sprawdz przewód od modułu do aparatu.zdejmij kopułkę i pociągnij za te kabelki biały i czarmy czy nie są przerwane przy wsówkach. 92 TO GAźNIK
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Zmierzyć kompresję. Sprawdzić synchronizację silnika. W tym silniku przy zerwanym pasku iskra będzie normalna.
Sprawdż po kolei czy jest iskra na wszystkich cylindrach , kable wysokiego napiecia z poszczegolnych cylindrow podepnij do rezerwowej swiecy i zbliz ja do bloku / masy/ , nich druga osoba przekreci Ci kluczyk . Moze nie daje iskry na wszystkie swiece?
Cewka do gle ma ponizej 1 oma. Sprawa prosta probierka pobudzasz modul zaplonowy na dwupinowym zlaczu i patrzysz czy jest iskra, jesli to aparat winny.
Wyczyść wszystkie punkty masowe, zapewne nieźle skorodowały. Wymień świece, przewody zapłonowe... Sprawdź cewki, czujnik położenia wału, przeczyść wszystkie styki... I wtedy próbuj odpalać ;)
Witam! gl 200 to wzmacniacz iskry z poloneza. a co do do zmiany biegunowości to musze zostać przy tym rozwiązaniu wymogi konserwatora zabytków
Wszystko wskazuje na moduł.
sonda jest czy jej nie ma sprawna czy też nie auto tak czy siak zapali. Napisz czy jest iskra bo pewno jej nie ma.
W tych polonezach typową wadą były przewód łączący aparat z modułem oraz ceweczka w aparacie rzadziej moduł i tu bym szukał przyczyny.P
Sprawdż przede wszystkim czy w momencie kręcenia rozrusznikiem masz napięcie na cewce zapłonowej.Jeżeli to jest ok to trzeba sprawdzić czujnik położenia wału korbowego[po prawej stronie silnika nad rozrusznikiem w bloku silnika].
Czesc.Czyli podsumowujac wymieniles modul,zielony kabelek,cewke zaplonowa,napiecie na niebiwskim kabelku przy cewce jest,palec rozdzielacza sie obraca. sprawdz wiec,czy na niebieskim przewodzie przy cewce jest napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem.Sprawdz tez,jak wyglada kabelek w srodku rozdzielacza(ten,do ktorego jest podlaczony ten zielony kabelek)....
Słuchaj,wiem to z doświdczenia-ten monomotronic jest taki dziwny,że jezeli masz wypadanie zapłonów tak się dzieje-zaświeca się na chwile pierunek i skacze obrotomierz. Po prostu "dziki przeskok iskry" go niejako resetuje.
Cewka, jak najbardziej, skoro nie chodzi tylko na jednym cylindrze. Oczywiście przewody i świeca sprawne? I faktycznie brak iskry...
Tak.Da się naprawić. Godzina wystarcza.
JEZDZE NA GAZIE WIEC GASNIE MI NA GAZIE ALE POTEM NIE ODPALA ANI NA GAZIE ANI NA BENZYNIE BO NIE MA ISKRY
Na bank stacyjka.
Wiesz kable miałem wszystkie dobrze oznaczone. Ponadto mam drugiego Poloneza więc było na czym się wzorować. Bardzo mnie zastanawia dlaczego akurat na dwóch świecach nie ma tej iskry.
A foto podeślij bo niepamiętaniem jak to wygląda( komory silnika), ale z powodzeniem wykręć świece jak nie masz luzem w kabel i na obudowę do masy i kręcimy :) rozrusznikiem jak jest iskra fioletowo czerwona jest ok , brak sprawdź zasilanie i masę na cewkę , zasilanie ok to albo czujnik wału albo cewka .
Kolego Strumieniu w cytacie masz odpowiedź zaprzeczającą swojemu twierdzeniu o stacyjce.Nie ma napięcia na zapłonie to i nie ma iskry
Jesli wszystko wymieniles i nic nie dalo to chyba uszkodzony jest przewod pomiedzy aparatem a modulem. Pozdrawiam.
bo ja spotkałem sie nie w moim poldku ale w mojej wsk że była iskra ale nie paliła dopiero po wymianie wszystko wróciło do normy i pewien mechanik mi powiedział wtedy ze iskra była tracona podczas sprężania w tłoku i to jest właśnie "licha" iskra
A jak pompka zasilająca?? Sprawdzałeś?? Przekręć kluczyk i słuchaj czy słychać coś przy zbiorniku paliwa. Jeśli nie to może to być pompka. lub brak jej zasilania. (bezpiecznik, kable.) Jeśli słychać to może filtry paliwowe. Kiedy ostatnio je wymieniałeś?? Czy w momencie jak nie chce odpalic jest iskra?? (może kostka stacyjki szwankuje:)
Mam taki problem po wymianie silnika w Polonezie Atu plus z 1997 roku na silnik z Caro (oba jednopunkty) silnik nie chce odpalic. nie ma iskry na świecach i tu moje pytanie czy może to byc spowodowane ???? czy inny czujnik położenia wału może miec na to wpływ ze nie na iskry ??
