Mowisz o tym ze dodatkowo moge wykorzystac np to zeby z zapalnicznik podczas jazdy go ladowac? Dobrze rozumiem? Nic sie nie stanie z instalacja w samochodzie jezeli radio dostanie prad z drugie aku na postoju?
Bez Aku nie włączysz drugie pytanie to niestety do wróżki :-) trzecie po przeróbkach pewnie tak ale ups do włączenia potrzebuje zasilania 230VAC
Przełożyłem piny teraz radio się wyłącza lecz brak pamięci. Coś nie tak z tą instalacją, trzeba to sprawdzić. Radio powinno otrzymywać dwa zasilania, jedno bezpośrednio z akumulatora, a drugie zasilanie po stacyjce (rozłączalne). Trzeba to sprawdzić. Czy radio jest podłączone bezpośrednio do instalacji samochodowej, czy może przez jakąś przejściówkę...
Zadziała w ten sposób. Jedno wyprowadzenie połączyć z masą, drugie na przewody żółty i biały oryginalnej instalacji. Problem w tym, że ładowanie akumulatora będzie dużo słabsze niż na oryginalnym alternatorze. Prąd ładowania pojawi się dopiero po osiągnięciu napięcia stabilizacji obwodu świateł.
Witam Koledzy, elektryk podłączył mi dodatkowy akumulator na pace busa, cel malo istotny, ogolnie instalacja wyglada nastepujaco: wyjscie z alternatora- bezpiecznik midi 50-przekaznik ( sygnal po zaplonie) -akumulator- masa do karuserii. I tutaj mam 2 pytania : czy tej instalacji nic nie brakuje? A drugie to czy alternator jest w stanie przeladowac...
Wygląda jednak na oryginalną część instalacji. Pierwsze co to zarób nową końcówkę. Po drugie odkręć to drugie oczko i wyczyść to wszystko porządnie. Potem pomiar poboru prądu.
Jaki skuter? To ważne, ponieważ musimy wiedzieć czy fabrycznie światła są z alternatora, czy światła są z akumulatora który jest obecnym trendem. Jeżeli fabryczna instalacja ma światła z akumulatora, to przy wymianie statora mogłeś popełnić błąd wymiany go na taki, gdzie światła są zasilane z alternatora (silnika). Po drugie możliwy niesprawny regulator,...
Nie wiem tylko, skąd w fabrykach biorą akumulatory na tzw. pierwszy montaż, bo tylko one wytrzymują nawet 5-6 lat, Te sklepowe padają zaraz po gwarancji, miałem chyba z 6 i wszystkie tak padły, niezależnie od producenta. Nowe samochody to także nowa instalacja elektryczna i podzespoły itd. Gdyby przy wymianie akumulatora wymienić wszystko z elektryki...
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
Niestety, każde użycie skraca czas użytkowania. Wyższe napięcie powoduje mniejsze prądy - kłania sie prawo Ohma. Dlatego tez nowe auta mają instalacja 48V do części hybrydowej - koszt to jedno, a przekroje przewodów i ich masa to drugie.
Po pierwsze to popraw ortografię i stylistykę, bo słabo się czyta takie posty. Po drugie to mi to wygląda na uaktywnienie się nieużywanego odcięcia po wymianie akumulatora. Zdejmij plastiki pod kierownicą i poszukaj obcych instalacji.
Oczywiście ale zależy mi na tym żeby był router tylko do alarmu najlepiej nawet nie udostepniał wifi i idealnie by było gdyby go zmieścić w skrzynce z płytą główną alarmu. Po pierwesze był by w ten sposób chroniony a po drugie w razie braku prądu będzie zasilany z akumulatora alarmowego. Co to za alarm? W przypadku Satela spójrz na GSM-X.
Vodliczka żeby nie było. Budowa tej instalacji pokazałem na tym forum. Ty tylko podjudzasz. Ale I tak przegrasz ten zakład z „tymi po pincet” Tak mam oscyloskop leciwy, ale jary. Jeżeli ktoś chce sobie popatrzeć, co w jego instalacji rozwala akumulatory to proszę bardzo. Reszte opisałem post wyżej dlaczego tak sie dzieje. Dlaczego rozwaliło...
Po pierwsze zimniejsza będzie zasilała ci magistralę a po drugie na dole masz zimniej w pomieszczeniu i od połogi i straty będą większe.
z kluczyka też nie da się auta otworzyć nie używany organ zanika. Zardzewiał nieuzywany zamek. Spróbuj drugie drzwi lub bagażnik. Jesli umarł pilot przyczyn jest wiele, sama nic i tak nie zdziałasz. Od akumulatora do zgitej instalacji.
Masz 2 wyjścia, jedno do instalacji i ładowanie akumulatora a drugie do światła stopu. Zmierz napięcia.
