Witam Miałem problemy z rozrusznikiem kilka razy zablokował się (zjawisko braku prądu). Kilka dni temu pojechałem do pracy, gdy po pracy wsiadłem do poloneza odmówił mi posłuszeństwa (rozrusznik kręcił ale samochód nie zapalił i na nieszczęście padł całkiem rozrusznik)- wymieniłem szczotki i tulejki rozrusznika, po wymianie rozrusznik kręci super ale...
Radovic dzięki za wszelką pomoc, byłem w miejscu w którym kilkanaście lat temu Tatusiek zamontował ten gaz bardzo (nie)miły gościu powiedział mi że takiego to już nie dostanie, nie zregeneruje i trza nowy.. za samo zamówienie nowego 250, z montażem i ustawianiem 350.. Stwierdzam że dam sobie spokój z tym warsztatem i zrobię to w garażu jako że sąsiad...
Mam taki problem po wymianie silnika w Polonezie Atu plus z 1997 roku na silnik z Caro (oba jednopunkty) silnik nie chce odpalic. nie ma iskry na świecach i tu moje pytanie czy może to byc spowodowane ???? czy inny czujnik położenia wału może miec na to wpływ ze nie na iskry ??
A czy próbowałeś w tym czasie gdy nie można odalić zapalić na zaciąg lub na pchnięcie. Czasami zdarza się , że rozrusznik rozgrzany pobiera zwiększony prąd i iskra jest zbyd słaba do zapalenia paliwa. Można także sprawdzić iskrę - zdjąć kabel ze świecy i podłączyć do niego dodatkową świecę i wówczas pokręcić rozrusznikiem. Bywa też taka sytuacja, że...
Witam jak już w temacie napisałem nie mam iskry w moim poldonie;\ Sprawdzałem czy dochodzi prąd do cewki za pomocą żarówki 5 watowej i nie dochodziło. Po wymianie modułu świeci lecz gdy przyczepie te kable z powrotem do cewki i podłączam tą żarówkę to nie świeci (oczywiście wszystkie te czynności robię na przekręconym kluczyku w pozycję zapłon). Żeby...
Nie ma iskry. :( Było sprawdzane komputerowo i mówią że usterek brak. Co to może być. Jak sprawdzić moduł?
Jak w temacie dodam tylko ze bezpieczniki sprawdzone wkladalem inna cewke oraz iny modul nic to nie pomoglo prosze o pomoc dodam ze to silnik gaznikowy.
Mam problem mianowicie autko mi zgasło w czasie jazdy po sprawdzeniu stwierdziłem brak iskry sprawdziłem przewody omomierzem (między rozdzielaczem napięcia, a modułem również) i są dobre wymieniłem cewkę, moduł i palec rozdzielacza, a iskry jak nie było tak nie ma :cry: POMOCY
Witam. Otóż mam problem ze swoim autem- Polonez Rover 1,4.Otóż pewnego dnia chcąc odpalić auto nagle nie było iskry-tylko to wywnioskowałem. Po powrocie wieczorem podjąłem próbę naprawy. Okazało sie ze tylko wsiadłem i zakręciłem i zapalił:/. To samo pojawiło się teraz tylko stoi już 4 dni i nic, kręci ale nie odpala. Pompa paliwa dobra-słychać ją przy...
Mam problem z polonezem truckiem 1,6 a mianowicie niemam iskry na wyjściu z cewki , Sprawdzałem cewke i moduł i i są sprawne ! proszę o pomoc ! Z góry dziękuje
mam problem z iskra,a mianowicie ze stacyjki nie moge odpalic a co jest dziwne ze na zapych idzie sprawdziłem czy jest iskra na swiecach przy kreceniu lecz nie ma co moze byc tego powodem prosze o pomoc
Posiadam Poloneza Caro Plus GLI 1.6 z wtryskiem jednopunktowym i instalacją gazową Bedini rok produkcji 2000. Niestety , od wczoraj nie mogę go uruchomić. Mimo obracania rozrusznikiem strzałka wskaźnika obrotów nawet nie drgnie. Sprawdziłem tyle,że paliwo dochodzi i jest wtryskiwane do gaźnika. Nie wiem jak sprawdzić czy jest iskra na świecach ( ponoć...
zdażył mi się bardzo ciekawy przypadek:odpalam poltka(oczywiście na gazie,silnik ciepły)podjeżdzam kawałek,zatrzymuje go wyciągam kluczyki a silnik pracuje nadal:!:,czekam gaz wypali zgaśnie,naciskam pedał przyśpieszenia,ładnie się wkręca-nie gaśnie,wskażniki nie działają tylko kontr.ładowania świeci:Dnie można go zgasić:!:dopiero włączenie świateł...
jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego i cewkę zapłonową- jest to wtrysk BOSCH'a bo jest całkowity brak iskry
Ogólnie postów napisane od groma a dalej nic nie wiadomo, nawet z jakiej przyczyny gaśnie (a mogą być tylko dwie brak paliwa lub brak iskry). Zamykam.
przewody po kolei, pasek prawie nowy niedawno wymieniany. świece po zakreceniu rozrusznikiem są suche a iskra się pojawia
Iskra jest?
Hmm, a jaki model BMW ma obrotek zbierający impulsy z zapłonu? Jakiś najnowszy model z możliwych podaj to poszukam i zakupię. przy obrotkach łady i fiata robiłem dosłownie juz wszystko innej możliwości jak zrobić owijkę na kablu WN niestety nie mam i pewnie to jest powód tych zakłóceń. W innym przypadku jak podłacze pod zaplon to iskra jest słaba.
Witam wszystkich. Jestem tu nowy a ze mam mala wiedzę o samochodach chce poradzić sie mądrzejszych ode mnie. Otóż ostatnio zepsul mi sie moj polonez. Jest to polonez Caro rocznik 96. Benzyna. Silnik na wtrysku jednopunktowym. Jechalem nim i po prostu zgasł. Oddalem go do mechanika. Okazało sie ze samochód nie ma iskry. Gosc wymienił moduł ale i tak...
Czujnik położenia wału korbowego w tych polonezach jest żywotny za to moduł zapłonu pod cewkami niestety nie, palą się też czasami cewki. Sam moduł to mniejszy koszt od kompletu. Sprubuj z kimś zamienić całość. Ewentualnie weź spryskiwacz i popryskaj odrobine wody w czasie pracy silnika na cewki - najlepiej w nocy, jeśli zobaczysz przeskok iskry to...
