Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Witam, sprawdzony to ten układ jest, ale okiem rzucał nie będę ... :cry: Rury wyładowcze bardzo nie znoszą monotonii, a tak tu jest, ponieważ zasilanie jest tu napięciem stałym ... :D Jeden kierunek ruchu jonów bardzo szybko objawi się pojawieniem się czarnego nalotu przy jednym z końców rury. Poza tym, to zapłon "na zimno" do najłatwiejszych też nie...
Witam, Ostatnio tak bardzo chciałem zaoszczedzić, że kupiłem lampę tunelową UV do paznokci najtaniej jak się tylko dało. Chciałem ją wykorzystać jako naświetlarkę do płytek. Niestety okazało się, że podczas transportu potłukły się wszystkie świetlówki, tak więc kupiłem nowe i znowu problem: okazało się że są one do lamp o tzw. zapłonie elektronicznym,...
Dzięki za konstruktywne skarcenie, już naprawiam swój błąd, mianowicie jest to dwusuw, zapłon iskrowy, nie ma przerywacza, jest indukcyjny iskrownik, wzbudzany magnesami na kole zamachowym, umieszczonym na wal, jest to jakaś chińszczyzna . Nie ma możliwości regulacji momentu zapłonu, pierwszą rzeczą jaką teraz uczynię to kupie nową świecę, i wtedy od...
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Witam Wózek widłowy z zamontowanym silnikiem mazdy 2.0. Zapłon bezstykowy,czujnik indukcyjny i moduł w aparacie cewka na zewnątrz. Czy cewka jest zasilana bezpośrednio po zapłonie czy przez jakąś rezystancję? Pytam ponieważ po zasileniu bezpośrednim padł moduł zapłonowy po ok. 3 godz. pracy?
tak sprawdzałem dla naprowadzenia ten zapłon jest indukcyjny i identyfikacje 1 gara bierze z tej większej przerwy. palec rozdzielacza kręci się ...
Jest zasilany z koła magnesowego, a zapłon jak to w Kymko przychodzi od stacyjki w postaci rozwartego styku do masy (zestyki IG-E COMB SW - stacyjki). Czasem na gaszenie jest zwierany jeszcze czujnik indukcyjny (zestyki IG-E Engine Stop SW - wyłącznik w stopce itp. gadżety). A więc to napięcie masz z głowy. Co resztą połączeń: czujnik, masa, zapłon,...
Zapłon II generacji to ten, w którym wyeliminowano przerywacz kontaktowy na rzecz czujników bezstykowych, nosi on skrótową techniczną nazwę TSZ-h i TSZ-i, od Transistorzündanlage i mała literka określa zastosowany czujnik inicjujący-halla bądź indukcyjny
Zapłon CDI, albo indukcyjny - zagadnienie na pewno przekraczające możliwości portalu dla amatorów. Nic tu nie da cytowanie z mądrych książek (mimo, że obie książki przedstawiają prawdziwe dane). DI w Saabie ma zasadnicze zmiany w porównaniu z zapłonem indukcyjnym, więc nie można ich przyrównywać. W Saabie wyeliminowano przewody zapłonowe (wysokooporowe),...
gromleon Z czego wynika twój brak przekonania? Masz jakieś konkretne argumenty? kurc1111 O jakich wynikach piszesz? Mógłbyś "rozszerzyć". A kto napisał, że moduł (schemat) zamieszczony przez ciebie jest beznadziejny? Jak myślisz? Ma ograniczenie prądowe czy nie? Po zamontowaniu takiego czujnika i przekroczeniu podczas dodaniu gazu momentu pełnego wzbudzenia...
jakie testowałem nie jest wstanie wytworzyć sygnału o napięciu 2 v Zastosuj indukcyjny przetwornik typu samochodowego, o nazwie Czujnik Położenia Wału.. Tam zawsze amplituda napięcia wyjściowego jest zbliżona do napięcia zasilania np 5 VDC czy 12 , niezależnie od częstotliwości (obrotów). I chyba Twój moduł do takiego czujnika jest przystosowany.
Tam jest czujnik indukcyjny nie halla.Raczej moduł pada.
Prosto bez mikroprocesorów - można przyspawać do korbowodu klasyczny aparat zapłonowy ;] Poważnie to nie da się tego zrobić ot tak bez wysiłku i zaawansowanej elektroniki. Kiedyś ktoś robił zapłon "analogowy" na przetworniku f/u i szeregu transoptorów. Moj znajomy zastosował coś takiego w malaczu - efekt - transoptory wymiękają od temperatur jakie panują...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Jakie ma wymiary czujnik indukcyjny i jak jest z awaryjnością modułu?? Ciekawy i dobry pomysł za zmianę ciągle psujących się cewek zapłonowych w WSKach i Rometach.
