na YT "Wymiana Modułu CDI w (Dużych Chińskich skuterach)"
Tak, ale to specyficzny przypadek, bo to 1-cylindrowy 2-suw. Układ korbowo-tłokowy, ma znaczną masę i spory skok, więc w stosunkowo lekkim motocyklu energia odbierana na ciągłą zmianę kierunku tłoka daje zauważalny efekt hamowania silnikiem, do tego silnik ten dysponuje znikomym momentem obrotowym, więc przełożenia na skrzyni są spore, co też pomaga...
gdy jest na luzie i momentalnie dodam gaz do pełna to go zdusi i zgaśnie + Ktoś wie czego to może być powodem Tak. Sprawdź czy nie rozregulował się gaźnik. Paliwo zatankowane z pewnego źródła? Instrukcja obsługi do ręki i czytamy ze zrozumieniem.
https://obrazki.elektroda.pl/2721483700_... 1192709
Spróbować wymienić alternator koszk 50-100 zł część. Ewentualnie sprawdzić zaciski podłączone do akumulatora, zwłaszcza jeżeli motocykl jest w miarę nowy, chińczyk lubi coś czasem nie dokręcić. A w niektórych maszynach wskazane jest sprawdzanie dokręcenia śrub po przejechaniu np. 500 km tą informację można znaleźć w niektórych instrukcjach serwisowych.
Schemat instalacji elektrycznej Junaka M10
Witam, chciałbym zapytać, jaki dokładnie olej do przekładni Junak 50 4T 607. W instrukcji pisze Platinum Orlen Oil 80W-90. Wpisuję tak i wyskakuje kilka różnych: jakieś GL4, GL5 i nie wiem. Pomóżcie.
I to sie zgadza, bo na 94 i 86 Oktan - Junak M 07 mial odpowiednio : 9 / 11 KM na 94 i ok. 10 / 12 KM - na 86, to dosc trudno wylapac roznice - widac to tylko na wykresach z hamowni : na 94 Okt. - osiaga ok. 4100 / 4200 obr./min., a na 86 Okt. - ok. 4400 / 4500 i odpowiednio 'moc' od 9 - do 12 KM... Ja sie jeszcze 'zalapalem na LO 78' w latach 70-tych...
Możliwe, że w tym moim silniku ktoś już dawno poszerzył te "fasolki regulacyjne" do ustawiania dużo wcześniejszego zapłonu - bo już na przełomie lat 60/70-tych benzyna "żółta 94 oktan" była dostępna na "CPN". Albo z kolei na przełomie lat 80/90-tych ktoś to rozpiłował, poszerzył, bo wtedy zaprzestali produkować tą benzynę "niebieska" 78 oktan - na której...
No to jeszcze raz, tym razem cytat ze 'Swiata Motocykli', od Eksperta - Tomasza Salka, ktory ponad 40 lat badal i rasowal silniki motocyklowe najrozniejszych typow / konstrukcji. I skoro nawet On nie jest dla niektorych autorytetem, to juz 'nic sie nie poradzi'... LO paliw benzynowych - zostala wypraktykowana przez ok. 100 lat, a przeze mnie i Znajomych...
Problem jest taki że obrotomierz nie pokazuje obrotów silnika ja mam na wyświetlacz Junak 905 rocznik 2019 i potrzebuje instrukcje obsługi podłączenia obrotomierza oraz żeby działało guzik awaryjny i ja patrzę że jest podłączony komputera miałem oryginalną pojemność 50 na wtrysku tylko jest zatarta założyłem silnik 125 na gaźnik i nie działa przycisk...
Myślę ,że jeżeli konsekwętnie zaznajomisz się ze wskazanymi linkami szóstka murowana ....... !!!? http://www.zamkor.com.pl/programy%20fizy... http://prace.sciaga.pl/21771.html http://www.junak.riders.pl/pradnik.htm http://www.wynalazki.mt.com.pl/wyn/pradn... http://gotowce.com.pl/prace/3626.htm http://fiznet.terramail.pl/cz3.htm...
Pytanie banalne, ale nie dla początkującego motocyklisty. Junak 125RS. Gdzie jest spust oleju i gdzie jest filtr oleju? Co do spustu to domyślam się że to śruba na dole po stronie lewej. Co do filtra to w instrukcji pisze tylko że jest po stronie prawej pod osłoną silnika. Ktoś pomoże?
