Niestety nie 1,4 ma aparat z Hallem 1,6 ma nadajnik indukcyjny.
Witam szanownych kolegów, mam problem z układem zapłonowym. A więc od początku. Auto zostało przyprowadzone na brak iskry, a wiec zacząłem od kopułki, palca, przewodów wysokiego napięcia i świec zapłonowych, po sprawdzeniu tych elementów stwierdziłem, że są w fatalnym stanie, więc je wymieniłem, po wymianie nadal auto nie chciało odpalić, więc wymieniłem...
GL ileś tam. Wielki aluminiowy radiator. Nie nadaje się! Współpracował ze specjalnym impulsatorem indukcyjnym w aparacie zapłonowym. Nie polecam.
Ten podany w tytule posta, to wbrew opisowi raczej nie hallotronowy, tylko indukcyjny. Dodatkowo wyprzedzenie zapłonu realizowane jest poprzez specyficzny kształt rotora. Jakie auto?
Witam wszystkich . Daję w dziale samochody , bo to zapłon z cc700 . Jeżeli coś nie tak to proszę przenieść . Problem - Potrzebuję do modułu zapłonowego cc700 ( MED 210 A ) podłączyć dwie cewki zapłonowe BAE 800 DK . Posiadam silnik BMW R 1200 z dwoma świecami na cylinder . Silnik pracuje teraz na zapłonie z cc700 z jedną cewką i gaźnikami , ma podłączone...
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
Nic nie zmienisz i nic nie przerobisz - wymagało by to przeróbki na sterownik np. simos, bądź multec z Opla - poczytaj o obydwu. Kwestia pokazania sterownikowi na którym cylindrze aktualnie powinien wystąpić zapłon, w praktyce realizowana kołem zębatym (fonicznym) z czujnikiem indukcyjnym generującym sygnał pierwszego i kolejnych cylindrów dla potrzeb...
podany silnik posiada czujnik indukcyjny w aparacie zapłonowym,raczej bezawarykny. Stawiam na moduł zapłonowy (też w aparacie)
Zapłon II generacji to ten, w którym wyeliminowano przerywacz kontaktowy na rzecz czujników bezstykowych, nosi on skrótową techniczną nazwę TSZ-h i TSZ-i, od Transistorzündanlage i mała literka określa zastosowany czujnik inicjujący-halla bądź indukcyjny
Witam Dzisiaj chialem wymienić cewkę indukcyjną w aparacie zapłonowym mojej Vectry (1990r, 1600 cm, C16NZ). Nigdy tego nie robiłem. Wydaje mi się że napewno nie ściągnę jej od strony palca, tylko z tej drugiej. Ale mam mały problem, nie umię wybić tego małego bolca który trzymie na wałku ten okrągły metalowy element (nie wiem jak on sie fachowo nazywa)....
Nie dam sobie uciąć, że się da, ale chyba można przełożyć sam zabierak aparatu, ten element plastikowy z bolcem/ płetwą. Natomiast elektrycznie czarny aparat delco ma czujnik indukcyjny i moduł zapłonowy w sobie, natomiast brązowy ma tylko czujnik halla
W związku z licznymi pytaniami o tą przeróbkę, przedstawiam gotowe rozwiązanie. W przypadku trudności z uruchomieniem silnika lub strzelaniem w kolektor ssący, należy zamienić miejscami przewody impulsatora indukcyjnego.
Dotyczy jednego i tego samego pojazdu-zostały założone już trzy aparaty i każdy został uszkozony w ten sam sposób-rozasdzenie przeciwciężarów, zatarcie tulei płyty nośniej czujnika indukcyjnego tak, że zerwało okablowanie czujnika i zaczep podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu. Na foto pokazane to się stało z ośką przeciwciężaru, jest aż wygięta....
Najprościej jest się wzorować na zapłonie ze skuterów 4 T . Koło w tym zapłonie ma długi garb i czujnik indukcyjny. Początek garbu to maksymalny kąt zapłonu, w tym momencie liczymy prędkość obrotową mając czas od poprzedniego impulsu także początku garbu . Początek garbu indukuje w czujniku impuls "ujemny", natomiast koniec "dodatni" aby w przypadku...
Witam wszystkich. Jestem początkującym mówię od razu. Potrzebuję zbudować moduł zapłonowy zasilany napięciem stałym 12V z akumulatora, impuls sygnału z czujnika indukcyjnego z wyjściem na dwie cewki zapłonowe. Proszę o bardzo proste schematy, będę bardzo wdzięczny. Ps. Mam moduł zapłonowy zasilany 10-100V prądem zmiennym może da rade go przebudować??...
Przedstawiony przeze mnie układ jest układem zapłonowym do świetlówek, więc nazwa 'zapłonnik' jest jak najbardziej poprawna i nie ma sensu dalej nad tym dyskutować. Nie jest to przecież kompletny elektroniczny statecznik, bowiem sam statecznik w układzie to standardowy dławik indukcyjny. Ten element pozostaje bez zmian w stosunku do klasycznego układu...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Witam na forum Trafił do mnie samochód Honda Civic VIII "ufo" 1,8 i-VTEC 140 KM 2007 r. Kod silnika R18A2 Od samego początku jest problem z "wypadającymi zapłonami" Rejestruje błędy P0301, P0302, P0303, P0304, P0300. Monitor zlicza wypadające zapłony tylko w przedziale 2500-3000 obr/min (na postoju i podczas jazdy) jednocześnie na wszystkich 4 cylindrach....
Witam na forum Trafił do mnie samochód Honda Civic VIII "ufo" 1,8 i-VTEC 140 KM 2007 r. Kod silnika R18A2 Od samego początku jest problem z "wypadającymi zapłonami" Rejestruje błędy P0301, P0302, P0303, P0304, P0300. Monitor zlicza wypadające zapłony tylko w przedziale 2500-3000 obr/min (na postoju i podczas jazdy) jednocześnie na wszystkich 4 cylindrach....
Jak zwykle chcesz mieć rację. Może nie zawsze. Jednak potrafię się do tego przyznać "bez bicia", co niektórym nie przechodzi "przez gardło". Taki oftop. Sorry. Jest wykonany z niezbyt twardego materiału i nie uszkodzi wału. Mam "alergię" na ściągacze elementem naciskającym na wał w formie stożka. Zbyt wiele zniszczonych nakiełków widziałem i związanych...