Dzięki za zainteresowanie Na 6 stopni mam nacięcie na kole wiec z tym nie ma problemu u mnie (z resztą nie wiem czy na pewno na 6 ale podejrzewam, że na odpowiednią wartość do ustawiania skoro fabryka tak zrobiła). Na rozgrzanie silnika nie zwracałem uwagi, ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało- sterownik korygował zapłon. Dodam...
Witajcie. W swoim aucie chcę koniecznie zrealizować przesunięcie sygnału z czujnika wału korbowego, w celu poprawienia spalania na lpg Żaden ze znanych mi wariatorów zapłonu, nie obsługuje sygnału z koła zamachowego które ma 3 zęby i magnes na 1 cylinder. Szukałem ponad tydzień i nie znalazłem niestety. Sprawa jest już ambicjonalna , gdyż poświęciłem...
Witam! Nie odzywałem sie wcześniej cjoć projekt mnie bardzo zaciekawił... Konstrukcja super, przyjmij moje gratulacje !!! W przyszłości też coś takiego chciałbym zbudowac, kupiłem w ubiegłą sobotę sobotę piłę łańcuchową Stihl 032 AV (bez prowadnicy i łańcucha) o mocy ok. 3,2 KM. Potrzebuję jednak pomocy przy jego regulacji... W silniku niestety popsuty...
całkiem pogmatwane. Jeżeli zapłon bezrozdzielaczowy (dwie cewki podwójne,układ z iskrą traconą) to po kiego grzyba rozdzielacz.Dobra,hallotron w aparacie niezbedny,musisz miec przecież czujnik położenia wałka rozrządu. Indukcyjny czujnik podciśnieniowy?A cóż to?Fakt,było w leciwych renault,a nie lepiej zastosować MAP stosowany w EEC IV-daje piękny sygnał...
po pierwsze NIE zanudzasz bo to bardzo ciekawe co piszesz po drugie docelowo musiał byś zmienić ten czujnik z opto na indukcyjny bo na prawdziwym silniku w akcji to długo nie pochodzi (tam jest troche brudniej niż na biurku) po za tym gdzieś czytałem (radioelektronik) że ten opto wprowadza nieznaczne opóźnienie przy wyższych prędkościach po trzecie...
ależ proszę bardzo :) 1.8 90KM est to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Oznaczenie silnika C18NZ. Stosowany w okresie wrzesień 1991-sierpień 1994. Silnik ten posiada zapłon bezstykowy typu MHSV z osobnym modułem zapłonowym. Informacji o prędkości obrotowej i położeniu ZZ tłoków dostarcza czujnik indukcyjny...
Dzięki za odrobinę nauki, lecz ja to wiem. Może inni z tego skorzystają. PS podane zdjęcie nadaje się do silników gaźnikowych w których zapłon jest sterowany typowym aparatem zapłonowym z czujnikiem halotronowym, odśrodkowym i podciśnieniowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu i którym podczas napraw trzeba regulować kąt wyprzedzenia. Silnik na wtrysku...
Witam. Mam problem z brata astrą z silnikiem C16NZ. Bez powodu przestał zapalać. Po szybkiej diagnostyce wyszło na to że brak iskry. Brat wymienił cewkę WN na nową. Napięcie na cewkę dochodzi. Wcześniej były już problemy z aparatem zapłonowym więc zaczęliśmy tam grzebać. Brat niecierpliwy więc kupił drugi kompletny aparat (stary przeciekał od silnika)...
Przyczepiłbym się tylko do Pulse generator ( na schemacie w prawym dolnym rogu ) i nie wiem jak jest zbudowany czy optyczny ; indukcyjny lub halla , ale rozbierz go ; wyczyść , sprawdź przewody 4 szt. od niego do CDI , pomierz ewentualnie obejrzyj wszystko łącznie z wtyczkami ( gdybyś rozcinał przewodu to nie zamień miejscami początku i końca np. cewki...
Witam i proszę o radę! mam tematyczne autko anno domini 1991 z holenderskim gazem. Ostatnio pojawiły sie problemy - samochód stracił na mocy, przy hamowaniu silnikiem słychać strzały niedopalonego paliwa w wydechu jakby był zapłon przestawiony. Na gazie jeszcze jeździ jakoś, na benzynie natomiast tragedia. Dodanie gazu powoduje dławienie silnika i jego...
no i jak tam panie PIOTER2k? dziala? ...co ja dziś miałem przeboje z tym autem to poezja :// a wiec tak wymieniłem kopułkę i palec za jednym razem - wyszło 56zł no ale cóż. założyliśmy i nic - nie ma iskry na kopułce nadal. :/ już wtedy sie wkurzyłem. kabel od cewki od kopułki miał iskre, ale jak podłączyliśmy ją to nie dawała :/ na tym kablu od cewki...
