To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Na moje oko padł ci moduł sterujący zapłonowy. Co często się przydarzało poldkom. jannaszek albo sterujący, albo zapłonowy - to dwie różne rzeczy. To układ z tzw. iskrą traconą, jeśli iskra bije tylko na 2 cylindrze to cewkomoduł do wymiany.
Mam Poloneza Gli 1600 z 1997, monowtrysk Bosch.Problem polega na tym ze silnik na malych obrotach pracuje nierowno.Sprawdzilem swiece i wyglada ze na pierwszym cylindrze iskra zanika.Raz jest raz nie jej nie ma.Wymienilem swiece, przewody,podmienialem cewke i nic.Na wysokich obrotach normalnie.Jak sobie z tym poradzic.
Mi też tak się wydawało i dlatego ją podmieniłem. Teraz mam następującą wątpliwość - cewka została podmieniona na używaną więc mogła być również niesprawna , zastanawia mnie tylko fakt dlaczego po zamianie nie było iskry dokładnie na tym samym cylindrze ? Gdyby iskra znikła na innym cylindrze to sprawa była by oczywista - że trafiłem na kolejną uszkodzoną....
Polonez Caro Plus 1.6 GSi multipoint injection problem polega na tym iz po wjechaniu w zaspe przestal chodzic na 1 i 2 cylindrze.Cewka i kable sa ok iskra jest swiece mokre a nie chodz. Kable i swiece zamienialem i to samo pierwsze 2 cylindry nie chodza.Prosze pomozcie:(
To jest Polonez z układem wtryskowym Abimex.Prawdopodobnie iskra jest na 1 i na 4 cylindrze a nie ma na 2 i 3.Jeśli tak jest to jest uszkodzony moduł znajdujący się pod cewkami wysokiego napięcia.
Witam na samym początku pisałeś że iskra na 2 cylindrze ok a reszta słaba. nie rozumiem? Abimex ma dwie cewki zapłonowe na 4 świece , jeśli padnie świeca to na dwa cylindry iskra padaka a chodzi wtedy na 3 cylindry. Apropo sondy lambda to czujnik informujący komputer jak spala auto. Jeśli napięcie sondy wyjdzie poza tolerancję to komputer wskakuje na...
przyciagnieto go wczoraj objaw nierowna praca silnika diagnoza padła cewka brak iskry na 1 cylindrze wymienilem cewke odpalil chodzi jak zegarek niestety po dodaniu gazu strzela w filter i rure wydechowa wiec dalsze szukanie iskra jest w calym zakresie obrotow prawidlowa wyprzedzenie zaplonu tez cisnienie pompy 1 bar kable swiece nowe rozrzad sprawdzony...
pojechałem do renomowanego ale drogiego elektryka ("Polak" Wrocław).Jak zwykle najgłupszy z możliwych problem.Przyczyną była bardzo mało widoczna wypalona maleńka dziurka w fajce kabla.Przy okazji wymienił nowe świece na nowsze ale już nie protestowałem ,bo miały ślady po iskrach na porcelankach.Na wszelki wypadek przeczyścił przepustnicę.Naprawa z...
prosze o pomoc brak iskry na pierwszym cylindrze
A co ma rozrząd bo braku iskry na dwu cylindrach?
Sprawdż po kolei czy jest iskra na wszystkich cylindrach , kable wysokiego napiecia z poszczegolnych cylindrow podepnij do rezerwowej swiecy i zbliz ja do bloku / masy/ , nich druga osoba przekreci Ci kluczyk . Moze nie daje iskry na wszystkie swiece?
Już wiadomo co jest. Przełożyłem aparat zapłonowy z drugiego Poloneza i iskra była. Tak więc muszę kupić nowy aparat zapłonowy.
Tak, zepsuty, da się go naprawić.
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
świece na 3 cylindrach ok na 4 osmolona ciśnienia w układzie chłodzenia nie ma płynu nie ubywa tak samo na niskich jak i na wysokich chodzi tylko na 3 cylindry zdejmowałem i zamieniałem świece kable i cewki brak jest iskry tylko na jednym cylindrze
Nie ma z tym kłopotu, jest to system z tzw. iskrą traconą. Iskra zawsze pada w tych cylindrach w których tłoki wznoszą się i opadają razem, tak jak wykorbiony jest wał, a więc 1-4 oraz 2-3, jak w jednym padnie w suwie pracy to w drugim w suwie wydechu. Ważne, abyś sobie znalazł tylko parę, dwa skrajne idą na jeden bank tłoków czyli 1 i 4, nie ważne...
a jak wyglada sprawa swiec, kiedy ostatni raz byly wymieniane?