Można taki zamiennik podłączyć. Przewód ochronny powinien jak najbardziej być, jednak te elektroniczne układy zapłonowe czasami sypią się jak domki w Kosowie. Ja miałem taki w pokrywie w akwarium (też 2 X 18W), i byłem bardzo zadowolony, jednak miał dobre chłodzenie. Elektryk u mnie w zakładzie mówił mi kiedyś, że w oprawach hermetycznych szybko padają...
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
Dzięki bardzo. Zmontowałem układ i póki co testowałem z niewielkim obciążeniem (trafo 50W), ale to tylko na razie :) Jest późno (czyt. ciemno) więc w razie niepowodzenia i jakiegoś wybuchu nie będzie w domu prądu, a chciałbym jeszcze obejrzeć coś w TV na dobranoc. A poważnie: Jest schemat w PDF-ie faktycznie, ale mam jeszcze pytanie. Czy pojemność tych...
typ modułu zależy od tego jaki masz czujnik czy jest tam HALL czy jakiś indukcyjny możesz założyć cały aparat zapłonowy z jakiegoś autka i wtedy dobrać resztę oczywiście trzeba zwrócić uwagę na to w którą stronę będzie się kręcić aparat gdyż mają one (nie wszystkie) wewnątrz przyspieszacze zapłonu
Witam moim zdaniem problem jest z iskrą czujnik halla w rozdzielaczu zapłonu bądź cewka zapłonowa - w mojej astrze objawy były podobne. Niestety, ale w tych modelach w aparacie nie było czujnika halla tylko cewka indukcyjna, która faktycznie potrafi zgnić, wtedy nie ma iskry na cewce zapłonowej.
Przedstawiam możliwości układu, schemat (przygotowany za pomocą programu Ballast Designer V4 i trochę zmodyfikowany) oraz własnoręczne zaprojektowaną płytkę. Ale na początek krótkie wprowadzenie. Przy wzrastających opłatach za energię elektryczną pojawia się chęć, aby wykorzystać ją jak najbardziej efektywnie. Jedną z metod jest konstruowanie rozmaitych...
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Według schematu silnika D15B1 to waparacie zapłonowym są dwa czujniki indukcyjne z których sygnały idą do sterownika benzyny i zapłonu , a moduł bierze sygnał ze sterownika który reguluje też kątem zapłonu. Jeżeli wykorzystałeś jeden z czujników indukcyjnych do sterowania modułem poloneza a moduł orginalny jest odłączony to sterownik nie wie że jest...
Tak sobię myślę, że on przestawia zapłon wg obciążenia silnika, czyli przy obciążonym silniku dopasowuje kąt zaołonu do chwilowej potrzeby. Tylko jaki czujnik ma na to wpływ? przy aparacie zapłonowym jest czujnik indukcyjny. Może jeszcze potencjometr przepustnicy. Nie mam więcej pomysłów. A BTW ziarus1 z tego co wiem ten silnik jest kolizyjny, więc...
Witam . Bardzo prosiłbym o pomoc w charakterze narysowania schematu układu elektronicznego , którym mógłbym zastąpić przekaźnik elektromagnetyczny , bądź jakiegoś układu wzmacniającego impuls z modułu zapłonowego . Mój problem polega na tym , że moduł zapłonowy ( MED 210 A ) nie jest w stanie dać impulsu na tyle mocnego aby naładować dwie cewki zapłonowe...
Nie pisałem o gazie a mam gaz sekwencyjny. Na gazie zjawisko to jest kilkukrotie bardziej zauważalne. Ale problem trzeba zlikwidować na benzynie. A skoro na gazie jest tak samo to chyba to nie będą wtryski. Na gazie sonda lambda pokazuje do 0,75 V. Mogę zmieniać skład mieszanki bo mam interfejs do komputera gazowego. Im bogatszą mieszankę ustawię tym...
gromleon Z czego wynika twój brak przekonania? Masz jakieś konkretne argumenty? kurc1111 O jakich wynikach piszesz? Mógłbyś "rozszerzyć". A kto napisał, że moduł (schemat) zamieszczony przez ciebie jest beznadziejny? Jak myślisz? Ma ograniczenie prądowe czy nie? Po zamontowaniu takiego czujnika i przekroczeniu podczas dodaniu gazu momentu pełnego wzbudzenia...
Mam problem z zapłonem leonelli energia a mianowicie nie ma iskry. Zapłon pochodzi z silnika am6 bo kiedyś kupiłem taki silnik w częściach i wziąłem ten zapłon. Ogólnie to wszystko chodziło bez zarzutu przez ostatni rok ale ostatnio mocno przerywał i nie wykręcał max obrotów. Po ściągnięciu magneta zauważyłem, że odkrecił się czujnik indukcyjny/halla...
hej, jest taki układ : VB024 to wystarczy do zapłonu na aparacie stykowym[opis w EP, a kupić tanio możesz w semiconductors bank ltd. Tylko rozwaz sobie takie istotne zjawisko samooczyszczania styków w normalnym układzie, a wtranzystorowym malutki prąd, styki śniedzieją bardzo szybko, w moim układzie to była zmora. LEpiej zastosować taki ukł. jak wnowych...
generator jest to urzadzenie, które produkuje pewnego rodzaju pewnym sposobem pewien sygnał. Jest to chyba ogólna definicja... możesz mieć generatory mechaniczne, mechaniczno-elektryczne, elektryczne... Pierwsze to takie gdzie zmienność sygnału polega na tym iż elementem generującym drgania jest urządzenie mechaniczne i dostajemy przebieg mechaniczny...
Witam. Jeżeli jest przerywacz indukcyjny to powinien współpracować z modułem zapłonowym z poloneza. Moduł ten wymaga zasilenia go napięciem 12V.
Witam Kolega ma w naprawie mechanicznej zabytkowe Audi 5000 z USA wersja MC z 1988 chyba roku Nie odpala tam silnik Silnik jest na sterowniku MAC 11 Koło zamachowe ma 2 czujniki indukcyjne na jednym kole jeden na zębach a drugi od korby Są słabe impulsy z tych czujników indukcyjnych 3,8V z zębów i niecałe 3V z korby Na aparacie zapłonowym w dysku jest...
w itam... z awsze jak zapalam samochód po chwili zapala mi sie kontrolka silnika i po sczytaniu okazuje się że to kod 42 - brak impulsu zapłonowego...wymieniłem juz modół i czujnik indukcyjny (ten pomiędzy palcem a modułem)...co może być przyczyna??? a wogóle przy rozrychu wskazówka obrotomierza szaleje...
