Jak bulgocze i leci dymek z akumulatora(celi)to uszkodzony akumulator przerwa lub zwarcie jednej celi na bank.
To "dwie nakrętki", to zaciski przekaźnika rozrusznika. Jak działa przekaźnik wiesz? Szukaj, dlaczego nie ma sterowania cewką. Albo, jeśli cyka przy próbie rozruchu, to masz w nim wypalone styki.
Problem rozwiązany zwarcie dostała dioda 1N5408 3A na zabezpieczeniu.
Bez Clipa nic tam nie zrobisz. Można z Clipa wysterować rozrusznik i wtedy będzie wiadomo czy to UPC czy może instalacja do rozrusznika. Gdyby nie bylo zezwolenia na start to by z klucza nie zapalił.
A co to za filozofia trzy przewody połączyć? Kabel gruby z akumulatora na jedną śrubę rozrusznika, na drugiej, dużej śrubie ma być tylko zasilanie silnika rozrusznika. Cieńki przewód to wiesz gdzie ma się znaleźć. Co do braku napięcia na cienkim przewodzie, do sprawdzenia kontrolką, od kostki stacyjki zaczynając. Reszta zgodnie ze schematem. Zamykam.
Sprawdzałeś sam rozrusznik? Wystarczy podać napięcie na cewkę elektromagnesu.
Prawdopodobnie zwarcie w regulatorze napięcia. Mógł być zbyt maj mocy lub w ogóle do innego układu cewek lub był problem z jego masą i się skopcił. Regulatory z reguły są równoległe więc najgorzej się czują gdy instalacja świateł jest nieobciążona. Wtedy muszą zamienić na ciepło prawie całą moc prądnicy. Jeżeli spalił się również obwód ładowania akumulatora...
Nie wiadomo nawet o czym rozmowa, marka, model, silnik, choć w sumie to wystarczy typ rozrusznika, podstawową wiedzą na temat działania rozrusznika też kolega nie grzeszy
Co to ma być za "moduł z rozrusznikiem"? W Skrócie to potrzebujesz: -rozrusznik -koło magnesowe dostosowane do rozrusznika -zębatkę koła magnesowego -pokrywę magneta -przekaźnik -przycisk rozrusznika Oczywiście warunek jest taki, że instalacja jest 12V i posiada akumulator.
Witam. Myśle , że powinieneś sprawdzić rozrusznik, ponieważ to prawdopodobnie to on jest temu winny. Możliwe, że ma zwarcie między zwojowe gdy dostanie trochę wilgoci lub automat rozrusznika jest uszkodzony i czasem się "wiesza". Ostatnia możliwością jest instalacja do rozrusznika. Pozdrawiam
Rozrusznik uruchamiany przekaźnikiem w PSF, który z kolei jest uruchamiany z CANa przez BSI. Odczytany błąd (o ile można mieć zaufanie do urządzenia odczytującego) wskazuje na problem obwodu PSF-rozrusznik. Sprawdź bezpieczniki na PSF, jeżeli wszystkie dobre to sprawdź instalację (na PSF wyjście na rozrusznik w szarej kostka, 5 stykowej), jeżeli instalacja...
Trapez Caro model Mr'93 z 1995 roku
Nie kombinuj, tylko zrób porządek z rozrusznikiem/instalacją żeby kręcił jak ma kręcić.
Pokaż zdjęcie rozruszników?
Sprawdź czy dochodzi zasilanie na elektromagnes rozrusznika po przekręceniu stacyjki na rozrusznik. Podłącz tam żarówkę. Wtedy będziesz wiedział czy to wina rozrusznika czy instalacji po stronie auta.
pod cienki kabelek od rozrusznika przykręć dodatkowy kabel i dotknij do plusa akumulatora, jak zacznie kręcić no to rozrusznik dobry a problem w instalacji, jak nie kręci to rozrusznik do naprawy/wymiany, ewentualnie akumulator można podmienić jeszcze na próbę
Kupiłem ostatnio taki silnik mam już go wkładać w ramę lecz mam problem z instalacją, otóż z silnika wychodzi dwie kostki kabel masowy i kabel z rozrusznika chyba też masa. Chcę zrobić tą instalację jak najkrócej bez rozrusznika i bez akumulatora tylko żeby odpalał na kopkę i żeby się gasił z kluczyka. W załączniku jest kilka zdjęć tych kabli wychodzących...
