prosze o pomoc brak iskry na pierwszym cylindrze
A co ma rozrząd bo braku iskry na dwu cylindrach?
Jesteś pewien że przypadkowe iskry masz tylko na 2 cylindrze?
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Już wiadomo co jest. Przełożyłem aparat zapłonowy z drugiego Poloneza i iskra była. Tak więc muszę kupić nowy aparat zapłonowy.
świece na 3 cylindrach ok na 4 osmolona ciśnienia w układzie chłodzenia nie ma płynu nie ubywa tak samo na niskich jak i na wysokich chodzi tylko na 3 cylindry zdejmowałem i zamieniałem świece kable i cewki brak jest iskry tylko na jednym cylindrze
Zamień cewki i zobacz czy przestanie palić 1 lub 4 cylinder jak tak to cewka
A po co jak 941ZP mają w strukturze?
Tak, zepsuty, da się go naprawić.
Sprawdż po kolei czy jest iskra na wszystkich cylindrach , kable wysokiego napiecia z poszczegolnych cylindrow podepnij do rezerwowej swiecy i zbliz ja do bloku / masy/ , nich druga osoba przekreci Ci kluczyk . Moze nie daje iskry na wszystkie swiece?
Polonez atu 1.6 GSI na pełnym wtrysku ... nie chce mi chodzić za żadne skarby na 4 cylinder..,. co mam zrobić? Iskra jest, zawory tez ustawione, pierścienie nowe ... co jest?
Pierwsze-jak się moduł uszkadza-brak generowania iskry na których cylindrach? Drugie-jest gaz?
Jak jest napięcie a nie płynie prąd to może sam wtryskiwacz ma przerwę ??
Tłoki będą oba w górze. Należy ustawić palec na pierwszy cyliner w kopułce, kiedy w pierwszym cylindrze będzie sprężanie ( znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu będą się pokrywały). Mały ruch aparatu ręką musi dać iskrę na pierwszy cylinder. Pozdrawiam.
To, że cewka sprawna nie oznacza, że jest iskra na świecy.
To jest Polonez z układem wtryskowym Abimex.Prawdopodobnie iskra jest na 1 i na 4 cylindrze a nie ma na 2 i 3.Jeśli tak jest to jest uszkodzony moduł znajdujący się pod cewkami wysokiego napięcia.
O ile mnie pamięć nie myli to w Polonezie 1.4 aparat służy tylko do rozdziału iskry na cylindry,czyli to tylko kopułka i i palec rozdzielacz.o czym tu pisać więcej?co mu dolega?
Gdzie szukać przyczyny braku iskry polonez 1.6 GLI. Silnik chodzi na 1.2 i 4 cylindrze brak iskry na 3 ci. Świeca i kabel oczywiście sprawdzony. Co padło ? Cewka czy komputer silnika ? Czytając ten temat widzę będę musiał szukać cewki ale u mnie nie ma dwóch cewek tylko jedna zespolona na 4 cylindry. Napewno cewka ?
moduł do wymiany bądź regeneracji
W pierwszej kolejności sprawdż zasilanie modułu.Jeżeli jest ok. to należałoby wykręcić i sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.W tym Polonezie na ogół jeżeli uszkadza się moduł to iskry nie ma albo na 1 i 4 cylindrze lub na 2 i 3 rzadko wogóle na wszystkich dlatego jeżeli nie ma wogóle iskry to zacznij od czujnika.
Cewkę wymieniałeś na nową czy używaną? To nie jest praca w trybie awaryjnym, jeśli sonda cały czas pokazuje 0,8 V to jest uszkodzona i lub ewentualnie uszkodzony czujnik temperatury , bo mieszanka za bogata. Na gazie silnika pracuje idealnie? Jesli tak to zapieczony, lub uszkodzony wtryskiwacz. Jesli też kuleje lub wtrysk jednopunktowy, zapchany katalizator,...
Dysze mogły się zapchać. A iskra jest na wszystkich cylindrach? Świece nie są zalane? Zapłon dobrze ustawiony?