Witam Mam wszystkie części z motocyklowego układu zapłonowego (akumulator, cewka, świece, czujnik i moduł) i chciałbym sprawdzić moduł w warunkach domowych, tj. przynajmniej czy będzie iskra. Jak spowodować, aby czujnik przekazywał impulsy do modułu. Z tego co wiem jest to czujnik magneto indukcyjny. Słyszałem o sposobie zbliżaniu lutownicy pistoletowej...
Witam i dziękuję za szybki odzew. Nie chodzi mi o podłączenie modułu,bo to jest ok,chodzi oto ,że od trzech tygodni walczę z brakiem iskry w układzie zapłonowym. Właściwie zaczęło się od tego,że pękł pasek rozrządu,po jego wymianie przejechałem jakieś 30 kilometrów(po drodze szarpneło mi kilka razy silnikiem)i po zgaszeniu kolejne próby uruchomienia...
Wygląda, że czujnik nie ma przerwy tylko ok 230 Ohm. Nie wiem co cię napadło z tymi próbami ze śrubokrętem. Albo mierzysz rezystancję, albo napięcie generowane przez cewkę czujnika. Ty próbowałeś zrobić coś pośredniego. Czujnik żyje. Czy jednak jest na tyle rześki aby wyzwolić iskrę nie wiadomo. Pasowałoby zmierzyć napięcie na kablach czujnika, ale...
Ten czujnik indukcyjny powinien sztywno sie krecic z osia aparatu zaplonowego czy nie? bo u mnie ten czujnik indukcyjny lekko sie kreci wzgledem osi aparatu zaplonowego
Witam. Mam problemy z odpaleniem mojego kadecika 1,6i (C16NZ). Czasami pali przez kilka tygodni bez problemu a czasami jak mu się odwidzi to można kręcić i kręcić i nic. Zebrałem trochę informacji na sieci i poczytałem trochę postów na forum i jestem na 99% pewien że to moduł zapłonowy. Byłem u elektryka-mechanika i ten powiedział mi że trzeba wymienić...
kondensator jest potrzebny tylko przy zapłonie świetlówki, wraz z dławikiem i zapłonnikiem tworzą obwód, który chwilowo podwyższa napiecie i ułatwia start świetlówki. Za podwyższanie napięcia odpowiedzialny jest dławik (zjawisko samoindukcji), dławik jest elementem indukcyjnym i ma jakiś współczynnik cos fi. Kondensator ma za zadanie niwelować moc...
Transoptor szczelinowy to chyba niezbyt dobry pomysl w "brudnym" srodowisku. Albo czujnik halla albo indukcyjny. A dac sie da, w zasadzie wlaczacz optotranzystor w miejsce przerywacza, polaryzujesz diode wejsciowa dajac rezystor 500Ω i do 12V, pomiedzy transoptor dajesz jakas tarcze z wycieciami zrobiona tak zeby impulsy odpowiadaly tym z przerywacza...
Zrobie nacięcie na magnecie z zewnętrznej strony i dołóżę czujnik indukcyjny. Nie ma innej drogi. Obszukałem hurtownie moto i nic nie znalazłem.
Nie pasuje. Samara miała wyzwalanie hallem, nie czujnikiem indukcyjnym. W dodatku nanoplex wprowadza krzywą wyprzedzenia KWZ, która w samarce realizowana jest aparatem odśrodkowym. Będzie za to pasował cewkomoduł z każdego VW, pod drobnej przeróbce. No i odcięcie - w 126p był jeden impuls na obrót wału, tu będziesz miał 2 - czyli odcinka przy 3,5tys.
Nie wiem jak podłączyć kable do cewki zapłonowej mam 2 kable. Pierwszy jest czerwony, drugi prowadzi do aparatu zaplonowego(zielony). Cewka jest njeorginalna ale powinna dawac iskre . Pytanie do ktorego wejscia na cewce mam podlaczyc kabel czerwony i zielony? 836460 hej ta cewka jest indukcyjna 1 to plus po zaplonie 2 aparat do przerywacza 3 to byl...
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Te dwa układy, które podałeś w zasadzie zmieniają w układzie zapłonowym tyle ze energia iskry jest większa i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa iskrę wytworzy co daje tą korzyść że przy słabym akumulatorze auto będzie lepiej palić. Może też zmniejszy się zużycie paliwa z uwagi na większą energię iskry. Wadą tych układów jest to że jako...
Mam Forda Fiestę z 1995 roku. Nie mam kluczyka matki - czerwonego, z którego można zakodować inne kluczyki. Ślusarz dorobił mi kluczyk, który przekręca stacyjkę ale nie ma zapłonu. Za dorobienie kluczyka z czipem, którym by można było zaprogramować inne kluczyki chce 300 złotych. Mam więc pytanie: Czy jeśli kluczyk z czipem, który zamyka pętlę indukcyjną...
Rozumiem, że chodzi o symulatory nie synchronizowane - jeśli tak, to użyjcie starego aparatu zapłonowego ze sprawnym czujnikiem - czy to Halla, czy to indukcyjnym...
Dzięki za zainteresowanie Na 6 stopni mam nacięcie na kole wiec z tym nie ma problemu u mnie (z resztą nie wiem czy na pewno na 6 ale podejrzewam, że na odpowiednią wartość do ustawiania skoro fabryka tak zrobiła). Na rozgrzanie silnika nie zwracałem uwagi, ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało- sterownik korygował zapłon. Dodam...
Halla nie ma, ale jest czujnik indukcyjny, oczywiście jeżeli rozmawiamy o C16NZ.
No dobra ale dlaczego ten prąd zmienny płynący w uzwojeniu pierwotnym nie indukuje wysokiego napięcia w uzwojeniu wtórnym ??- tak jak ma to miejsce w transformatorze ?? Czy dlatego że częstotliwość prądu jest za mała -czyli że zmienia się za wolno? Bo jak wiemy, aby powstało sem indukcyjne to musi nastąpić zmiana strumienia (czyli zmiana prądu) w czasie-...
