sprawdz przewód od modułu do aparatu.zdejmij kopułkę i pociągnij za te kabelki biały i czarmy czy nie są przerwane przy wsówkach. 92 TO GAźNIK
Wyczyść wszystkie punkty masowe, zapewne nieźle skorodowały. Wymień świece, przewody zapłonowe... Sprawdź cewki, czujnik położenia wału, przeczyść wszystkie styki... I wtedy próbuj odpalać ;)
Do sprawdzenia zapłon.
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Wszystko wskazuje na moduł.
Cewka do gle ma ponizej 1 oma. Sprawa prosta probierka pobudzasz modul zaplonowy na dwupinowym zlaczu i patrzysz czy jest iskra, jesli to aparat winny.
W tych polonezach typową wadą były przewód łączący aparat z modułem oraz ceweczka w aparacie rzadziej moduł i tu bym szukał przyczyny.P
Czesc.Czyli podsumowujac wymieniles modul,zielony kabelek,cewke zaplonowa,napiecie na niebiwskim kabelku przy cewce jest,palec rozdzielacza sie obraca. sprawdz wiec,czy na niebieskim przewodzie przy cewce jest napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem.Sprawdz tez,jak wyglada kabelek w srodku rozdzielacza(ten,do ktorego jest podlaczony ten zielony kabelek)....
Tak.Da się naprawić. Godzina wystarcza.
Zmierzyć kompresję. Sprawdzić synchronizację silnika. W tym silniku przy zerwanym pasku iskra będzie normalna.
Na bank stacyjka.
ja auto kupiłem miesiąc temu, a do tej pory stało w garażu cały czas, u kolegi, poprzedniego właściciela. Fakt, że przez ostatni rok było wogóle prawie nie jeżdzone. Ale kable WN były wymieniane niedawno, i wyglądają wyśmienicie, jak nówki. Po kopułkę ok, warto zajrzeć. Czekam aż przestanie padać i się wybiorę na parking.
Cewki wyglądają identycznie... Nie chodzi o wygląd lecz o oporności uzwojeń do zwykłego zapłonu cewka ma nr 4220 a do elektronicznego 4226 - piszę z pamięci ale rano mogę sprawdzić i podać oporności
Już wiadomo co jest. Przełożyłem aparat zapłonowy z drugiego Poloneza i iskra była. Tak więc muszę kupić nowy aparat zapłonowy.
To nie jest przycisk immo tylko bezwładnościowy wyłącznik pompy paliwa. Trzeba wyjąć ze starego silnika czujnik położenia wału i je podmienić. Powinno być ok.
sonda jest czy jej nie ma sprawna czy też nie auto tak czy siak zapali. Napisz czy jest iskra bo pewno jej nie ma.
Czujnik położenia wału,tu jest usterka.
Witam Mam problem z uruchomieniem mojego poloneza. Iskra jest, benzyny też nie brakuje. Wcześniej był uszkodzony aparat zapłonowy podczas jazdy rozsypał sie w drobny mak. Wymieniłem palec rozdzielacza i kopułke, a nadal nie pali... ma ktoś jakieś pomysły co może być tego przyczyną:?:
1.4 nie ma mod. zaplonu. Komp steruje cewkami w 1.4.
Witam! gl 200 to wzmacniacz iskry z poloneza. a co do do zmiany biegunowości to musze zostać przy tym rozwiązaniu wymogi konserwatora zabytków
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Słuchaj,wiem to z doświdczenia-ten monomotronic jest taki dziwny,że jezeli masz wypadanie zapłonów tak się dzieje-zaświeca się na chwile pierunek i skacze obrotomierz. Po prostu "dziki przeskok iskry" go niejako resetuje.
Problem rozwiązany,był zanik napięcia na module.Temat zamykam.
Silniki takie same? Bo sa różnice pomiędzy caro a cari plus.
Tak, zepsuty, da się go naprawić.