Cewki wyglądają identycznie... Nie chodzi o wygląd lecz o oporności uzwojeń do zwykłego zapłonu cewka ma nr 4220 a do elektronicznego 4226 - piszę z pamięci ale rano mogę sprawdzić i podać oporności
mam problem z iskra,a mianowicie ze stacyjki nie moge odpalic a co jest dziwne ze na zapych idzie sprawdziłem czy jest iskra na swiecach przy kreceniu lecz nie ma co moze byc tego powodem prosze o pomoc
Nie ma iskry znaczy,że nie sprawne, albo moduł nie ma zasilania albo wysterowania z czujnika. Proste i oczywiste.
To nie jest przycisk immo tylko bezwładnościowy wyłącznik pompy paliwa. Trzeba wyjąć ze starego silnika czujnik położenia wału i je podmienić. Powinno być ok.
Czujnik położenia wału,tu jest usterka.
Przewody WN i tak lepiej wymienić ale sprawdź dokładnie te cienkie kable czy nie są gdzieś poprzerywane lub zaśniedziałe. Jeśli obroty spadają do ok 500-600 i silnik gaśnie to w tym momencie może nie palić na jakiś cylinder. Sprawdź jeszcze czy jakaś z cewek nie ma przebicia. Najlepiej jak będzie ciemno, odpal go i zobacz czy nie ma gdzieś przeskoku...
luknełem teraz nic nie widac zeby bila gdzies jakas iskra czasem...
zdażył mi się bardzo ciekawy przypadek:odpalam poltka(oczywiście na gazie,silnik ciepły)podjeżdzam kawałek,zatrzymuje go wyciągam kluczyki a silnik pracuje nadal:!:,czekam gaz wypali zgaśnie,naciskam pedał przyśpieszenia,ładnie się wkręca-nie gaśnie,wskażniki nie działają tylko kontr.ładowania świeci:Dnie można go zgasić:!:dopiero włączenie świateł...
To, że cewka sprawna nie oznacza, że jest iskra na świecy.
Iskra jest?
A czy próbowałeś w tym czasie gdy nie można odalić zapalić na zaciąg lub na pchnięcie. Czasami zdarza się , że rozrusznik rozgrzany pobiera zwiększony prąd i iskra jest zbyd słaba do zapalenia paliwa. Można także sprawdzić iskrę - zdjąć kabel ze świecy i podłączyć do niego dodatkową świecę i wówczas pokręcić rozrusznikiem. Bywa też taka sytuacja, że...
prosze o pomoc brak iskry na pierwszym cylindrze
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Mojemu znajomemu to po pewnym czasie nie chciał Polonez podjechać pod wysoką górę na gazie...dobra regulacja to podstawa - zapłon i dobra iskra
Proszę o pomoc, na wszystkich świecach iskra słabiutka moduł czy cewka?
Kiedyś miałem 1.5 GLE i nie chciał mi zapalać, gdy stał całą noc w garażu. Pomagało czyszczenie styków w rozdzielaczu iskry (kopułce). Kupiłem nową i problem się skończył.
Wszytkie filtry były wymienaine, świece i kable jakieś 3 miesiące temu. Jak już się odpali to wszytko pracuje normalnie więc iskra musi być.
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
A iskra jest na świecach?
ISKRA JEST :(
Łożyska o oznaczeniach jak napisałeś, ale przednie jest zasłonięte blaszką, która nie jest przynitowana, a przykręcona dwiema śrubami. Nitowane były w 125p/polonezach. Nie wolno napełniać dodatkowo smarem, nie rób bajek!
ja auto kupiłem miesiąc temu, a do tej pory stało w garażu cały czas, u kolegi, poprzedniego właściciela. Fakt, że przez ostatni rok było wogóle prawie nie jeżdzone. Ale kable WN były wymieniane niedawno, i wyglądają wyśmienicie, jak nówki. Po kopułkę ok, warto zajrzeć. Czekam aż przestanie padać i się wybiorę na parking.