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
Czujniki ciśnienia to dość drogie rozwiązanie. Co prawda nie znam od wewnątrz tej spycharki, ale może udało by się uzyskać sygnał biegu jałowego. Wtedy powstanie warunek: włączony zapłon (ewentualnie sygnał z alternatora że silnik pracuje) + na skrzyni (skrzyni i reduktorach jeśli występują) nie ma biegu jałowego. W niektórych skrzyniach jest czujnik...
Na wale jest czujnik indukcyjny. Za zapłon odpowiada czujnik położenia wałka. Tak samo jest w Baleno 1.8. W starszych silnikach Baleno czujnika na wale nie ma. Są to identyczne słupki silników. Zainteresowanych odsyłam na forum Suzuki.
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Znalazłem o czujnikach indukcyjnych, ale to jeszcze nie jest ten artykuł. Może o ten chodzi.
Czujnik wału to ma wykresy czujnika indukcyjnego sinusoidalne.
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
Nie pasuje. Samara miała wyzwalanie hallem, nie czujnikiem indukcyjnym. W dodatku nanoplex wprowadza krzywą wyprzedzenia KWZ, która w samarce realizowana jest aparatem odśrodkowym. Będzie za to pasował cewkomoduł z każdego VW, pod drobnej przeróbce. No i odcięcie - w 126p był jeden impuls na obrót wału, tu będziesz miał 2 - czyli odcinka przy 3,5tys.
czyli chcesz zrobic z zapłonu iskrowego (indukcyjnego) zapłon bateryjny bez baterji? raczej sie nie da...
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Szukam schematu zapłonu sterowanego czujnikiem halla. Chcę go zastosować w suzuki gs550( 4 cylindry, 2 cewki dwuiskrowe, kąt wyprzedzenia zapłonu rgulowany mechanicznie). W orginale są dwa czujniki indukcyjne i wirujący magnes. Pomocy!!! :(
Świetlówki z zapłonem indukcyjnym oraz świetlówki z zapłonem elektronicznym też są 2-pinowe.
Ten podany w tytule posta, to wbrew opisowi raczej nie hallotronowy, tylko indukcyjny. Dodatkowo wyprzedzenie zapłonu realizowane jest poprzez specyficzny kształt rotora. Jakie auto?
System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.
Sprawdź sondę indukcyjną położenia wału ,szczególnie kabel i wtyk! Dodano po 30 System zapłonu silników Volvo B200 oraz B230, aby wygenerować impulsy zapłonu moduł ECU musi bezwarunkowo otrzymać impulsy z sondy indukcyjnej. Jeśli ich nie otrzyma to nie wygeneruje impulsów do modułu wzmacniacza silnik nie zapali. Natomiast jak silnik już ruszył , to...
Można taki zamiennik podłączyć. Przewód ochronny powinien jak najbardziej być, jednak te elektroniczne układy zapłonowe czasami sypią się jak domki w Kosowie. Ja miałem taki w pokrywie w akwarium (też 2 X 18W), i byłem bardzo zadowolony, jednak miał dobre chłodzenie. Elektryk u mnie w zakładzie mówił mi kiedyś, że w oprawach hermetycznych szybko padają...
Wystarczy, że nawiniesz kilkadziesiąt zwojów drutu na przewodzie WN i zobisz odpowiedni układzik np. na tranzystorku. Poszukaj w sieci schematu "stroboskop do ustawiania zapłonu" W cewce jaką tworzy drut indukuje się napięcie, które jest wzmacniane i uśredniane w układzie tranzystorowym i steruje "czymśtam" Gdzieś widziałem takie rozwiązanie. Pozdrawiam.
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
Zwykle są to problemy z zapłonem a bardziej z wykrywaniem płomienia. Elektroda jonizacyjna w niektórych kotłach wariuje jak ma nie z tej strony prąd.
Możesz skopiować z układu sciemniacza domowego oświetlenia. Tylko czy to dobrze wspołpracowałoby z obciążeniem indukcyjnym?
czujnik indukcyjny zapłon moduł zapłon indukcyjny lampa ustawiać zapłon zapłon
zmieniarka przerywa konfiguracja winstars combo ferguson
pilot bramy zasięg soundbar samsung
Kod błędu Eps 7 w migomacie Fronius - co oznacza? Logitech G29 nie działa w Need for Speed™ - przyczyny i rozwiązania