Zamiast podać Ci gotowe rozwiązanie, pomyśl jakie napięcie jest w instalacji samochodowej, po drugie, skoro jest tutaj bezpiecznik, to raczej jest na zasilaniu i czymś się łączy, i po trzecie, masa samochodu, łączy się z masą radio i jednym z biegunów akumulatora. Już wiesz?
Z rozrusznika idą dwa grube kable (jak sądzę + i -) i idą na ten stycznik. Instalacja auta jest 12V ale do rozruchu dołącza się drugie akku i na rozrusznik idzie 24v.
Czy jeżeli będę miał sam zestaw panel+regulator+przetwornica bez aku, to czy takim czymś da się cokolwiek zasilić? To błąd kardynalny. W takiej instalacji, akumulator musi być. Po pierwsze dlatego, że wybierasz regulator, który wymaga akumulatora a po drugie, gdy jest mało słońca, nawet wtedy gdy nie ładujesz komórki ani nie korzystasz z oświetlenia...
Ładowanie nie przez przetwornicę tylko bezpośrednio z kontrolera turbiny. Ważne aby był to uniwersalny kontroler dostosowujący się do napięcia aku.tzw: 24/12. Po takim podłączeniu uzysk energii będzie zauważalnie większy, a co do przeładowania aku. to po pierwsze w kontrolerze turbiny jest zabezpieczenie a po drugie 200Ah to prawie 3kWh, tyle z małej...
Nie, nie, nie. Jedne i drugie wykazują taki sam poziom naładowania przy takim samym napięciu. Przecież to akumulatory ołowiowe. Podłączone pod jeden regulator będą jednakowo naładowane.
Tak, to wtrysk fazy ciekłej. Nie polecam ze względu na koszty i awaryjność. Minimalna nieszczelność wtryskiwaczy prowadzi po pierwsze do konieczności "dobijania" ciśnienia w instalacji na postoju, co powoduje rozładowanie akumulatora, a po drugie, gdy instalacja się uśpi i tak dochodzi do zapowietrzenia układu wtryskowego i/lub "zalania" silnika fazą...
Kolego lukasz530 - zupełnie odwrotnie i to chciałem podkreślić, bo to błędne rozumowanie rozpowszechniane przez... niemal wszystkich (kolega dr inż. też mi tę mądrość sprzedał, lecz się wycofał po 30 sekundach, gdy tylko podałem moje argumenty). Otóż załóżmy umowne 10Ah zużyte na rozruch silnika. Zaraz po rozruchu napięcie instalacji wzrasta do 14-14,5V,...
IMHO - nie wiadomo. Po pierwsze człon zwarciowy jest elektromagnetyczny i może mieć niższą czułość dla prądu stałego. Po drugie prąd zwarciowy instalacji samochodowej może nie wyłączyć członu zwarciowego. Podsumowując - nie warto.
Pierwsze co, to musisz sprawdzić szczelność instalacji podciśnieniowej. Drugie, sam gaszak na pompie. www.google.pl/search?q=mercedes+w124+gas... Na gorącym silniku, połącz na krótko z wyjściem podciśnienia z pompy. Silnik powinien zgasnąć. Jak zrobisz to, będziemy...
Czy masz sprawny akumulator i jaki? Po drugie czy masz światła zasilane z akumulatora czy z cewek.
no to albo uszkodzone cos w radiu albo nie masz podłączonej logiki zapłonu czyli plusa po stacyjce ale stawiam na to drugie pzdr
kromnie to należało by posiadać... Można i tak. Jednak bardzo podobna instalacja u znajomych ma osiem punktów oświetlenia po 3W. Do zasilania służy akumulator 36Ah. Układ ładowania to panel solarny 80W i tani regulator ładowania 20A. Koszty zdecydowanie mniejsze, a działa niezawodnie od kilku lat. Układ był zaprojektowany "na chwilę" z planami rozbudowy,...
PO PIERWSZE nikt nie sprzedaje sprawnych kolektorów w ogóle. Po drugie każda instalacja ma mieć zabezpieczenie na wypadek braku 220V, najprościej podpowiem wam to zamontować pompke 12v Z WEBASTA i niech ona gania czynnik i zasilana jest z akumulatora a akumulator z zasilacza i problem rozwiązany na zawsze.
LiFePO4 to bardzo dobry kierunek w temacie aku do off-grida, ale niestety kosztowny... 2000-4000 cykli pracy to już rozsądna żywotność, nieporównywalna z kwasiakami. Sam mam małego off-grida 24v 120Ah na aku AGM z ładowaniem z paneli + turbina wiatrowa i niestety muszę Cię zmartwić. W oparciu o te OZE nie zbudujesz w pełni autonomicznego źródła zasilania...