Kostka pod stacyjką,rozrusznik,instalacja(zasniedzi... zaciski rozrusznika) do przeglądu.
Diagnostyka probówką przy braku reakcji odpowie na to pytanie. 4 opcje -kostka -instalacja na, odcinku kostka-rozrusznik -rozrusznik -problem z masą/zasilaniem rozrusznika
opór na kablu do rozrusznika? :lol: przy poborze rzędu 100Ax6V=600W to trochę dużo... parę(!) lat temu miałem trampka z instalacją 12V, ale rozrusznik był nie wymieniany. nie wiem czy od wartburga 353 nie byłby odpowiedni - ale są to tylko moje gdybania..
proponuję zapoznać się z instalacją elektryczną Trabanta 601 ;) - posiada to minimum minimorum ;) elektryki, tak że nic się nie da już wyjąć - i normalnie to skopiować.... masz to tu: http://www.cartoontrabant.pl/literatura....
Mam wielki problem z układem elektrycznym. Mam jakieś zwarcie w instalacji. Jak dotychczas ujawniłem jedynie skutki. Stopiły mi się przewody jeden to zasilanie do przekaźników biegnący od skrzynki bezpieczników tej przy akumulatorze na dugą stronę do takiego niedużego przekaźnika. Drugi to przewód doprowadzający masę do tego przekaźnika. Wymieniłem...
slaby rozrusznik może nie poradzić sobie z większą pracą, którą musi wykonać, ale wyczyść połączenia instalacji elektrycznej z akumulatorem, rozrusznikiem i wszelkich możliwych miejscach.
Ciekawe czy 30A 12V wytrzyma przy rozruszniku. Nie wiem jaki to rozrusznik, ale wg mnie nie wytrzyma. Dobrze dać rozrusznik z jednego akumulatora, a instalacja zostaje na 24V.
http://forum.skodaclub.pl/fabia-zrob-sam...
Na sam pierw warto by sprawdzić czy wgl rozrusznik działa. Do rozrusznika, bezpośrednio, powinien iść min 1 gruuuby kabel. To będzie + (zwłaszcza jeśli jest to kabel czerwony). Drugi kabel, zwykle czarny to -, jednak jego może nie być, gdyż masę może sobie ciągnąć bezpośrednio z obudowy. Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zakręci...
Dioda nie ma nic wspólnego z zapłonem. Masz elektryczny rozrusznik i akumulator? Ta instalacja nie jest oryginalna, ktoś coś tam przerabiał. Przecież ten kabel od diody i tak masz odcięty. te problemy z obrotami to mi wyglądą na nieprawidłowo działające ssanie w gaźniku. Ta instalacja jest do rozrusznika i ładowania akumulatora. Problemy z obrotami...
Instalacja 12V, rozrusznik na 24V. Alternator jest na 12V. Wniosek nasuwa się sam.
A więc rozrusznik jest o takiej mocy jaką przewidywał wytwórca. Tak więc zarówno 12 V jak i 24 V moze posiadać dokładnie taką samą moc. Jak wiadomo moc rozrusznika zależy głównie od wielkości i charakterystyki silnika (ilość obrotów dla zapłonu). Natomiast jest prawdą o którą tobie chodzi, że prąd jest z grubsza proporcjonalnie mniejszy dla 24 V (połowa)....
http://obrazki.elektroda.net/59_12619959... Ten schemat jest wystarczający aby odpalić wyżej opisany silnik ??(110 ccm , automat , bez biegu wstecznego)
1. Rozrusznik na krótko sprawdzony? 2. Instalacja stacyjka - rozrusznik przedzwoniona? 3. kostka stacyjki sprawdzona pod obciążeniem? 4. Mechanizm stacyjki zweryfikowany?
Może korozja spowodowała zablokowanie rozrusznika ?