Gdzie polonez a gdzie honda!!! Polonez ma zapłon bateryjny z przyspieszaniem odśrodkowo-podciśnieniowym a xlka cdi... Sprawdź na zwarcia miedzyzwojowe cewkę zasilającą CDI - znajduje sie pod lewym deklem. To typowa przypadłość tych maszyn. Uważaj bo cewek jest kilka - ładowanie, światła i ta właśnie o której piszę. Po kolejne pod prawym deklem jest...
Sądzę, że samochód nie był w warsztacie nigdy... jak już tu w stodole u P. Henia. Ale P. Henia przerosło. To nie Polonez. Oddać do dobrego warsztatu a auto pojedzie w jeden dzień.
Jeśli to nie będą złe luzy zaworowe to ja bym postawił na układ zapłonowy. Radzę doprowadzić POLDKA do takiego stanu kiedy zgaśnie i niechce odpalić, a następnie zdjąć kabel wysokiego napięcia ze świecy i sprawdzić czy jest iskra. Do kabla nie zapomnij podłączyć jakiejś świecy bo inaczej możesz uszkodzić moduł zapłonowy. Jeśli nie będzie iskry to 95%,...
Witam Mam problem z uruchomieniem mojego poloneza. Iskra jest, benzyny też nie brakuje. Wcześniej był uszkodzony aparat zapłonowy podczas jazdy rozsypał sie w drobny mak. Wymieniłem palec rozdzielacza i kopułke, a nadal nie pali... ma ktoś jakieś pomysły co może być tego przyczyną:?:
Dobra problem rozwiązany sam sobie odpowiadam w temacie. Na przyszłość dla innych jeśli nie możecie ustawić na lampę poloneza bądź ciągle wam się przestawia zapłon. A jesteście pewni że macie wszystko sprawne. Sprawdźcie czy zgrane są kropki na kołach zębatych rozrządu. U mnie w ogóle małe kółko było ścięte i trzeba było je wymienić wraz z półksiężycem(klinik)....
Witam. Panowie już nie mam siły do poloneza. Problem polega na tym że nie chce palić na benzynie. Jak już odpalił na gazie to wali w góre i w ogóle nie ma mocy. Zaczeło się od tego ze przestał jeździć na benzynie. Po tygodniu całkowicie stanął. Wczoraj gdy klient przyprowadził do mnie stwierdziłem że nie ma iskry na 2,3. Od razu zamieniłem moduł i autko...
Witam. Mam problem z odpaleniem Poloneza. Jak jest ciepły silnik to nie ma problemu. Jak rano przy zimnym silniku chcę go zapalić to minimalnie coś łapie, ale nie zapala. Tak załapie ze 2 - 4 razy maximum i nawet przy dalszym kręceniu nie ma efektu ani już nie łapie. Po wyłączeniu zapłonu i ponownej próbie jest taka sama sytuacja. W końcu za którymś...
Wymień tranzystor i nie sugeruj się wskazaniami miernika :) Mam nadzieję, że sprawdziłeś samą cewkę? Na próbę możesz założyć od poloneza.
Pisałem o kolejności zapłonów, czasy Poloneza. Klient kupił komplet nowych kabli zapłonowych, wyciągnął wszystkie stare naraz i założył nowe bez patrzenia na kolejność zapłonów. Nadlewka z numerami na bloku. Efekt znany.
Nie sądze żeby to był moduł. Świece po wykręceniu są suche jest iskra. Chciałbym jeszcze dodać że przed wystąpieniem tych objawów spalił się silnik od wentylatora chłodnicy. Póżniej wymieniłem czujnik załączania tego wentylatora bo się nie załączał. Wygląda na to jakby nie było załączania ssania albo coś jest zatkane. Po nagrzaniu jakoś chodzi ale to...
Co do znacznika, to chyba na tym forum ktos pisal, ze niestety nie w kazdym autku jest i wtedy trzeba miec specjalny przymiar.Ale podejrzewam ze w Poldku powinien byc (choc kwestia czy dobrze widoczny). Przerwa: zdejmujesz kopulke rozdzielacza, palec itd - pod spodem masz takie ustrojstwo - styk na sprezystej blaszce, zwierany i rozwiarany z drugim...
Witajcie! Zanabyłem caro z alarmem. Samochod stal ponad rok z rozladowanym aku. Odpalil 2x, zupelnie przypadkowo. Nie pomagają sztuczki z zapinaniem klemy na zaplonie, wymienilem baterie w pilotach, nic nie pomaga. NIE PALI. jest iskra. więc stawiam na wtrysk. Alarm pewnie blokuje sygnal... Nie mogę znalezc porzadnego schematu. Mam jeden z mikroprocesorem...
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Witam jest taki problem dwa auta z takimi silnikami Rovera 1,4 MPI mają taką samą usterkę.Silnik normalnie odpala tylko gdy temperatura osiągnie około 90°C silnik się wyłancza tzn.ginie iskra.Gdy silnik ostygnie normalnie odpala.Posprawdzane wszystkie czujniki podejżenie pada na sterownik bardzo był bym wdzięczny jak by ktoś zamieścił jego schemat ideowy.Z...
Panowie Przyczyna takiego stanu jest bardzo prosta a mianowicie cewki z modułem są zasilane stałym napięciem a nie po stacyjce i dopóki obraca się wał korbowy silnika będzie iskra.Proponuję zamontować przekażnik na przewodzie zasilającym cewki i wysterować go tak aby po wyłączeniu stacyjki rozwarł obwód zasilania ceweki modułu.
Witam, mam zonka z Polonezem. Nie zapali choc iskra jest, benzyna tez dochodzi. Co stwierdzilem to, ze nie otwiera sie wtryskiwacz(wtrysk jednopunktowy Abimex) jak probuje palic fure i strzelaja przekazniki kolo komputera. Jak wymusze otwarcie wytrysku to leci benzyna i auto zaskoczy na sekunde. Komputer wymienilem na inny i dalej nic nie dalo. Prosze...
W czasie długiej trasy auto nagle zgasło. Wymieniona została cewka z modułem. aparat zapłonowy jest ok (sprawdzany w drugim golfie z tym ze tamten był 1.4 jedno punkt). Aparat plus cewka były brane z tamtego do mojego golfa i nic się nie działo!!! NAPIĘCIE NA CEWCE OK, POŁĄCZENIE NA PINACH W APARACIE OK (pobudzenie aparatu przez drugi pin z masą powoduje...