Tak są te przewody do zasilania i sygnałowe prawdopodobnie właśnie od subwoofera ten czarny przewód RJ45 zazwyczaj służy do zdalnej regulacji wzmacniacza. Pytanie czy masz oryginalne radio czy ktoś już wstawił inne? Trzeba by zlokalizować drugie końce przewodów i zobaczyć pod co są podłączone. Niebieski może być przykręcony do jakiejś śruby w bagażniku,...
Myślałem, że w ten sposób mógłbym podciągnąć trochę ich kondycję i spróbować je również dodać do całego zestawu, Można. Bardziej zaszkodzić im już nie powinno. Ja kiedyś miałem w ręku manual producenta AGM w którym była opisana też procedura uzupełniania elektrolitu w ich aku w celu regeneracji aku (aku były przystosowane do tego). Oczywiście, zapas...
Czy aku są nowe czy nie, to nie ma znaczenia. Oczywiście instalacja nie będzie miała sensu, jeżeli któryś z akumulatorów będzie padliną... ;) Uwagi do rysunku: - masy musisz puścić osobnym kablem, inaczej będziesz miał cały czas napięcie na żelowym niższe niż na głównym, -bezpieczniki stosujesz, żeby nie spalić sobie samochodu w razie zwarcia. Popatrz...
Mam światła w aucie które na zgaszonym aucie świecą słabiej Jesli jest to zauwazalne, to masz problem z instalacja lub akumulatorem. Zadna "lata" z przetwornica nic tu nie pomoze. Moze tylko definitywnie wykonczyc aku. Po drugie, po co swiatla na wylaczonym silniku? Potrzebne sa tylko pozycyjne. Wlaczanie reszty, to zabojstwo akumulatora. Doprowadz...
Znaczy się nie mierzyłem amperów lecz napisałem o 0.5 ponieważ tak jest napisane w charakterystyce panelu ze to jest max prąd. A ten kontroler PWM nie pokazuje napięcia i prądu panelu oraz akumulatora? Moze to nie jest zbyt dokładny pomiar ale zawsze coś powinno być. Czy to jest prąd w punkcie mocy maksymalnej (Imp) czy prąd zwarciowy/obwodu zamkniętego...
Odpowiadając na wątpliwości. Kampera nie ma jeszcze. Na razie jest projekt przeróbki ducato na niego stąd poszukuje różnych informacji jak zrobić to bezpiecznie. Zlecić fachowcowi, który da gwarancję, zapewni wiedzę, praktykę wykonania i weźmie odpowiedzialność za wykonaną pracę - NA PAPIERZE. Bo jak się cokolwiek stanie - nawet ktoś ci okno stłucze,...
"jedne potwierdza drugie" Czyli twoim zdaniem gniazdo pobiera prąd, czy może źle zrozumiałem? Tam jest światłowód czy zwykła instalacja?
Po pierwsze czy rozrusznik zastosowany jest odpowiedni? Mamy do czynienia z silnikiem wysokoprężnym. Po drugie jak przebiegają rozruchy silnika? Po trzecie jak wygląda sprawność akumulatora instalacji. Oraz co oznacza termin przepalania rozrusznika oraz czy stosowano odpowiednie parametry? Może problem leży nie w obszarze zagadnień technicznych?
Jedną zasadniczą wadą systemu off-grid jest moc szczytowa która nie dotyczy systemów on-grid. Doskonałym przykładem on-grid jest instalacja (at)michalPV ma instalację 1,6kWp I ta śmieszna instalacja ma moc szczytową 15KW tyle co moc przyłączeniowa budynku . Całą sprawę załatwia bilansowanie godzinowe międzyfazowe. Jak to działa na 5 minut włączam do...
Witam, Chciałem zrobić oświetlenie w piwnicy z wykorzystaniem akumulatora żelowego 12v + żarówki led 12v. Czy w przypadku akumulatora wystarczy, że umieszczę zwykły tradycyjny włącznik od instalacji 230v na jednym z biegunów akumulatora (jeżeli tak to czy na "+" czy "-" ?), czy oba bieguny muszą być rozłączane przy gaszeniu światła? Drugie pytanie dotyczy...
Nikt tu nie pisze o akumulatorach, to po pierwsze, a po drugie, doczytaj dokładnie o czym jest temat, na pewno nie o ograniczaniu produkcji. Pozdr
Zanim przejdziemy do meritum czyli rozłączania radia samochodowego w momencie nadawania, muszę mieć parę informacji. Mianowicie jaki jest typ radiotelefonu CB, ten siejący zakłócenia wzmacniacz to jakiś dodatkowy wzmacniacz mocy czy zakłócenia sieje sam radiotelefon. Zastanawiam się też czy aby przyczyną nie jest nieprawidłowa instalacja radiotelefonu...
