jak kopiesz to magneto się obraca?
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
Jest możliwe uszkodzenie magnesów, maja one wtedy taki niebieskawy odcień Najprawdopodobniej to wina cewki, i jest ona do wymiany. Odległość cewki od koła magnesowego to 0.2 mm.
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
A świecę zmieniałeś? Współczesne NGK made in France odwalają takie cyrki że się w pale nie mieści. Kilka razy już spotkałem taki objaw, że na tych świecach (a są to najpopularniejsze w Polsce) iskra znikała dosłownie z czapy. Zainwestuj w świece marki ISKRA, to będziesz miał pewny element ;) .
Moc iskry można sprawdzić tak: wykręć fajkę i przytrzymaj kabel wysokiego napięcia do cylindra w odległości mniej więcej od 0,5 do 1 cm. Jeżeli cewka jest sprawna to iskra powinna przeskakiwać przy pokręceniu magneta ręką.
100 V już kopie, a jak jest wilgoć to jeszcze mniej. Cewka wysokiego napięcia jak się kończy to jeszcze potrafi dać iskrę na malutkiej przerwie na świecy. Warto też sprawdzić czy klin nie jest ścięty i przestawione magneto.
Rezystancja cewki w.n. wydaje mi się za małą. Możliwe, że jest strzelona.
Wg mnie to mocno coś przedstawione. W praktycznie każdym silniku spalinowym iskra pojawia się przed GMP. Czyli styki przerywacza też powinny się rozewrzeć przed dotarciem tłoka do najwyższej pozycji. Skoro Magneto i klin są ok to obstawiam obrócony czop w przeciwwadze wału. Widziałem już taki motyw.
To wygląda trochę jak problem z zapłonem, może przestawiło się magneto, i w nieodpowiednim momencie ma iskrę.
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Stator sprawdzany???
Ja miałem właśnie podobne objawy jak rozbierałem silnik. Raz zapalił raz nie. Iskra była cały czas a palić nie chciał. Otwór na klin gdzie jest magneto u mnie jest luźny i przy zakładaniu magneta klin się wysuwał,przyczepiał się do magneta i wydawało się że jest ok., Pierwsze odpalenie i gra gitara,a za chwile już nie chciał palić bo mimo wszystko magneto...
Napięcie ma świecy jest w granicach 12kV możliwe zwarcie kondensatora iskrę daje magneto czy cewka zapłonowa ?
Co masz na myśli pisząc "Iskra zapalana jest w nieodpowiednim momencie."? Nie ma iskry wtedy kiedy powinien nastąpić wybuch, nie mówię że gubi pod ciśnieniem. Zastanawiam się czy tego może być przyczyną krzywe magneto?
Musisz mieć na wale klina lub coś takiego bo to on ustawia zapłon. Może jak się magneto obróciło na wale ścięło klina i wprasowało go w wał ze nie widać go.
To jest magneto, zabytkowe urządzenie wytwarzające iskrę w silnikach spalinowych. W dzisiejszych czasach można je spotkać tylko w starych tłokowych silnikach lotniczych. Nie ma typowej cewki WN. Naprawa tego urządzenia w dzisiejszych czasach jest wręcz niemożliwa ze względu na brak dostępności części zamiennych. Można założyć drugie magneto, jeżeli...
Jak najbliżej magneta. Iskra ma być już po lekkim obrocie magneta.
Posiadam dwa iskrowniki do tego modelu oba uszkodzone w jednym brak iskry natomiast w dtugim iskra jest ale magneto sprawia taki opór że ciężko obrócić wałem. Podmieniałem cewki pomiędzy iskrownilami kondensatory również brak reakcji na to. Zamieniałem też magnesy pomiędzy iskrownikami i nadal to samo. Na jednym iskra jest ale ma taki opór że nie da...
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu.
Zanim wymienisz stojan sprawdź kable idące do niego, lubi się izolacja przetrzeć. Oczywiście musisz mieć ściągacz do magneta.