1. Przebicie na przewodzie wysokiego napięcia lub cewce. 2. Instalacja do przejrzenia,prawdopodobnie przetarta izolacja na przewodzie od rozrusznika lub problem z włącznikiem
Za niskie napięcie. Masz spadki w instalacji. Lub akumulator słaby.
Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
Do rozrusznika dochodzą 2 przewody - jeden gruby, drugi cienki. Musisz podać na ten cienki przewód plus z akumulatora. Rozrusznik wtedy będzie tak długo kręcił jak długo będziesz podawał plusa. Po tym będziemy wiedzieć czy to wina rozrusznika czy instalacji w aucie. Możesz pod ten cienki przewód przy rozruszniki podłączyć żarówkę a drugą stronę żarówki...
Sorry nie doczytałem, że na przełączniku przy wajsze od biegów nie ma napięcia. Najlepiej poszukaj schemat instalacji i po kolei sprawdzaj wszystkie elementy w instalacji rozrusznika.
Szczotki rozrusznika powinny być zgrzane , to najpewniejsza metoda połączenia szczotek . Lutowanie przy rozruszniku potrafi puścić przy ciężkim kręceniu w zimę , ale jak nie masz możliwości zgrzania to lutuj , wystarczy topnik do elektroniki , dobry jest też topnik do lutowania miedzi w instalacjach wodnych.
Witam, szukam schematów gdyż nie kręci mi przez kluczyk na krótko odpala, a na styczniki nad rozrusznikiem ten na 2 grubsze i 2 cieńsze kable. Na jednym cienkim mam 12.3V a masy brak oby sprawdzić wszystkie połączenia kabli i wtyczek, niestety nie pamiętam roku produkcji auta ale mam vin WMA18SZZ89W126307
Dawanie nowego kabla to jak ucieranie dupy szkłem. Masz instalację, czy tak trudno wziąć probówkę i sprawdzić gdzie ginie prąd? Stacyjka - instalacja - rozrusznik. Przecie to proste jak cep
Witam. Musisz sprawdzić instalacje rozrusznika pod kontem zwarc do masy. Zwróć szczegolna uwagę na wiązkę kabli od stacyjki do przekaznika
Podłącz rozrusznik kablem "na krótko" (zasilanie elektromagnesu) będziesz wiedział czy wina leży w rozruszniku czy w instalacji.
Szukaj w instalacji koło rozrusznika
Witam. Chciałem zainstalować w moim HDI blokadę rozrusznika i elektrozawór na przewodzie paliwa na jednym układzie. Co o tym myślicie i co innego proponujecie do silników hdi?
Kostka Stacyjki albo rozrusznik , ewentualnie instalacja .
Odpowiedziałeś sobie sam - sarna prawdopodobnie uszkodziła instalację lub jakiś element elektryczny, co spowodowało zwarcie i stopienie bezpieczników. Podejrzewam, że gdzieś instalacja po prostu przebija na karoserię. Rozrusznik się grzeje, bo prąd gdzieś ucieka na masę a nie zapala, bo wtrysk z tego samego powodu dostaje za mały prąd... Jeśli się nie...
sprawdź jeszcze instalacje w okolicy rozrusznika tam często jest problem
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale jeżeli rozrusznik kręci już po podłączeniu aku, czy włączeniu zapłonu to: Pier*olnij młotkiem w automat (to cieńsze okrągłe z kablami) na podłączonym aku. Jeśli pomoże to automat do wymiany.Jeśli nie pomoże to odłącz cienki kabelek od rozrusznika.Jeśli to pomoże to znaczy że masz zwarcie w instalacji. Jeśli rozrusznik...
no to lecisz po kolei instalację rozrusznika, a jak będzie ok to rozrusznik uwalony...