Nie ma z tym kłopotu, jest to system z tzw. iskrą traconą. Iskra zawsze pada w tych cylindrach w których tłoki wznoszą się i opadają razem, tak jak wykorbiony jest wał, a więc 1-4 oraz 2-3, jak w jednym padnie w suwie pracy to w drugim w suwie wydechu. Ważne, abyś sobie znalazł tylko parę, dwa skrajne idą na jeden bank tłoków czyli 1 i 4, nie ważne...
Polonez Caro Plus 1.6 GSi multipoint injection problem polega na tym iz po wjechaniu w zaspe przestal chodzic na 1 i 2 cylindrze.Cewka i kable sa ok iskra jest swiece mokre a nie chodz. Kable i swiece zamienialem i to samo pierwsze 2 cylindry nie chodza.Prosze pomozcie:(
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Jesteś na 100% pewien że brak iskry a nie słaba kompresja na tym cylindrze lub inna usterka mechaniczna.P
Sprawdziłeś, czy na świecach przed i po wymianie pojawia się iskra? Może nie masz kłopotu z zapłonem, tylko z dostarczeniem paliwa do cylindrów
A tam nie wchodzą czasem te cewki od Poloneza systemu Abimex/Delco ?
Podpinałem nową świece pod przewód wys. napięcia na każdym cylindrze i kręciłem silnikiem i nie było iskry na 2,4,6 cylindrze na pozostałych była. Podpinałem też świece pod przewód idący z cewki i kręciłem silnikiem,iskra była przez cały czas kręcenia silnikiem.Kolejność zapłonu jest dobra.Dziwne bo przecież palec rozdzielacza rozdziela iskrę na poszczególny...
zwykła podwójna cewka boscha, taka jak w polonezie nawet. Moduł można naprawić.
Witek, był w Żuku zapłon elektroniczny, tak jak w polonezie GLE. Ale uwaga-Zuk palił 1-2-4-3
Czy to polonez, może moduł, niezła metoda wymieniam , aż trafie.
Może być też dojechany wałek rozrządu, jaki masz przebieg? Wycierają się krzywki. Teraz co bym sprawdził, to ciśnienie na cylindrach. Iskra jest na pewno? Kable i świece ok? P.S. Zobacz jeszcze w nocy jak odpalasz, czy iskry nie skaczą po kablach.
sugnał z czujnika (sinus) idzie na moduł,moduł sygnał obrabia (prostokąt) i wysyła do ecm,skąd jako zmodyfikowany ( funkcji obrotów,temp i podciśnienia) wraca spowrotem na moduł i pada iskra na właściwą parę cylindrów. No to już wiadomo gdzie ręce wsadzić.
A jest na to jakis sposob aby iskra nie skakala wszedzie na okolo i na mnie?
Cewka Bosch, ta sama co do poloneza... Przebicie na wtórnym to norma w nich
A nie ubywa Ci lub przybywa płynu chłodniczego?Może niewielka nieszczelność uszczelki pod głowicą i zalewa petrygiem? U mnie coś takiego było - jak gorący, nie było problemu, jak stygł - niewielka ilość płynu chłodniczego wsączała się do cylindra(-ów).
pomiar , ktory chce kolega wykonac jest jednym z podstawowych pomiarow ktore powinny byc wykonywane w kazdym warsztacie elektromechaniki pojazdowej .jak zycie pokazuje 98% z nich niestety nie ma czym i... zgaduje czy cewka jest ok , czy nie. Przyrzad do tego celu skonstruowany powinien posiadac mozliwosc pomiaru conajmniej 4 cylindrow na raz . czy bedzie...
Jeszcze Ci zostały do wymiany kable zapłonowe.Miałem przypadek że w Polonezie upaliły się na dwóch cylindrach końcówki kabli zapłonowych i na tych dwóch cylindrach iskra występowała nierównomiernie.Ja poradziłem sobie w ten sposób że odgiełem końcówki zaciśnięte na ww kablach nieco odizolowałem przewód na kablach zapłonowych i ponownie zacisnełem końcówki.Praca...