Miałem ten sam problem i już go rozwiązałem. Chętnie podzielę się informacją ale mam problem z komunikowaniem się z "elektrodą" Dodano po 28 Mój Poldek nie zapalał na benzynie po nocnym postoju. Za 5-6 razem zapalał na gazie. Po 20 sekundowej pracy silnik gasiłem i ponownie odpalałem na benzynie czy na gazie i odpalał natychmiast. Oznaczało to, że na...
poszukaj cewki z zieloną nalepką jak się nie mylę Absolutnie się nie mylisz, z zielona naklejką jest właśnie cewka TSZ, on ma pewnie w szarą lun czerwoną. Idealnie tam pracuje cewka poloneza-elektronika ( rocznik 1986-94)
Cewkę podstaw inną, podejdzie z poloneza-elektronika ( gaźnikowego), cewka 4226, albo każda cewka Boscha do zapłonu TZ ( cewka z zieloną nalepką).
W tym aucie uszkodzeniu może ulec moduł lub cewka .Nalepka niema nic do rzeczy.Jeśli nie masz iskry na 2i3 zamień cewki miejscami, gdy zamienione i dalej nie ma iskry na 2i3 jest uszkodzony moduł jeśli jest na 2i3 a brakuje na 1i4 jest uszkodzona cewka oznaczona 2,3.Z twojego postu wynika ,że trafiłeś na dwa uszkodzone moduły chyba, że czegoś do nich...
Witam. Mam problem z odpalaniem (INTELIGENT... pali kiedy chce) Jak odpali to pracuje normalnie, odpala bez problemu, ale gdy postoi kilka godzin to znów to samo. POMPA PALIWA DZIAŁA, cewka też (nowa), tyle że po przekręceniu kluczyka podaje tylko jedną iskrę. Po odczekaniu znów odpala bez problemu.
No a brak komunikacji z ecu to co? To się sprawdza czy ECU ma zasilania. I zaraz bym to pokojarzył- nie pali, sterownik nie gada z testerem to nura w bezpieczniki.
Ja bym zaczął od znalezienia schematu - a potem zaczął interesować się resztą, tym bardziej że Na każdym pinie po zapłonie jest ok. 0.7V... Brak zasilania.
Próbowałem kiedyś jeśli chodzi o błędy i po dokładnym sprawdzeniu wszystkiego w gnieździe diagnostycznym 16 pionowym nie ma odczytu sygnałowego za pomocą kontrolki Dodano po 6 Liczba usterek których efektem jest to że auto nie odpala jest tak duża że taniej będzie naprawić gniazdo i wyeliminować choć połowę niż próbować po omacku . Nie koniecznie duża...
Z tymi świecami to w Poldku moga być fanaberie - sam przez nie przechodziłem - moje doświadczenia: 1- Nie zaklądaj 3 elektrodowych do gażnika - nie tędy droga. 2- Nie kupuj Brisk - kupilem ścisły odpowiednik i auto mi na nich chodzić nie chciało, po tygodniu wywaliłem - jezdzić się nie dało - kupiłem ISKRY 2- Najlepsze są oryginalne ISKRY FE65PS - takie...
Jeszcze jedno bym podejrzewał-kable wysokiego napięcia,właściwie nie kable bo silikony są dobre, ale gumy na końcach przewodów. Niektóre firmy stosują modulowaną wielkość iskry i przebicie cięzko znależć bo iskra skacze tylko przy przyśpieszaniu miałem tak w Fiacie 1,1 cięzko było nakryć usterkę, iskra skakała przy cewce 0X
Ale jak pochodzi chwilę to pali normalnie, co by raczej nie wyglądało na niepoprawne połączenie w stacyjce. Może być uszkodzony czujnik położenia wału (halla). W unie jak mi wysiadł to na ciepłym jeszcze chodził, jak silnik wychódł to już nie odpalił, nie było iskry jedynie od czasu do czasu się pojawiała, z popcyhu nie próbowałem, wyminiłem czujnik...
witam,czasu widze minelo troche,jak tam z tą honda?jest a iskra?ja mam podobny problem z moja hondą cx500 1982r,iskra jest,lecz na jednym cylindrze mocna,a na drugim słaba,czasem niewidoczna, sprawdzałem cewki,sa ob z modułu wychodza 2 kable na jedna i druga cewke, z tego jednego daje słaba iskre,czyli moduł chyba?słyszałem też cos o zastosowaniu modułu...
Witam Posiadam Poloneza Caro 96r 1.6GLI na abimex-ie i mam taki problem ze gdy zapale autko to odpala tylko na 2 cylindry bodajże 1 i 4 a 2 i 3 nie i zrobiłem taką podmiane ze zamienilem miejscami cewki zaplonowe na module i cewki sa sprawne i zapala ale dalej na 1 i 4 , wiec pomyslałęm podstawa cewek moduł zepsuty pojechałem do sklepu po "nowy" moduł...
Witam,mam problem z Polonezem Caro 1.5 GLE w gazie :P Musze zaczac od tego ze pękła rurka od nagrzewnicy i wyciekł cały płyn co przez moja nieuwagę spowodowało przegrzanie sie silnika:/ potem zaczęły sie problemy z pompka paliwa która jest juz naprawiona, ale po pewnym czasie nie chciał odpalić(niby łapal a nie zapalil).Odpalił dopiero na popych ale...
1. czy to jest sensowny pomysł ? Jak dla mnie raczej bezsensowny choć jestem otwarty na wszelkie nowe pomysły i nowatorskie rozwiązania. Po pierwsze:Jeśli układ zapłonowy jest niesprawny to wystarczy go,jak jeden z kolegów słusznie zauważył naprawić a nie przerabiać lub tym bardziej poprawiać czy wzmacniać. Po drugie:jeśli nawet uda się zwiększyć napięcie,prąd,czas...
mam problem z wsk 175 kobuz. przez jakieś 20 lat paliła bez akumulatora ale coś sie stalo i nie bylo iskry i kupilem akumulator i przez jakieś dwa tygodnie palił i nagle nie bylo iskry i kupilem nowa cewkę ale dalej nie bylo iskry a gdy podlączyłem 12v to iskra była. miałem cewkę 12v od poloneza i gdy ja spróbowałem zalożyc iskra była nawet z akumulatora...
witam szukam opisu pinologi kompa od poloneza z silnikiem 1,4 16V lub wiadomości o tym co różni go od kompa do sam. Rover 214 Rover 214 MKC 104021 polonez MKC 101610 MKC 103610 podstawiałem dwa komputery od poloneza - i żaden nie odzywa się powgrywane wsady z orginalnego kompa od Rovera [immo] i nadal nic nie ma iskry nie ma wtrysku tak jak z walniętym...
przyciagnieto go wczoraj objaw nierowna praca silnika diagnoza padła cewka brak iskry na 1 cylindrze wymienilem cewke odpalil chodzi jak zegarek niestety po dodaniu gazu strzela w filter i rure wydechowa wiec dalsze szukanie iskra jest w calym zakresie obrotow prawidlowa wyprzedzenie zaplonu tez cisnienie pompy 1 bar kable swiece nowe rozrzad sprawdzony...
