Na wale jest czujnik indukcyjny. Za zapłon odpowiada czujnik położenia wałka. Tak samo jest w Baleno 1.8. W starszych silnikach Baleno czujnika na wale nie ma. Są to identyczne słupki silników. Zainteresowanych odsyłam na forum Suzuki.
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
Chyba nie przeczytałeś o co mi chodzi, lemur - napisałem że świetlówki, które kupiłem nie pasują do lampy, którą mam - ona ma zapłon "indukcyjny", a te, które mam są do lamp o zapłonie "elektronicznym". Próbowałem i nie działają.
czyli chcesz zrobic z zapłonu iskrowego (indukcyjnego) zapłon bateryjny bez baterji? raczej sie nie da...
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
tak sprawdzałem dla naprowadzenia ten zapłon jest indukcyjny i identyfikacje 1 gara bierze z tej większej przerwy. palec rozdzielacza kręci się ...
wydaje mi się zę występuje jakieś rozbicie w nazewnictwie prawdopodobnie może się rozchodzić o każdy silnik czy prądnice elektryczną. To jest chyba w każdej książce do fizyki na wyższej uczelni. No ewentualnie o kazde urzadzenie indukcyjne do podwyższania napięcia na dławiku (zapłon swietlówek)
Ja nie piszę o zapłonie ,tylko o wirniku alternatora.Zmiana przewodów przy czujnikach przeważnie ma znaczenie i nie należy tego robić (przykład czujniki indukcyjne).
Ustaw zapłon na lampie indukcyjnej.
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
Witam Wózek widłowy z zamontowanym silnikiem mazdy 2.0. Zapłon bezstykowy,czujnik indukcyjny i moduł w aparacie cewka na zewnątrz. Czy cewka jest zasilana bezpośrednio po zapłonie czy przez jakąś rezystancję? Pytam ponieważ po zasileniu bezpośrednim padł moduł zapłonowy po ok. 3 godz. pracy?
Dzięki za konstruktywne skarcenie, już naprawiam swój błąd, mianowicie jest to dwusuw, zapłon iskrowy, nie ma przerywacza, jest indukcyjny iskrownik, wzbudzany magnesami na kole zamachowym, umieszczonym na wal, jest to jakaś chińszczyzna . Nie ma możliwości regulacji momentu zapłonu, pierwszą rzeczą jaką teraz uczynię to kupie nową świecę, i wtedy od...
Nie pasuje. Samara miała wyzwalanie hallem, nie czujnikiem indukcyjnym. W dodatku nanoplex wprowadza krzywą wyprzedzenia KWZ, która w samarce realizowana jest aparatem odśrodkowym. Będzie za to pasował cewkomoduł z każdego VW, pod drobnej przeróbce. No i odcięcie - w 126p był jeden impuls na obrót wału, tu będziesz miał 2 - czyli odcinka przy 3,5tys.
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
"Zapłon elektroniczny typu D - produkt firmy Vape, dostępny jako układ współpracujący z fabrycznym alternatorem lub też z w postaci nowego generatora prądotwórczego z magnesami trwałymi. W obu przypadkach jest to zapłon oparty na czujniku magneto-indukcyjnym z tym, że w drugim wypadku może działać bez akumulatora - zapłon CDI. Montowany w późniejszych...
Znalazłem o czujnikach indukcyjnych, ale to jeszcze nie jest ten artykuł. Może o ten chodzi.
Ja się zastanawiam jak wyglądają schematy dławików zapalających lampy polem magnetycznym Układy zasilające lamp indukcyjnych wyglądają podobnie do układów zwykłych stateczników elektronicznych. Różnica polega na częstotliwości pracy oraz braku układu podgrzewania skrętek, dlatego że lampy indukcyjne maja zimny zapłon (brak elektrod).
Zacznij od czujnika prędkości obrotowej (zwykły indukcyjny)
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
Drugi układ to zapłon z czujnikiem indukcyjnym też stosowany w vw,audi,opel,fso. Podpinasz 2 przewody do modułu ekran do masy i finito.
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
Do metalohalogenów jest specjalny zapłon. Odnawiałem takie lampy. Wymiana źródła rtęciówki na metalohalogen i dołożenie zapłonu.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Można taki zamiennik podłączyć. Przewód ochronny powinien jak najbardziej być, jednak te elektroniczne układy zapłonowe czasami sypią się jak domki w Kosowie. Ja miałem taki w pokrywie w akwarium (też 2 X 18W), i byłem bardzo zadowolony, jednak miał dobre chłodzenie. Elektryk u mnie w zakładzie mówił mi kiedyś, że w oprawach hermetycznych szybko padają...
