Moc iskry można sprawdzić tak: wykręć fajkę i przytrzymaj kabel wysokiego napięcia do cylindra w odległości mniej więcej od 0,5 do 1 cm. Jeżeli cewka jest sprawna to iskra powinna przeskakiwać przy pokręceniu magneta ręką.
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Panowie po pierwsze na starym paliwie to w ogóle nie odpali ale to za nami. Jeśli chodzi o zapłon, często występuje problem z jego ustawieniem, bierze się to stąd, że poluźnia się mosiężna oś na której mocowany jest przerywacz. Całe ustawianie zapłonu proponowałbym zacząć właśnie od tego. Jeżeli występuje ten wspomniany luz osi, należy zdemontować stator...
Kiedyś w takiej pile u mojego ojca zerwał się klin na magnecie i też podawało paliwo i była iskra - tylko nie w tym momencie co powinna. Wymiana klina i odpowiednie ustawienie magneta sprawę załatwiła.
jesli masz iskre na starym module a na nowym nie to prawdopodobnie jest to wina modułu. Ale zeby byc pewnym to sprawdz magneto cewke i fajke tak jak napisałem wyzej. To ze moduł jest nowy wcale nie oznacza ze jest sprawny - ja sam kiedys wydlame sporo kasy na moduł bez limitów i sie okazało ze wadliwy był. Problem tu jest taki ze modułu jako takiego...
Właśnie też tak myślę, bo cewki magneta i WN z modułem mam z jednego zestawu, ale koło magneta już jest inne. Wydawało mi się, że to nie ma znaczenia, ale sprawdziłem wszystko inne i podejrzenia spadły na magneto. Ale i tak dzięki za odpowiedź.
Witam, moze byc tak - ze mloteczek przerywacza np. 'buja sie na boki', bo ma luzy na osce i w zaleznosci jak sie 'bujnie' - to moze dotykac do masy silnika / podstawy magneta lub samego kola magnesowego, itp..? Najprawdopodobniej gdzies iskra 'ucieka na mase' / zanim przeskoczy na elektrodach swiecy - stad raz bedzie dobra, a za chwile zaniknie... Trzeba...
Przy zakładaniu magneta może się bez problemu podwinąć klin i wypaść. Zwłaszcza jak nie był wał rowkiem i klinem do góry ustawiony. Skoro autor go nie widziała przy wymianie Semmerlingów to już może go nie być. Albo korzysta z wolności przyklejony gdzieś do magneta.
Ja miałem właśnie podobne objawy jak rozbierałem silnik. Raz zapalił raz nie. Iskra była cały czas a palić nie chciał. Otwór na klin gdzie jest magneto u mnie jest luźny i przy zakładaniu magneta klin się wysuwał,przyczepiał się do magneta i wydawało się że jest ok., Pierwsze odpalenie i gra gitara,a za chwile już nie chciał palić bo mimo wszystko magneto...
Witam mam problem z iskra przyjechałem z trasy zgasiłem i za parę godz lipa brak iskry wymieniłem wszystko co związane z zapłonem oprócz magneta i nadal nic .. jest to quad 125 może ktoś pomoże z góry dzięki
Zdjęcie bendixa w załączniku, tak to jest ten sam quad z zablokowanego wątku. Tam mi chodziło tylko o samo kręcenie silnikiem, przyczyna jaka tam była to koło zamachowego, zmieniłem i dobrze kręcił, nie wiem dlaczego, ale wiem że jak miał ciężko obrócić to kręciło się samo koło zamachowe bez magneta które daje iskrę. Na początku myślałem że to bendix...
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
Witam, mam kosiarkę z silnikiem Briggs Stratton 12HP dolnozaworowy. Po zakupie chodził, czasem strzelił, pofalował, ale nasilało się to pod obciążeniem (wysoką trawa). Regulacja gaźnika nic nie dawała (kupiony nowy, jakiś chińczyk i to samo). Sprawdziłem iskrę i okazało się że raz jest, raz nie ma. Przeczyściłem koło magneta, cewkę i nic, więc kupiona...
Ja w takiej sytuacji podłączam: moduł, cewkę wysokiego napięcia, impulsator i zasilanie z cewki pod magnetem, poza instalacją pojazdu, to są dosłownie 4 przewody i jak wszstkie te podzespoły są sprawne to iskra musi się pojawić. 4 przewody: 1 - masa na moduł zapłonowy, spod dowolnej śrubki na silniku, 2 - przewód od modułu na cewkę WN (cewka WN też...