Samochód zgasł podczas jazdy i już nie odpalił.Musiałem go holować z 2km i oczywiście probowałem odpalić go na biegu - bezskutecznie.Na miejscu okazało sie brak iskry na każdej świecy..Wymieniłem moduł na używany ale sprawny( sprawdzany w innym poldku palił jak marzenie) nadal Brak iskry..czujnik obrotu wału czysty..paliwo i lpg jest..pompka paliwowa...
Szukam schematu ideowego modulu APE 05-POLONEZ silnik gaźnik ----------------------------------------... musze sprawdzic APE 05 - moduł zaplonu w Polonezie 1,6 silnik gaźnikowy . Jak sie do tego zabrac , nie ma iskry , kabelek aparat zaplonowy wymieniony cewka sprawna , jak sprawdzic sam modul
Ostatnio padła mi ta cewka w aparacie zapłonowym w Polonezie 1,6 GLE. U mnie stalo sie to praktycznie momentalnie , chociaz chwilową przerwę w pracy silnika miałem parę godzin wcześniej . Musiałem zostawic auto , wrociłem do domu , wziąłem miernik , drugą cewkę WN , cały aparat zapłonowy z zielonym kablem, moduł APE05 , omomierz wykazał brak przejscia...
Widzę coś ciekawego na forum... Po pierwsze zapraszam wszystkich na www.fsoptk.pl i na forum FSO-Polonez Tuning Klubu. Tam możemy wymienić się doświadczeniami bo stworzone tam było kilka ciekawych swapów. A odpowiadając na pytanie: Silniki serii k16 są ze sobą zamienne niemal w 100%. zasadniczo różnią się pojemnością, numerem silnika ;). i głowicą (1,8...
Witam! Problem następujący. Jest sobie mój Polonez Caro Plus 1.6 GLI. Silnik 1.6 OHV na wtrysku jednopunktowym Bosch Mono Motronic MA 1.7. Silnik nie stracił nic z dynamiki, lecz wzrosło spalanie. Samochód posiada fabryczną klimatyzację, alternator 100A (podgrzewane fotele, lusterka) oraz wspomaganie kierownicy hydrauliczne JKC (jeśli to też wpływa...
-Rozrusznik kręci . Może za wolno ale nie jestem tego pewien. -Iskra przerywana i słaba. Pytanie - Czy ta słaba iskra ma związek z wolno obracającym się wałem który napędzany jest podczas rozruchu przez rozrusznik Odpowiedź na pytanie - to jest więcej jak pewne. Aku prawdopodobnie nie całkiem naładowane, mała wydolność prądowa i związane z tym duże...
Wymieniałem miesiąc temu uszczelkę pod głowicą, a wczoraj zaczął mi chodzić na 3 cylindry, na benzynie a na gazie chodzi na 4. Założyłem nowe przewody do świec i świece i jest iskra, ponieważ sprawdzałem wyjmując świece na głowice i miała iskrę, benzyna także dochodzi bo po jeździe jak wykręcam świece to jest mokra. może to być wina wtryskiwacza?
Oczywiście że bez związku. Widziałeś Żuka z alternatorem i plusem na masie? Odwrócone bieguny miały tylko te z prądnicą i to też chyba nie wszystkie. Plus na masie miały żuki z alternatorem 6. diodowym produkowane w latach 70. i na początku 80. Były to wersje "lepsze" czyli export, milicja i inne specjalne. Później wprowadzono alternator 9. diodowy...
3 lata to już spokojnie można myśleć o wymianie- zależy też od przebiegu na nich. Zacznij od świec. W nocy w miejscu zaciemnionym otwórz pokrywę silnika i niech jedna osoba kręci a druga obserwuje czy nie ma przeskoku iskry między przewodami a elementami silnika
Dziś założyłem trzecią pompe paliwa ta teraz jest konkretna fachowa idealnie podchodzi ponoć z opla nie wiem ile ma ciśnienia ale napewno nie 6 barów jak poprzednia, 4 jest w sam raz do poldka, manometru nie podpinałem ale ciśnienie jest dobre. 2 miesiące temu parownik się rozszczelnił i podawał gaz na pełną pare skończyło się to holowaniem, i odpaliłem...
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
Witam Pisze w sprawie pomocy w naprawie silnika mojego Poloneza Caro plus 1,6 GSi rocznik 1997 z LPG. Jako że żaden mechanik w okolicy nie chce się podjąć naprawy mojego samochodu musze sam sobie z tym poradzić, doświadczenia nie mam dużego, ale może się uda :). Już raz przechodziłem naprawę tego silnika i na forum opisywałem tą "walkę". Mianowicie...
Witam Trafiłem ostatnio kopułkę aparatu zapłonowego który ma kształt i podobieństwo do kopułki od Polski Fiat 125p czy Poloneza jednak jest trochę mniejsza i ma w innym miejscu wycięcie do ustawiania jej "na swoim miejscu" na aparacie zapłonowym ma mniejszą średnicę wewnętrzną tj. 71mm wysokość całkowita 107mm z boku ma nawiercone dwa małe otwory co...
Nie ma z tym kłopotu, jest to system z tzw. iskrą traconą. Iskra zawsze pada w tych cylindrach w których tłoki wznoszą się i opadają razem, tak jak wykorbiony jest wał, a więc 1-4 oraz 2-3, jak w jednym padnie w suwie pracy to w drugim w suwie wydechu. Ważne, abyś sobie znalazł tylko parę, dwa skrajne idą na jeden bank tłoków czyli 1 i 4, nie ważne...
od kiedy przestawia się zapłon w aucie dla gazu!!!!!!! W poldku gaźnikowym od zawsze ;) Spalanie gazu jest nieco wolniejsze niż spalanie benzyny. jest taka zasada; jesli auto na benzynie chodzi dobrze to na gazie bedzie tak samo, ale jak na benzynie coś nie tak to na gazie będzie jeszcze gorzej. najmniejsza nawet usterka, niesprawność, niewidoczna...
Witam. Posiadam Poloneza Caro - rok produkcji 1992, zainstalowany gaz. Problem pojawił sie podczas jazdy, zaczął się przydławiać, zatykać, szczególnie przy zmianie biegów, i w końcu stanął i koniec. Mechanik stwierdził, że uszkodzony jest palec rozdzielacza. Po wymianie jego, odpalił i wydawało się że wszystko jest ok., ale podczas jazdy znów zaczął...