Czy by taka bateria wytrzymała np całą noc? Chodzi mi o sezon letni Zanim zadasz takie pytanie, najpierw zrób sobie bilans energetyczny. Czyli spisz wszystkie odbiorniki i dokładnie policz ile energii musisz zgromadzić. Po drugie, z jaką "instalacją fotowoltaiczną" chcesz połączyć ten zestaw akumulatorów? Czym chcesz je ładować? Czyli po raz kolejny...
Witam serdecznie. Mój problem wgląda następująco. Mam instalację fotowoltaiczną o mocy 5,7 kWp. Energia wyprodukowana transportowana jest do akumulatorów (w sumie 21), ponieważ połączyłem 7 akumulatorów szeregowo w celu uzyskania napięcia 84 V(7x12 V) oraz 3 pętle w celu uzyskania pojemności 530 Ah (2x200+130). Akumulatory te podłączone zostają do ładowarki...
Przy planowaniu tak rozbudowanej instalacji musisz brać pod uwagę wiele czynników. Jednym z nich jest sprawność oraz straty, Na przykład przetwornica zależnie od jakości, "traci" minimum 10 proc. energii. Przy większych odbiornikach to już wartości istotne dla bilansu. Dlatego jeśli tylko jest taka możliwość, warto dążyć do zasilania niektórych urządzeń...
Ale czego ile? Jeśli chodzi o napięcie to zależnie od obciążenia. Ale przy podłączonym, sprawnym akumulatorze to w okolicy 7 V (na zaciskach akumulatora). W przypadku tego motocykla masz cewkę i prostownik więc nie ma potrzeby badania w innych miejscach instalacji. Na cewce występuje prąd przemienny, więc nieci inne traktowanie odczytów. Prostownik...
Po pierwsze - każdy przewód MUSI mieć osobny bezpiecznik - jeśli dasz jeden to będzie miał na tyle duży prąd zadziałania że przewód się skopci a bezpiecznik nie odłaczy. Po drugie - w takich instalacjach (profesjonalnie ) stosuje się odcięcie aku z bagaznika w momencie rozruchu - chyba że chcesz żeby aku od CA napędzał rozrusznik - o ile prąd 250A do...
Są to popularne regulatory "te niebieskie chińskie" Sprzedaj, wywal, zmień. One wg napisu mają MPPT ale raz że to kłamstwo, a dwa że lubią się zapalać oraz psuć, a przypominam że są podłączone do dosyć potężnych akumulatorów. Pytanie do Was: czy wymagane są w moim przypadku tego typu zabezpieczenia? A może jakieś zabezpieczenia po stronie DC? W Twoim...
Więc jeśli problemem jest ryzyko porażenia to to jest proste do rozwiązania. Nie wiem czy to jest prywatna instalacja czy w firmie ale jak to drugie to rozumiem, że pudło na akumulator będzie miało atesty jak dla urządzeń w "podwójnej izolacji". W razie wypadku prokurator sprawdzi te atesty i twoje uprawnienia do instalacji elektrycznych. Więc nie...
Po pierwsze bezpiecznik jest przykręcony do karoserii z prawej strony akumulatora po drugie posiada osobny 2-pinowy czujnik temperatury z lewej strony silnika. Jeżeli kontrolka długo świeci to albo uszkodzony czujnik albo uszkodzona instalacja czujnika/ przewód niebieski z białym paskiem/.P
Jedno uzwojenie (z diodą) służy do ładowania akumulatora a drugie do zasilania oświetlenia Układ zapłonowy jest całkowicie niezależny, od tych uzwojeń. Cieńszy kabel, z cewki zapłonowej, ma być podłączony do wyłącznika zapłonu. http://obrazki.elektroda.net/66_12724324... Rysunek przedstawia przykład takiej instalacji, jeżeli chodzi o alternator....
Po pierwsze, nie na kostkach, a połączenia lutowane lub zaciskane. Po drugie, bezpiecznik jak najbliżej miejsca gdzie podłączasz zasilanie. Po trzecie, nie montujesz żadnych zapalniczek, tylko gniazda zapalniczki. I to też pewnie nie. Inaczej wygląda gniazdo zapalniczki, inaczej zwykłe gniazdo przyłączeniowe. Choć i w jedno i w drugie można wpinać różne...
Witam, planuję założyć dwie lampy LED do c360. Mają moc 24 waty osobno (razem 48), mam trzy pytania. Skąd najlepiej poprowadzić zasilanie i masę(myślałem nad zaciskiem rozrusznika lub akumulatora)? Drugie pytanie:Czy będzie to dobrze działać bez przekaźnika czy jednak trzeba go zamontować? Trzecie pytanie, jakiego bezpiecznika użyć?