Dotarło do ciebie, czym grozi przełączanie obciążenia indukcyjnego podczas pracy, czy niekoniecznie?
witam. mój kumpel jest mechanikiem i remontuje motory.trafił mu sie ostatnio Suzuki GT250. zrobił kapitalke silnika i mechanicznie było by wszystko oki ale niestety prz próbie odpalneia motoru okazało sie ze ma uszkodzony modół od zapłonu. dał mi go do naprawy lecz jest on cały zalany w jakiejs zywicy. wiec stwierdziłem ze nie ma sensu tego naprawiac...
w corsie b masz pętle indukcyjną od oryginalnego immobilisera przy stacyjce pod obudową tam przecinasz cienki czarny przewód i to załatwia sprawe
Witam Wózek widłowy z zamontowanym silnikiem mazdy 2.0. Zapłon bezstykowy,czujnik indukcyjny i moduł w aparacie cewka na zewnątrz. Czy cewka jest zasilana bezpośrednio po zapłonie czy przez jakąś rezystancję? Pytam ponieważ po zasileniu bezpośrednim padł moduł zapłonowy po ok. 3 godz. pracy?
Rozłączanie cewek w odpowiednim momencie przebiegu sinusoidy umożliwia triak, który To mnie zaskakuje. Albo ja czegoś nie rozumiem albo to założenie jest błędne. Do tej pory byłem przekonany, że w triaku możemy sterować tylko momentem jego załączenia. Triak wyzwolony będzie przewodził prąd tak długo jak długo nie spadnie on do zera. Jest to powód dla...
Mam kilka pytań odnośnie cewek występujących w iskrownikach w pojazdach PRLu. W jakim celu owija się kilkukrotnie zwojami kawałek materiału na wyprowadzeniu z cewki do instalacji motocykla? Zwoje zaczynają się od rdzenia, kolejno są nawijane aż do momentu zastosowania owego materiału, który kilkukrotnie zostaje owinięty zwojami i na końcu umieszcza...
Witam serdecznie, mam problem z gniazdem zapalniczki w audi a3 8p - jest w niej stałe napięcie, mimo wyłączonego zapłonu. Do gniazda chciałabym podłączyć transmiter oraz ładowarkę indukcyjną do telefonu. Da się to w jakiś sposób obejść, aby prąd w gniazdkach był jedynie przy włączonym zapłonie? I dodatkowe pytanie, czy byłoby bardzo niewskazanym ewentualne...
Tak jest tam czujnik zbliżeniowy indukcyjny, mocowany na regulowanym wsporniku (prawo - lewo przyśpiesza lub opóżnia kąt zapłonu i jest on różny w zależności od typu zastosowanego gaźnika AISAN, WEBER, FOS). Ważne jest również ustawienie wysokości tego czujnika wzg. znaków na kole ( są 3) i mają to być odległości 0.4 do 1 mm( mniejsze odległości spowodują...
Witam. W załączniku podaje schemat modułu zapłonowego do motoru (Aprillia Pegaso 125) i wydaje się że wszystko ładnie pięknie ale jednak nie do końca. Mianowicie na testach "na sucho" czyli gdy świeca nie jest wkręcona to iskra jest, no może nie jest jakaś super zabójcza ale niebieska iskra jak najbardziej się pojawia podczas kręcenia rozrusznikiem....
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
"Zapłon elektroniczny typu D - produkt firmy Vape, dostępny jako układ współpracujący z fabrycznym alternatorem lub też z w postaci nowego generatora prądotwórczego z magnesami trwałymi. W obu przypadkach jest to zapłon oparty na czujniku magneto-indukcyjnym z tym, że w drugim wypadku może działać bez akumulatora - zapłon CDI. Montowany w późniejszych...
Witam. Chciałbym zaptyać o wyprowadzenia modułu zapłonowego GM takiego jak na załączonym obrazku : Oznaczenia od lewej to : P N I + C O O ile domyślam się że P N to wejścia czujnika indukcyjnego, + to za silanie o tyle nie wiem jak rozumiećI: I C O ?? Drugie moje pytanie. Czy dało by się taki modułem sterować z poziomów TTL ? Zważywszy na to że zapłon...
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
Witam Panowie autko to Vectra A 1,6 C16NZ z typową usterka brak iskry. Po przekręceniu zapłonu po pewnym czasie grzała się cewka zapłonowa, nic tylko moduł dostał przebicia i podaje masę cały czas na cewkę. Po wymianie modułu na pierwszy rzut oka niby ok bo masy sterującej na cewce nie ma, próba odpalenia i zonk :( Napięcie na cewce jest jak i na module...
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
-A może zapłonąć z powodu słabego połączenia N z przewodu 5x2,5 zasilającego pięć i płytę. Nie strasz ludzi - forum nie jest od straszenia. Napewno nie zapłonie z takiego powodu. z powodu słabego połączenia N To trzeba to dobrze zrobić. Dlatego musi to zrobić fachowiec - z doświadczeniem. Rozrysowałem sobie połączenie i faktycznie gdyby w puszce od...
witam a co myślićie o tych czujnikach indukcyjnych z linku co podałem wyżej. Impuls ma być włąsnie kształtowny w module 2. Czy te czujniki dały by rade przecież w układzie wyzwalającym nie musi płynąć duży prąd. Proszę o odpowiedź. P.S a z tym impulsem to mi chodzi żeby poprostu w pewnym momencie na wyjsciu modułu 2 było zwierane do masy. Ponieważ moduł...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Zachęcony postami kolegi Volksturm (na innym forum) postanowiłem wykonać zapłon CDI. Wcześniej wydawało mi się to karkołomnym zadaniem, gdyż przerażało mnie skomplikowanie elektroniki potrzebnej do obsługi ww typu zapłonu. Volksturm podał sposób, który trafił w moje oczekiwania - prosty, tani, łatwy w wykonaniu. Skoczyłem więc na giełdę elektroniczna,...
Jakoś trzeba ten czujnik zastąpić... niektóre konstrukcje korzystają z czujników optycznych, inne indukcyjnych/Halla. Natomiast nie bardzo wiem co miałeś na myśli, pisząc "nie ma czujnika kiedy wejść na obroty" :/ O obrotach decyduje przepustnica i gaźnik. Układ zapłonowy nie steruje obrotami silnika.
