Moc iskry można sprawdzić tak: wykręć fajkę i przytrzymaj kabel wysokiego napięcia do cylindra w odległości mniej więcej od 0,5 do 1 cm. Jeżeli cewka jest sprawna to iskra powinna przeskakiwać przy pokręceniu magneta ręką.
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Panowie po pierwsze na starym paliwie to w ogóle nie odpali ale to za nami. Jeśli chodzi o zapłon, często występuje problem z jego ustawieniem, bierze się to stąd, że poluźnia się mosiężna oś na której mocowany jest przerywacz. Całe ustawianie zapłonu proponowałbym zacząć właśnie od tego. Jeżeli występuje ten wspomniany luz osi, należy zdemontować stator...
Kiedyś w takiej pile u mojego ojca zerwał się klin na magnecie i też podawało paliwo i była iskra - tylko nie w tym momencie co powinna. Wymiana klina i odpowiednie ustawienie magneta sprawę załatwiła.
jesli masz iskre na starym module a na nowym nie to prawdopodobnie jest to wina modułu. Ale zeby byc pewnym to sprawdz magneto cewke i fajke tak jak napisałem wyzej. To ze moduł jest nowy wcale nie oznacza ze jest sprawny - ja sam kiedys wydlame sporo kasy na moduł bez limitów i sie okazało ze wadliwy był. Problem tu jest taki ze modułu jako takiego...
Właśnie też tak myślę, bo cewki magneta i WN z modułem mam z jednego zestawu, ale koło magneta już jest inne. Wydawało mi się, że to nie ma znaczenia, ale sprawdziłem wszystko inne i podejrzenia spadły na magneto. Ale i tak dzięki za odpowiedź.
Witam, moze byc tak - ze mloteczek przerywacza np. 'buja sie na boki', bo ma luzy na osce i w zaleznosci jak sie 'bujnie' - to moze dotykac do masy silnika / podstawy magneta lub samego kola magnesowego, itp..? Najprawdopodobniej gdzies iskra 'ucieka na mase' / zanim przeskoczy na elektrodach swiecy - stad raz bedzie dobra, a za chwile zaniknie... Trzeba...
Przy zakładaniu magneta może się bez problemu podwinąć klin i wypaść. Zwłaszcza jak nie był wał rowkiem i klinem do góry ustawiony. Skoro autor go nie widziała przy wymianie Semmerlingów to już może go nie być. Albo korzysta z wolności przyklejony gdzieś do magneta.
Ja miałem właśnie podobne objawy jak rozbierałem silnik. Raz zapalił raz nie. Iskra była cały czas a palić nie chciał. Otwór na klin gdzie jest magneto u mnie jest luźny i przy zakładaniu magneta klin się wysuwał,przyczepiał się do magneta i wydawało się że jest ok., Pierwsze odpalenie i gra gitara,a za chwile już nie chciał palić bo mimo wszystko magneto...
Witam mam problem z iskra przyjechałem z trasy zgasiłem i za parę godz lipa brak iskry wymieniłem wszystko co związane z zapłonem oprócz magneta i nadal nic .. jest to quad 125 może ktoś pomoże z góry dzięki
Zdjęcie bendixa w załączniku, tak to jest ten sam quad z zablokowanego wątku. Tam mi chodziło tylko o samo kręcenie silnikiem, przyczyna jaka tam była to koło zamachowego, zmieniłem i dobrze kręcił, nie wiem dlaczego, ale wiem że jak miał ciężko obrócić to kręciło się samo koło zamachowe bez magneta które daje iskrę. Na początku myślałem że to bendix...
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
Witam, mam kosiarkę z silnikiem Briggs Stratton 12HP dolnozaworowy. Po zakupie chodził, czasem strzelił, pofalował, ale nasilało się to pod obciążeniem (wysoką trawa). Regulacja gaźnika nic nie dawała (kupiony nowy, jakiś chińczyk i to samo). Sprawdziłem iskrę i okazało się że raz jest, raz nie ma. Przeczyściłem koło magneta, cewkę i nic, więc kupiona...