Witam a z ""kopki"" też nie odpala??? jak nie kręci silnikiem to jak ma być iskra???-zasilanie z magneta idzie do cewki..
A jak ręką obracasz magneto to też 3 iskry na jeden obrót? Mogą indukować się silne zakłócenia które z uwagi na uszkodzenie w układzie ładowania są na tyle duże że wyzwalają dodatkowe zapłony co 120° brać się może rozkładu cewek alternatora
Witam.Te drobne kabelki, jak kolega napisał,to może być cewka ładująca cdi,i to właśnie ona jest do wymiany.
Ja w takiej sytuacji podłączam: moduł, cewkę wysokiego napięcia, impulsator i zasilanie z cewki pod magnetem, poza instalacją pojazdu, to są dosłownie 4 przewody i jak wszstkie te podzespoły są sprawne to iskra musi się pojawić. 4 przewody: 1 - masa na moduł zapłonowy, spod dowolnej śrubki na silniku, 2 - przewód od modułu na cewkę WN (cewka WN też...
To pewnie coś z magneto nie tak jeśli wszystko sprawdzone inne
Jeśli szmyrając kablem po masie uzyskujesz iskrę, to znaczy że przerywacz nie działa jak powinien. To ty tym kabelkiem niejako zastępujesz go. Magneto do ściągnięcia, albo niefachowo ustawiłeś przerwę na przerywaczu. Sprawdź to i upewnij się. Oczywiście do magneta obowiązkowo ściągacz, nie podważaj byle narzędziami bo pokrzywisz i będziesz miał większy...
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, naładowania akumulatora, sprawdź połączenia elektryczne szczególnie te od silnika i sprawdź przerwę na platynkach i przeczyść je trochę. Masz tutaj najprostszy schemat, jaki mam. http://obrazki.elektroda.pl/5869232000_1...
z tym magneto to cala historia ;D no wiec, na tym magnecie skuter nie jezdzil, bo sie wyrobily nity i cale klekotało, mechanik(bardzo dobry) na nowo zastukał te nity i przez jakis czas skuter dobrze jezdzil. Teraz kupilismy uzywane magneto(prawie jak nowe) i po zmianie nie ma iskry. Wymienilismy tez moduł(na nowy) i dalismy nowe magneto- iskry nie ma....
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Mam pytanie bo chciałbym kupić bezstykowy zapłon CDI ale nie mam w motorze instalacji i chce żeby była tylko iskra. Czy wystarczy magneto, iskrownik i przewód wysokiego napięcia żeby była ta iskra, trzeba regulator napięcia itp podłączac?
Ten moduł CDI nie wymaga zasilania z akumulatora, cały prąd wytwarza cewka. Impulsator to rodzaj małej cewki umieszczanej raczej na zewnątrz magneta, która współdziała z nabiegunnikiem na nim umieszczonym. Impuls z niego "mówi" o położeniu wału (iskrze). Cewka magneta to element zasilający np. światła, CDI, aku.
Witam mam problem z moim skuterem Kymco super 9 ostatnio zamontowałem nowy iskrownik (stary sie zepsuł) po zamontowaniu skuter odpalił na jakieś 5-10s i zgas okazało się ze nie ma iskry odkręciłem magneto zeby sprawdzić co się stało ale nic nie zauważyłem wiec założyłem magneto spowrotem . Potem sprawdziłem czy jest iskra , była wiec chciałem odpalić...
podawana jest z akumulatora Zapłonów ,,bateryjnych" już się nie stosuje. Najczęściej jest to CDI (Capacitor Discharge Ignitron), gdzie z dodatkowego uzwojenia alternatora (magneta), napięcie kilkuset woltów jest podawane na moduł, ładując kondensator, a wyzwalanie iskry w GMP inicjuje czujnik halotronowy położenia wału. Też wewnątrz ,,magneta".