Witam ! Mam skutera marki Junak 104 chciał bym prosić o bardziej rozszerzoną instrukcję oraz jak zdjąć blokadę samemu ,może ktoś wie ile tych blokad jest i gdzie się :D znajdą
Ktoś z Państwa wie jak wyregulować sprzęgło w Junak 901 72ccm ?. Podczas postoju nie mogę wachlować biegami, jedynie 1-N-2, luz ciężko złapać jak w postoju tak i w jeździe. Czasem mi zblokuje na 3 biegu gdy redukuje przy skrzyżowaniu podczas jazdy. Szukam jakiejś instrukcji lecz lipa. Pozdrawiam
Witam. Śruba, najczęściej fi 6mm podłączamy pod + akumulatora. Wyjście z alternatora nr. 67 podłączamy do wejścia regulatora napięcia o numerze 67 za pomocą przewodu. Do drugiego wyjścia z regulatora nr. 15 powinien dopływać prąd w momencie włączenia zapłonu. Zacisk nieoznaczony(lub o numerze 85) to środek gwiazdy uzwojenia twornika, jest to przewód...
'Jezdzic' a jezdzic, to tez moze byc spora roznica - bo ja pamietam jeszcze oryginalne Junaki M 07 / M 10, ktore byly dobrze zachowane w latach 70-tych i osobiscie nimi jezdzilem takze : bardzo dobre egzemplarze jezdzily na benzynie 78 Okt. do 130km/h, a slabsze - ok. 115/120, czyli troche mniej, niz podane w instrukcji. Dzis Znajomi maja z tymi Junakami...
Witam, ostatnio bardzo 'modnym' uszkodzeniem zaplonu - jest sciecie klina magneta, a wtedy zaplon moze sie opoznic nawet o kilka mm / 1 cm i silnik ma zaledwie '10 % mocy z instrukcji' - jesli w ogole da sie go uruchomic... Czytalem juz nawet o 'zaplonie / w polowie suwu' pracy w takich wypadkach... Pozdrawiam.
Tylko dlaczego silnik Junak 350 w latach 50/60-tych mial 17 KM mocy, a w wersji eksportowej do USA - podawali w amerykanskiej prasie wyniki testu drogowego : moc 18 KM, obroty 6000 / min., predkosc maksymalna 129 km/h - przy zastosowaniu benzyny wg instrukcji 72 - 74 Oktan. Przy czym ten amerykanski test - byl w tonie dosc 'szyderczym / drwiacym' z...
Witam, jak juz wspominalem [ przy 'Warszawie M 20' ], wiekszosc niedomagan w zabytkowych silnikach, szczegolnie motocyklowych / chlodzonych powietrzem - bierze sie z ich 'skrajnego przegrzania' na skutek stosowania paliwa o zbyt wysokiej Liczbie Oktanowej 95. Juz Junak M 07 i pozniejszy M 10 - maja dzisiaj skrajnie przegrzane silniki / glowice - tlok...
Witam, mam nadzieje, ze 'stare - zwietrzale paliwo' zostalo zachowane / przelane do kanistra, bo po kilku miesiacach 'stania w baku' - 'wyparowuja Oktany' z benzyny [ glownie dodatki alkoholowe / podwyzszajace LO ] i taka 'odparowana z Oktanow' benzyna - doskonale nadaje sie do 'zabytkowych silnikow', sprzed 90 - 40 lat, majacych stopien sprezania 5...
Witam, niestety - w kazdym moim 'starym motocyklu', poczawszy od SHL M 02 - 03 / 1951, az po Junaka M 07 - trzeba bylo zawsze przyspieszac zaplon statycznie o kilka mm przed 'ZZ - GMP', w stosunku do danych z instrukcji / do 'nowszego paliwa'... Czasem trzeba nawet bylo [ szczegolnie przy Junaku M 07 ] - wrecz 'dostroic silnik' do nowszego, mniej kalorycznego...
Witam, trzeba takze pomyslec / przeliczyc przyspieszenie zaplonu, skoro silnik jest na benzyne '82 Okt +', to by znaczylo - ze wtedy maksymalnie moglo byc ok. 84 / 85 Oktan na rynku i jeszcze na takiej silnik pracowal bez spadku mocy. Do dzisiejszej 95 Okt. - trzeba juz w nim jednak przyspieszyc zaplon [ wszystko jest tez zalezne od stopnia sprezania...
Co ci da dotarcie cylindra z tłokiem, skoro i tak chcesz to wymienić? Jeśli od początku tak jeździsz, że odkręcasz do oporu, to źle "ułożyłeś" silnik. Co jest w instrukcji na temat jazdy na nowym silniku? I nie jest powiedziane, że większy silnik da ci większą prędkość. Bo tutaj musiałbyś jeszcze kilka zmian przeprowadzić. Masz dobrane do swojej wagi...
Tak kolega E8600 ma racje, i dlatego chciałem zobaczyć kluczyk w #7 pisałem potrzebny naciągacz i wytryszek i troszkę wyczucia w operowaniu naciągaczen Na Youtube https://www.wykop.pl/link/1896612/jak-ot... albo tu https://www.youtube.com/watch?v=fh1x7IFX... mnóstwo jest dokładnych instrukcji wykonania tych prostych narzędzi...
