektronicznie, tj. "komputer" decyduje o obrotach, w zależności od obciążenia.
Witam. Wiem że jestem tu nowy wiec wypada sie ze wszystkimi pierw przywitac :D A teraz do rzeczy. Miałem ostatnio ten sam problem z moja a6 - nie paliła na wszystkich cylindrach i przerywała przy 2-4 tys obr. Naprawa okazała sie banalna dla moich mechaników - wymiana 4 świec zapłonowych plus wymiana jednej cewki zapłonowej). Usterkę zdiagnozowali w...
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
Sterownik do roboty. Nie szukaj nic tylko wysylaj do naprawy
Radzę poszukać na www.motelek.net - na pewno coś się znajdzie. Co do modułu, pewnie ciężko będzie go rozebrać. Przyczyna pewnie tkwi w uszkodzeniu tyrystora, kondensatora lub diody (choć jest wbudowana w stator - tzw. motoplat). Jest możliwe zastosowanie innego modułu, chociaż będzie pewnie problem z wyregulowaniem progu wysterowania tyrystora (inny...
jeżeli kolega tak to zrozumiał to przepraszam. życzę powodzenia w naprawie
No to jeszcze pozostało Ci do sprawdzenia (naprawy, wymiany): filtr paliwa, czujnik ciśnienia paliwa, przewody i cewki zapłonowe, stacyjka, komputer silnika. Jak to zrobisz - napisz. PS.: ..........................
Kolego po pierwsze czy ci pali bezpiecznik 15A od modułu i cewek? Tak , NIE?
Zwykły układ DC-CDI ;) i cewka zapłonowa z znanego portalu za "10zł" do tego prosty generator do wyzwalania i mamy elektryzator ;)
Funduszy jest mało, Świece? Nie wiem, ile mają nalotu, nie wiem, w jakim są stanie, bo nie mam klucza do ich wymiany praktycznie sytuacja jest patowa. sama wymiana cewki zapłonowej nie uzdrowi sytuacji. Aby to jeździło, potrzebna jest kompleksowa diagnostyka i naprawa. Koszt takich poczynań może być wyższy niż wartość auta!
Powiedział mechanik ze rozrząd w porządku, a aparat włożyłem sprawny kolegi do swojego auta i dalej iskry nie było,niewiem co to możebyć bo nieznam sie a chciałbym sie czegoś dowiedzieć zeby nie wydawać na niepotrzebne naprawy pieniędzy
Auto to CITROEN C3 1,4 benzyna, kod silnika KFV, rok 2007. Sterownik Valeo J34P, usterka to brak iskry na 1 i 4 cylindrze, pomiary wskazują na brak sterowania sekcją cewki dla tych właśnie cylindrów. Cewka podmieniona na inną, sprawną, wiązka sprawdzona, pozostaje sterownik. Sterownik otwarty, rozpuszczalnik toluenowy jest, zanim zacznę usuwać klej,...
Witam, czy ktoś z szanownych kolegów ma sposób naprawy lub otworzenia i dostania się do cewki zapłonowej w Daewoo, chodzi mi o tą zalewe jak ja usunąć by dostać się do elektroniki? Padła mi już druga cewka a koszt nie jest taki tani, myślę że może to wina elektroniki. Dziękuję
A potem regularnie wymieniałem te "rzemieślnicze" regulatory, bo padały jak tylko trafiła się dłuższa trasa Elmotu nie były dużo lepsze bo ta czarna masa którą były zalane kurczyła się odrywając co słabsze elementy z ceramicznej płytki. A jak nie oderwała nic to i tak wilgoć robiła swoje bo dziury były w skurczonej masie. Fabryczny jednak był najtrwalszy......
Naprawiają oraz budują nowe w ELserwis http://firmy.pkt.pl/firma/elserwis__zakl... http://katalog.pf.pl/Ostro%C5%82%C4%99ka... Jesteś pewny, że padł moduł, a nie np. cewka WN? Sprawdziłeś wyłącznik zapłonu, stacyjkę,...
ja osobisie niemam skutecznego sposobu czy cewka zapłonowa jest sprawna, można tylko sprawdzic czy działa i czy nie działa. musisz wymienic aby sprawdzic, chyba ze ktos ma inny pomysł. W skodzie miałem taki przypadek, że po wcisnieciu gazu do konca było szarpniecie strzelanie, i wogóle nierówna praca, przy powolnym przyspieszaniu bez problemów. Też...