A jak pompka zasilająca?? Sprawdzałeś?? Przekręć kluczyk i słuchaj czy słychać coś przy zbiorniku paliwa. Jeśli nie to może to być pompka. lub brak jej zasilania. (bezpiecznik, kable.) Jeśli słychać to może filtry paliwowe. Kiedy ostatnio je wymieniałeś?? Czy w momencie jak nie chce odpalic jest iskra?? (może kostka stacyjki szwankuje:)
Proszę o pomoc, na wszystkich świecach iskra słabiutka moduł czy cewka?
prosze o pomoc brak iskry na pierwszym cylindrze
cewką steruje ecu
Cewka, jak najbardziej, skoro nie chodzi tylko na jednym cylindrze. Oczywiście przewody i świeca sprawne? I faktycznie brak iskry...
Jak jest iskra to co chcesz od czujnika wału? Może masz przebicie na palcu rozdzielacza?
Łożyska o oznaczeniach jak napisałeś, ale przednie jest zasłonięte blaszką, która nie jest przynitowana, a przykręcona dwiema śrubami. Nitowane były w 125p/polonezach. Nie wolno napełniać dodatkowo smarem, nie rób bajek!
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
Już wszystko ok. Iskra jest, na gazie jeździ, wymieniłem ten silniczek krokowy i zmieniłem wężyk od pomki paliwowej :) Ale jak go zapale to przez 10 sec ma strasznie wysokie obroty o co chodzi?
czujnik położenia wału sprawdziłeś ?
Musisz opisać dokładnie co sprawdziłeś.
Prawdopodobnie czujnik położenia wału korbowego najczęstsza przyczyna
Mojemu znajomemu to po pewnym czasie nie chciał Polonez podjechać pod wysoką górę na gazie...dobra regulacja to podstawa - zapłon i dobra iskra
Takie cudo może wskazywać na brak masy pomiędzy modułem zapłonowym. Sprawdź połączenie modułu z obudową.
Witam. W tego typu układach częstą usterką jest przełamanie się przewodów [żył] w przewodzie ekranowanym wychodzącym z aparatu zapłonowego prawie tuż przy wyjściu z aparatu zapłonowego. Można to sprawdzić omomierzem podłączając go i poruszając przewodem. Moduł i cewkę można sprawdzić przez dołączenie małej {5W 12V} żarówki do punktu G modułu i drugim...
Przekładałem juz moduł z cewkami od innego poloneza i jest to samo nie ma iskry na 2 i 3 cyl.
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Mam taki problem po wymianie silnika w Polonezie Atu plus z 1997 roku na silnik z Caro (oba jednopunkty) silnik nie chce odpalic. nie ma iskry na świecach i tu moje pytanie czy może to byc spowodowane ???? czy inny czujnik położenia wału może miec na to wpływ ze nie na iskry ??
Kiedyś miałem 1.5 GLE i nie chciał mi zapalać, gdy stał całą noc w garażu. Pomagało czyszczenie styków w rozdzielaczu iskry (kopułce). Kupiłem nową i problem się skończył.
Panowie poldek padł całkowicie Nie ma iskry. gdzie można zdobyc schemat instalacji elektrycznej
A foto podeślij bo niepamiętaniem jak to wygląda( komory silnika), ale z powodzeniem wykręć świece jak nie masz luzem w kabel i na obudowę do masy i kręcimy :) rozrusznikiem jak jest iskra fioletowo czerwona jest ok , brak sprawdź zasilanie i masę na cewkę , zasilanie ok to albo czujnik wału albo cewka .
Jesli wszystko wymieniles i nic nie dalo to chyba uszkodzony jest przewod pomiedzy aparatem a modulem. Pozdrawiam.
Jesteś pewien że przypadkowe iskry masz tylko na 2 cylindrze?
ewidentnie problem w cewce
mam problem z iskra,a mianowicie ze stacyjki nie moge odpalic a co jest dziwne ze na zapych idzie sprawdziłem czy jest iskra na swiecach przy kreceniu lecz nie ma co moze byc tego powodem prosze o pomoc
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Ponoć można dostawić do tego aparatu moduł zapłonowy od poloneza i działa to poprawnie. Skoro ten i tak padł, to można spróbować.
Wszystko po kolei - elektronika silnika nie lubi odwracania biegunów. Pozostaje warsztat. Profilaktycznie możesz samodzielnie bezpieczniki sprawdzić.
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów Jeździłem swoim autem bez problemów, a tutaj któregoś ranka po prostu przestała odpalać. Elektrycy w moim mieście stwierdzili brak iskry, z tym, że: - moduł w porządku, - moduł nowy oryginalny BOSCH zakupiłem, iskry nie ma - odesłałem do fachowca, który powiedział że moduł działa, i na pewno jest sprawny i oczywiście...