że mam poluzowany magneto ( Zatem sprawdź czy klin jest cały i iskra we właściwym momencie.
Witam, mam na warsztacie skutera. Jakiś chinol. Problem w tym że po zrzuceniu zapłony nie ma już iskry. Zapłon wygląda tak że cewka masowa jednym przewodem idzie do modułu zapłonowego. Z tamtąd jeden przewód idzie prosto na cewkę WN a jeszcze jeden idzie na masę po stacyjce do gaszenia. Z tego co się orientuję to nie ma tam impulsatora. Może mi ktoś...
Ja patrzyłem na rozpiętej wtyczce od strony magneto.
Cześć, mam problem z RMX 250, mianowicie nie ma iskry. Magneto i stator zostały wymienione na te z modelu Kawasaki KX 250, ponieważ stare magneto było rozsypane, a nie mogłem nigdzie dostać magneta od RMX (inna średnica na wał niż RM). Problem jest tego typu, że nie daje iskry, zmierzyłem prąd zmienny, który wychodzi ze statora i daje do 15V. Moduł...
Fakt że magneto jest lekko przerysowane może miec znaczenie czy raczej nie. Daje foto magneta
Biało-niebieski to prawdopodobnie impulsator
Mówisz o tych kablach które wychodzą z iskrownika i są na wsuwkach.
Zrobiłem to iskra jest miałem za mocno dokręcone magneto albo iskrownik się przestawił ;)
Witam mam problem z iskra przyjechałem z trasy zgasiłem i za parę godz lipa brak iskry wymieniłem wszystko co związane z zapłonem oprócz magneta i nadal nic .. jest to quad 125 może ktoś pomoże z góry dzięki
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Dzisiaj sprawdziłem na kumpla simsonie i cewka jest dobra, moduł też, to co może powodować, że nie ma iskry. Klin na magneto też nie jest sciety. Iskra raz się pojawia i po chwili znika.
a jak poznac jaka cewka doczego jest ???bo kupilem nowa zaplonowa do magneta
Skąd wiesz że zapłon dobrze ustawiony?nie zerwało klina na wale z magneta?iskra będzie ale w złym miejscu!,przerywacz powinien otwierać się 2mm przed górnym położeniem tłoka,jakiego koloru jest iskra?
Witam a koło Magneto magnesy nie umarły
Może iskra jest w złym miejscu? Pokusiłbym się o sprawdzenie klina magneta ;)
Mam kxd 612 jest tu całkiem inne Magneto i inny iskrownik
Panowie po pierwsze na starym paliwie to w ogóle nie odpali ale to za nami. Jeśli chodzi o zapłon, często występuje problem z jego ustawieniem, bierze się to stąd, że poluźnia się mosiężna oś na której mocowany jest przerywacz. Całe ustawianie zapłonu proponowałbym zacząć właśnie od tego. Jeżeli występuje ten wspomniany luz osi, należy zdemontować stator...
Może jest za duża przerwa pomiędzy impulsatorem a magneto.
Zmierz opor pomiędzy przewodami ktore ida do modulu oraz miedzy tymi przewodami a masą.Sciągnij magneto to będziesz widział ile jest cewek i czy są przejścia.U mnie było tak że nie było iskry a obrotomierz się wychylał w czasie obracania się silnika a miałem uszkodzony moduł.
Wymieniłem kodnensator na nowy do wsk iskra jest taka sama może magneto jest już rozmagnesowane i nie ciągnie.
Witam! Sprawdzić w którym położeniu tłoka ta iskra występuje.Może ściął się klin magneta i zapłon przypada w innym punkcie.
Witam wszystkich. Mam problem z quadem 150 z silnikiem GY6. Otóż wymieniłem w quadzie instalację, cały stator z impulsatorem, cewkę iskrową, świecę i nie ma iskry. A na instalacji prąd jest wszędzie. Gdy wsadziłem stator do skutera, oprócz magneta, a magneto dałem z skutera, to iskra jest i skuter pali. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. AI: Jaki jest...