Ale co mam sprawdzić? znów pod komputer podpinać? Wiesz ile było pisane na temat sprawdzania fazowo-indukcyjnych czujników wałka rozrządu? Nie chce ci się czytać, czy jak? Fajniusio też by było abyś napisał co za vectra. W tym modelu, w zależności od roku modelowego czujnik wału może być hallotronowy jak i fazowo-indukcyjny.
Nie widzę żadnego sensu w przerabianiu oryginału, przecież to zapłon bezstykowy - co tam poprawiać? Takie układy wkładane są np. do silników motocykli crossowych - jakie obroty i obciążenia wytrzymują!
Brat ma w VA ten silnik. Jest tam zwykła kopułka, palec itp. Do tej pory żyłem w beztrosce, nie wiedząc, że istnieje tam wynalazek o nazwie Zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym, z zaprogramowaną mapą kąta wyprzedzenia Ok, w takim razie zapłon się nie przestawił :cry:
przepraszam za nie kompletne dane. jest to Kadet 88' silnik faktycznie c16nz, zapłon z czujnikiem indukcyjnym. Szczerze powiedziawszy też obstawiam moduł ale chciałem najpierw zasięgnąć opinii fachowców
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Za Konopińskim: ... Jednakże czas trwania wyładowania iskrowego jest w zapłonie kondensatorowym o rząd wielkości krótszy niż w przypadku układów z indukcyjnością. ... Wiadomo, że nadmierne skrócenie fazy indukcyjnej iskry odbija się niekorzystnie na pracy silnika, zwłaszcza w stanach pracy charakteryzujących się utrudnionymi warunkami spalania. Może...
Coś mi chodzi po głowie, że kombinujesz zapłon elektroniczny. Jeśli tak, to sporo przeszacowałeś moc...
gromleon Z czego wynika twój brak przekonania? Masz jakieś konkretne argumenty? kurc1111 O jakich wynikach piszesz? Mógłbyś "rozszerzyć". A kto napisał, że moduł (schemat) zamieszczony przez ciebie jest beznadziejny? Jak myślisz? Ma ograniczenie prądowe czy nie? Po zamontowaniu takiego czujnika i przekroczeniu podczas dodaniu gazu momentu pełnego wzbudzenia...
Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu). Z tego co ja widzę to ten do Boatin, keewat, sachs, cpi etc ma jako jedyny 2 wejścia impulsatora a sam impulsator jak oglądam na google ma dokładnie takie kolory kabli jak mój w moto (xt125 2005r). Próbowałem...
Ale swoją drogą ciekawe jak zrobili zapłon. Spreparowany kontroler i układ ładowania? Czy może bezprzewodowo indukcyjnie na przykład?
To w końcu zapłon jest na czujniku indukcyjnym czy nie ? O czym ty piszesz? Przecież cała gama maluchów jest na klasycznym aparacie zapłonowym i cewce podwójnej, czyli nie ma rozdzielacza, jak w początkowych wersjach. Jak nie wiesz, jakie były wersje zapłonu, a było kilka, to nie zabieraj głosu.
Witam! Wszystcy tak piszą o tych elektronicznych zapłonach wyprzedeniu o czujnikach indukcyjnych a czy ktoś próbował stworzyć sam czujnik indukcyjny? Potrzebny by mi był do motocykla Jawa 350 Zakupiłem już moduł elektroniczny od poloneza tylko teraz nie mam czujnika może ktoś ma schemat jak takie coś zrobić?? Aha a tak pozatym to czym się różni czujnik...
Ten czujnik indukcyjny powinien sztywno sie krecic z osia aparatu zaplonowego czy nie? bo u mnie ten czujnik indukcyjny lekko sie kreci wzgledem osi aparatu zaplonowego
Nie zgodzę się z kolegą Krzysztofem, statecznik/ dławik jest elementem indukcyjnym, w połączeniu ze starterem daje w układzie chwilowy wzrost napięcia, co umożliwia jonizację gazu i zapłon lampy.
Tam jest czujnik indukcyjny nie halla.Raczej moduł pada.
Świetlówki z zapłonem indukcyjnym oraz świetlówki z zapłonem elektronicznym też są 2-pinowe.