Jak jest napięcie a nie płynie prąd to może sam wtryskiwacz ma przerwę ??
Iskra jest?
To, że cewka sprawna nie oznacza, że jest iskra na świecy.
Kolego Strumieniu w cytacie masz odpowiedź zaprzeczającą swojemu twierdzeniu o stacyjce.Nie ma napięcia na zapłonie to i nie ma iskry
Chwilę z tym walczyłem zanim doszedłem, że to cewka w aparacie. U mnie objawiało się to zanikiem iskry po przejechaniu ok 6km. Gdy postał 2 godz to zapalał bez problemu, aby następnie paść po przebiegu w/w. Wymiana jest banalna. Później oczywiście zapłon trzeba ustawić.
ISKRA JEST :(
A iskra jest na świecach?
To jest Polonez z układem wtryskowym Abimex.Prawdopodobnie iskra jest na 1 i na 4 cylindrze a nie ma na 2 i 3.Jeśli tak jest to jest uszkodzony moduł znajdujący się pod cewkami wysokiego napięcia.
luknełem teraz nic nie widac zeby bila gdzies jakas iskra czasem...
Mam problem z polonezem truckiem 1,6 a mianowicie niemam iskry na wyjściu z cewki , Sprawdzałem cewke i moduł i i są sprawne ! proszę o pomoc ! Z góry dziękuje
W pierwszej kolejności sprawdż zasilanie modułu.Jeżeli jest ok. to należałoby wykręcić i sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.W tym Polonezie na ogół jeżeli uszkadza się moduł to iskry nie ma albo na 1 i 4 cylindrze lub na 2 i 3 rzadko wogóle na wszystkich dlatego jeżeli nie ma wogóle iskry to zacznij od czujnika.
Czesc, Macie moze zdjecie wnetrza sterownika z poloneza (rover)? Bardzo mi jest potrzebne, pozdrawiam!
Jeżeli nie ma wcale iskry to prawdopodobnie modół zapłonowy. Miałem to samo... koszt nowego 250zł.
bo ja spotkałem sie nie w moim poldku ale w mojej wsk że była iskra ale nie paliła dopiero po wymianie wszystko wróciło do normy i pewien mechanik mi powiedział wtedy ze iskra była tracona podczas sprężania w tłoku i to jest właśnie "licha" iskra
Wszytkie filtry były wymienaine, świece i kable jakieś 3 miesiące temu. Jak już się odpali to wszytko pracuje normalnie więc iskra musi być.
Auto jak w temacie 1-punktowy wtrysk nie chce palić na paliwie. Iskra jest pompa podaje paliwo w czym może być problem i jak to sprawdzić.
Pod fotelem pasażera szukaj.
Tak. Jest masa.
Nie ma iskry na świecach, moduł i cewki wymienione i nadal nic, co to może być pomocy?
w tej marce często siadają moduły zapłonowe,słyszałem,że ktoś wstawiał od poloneza
Witam! Jeśli mogę w czyms pomóc, zamieszczam kilka zdjęć. Są na nich strony ze starych numerów 'Motoru' z początku lat 90. i ksiązki o naprawie Poloneza. Mam nadzieję, że coś to pomoże. Pozdrawiam ;) http://obrazki.elektroda.net/66_12538084... http://obrazki.elektroda.net/62_12538084... http://obrazki.elektroda.net/96_12538085...
Bosch WR7DC Iskra FE65P,PTS
Witam. Nie znam budowy aparatu zapłonowego Poloneza. Czy w aparacie jest impulsator Halla? Może walnięty Hall, jest przyczyną braku iskry.
Mechanik podpowiedział wymianę świec na zwykłe Iskry a nie Bosch Super Plus . I bardzo dobrze, świece Boscha wyrzuć do kosza.
Podmieniałeś świece? na nowych częściach pojawiła sie iskra? Nie wiem jakie wartosci powinny widnieć na czujnikach więc tu nie pomoge
Wielu zapewne znany jest schemat 'blokowy' elektronicznego ukladu zaplonowego czyli generator impulsow + modul + cewka. Moje pytanie jest takie. Czy istnieja jakies sprawdzone konstrukcje modulu elektronicznego ktore osiagaly by w efekcie wieksza energie iskry niz np ten modul spotykany juz w samochodzie dajmy na to polonez/125p (gaźnik) ??