Impulsator był za wysoko. Źle skonstruowany dekiel magneta albo nie do tego silnika, po własnej przeróbce i obniżeniu impulsatora wszystko działa jak trzeba.
Może iskra jest w złym miejscu? Pokusiłbym się o sprawdzenie klina magneta ;)
Witam Śrubka jak słusznie koledzy podpowiadają jest po to żeby w odpowiednim miejscu występowała iskra zainicjowana tą śrubką ona zamyka na na chwile obwód magnetyczny impulsatora wytwarzając impuls elektryczny który jest sygnałem dla moduły, w starych konstukcjach to była krzywka nad którą na sprężynie była zamocowana platynka a tu analogicznie śrubka...
Gdzie ten schemat? Czy mamy szukać po linkach? Zrób tak jak inni - zamieść schemat w poście. Będzie prościej dla ciebie i innych. Po odłączeniu białego kable z modułu odcinasz cały obwód gaszenia czyli zwierania do masy, więc położenie stacyjki przestaje być istotne. Piszesz: "iskra jest". To bardzo enigmatyczna informacja! Jaka iskra (długość szczeliny...
Witam. Wymieniłem w moim romecie 727 Eco już kilka rzeczy i jest iskra i ma świeże paliwo które dochodzi do gaźnika. Nowy gaźnik Nowy moduł Nowy iskrownik (Magneto) Nowa świeca. Regulowałem zawory na 0.10mm obydwa i dalej nie odpala tyle że regulowałem je na literze F a nie T a dlaczego? Bo na literze F pokrywają się otwory w zębatce tak jak na literze...
Przez co nie chciała jechać jak się na nią siadło odpaliło warto zaznaczyć że magneto jak dostanie obciążenia to silnik muli. Sprawdziłeś, czy jest luz na wale góra- dół, jak masz założone magneto? Simmerringi na wale też szczelnie? Zapłon dobrze ustawiony? Iskra jest mocna?
Witam, szukam pomysłów co może być nie tak ze skuterkiem. Mam skuterek Malaguti w 2t, muszę zacząć od tego, że miałem już z nim problemy wcześniej. Mianowicie mając w nim fabryczny cylinder 50ccm, często nie chciał odpalić. Zacząłem od wyczyszczenia i wymiany niektórych elementów w gaźniku, wymieniłem też membranę za gaźnikiem niestety dało to tylko...
Załączniki: 1-4. Mierzenie oporności cewki. 5. Mierzenie oporności cewki przez kabel ( w ten sposób http://obrazki.elektroda.pl/6802837300_1... ) 6. Wygląd kostki 7. Kostki wychodzące z magneta 8. Moduł i kostki. (te żółte+czarne kable są od kierunków) Filmik: 1. https://www.youtube.com/watch?v=6HXygbyf... (odpalanie moto) 2. https://www.youtube.com/watch?v=_p-UV5GJ...
Witam! Sprawdzić w którym położeniu tłoka ta iskra występuje.Może ściął się klin magneta i zapłon przypada w innym punkcie.
zawsze dostawał muła, jednak dało się z tym żyć, szukałem powodu dlaczego tak się dzieje To motorower, silnik niewielkiej mocy... bo czasem platynki się otwierają czasem nie, przerwę między nimi też jest trudno ustawić Zdalnie to trudno stwierdzić, ale zwykle powodem jest wyrobienie tulejek ruchomego styku po dużym przebiegu, albo gdy ktoś zapomniał...
Witam, jestem tu nowy, zakupiłem zepsutego quada Magnum 250 - był zerwany łańcuszek rozrządu i pęknięty tryb od wałku drgań. Założyłem wszystko nowe i tu pojawia się kolejny problem - iskra jest, kompresja też ale magneto się nie obraca. Ktoś mi mówił że wałek rozrządu może być za mały, jednak to jest wałek oryginalny od tego quada, to musi być coś...
Na wyjściu z magneta przy kręcenia jest napięcie skaczące zależności od kręcenia od10 do5V. Z modułu na cewkę zapłonową jest bardzo zbliżone. Na cewke dałem prąd z prostownik i powinna pokazać się iskra ? Iskry brak. 360ohm wychodzi na przewodach od magneta, jak kręcę to zmienia się wartość w pewnym momencie spada do kliku ohm. Impulsatot około 120ohm
Witam . Silnik 139 fmb 3+1 półautomat Mam problem z quadem a raczej z brakiem iskry w nim. Skręcałem Moto bo wymieniałem tryby w nim i podczas skałdania do magneta przyczepił sie klucz nasadowy i tak skreciłem to. Wszystko łądnie pięknie quad chodzi , gdy dodałem gazu tylko zazgrzytało i maszyna zgasła :/ po zdiagnozowaniu usterki musiałem kupić nowy...