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Sterownik masz do naprawy lub kostki wchodzące na sterownik. Bardzo lubi tam ugnić.
Nie podajesz szczegółów na temat konstrukcji zapłonu, ale szukając w internecie i patrząc na sklep paramotor wynika że to zapłon jak przy pilarkach spalinowych, kosach itp. Widzę dwa rodzaje zapłonów, czarna cewka Ducati Energia i czerwona cewka Selletra. W takich zapłonach nie ma gdzie szukać szukać przyczyny, jeśli jej nie ma to cewkomoduł do wymiany....
Witam Mam pytanie co może być przyczyną takiej sytuacji dodam że na dzień dobry pojawia się jedna iskra i to tyle . Podczas napraw u kilku "mechaników" wymienione zostało: -cewka -aparat zapłonowy -komputer -immo A matiz jak nie pali tak nie pali brak błędów w kodach błyskowych proszę o pomoc
Tak ok sterownik jest już kupiony używany ale temat jest bo jestem ciekaw naprawy tego sterownika
Dzięki wielkie. A może było by coś tańszego np. ze szrotu coś używanego? I czy była by możliwość naprawy tej starej cewki?
Gaz kij wie której generacji, może z odcięciem zasilania na pompie paliwa. Na wtrysku rzadko spotykane, ale jednak. Możliwe spadki w instalacji, albo niedomaganie samego alternatora, i spada na tyle że fiksuje wskaźnik i gaz. Albo luz na klemie z której ECU gazu pewnie bierze zasilanie. I odcina elektrozawór butli. Bo nic innego w Pandzie nie może klikać...
Cześć, Miałem i remontowałem kiedyś Simsonka, postaram się pomóc. Najpierw dobrze by było napisać czy dotychczas jeździł ok, czy problemy zaczęły się nagle, czy po jakiejś naprawie? Objawy te mogą świadczyć o wielu awariach. Najpierw upewnij się, że masz dobrze ustawiony zapłon, nie zatkany (zapchany, niedrożny) filtr powietrza lub dolot do niego, mocną...
To będzie czerwony przewód, idący od kostki cewki do sterownika?
Spokojnie klucz to jedno, a średnica śruby to drugie, normalnie podaje się średnicę śruby a nie nr klucza takie są zasady Więcej humoru, nie ma sie o co boczyć Autor dostał tak czy inaczej podpowiedź i coś powinien z tym zrobić np. oddać auto do naprawy
Poszukaj, na forum, tematów dotyczących braku iskry w skuterach, jest ich naprawę sporo.
Można to sprawdzić podając mase na środkowe wyprowadzenie wzmacniacza wtedy powinna zaindukować się iskra( na tym pinie ma być+12V) Czasami pada tranzystor w kompie prosta naprawa. Pozdrawiam
Q = U x I x t = 12V x 10A x 0.003s = 0.36J A czemu liczysz 3ms? przecież to cewki z modułem i to że czas sygnałowego 3ms wcale nie oznacza że wyjście też będzie 3ms. Ten moduł to zwykły stopień mocy z ogranicznikiem prądu i zabezpieczeniami. Wszelkimi timingami zajmuje się ECU. Mnie zastanawia inna sprawa. Ile czasu te cewki wytrzymają z rozwartym...
a gdzie jest ten moduł zapłonowy pod cewką?? yahoo
Awaria mojej Corsy (Corsa C 1.2, benzyna) zaczęła się od szarpania w czasie jazdy (od lat szarpała czasem podobnie po deszczach, ale nic poważniejszego się nie działo, w pamięci zostawały błędy: wypadanie zapłonów, słaba masa). Tym razem jednak po kilku km szarpania auto zgasło (szczęśliwie blisko domu) i silnik nie dawał się już uruchomić, a próbom...