Witam mam Polonez Caro Plus 1.6 kat -Gaz , dzisiaj jadąć nad wode zgasł i nie można go odpalić . Sprawdziłem świece są ok , jest iskra na wszystkich 4 cylindrach , paliwo dochodzi , wtrysk rozpyla paliwo a dalej nie chce odpalić ani na paliwie ani na gazie wcale nie chce zaskoczyć . Jaka może być przyczyna ??
Witam.Standardowo sprawdził bym czy jest iskra i czy komory spalania w cylindrach są wilgotne. Wszystkie wtyczki elektryczne w układzie zapłonowym potraktował bym preparatem do czyszczenia styków.
To jest cewka czterobiegunowa, na każdy cylinder osobno? Ja bym spróbował podpiąć jakąś zwykła (np z poloneza albo malucha) do modułu i kręcił bym rozrusznikiem i parzał jaka jest iskra, jeśli bedzie ok to znaczy że tamta cewka jest padnięta :)
Czujnik położenia wału korbowego w tych polonezach jest żywotny za to moduł zapłonu pod cewkami niestety nie, palą się też czasami cewki. Sam moduł to mniejszy koszt od kompletu. Sprubuj z kimś zamienić całość. Ewentualnie weź spryskiwacz i popryskaj odrobine wody w czasie pracy silnika na cewki - najlepiej w nocy, jeśli zobaczysz przeskok iskry to...
jak to ustawiles zaplon ?? czym w gli ?? 8O 8O heh u jakim cudem skoro cewka 1 modułu podaje iskre na 1 i 4 cylinder a druga cewka na 2 i 3 Zakladam ze to jest GLI abimexa
Wymieniałem miesiąc temu uszczelkę pod głowicą, a wczoraj zaczął mi chodzić na 3 cylindry, na benzynie a na gazie chodzi na 4. Założyłem nowe przewody do świec i świece i jest iskra, ponieważ sprawdzałem wyjmując świece na głowice i miała iskrę, benzyna także dochodzi bo po jeździe jak wykręcam świece to jest mokra. może to być wina wtryskiwacza?
Dex :arrow: Korbowód krótszy bo załozony od CZ prawd. od 125 (516), podtoczony od dołu cylinder, tłok był podcięty. A to po to aby - zmniejszyć pojemność skrzyni korbowej i uchronić przed urwaniem korbowodu.
Tu można stwierdzić że zawór wydechowy jest nieszczelny, czyli wypalony, krzywy, nie domyka się, na przykład Samochód nie zapalał, przyjechał mechanik z testerem, stwierdził wypadanie zapłonu ciągłe na jednym cylindrze. A że silnik 1.4 a że gas, to na bank wypalony zawór. I bank upadł. Ja tylko opisałem jakie objawy daje słaba iskra. Nikt nie musi...
Panowie, Samochód od 10 lat na gazie pierwszej generacji - w czasie jazdy na gazie zawsze świeci się CE. Po przełączeniu na benzynę - powinna zgasnąć. Zawsze tak było. Jakiś czas temu zauważyłem, że na benzynie jednak nie gaśnie. Samochód nie sprawia przy tym żadnych problemów w eksploatacji; normalnie pali zimny/ciepły, silnik równo pracuje, może trochę...
witam,czasu widze minelo troche,jak tam z tą honda?jest a iskra?ja mam podobny problem z moja hondą cx500 1982r,iskra jest,lecz na jednym cylindrze mocna,a na drugim słaba,czasem niewidoczna, sprawdzałem cewki,sa ob z modułu wychodza 2 kable na jedna i druga cewke, z tego jednego daje słaba iskre,czyli moduł chyba?słyszałem też cos o zastosowaniu modułu...
Witam Was mam pytanie odnośnie obrotomierza od Poloneza. Przeszukując ostatnio You Tube natknąłem się na obrotomierz Jaeger od Poloneza. W odróżnieniu od obrotomierzy Lumel ten obrotomierz pokazuje obroty do 10 tys rpm ( poza skalę) a Lumele tylko kręcą się do 8 tys rpm. W jakich modelach Poloneza był montowany obrotomierz Jaeger? Obrotomierz ten chciałbym...