Jak dobrze pamiętam to od sterowania rozrusznika jest przekaźnik pod maską w skrzynce. Skoro słychać jego pracę to pytanie takie czy dochodzi napięcie na rozrusznik. Jeżeli nie dochodzi to sprawdzić instalację pomiędzy rozrusznikiem a przekaźnikiem - w ręcznej skrzyni biegów powinno być bezpośrednie połączenie.
sprawdz dokładnie instalacje i zasilanie przed włącznikem
Kolego,jeśli ci pali na krótko przy rozruszniku,to coś masz pokopane w przewodach.Przy prawidłowej instalacji na 24V rozruszniku powinno znajdować się napięcie 12V.Dopiero przy starcie powinno pojawić się 24V .Przy prawidłowej instalacji biorąc rozrusznik na krótko ,powinien spalić się bezpiecznik na przełączniku12/24.Jak coś to pisz na priv.
Czy kolega andrzej 20001 wymontowywał juz rozrusznik z takowej hondy? Nie wydaje mi sie. Rozrusznik jest umiejscowiony za silnikiem od strony przegrody. Jego demontaz wiąże sie z koniecznoscia demontazu rury wydechowej, kolektora ssącego i posiadania kanału. Gdybym chcial jechac do mechanika demontowac rozrusznik to nie pytałbym na forum. Chcę zdiagnozowac...
Albo masz zwarcie w instalacji albo rozrusznik do roboty?
Zwarcie w instalacji.Nie napisałeś jaki silnik ale w silnikach HDI bardzo częste zjawisko.Francuzy mają bardzo słabą instalacje.
Brak sygnału P do modułu TPiM do przekaznika rozrusznik
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Witam Odpowiedź na pytania: - kable mogą zostać skręcone i zaizolowane. - nic się nie stanie jeśli radio będzie włączone podczas rozruchu silnika - instalacja w tym miejscu na pewno jest gdzieś zabezpieczona - na pewno jest jakiś bezpiecznik, który zabezpiecza ten obwód. Bez zabezpieczeń jest tylko zasilanie rozrusznika.
rozrusznik lub instalacja
W przełączniku jest pocentiometr od ustaiwania progu obrotów możesz zobaczyć czy po przekręceniu go w skrajną pozycje podczas kręcenia rozrusznikiem przełącza się na gaz.
A jednak niespodzianka: kiedy np. włączę światła i trochę rozładuję aku przekręcam kluczyk i na zacisku rozrusznika jest 0 V !!! słychać cyknięcie jakiegoś przekażnika. Jak zgaszę światła i odczekam chwilę jest O.K. podczas pracy rozrusznika na zacisku wyzwalaącym jest ok. 8,5 - 9 V - myślę że to do przyjęcia. Masy odrzucam, bo podając + kawałkiem druta...
Możliwość jest jak najbardziej. Na pewno będzie potrzeba wymienić tzw iskrownik. Jak widzę to jest popularny silnik 139fmb, iskrowników do tego jest masa i dość tanie. Potem jakiś regulator napięcia i akumulator. Gotowe. Tylko po co to robić? Chcesz dokładać światła? Czy chcesz się pokusić o rozrusznik elektryczny? Choć dołożenie rozrusznika jest dość...
Sprawdź na pych, jak odpali to problem w instalacji rozrusznika lub w nim samym. PS. Jak były jakieś alarmy/odcięcia to sprawdzanie zacznij od nich.
Zabezpieczenie termiczne. Uszkodzona instalacja. Zużyte szczotki w rozruszniku. To takie pierwsze rzeczy do sprawdzenia.
Sprawdź instalacje w okolicy rozrusznika , odczyt parametrów, błędów testerem
Witam Odłącz cienki przewód od automatu przy rozruszniku,następnie połącz na moment ten zacisk z głównym (+)rozrusznika kawałkiem przewodu,jeżeli rozrusznik zaskoczy ,to masz zwarcie w instalacji tak jak wcześniej koledzy sugerują.Natomiast jeżeli będzie bez zmian ,sprawdź przewody(może być nawet słaba masa).
Według Internetu w żadnym kraju nie jest używana taka kolorystyka w instalacjach. Za to jest wykorzystywana na łodziach jako zasilanie cewki przekaźnika rozrusznika ze stacyjki.
Co może być przyczyną tych kłopotów? Akumulator ,rozrusznik ,instalacja elektryczna . Do sprawdzenia .