Ten statecznik, który podałem nie ma zapłonnika... Stateczniki indukcyjne nie mają zapłonników. Zapłonnik masz zintegrowany z lampą (w Twoim przypadku). Zmierz omomierzem statecznik (zakres 200 Ω lub zbliżony) i podaj wynik.
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
Czujnik położenia wału korbowego, to czujnik indukcyjny, a nie halla. Najczęściej w maluchu przełamywał się kabel idący od gniazda czujnika do modułu nanoplex
Ten podany w tytule posta, to wbrew opisowi raczej nie hallotronowy, tylko indukcyjny. Dodatkowo wyprzedzenie zapłonu realizowane jest poprzez specyficzny kształt rotora. Jakie auto?
Zapłon II generacji to ten, w którym wyeliminowano przerywacz kontaktowy na rzecz czujników bezstykowych, nosi on skrótową techniczną nazwę TSZ-h i TSZ-i, od Transistorzündanlage i mała literka określa zastosowany czujnik inicjujący-halla bądź indukcyjny
Szukam schematu sond indukcyjnych lub pojemnościowych podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
1) Jak uzupełnić tą tabelke przy śiwetlówce 20W stateczniku indukcyjnym 20W i zapłonniku 20W U=230AC i jaka jest zasada działania świetlówki. 2) Jak zmieni się natężenie światła przy podłączeniu szeregowo do żarówki diody.
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Nic nie zmienisz i nic nie przerobisz - wymagało by to przeróbki na sterownik np. simos, bądź multec z Opla - poczytaj o obydwu. Kwestia pokazania sterownikowi na którym cylindrze aktualnie powinien wystąpić zapłon, w praktyce realizowana kołem zębatym (fonicznym) z czujnikiem indukcyjnym generującym sygnał pierwszego i kolejnych cylindrów dla potrzeb...
Bo ma jeszcze czujnik prędkości wału korbowego ( indukcyjny) i to on jest podstawowym czujnikiem inicjującym zapłon. Hallotron w tym systemie pełni rolę czujnika rozróżniania cylindrów. Jak się dokładnie przyglądniesz na tarczce impulsowej masz tylko jedną szczelinkę, nie cztery.
Mam jedną sugestię, spróbuj sprawdzić zapłon porządną warsztatową lampą stroboskopową. Układ na 555 może wykrywać impulsy napięciowe a nie prądowe (przepływ prądu przy wyładowaniu na świecy). Możliwe że w instalacji WN masz gdzieś problem. Na mojej samoróbce stroboskopie, ale czujniku indukcyjnym zawsze było widać opóźnienie zapłonu wywoływane np. uszkodzoną...
A można nawinąć bezpośrednio na przewodzie do świecy? Przewód gorący można owinąć na przewodzie WN, a masę miernika do masy silnika. Jest jedno ale; w razie uszkodzenia izolacji i przeskoku iskry na wejście miernika najprawdopodobniej zostanie on uszkodzony(zależy od miernika i jego budowy). Dlatego bezpieczniejsze jest sprzężenie indukcyjne poprzez...
Rozłączanie cewek w odpowiednim momencie przebiegu sinusoidy umożliwia triak, który To mnie zaskakuje. Albo ja czegoś nie rozumiem albo to założenie jest błędne. Do tej pory byłem przekonany, że w triaku możemy sterować tylko momentem jego załączenia. Triak wyzwolony będzie przewodził prąd tak długo jak długo nie spadnie on do zera. Jest to powód dla...
Według schematu silnika D15B1 to waparacie zapłonowym są dwa czujniki indukcyjne z których sygnały idą do sterownika benzyny i zapłonu , a moduł bierze sygnał ze sterownika który reguluje też kątem zapłonu. Jeżeli wykorzystałeś jeden z czujników indukcyjnych do sterowania modułem poloneza a moduł orginalny jest odłączony to sterownik nie wie że jest...
Spaliła się płyta indukcyjna, a w momencie wzwarcia nic w mieszkaniu nie było robione. Wystapil zapłon samoczynny. Da się to naprawić, czy lepiej kupić nową? Płyta ma 5 lat.
Jakie ma wymiary czujnik indukcyjny i jak jest z awaryjnością modułu?? Ciekawy i dobry pomysł za zmianę ciągle psujących się cewek zapłonowych w WSKach i Rometach.