Wyeliminowałem już platyny, kondensator, kabel wn, cewke zapłonową, oske na platyny. Zostało magneto lub cewki swietlne. magneta drugiego nie mam i w ogóle skad wziąc magneto, aby byc pewnym że jest sprawne, tzn. odpowiednio namagnesowane, przeciez można kupic tylko używkę?Cewki wg omomierza są dobre. Pokzauje tę sama wartość dla obu tj. 1,8 Ohma....
Witam po wymianie magneta (widać że ma przenitowywaną piastę) iskra jest lepsza motor jakby załapuje lecz nie zapala lub poprostu strzela w tłumik.
Wiem które kable idą z magneta 3 żółte ładowania i zasilania świateł i jeden czarny z żółtym paskiem odloczone oba
Nic nigdzie nie ociera niestety. Mi to wygląda na jakieś zwarcie czy coś że wytwarza się takie pole magnetyczne i daje taki opór że trudno zakręcić wałem. W drugim iskrowniku po założeniu go do silnika i obsadzeniu na wał magnesu/magneta brak jakiegokolwiek oporu magnetycznego, wał się kręci tak jakby był bez magneta lecz tu brak iskry. Podmieniałem...
Tak jest dobry, zmieniłem go od działającego quada, w poście pomyliłem właśnie ten stator z przerywaczem. Dodano po 2 Chociaż gdy loncin raz odpalił to było spięcie w kablu od statora ponieważ kabel nie był zaizolowany, dotykał magneta i gdy zdjąłem magneto to iskra przepadła, ale w kablu od statora jest prąd i to dobry. Impulsator zmieniłem od starego...
Znalazłem błąd - jak się okazało kable w stacyjce byly (są) zle politowanie i na pozycji ON jest ciągłość na wszystkich , podpiąłem na krótko dla testów sam kabel z prądem na wtyczce i napięcie z magneta wrucilo na + , sprawdzając dalej po kablach natknąłem się na problem przy module CDI wiec podmieniłem z modułem z qada i na moje szczęście iskra wróciła...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Jak proste sposoby okazały sie nieskuteczne, to trzeba się zabrać za poważną diagnostykę. Przydałby się schemat. Przynajmniej w zakresie układu zapłonowego. Spróbuj znaleźć w necie dokładny lub podobny. Ew. stwórz go sam. Dalsze rady dotyczą najbardziej klasycznego układu CDI. Jak zauważysz niezgodność z twoją instalacją, to napisz od razu. Trzeba zacząć...
Witam. Mam problem z zaplonem ducati energia silnik am6. Brak iskry po sciagnieciu magneta zauwazylem ze ten czarny kwadracik co jest miedzy cewkami zostal spilowany przez magneto (patrz zdjecie) troszke to wyprostowalem lecz iskry nie ma dalej. Moje pytanie co to jest i czy przez to nie bedzie iskry. I dodam ze silnik nie posiada akumulatora i rozrusznika...
Witam. W swoim romecie (kadet 110 automatic) posiadam silnik z jawy babetta. Problem z iskrą polega na tym, że po wymianie cewki zapłonowej oraz modułu nie ma iskry. Po przyłożeniu zielonego przewodu, który powienien być przymocowany do koła iskrownika, do magneta iskra się pojawia, co może być przyczyną takiego, dziwnego, zachowania? Z góry dziękuję...
w starym zapłonie przerywacz był umieszczony na dole a teraz w nowym jest u góry...czy to może być wina magneta że nie pasuje do nowego zapłonu i iskra jest nie w tym miejscu bo na magnecie garbik jest nie w tym miejscu Są dwie, no może trzy przyczyny takiego stanu: 1) Zapłon nie od tego typu/modelu silnika. 2) Jeżeli zapłon od tego modelu silnika,...