Witam. 1.Prawdopodobnie nie masz kompresji na jednym z cylindrów . Wykręć świece i sprawdź ciśnienie sprężania ,na jednym powinna być mniejsza wartość (wtedy uszczelka pod głowice albo zawór wypalony). Trzęsie bo chodzi na trzy cylindry. Jak ciśnienie sprężania będzie równe wymień cztery świece. 2.Jak będzie ciepły trzeba sprawdzić czy jest iskra na...
Przewody WN i tak lepiej wymienić ale sprawdź dokładnie te cienkie kable czy nie są gdzieś poprzerywane lub zaśniedziałe. Jeśli obroty spadają do ok 500-600 i silnik gaśnie to w tym momencie może nie palić na jakiś cylinder. Sprawdź jeszcze czy jakaś z cewek nie ma przebicia. Najlepiej jak będzie ciemno, odpal go i zobacz czy nie ma gdzieś przeskoku...
Kolego teoria, teorią, a z praktyki się żyje i bardzo dobrze byłoby gdyby jedna z drugą szły w parze. Ja w swoich polskich samochodach (maluchy, fso1500 i polonezie) na zimę zmniejszałem przerwę na świecach do 0.5-0.6 mm, a to wszystko dlatego, żeby zimą przy ciężkim rozruchu nie męczyć za bardzo akumulatora. Przez zmniejszenie przerwy tworzyłem lepsze...
Witam na samym początku pisałeś że iskra na 2 cylindrze ok a reszta słaba. nie rozumiem? Abimex ma dwie cewki zapłonowe na 4 świece , jeśli padnie świeca to na dwa cylindry iskra padaka a chodzi wtedy na 3 cylindry. Apropo sondy lambda to czujnik informujący komputer jak spala auto. Jeśli napięcie sondy wyjdzie poza tolerancję to komputer wskakuje na...
A i jeszcze jedno - skad masz ten schemat? Jeżeli tranzystor nie spali sie po pierwszym rozłaczeniu to napewnoi zrobi to w cioągu kilku następnych minut. Polecam na wyjściu zamiast tego IRF układ darlingtona (BU508 + MJE13007..9) i do tego transil 1.5KE równolegle do tranzystora - bo to sa tranzystory wysokonapieciowe i napewno wytrzymają takie warunki...
Pisałem o kolejności zapłonów, czasy Poloneza. Klient kupił komplet nowych kabli zapłonowych, wyciągnął wszystkie stare naraz i założył nowe bez patrzenia na kolejność zapłonów. Nadlewka z numerami na bloku. Efekt znany.
Jedna cewka daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie, najpierw sprawdź tak jak są, a potem zamień cewki miejscami, a przewody wysokiego napięcia pozostaw tak jak były, jeśli silnik będzie kulał na te same cylindry co wcześniej to masz uszkodzony moduł. A na które kuleje sprawdisz ściągając poszczególne kable ze świec i kierując je w stronę masy, będzie...
No niestety, zgodnie z przypuszczeniami czyszczenie masy nic nie dało. Jak tylko dorwę lampę stroboskopową, to posprawdzam, czy podczas porannego odpalania na 3 cylindry problemem jest brak iskry na jednym z nich. Nie chcę sprawdzać przez zdejmowanie kabla WN. Będę miał przez to możliwość jednoznacznego stwierdzenia, czy usterka jest elektryczna. Być...
pojechałem do renomowanego ale drogiego elektryka ("Polak" Wrocław).Jak zwykle najgłupszy z możliwych problem.Przyczyną była bardzo mało widoczna wypalona maleńka dziurka w fajce kabla.Przy okazji wymienił nowe świece na nowsze ale już nie protestowałem ,bo miały ślady po iskrach na porcelankach.Na wszelki wypadek przeczyścił przepustnicę.Naprawa z...