Odwiń/rozwal izolację na wejsciu kabli we wtyczce do cewki i sprawdź/napraw przerwy ukryte
Oznaczenie kodowe silnika potrzebne. Dalej jeśli nie ma iskry - cewka, zawartośc aparatu zapłonowego itd.
"Dociągnięcie" go do takiego stanu oznacza wlasnie wszystko to co pisałem wcześniej, jeżeli się na tym nie znasz to lepiej będzie jak zaprowadzisz motocykl do mechanika motocyklowego bo naprawdę szkoda żeby go zepsuć przez nieumiejętne naprawy. A "rozruszać się" to może stary rower znaleziony na strychu, a nie japońska rzędowka..;) Ale wielu młodych...
witam czy naprawiał ktoś moduł - sterownik zapłonu w escorcie pali na dwa gary , świece i przewody sprawne , cewka zapłonowa również
Tam cudów nie ma i usterki powtarzające się (oczywiście każda wymiana powinna być wsparta dobrą diagnozą)....tylko trzeba oddać do naprawy a nie na odczyt błędów...
Największym podejrzanym jest alternator. należy go wyciągnąć, i jeżeli nie potrafisz sprawdzić to dać go do firmy zajmującej się naprawą alternatorów. Ewentualnie możesz kupić inny, sprawny używany. I na pewno nie winił bym cewki zapłonowej, bo ta teoria trochę bzdurna.
"Przy okazji czy lepiej nieco dopłacić i wybrać droższy model? Hantek vs RIGOL. " Marzyłem od zawsze o oscyloskopie, choć nie jestem elektronikiem. Taka pasja tylko. Kiedyś przez krótki czas miałem Oscylograf z lat 50-60 z wojska. Hantek posiada generator, ale jako laik zapytam, czy nie wystarczy mi generator (program SineGen na PC) który co prawda...
Ja tylko dodam że zapłon kolb ksenonowych w projektorach kinowych serii AP odbywał się z użyciem aparatu zapłonowego bez żadnych półprzewodników. Był tam tylko transformator WN (kilka kV) iskiernik, cewka powietrzna i kondensator. Całość przypominała cewkę tesli. Z kolei do zasilana lamp używane były zewnętrzne prostowniki z regulacją prądu roboczego....
Ciekawi mnie ten Twój pomysł na rentgena DIY. sam zajmuję się naprawą rentgenów przemysłowych, więc jak coś Ci się uda pochwal się.
Jeśli to sterownik wykonany w klasycznej technologii (płytka drukowana i elementy) to nie ma najmniejszych problemów z naprawą (przeważnie zimne luty lub rezystor 0,1Ω)
spradź przewody zapłonowe, ale chyba bedzie je trzeba wymienić
Jeśli brakuje iskry, do naprawy masz taki moduł : http://jacars.pl/modul-zaplonowy-cewek-1...
nie bede sie z toba klucil bo juz mam dosc bo kurde jak chcesz cos znalezc to nie znajdziesz bo wiecznie ten J-23 i jak podlaczyc diode zeby swiecila przy 12V Optoelektronika i Efekty Wizualne Układy optyczne, emisja, detekcja. Wykorzystanie dyskotekowych efektów wizualnych (stroboskopy, lasery), montaż oraz naprawa. pozdrówka...........
Rozumiem ze iskry niema, a czy słychać pompkę paliwa w baku po włączeniu zapłonu? Czy po wymianie bezpiecznika do zasilania centralki przepala się znowu? Napraw wszystki przetarte przewody, spawdż zasilanie cewki zapłonowej, zdejmij z niej wtyczkę ( 3 przewody ) na środkowym powinno być zasilanie 12V po włączeniu zapłonu.
A jaki tam jest zapłon w ogóle ? Stykowy czy z impulsatorem ? Ile tych impulsatorów i ile cewek ? Łatwiej będzie coś doradzić..