Wielu zapewne znany jest schemat 'blokowy' elektronicznego ukladu zaplonowego czyli generator impulsow + modul + cewka. Moje pytanie jest takie. Czy istnieja jakies sprawdzone konstrukcje modulu elektronicznego ktore osiagaly by w efekcie wieksza energie iskry niz np ten modul spotykany juz w samochodzie dajmy na to polonez/125p (gaźnik) ??
Ogólnie postów napisane od groma a dalej nic nie wiadomo, nawet z jakiej przyczyny gaśnie (a mogą być tylko dwie brak paliwa lub brak iskry). Zamykam.
Tak, zepsuty, da się go naprawić.
WITAJCIE :D Odświeżam niestety temat, w moim ATU GLI z 1996r wczoraj stało się to samo,żadna świeca nie ma iskry :cry:
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
A co ma rozrząd bo braku iskry na dwu cylindrach?
hahaha konkretny gość:) Przy okazji zastanawiam się co jeszcze sprawdzić, aby wyeliminować brak iskry.
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Pytanie jak w temacie poldek 96r jednopunktowy wtrysk jechał i zgasł,po sprawdzeniu nie ma iskry,bezpieczniki pod schowkiem ok.Czytałem na forum ,że to może być czujnik położenia wału korbowego,gdzie on jest i jak go sprawdzić?,chyba ze to coś innego z ta iskra,proszę o podpowiedź.
Jesteś pewien że przypadkowe iskry masz tylko na 2 cylindrze?
Jak jest iskra to co chcesz od czujnika wału? Może masz przebicie na palcu rozdzielacza?
Witajcie. Jak napisał "wojosu" to masz dwa przekaźniki i jeżeli trafi ci sie taka sytuacja co opisywałeś ,to posłuchaj czy któryś z przekaźników zadziała . Jak tak to połowa sukcesu , bo sterownik się odezwał i najprawdopodobniej żyje , a jak nie ,to pewnie brak zasilania lub dobrej masy. Pewnie jak sam zauważysz ,to po przekręceniu kluczyka w stacyjce...
Bosch WR7DC Iskra FE65P,PTS
Panowie poldek padł całkowicie Nie ma iskry. gdzie można zdobyc schemat instalacji elektrycznej
Pasek rozrządu cały? Iskra jest?-sprawdź! Pozdrawiam.
Witam. Nie znam budowy aparatu zapłonowego Poloneza. Czy w aparacie jest impulsator Halla? Może walnięty Hall, jest przyczyną braku iskry.
Ponoć można dostawić do tego aparatu moduł zapłonowy od poloneza i działa to poprawnie. Skoro ten i tak padł, to można spróbować.
właśnie iskry na świecach są
przewody po kolei, pasek prawie nowy niedawno wymieniany. świece po zakreceniu rozrusznikiem są suche a iskra się pojawia
W obrotomierzu nic nie musisz zmieniać,reguluje sie go po zamontowaniu potencjometrem.Ale żeby go podłączyć to musisz instalacje przerobić.Obrotomierz podłącza sie pod przerywacz i zmniejszy ci on iskre. Można jaśniej? - to jakaś ciekawa teoria z tym "zmniejszeniem iskry"
Cewka nowa * Pisze w temacie
Moduł i cewkę można sprawdzić przez dołączenie małej {5W 12V} żarówki do punktu G modułu i drugim końcem przewodu od żarówki pocieramy do dodatniej klemy akumulatora. przy włączonym zapłonie. Powinna się pokazać iskra.Pozdrawiam. Na starych modułach (Telpod GL118) tak! Na nowszych, wykorzystujących układ sc. MC3334 nie!
Mechanik podpowiedział wymianę świec na zwykłe Iskry a nie Bosch Super Plus . I bardzo dobrze, świece Boscha wyrzuć do kosza.
cewką steruje ecu
W pierwszej kolejności sprawdż zasilanie modułu.Jeżeli jest ok. to należałoby wykręcić i sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.W tym Polonezie na ogół jeżeli uszkadza się moduł to iskry nie ma albo na 1 i 4 cylindrze lub na 2 i 3 rzadko wogóle na wszystkich dlatego jeżeli nie ma wogóle iskry to zacznij od czujnika.
Czy dolegliwość nasila się w wilgotne dni :?: jeśli tak to zwykłe objawy wyeksploatowanych kabli WN, rozdzielacza i świec. Najlepiej odpal go wieczorem i zaglądnij pod maskę czy iskry nie skaczą sobie po silniku, jesli skaczą to wiesz co jest przyczyną
Albo iskry albo paliwa nie ma.
Czujnik wymień hallotronowy w aparacie i iskra musi być .