Mojemu znajomemu to po pewnym czasie nie chciał Polonez podjechać pod wysoką górę na gazie...dobra regulacja to podstawa - zapłon i dobra iskra
JEZDZE NA GAZIE WIEC GASNIE MI NA GAZIE ALE POTEM NIE ODPALA ANI NA GAZIE ANI NA BENZYNIE BO NIE MA ISKRY
podloz cewke np z poloneza i po sprawie ... przynajmniej bedziesz wiedzial czy jest iskra czy dalej masz szukac
Witam. Na 200% szmelc moduł zapłonowy.Pracowałem w serwisie Daewoo i bardzo często zdarzały się właśnie takie moduły /lipne za psie pieniądze /nie spełniające żadnych standartów na które nawet gwarancji nie bylo.Dlatego w latach 1997 do 2000 był to produkt bardzo poszukiwany na rynku a co się z tym wiązało cewki z tym modulem były nagminnie kradzione...
Witam wszystkich. Mam problem z polonezem caro 94r. 1,6 gli Abimex. Już dawno temu w samochodzie uległa uszkodzeniu pompa paliwa w taki sposób, że podaje tylko pierwszą dawkę paliwa do rozruchu a potem już nic. Samochód posiada instalację gazową brc (bez elektronicznego sterownika) dlatego odpalany był w ten sposób, że gdy spalił podaną dawkę benzyny...
Witam. Jak sprawdzić cewke aparatu zapłonowego, która znajduje się w środku aparatu zapłonowego i daje impuls do modułu? Jak dotykam do tych kabelków miernikiem to nie ma sygnału że przewodzi prąd. Sprawa dotyczy poloneza 1.6 gle czyli gaźnikowego. Ściągałem aparat po to żeby zdjąć głowice. Po złożeniu silnika okazało sie że nie ma iskry, a nic nie...
O ile mnie pamięć nie myli to w Polonezie 1.4 aparat służy tylko do rozdziału iskry na cylindry,czyli to tylko kopułka i i palec rozdzielacz.o czym tu pisać więcej?co mu dolega?
Witam mam taki problem w moim polonezie a mianowićie wymieniłem świece (iskry 65 U-super) i przewody (sentech) i się zaczeło. Odpalam silnik na benzynie na wolnych obrotach jest ok a jak dodaję gazu to zaczyna się dusić złapie troche temperatury i jest ok dodaje gazu i juz ładnie się wkręca na obroty ale jak temperatura dojdzie do 70 - 90 to trzyma...
witam mam taki problem mam poloneza z wielopunktowym wtryskiem z instalacją LPG lovato i komputer niewlancza pompy paliwa ani wtrysków podaje tylko iskrę po zmostkowaniu gazu by odpalał na lpg pali bez problemów ale na gaz instalacja tez nie przełancza gdze szukac przyczyny ze nie pali na benzynie?
witam nie chce mi palic polonez 96' caro ani z gazu ani z benzyny sprawdzilem bezpieczniki ( i napiecia na nich, od strony pasażera na jednym bezpieczniku nie ma napiecia, jak weznie sie na zaplon to pojawia sie ale 0,4V) i wymienilem kilka przekaznikow ale nie wiem gdzie jest przekaznik od pompki paliwowej (na pompce nie ma napiecia) iskry na swiecach...
Jeszcze Ci zostały do wymiany kable zapłonowe.Miałem przypadek że w Polonezie upaliły się na dwóch cylindrach końcówki kabli zapłonowych i na tych dwóch cylindrach iskra występowała nierównomiernie.Ja poradziłem sobie w ten sposób że odgiełem końcówki zaciśnięte na ww kablach nieco odizolowałem przewód na kablach zapłonowych i ponownie zacisnełem końcówki.Praca...
Hmmmnnn i tak mi już wypisują na Priv że się wywyższam i wymądrzam. Jesteś jak dziecko we mgle. Kompletnie nie wiesz co z czym się je. Polonez to prosta maszyna musisz się tylko doedukować i sam znajdziesz przyczynę. Słyszałeś o rapidshare?? Kliknij tu [url=]Link Skoro piszesz że ciągle pstrykają ci przekazniki (myśle że po przekręceniu kluczyka w pozycję...
Witam, dostalem fiata 125p z silnikiem poloneza - ale jest problem - stal nieuzywany 3 lata - teraz: rozrusznik kreci, swiece daja iskry, ale paliwo do filtra paliwa nie dochodzi :( czy to pompa czy cos innego moze jeszcze byc?? jak sprawdzic pompe czy dziala?? Pozdrawiam, piotr
Miałem poloneza, ale nie tak zaawansowanego - zwykłego gaźnikowca. Nie podajesz jaka instalacja gazowa, ale napiszę co ja bym zrobił na podstawie tego co napisałeś. 1. Sprawdził czy silnik dostaje benzynę (czy wtryskiwacze sikają). Z tekstu: "Na benzynie natomiast od jakiegoś czasu nie chce." wnioskuję, że po przełączeniu w czasie jazdy z gazu na benzynę...
Jak pokręcisz trochę na rozruszniku to odkręć świecę i zobacz jaka jest jak będzie sucha to dostaje mało paliwa lub czujnik ssania jest uszkodzony, jeżeli będzie mokra to prawdopodobnie nie ma odpowiedniej iskry, problem może być w module zapłonowym który to dostaje za mało prądu aby wytworzyć iskrę zdolną do zapalenia mieszanki paliwowo-powietrznej.
Buduje sterownik silnika, i od strony teoretycznej mam już wszystko, czyli gotowy program, i sterownik na atmega32 który chce w końcu sprawdzić - czy zapali silnik, wykorzystuje do tego dwubiegunowe cewki z cinquecento 900. Pierwsze próby - no i nie odpala. Więc zacząłem od sprawdzenia czy jest iskra - nie ma. No to więc biorę jedną z cewek omijając...
Moduł i cewkę można sprawdzić przez dołączenie małej {5W 12V} żarówki do punktu G modułu i drugim końcem przewodu od żarówki pocieramy do dodatniej klemy akumulatora. przy włączonym zapłonie. Powinna się pokazać iskra.Pozdrawiam. Na starych modułach (Telpod GL118) tak! Na nowszych, wykorzystujących układ sc. MC3334 nie!
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Polonez Caro Plus 1.6 GSi multipoint injection problem polega na tym iz po wjechaniu w zaspe przestal chodzic na 1 i 2 cylindrze.Cewka i kable sa ok iskra jest swiece mokre a nie chodz. Kable i swiece zamienialem i to samo pierwsze 2 cylindry nie chodza.Prosze pomozcie:(
Witam szanownych kolegów forumowiczów! Mam problem z moim poldolotem a mianowicie autko po wymianie Świec i przewodów WN pracuje nierówno na biegu jałowym ale tylko na benzynie na gazie jest super.Również jak jadę dwójką małym gazem po dołkach to strasznie szarpie a na gaziku pracuje super dodam jeszcze że samochód to polonez atu plus 1.6 GSI Świece...
Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. . Jaki moduł człowieku, z zeznań wnioskuję że ma MPI a więc na Multecu S, więc kątem zapłonu steruje sterownik silnika zaś iskrę wytwarza cewkomoduł.
hahaha konkretny gość:) Przy okazji zastanawiam się co jeszcze sprawdzić, aby wyeliminować brak iskry.
Panowie, albo przetrzyjcie oczka, albo dajcie sobie czas do południa - chyba że to zespół odstawienia... Nijak nie da się połączyć ginącej iskry z przestawionym rozrządem - chyba że to układ z dwoma czujnikami (wałka i wału) wtedy przy wzroście obrotów mogły by się rozjeżdżać. Skoro iskra ginie i ma na to wpływ odległość czujnika od koła fonicznego,...
Witam ! Mój problem jest taki: polonez 1.6 abimex gaśnie w najmniej oczekiwanym momencie :cry: . Czasami odpala odrazy albo po kilku próbach. lubi obroty 1500 do 2200. Komputer nie pokazuje żadnych błędów poza 12 ( normalne jak silnik nie pracuje ). Wymieniłem kable WN , świece, moduł zapłonowy, filtr paliwa i powietrza, silniczek krokowy, czujnik położenia...
Cześć.Zwracam się do forum z problemem następującym, posiadam poloneza gsi z 2001 roku z fabryczną instalacją lpg. Auto ma problem z odpaleniem gdy jest zimne,wygląda to tak: pierwszy strzał w bendyks silnik załapuje wkręca się do 2000rpm i gaśnie, jeśli nie przytrzymasz go gazem w momencie gdy złapie z pierwszego strzału to następna próba za kilka...
Wróciłem do tematu. Przerobiłem: -wymianę cewki z fabrycznej zalewanej, na polonezowską zelmot 4226 od zapłonu elektronicznego -wymianę modułu na "sporting cdi" - ten z radiatorem, popularny na allegro Iskra trochę się poprawiła. Szału nie ma, ale widać, że przy słabszym kopaniu jest ona lepsza, niż wcześniej. Zastanowiłem się jeszcze nad dwoma opcjami,...
Panowie podmieniłem cewke i czujnik położenia przepustnicy załączam film z pracy silnika tylko samochód teraz nie rowno pracuje, cyka na wolnych ten elektro zawór koło gniazda diagnostycznego. Czy on powinien cykać na wolnych obrotach? Jeżeli dodam gazu na 2000 rpm i będę trzymał Gaz w jednej pozycji to obroty samoczynnie spadają lekko w dół Po puszczeniu...
Jeśli jeszcze drążysz temat z tego zakresu polecam moduł który kiedyś był opublikowany w starym czasopiśmie elektronicznym bodajże się z 86 r. tranzystorem wykonawczym był tam BUX 37. z tego co pamiętam będziesz musiał zmienić rezystor w tym układzie bo był on przewidziany do silnika 2 cyl niestety nie mam schematu ale jak dobrze pogrzebiesz to znajdziesz...
nio mozna tez wlaczyc (poprzez immo)rownolegle 2 diody prostownicze ok3A na sygnal do cewki z sterownika i cewka sie nie odezwie iskra!!!rozne rozniste sposoby..........................
ja mam citroena zx na jednopunktowym wtrysku i mam, a raczej miałem takie same objawy. Gdyby silnik krokowy był walnięty to na benzynie też byś miał dość spory rożrzut wolnych obrotów, gdyby sonda lambda to dopiero po nagrzaniu silnika miałbyś objawy gasnięcia na wolnych obrotach , gdyż ECU pracuje w małej pętli do póki czujnik temperatury nie przekroczy...
W pierwszej kolejności sprawdż zasilanie modułu.Jeżeli jest ok. to należałoby wykręcić i sprawdzić czujnik położenia wału korbowego.W tym Polonezie na ogół jeżeli uszkadza się moduł to iskry nie ma albo na 1 i 4 cylindrze lub na 2 i 3 rzadko wogóle na wszystkich dlatego jeżeli nie ma wogóle iskry to zacznij od czujnika.
OK teraz czesc dalsza ... dzis bylem zerknac co jest nie tak ... wiec tak zwarcie zrobilem bespiecznik siedzi jak nalezy sprawdzalem iskre i teraz zaczely sie schody na 1 cylindrze iskry nie ma ale juz na 4 byla na 2 tez (iskra byla bardzo slaba ale to chyba wina swiecy na ktorej to sprawdzalem, normalnie mam wkrecone noweczki) a 3ciego juz nie zdazylem...
Jak zwykle zapomniałem Zamiast zwykłego modułu marki Hybryd lub Zelmot(oba ze złączkami na jednej ściance). Polecam moduł APE-05, szczególnie w wersji Sport. Dostajemy dużo mocniejszą iskrę i lepszą odporność na wilgoć. Na stronie www.ape.com.pl znajdziesz listę dystrybutorów ich sprzętu
Czy może mi ktoś pomóc? Mam następujący problem autko jezdzi normalnie przez dwa dni potem jadąc gdzieś gaszę silnik i po paru godzinach nie pali [ brak iskry] biorę samochód na chol i do domu .zanim uda mi sie coś zlokalizować auto pali normalnie i wszystko gra . nie zdarzyło sie by zgasło w czasi jazdy .sprawdziłem wszystkie kostki wydają sie o.k...
Tłoki będą oba w górze. Należy ustawić palec na pierwszy cyliner w kopułce, kiedy w pierwszym cylindrze będzie sprężanie ( znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu będą się pokrywały). Mały ruch aparatu ręką musi dać iskrę na pierwszy cylinder. Pozdrawiam.
wywal te pokrowce mocne ale skuteczne :wink: swoją drogą to może mi ktoś wyjaśnić czemu w nowszych samochodach nie widać już tych pasków elektrostatycznych? i jak taki pasek działa - czy iskra ma skakać te kilka cm do ziemi? jeśli tak to przecież trzeba strasznie wysokiego napięcia do tego :? a może jakbyś wplątał cienkie druciki lub folię aluminiową...
Witam. Nie znam budowy aparatu zapłonowego Poloneza. Czy w aparacie jest impulsator Halla? Może walnięty Hall, jest przyczyną braku iskry.