Kontrolka pulsuje Dodano po 7 W aparacie zapłonowym jest cewka z pierścieniami indukcyjnymi. Pełni to rolę czujnika położenia cylindra. Czy to prawda, że odległość pomiędzy bolcami impulsatora na każdym cylindrze powinna być inna? Dodano po 28 Nikt nie pomoże więcej?
no cóż...natknąłęm się na fajne opinie na tym forum...niestety o mnie,ale przy okazji jako "ludzik" pozwole sobie coś wyjaśnić... : 1.ludziku nitroluki ja nie sprzedaję części do solarium w ilościach hurtowych-a to ,że kiedyś wystawilem na allegro parę żeczy nie oznacza ,że robię to ciągle. 2.jeżeli chodzi o obliczanie poboru mocy przez uklad zapłonowy...
Cześć, może inaczej zamiast tych wpisów o teoriach spiskowych, powiedz tak:nie miałem do czynienia z tymi źródłami światła i proszę o pomoc. Ten typ lamp jest od bardzo dawna, żadna to nowość ale nie stosowana w gospodarstwach domowych. -- Do działania lampy metalohalogenkowej potrzebny jest specjalny układ zapłonowy. Lampy te świecą światłem białym,...
Ten statecznik, który podałem nie ma zapłonnika... Stateczniki indukcyjne nie mają zapłonników. Zapłonnik masz zintegrowany z lampą (w Twoim przypadku). Zmierz omomierzem statecznik (zakres 200 Ω lub zbliżony) i podaj wynik.
przepraszam za błąd to nie hall jeśli się nie myle to czujnik indukcyjny
DI w Saabie ma zasadnicze zmiany w porównaniu z zapłonem indukcyjnym, więc nie można ich przyrównywać. W Saabie wyeliminowano przewody zapłonowe (wysokooporowe), wszystkie świece są na stałe podpięte pod transformator (brak rozdzielacza iskry), istotny jest również proces jonizacji mieszanki w cylindrze (jonizacja jest jak dla mnie tajemnicą producenta)....
jestem tego samego zdania ze to "falszywe" powietrze Latwo sprawdzic za pomocą hamulca o ile posiadasz serwo ( sądze ze raczej posiadasz :D ) co do sondy to ja akuracik robilem przy tym troszke (praca dyplomowa) i zrezygnowalem z sond indukcyjnych na rzecz sondy pojemnosciowej a co do wypadania zaplonow to proponuje zrobic tak : malutki uniwibrator...
Witam. Potrzebuje wszelkich informacji na w/w temat. Linki, schematy, info - kazda informacja mile widziana. Chodzi mi o moduly indukcyjne (takie jak montowane w kosiarkach spalinowych). Ogolne zasady znampotrzebuje blizszych szczegolow.....
Silnik 2,2kW / 700rpm 3fazy . Prąd hamowania 220V przez diodę. Efekt hamowania OK. mam problem z paleniem łuku na stykach. Może ktos przewalczył ten problem??? Pozdrowienia. Podobny problem występuje w starszych układach zapłonowych silników benzynowych, gdy uszkodzi się kondensator na przerywaczu (prąd jednokierunkowy, obciążenie indukcyjne). Załóż...
Stosowanie elektronicznych modułów zapłonowym ma na celu wyeliminowanie kłopotliwego, niedoskonałego i awaryjnego przerywacza zastępując go elementem bezstykowym (czujnikiem indukcyjnym lub hallotronem). Chyba modułu do przerywacza nie znajdziesz, jak ktoś się bardzo uprze można modul przystosować do pracy z przerywaczem, tylko po co?
Może obciążenie indukcyjne cewki ma wpływ na stałość napięcia zasilającego generator 555. Sprawdź kondensatory blokujące zasilanie. Bez schematu trudno konkretniej radzić.
myślę zo to chodzi o czujnik indukcyjny który jest przeważnie montowany obok koła pasowego na którym jest magnes w taki sposób przekazywane są impulsy do jednostki sterującej informujące o obrotach wału korbowego a przy włączonym zapłonie może oznaczać ze nalezy odczytywac ten kod własnie w takiej pozycji kluczyka nie jestem na 100% pewny ale z analogi...
powiedz jakie sa objawy, moduly okazuja swoja wade w widoczny sposob. Napisz jak zachowuje się silnik - opisz cos blizej Opel Vectra A, SILNIK 1.6 c16nz - w czasie jazdy silnik kilka razy przerywał ale tylko na chwilkę, nie zgasł i można było jechać dalej. Postawiłem samochód i na następny dzień już nie odpaliłem. Było brak iskry z cewki. Cewka jest...
proponuje rozwiązanie typowe tak jak sie to robi w samochodach czyli czujnik indukcyjny polozenia walu korbowego ilosc zębów na kole to juz zalezy od tego jak sobie bedziesz wyliczal w programie procesora punkt zaplonu jesli mamy na mysli typowy silnik 4 suwowy 4 cylindrowy to mozesz dac 3 zeby naprzyklad 2 co 180 stopni w punktach GMP ( gorny martwy...
no i jak tam panie PIOTER2k? dziala? ...co ja dziś miałem przeboje z tym autem to poezja :// a wiec tak wymieniłem kopułkę i palec za jednym razem - wyszło 56zł no ale cóż. założyliśmy i nic - nie ma iskry na kopułce nadal. :/ już wtedy sie wkurzyłem. kabel od cewki od kopułki miał iskre, ale jak podłączyliśmy ją to nie dawała :/ na tym kablu od cewki...
Szukam schematu sond indukcyjnych (pojemnościowych) podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
Szukam schematu sond indukcyjnych (pojemnościowych) podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
Szukam schematu sond indukcyjnych lub pojemnościowych podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
Szukam schematu sond indukcyjnych lub pojemnościowych podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
Szukam schematu sond indukcyjnych lub pojemnościowych podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
Ale ja napisałem iż elimiujemy rozdzielacz z układu ;) Z czego można taki MAP zaadoptować ? Pozostaje tez kolejna kwestia rozrządu, kóry w przypadku tego silnika składa się z kół zębatych i biorąc pod uwage leciwość i zużycie mogą też wytępowac pewne "luzy" na kołach. Czy to nie będzie miało wpływu na prawidłowe działanie zapłonu? p.s. Przepraszam za...
viper555 przecież cewka indukcyjna w aparacie zapłonowym jest zamontowana tak że jest nieruchoma.