Polonez atu 1.6 GSI na pełnym wtrysku ... nie chce mi chodzić za żadne skarby na 4 cylinder..,. co mam zrobić? Iskra jest, zawory tez ustawione, pierścienie nowe ... co jest?
Pierwsze-jak się moduł uszkadza-brak generowania iskry na których cylindrach? Drugie-jest gaz?
Gdzie szukać przyczyny braku iskry polonez 1.6 GLI. Silnik chodzi na 1.2 i 4 cylindrze brak iskry na 3 ci. Świeca i kabel oczywiście sprawdzony. Co padło ? Cewka czy komputer silnika ? Czytając ten temat widzę będę musiał szukać cewki ale u mnie nie ma dwóch cewek tylko jedna zespolona na 4 cylindry. Napewno cewka ?
Tłoki będą oba w górze. Należy ustawić palec na pierwszy cyliner w kopułce, kiedy w pierwszym cylindrze będzie sprężanie ( znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu będą się pokrywały). Mały ruch aparatu ręką musi dać iskrę na pierwszy cylinder. Pozdrawiam.
To, że cewka sprawna nie oznacza, że jest iskra na świecy.
Podpinałem nową świece pod przewód wys. napięcia na każdym cylindrze i kręciłem silnikiem i nie było iskry na 2,4,6 cylindrze na pozostałych była. Podpinałem też świece pod przewód idący z cewki i kręciłem silnikiem,iskra była przez cały czas kręcenia silnikiem.Kolejność zapłonu jest dobra.Dziwne bo przecież palec rozdzielacza rozdziela iskrę na poszczególny...
Jak jest napięcie a nie płynie prąd to może sam wtryskiwacz ma przerwę ??
pomiar , ktory chce kolega wykonac jest jednym z podstawowych pomiarow ktore powinny byc wykonywane w kazdym warsztacie elektromechaniki pojazdowej .jak zycie pokazuje 98% z nich niestety nie ma czym i... zgaduje czy cewka jest ok , czy nie. Przyrzad do tego celu skonstruowany powinien posiadac mozliwosc pomiaru conajmniej 4 cylindrow na raz . czy bedzie...
A cewki masz na 100% dobre?
O ile mnie pamięć nie myli to w Polonezie 1.4 aparat służy tylko do rozdziału iskry na cylindry,czyli to tylko kopułka i i palec rozdzielacz.o czym tu pisać więcej?co mu dolega?
W pierwszej kolejności sprawdż zasilanie modułu.Jeżeli jest ok. to należałoby wykręcić i sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.W tym Polonezie na ogół jeżeli uszkadza się moduł to iskry nie ma albo na 1 i 4 cylindrze lub na 2 i 3 rzadko wogóle na wszystkich dlatego jeżeli nie ma wogóle iskry to zacznij od czujnika.
Dysze mogły się zapchać. A iskra jest na wszystkich cylindrach? Świece nie są zalane? Zapłon dobrze ustawiony?
Cewkę wymieniałeś na nową czy używaną? To nie jest praca w trybie awaryjnym, jeśli sonda cały czas pokazuje 0,8 V to jest uszkodzona i lub ewentualnie uszkodzony czujnik temperatury , bo mieszanka za bogata. Na gazie silnika pracuje idealnie? Jesli tak to zapieczony, lub uszkodzony wtryskiwacz. Jesli też kuleje lub wtrysk jednopunktowy, zapchany katalizator,...
Witek, był w Żuku zapłon elektroniczny, tak jak w polonezie GLE. Ale uwaga-Zuk palił 1-2-4-3
A tam nie wchodzą czasem te cewki od Poloneza systemu Abimex/Delco ?
zwykła podwójna cewka boscha, taka jak w polonezie nawet. Moduł można naprawić.
Sprawdziłeś, czy na świecach przed i po wymianie pojawia się iskra? Może nie masz kłopotu z zapłonem, tylko z dostarczeniem paliwa do cylindrów
Czy to polonez, może moduł, niezła metoda wymieniam , aż trafie.
Czujnik położenia wału korbowego w tych polonezach jest żywotny za to moduł zapłonu pod cewkami niestety nie, palą się też czasami cewki. Sam moduł to mniejszy koszt od kompletu. Sprubuj z kimś zamienić całość. Ewentualnie weź spryskiwacz i popryskaj odrobine wody w czasie pracy silnika na cewki - najlepiej w nocy, jeśli zobaczysz przeskok iskry to...