Witam. Pytanie. Czym ładować Akumulator YUASA NPW45-12 12V,45W/CELL, 10 min? Wyciagniety jest z uszkodzonego UPS. Drugie pytanie to nada się do instalacji przenośnego źródła światła opartego o LED 12v, lub do zrobienia przenośnego radia opartego o radio samochodowe?? .
Proszę nie utrudniajcie mi i sobie życia, ja proszę o jedno wy pytacie o całkiem drugie. Może być tak: koniecznie włącz pozycyjne, inaczej nic z tego, napisałeś że jak je włączasz to jest problem, i o to chodzi. minusowy miernika do minusa akumulatora i minus już tam zostaw. plusowym dotknij plusa akumulatora i podaj odczyt np. 12.2V lub około 12V też...
Czy po awarii poprzedniego alternatora został wymieniony akumulator? Jeśli miał zwarcie to możliwe jest że uwalił i ten alternator. Wymień teraz jedno i drugie i dodatkowo zmierz jakie prądy płyną w instalacji. Spadek napiecia świadczy, że aku jest trzepnięte. Czy we szystkich celach jest taki sam poziom elektrolitu?
Witam . Szukam altenatora który mógłbym dopasować do ciągnika rolniczego ... z racji tego że mam kompletnie spaloną instalacje zamontowałem alternator od ursusa c360 który ładuję prądem ok. 40 A co jest stanowczo za mało i te alternatory nie są trwałe ( robione na szybko byle można było pracować w dzień i odpalać) Po roku czasu i 5 "zużytych" alternatorach...
Dwa panele PV 170 WP to zdecydowanie zbyt mało żeby podgrzać tyle wody. Na zasobnik 100 litrów powinieneś mieć w panelach około 1,6-2,0 zainstalowanej mocy kWP. Po drugie, ten zestaw od Volt to tylko taki nieco bardziej rozbudowany UPS, któty się do tego zupełnie nie nadaje. To świetnie sprawdzi się w roli awaryjnego zasilania czy też jako podtrzymanie...
Witam. Od roku działa u mnie instalacja fotowoltaiczna, którą wykonałem samodzielnie na inwerterze Growatt MOD 5000TL3-X. Chcę rozbudować instalację o kolejne 7-8 kW, gdyż będę wymieniał kocioł CO na pompę ciepła. Jako, że rozbudowa instalacji PV będzie tak naprawdę montażem kolejnego falownika z panelami, zastanawiam się czy nie wybrać inwertera z...
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Zdefiniuj "świrował"? Podpiąłem ten nadprądowy: w pozycji przewodzącej - przewodził. W pozycji otwartej po drugiej stronie zero - czyli OK. Podpinam pod inwerter i ZONK. W pozycji przewodzącej z 26V z aku przewodziło 4-6V. Inwerter uziemiony. Kupiłem inny wyłącznik - to samo. Odpuściłem temat.
Myślę, że nie doszacowujesz kosztów inwestycji - z całym niezbędnym szpejem to będzie bliżej 4-5 tysięcy. Nie ma szans, że prąd z gniazdka zbijesz o 50%, zakładałbym 20% i to w miesiącach kwiecień-wrzesień. Marzec i październik dadzą Ci może 10% zapotrzebowania, a styczeń-grudzień nic. Można by więcej wyciągnąć w tych 6 najlepszych miesiącach przy dużych...
A jeśli offgrid może pobierać energię z sieci aby wesprzeć panele lub akumulatory to też trzeba? Po drugie chodzi o bezpieczeństwo ludzi obsługujących instalację/sieć Jeśli falownik posiada odpowiednie certyfikaty, to jaka jest różnica pomiędzy zgłoszonym a nie zgłoszonym?
Po pierwsze, nie mogę znaleźć schematu do tej czerwonej strzały... Więc jakby ktoś coś, byłbym niesłychanie zobowiązany... Po drugie: na rysunku poniżej jest pokazane w jaki sposób połączone są akumulatory. Instalacja w ciągniku jest 12V z wyjątkiem rozrusznika, który jest na 24V. Wszystko rozumiem z wyjątkiem tego, w jaki sposób jest ładowany akumulator...
https://obrazki.elektroda.pl/5489278600_... Przejście z systemów akumulatorów 400 V na 800 V w pojazdach elektrycznych (EV) powoduje, że półprzewodniki z węglika krzemu (SiC) wysuwają się na pierwszy plan w falownikach trakcyjnych, ładowarkach pokładowych (OBC) i przetwornicach DC/DC. Według firmy badawczej IDTechEx, dwa czynniki mają...