Ja w takiej sytuacji podłączam: moduł, cewkę wysokiego napięcia, impulsator i zasilanie z cewki pod magnetem, poza instalacją pojazdu, to są dosłownie 4 przewody i jak wszstkie te podzespoły są sprawne to iskra musi się pojawić. 4 przewody: 1 - masa na moduł zapłonowy, spod dowolnej śrubki na silniku, 2 - przewód od modułu na cewkę WN (cewka WN też...
Impulsator był za wysoko. Źle skonstruowany dekiel magneta albo nie do tego silnika, po własnej przeróbce i obniżeniu impulsatora wszystko działa jak trzeba.
Może iskra jest w złym miejscu? Pokusiłbym się o sprawdzenie klina magneta ;)
Witam Śrubka jak słusznie koledzy podpowiadają jest po to żeby w odpowiednim miejscu występowała iskra zainicjowana tą śrubką ona zamyka na na chwile obwód magnetyczny impulsatora wytwarzając impuls elektryczny który jest sygnałem dla moduły, w starych konstukcjach to była krzywka nad którą na sprężynie była zamocowana platynka a tu analogicznie śrubka...
Gdzie ten schemat? Czy mamy szukać po linkach? Zrób tak jak inni - zamieść schemat w poście. Będzie prościej dla ciebie i innych. Po odłączeniu białego kable z modułu odcinasz cały obwód gaszenia czyli zwierania do masy, więc położenie stacyjki przestaje być istotne. Piszesz: "iskra jest". To bardzo enigmatyczna informacja! Jaka iskra (długość szczeliny...
Witam. Wymieniłem w moim romecie 727 Eco już kilka rzeczy i jest iskra i ma świeże paliwo które dochodzi do gaźnika. Nowy gaźnik Nowy moduł Nowy iskrownik (Magneto) Nowa świeca. Regulowałem zawory na 0.10mm obydwa i dalej nie odpala tyle że regulowałem je na literze F a nie T a dlaczego? Bo na literze F pokrywają się otwory w zębatce tak jak na literze...
Przez co nie chciała jechać jak się na nią siadło odpaliło warto zaznaczyć że magneto jak dostanie obciążenia to silnik muli. Sprawdziłeś, czy jest luz na wale góra- dół, jak masz założone magneto? Simmerringi na wale też szczelnie? Zapłon dobrze ustawiony? Iskra jest mocna?
Witam, szukam pomysłów co może być nie tak ze skuterkiem. Mam skuterek Malaguti w 2t, muszę zacząć od tego, że miałem już z nim problemy wcześniej. Mianowicie mając w nim fabryczny cylinder 50ccm, często nie chciał odpalić. Zacząłem od wyczyszczenia i wymiany niektórych elementów w gaźniku, wymieniłem też membranę za gaźnikiem niestety dało to tylko...
Załączniki: 1-4. Mierzenie oporności cewki. 5. Mierzenie oporności cewki przez kabel ( w ten sposób http://obrazki.elektroda.pl/6802837300_1... ) 6. Wygląd kostki 7. Kostki wychodzące z magneta 8. Moduł i kostki. (te żółte+czarne kable są od kierunków) Filmik: 1. https://www.youtube.com/watch?v=6HXygbyf... (odpalanie moto) 2. https://www.youtube.com/watch?v=_p-UV5GJ...
Witam! Sprawdzić w którym położeniu tłoka ta iskra występuje.Może ściął się klin magneta i zapłon przypada w innym punkcie.
zawsze dostawał muła, jednak dało się z tym żyć, szukałem powodu dlaczego tak się dzieje To motorower, silnik niewielkiej mocy... bo czasem platynki się otwierają czasem nie, przerwę między nimi też jest trudno ustawić Zdalnie to trudno stwierdzić, ale zwykle powodem jest wyrobienie tulejek ruchomego styku po dużym przebiegu, albo gdy ktoś zapomniał...