Paliwem pluje, a czy jest iskra - sprawdzałeś iskrę i poziom oleju w silniku. Pozdrawiam.
Witam już zlokalizowałem usterkę i śpieszę się podzielić z Wami by nie rozebrał który połowy samochodu. Nic nie trzeba rozbierać! zabezpieczyć cewkę wys.nap. To jedna cewka takie jaja robiła. Był strzał iskry do masy i jest blokowany moduł dlatego nie ma iskry i obrotomierz leci w sekundzie w dół bo brak zasilania przez komp. Wyłączena i włączenia stacyjki...
A jak pompka zasilająca?? Sprawdzałeś?? Przekręć kluczyk i słuchaj czy słychać coś przy zbiorniku paliwa. Jeśli nie to może to być pompka. lub brak jej zasilania. (bezpiecznik, kable.) Jeśli słychać to może filtry paliwowe. Kiedy ostatnio je wymieniałeś?? Czy w momencie jak nie chce odpalic jest iskra?? (może kostka stacyjki szwankuje:)
dobra cewke wloz w miejsce uszkodzonej, jak bedzie iskra to modul dobry,pozdrawiam
Mam problem z odpaleniem tego wlasnie samochodu, za kazdym razem gdy przykrecam kluczyk pali sie bezpiecznik (po prawej stronie pod schowkiem) - chyba od pompy paliwa ... bo nie pracuje. Sprawdzilem moduly sa iskry na wszystkich. Jak chce go zapalic na gazie tez nic a przeciez pompka wtedy nie jest potrzebna. Prosze o pomoc!
Czy dolegliwość nasila się w wilgotne dni :?: jeśli tak to zwykłe objawy wyeksploatowanych kabli WN, rozdzielacza i świec. Najlepiej odpal go wieczorem i zaglądnij pod maskę czy iskry nie skaczą sobie po silniku, jesli skaczą to wiesz co jest przyczyną
A sprawdzałeś czy jest iskra , sprawdz też cewkę indukcyjną w aparacie zapłonowym często ona przerywa a jesli w aparacie zapłonowym masz przerywacz wyczyść styki i ustaw przerwe
Kiedyś miałem 1.5 GLE i nie chciał mi zapalać, gdy stał całą noc w garażu. Pomagało czyszczenie styków w rozdzielaczu iskry (kopułce). Kupiłem nową i problem się skończył.
Po wymianie uszczelki pod głowicą wszystko chodzilo ok. Problem zaczął się w mrozne dni, nie mozna bylo w stanie odpalic samochodu ani na benzynie ani na gazie. Zlokalizowalem usterke, winna byla pompka paliwa nie tloczyla wystarczajacego cisnienia paliwa, wiec zeby odpalic samochod musialem wlac troche paliwa pod pokrywke filtra paliwa, odczekac 10...
Kiedys mialem tak z oplem astra,okazalo sie ze w aparacie bylo cos popsute,ale naprawa nie miala sensu,koszty naprawy byly duzo wyzsze niz sam aparat,ktory kupilem na szrocie z gwarancja,wymienilem go i po klopocie.A jaki to samochod?Bo naprzyklad Polonez jak zlapie wilgoci gdzies na przewodach,tych zasilajacych cewke.Moze sprobuj skolowac-pozyczyc...
Temat moze troche inny, niemniej wiarze sie z pradem.. Po naprawie modułu żelowego &-)))) nadal miałem dziwne objawy "niepalenia" na 1 lub wiecej swiec. Sparwdzałem w miare mozliwosci i czasu swiece, ( wykrecone i oczyszczone) oraz iskre na nich podczas rozruchu .. Niby wszystko oki... a jednak zero na dworze a auto które do tej pory raczej paliło ,...
świece na 3 cylindrach ok na 4 osmolona ciśnienia w układzie chłodzenia nie ma płynu nie ubywa tak samo na niskich jak i na wysokich chodzi tylko na 3 cylindry zdejmowałem i zamieniałem świece kable i cewki brak jest iskry tylko na jednym cylindrze
Główną przyczyną strzelania na gazie jest układ zapłonowy. Musisz sprawdzić przede wszystkim kable WN i świece. Układ zasilania gazem jest bardzo wrażliwy na zaniki iskry. Poza tym świece trzeba częściej wymieniać niż na benzynie. Dodano po 3 Sorki, nie zauważyłem że wymieniłeś świeczki i kabelki, być może masz problem z cewką zapłonową tak jak napisał...
Pasek rozrządu cały? Iskra jest?-sprawdź! Pozdrawiam.
Nic nie piszesz czy jest iskra? Pozdrawiam.
Auto jak w temacie 1-punktowy wtrysk nie chce palić na paliwie. Iskra jest pompa podaje paliwo w czym może być problem i jak to sprawdzić.
Witam! Mam problem z tym silnikiem. Usterka polega na tym ze jak silnik pochodzi jakies 5 minut nagle gasnie. Sprawdziłem juz i wiem ze nie ma iskry. Myslałem ze to od cewki ale podpiołem jakąs uzywana z malucha i było to samo. Co moze byc przyczyna, bo zasilanie na cewce jest . Moze czyjnik połozenia wału tak jak było opisywane wczesniejw jakis wypowiedziach?...
Jedna cewka daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie, najpierw sprawdź tak jak są, a potem zamień cewki miejscami, a przewody wysokiego napięcia pozostaw tak jak były, jeśli silnik będzie kulał na te same cylindry co wcześniej to masz uszkodzony moduł. A na które kuleje sprawdisz ściągając poszczególne kable ze świec i kierując je w stronę masy, będzie...
w tej marce często siadają moduły zapłonowe,słyszałem,że ktoś wstawiał od poloneza
auto działa tylko na gazie bo pompka paliwa nie chalo ale gość nie chce wymieniac pompki bo to trupek czyli stawiacie na iskrę
witam padł mi już drugi komputer wcześniej brak iskry drugi brak sterowania obrotami jest ktoś kto potrafi to naprawić za niedużą kase pozdrawiam
Objaw jest taki ze na zimnym silniku (np z nocy lub po kilku godzinnym postoju) silnik nie bardzo daje sie uruchomic-tzn. silnik trzeba dlugo obracac rozrusznikiem. W czasie rozruchu silnik zalapuje na chwilke jednak nie odpala. Kiedy juz silnik zagada jest wszystko ok moc i obroty w najlepszym porzadku a z ponownym uruchomieniem nie ma problemu. Ustalilem...