Dzien dobryotrzebny mi je naprawiam swoje autko mercedesa 123 2,3 benzyna automat poszukuje/potrzebuje schemat instalacji elektrycznej, ponieważ mam problemy z odpalaniem samochodu rozrusznik chyba nie odcina prądu. Jesli jest ktos w stanie mi pomoc ze schematem inst. proszę o wiadomość na adres; adrenalinahc(at)gmail.com pozdrawiam całe forum Kuba...
Mam pytanie odnośnie rozrusznika, ponieważ mam nową instalację elektryczną i nie działa mi rozrusznik. Ma on włącznik z podgrzewaczem świec żarowych. Rozrusznik tylko cyka, gdy przekręcę przełącznikiem, natomiast gdy wezmę dwa śrubokręty i przyłożę je do rozrusznika na krótko, to rozrusznik działa. Włącznik jest nowy.
miała ( + )
może być inny powód? Oczywiście że może,większość użytkowników aut zakłada że jak nie pali to alarm.Sprawdź kolego instalacje rozrusznika.
Na alternatorze masz przykręcony jeden gruby przewód i powinna być wtyczka dwupinowa z jednym cienkim przewodem. Sprawdź czy na tym cienkim przewodzie jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Na 90% problem w instalacji auta a nie w alternatorze.
Witam, nie pracuje rozrusznik? czy tez inne odbiorniki ? Sprawdz przewod Masowy z Akumulatora na karoserie. Aby sprawdzic rozrusznik, pomijajac instalacje, stacyjke, podlacz bezposrednio z Akumulatora przewodami do mostkowania Baterii,Akumulator z Rozrusznikiem, i bedziesz wiedzial czy cos ze stacyjka? instalacja czy rozrusznikiem. Pozdrawiam amicar
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Kolego, zrób kontrolkę z żarówki od reflektora przedniego, podłącz ją jednym przewodem do masy a drugi przewód podłącz do cienkiego przewodu od rozrusznika. Jeśli kontrolka zaświeci w chwili próby uruchomienia auta (zrób kilka prób), masz do zrobienia rozrusznik a instalacja auta jest sprawna. Następnie podaj zasilanie na krótko w miejsce tego przewodu...
witam ma ktos moze schemat do podłączenia instalacji w golfie II? szczególnie jakie kable idą do rozrusznika
Zasilanie cewki przez przewód oporowy miało też tą zaletę ze mozna było tak zmienić instalację że w momencie włączenia rozrusznika zasilanie na cewkę było podawane z pominięciem przewodu oporowego. W Suzuki Maruti było to zrobione fabrycznie.
Kostka stacyjki, albo za duzy spadek napiecia w instalacji, rozrusznik, moze połączenia dodatnie albo masowe do poprawy. Przemierz spadki napięć
Jeżeli przy próbie, uruchomienia silnika, gasną kontrolki i starter nie "kręci", to następuje zwarcie w samym rozruszniku, lub jego instalacji! Albo brakuje już prądu na obrócenie rozrusznikiem. To że akumulator ma 2lata raczej słabo określa jego sprawność.
pszeszukaj masy między akumulatorem i budą oraz między budą i silnikiem. Wyczyść klemy. Sprawdź również plusowy kabel idący do rozrusznika oraz ten cieńszy z klemy "+" na instalację
Podtrzymuje? przekaźnik jest zasilony prądem z akumulatora po przekręceniu kluczyka. Nie wiem czy o to pytasz? Czemu taki przekaźnik? nie znam innych.
temat do zamkniecia
Witam,szukam opisu lub zdjęć jak podłączyć instalację (migacze,światła,rozrusznik) w Aprilii AF1.
To da 100% pewności co do tego, czy wina jest w instalacji czy w rozruszniku.
Rozrusznik. Instalację. Akumulator. Skoro Wszystko dobrze podłączone, akumulator naładowany, to powinno być dobrze. Rozrusznik sprawdzony na stole? Akumulator zmierzony na prąd rozruchowy? Instalacja sprawdzona i to zarówno od strony zasilania, jak i masy?
problem z odpalaniem jaki był u mnie rozwiazałem w nastepujący sposób przerobiłem instalacje do odpalania na 24v . Zmiana rozrusznika, przełącznik na odpalanie z 24v(instalacja świetlna na 12v) dwie baterie 12v połączone w 24v problemy sie skonczyły mróz do -15 a widlak odpala radze jeszcze sprawdzic pompke reczną inaczej podaje paliwo na recznym pompowaniu...