Moje pytanie do Was czy przy tak prostej "instalacji" lepiej mimo wszystko zainwestować w sterownik MPPT? Sens MPPT jest taki, że pozwala on "wyciągnąć" więcej energii z paneli przy słabym oswietleniu. Jednak nie są to spektakularne zyski - w zależności od lokalizacji panelu i przebiegu pogody może być to od kilku do maks 30% zysku po zastosowaniu...
oldking-bardzo zła rada! po pierwsze takie rozwiązanie powoduje niedoładowanie jednego i przeładowanie drugiego akumulatora,a po drugie przy odłączeniu wpierw masy(-) od akumulatorów ,radio może dostać odwrotne zasilanie. Najlepszym rozwiązaniem jest reduktor (przetwornica) 24/12
No to jest rozrusznik od Golfa 2 Ja na fotce widzę alternator, a nie rozrusznik. :D Wyjście z czerwonym grubym kablem na plus akumulatora, drugie wyjście z cieńszej śruby na kontrolkę.
A Twój UPS Thew_666 z tym przełącznikiem na sieć zdał by egzamin? Bo może bym mniejsze akumulatory użył bo w sumie mniejszy prąd poboru to można mniejsze 4 akumulatory czyli jedno wchodzi w drugie. A ile by to mnie uczyniło
Witam Problem jak wyżej: potrzebował bym schemat elektryki zapłonu do fiata 126p a mianowicie jak podłączyć alternator, cewkę zapłonową (podwójna), rozrusznik, akumulator, oraz pozostawić jakieś wyjście na oświetlenie. (schemat najlepiej narysowany przez kogoś z was). Także chciałbym się dowiedzieć co to za oznaczenia na alternatorze B+ i D+, przypuszczam...
dodatkowyi falownik Sofar moglby współpracowac jako ładowarka magazynu oraz synchronizować sie z instalacja on-grid 3f w wypadku blackoutu? Magazyn podpiety bylby w miejsce stringu PV. Dostepnosc uzywanych falownikow 3f jest calkiem duza Nie i to z kilku powodów: używany falownik to zapewne kolejny on_grid który nie ma opcji obsługi akumulatorów. Przy...
Witam. Jestem nowy na forum. Posiadam crossa Kingway Yamasaki 125cm, typowy chińczyk. Mam problem z ładowaniem i światłami, a dokładnie ładowanie skacze gdzieś do 17v (mierzone na akumulatorze) a światła na wolnych obrotach słabo świecą. Na wysokich często palą się żarówki. Dokładnie moje pytanie brzmi, jak przerobić instalację żeby zasilanie było z...
Kable to jedno. Rozładowany akumulator gościa to drugie. Gdyby oba były naładowane to kable chyba zaświeciłyby się. A ta to na chwilę jemu mogłeś wymusić silniejszym akumulatorem napięcie o odwrotnej polaryzacji w instalacji. Ale skoro jeszcze żyjesz (nie doszło do rękoczynów :) ) to znaczy że jego auto przetrwało. Starsze jakieś?
Witam. Rok produkcji 2003. Jak w temacie. Na wolnych obrotach brak ładowania akumulatorów- na wyświetlaczu deski rozdzielczej pokazuje sie ikona akumulatora. Na większych obrotach ładuje. Jest wtedy 28.1V. Szczotki są w idealnym stanie. Czyżby regulator padł? Jak sprawdzić wzbudzenie. Do alternatora przychodzi wtyczka 4 pinowa gdzie tylko 3 piny są...
Niemożliwe, w ogóle akumulator jest niewidoczny dla instalacji w czasie pracy silnika, cała moc idzie tylko z alternatora. Po drugie ksenony mogą być zasilane w szerokim zakresie napięć, i świeca tak samo. Zobacz czy masz wypalone palniki.
Ok pod obciążeniem mam teraz 10,8V. Luzem jest 11,7V po 2 minutach. Startowałem z napięcia luz 12.65V obciążenie 12V 0,2C. Wytrzymało mi pod obciążeniem 2h około 0,25kWh. Teraz podłączam prostownik i obciążam drugie aku. Będe informował na bieżąco.
Chcę połączyć ołowiowe aku z superkondensatorami ale w jaki sposób mam je przeładować? A skąd naładujesz konda, i jak go włączysz do instalacji? Po drugie masz szeregowo podłączonych kilka kondów i muszą mieć dokładnie takie samo napięcie, co do 1 miejsca po przecinku inaczej te mniej naładowane szybciej się przeładują powyżej napięcia bezpiecznego.
Ciekaw jestem czemu moja odpowiedź została tak zminusowana? Mam to gdzieś, ale z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć? Drugie pytanie to ile osób w tym wątku (oprócz mnie) zakładało solary do kampera?