Witajcie. Jak napisał "wojosu" to masz dwa przekaźniki i jeżeli trafi ci sie taka sytuacja co opisywałeś ,to posłuchaj czy któryś z przekaźników zadziała . Jak tak to połowa sukcesu , bo sterownik się odezwał i najprawdopodobniej żyje , a jak nie ,to pewnie brak zasilania lub dobrej masy. Pewnie jak sam zauważysz ,to po przekręceniu kluczyka w stacyjce...
Wydaje mi się ze jednak coś z kompem, wygląda to na odcinanie paliwa, chodzi i nagle jakby przestał paliwa dostawać lub iskry.Znów odpalisz, chodzi i zaraz gaśnie. Lecz gdy zaraz po odpaleniu przegazuje gwałtownie ponad 2000obr/min przełącza na gaz i chodzi cacy. Dodam że mierzyłem jeszcze kmpresję na każdym z cylindrów i jest dobrze.
silniczek krokowy ma wyłącznie za zadanie utrzymanie obrotów biegu jałowego i ma się nijak do możliwościa uruchomienia samochodu !! jeśli na gazie pali czyli sprawa iskry jest ok . pozostaje sprawa paliwa . jesli pompa jest nowa to nie znaczy że zawsze działa tak jak trzeba ... może rogulator cisnienia paliwa ... zalecałbym pomiar ciśnienia paliwa w...
wieczorem przyjechalem,rano nie chcial zapalic,lapie i nic z tego,iskra jest,z pycha nie zapalil,czuc paliwem,i na gazie jest identycznie,gdzie sa te bezpieczniki po prawej stronie? podobno gdzies za schowkiem,jask je mam znalesc,pomocy
polaczenia sa sprawszone, jesli chodzi o mosul był wymieniony jakies 5 miesiecy temu z powodu braku iskry na swiecach 2 i 3, problem istnial przed i po wymianie tylko sie nasila
15 v to troche zaduzo niewiem jednak jak dokladnym miernikiem mierzyles , i czy na wolnych obrotach , czy przyspieszonych , przy wlaczonych swiatlach ? u ciebie sa zawory z chydroregulatorami |czarny dekiel|?| czy zwykle na srobe . ? jesli na srobe byc moze na zimnym gina luzy . sprawdz kostke przy stacyjce podczas krecenia rozrusznikiem na wszystkich...
Witam! Nie wiem dokładnie jaka przyczyna spowodowała usterkę w moim aucie ale stało się to na zimnym silniku przy małej prędkości gdy przez pomyłkę zamiast 2 biegu wrzuciłem 4 i dałem buta samochód się zakrztusił i od tamtej pory jeździ jak by chciał a nie mógł, nie ma w ogóle mocy obojętnie jaka prędkość (a rozpędzić się do 60 to zajmuje ze 3 min)....
Polonez caro 94 r monowtrysk. Rozsadziło mi jedną cewkę zpłonową(z gniazdami 2i3). Wymieniłem ją jednak dalej nie mam iskry na 2 świecach. Co zrobić dalej?
Ja bym postawił albo na przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym ( na 100 takich przypadków jak twój, 95 to uszkodzenie przewodu - łamie się w środku aparatu , tam gdzie wyprzedza się zapłon) lub samą ceweczkę indukcyjną w aparacie (na 100 takich przypadków 4 to ta ceweczka, 1 to moduł) P.S. Jest prosta metoda eliminacji. Trzeba wyjąć przewód i sprawdzić...
Witam Mam propblem z polonezem z 1991 roku i z silnikiem 1,6 NIe ma iskry, włączam zapłon i sprawdzam że mam prąd na obydwóch biegunach cewki, nastepnie prąd jest przesyłany do modułu czyli do niego wchodzi ale sprawdzając prąd na wyjściu z modułu nie ma go . Wymieniałem oprucz mojego starego dwa nowe i na wszystkich nie ma tego prądu na wyjściu. Co...
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
o hamulcach już myślałem ale autko ładni się toczy a co do zapłonu może przyczyną jest sama cewka może daje zbyt niskie napięcie i iskra się dusi co myślicie może byćtaka przyczyna zaraz skocze zobacze jak wyglądają świece Dodano po 40 świece suche ale bardzo okopcone pewnie przez zabujczą mieszanke dziwne tylko że na wolnych obrotach jest wszystko...
Mam obawy, że odczytywanie pamięci usterek niewiele pomoże, iskra na świecy jest, a na gazie też nie chodzi. Czy to nie jest jakiaś usterka instalacji gazowej? Jak to sprawdzić? (Kiedyś pomyliłem przewody na przekaźniku od gazu i nie chodził ani na gazie, ani na benzynie)
Kable sentecha są dobre?Oj chyba są dobre,ale jak leżą na sklepowej półce.A świece jakie masz(oby nie iskry "super gazowe").Co do ciężkiego odpalania zaraz po zgaszeniu na gazie to przy trzech dychach mrozu może być.Przyczyną jest przedostający się gaz z parownika .Mimo ,że odcinamy dopływ gazu do parownika wyłączając zasilanie,to jakiś gaz w nim zostaje...
Witam Mam poldka z 1990 przejsciowke na gaz. Ostatnio wystepuje w nim nastepujacy problem. Po przekreceniu kluczyka kontrolki zapalają sie rozrusznik normalnie kreci jednak auto nie zapala. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale kontrolka od gazu po chwil krecenia rozrusznikiem zmienia sie z zielonego na czerwony kolor. (słyszalem ze gdy tak sie dzieje...
A napisz jeszcze jakie masz świece, bo przy źle dobranych może tak być. Najlepsze do poldka są polskie Iskry i to te zwykłe a nie do gazu
Bosch WR7DC Iskra FE65P,PTS
Witam Mam Poloneza Caro rocznik '94 benzyna. Od pewnego czasy mam problem z rozrusznikiem. Zaczelo sie jakies dwa lata temu, po przekreceniu kluczyka w stacyjce zamiast wesolego dzwieku rozrusznika dalo sie slyszec niepokojace stukniecie [w momencie przekrecenia kluczyka jezeli uderzylo sie mlotkiem w rozrusznik, ten zaskakiwal i silnik sie wlaczal]....
Witam czy ktos wie czemu po przejechaniu kilkunastu kilometrów polonez niechce odpalic rozrusznik kreci dobrze ale tak jakby niemiał paliwa lub iskry jest z 1998 roku na gaz
Witam.Niestety do Poloneza gaznikowego nie ma dostepnych zamiennikow swiec wieloelektrodowych.I nie chodzi tu o cieplote swiecy ale o odstep na elektrodach.W swiecach wieloelektrodowych nie ma niestety mozliwosci zwiekszenia lub zmniejszenia odleglosci elektrody,tak jak w jednoelektrodowych.No chyba,ze w niedawnym czasie jakis producent wypuscil na...