Witam, jestem tu nowy, zakupiłem zepsutego quada Magnum 250 - był zerwany łańcuszek rozrządu i pęknięty tryb od wałku drgań. Założyłem wszystko nowe i tu pojawia się kolejny problem - iskra jest, kompresja też ale magneto się nie obraca. Ktoś mi mówił że wałek rozrządu może być za mały, jednak to jest wałek oryginalny od tego quada, to musi być coś...
Na wyjściu z magneta przy kręcenia jest napięcie skaczące zależności od kręcenia od10 do5V. Z modułu na cewkę zapłonową jest bardzo zbliżone. Na cewke dałem prąd z prostownik i powinna pokazać się iskra ? Iskry brak. 360ohm wychodzi na przewodach od magneta, jak kręcę to zmienia się wartość w pewnym momencie spada do kliku ohm. Impulsatot około 120ohm
Witam . Silnik 139 fmb 3+1 półautomat Mam problem z quadem a raczej z brakiem iskry w nim. Skręcałem Moto bo wymieniałem tryby w nim i podczas skałdania do magneta przyczepił sie klucz nasadowy i tak skreciłem to. Wszystko łądnie pięknie quad chodzi , gdy dodałem gazu tylko zazgrzytało i maszyna zgasła :/ po zdiagnozowaniu usterki musiałem kupić nowy...
Wyeliminowałem już platyny, kondensator, kabel wn, cewke zapłonową, oske na platyny. Zostało magneto lub cewki swietlne. magneta drugiego nie mam i w ogóle skad wziąc magneto, aby byc pewnym że jest sprawne, tzn. odpowiednio namagnesowane, przeciez można kupic tylko używkę?Cewki wg omomierza są dobre. Pokzauje tę sama wartość dla obu tj. 1,8 Ohma....
Witam po wymianie magneta (widać że ma przenitowywaną piastę) iskra jest lepsza motor jakby załapuje lecz nie zapala lub poprostu strzela w tłumik.
Wiem które kable idą z magneta 3 żółte ładowania i zasilania świateł i jeden czarny z żółtym paskiem odloczone oba
Nic nigdzie nie ociera niestety. Mi to wygląda na jakieś zwarcie czy coś że wytwarza się takie pole magnetyczne i daje taki opór że trudno zakręcić wałem. W drugim iskrowniku po założeniu go do silnika i obsadzeniu na wał magnesu/magneta brak jakiegokolwiek oporu magnetycznego, wał się kręci tak jakby był bez magneta lecz tu brak iskry. Podmieniałem...
Znalazłem błąd - jak się okazało kable w stacyjce byly (są) zle politowanie i na pozycji ON jest ciągłość na wszystkich , podpiąłem na krótko dla testów sam kabel z prądem na wtyczce i napięcie z magneta wrucilo na + , sprawdzając dalej po kablach natknąłem się na problem przy module CDI wiec podmieniłem z modułem z qada i na moje szczęście iskra wróciła...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Tak jest dobry, zmieniłem go od działającego quada, w poście pomyliłem właśnie ten stator z przerywaczem. Dodano po 2 Chociaż gdy loncin raz odpalił to było spięcie w kablu od statora ponieważ kabel nie był zaizolowany, dotykał magneta i gdy zdjąłem magneto to iskra przepadła, ale w kablu od statora jest prąd i to dobry. Impulsator zmieniłem od starego...
Jak proste sposoby okazały sie nieskuteczne, to trzeba się zabrać za poważną diagnostykę. Przydałby się schemat. Przynajmniej w zakresie układu zapłonowego. Spróbuj znaleźć w necie dokładny lub podobny. Ew. stwórz go sam. Dalsze rady dotyczą najbardziej klasycznego układu CDI. Jak zauważysz niezgodność z twoją instalacją, to napisz od razu. Trzeba zacząć...