Witam mam taki problem. Polonez GSI nie chce zapalić. Wymienione na nowe przewody WN i świece. Po wykręceniu świec jest iskra.( świece mokre) Wtryskiwacze działają prawidłowo. Ciśnienie w cylindrach powyżej 8. Ciśnienie w pompce na postoju 3,7 podczas kręcenia rozrusznikiem 2,3. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Tydzień temu ustawiłem podparte zawory i...
przyciagnieto go wczoraj objaw nierowna praca silnika diagnoza padła cewka brak iskry na 1 cylindrze wymienilem cewke odpalil chodzi jak zegarek niestety po dodaniu gazu strzela w filter i rure wydechowa wiec dalsze szukanie iskra jest w calym zakresie obrotow prawidlowa wyprzedzenie zaplonu tez cisnienie pompy 1 bar kable swiece nowe rozrzad sprawdzony...
cx500 1982r instalacja porobiona,lecz dalej problem!!! iskra jest,na,na 1 cylindrze bardzo dobra (wreszcie),na 2 słaba,czasem niewidoczna .zamieniałem,sprawdzałem cewki,sa ok z modułu wychodza 2 kable na jedna i druga cewke, z tego jednego daje słaba iskre,czyli moduł chyba? bo impulsator niebardzo,niechce nadarmo dzec silnika,prad do modyłu dochodzi,bo...
W tym aucie uszkodzeniu może ulec moduł lub cewka .Nalepka niema nic do rzeczy.Jeśli nie masz iskry na 2i3 zamień cewki miejscami, gdy zamienione i dalej nie ma iskry na 2i3 jest uszkodzony moduł jeśli jest na 2i3 a brakuje na 1i4 jest uszkodzona cewka oznaczona 2,3.Z twojego postu wynika ,że trafiłeś na dwa uszkodzone moduły chyba, że czegoś do nich...
... i jeśli jest wszystko OK to tak w kółko. A jeśli nie jest OK to tak trzy razy a potem następny kod - też trzy razy i następny... aż wróci do kodu 12. I tak w kółko. Potencjometr ustawia się raz, na analizatorze spalin. Na oko go nie ustawisz. Aha - i jeszcze wszystkim poldkowiczom radzę przynajmniej raz - dwa razy w roku sprawdzać omomierzem przewody...
witam koledzy mam pytanie dostałem do naprawy poloneza jak w temacie. Problem polega na tym że ma iskrę a nie dostaje paliwa do wtrysku. Pompa paliwa podaje, po odłączeniu wężyka doprowadzającego paliwo i zakręceniu rozrusznikiem ciśnienie ok [tak mi się wydaje bo nie mierzyłem]. Moje pytanie jest takie czy ta wtyczka która jest na samej górze wtrysku[widać...
za chwilę sprawdzę ten rozdzielacz bo jeśli chodzi o podział iskry na poszczególne cylindry to jest obok koloru białego Dodano po 3 jak się dowiem to personalnie panu przekażę na pewno nie ma czegoś takiego jak w uno z silnikiem 1.4 czy w polonezach te ostatnie auto znam dość dobrze
No to są dobre rady, ale zupełnie nietrafne, bo już sprawdzone. A co "silniczka" to czy ja coś takiego mówiłem? Dodano po 5 Zrobiłem cewce sekcję no i obw wtórny na 1 cewce nie ma rezystancji ( a może i ma tyle, że ponad 30 mega) , na 2 jest ok 6 mega. Biorąc pod uwagę te fakty wychodzi na to, że na cylindrze 2 i 3 jest słabsza iskra. Możliwe też, że...
Jaki jest stan przewodów zapłonowych,świec itp. może nie ma iskry na wszystkich cylindrach , zaglądałeś do tego przekaznika od gazu . Kolega miał podobny przypadek w Renault 19 i okazał się wadliwy ten przekażnik,niewiem jakim cudem ale załanczał i gaz i benzyne (prawdopodobnie korozja zrobiła zwarcie pomiędzy stykami).