Ktos może dociekał jak ona działa?Wydaje mi się że napięcie zasilania jest podnoszone w przetwornicy indukcyjnej (ten czarny transformator po prawej stronie),nastepnie gromadzone w kondensatorze (ten niebieski prostopadłościan),i z tego napięcia dopiero są zasilane cewki.Dobrze kombinuję?
moduł zapłonowy ok 130zł czujnik indukcyjny ok 130zł razem 260zł a za 60zł znalazłem uzywany sprawny aparat zapłonowy wiec mi sie nie opłaca wymieniac tych częsci!! pozostaje jeszcze oś takiego jak czujnik połozenia wału korbowego albo komp bo mam mały podciek pod przednią szybą i jak solidnie pada siaczy sie delikatnie do srodka i mozliwe ze zalało...
Cewka WN jest ok, podobnie jak pozostałe elementy. Sprawdziłem indukcyjny czujnik prędkości (miał 840Ω). Nie wiem tylko jak sprawdzić moduł zapłonowy, któy w tej chwili jest głównym podejrzanym. Pomożecie ?
Jeżeli chcesz mieć układ zapłonowy bezstykowy to przede wszystkim powinieneś zacząć od zbudowania czujnika położenia wału. Można zastosować wiele rozwiązań jednak w technice amatorskiej najbardziej rozpowszechnione są dwa typy, indukcyjny albo optyczny. Ten drugi jest trudniejszy do wykonania i ja bym proponował indukcyjny. Kiedyś robiłem takie coś...
Przyczepiłbym się tylko do Pulse generator ( na schemacie w prawym dolnym rogu ) i nie wiem jak jest zbudowany czy optyczny ; indukcyjny lub halla , ale rozbierz go ; wyczyść , sprawdź przewody 4 szt. od niego do CDI , pomierz ewentualnie obejrzyj wszystko łącznie z wtyczkami ( gdybyś rozcinał przewodu to nie zamień miejscami początku i końca np. cewki...
Schematu nie mam. A więc jakie były by do tego celu lepsze?? A może kolega zdradzi tajemnicę jakiż to moduł zamierza konstruować? Kondensatorowy, tranzystorowy, tyrystorowy, z wyzwalaniem platynkami, hallotronem, czujnikiem indukcyjnym, czy może jeszcze jakiś inny?
Wykonalne jest, ale nie jest proste. Tzn. w zasadzie jest w miarę proste z technicznego punktu widzenia, ale wymaga trochę wiedzy, zarówno o elektronice jak i o silnikach spalinowych. Dodatkowo, w warunkach amatorskich nie ma praktycznie możliwosci zdejmowania charakterystyk silnika i dobór mapy trzeba by wykonać trochę "na czuja", metodą prób i błędów....
Podpinam do Simsona elektronika. Tam jest czujnik Halla. Oryginalna wersja tego modułu zapłonowego jest taka sama, jedynie różni się tyrystorem i diodami. Złożyłem wg. schematu i nic. Którego schematu - bo ten z pierwszej strony wątku jest do motocykli z indukcyjnym czujnikiem. Co do hallotronu to zwróć uwagę że posiada zaciski na które podać trzeba...
Może się mylę, ale chyba będzie potrzebny magnesik na wale i do kompletu czujnik Halla, najlepiej z wyjściem TTL - w TME cos dopasujesz. Pytanie czy nie prościej wziąść informacje z układu zapłonowoego? Tam już coś takiego powinno być.
wyprzedzenie zapłonu to sobie odpuszczę z tym modułem bo zapewne jest to realizowane przez ecu sygnałem cyfrowym albo cholera wie czym, Nie, zwyczajnie poprzez regulację napięcia. Jeśli chcesz mieć zapłon bezstykowy to polecam moduł z czujnikiem z łady Samary np, ewentualnie nanoplexa z czujnikiem indukcyjnym z CC/126p - wada nisko odcina obroty ponoć....
Już mam jasność i w podziekowaniu za Wasze zaangażowanie opiszę jak to chcę zrobić tzn. zapłon do silnika z wymontowanym komputerem. Silnik ma iśc na stałych obrotach i stałym obciążeniu, nie ma przerywacza, rozdzielacza ani aparatu zapłonowego. Z przodu silnika w miejsce koła pasowego zamontuję tarcze stalową fi 180. Po dwóch stronach tarczy dam dwa...
Na dołączonym schemacie pomiaru zaznaczyłem że jeden koniec cewki jest na masie. To na twoim schemacie "od czapy" mającym się nijak do realnego układu u autora wątku. Rzeczywiście pojemnościowe... indukcyjne by było, gdybym drugi koniec dał do masy układu, Dokładnie tak - to jest sprzężenie pojemnościowe, zresztą indukcyjnie niewiele byś tą metodą...
Dokonałem pewnego testu wykorzystując mój własnoręcznie zrobiony stroboskop, opisany na stronie: Wykręciłem świecę, zdjąłem fajkę, założyłem cewkę i spróbowałem sprawdzić działanie stroboskopu przy przewodzie wiszącym w powietrzu - w rezultacie nie było żadnej reakcji, LEDy nie świeciły. Zbliżając przewód WN do części metalowych diody LED świeciły tylko...
Ale co mam sprawdzić? znów pod komputer podpinać? Wiesz ile było pisane na temat sprawdzania fazowo-indukcyjnych czujników wałka rozrządu? Nie chce ci się czytać, czy jak? Fajniusio też by było abyś napisał co za vectra. W tym modelu, w zależności od roku modelowego czujnik wału może być hallotronowy jak i fazowo-indukcyjny.
Napięcie jest na 12V. Takie też chciałbym uzyskać. Całkiem możliwe, że cewka czarna jest od zapłonu. W takim układzie ta druga była by od świateł i ładowania akumulatora. Zależy mi na możliwie najwyższym dodatkowym amperażu do dyspozycji. Jeśli zwiększyć liczbę zwojów, tak jak napisałeś to jak zrobić aby światła i akumulator dostawały swoje prawidłowe...
Ok, dowiedziałem się jak wygląda ten aparat. W środku jest system podobny do tego z favorit, czyli cewka indukcyjna, tylko, że w BMW ona ma 1000ohm a w favorit >3000ohm. Trzeba poszukać w takim razie odpowiedniego modułu, może coś podpowiecie?