Kiedyś w takiej pile u mojego ojca zerwał się klin na magnecie i też podawało paliwo i była iskra - tylko nie w tym momencie co powinna. Wymiana klina i odpowiednie ustawienie magneta sprawę załatwiła.
A sprawdzałeś, czy czasem nie zerwało ci klina na wale, gdzie osadzone jest magneto ?
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
Witam . Silnik 139 fmb 3+1 półautomat Mam problem z quadem a raczej z brakiem iskry w nim. Skręcałem Moto bo wymieniałem tryby w nim i podczas skałdania do magneta przyczepił sie klucz nasadowy i tak skreciłem to. Wszystko łądnie pięknie quad chodzi , gdy dodałem gazu tylko zazgrzytało i maszyna zgasła :/ po zdiagnozowaniu usterki musiałem kupić nowy...
w środę przyjdzie nowe magneto i zobaczę czy po przełożeniu iskra wróci
Po wielu bojach znalazłem przyczynę braku iskry w pewnym ułożeniu magneto (akurat w tym w którym przerywacz powinien być otwarty a iskra przeskakiwać na świecy). Nie brudny przerywacz, nie kondensator, nie brak wiedzy, nie złe ustawienie zapłonu. Problemem było to, że w pewnym ułożeniu magneto (chyba jest niesymetryczne i nie trzyma stałej odległości...
ok juz zrobione cewka na magneto od iskry byla walnieta
Wyeliminowałem już platyny, kondensator, kabel wn, cewke zapłonową, oske na platyny. Zostało magneto lub cewki swietlne. magneta drugiego nie mam i w ogóle skad wziąc magneto, aby byc pewnym że jest sprawne, tzn. odpowiednio namagnesowane, przeciez można kupic tylko używkę?Cewki wg omomierza są dobre. Pokzauje tę sama wartość dla obu tj. 1,8 Ohma....
(at)Dominikkochan Przy zakładaniu magneta nie zgubiłeś wpustu?
Jak dobrze rozumiem zamknięcie obwodu powoduje zwarcie wyjścia z cewki z masą co z kolei oznacza że iskra nie przeskakuje i silnik (a razem z tym magneto ) zatrzymuje się. Czyli wszystko jak dla mnie ok. Wciśnięcie guzika = zwarcie, Pozycja stacyjki OFF (czy jak tam jest wyłączona) oznacza to samo co uniemożliwia odpalenie na pych. Na dużym schemacie...
Przez co nie chciała jechać jak się na nią siadło odpaliło warto zaznaczyć że magneto jak dostanie obciążenia to silnik muli. Sprawdziłeś, czy jest luz na wale góra- dół, jak masz założone magneto? Simmerringi na wale też szczelnie? Zapłon dobrze ustawiony? Iskra jest mocna?
Z kopyta nie odpala kompletnie, magneto się kręci, lecz nie ma iskry, mimo tego, że cewka zapłonu Sprawdź przerwę na przerywaczu (jak za mała z kopa nie odpali). I kondensator. Aż mi się łezka w oku kręci bo sam ponad 20 lat temu uruchamiałem SHL-kę w Wielką Sobotę 🤣🤣🤣🤣🤣
Siemka przychodzę z zapytaniem odnośnie motoru Kreidler 125 otóż nie ma on iskry, byliśmy z tym u elektryka i prosiliśmy go żeby podłączył tylko rozrusznik i zapłon żeby można było go wyłączać na kill switchu iż stacyjki nie ma i z kabli wszystko jest tam porozwalane. Silnik kręci chce odpalić lecz nie ma iskry. Od magneto idzie prąd do cewki od cewki...
Po wielu latach, możliwe 90 lat, uruchamiam magneto-prądnicę od motocykla NSU 501T. Nie działa, brak iskry i brak ładowania. Pomierzyłem uzwojenia magneto jest 9R i 9,2K , uzwojenie prądnicy ma 3,5R i 7R. Próba na stole i napęd wiertarką ujawnia brak iskry i ładowania. Przypuszczam , że trzeba uzdrowić magnesy. Proszę o podpowiedź jak to zrobić, lub...