Witam Schemat posiadam ale bardzo niewyraźny więc na wiele się przyda, a były sprawdzane masy silnika, kostka stacyjki i rozrusznik. Pozdr :sm9:
Akumulator, instalacja do przejrzenia.
witam. mam problem a mianowicie podczas jazdy zapala się info o przegrzanym rozruszniku , auto było na serwisie i stwierdzili że instalacja ok , rozrusznik ok , przekaźnik start ok, tylko uszkodzona deska rozdzielcza :?: , wymieniłem deskę (oczywiście typ i nr zgodny z moją) nadal to samo , mimo zapewnień że rozrusznik i przekaźnik są ok to też je wymieniłem...
To sprawdź rozrusznik oraz instalacje . Podczas kręcenia rozrusznikiem powinny przygasnąć światła
Nie podłanczaj spawarki,bo wiem z doświadczenia,gdyżwykonuję na zamówienie urządzenia spawalnicze i rozruchowe.Do rozruchu najlepszym jest transformator o stałej charakterystyce(jak w migomacie),o napięciu18 max20vi prądzie około 250A,do tego dobry mostek prostowniczy,dotyczy to instalacji 12Vi kręci to świetnie,natomiast transformator do spawania elektrodą...
Odświeżam wątek :) Co Państwo sądzą o przełączniku który można kupić w sklepie Grene, http://www.sklep-grene.pl/product_info.p... Czy według posiadaczy takiego przełącznika, sprawdza się? Jakie są Państwa opinie? Docelowo miałby się znaleźć w Ursusie 1222 Ja myślę że ten wyłącznik to szmelc i tyle co mi nerwów zjadł to nie chcę nawet...
Nic się nie pojawia.
Nie poprawny montaż, wadliwe rozruszniki, wadliwa instalacja, itp., to wszystko trzeba mieć na uwadze. Trzeba też mieć na uwadze błędy użytkownika w czasie rozruchu. Warto nawet przy wszystkich sprawnych elementach zamontować automatyczny wyłącznik rozrusznika, napewno pożyje dłużej: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
To sprawdź jeszcze jakie jest napięcie w instalacji jak kręcisz rozrusznikiem. Ale nie napięcie bezpośrednio na klemach tylko gdzieś w instalacji, np. w gniazdku zapalniczki. Będzie wiadomo czy nie ma za dużych spadków gdzieś na złączach i kablach oraz czy akumulator jest w dobrej kondycji.
Bezpośrednio do instalacji masz włączony alternator i rozrusznik.
on wogole nie kreci to nie mam jak zmierzyc :/ (jest tylko dzwiek "pstryk" z przekaznika rozrusznika i wszystko gasnie po czym samo wraca do stanu pierwotnego ... Na aku normalnie bez zadnych dzialan jest 12,45 a kiedy naciskam starter spada o polowe a dokladniej miedzy 5,6v-7,4v Albo masz padnięty akumulator albo zwarcie w instalacji rozrusznika.
teraz auto zawsze odpala. problemem były zakłucenia w instalacji podczas krecenia rozrusznikiem
W B&S to bateria załącza prąd na rozrusznik. Po podaniu sygnału do baterii na jej wyjściu pojawia się napięcie. Jak podepniesz inny akumulator pod + i - rozrusznik od razu zacznie kręcić. Pod AGM-a trzeba przerobić instalację i dodać przekaźnik do załączania rozrusznika.
naprawa rozrusznik instalacja schemat instalacja rozrusznik spadek napiąć instalacja rozrusznik
honda civic sterownik schemat przewodność mosiądzu denon rezystor
lodówka turystyczna granat audio
Schemat zasilania dla Blaupunkt Porto 32 Status serwisu telewizja-ipt.net - niedostępność