Co Wy towarzysze opowiadacie, że się tak delikatnie zapytam? Ten silnik 261C, to mix części Syrenki, WSK i diabli wiedzą czego jeszcze - prosty dwusuw, chłodzony dużym wentylatorem. Dość popularny, bo oprócz "Dzików" stosowany w motopompach i agregatach różnego autoramentu. Oryginalnie przeznaczony do zasilania paliwem o LO-70, w/g instrukcji - nie...
Jeżdżę Junakiem z '63-go, przez ponad trzydzieści lat tym samym.Radzę sobie z problemami czterosuwu ale przygodę z resztą polskich perełek zacząłem niedawno i wszystko jest cacy tylko te doregulowanie , Wiem z doświadczenie że książkowe czyli zgodne z instrukcją ,regulacje nie zawsze się sprawdzają po tylu latach eksploatacji jak jedno jest nowa a drugie...
Witam, a jak byl oryginalnie ustawiony, kiedy byl produkowany - czyli jaki ma stopien sprezania i jaka benzyna wtedy byla przeznaczona do niego : '78 czy 94 Oktan' ? Bo jesli byl fabrycznie przewidziany na '78 Oktan', a dzis takiej nie ma w ogole - to trzeba zaplon przyspieszyc do '3,5 - 4mm przed ZZ' tloka [ to na ogol przy stopniu sprezania 6,5 lub...
Coś mi ten temat nie idzie, ciągle jest coś ważniejsze. Ułożenie cewek i koła tak jak na załączonym zdjęciu. Impulsator jest w obszarze zakreślonym na żółto, tylko z drugiej strony. Na razie chce naprawę oprzeć na oryginalnych elementach. Żaden zakład nie chce się podjąć przewijania cewek, więc będę musiał sam się pomęczyć. Przyznaję, że nie mam cierpliwości...
Witam, no tylko do tego zaplonu ' 3mm przed ZZ tloka' - potrzebne jest paliwo z epoki, czyli benzyna LO 68 - 74 Oktan. Wtedy takie stare silniki rozwijaja moc z instrukcji sprzed 60 lat, bo maja na ogol stopien sprezania od 6 - do 7 : 1, czyli wlasnie do szybko spalajacych sie benzyn 68 - 74 Oktanowych. To samo silniki w starych motocyklach, np. w Junaku...
Wartosc energetyczna takiego paliwa 'spirytusowego' spada w zabytkowych silnikach [ o stopniach sprezania 4 - 7 : 1 ], po przekroczeniu w mieszance 'benzyny 75 Oktan' / zawartosci spirytusu powyzej 25 % objetosciowo, to fakt - ale moc mieszanek 'spirytusowo - acetonowych' majacych 180 / 200 Oktan nawet, mozna wykorzystac w pelni dopiero podnoszac stopien...
Witam, WSK i podobne motocykle - byly skonstruowane do bardzo eksplozyjnych benzyn LO 72 - 76 Oktan, bo maja stopien sprezania od 6 - do 7 : 1 i dlatego mialy zaplon ustawiany '3mm przed ZZ'. Nawet Junak M 07 byl skonstruowany do 72 Okt. i osiagal ok. 17 KM na takiej. Natomiast dzisiaj - Junak M 07 i nawet M 10 - osiagaja zaledwie 11-12 KM - bo uzytkownicy...
Tam wczesniej bylo napisane : ' zaplon 3 mm przed GMP' i tu chyba tkwil blad regulacji zaplonu - bo ten silnik 'Komara' byl skonstruowany na benzyne 78 / max 80 Oktan - 40 lat temu. To do dzisiejszej 95 Okt. trzeba mocno przyspieszyc zaplon [ bo spala sie ona znacznie wolniej niz stare / niskooktanowe benzyny przy niskim stopniu sprezania 7 : 1 ], przez...
(at)ElektrodaBot Jedna z firm sprzedających rozlewane kity chwali się takim czymś "Dla ortodoksów mamy 2 kolory do wyboru..... czerwony tlenkowy - dokładnie taki, jakim wymalowane są fabrycznie wnętrza zbiorników paliwa motocykli BMW i kolor popielaty, dla tych co lubią wygląd sterylnego, jasnego wnętrza" czy jesteś w stanie namierzyć prawdopodobnego...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... YZFR1L schematy...
junak instrukcja junak paliwo junak cewka
wylacza piekarnik ul1601 cewka corsa schemat alarmu
pralka gorenje opinie pralka gorenje opinie
Jak podłączyć adapter do Harman Kardon AVR 260? Piloty Webasto do Kia Carnival 2008: T91 i T100 HTM