Po kolei. Iskra jest? Paliwo dochodzi do silnika? Kompresja jest? Świeca jest na 100% sprawna? Zwykle tak nie jest, ale tu może jest wyjątek. Spróbuj utrzymać głowicę (i wałek rozrządu) na znakach, ale wałem obróć o 360 stopni (zrób jeden pełny obrót) i aby znów zgadzało się na znakach. Bo być może (co mało prawdopodobne), twój skuter daje iskrę co...
przerwę na przerywaczu już regulowałem na nieco mniejszą niz 0,4 i nieco większą... masa jest ok odkreciłem przeczyściłem i prąd jest wszystko fajnie w piątek zamówiłem już przerywacz i cewke z magneta mam nadzieje że jutro przyjdzie i będzie działało. Odezwe się czy działa czy nie
z mojego modułu wychodzi 5 kabli szary gaszenie,czarny masa,czrwono czarny,biało czerwony i 2x pomarańczowy 5 czy 6? .Skoro instalacja może działać bez aku to powinno być 12v czy jak? Zasilanie AC z cewki magneta to przewód czarno-czerwony. Gdzie jest podłączony u ciebie? Podczas pomiaru napięcia na iskrowniku kopiąc starterem nożnym wychodzi mi napięcie...
Ok, wszystko jest naprawione bez kosztowo :) Słuchajcie, teraz mam wiadomość dla wszystkich :D rozbierajcie i czyśćcie układ zapłonowy w magnecie i wszystko po drodze. Iskra u mnie padła w sposób taki że motorek podczas jazdy zaczął przerywać kilkusekundowo, więc wykluczyłem zaśniedzenia i spięcia czy podobnie. Ściągnąłem magneto, sprawdziłem cewkę...
Sprawdziłem wal i nie jest przestawiony. Trzy dni temu pożyczyłem drugi gaźnik ze sprawnego motorku i też nie chciała palić, tylko po podaniu dawki w gaźnik i również tylko na wysokich obrotach po zluzowaniu manetki gasła. Dzisiaj doszedłem czemu, po prostu musi być świeca luźno wkręcona, pali od pierwszego kopa nawet na niskich obrotach. Myślałem...
Witam z 'obrazu silnika' mozna wywnioskowac, ze zeby dzialal normalnie - trzeba by w nim wymienic : - przerywacz na oryginalny z 'PRL' i to 'kowadelko i mloteczek', - kondensator - na 'Miflex z PRL' i sprawdzic, - czy 'przypadkiem' nie jest jakis 'kombinowany klin' do magneta dorobiony, np. z 'przesunieciem fazy / pola magnetycznego' lub nie jest zrobione...
Koła magnesowe w Simsonach posiadają trzy pary biegunów magnetycznych, więc w takim przypadku iskra występuje co 120°. . Magneta w elektroniku a w zapłonie z przerywaczem mechanicznym są zupełnie inne .
Klin magneta sprawdzałeś?
Nie, magneta nie ruszałem. Ściągałem cylinder, wyczyściłem nagar z tłoka. Prąd dochodzi do fajki bo jak ściągnę ją i zostawię tylko przewód wysokiego napięcia i przyłożę do cylindra to iskra przeskoczy, natomiast gdy z powrotem założę świecę to iskry już nie ma więc dochodzi wszędzie prąd lecz nie jest on przerywany tylko stały.
Witam, silnik czasami nie odpala , mam założoną fajkę na świece i jak przyłorzę do świecy 2 czarny przewód od magneta to iskra na świecy jest, natomiast jak przyłożę do obudowy przewód , i przyłożę do obudowy świece iskry na świecy nie ma. Stal nie jest pomalowana itd... więc co może być ? Stal nie przewodzi ?
Witam . Założyłem do swojej wsk zapłon od piły motorowej tj. Magneto wraz z cewką . Mój problem polega na tym że wsk nie chce odpalić iskra pojawia się dopiero przy dużych obrotach magneta . Bardzo bym prosił o rade jak zrobić żeby wsk odpaliła . Poniżej przedstawiam link do filmu z wsk z zapłonem od piły . http://www.youtube.com/watch?v=Ju9CIeVr-...
To, że iskra jest bez akku to by sie zgadzało. Z magneta wychodzą 4 przewody. Dwa idą do prostownika/stabilizatora- tam w trakcie "kopania" pojawia się napięcie-podłączona żarówka zaczyna się świecić, a dwa idą do modułu. Zagadką jest dla mnie to, jakie napięcia powinny być na tych przewodach z magneta do modułu. Wiedząc to, będę mógł stwierdzić to,...
iskra magneta honda regulator magneta ściągacz magneta
power director format pliku słabe hamulce naczepie arduino sterowanie przez bluetooth
iveco ładowanie iveco ładowanie
Awaryjne otwieranie drzwi pralki CANDY CSW586 Naprawa uszkodzonego wyświetlacza: LCD, OLED, LED