Nie rozumiem dlaczego moja odpowiedz była nie sprecyzowana wg kolegi ale jesli nie no to proszę- Podłączenie kondensatora nie jest trudne, należy jednak pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze kondensator montuje się jak najbliżej wzmacniacza. Po drugie należy zwrócić uwagę na pojemność kondensatora przy podłączaniu go do jednego lub więcej wzmacniaczy....
Masz źle podłączone przewody do kostki ISO. Tam są potrzebne dwa zasilania prądu, jedno napięcie z akumulatora a drugie po stacyjce we właściwe miejsca to przy instalacji kalibracji jak będzie klucz to wtedy zadziała. Jak byś potrzebował pomocy dalszej to proszę.
Po pierwsze jak podłączasz bezpośrednio do akumulatora - to MUSI być bezpiecznik jak najbliżej niego. Chroni on gównie przed pożarem itp. a nie samą przetwornicę. Po drugie jak masz zamiar pociągnąć do 400W to pobór prądu wzrośnie lawinowo z tych 5A i tu zapomnij od razu o zasilaniu z gniazda zapalniczki zapalniczki. Po trzecie przetwornica ta to ma...
Nie, nie uszkodzą. Ja mam tracera do którego mogę podłączyć max na 12V/390W a mam pod niego podłączone 3500W i pracuje bardzo dobrze. Na czym polega wic, ze na siłę panele nie będą pchać mocy do tracera tylko tyle ile on potrzebuje. Czyli w moim przypadku nie przekraczam 400W poboru, sporadycznie chwilowo do 500W. Jak bym mu dał poboru 1500W to po wyczerpywaniu...
masz źle założoną instalację gazową. Jedź do kogoś kto zakłada instalację żeby ci to zrobił. Zasilania do sterownika są dwa. Jedno bezpośrednio z akumulatora a drugie przez tzw. przekaźnik systemowy, który jest sterowany ze stacyjki. Z twojego opisu wynika, że nie masz w instalacji emulatora i po jeździe na gazie twój sterownik wtrysku próbuje się zaadoptować...
Nie da się tego pogodzić? Późna jesienią,zimą, wczesną wiosną można zapomnieć o grzaniu CWU i z paneli fotowoltaicznych. Tym bardziej o ogrzewaniu. W pozostałych miesiącach jest to do zrealizowania. Do grzania CWU zastosować https://voltpolska.pl/fotowoltaika/green... Gdy nagrzeje CWU w zbiorniku automatycznie...
https://obrazki.elektroda.pl/6699607500_... Zamontuj płasko 4 optimy jesli kasa nie gra roli. Jak zmieścisz to nawet pod autem. To są AGMy? Taka Optima może być pod maską stosowana? Jak z wrażliwością na wysokie temperatury? W sumie to kiedyś już zastanawiałem się nad montażem akumulatorów pod samochodem, chętnie bym je nawet zamontował...
https://a4-klub.pl/topic/59470-all-b6-in... Zasilanie +12/14V do układu (sterownik + światła) pobierane jest za bezpiecznikiem nr36 (spryskiwacz+wycieraczki). Ma to swoje uzasadnienie. Po pierwsze, napięcie podawane jest "po stacyjce". Światła DRL nie będą działać na postoju, kierowca nie zapomni ich...
Cześć, Zastanawiam się nad instalacją off-grid na działce aby samemu spróbować "zielonej" energii. Po przeczytaniu kilkunastu postów na ten temat oraz po spojrzeniu w mój budżet :P wiem zdecydowanie więcej ale dalej nie mogę się zdecydować. Ostatecznie cała instalacja ma służyć do podładowania telefonów czy głośników oraz jakiegoś oświetlenia, w przyszłości...
Parę razy zdarzyło mi się ładować akumulator w samochodzie prądem stałym bo się rozładował przez niewyłączone odbiorniki. Trzeba było ładować prądem zmiennym :lol: Akumulatory kwasowe gazują zawsze jak się bąbelków gazu nie oderwie to blokują masę czynną , w końcu zrekombinują ale ładowanie trwa dłużej. Panowie, to jest Forum Techniczne, a nie podwieczorek...
Witam Przyznaje mój błąd ciśnienie na listwie w układzie comon rail to od 1300 do 1800 barów. Z filmu wynika jak by sterownik komunikował się ze skanerem diagnostycznym poszczególnych modułów (mam na myśli blok silnika, skrzyni biegów, imobilaizer, układku kilmy itp). Stąd moje podejrzenie o wejściu w tryb diagnostyczny. Po drugie przygasają kontrolki...
Oczywiście, nie da się jednocześnie ładować 2aku szeregowo i rozładowywać ich równolegle. Musiałbyś mieć 2 zestawy aku(jedne ładowane/drugie rozładowywane). Z tym osobnym dorabianiem panelu na 6V to nie jestem pewien co do opłacalności. Chyba samo oświetlenie LED nie będzie wykorzystywać pełni możliwości prądowych panelu 12 Woltowego?