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Wystarczy, że nawiniesz kilkadziesiąt zwojów drutu na przewodzie WN i zobisz odpowiedni układzik np. na tranzystorku. Poszukaj w sieci schematu "stroboskop do ustawiania zapłonu" W cewce jaką tworzy drut indukuje się napięcie, które jest wzmacniane i uśredniane w układzie tranzystorowym i steruje "czymśtam" Gdzieś widziałem takie rozwiązanie. Pozdrawiam.
Dzięki za zainteresowanie Na 6 stopni mam nacięcie na kole wiec z tym nie ma problemu u mnie (z resztą nie wiem czy na pewno na 6 ale podejrzewam, że na odpowiednią wartość do ustawiania skoro fabryka tak zrobiła). Na rozgrzanie silnika nie zwracałem uwagi, ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało- sterownik korygował zapłon. Dodam...
hmm, nie wiem jak tam wygląda zasilanie modułu, czy ma swoją cewkę zasilającą, czy jest zasilany z akumulatora ?. W pierwszym przypadku trzeba zbudować CDI, w drugim można się pobawić np modułem z poloneza, kadeta, uno (auto z czujnikiem indukcyjnym w aparacie, nie z halla)
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
mam taki wóz jak w temacie z zapłonem bezstykowym indukcyjnym, jak w polonezie. w urządzeniu zwanym:moduł elektroniczny znajduje się układ scalony w obudowie DIP8 steruje on darlingtonem, podającym napięcie na pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej na scalaku są oznaczenia:MC3334P jest on wyprodukowany przez motorolę . w bazie elektrody znazazłem układ...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Myślałem nad tym ale to stary motor z klasycznym podwójnym układem zapłonowym(bez rozdzielacza) .Prośba do wszystkich może ktoś ma gotowy projekt który mógłby zamieścić(jaką kwotę trzeba wydać na taki zestaw,jakich części trzeba użyć ).Elektronika nie jest moją mocną stroną (jestem mechanikiem).Mam natomiast znajomego elektronika ale on mysi mieć schemat....
Przyjrzyj się czujnikowi indukcyjnemu na wale,on może powodować podobne objawy Taaaa. Czujnik obrotów wału zainicjuje zapłon z odłączonymi wtryskiwaczami. Zastanów się co piszesz. Wtryskiwacz przepuszcza rozpylaczem. Po zgaszeniu kapnie na tłok. Jeśli cylinder zatrzyma się w suwie sprężania to te kropelki nie mają którędy wyparować i jest gotowe paliwo...
Dla tej lampy choćby taki : https://allegro.pl/oferta/statecznik-ind... Jednak tym zasileniem bez ograniczenia prądu lampy mogłeś już ją uszkodzić.
Możesz skopiować z układu sciemniacza domowego oświetlenia. Tylko czy to dobrze wspołpracowałoby z obciążeniem indukcyjnym?
Witam. Jak bezpiecznie podłączyć impulsy pozyskane indukcyjnie z kabli WN iskrownikowego układu zapłonowego do procesorowego licznika NET15 (Nord elektronik). Chodzi o zliczanie impulsów po stronie wtórnej, na świecach zapłonowych, żeby mieć pewność, że cały układ zapłonowy jest sprawny i na każdym cylindrze wystąpiła iskra za każdym razem. 6 cylindrów...
Podłączyłem czujnik indukcyjny od fiata, bezpośrednio pod piny 16,43 ECU. Wyzwalam impulsowo, dotykając rdzeniem czujnika do masy karoserii pojazdu, i wyzwala mi PK pompy paliwa, wtryski oraz zapłon. Dziękuję, za zainteresowanie tematem, szczególnie koledze (at)Piotr520 . Temat uważam za rozwiązany.
Już mam jasność i w podziekowaniu za Wasze zaangażowanie opiszę jak to chcę zrobić tzn. zapłon do silnika z wymontowanym komputerem. Silnik ma iśc na stałych obrotach i stałym obciążeniu, nie ma przerywacza, rozdzielacza ani aparatu zapłonowego. Z przodu silnika w miejsce koła pasowego zamontuję tarcze stalową fi 180. Po dwóch stronach tarczy dam dwa...
wyprzedzenie zapłonu to sobie odpuszczę z tym modułem bo zapewne jest to realizowane przez ecu sygnałem cyfrowym albo cholera wie czym, Nie, zwyczajnie poprzez regulację napięcia. Jeśli chcesz mieć zapłon bezstykowy to polecam moduł z czujnikiem z łady Samary np, ewentualnie nanoplexa z czujnikiem indukcyjnym z CC/126p - wada nisko odcina obroty ponoć....