Witam. Mam problem z Polonezem Truck PB + LPG . Mianowicie chodzi o układ zasilania. Od tygodnia się z tym nie mogę uporać. Zmieniłem komputer, wtryskiwacz benzyny, silnik krokowy ( cały moduł wtryskowy) auto nie odpala na żadnym paliwie. Iskra jest na każdym cylindrze, paliwo dochodzi do modułu wtryskiwacza ( pompka podaje ). Bezpieczniki, przekażniki...
Panowie podmieniłem czujnik położenia wału 2 dni bylo OK a dziś znów nie chciał zapalic ruszałem kablami przy CPW i zaskoczył najpierw tak jakby palił na jeden cylinder a za trzecim startem wszystko wróciło do normy . Wczasie pracy silnika ruszałem wszystkimi kablami żeby wymusic awarie ale nic z tego pali i juz Boje sie że znów gddzies pojade i nie...
Usterka usunięta, winna była cewka zapłonowa, brak iskry na czwartym cylindrze. Po wstawieniu nowej jak ręką odjął, pojeżdzę jeszcze troszkę i poobserwuje go, ale od razy widać że to było to. Dziś już był problem z odpaleniem, a o jeździe pod górkę nie było mowy, szarpnięcia i strzały towarzyszyły mojej przeprawie przez miasto Dziekuje za pomoc i pozdrawiam...
A mianowicie kosiarka jak wyżej w układzie cylindrów V2 silnik bęzynowy Kawasaki zmajstrowane oryginalnie chyba na dwóch hallach module zapłonowym i cewkach podobnych do motocyklowych . Jeden Cylinder nie pali... świeca cewka sprawdzone hall też poprzez podmiankę pinów na module od drugiego. Moduł to Denso 21119-2120 ogólnie niedostępny w Polsce. Macie...
i taka też jest w polonezie caro plus to już dla mnie jest mniej ważne :) pomiar zasilania pin 2 wtyczki cewki zapłonowej pomiar cewki pin 1+2 , 2+3 0,45-0,55 oma pomiar cewki w gniazdach przewodów zapłonowych cylindry 1+4 12000-14600 omów cylindry 2+3 12000-14600 omów jeśli chodzi o te pomiary to już dla mnie jest magia bo nie jestem mechanikiem tylko...
o testery raczej trudno nawet w serwisach, odpinaj przewodyWN od swiec i widzisz czy iskra jest dluga , porownaj na wszystkich swiecach, jezeli gdzies jest slabsza, zazwyczaj bardzo slaba, zamieniasz cewki miedzy soba i widzisz czy slaba iskra jest w tym samym miejscu-modul uszk. czy slaba jest na innej swiecy a wiec cewka, to najlepszy i najprostrzy...
Witam, Poldek Caro plus 97 rok GLI. Poldek nie chce odpalić. Normalnie kręci rozrusznikiem, pompa działa, słychać ją. Była niedawno wymieniana. Przewody również. Świece chyba też. Nie chce odpalić zarówno na benzynie jak i na gazie. Sprawdziłem kostkę stacyjki, wygląda jak nowa. Przy poruszaniu ją podczas kręcenia przestał na chwilę kręcić. Ale to chyba...
Witam. Na sto procent masz żle ustawiony aparat zapłonowy. Wykręć świece i ustaw by cylinder 1 tłoka był u góry i by zawory były na nim zamknięte wtedy włuż aparat by na 1 kabel świecy poszła iskra. Powinna być poprawa. Ja raz miałem pękniętą sprężynkę w aparacie zapłonowym a druga rozciągnięta że hej, i nie umiałem ustawić zapłonu bo na wyżzych obrotach...
Też miałem poldka, ale gaźnikowego i też nie lubił bardzo niskich, wtedy odpalałem go na gazie z butli turystycznej - palił za pierwszym razem. W tym wypadku są wg mnie dwie możliwości. Pierwsza, że przy ciężkim rozruchu (gęsty olej) jest na tyle duży spadek napięcia, że nie następuje przeskok iskry na świecach (nie ma zapłonu). A druga, też związana...