Przejrzałem instrukcję tego zaproponowanego "UPSa". Sprawa oczywista, nie polecam. To jest urządzenie pracujące na zasadzie identycznej do typowych inwerterów off-grid, nastawione na maksymalną produkcję energii z PV, co za tym idzie także maksymalnego wykorzystania energii zmagazynowanej w akumulatorach. Tak więc akumulatory po roku do wyrzucenia i...
Witam. Chciałbym móc naładować 4 akumulatory żelowe podłączone równolegle z instalacji samochodowej. Takie drugie postojowe źródło zasilania. Myślałem by użyć przetwornicy step up by ustawić te 13,8V dla akumulatorów żelowych i podłączyć pod wejście zapalniczki. Podczas jazdy napięcie w samochodzie wynosi okolo 14,2V (tyle pokazuje multimetr). Czy w...
ja te dwie nie oznaczone dałem do masy dał byś jakiś schemat do tego bo trochę nie kumam W żadnym przypadku nie możesz łączyć równocześnie AC i "-" do masy, albo jedno albo drugie. Prawdopodobnie AC jest fabrycznie jest połączone z masą, więc w tej sytuacji przy prostowaniu dwupołówkowym (mostek), instalacja DC nie powinna mieć kontaktu z masą. A to...
Jest to pytanie jak na razie teoretyczne. Rozumiem, że odpowiedzi nikt nie zna? Witam, pytanie od zielonego laika, proszę o pouczenie: Jeżeli wezmę panel fotowoltaiczny "x" i podłącze go bezpośrednio do akumulatora "X" równolegle. I z zacisków akumulatora zacznę pobierać prąd wyższy 10 krotne od mocy panela. Czy panel w takim układzie będzie pracował...
Utrzymując maksymalne napięcie 14,4 V najzwyczajniej PWM "cyka" prąd do aku. aż go "napełni" do takiego "poziomu", że jego rezystancja wewnętrzna wzrośnie na tyle że automatycznie spada przepływ prądu (I=U/R). Człowieku, jak masz pisać takie bzdury to się lepiej nie odzywaj. Akumulator rozładowany ma większe Rw niż naładowany. Nie masz najmniejszego...
Zarowka a lutownica to jeden wór. Nie. Jedno świeci (i do tego jest przeznaczona instalacja) a drugie podgrzewa cynę do spojenia dwóch przewodów (lub innych materiałów). Akumulator 12v naladuje, a ups zrobi reszte. Czyli usprawiedliwiasz niepotrzebny (ładowanie akumulatorów) pobór energii za który zapłacą wszyscy ze wspólnoty? Nie kol maurycy, wszyscy...
Może taki przenośny magazyn prądu 164000mAh + Panel solarny https://allegro.pl/oferta/prze...c1-db3d... Czytaj proszę ze zrozumieniem. Przecież proponujesz urządzenie o deklarowanej mocy na poziomie 700W, a autor oczekuje co najmniej dwa razy tyle (1,5-2kW). Ponadto sprawdź pojemność tego "magazynu". A jeśli to nie wystarczy, to...
Coś mylisz. Pompowtryskiwacz żeby wtrysnąć paliwo musi się zamknąć. Odpowiedź na drugie pytanie jest banalna i brzmi "tak, musi być plus i masa". Podczas próby rozruchu obrotomierz się podnosi? Jakie napięcie akumulatora podczas kręcenia? Co mówi diagnostyka komputerowa? I najważniejsze, rocznik i kod motoru.
Dziękuję wszystkim, którzy starali się pomóc. Kilka uwag zasługuje na oklaski, ale opowiem: podstawiłem drugie BMW E39 520i i podpiąłem od niej przewody do zasilania instalacji auta (bez podłączonego akumulatora pod tą instalację). Odpaliłem to dobre i sprawdziłem, że napięcie ładowania spadło z 14.2 tylko do 13,8 i odpaliłem to uszkodzone. Napięcie...
Kolego po pierwsze twój akumulator jest za mały jak do tego ciągnika i straty na nim mogą powstawać.Po drugie napięcie akumulatora w momencie kręcenia nie powinno spaść po niżej 10v.Najprostsza metoda sprawdzenia strat bez przyrządu ,to wyczuwalne ciepło dotykając ręką do połączeń instalacji.
podłączyć drugie akumulator separator drugie akumulator odpala drugie akumulator
klawiatura natec nazywa przycisk przepływ kryza
corolla sterownik silnik corolla sterownik silnik
VTech VM350 – wymiana matrycy LCD, serwis, dostępność części, koszty naprawy Marker CYFRA 21-1 wynik 4,8 ng/mL - czy to rak?