Witam. Mam problem z zaplonem ducati energia silnik am6. Brak iskry po sciagnieciu magneta zauwazylem ze ten czarny kwadracik co jest miedzy cewkami zostal spilowany przez magneto (patrz zdjecie) troszke to wyprostowalem lecz iskry nie ma dalej. Moje pytanie co to jest i czy przez to nie bedzie iskry. I dodam ze silnik nie posiada akumulatora i rozrusznika...
Witam. W swoim romecie (kadet 110 automatic) posiadam silnik z jawy babetta. Problem z iskrą polega na tym, że po wymianie cewki zapłonowej oraz modułu nie ma iskry. Po przyłożeniu zielonego przewodu, który powienien być przymocowany do koła iskrownika, do magneta iskra się pojawia, co może być przyczyną takiego, dziwnego, zachowania? Z góry dziękuję...
w starym zapłonie przerywacz był umieszczony na dole a teraz w nowym jest u góry...czy to może być wina magneta że nie pasuje do nowego zapłonu i iskra jest nie w tym miejscu bo na magnecie garbik jest nie w tym miejscu Są dwie, no może trzy przyczyny takiego stanu: 1) Zapłon nie od tego typu/modelu silnika. 2) Jeżeli zapłon od tego modelu silnika,...
Po kolei. Iskra jest? Paliwo dochodzi do silnika? Kompresja jest? Świeca jest na 100% sprawna? Zwykle tak nie jest, ale tu może jest wyjątek. Spróbuj utrzymać głowicę (i wałek rozrządu) na znakach, ale wałem obróć o 360 stopni (zrób jeden pełny obrót) i aby znów zgadzało się na znakach. Bo być może (co mało prawdopodobne), twój skuter daje iskrę co...
z mojego modułu wychodzi 5 kabli szary gaszenie,czarny masa,czrwono czarny,biało czerwony i 2x pomarańczowy 5 czy 6? .Skoro instalacja może działać bez aku to powinno być 12v czy jak? Zasilanie AC z cewki magneta to przewód czarno-czerwony. Gdzie jest podłączony u ciebie? Podczas pomiaru napięcia na iskrowniku kopiąc starterem nożnym wychodzi mi napięcie...
przerwę na przerywaczu już regulowałem na nieco mniejszą niz 0,4 i nieco większą... masa jest ok odkreciłem przeczyściłem i prąd jest wszystko fajnie w piątek zamówiłem już przerywacz i cewke z magneta mam nadzieje że jutro przyjdzie i będzie działało. Odezwe się czy działa czy nie
Ok, wszystko jest naprawione bez kosztowo :) Słuchajcie, teraz mam wiadomość dla wszystkich :D rozbierajcie i czyśćcie układ zapłonowy w magnecie i wszystko po drodze. Iskra u mnie padła w sposób taki że motorek podczas jazdy zaczął przerywać kilkusekundowo, więc wykluczyłem zaśniedzenia i spięcia czy podobnie. Ściągnąłem magneto, sprawdziłem cewkę...
Sprawdziłem wal i nie jest przestawiony. Trzy dni temu pożyczyłem drugi gaźnik ze sprawnego motorku i też nie chciała palić, tylko po podaniu dawki w gaźnik i również tylko na wysokich obrotach po zluzowaniu manetki gasła. Dzisiaj doszedłem czemu, po prostu musi być świeca luźno wkręcona, pali od pierwszego kopa nawet na niskich obrotach. Myślałem...
Witam z 'obrazu silnika' mozna wywnioskowac, ze zeby dzialal normalnie - trzeba by w nim wymienic : - przerywacz na oryginalny z 'PRL' i to 'kowadelko i mloteczek', - kondensator - na 'Miflex z PRL' i sprawdzic, - czy 'przypadkiem' nie jest jakis 'kombinowany klin' do magneta dorobiony, np. z 'przesunieciem fazy / pola magnetycznego' lub nie jest zrobione...