Czy dolegliwość nasila się w wilgotne dni :?: jeśli tak to zwykłe objawy wyeksploatowanych kabli WN, rozdzielacza i świec. Najlepiej odpal go wieczorem i zaglądnij pod maskę czy iskry nie skaczą sobie po silniku, jesli skaczą to wiesz co jest przyczyną
Witajcie. Jak napisał "wojosu" to masz dwa przekaźniki i jeżeli trafi ci sie taka sytuacja co opisywałeś ,to posłuchaj czy któryś z przekaźników zadziała . Jak tak to połowa sukcesu , bo sterownik się odezwał i najprawdopodobniej żyje , a jak nie ,to pewnie brak zasilania lub dobrej masy. Pewnie jak sam zauważysz ,to po przekręceniu kluczyka w stacyjce...
OK. Zrobie tak jak napisałeś. Mam nadzieje że od tego nie zepsuje czegoś jeszcze
Witam Mam problem z polonezem. Silnik 1.6 GSI KOMBI 2001r. Samochód na początku zaczął słabo odpalać lub trzeba było go brać na hola, aż w końcu przestał w ogóle odpalać. Również nie miał za bardzo mocy. Paliwo podawałem bezpośrednio na tłoki lub do kolektora dolotowego, ale nadal nie pali. Sprawdzając iskrę na świecach które są w polonezie, to raz...
Witam czy ktos wie czemu po przejechaniu kilkunastu kilometrów polonez niechce odpalic rozrusznik kreci dobrze ale tak jakby niemiał paliwa lub iskry jest z 1998 roku na gaz
Czujnik wymień hallotronowy w aparacie i iskra musi być .
hahaha konkretny gość:) Przy okazji zastanawiam się co jeszcze sprawdzić, aby wyeliminować brak iskry.
Pasek rozrządu cały? Iskra jest?-sprawdź! Pozdrawiam.
moduł do wymiany bądź regeneracji
Jak jedną iskrę to problem z immo najprawdopodobniej - tam jest silnik z Rovera 214i - a w rowerach leci to często - do zrobienia :)
witaj! sprawdz cewke niskiego napiecia w aparacie zaplonowym. pozdrawiam
Witam, Ja mam inny problem z Polonez TRUCK PLUS 1,6 GLI na motronicu Boscha PB+LPG. Iskra jest, paliwo dochodzi do modułu. Wtryskiwacz wymieniony ( cały moduł ), czujnik wału korbowego rezystancja poprawna 86Ohm, a samochód nie chce odpalić. Walcze juz od tygodnia Komputer podmieniłem to samo. Czy z czymś takim spotkaliście sie może ?
Ogólnie postów napisane od groma a dalej nic nie wiadomo, nawet z jakiej przyczyny gaśnie (a mogą być tylko dwie brak paliwa lub brak iskry). Zamykam.
W maluchu był zdaje się taki nietypowy układ, że cewkę zasilano poprzez drut-przewód oporowy. Sama cewka miała niższą rezystancję od typowej cewki na 12V, ale przez dodatkową rezystancję napięcie na cewce było niższe. Podłączenie bez dodatkowej rezystancji zwiększa iskrę, ale zasilana 12V to długo taka cewka nie popracuje.
Z tego co wiem to w tym modelu silnika jest cewka w aparacie. Tak jak w polonezie Caro.
Przebieg 250 tyś. Iskra jest, może przerwę na nich zwiększyć?
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
właśnie iskry na świecach są
mozna rowniez podlaczyc w jakiegos samochodu np. poloneza, tylko ze simson na 1 obrot walu ma 1 iskre, a polonez na 1 obrot walu ma 2 iskry. a wiec obrotomierz z poloneza w simsonie bezie pokazywal2 razy mniejsze obroty
ok.dzięki.
iskra polonez iskra cylindrze polonez polonez słaby iskra
z18xe wymiana silnika wytrzyma kondensator samoczynny restart biosu
myjka cisnieniowa pralka samsung zawiesza
Podłączenie drivera i głośnika basowego do wzmacniaczy z DCX2496 LG VC8716 nie czyta płyt - diagnostyka i naprawa