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Czujnik wału to ma wykresy czujnika indukcyjnego sinusoidalne.
czy to jest silnik 3 cylindrowy ,jesli z pod kola zamachowego wychodzi przewód z układu zapłonowego to powinien chodzić pod stacyjkęczy ten silnik już jest z elektroniką czy ,czy jest plyta z przerywaczami zapłonu z cewkami indukcyjnymi z cewkami zasilanymi z cewek indukcyjnych
Powiem tak: podłączyłem to, uruchomiłem - świetlówka błysnęła lekko na ułamek sekundy i zgasła. Czy po tej próbie świetlówka działa z innym statecznikiem (sprawnym) indukcyjnym ? Bo jeśli nie to prawdopodobnie ten na którym to testowałeś ma zwarcie i upaliły się skrętki od podgrzewania ułatwiające zapłon.
Jeżeli pojemność 2.6 to jest to silnik 103 i czujnika hala nie posiada tylko indukcyjny.Czujnik występuje osobno i jest podłączony do modułu zapłonowego.Moduł zapłonowy psuł się dosyć rzadko.Sprawdź oporność czujnika i podczas rozruchu jakie wytwarza napięcie.Pod rozdzielaczem zapłonu jest zamontowany palec zapłonowy osadzony na napędzie mocowanym do...
Jest zasilany z koła magnesowego, a zapłon jak to w Kymko przychodzi od stacyjki w postaci rozwartego styku do masy (zestyki IG-E COMB SW - stacyjki). Czasem na gaszenie jest zwierany jeszcze czujnik indukcyjny (zestyki IG-E Engine Stop SW - wyłącznik w stopce itp. gadżety). A więc to napięcie masz z głowy. Co resztą połączeń: czujnik, masa, zapłon,...
a mnie osobiscie zastanawia to ze modul wspolpracuje z przerywaczem a nie z czujnikiem indukcyjnym jak w polonezie, wiem ze ten modul dobrze sie spisuje w jawach ale dorabia sie czujnik w miejsce przerywaczy
no coż...poprawny wzór na obliczanie mocy dla urzadzeń indukcyjnych to: P=U*I*COSINUS"FI",w polsce obowiązuje standard zasilania o napieciu 230 V,może w Rzeszowie jest inaczej...teoria teorią a spadki napiecia w sieci swoja droga,urzyte przewody a w zasadzie ich przekroje do zasilania twojej konstrukcji obwodu elektrycznego swoją drogą,znajomość spadku...
Jak jest włączony zapłon, a silnik nie pracuje to jest błąd 31 i to jest normalne w tym sterowniku, daj temu spokój... jak go skasujesz i wyłączysz/włączysz zapłon i będziesz od razu kręcił rozrusznikiem to błąd się pojawi dopiero jak przestaniesz kręcić.
Witam, sprawdzony to ten układ jest, ale okiem rzucał nie będę ... :cry: Rury wyładowcze bardzo nie znoszą monotonii, a tak tu jest, ponieważ zasilanie jest tu napięciem stałym ... :D Jeden kierunek ruchu jonów bardzo szybko objawi się pojawieniem się czarnego nalotu przy jednym z końców rury. Poza tym, to zapłon "na zimno" do najłatwiejszych też nie...
Najprościej jest się wzorować na zapłonie ze skuterów 4 T . Koło w tym zapłonie ma długi garb i czujnik indukcyjny. Początek garbu to maksymalny kąt zapłonu, w tym momencie liczymy prędkość obrotową mając czas od poprzedniego impulsu także początku garbu . Początek garbu indukuje w czujniku impuls "ujemny", natomiast koniec "dodatni" aby w przypadku...
Neonówka to neonówka - przecież napisałem, że typowo neonówki mają zapłon przy napięciu ok. 80-100V. Jeśli nie mają rezystora w środku to właśnie tak będzie.
Jest sposób na uszkodzone świetlówki kompaktowe. Zasilane prądem zmiennym kiepsko sobie radzą i degradacja elektrod postępuje bardzo szybko. Natomiast zwykle jedna elektroda jest dużo sprawniejsza od drugiej, zwłaszcza gdy przepali się tylko jedna skrętka - a w kompakcie praktycznie skrętka jest elektrodą, cośtam jest napylone, reszta to dwa wystające...