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Są jeszcze Digiplexy z fiatów na czujniku indukcyjnym ale pewnie trzeba by oszukiwać z ilością cylindrów......
Mógłbyś powiedzieć gdzie widziałeś za 40 zł? Przejdź sie do najblizszej hurtowni elektrotechnicznej, a tu masz ceny producenta: Ja za mniej niż 130 nie widziałem Za 130zł to kupisz układ zapłonowy + statecznik. Stateczniki indukcyjne bywają na Allegro od 50zł.
Tam były halla i indukcyjne. Więc musisz wiedzieć, od którego to jest systemu. Skoro masz numery na module, to wklep je w google i szukaj.
Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu). Z tego co ja widzę to ten do Boatin, keewat, sachs, cpi etc ma jako jedyny 2 wejścia impulsatora a sam impulsator jak oglądam na google ma dokładnie takie kolory kabli jak mój w moto (xt125 2005r). Próbowałem...
A można nawinąć bezpośrednio na przewodzie do świecy? Przewód gorący można owinąć na przewodzie WN, a masę miernika do masy silnika. Jest jedno ale; w razie uszkodzenia izolacji i przeskoku iskry na wejście miernika najprawdopodobniej zostanie on uszkodzony(zależy od miernika i jego budowy). Dlatego bezpieczniejsze jest sprzężenie indukcyjne poprzez...
witam ponownie mam go i ja ... jestem posiadaczem mikrometru; a ostateczna decyzja padła na YATO YT-72300 z przedziałką 0.01 do 25mm; SUPER MIKROMETR POLECAM KAZDEMU BARDZO DOKŁADNY! za nim przystąpiłem do pomiaru drutu uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej sprawdziłem go na drucie nawojowym 0.4 od "ELTEGO" jaki nabyłem w swoim czasie do przewinięcia...
Kazdy bosch do indukcyjnego aparatu podejdzie. I Polonez, Fiat 125p z zapasów. 035 906 083, 191 905 351 A, 191 905 351 B, 191 905 351 C, 211 905 351, 211 905 351 A, 211 905 351 D, 211 905 351 E, 35 906 083, 0 227 100 137, 0 227 100 142
Szukam schematu zapłonu sterowanego czujnikiem halla. Chcę go zastosować w suzuki gs550( 4 cylindry, 2 cewki dwuiskrowe, kąt wyprzedzenia zapłonu rgulowany mechanicznie). W orginale są dwa czujniki indukcyjne i wirujący magnes. Pomocy!!! :(
Jak w tym stroboskopie na LED-ach podłączyć sie do cewki zapłonowej? Indukcyjnie do wysokiego napięcia czy "normalnie"(galwanicznie) do niskiego napięcia zasilającego cewkę?
Miałem kiedyś podobny problem, KANGOO 1,4 z 1998r. Na serwisie nie stwierdzono żadnych kodów, wszytko OK. Na próbę wymieniono czujnik indukcyjny położenia koła zamachowego, problem nie powrócił. Ale czy u Ciebie to samo ???? Pozdrawiam Maciek_M
Cięcie kabla od zapłonu to dla zlodzieja gratka. Łatwo podłączyć obejście przy cewce. Ja tnę przewód od czujników: hala lub indukcyjnego np.: przy sterowniku, łaczę do nich dwa kable i ciągnę "niewidoczną" drogą do wnętrza, a tam daję ukryty włącznik (lub inny załącznik). Dodano po 43 I poprostu brak iskry czy to na benzynce, czy to na gazie.
panie Stanisławie porównywałem mój układzik ze zwykłą lampą stroboskopową (fabryczna xenon 1) i wskazania dla zapłonu iskrowego są takie same więc opóźnienie układu możemy pominąć; jak sobie wyobrażam (proszę skorygować jeżeli coś nie tak mówie) to taka lampa do diesla fizycznie jest taka sama jak ta do benzyny tyle że zamiast sondy indukcyjnej ma sonde...
wielkie dzięki za schemat bardzo mi pomogłeś mam tylko jedno pytanie zauważyłem że układ jest sterowany przez tarcze impulsową ,ile musi być nacięć na tarczy aby układ działał prawidłowo? czy można to zastąpić czujnikiem indukcyjnym? Znalazłem jeszcze inny schemat czy możnaby zamiast tyrystora z kondensatorem zastosować tranzystor mocy i zamiast 200V...
a mnie osobiscie zastanawia to ze modul wspolpracuje z przerywaczem a nie z czujnikiem indukcyjnym jak w polonezie, wiem ze ten modul dobrze sie spisuje w jawach ale dorabia sie czujnik w miejsce przerywaczy
Witam, Planuję założyć do swojego auta wariator kąta wyprzedzenia zapłonu, żeby zoptymalizować nieco pracę na LPG. Fabryczne urządzenia niestety są dość drogie (350-450PLN) i ograniczone funkcjonalnie (brak możliwości wgrywania map zapłonu). Najbardziej spodobał mi się egzemplarz z [url=]tego miejsca, ale nie mogę się z nimi skontaktować. Być może macie...
W sumie to chcę zbadać tylko, czy nie gubi zapłonu. Wymyśliłem sobie tak, że jak zapłon jest to widzę jakiś przebieg, jak następuje wypadnięcie zapłonu to widzę zakłócenie/zanik przebiegu na oscyloskopie i mogę stwierdzić, że to to np. cewka nawala. Jestem zdany tutaj na Was, jeśli nie indukcyjna to jak się wpiąć ? Jak się odepnie kabel WN to wtedy...
dziś kupiłem nowy czujnik indukcyjny po niedzieli wymienie i zobaczymy
Ileż to razy widziałem że nazwe producenta stosuje się do nazywania części, choć by BENDIX. Zjawisko Halla od nazwiska Hall, może czujniki indukcyjne to też jego wynalazek?.
hmm, nie wiem jak tam wygląda zasilanie modułu, czy ma swoją cewkę zasilającą, czy jest zasilany z akumulatora ?. W pierwszym przypadku trzeba zbudować CDI, w drugim można się pobawić np modułem z poloneza, kadeta, uno (auto z czujnikiem indukcyjnym w aparacie, nie z halla)
podstawa to przy zmianie modułu w aparacie posmarować moduł pastą lub silikonem do tranzystorów! sprawdzić też trzeba każdy kabelek który prowadzony jest z aparatu do cewki zapłonowej i kostki bo nie zawsze kabelek cały z wierzchu przewodzi tym bardziej po rozgrzaniu gdy są miękkie najlepiej mocno pociągnąć za końce no i podpiąć multimetr do cewki indukcyjnej...