Życzę ci sukcesu z naprawą, mój sterownik od 2 lat sypał dziwnymi błędami aż w końcu odmówił posłuszeństwa po wymianie cewki zapłonowej. Szukaj zestawów startowych bo czasami wychodzą taniej niż sam sterownik. Mi też gasł w nieodpowiednich momentach,
Polega to na tym, że w którymś z cylindrów (nie koniecznie zawsze w tym samym) czasem nie następuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Zakładając, że mówimy o śliniku benzynowym przyczyn szuka się w obrębie układu zapłonowego tj. świec zapłonowych, cewek zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, przewodów we wiązce lub w sterowniku. Jak się naprawia-...
Problem być może jest już rozwiązany. Winny jest prawdopodobnie sterownik silnika. Mógłby mi ktoś polecić jakąś firmę/serwis zajmujący się naprawą sterowników? Jaki jest koszt naprawy? Druga sprawa... Jaki polecicie mi interface diagnostyczny do tego auta? Chodzi przede wszystkim o odczyt błędów Pozdrawiam.
Jedna cewka na początku to Oyodo, ale to pakowacz bo opakowanie biały zwykły kartonik a na cewce napis bodajże Magneti, ale na 100% jutro zobaczę. Druga oryginał Denso kupiona w dużej firmie. Kable zapłonowe Tesla.
Witam, Na mechanice i diagnostyce znam się niewiele tzn. tyle ile się nauczyłem i dowiedziałem z poprzednich napraw i gogle (dam radę sam wymienić tarcze, klocki, filtry, czujnik ABS, czyli jakieś drobne proste naprawy, obsługa DIAGBOX). Temat dotyczy Peugeot 407, benzyna 2.0 + LPG, 136 kM, 100 kW rok. 2004, sedan (prawdopodobnie (6DRFNB, 6DRFNE) RFN...
W dowolne miejsce układu zapłonowego wepnij stacyjkę, albo na trasie przerywacz-cewka albo zasilanie-cewka i zmasuj.
Problem rozwiązany, gratuluje kolegom intuicji i wiedzy. Było montowane odcięcie zapłonu, ale ten kto to robił,powinien mieć zakaz naprawy samochodów;) Przewody z przed cewki zapłonowej szły do jakiegoś przekaźnika, którego nic nie sterowało? Równolegle był podłączony przewód typu głośnikowego, który kończył się pod listwą progową, żyły były lekko skręcone...
Najprostszym jest naprawa oryginalnego sterownika, dalej w kolejności jest zaadaptowanie innego sterownika lub użycie uniwersalnego. Dorobienie sterowania zapłonem poza sterownikiem to kategoria Sci-Fi...
Naprawa kineskopu się powiodła do tego celu wykorzystałem cewkę zapłonową lecz klasyczne podłączenie jak w samochodzie było w moim przypadku mało efektywne więc aby uzyskać jeszcze większe napięcie zasiliłem cewkę jak w amatorskich zapłonach elektronicznych . W efekcie zredukowałem około 20 krotnie prąd odbierany z S2 uznałem to za dostateczny rezultat...
Przecież to jest zapłon typu DC-CDI. Nie będzie napięcia na cewce zapłonowej, a nawet przy sprawnym zapłonie nie zmierzysz tego miernikiem, jedyna szansa to zobaczenie impulsu oscyloskopem. Na początek należy sprawdzić czy działa przetwornica, czy buduje napięcie na kondensatorze CDI. Warto sprawdzić też diody i tyrystor w układzie CDI. Posprawdzaj...
ma w poważaniu poinformować o wyniku porad i naprawy. Poszedł mierzyć impedancje cewki zapłonowej. Mierzyłem ale już nie pamiętam jest podana w jednym z moich tematów jak naprawiałem. Teraz to już zapominam jak podpiąć do cewki prawidłowo kabelki który gdzie -tak to jest jak robi się to z "doskoku", ale po to jest schemat. Tu jest w temacie o innym...
bezpiecznik cewki zapłonowej minus cewki zapłonowej pomiar cewki zapłonowej
ricoh czyścić benzyna cylindrach lodówka rozszczelnienie ściany
krzywe ściany polecane lutownice
Pilarka Vander VPD778 wyłącza się po puszczeniu przycisku Brak dźwięku w kolumnach Sherwood AL1110 - diagnostyka i rozwiązania