Może być też dojechany wałek rozrządu, jaki masz przebieg? Wycierają się krzywki. Teraz co bym sprawdził, to ciśnienie na cylindrach. Iskra jest na pewno? Kable i świece ok? P.S. Zobacz jeszcze w nocy jak odpalasz, czy iskry nie skaczą po kablach.
witam,czasu widze minelo troche,jak tam z tą honda?jest a iskra?ja mam podobny problem z moja hondą cx500 1982r,iskra jest,lecz na jednym cylindrze mocna,a na drugim słaba,czasem niewidoczna, sprawdzałem cewki,sa ob z modułu wychodza 2 kable na jedna i druga cewke, z tego jednego daje słaba iskre,czyli moduł chyba?słyszałem też cos o zastosowaniu modułu...
A jest na to jakis sposob aby iskra nie skakala wszedzie na okolo i na mnie?
Cewka Bosch, ta sama co do poloneza... Przebicie na wtórnym to norma w nich
Tu można stwierdzić że zawór wydechowy jest nieszczelny, czyli wypalony, krzywy, nie domyka się, na przykład Samochód nie zapalał, przyjechał mechanik z testerem, stwierdził wypadanie zapłonu ciągłe na jednym cylindrze. A że silnik 1.4 a że gas, to na bank wypalony zawór. I bank upadł. Ja tylko opisałem jakie objawy daje słaba iskra. Nikt nie musi...
jak to ustawiles zaplon ?? czym w gli ?? 8O 8O heh u jakim cudem skoro cewka 1 modułu podaje iskre na 1 i 4 cylinder a druga cewka na 2 i 3 Zakladam ze to jest GLI abimexa
sugnał z czujnika (sinus) idzie na moduł,moduł sygnał obrabia (prostokąt) i wysyła do ecm,skąd jako zmodyfikowany ( funkcji obrotów,temp i podciśnienia) wraca spowrotem na moduł i pada iskra na właściwą parę cylindrów. No to już wiadomo gdzie ręce wsadzić.
Witam mam Polonez Caro Plus 1.6 kat -Gaz , dzisiaj jadąć nad wode zgasł i nie można go odpalić . Sprawdziłem świece są ok , jest iskra na wszystkich 4 cylindrach , paliwo dochodzi , wtrysk rozpyla paliwo a dalej nie chce odpalić ani na paliwie ani na gazie wcale nie chce zaskoczyć . Jaka może być przyczyna ??
To jest cewka czterobiegunowa, na każdy cylinder osobno? Ja bym spróbował podpiąć jakąś zwykła (np z poloneza albo malucha) do modułu i kręcił bym rozrusznikiem i parzał jaka jest iskra, jeśli bedzie ok to znaczy że tamta cewka jest padnięta :)
Jeszcze Ci zostały do wymiany kable zapłonowe.Miałem przypadek że w Polonezie upaliły się na dwóch cylindrach końcówki kabli zapłonowych i na tych dwóch cylindrach iskra występowała nierównomiernie.Ja poradziłem sobie w ten sposób że odgiełem końcówki zaciśnięte na ww kablach nieco odizolowałem przewód na kablach zapłonowych i ponownie zacisnełem końcówki.Praca...
Witam.Standardowo sprawdził bym czy jest iskra i czy komory spalania w cylindrach są wilgotne. Wszystkie wtyczki elektryczne w układzie zapłonowym potraktował bym preparatem do czyszczenia styków.
A nie ubywa Ci lub przybywa płynu chłodniczego?Może niewielka nieszczelność uszczelki pod głowicą i zalewa petrygiem? U mnie coś takiego było - jak gorący, nie było problemu, jak stygł - niewielka ilość płynu chłodniczego wsączała się do cylindra(-ów).
Wymieniałem miesiąc temu uszczelkę pod głowicą, a wczoraj zaczął mi chodzić na 3 cylindry, na benzynie a na gazie chodzi na 4. Założyłem nowe przewody do świec i świece i jest iskra, ponieważ sprawdzałem wyjmując świece na głowice i miała iskrę, benzyna także dochodzi bo po jeździe jak wykręcam świece to jest mokra. może to być wina wtryskiwacza?
podwójna iskra cylindrze iskra polonez polonez iskra
cisco epc3010 router vectra przewód podciśnienie mondeo ekran połowa
zmywarka whirpool vitodens pokrętło
Blaupunkt BLA-49/148M – wejście do menu serwisowego, kody 1147, 4725, instrukcja krok po kroku Renault Laguna 3 2.0 dCi – brak rozruchu po wymianie sprzęgła i odpięciu ECU