Nie dam sobie uciąć, że się da, ale chyba można przełożyć sam zabierak aparatu, ten element plastikowy z bolcem/ płetwą. Natomiast elektrycznie czarny aparat delco ma czujnik indukcyjny i moduł zapłonowy w sobie, natomiast brązowy ma tylko czujnik halla
Ja bym postawił albo na przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym ( na 100 takich przypadków jak twój, 95 to uszkodzenie przewodu - łamie się w środku aparatu , tam gdzie wyprzedza się zapłon) lub samą ceweczkę indukcyjną w aparacie (na 100 takich przypadków 4 to ta ceweczka, 1 to moduł) P.S. Jest prosta metoda eliminacji. Trzeba wyjąć przewód i sprawdzić...
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
GL ileś tam. Wielki aluminiowy radiator. Nie nadaje się! Współpracował ze specjalnym impulsatorem indukcyjnym w aparacie zapłonowym. Nie polecam.
Kolego Błażej zgadzam się moja pomyłka impuls do obrotomierza bierze się minusa a nie plusa cewki. Jednak iskra co obrót a praca tego silnika to dwa obroty na jeden cykl pracy. Silnik jedno tłokowy 4-suw może mieć zapłon stykowy(przerywacz na wale) lub bez stykowy-indukcyjny (cewka i magnes). Kolego Błażej jak nie wierzysz idz do garażu i rozbierz kosiarkę...
Tak sobię myślę, że on przestawia zapłon wg obciążenia silnika, czyli przy obciążonym silniku dopasowuje kąt zaołonu do chwilowej potrzeby. Tylko jaki czujnik ma na to wpływ? przy aparacie zapłonowym jest czujnik indukcyjny. Może jeszcze potencjometr przepustnicy. Nie mam więcej pomysłów. A BTW ziarus1 z tego co wiem ten silnik jest kolizyjny, więc...
Schematu nie mam. A więc jakie były by do tego celu lepsze?? A może kolega zdradzi tajemnicę jakiż to moduł zamierza konstruować? Kondensatorowy, tranzystorowy, tyrystorowy, z wyzwalaniem platynkami, hallotronem, czujnikiem indukcyjnym, czy może jeszcze jakiś inny?
Witam,czy ktoś z Was rozbierał lub naprawiał aparat zapłonowy w Tikaczu.Konkretnie chodzi mi o szczelinę między wirnikiem a czujnikiem indukcyjnym czy można ją zmniejszyć,żeby wzmocnic iskrę-bo mi coś nie chce rano odpalać.(kable,kopułka,palec,świece-nowe... jeszcze jedno.Mam niewielki luz poprzeczny na wałku w aparacie.może tak być?
Witam Mam wszystkie części z motocyklowego układu zapłonowego (akumulator, cewka, świece, czujnik i moduł) i chciałbym sprawdzić moduł w warunkach domowych, tj. przynajmniej czy będzie iskra. Jak spowodować, aby czujnik przekazywał impulsy do modułu. Z tego co wiem jest to czujnik magneto indukcyjny. Słyszałem o sposobie zbliżaniu lutownicy pistoletowej...
Silnik Fiata Palio Weekend 1,6 /1581ccm/ kod 178.B.3000 ma wbudowany sensor polożenia wału krzywkowego wykorzystujący efekt Hall'a a nie indukcyjny. Jego niesprawność unieruchamia silnik. Silne szarpanie na wolnych obrotach wskazuje na niesprawność jednego lub dwóch cylindrów. Sprawdź: ciśnienie sprężania /min 10 bar/, zapłon, wtryskiwacze /odłączając...
WITAM! W moim silniku c16nz przy tym kodzie 42 miał objaw szarpania przy pewnej predkości obrotowej----wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę w aparacie(czujnik indukcyjny)---pomogło,zgasdła kontrolka i nie ma szarpanka. Pozdro i powodzonka
Jakoś trzeba ten czujnik zastąpić... niektóre konstrukcje korzystają z czujników optycznych, inne indukcyjnych/Halla. Natomiast nie bardzo wiem co miałeś na myśli, pisząc "nie ma czujnika kiedy wejść na obroty" :/ O obrotach decyduje przepustnica i gaźnik. Układ zapłonowy nie steruje obrotami silnika.
czujnik indukcyjny zapłon moduł zapłon indukcyjny zapłon punkt zapłon
dioda kierunek zaporowy karta zabezpieczona zapisem czujnik odciąć paliwo
Router ZTE 258pro nie działa po zmianie hasła Jak wybrać 6 liczb z 49 w grze losowej?