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
Jak z mocą to jeszcze nie wiem jutro to pojdę zobaczyć. Przejade sie i bede wiedzieć. A z silniczkiem krokowym sobie poradziłem zwierając styki ALDL i gdy sobie chodził przyblokowałem go palcem i ustawiłem tyle ile chciałem i teraz ładnie 1300 na ssaniu ma. Jak sie rozgrzeje jeszcze nie patrzyłem ile ma ale to ze względu że stoi w garażu i nie chce...
Witam serdecznie drogich forumowiczy. mam problem z moim oczkiem w głowie. Polonez 1.4 16V z silnikiem Rovera z 1996 roku Benzyna z gazem. 122tyś przebiegu. 2 dni temu, podczas normalnej jazdy, przy wchodzeniu w zakręt samochód zgasł i nie dał się odpalić. Podczas próby BARDZO DŁUGIEGO KRĘCENIA samochód raz po raz załapywał na 1 góra dwa cylindry. Po...
Witam! Nie wiem dokładnie jaka przyczyna spowodowała usterkę w moim aucie ale stało się to na zimnym silniku przy małej prędkości gdy przez pomyłkę zamiast 2 biegu wrzuciłem 4 i dałem buta samochód się zakrztusił i od tamtej pory jeździ jak by chciał a nie mógł, nie ma w ogóle mocy obojętnie jaka prędkość (a rozpędzić się do 60 to zajmuje ze 3 min)....
Witam! Ja zaadoptowałem moduł VW 191 905 351B. Normalnie sterowany jest hallotronem, iskra pojawia się przy zwieraniu styków a nie jak wszedzie przy ich rozwieraniu ale przerobiłem go do współpracy z przerywaczem. Wczoraj zamontowałem całość w motocyklu i przejechałem 20km, silnik pracuje poprawnie i dzięki mapie zapłonu ( przyspieszanie zapłou wraz...
Witam Pisze w sprawie pomocy w naprawie silnika mojego Poloneza Caro plus 1,6 GSi rocznik 1997 z LPG. Jako że żaden mechanik w okolicy nie chce się podjąć naprawy mojego samochodu musze sam sobie z tym poradzić, doświadczenia nie mam dużego, ale może się uda :). Już raz przechodziłem naprawę tego silnika i na forum opisywałem tą "walkę". Mianowicie...
Troszeczkę przemyślałem temat, przeczytałem trochę tematów o "obrotomierzach" Poczytaj jeszcze o zapłonach, skoro zapłon, a nie obrotomierz chcesz zrobić ;) W typowych konstrukcjach zwykle nie wykorzystuje się jednego 'ząbka' na obrót, a znacznie więcej - nawet 60. W pewnej mierze spowodowane jest to niejednostajnością obrotów silnika - zwłaszcza jednocylindrowego...
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
Brawo..Uff..W koncu mamy sedno.Wlasnie o tym pisalem a starych modułach.!!!..Ciesze sie ze to zauwazyłes. Wasz patent z cewka dwubiegunowa w Jawie juz wyjasniłem.To ze wasz patent zadzialal..to chyba tylko wina..lub zaleta wlasnie konstrukcji silnika Jawy. Pomyslalem i wyjasnij mi jak widzisz iskre na swiecy gdy tłok jest w dolnym Z.i zakonczyl przeplukiwanie...
Niedawno prosiłem o poradę - po wjechaniu w sporą kałużę przez ok. 15 minut mocno przerywał silnik, mocno spadła też moc. Okazało się, w Punto I nadkola są tak zrobione a kable tak ułożone, że po wjeździe w kałużę woda powoduje zamoczenie kabli prowadzących do świec. Iskra rozprasza się w wodzie i nie idzie do cylindra, przez to silnik się krztusi....
podwójna iskra cylindrze polonez iskra iskra polonez
formatowanie niestandardowe excel alpine kostka kabel ethernet przerywa
laptop gamingowy berges falownik
Ekran dotykowy nie działa w ekspresie Simson Nie świeci sznur lampek z soplami - przyczyny i rozwiązania