Witam Mam problem z uruchomieniem mojego poloneza. Iskra jest, benzyny też nie brakuje. Wcześniej był uszkodzony aparat zapłonowy podczas jazdy rozsypał sie w drobny mak. Wymieniłem palec rozdzielacza i kopułke, a nadal nie pali... ma ktoś jakieś pomysły co może być tego przyczyną:?:
Silniki takie same? Bo sa różnice pomiędzy caro a cari plus.
czujnik położenia wału sprawdziłeś ?
Musisz opisać dokładnie co sprawdziłeś.
Takie cudo może wskazywać na brak masy pomiędzy modułem zapłonowym. Sprawdź połączenie modułu z obudową.
Przebieg 250 tyś. Iskra jest, może przerwę na nich zwiększyć?
kurde... cewka wymeniona i jak nie było iskry tak nie ma... pomocy...
Witam czy ktos wie czemu po przejechaniu kilkunastu kilometrów polonez niechce odpalic rozrusznik kreci dobrze ale tak jakby niemiał paliwa lub iskry jest z 1998 roku na gaz
To jest Polonez z układem wtryskowym Abimex.Prawdopodobnie iskra jest na 1 i na 4 cylindrze a nie ma na 2 i 3.Jeśli tak jest to jest uszkodzony moduł znajdujący się pod cewkami wysokiego napięcia.
ewidentnie problem w cewce
Sprawdź czy pompka podaje paliwo i czy jest iskra na świecach, to podstawa.
Jeżeli nie ma wcale iskry to prawdopodobnie modół zapłonowy. Miałem to samo... koszt nowego 250zł.
Witam! udało się może koledze rozwiązać problem? jeżeli tak to w jaki sposób? co było usterką w aucie? mam podobne objawy pozdrawiam A czego brakuje iskry czy paliwa?
ten post wyżej to chyba jakiś żart?? Iskra chyba najlepiej chodzi w polonezie bo napewno nie w zetecu do tego z gazem...
W maluchu był zdaje się taki nietypowy układ, że cewkę zasilano poprzez drut-przewód oporowy. Sama cewka miała niższą rezystancję od typowej cewki na 12V, ale przez dodatkową rezystancję napięcie na cewce było niższe. Podłączenie bez dodatkowej rezystancji zwiększa iskrę, ale zasilana 12V to długo taka cewka nie popracuje.
Jest iskra gdy nie chce palić? Z którego roku polt?
Auto jak w temacie 1-punktowy wtrysk nie chce palić na paliwie. Iskra jest pompa podaje paliwo w czym może być problem i jak to sprawdzić.
dobra cewke wloz w miejsce uszkodzonej, jak bedzie iskra to modul dobry,pozdrawiam
Podmieniałeś świece? na nowych częściach pojawiła sie iskra? Nie wiem jakie wartosci powinny widnieć na czujnikach więc tu nie pomoge
Nie ma iskry na świecach, moduł i cewki wymienione i nadal nic, co to może być pomocy?
Czytam ten temat od paru dni i najperw mnie śmieszył a teraz drażni. Przecież człowiek nie wie o czym mówi a powinien tochę w temacie poczytać, a nie stawiać wymagania: większa, wielka iskra Jeszcze mu krzywdę zrobi ta iskra. Dostał też parę dobrych rad i nie ma co więcej oczekiwać na jakiś super pomysł.
A co z iskrą?
Iskra jest, ale czy w odpowiednim momencie ?
mozna rowniez podlaczyc w jakiegos samochodu np. poloneza, tylko ze simson na 1 obrot walu ma 1 iskre, a polonez na 1 obrot walu ma 2 iskry. a wiec obrotomierz z poloneza w simsonie bezie pokazywal2 razy mniejsze obroty
Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. . Jaki moduł człowieku, z zeznań wnioskuję że ma MPI a więc na Multecu S, więc kątem zapłonu steruje sterownik silnika zaś iskrę wytwarza cewkomoduł.
Witam. Mam problem z odpalaniem (INTELIGENT... pali kiedy chce) Jak odpali to pracuje normalnie, odpala bez problemu, ale gdy postoi kilka godzin to znów to samo. POMPA PALIWA DZIAŁA, cewka też (nowa), tyle że po przekręceniu kluczyka podaje tylko jedną iskrę. Po odczekaniu znów odpala bez problemu.
polonez iskra iskra cylindrze polonez polonez słaby iskra
cisco access pointa schemat helios tc500 pomiar prądu spoczynkowego denon
pompa membranowa esperanza ev106
Siemens EQ500 - Anulowanie kawy białej Błąd 507 Fanuc: Przekroczenie granicy osi