Zdjęcie bendixa w załączniku, tak to jest ten sam quad z zablokowanego wątku. Tam mi chodziło tylko o samo kręcenie silnikiem, przyczyna jaka tam była to koło zamachowego, zmieniłem i dobrze kręcił, nie wiem dlaczego, ale wiem że jak miał ciężko obrócić to kręciło się samo koło zamachowe bez magneta które daje iskrę. Na początku myślałem że to bendix...
Musisz zwrócić na przerwe na platynach(zbyt duza spowoduje zanik iskry)jezeli magneto masz nowe(s51)to odpada sprawa odwracania statora ale koniecznie musisz ustawić własciwą przerwe na platynach(b. ważne)gdybys miał magneto od s50 wówczas platyny zaczynały by sie otwierac jakby tłok schodził w dół(albo juz byłby prawie na dole)musze spytac raz jeszcze...
Tak nadal jest słaba i tak kminie czy to może być wina starej podstawy statora albo magneta
Dokręć dobrze cewkę na swoje mejsce, przerwa ma być jaknajmniejsza ale tak by nie tarło o magneto, sprawdź czy ma przejście miernikiem, sprawdź czy fajka jest dobrze wkręcona.
Odłącz biało czarny przewód na module. Odpowiada on za gaszenie po wyłączeniu stacyjki,pojawia się na nim wtedy masa. Na moduł powinny wchodzić sygnały:masa z silnika,impusy masy z impulsatora w momencie kręcenia, napięcie z magneto,sygnał masy gaszenia,oraz przewód na cewkę. Trzeba to posprawdzać.
Porównaj dobrze stare magneto z nowym, bo może być że iskra pojawia się w złym momencie. I ni huhu nie odpali.
Tak, to zapożyczyłem z internetu bo tam był ten symbol (umo 04) http://tomos.11.forumer.com/viewtopic.ph... świece wkładałem różne, na wszystkich czasem pojawia się słaba iskra więc może jednak moduł zapłonowy ale jak można sprawdzić magneto czy nie jest rozmagnesowane?
Może to być objaw zbyt słabej iskry. Sprawdź na jaką długość daje iskra z samego przewodu WN. Musi być co najmniej 5 mm. Gdy iskra jest zbyt słaba, czasami pomaga zmiana świecy zapłonowej lub zmniejszenie przerwy na świecy z 0.6 mm na 0.4 mm lub nawet mniej. Problem słabej iskry dość często występuje w chińczykach. Rozwiązaniem problemu jest wymiana...
Witam. W swoim romecie (kadet 110 automatic) posiadam silnik z jawy babetta. Problem z iskrą polega na tym, że po wymianie cewki zapłonowej oraz modułu nie ma iskry. Po przyłożeniu zielonego przewodu, który powienien być przymocowany do koła iskrownika, do magneta iskra się pojawia, co może być przyczyną takiego, dziwnego, zachowania? Z góry dziękuję...
Problem rozwiązany. Zamontowane było magneto z innego modelu i iskra była nie w tym momencie. Silnik już pracuje.
zapłon tam dział na takiej zasadzie że nie ma żadnych czujników fakt ale powinie byĆ pod magnetem impulsator który daje sygnał na modól że iskra ma przeskoczyĆ sprawdż magneto oraz ten impulsator możesz też zrobi zdjęcie tego modułu zapłonowego ??
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
Jeszcze trzeba dodać, że schemat po lewej (plus kondensator) to zapłon bateryjny, po prawej to iskrownikowy (magneto).
Cewka albo magneto.
Do sprawdzenia klin na magneto może masz iskrę ale w nieodpowiednim miejscu...