Zacznij od czujnika prędkości obrotowej (zwykły indukcyjny)
Wydaje mi się że wiem już który to czujnik faktycznie dostęp kiepski. Nie bardzo umiem też rozłączyć wtyk tego czujnika żeby go sprawdzić z tego co się doczytałem ma mieć około 900om bo to czujnik indukcyjny a jak się rozgrzeje to może nawet przerwy dostawać i dla tego samochód nie zapala , tak ze poczekam trochę na odwilż i postaram się sprawdzić jak...
Witam Dało by radę pod ten układ : podpiąć jakiś czujnik halla lub magneto-indukcyjny?, po prostu żeby wyeliminować przerywacz. Jeśli tak to który z czujników byłby lepszy do tego modułu i ewentualnie jakby ten moduł nie pasował to co trzeba by było zmienić.?
Czy uszkodzi się transoptor czy 78L05 to będę wzywany do maszyny celem jej reaktywacji. Jeśli nastąpi uszkodzenie 78L05 i jednocześnie Attiny13 to firma zainwestuje (Atiny13) 1,99 + (7805) 0,49zł = 2,48 zł. Attinny13 steruje przekaźnikami SSD więc im krzywdy nie zrobi;). Jeśli będę tak asekuracyjny na co zwracasz baczną uwagę to: - do wbicia gwoździa...
Witam. W ostatnim czasie zajmuję się modułem zapłonowym do mojego poczciwego fiata 125p. Juz od dawna chciałem zrobić układ, który umożliwi mi sterowanie zapłonem w funkcji obrotów wału oraz podciśnienia w układzie dolotowym. Założenia jakie postawiłem były dość proste: - wyeliminować przerywacz mechaniczny; - wyeliminować rozdzielacz wysokiego napięcia...
Kolega chyba jest mocno odporny na zmiany - lampy zapalane indukcyjne powoli wypieraja tradycyjne swietlowki z elektrodami . Zapewne autor wątku ma tam zwykłe dwupinowe świetlówki PL-T a nie high-tech wynalazki z twojego postu (lampy indukcyjne). Problem z tymi dwupinowymi jest taki że konwencjonalna PL-T ma skrętki i starter (neonówkę z bimetalem)...
I po co te pomiary? Jedna wielka bzdura. Mierzysz elementy indukcyjne i półprzewodnikowe i wyprowadzenia, które mają wewnętrzne połączenia. Do tego nie wiesz, do czego które wyprowadzenie służy. Zacznij od schematu motocykla i rzetelnych, i sensownych pomiarów. I użyj funkcji [SZUKAJ], bo sprawa omawiana na forum.
Ja jak najbardziej pisze o alternatorze i wpływie pola magnetycznego na prace czujnika indukcyjnego. Producent zaleca konkretne podpięcie tych przewodów na szczotkotrzymaczu tak by pole magnetyczne miało odpowiedni biegun na wirniku. Wiadomo, że dla samego alternatora nie ma to znaczenie ale nie o tym tu mowa. Pomyślałem że w tym przypadku pole magnetyczne...
A jak autor tego opracowania przewidział zasilanie? Schemat zasilacza pewnie podał, wartości napięć pewnie też. Neonówki typowo mają napięcie zapłonu ok. 80-100V, rozumiesz w ogóle po co tam jest ta neonówka i jak powinien działać ten układ?
Witam! wszystkich.... Mam mianowicie niezły zgryz nabyłem skuterek wodny seadoo 400 rocznik 98 silnik rotaxa ,uszkodzone było wiele cześć mechanicznych od śruby napędowej (luz miedzy śrubą a prądownicą) można powiedzieć że zakupiłem trupa, ale mechaniczne rzeczy naprawiłem ,silniczek po szlifie nowe tłoki pierścionki itd. nie będę się rozpisywał suma...
Podłączyłem czujnik indukcyjny od fiata, bezpośrednio pod piny 16,43 ECU. Wyzwalam impulsowo, dotykając rdzeniem czujnika do masy karoserii pojazdu, i wyzwala mi PK pompy paliwa, wtryski oraz zapłon. Dziękuję, za zainteresowanie tematem, szczególnie koledze (at)Piotr520 . Temat uważam za rozwiązany.
Problem rozwiązany - leżał on po stronie czujnika indukcyjnego, a dokładnie coś nie stykało na wtyczce łączącej czujnik z modułem. Po doginałem styki i teraz jest już ok, samochód odpala. Wszystkim dziękuje za rady ;)
Ten test działania za pomocą ręki to taka sztuczka. Jest to zastąpienie rezystora oporem skóry. Poszukaj w necie są tam pokazane sposoby sprawdzenia. Jeżeli dioda jest sprawna powinno pokazać Ci wartość spadku napięcia na diodzie około 500 mV w kierunku przewodzenia, a zaporowym nieskończoność. Dla germanu trochę mniej. Zasada jest taka mierzysz diodę...
Czujnik położenia wału korbowego, to czujnik indukcyjny, a nie halla. Najczęściej w maluchu przełamywał się kabel idący od gniazda czujnika do modułu nanoplex
Witam, mam problem z seatem leonem 2 z 2007r, silnik 1.6 MPI. Nagle auto przestało odpalać. Na wyświetlaczu pojawił się napis SAFE. Błędy jakie odczytano z immo to 01176 stały. Bloki pomiarowe immo wyglądają następująco: 1.1-Nie, 1.2-Tak, 1.3-Nie, 1.4-2, 2.1-Nie, 2.2-Nie, 2.3-Nie, 2.4-6. Auto nie może odczytać kluczy mam dwa klucze i na żadnym nie odpala....
Witam Próbuje zbudować układ zapłonowy do silnika 4 t z lat 60-tych na bazie modułu PROG CDI .Przy zastosowaniu czujnika indukcyjnego urządzenie działa ale wystąpił pewien problem. Mianowicie przy prędkościach obrotowych poniżej 1500 obr/min żaden z czujników jakie testowałem nie jest wstanie wytworzyć sygnału o napięciu 2 v[moduł maże pracować od 2...