Witam. Mam problem z zaplonem ducati energia silnik am6. Brak iskry po sciagnieciu magneta zauwazylem ze ten czarny kwadracik co jest miedzy cewkami zostal spilowany przez magneto (patrz zdjecie) troszke to wyprostowalem lecz iskry nie ma dalej. Moje pytanie co to jest i czy przez to nie bedzie iskry. I dodam ze silnik nie posiada akumulatora i rozrusznika...
Moja motorynka też gubiła iskrę. Wymieniałem wszystko: cewkę, kondensator, fajkę, cały zapłon.. Objawy były takie, że iskra pojawiała się raz na kilka suwów pracy. Co się okazało, wał był delikatnie krzywy, magneto miało 'za daleko' i iskra uciekała..
A ma to cudo wyłącznik zatrzymujący - może odcina prąd od magneta.. Pozdr. J.
Podłączyłem akumulator na krótko do cewki i jest iskra A z magneta rozumiem jesteś pewien że iskry nie ma. A cewki w kole mag były zmieniane razem z obudową w komplecie No to gdzieś masz zwarcie, tam jest tylko parę elementów na krzyż... Uda ci się zrobić ostrą i wyraźną fotografię cewek i przerywacza po zdjęciu koła magnesowego?
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
Champion 40 kosiarka. Pulsacyjna praca silnika, silnik pracuje około 10-15 sekund i gaśnie. Jest też zalewana świeca, bo jak ją wykręcę to jest mokra, iskra jest ale wydaje mi się że za słaba, iskrę daje magneto, gaźnik jest z pływakiem czyściłem ale to nic nie dało. Jak zdejmę filtr powietrza to w miejscu filtra kosiarka przy próbie uruchomienia pryska...
Witam Magneto nie może w żaden sposób obcierać.Jeżeli nie jesteś pewien to powierzchnię cewki posmaruj kredą lub tuszem.W miejscu ocierania będą ślady.
Witam Posiadam chińska wiertnice ,marka no name ... W zeszłym roku rozsypało się Magneto. ...........po wyciągnięciu starego i włożeniu nowego ,p Wiertnica nie odpala Iskra na świecy jest Wlałem trochę paliwa do cylindra ale bez skutku Co mogę jeszcze zrobić ,sprawdzić ? Obecność iskry nie decyduje jeszcze o poprawnie ustawionym zapłonie. Nie znam...
Witam posiadam quada 125 chińczyka który nagle stracił iskrę. W quadzie wymienione na nowe, magneto, iskrownik, moduł, świeca i cewka. Co nic nie zmieniło, gdy robię instalację na "krótko" Moduł cewka i iskrownik z magneto. To także nie ma iskry. Spotkał ktoś się z takim problemem?
NOwy stator uszkodzony tez może być miałem kilkukrotnie że winne było magneto w chinczyku czesto w atv110 siadały magneta i nie bylo iskry albo słabe swiatła
Kable wychodzące z cewek magneta: niebieski-biały - impulsator, czerwono-czarny - cewka zasilająca moduł
Prawdopodobnie uszkodził cewki prądnicy. Dowiesz się jak ściągniesz magneto.
Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały...
Ja widzę 2 opcje: - albo po prostu masz przestawiony zapłon i to tak konkretnie, - albo masz zdechłą świecę. Bo świece NGK z Francji mają taką dziwną tendencję do nie podawania iskry pod ciśnieniem. Jak ją wykręcisz i sprawdzasz iskrę, to iskra jest i wygląda na normalną, ale jak wkręcisz świecę, to nagle iskry już nie podaje, taka świeca przebita do...
Zrób zdjęcia magneta.
regulator magneta schemat magneta ładowanie magneta
alarm prestige projekty skrzyń zasilacz golarki
skrzynia schemat skrzynia schemat
Klimatyzacja dwustrefowa: różne temperatury po stronach kierowcy i pasażera Odważniki przeciwwagi w Peugeot 307 CC - funkcje i znaczenie