Koła magnesowe w Simsonach posiadają trzy pary biegunów magnetycznych, więc w takim przypadku iskra występuje co 120°. . Magneta w elektroniku a w zapłonie z przerywaczem mechanicznym są zupełnie inne .
Klin magneta sprawdzałeś?
Nie, magneta nie ruszałem. Ściągałem cylinder, wyczyściłem nagar z tłoka. Prąd dochodzi do fajki bo jak ściągnę ją i zostawię tylko przewód wysokiego napięcia i przyłożę do cylindra to iskra przeskoczy, natomiast gdy z powrotem założę świecę to iskry już nie ma więc dochodzi wszędzie prąd lecz nie jest on przerywany tylko stały.
Witam, silnik czasami nie odpala , mam założoną fajkę na świece i jak przyłorzę do świecy 2 czarny przewód od magneta to iskra na świecy jest, natomiast jak przyłożę do obudowy przewód , i przyłożę do obudowy świece iskry na świecy nie ma. Stal nie jest pomalowana itd... więc co może być ? Stal nie przewodzi ?
Witam . Założyłem do swojej wsk zapłon od piły motorowej tj. Magneto wraz z cewką . Mój problem polega na tym że wsk nie chce odpalić iskra pojawia się dopiero przy dużych obrotach magneta . Bardzo bym prosił o rade jak zrobić żeby wsk odpaliła . Poniżej przedstawiam link do filmu z wsk z zapłonem od piły . http://www.youtube.com/watch?v=Ju9CIeVr-...
To, że iskra jest bez akku to by sie zgadzało. Z magneta wychodzą 4 przewody. Dwa idą do prostownika/stabilizatora- tam w trakcie "kopania" pojawia się napięcie-podłączona żarówka zaczyna się świecić, a dwa idą do modułu. Zagadką jest dla mnie to, jakie napięcia powinny być na tych przewodach z magneta do modułu. Wiedząc to, będę mógł stwierdzić to,...
Kolego Banan, Założyłem ten post bo miałem ten sam problem jaki masz Ty Aby to naprawić trzeba zrobić następująca rzeczy: 1 Wyczyścić gaźnik - jak znam życie zrobiłeś to już 100 razy : 2 Ustawić przerwę na przerywaczu - pewnie jest już od dawna idealna 3 Ustawić zapłon - pewnie jest już ustawiony :) Jeśli nie działa a iskra jest jak wybuch jądrowy to:...
Przebojów z silniczkiem ciąg dalszy szczelności komór nie zrobiłem bo tak wyregulowałem gaźnik że pracował przystępnie choć na wolnych niezbyt stabilnie czasem obroty spadały ewidentnie kulał . Wczoraj byłem nad rzeką gdzie cały dzień pływałem i rano już nie odpalił , świece mokre , iskra słaba a jak sprawdzałem na czucie bo za dnia ciężko zobaczyć...
Jeśli to zapłon starego typu (moduł AC-CDI jak np. w Apriliach) to nie będzie miało znaczenia. Iskra pojawia się "na zejściu" ze znacznika. Przy zapłonie nowego typu (DC-CDI) nie jestem tego pewien, czy wówczas moduł nie wariuje. Oglądałeś impulsator, nie nosi on śladów uszkodzenia mechanicznego? Sprawdź czy to na pewno wina ginącej iskry. Obserwuj...
Ostatnio miałem trochę czasu więc zamówiłem komplet nowych łożysk i uszczelniacze firmy skf zamontowałem to, co prawda jedno łóżysko od strony magneta miało delikatny luz dzisiaj trochę się bawiłem z tym i zauważyłem że ta ośka od przerywacza jest krzywa w sensie w jedną stronę ugięta ale miałem 2 podstawkę w bardzo dobrym stanie i przełożyłem ją ustawiłem...
Ja bym obstawial gdzieś zwarcie do masy najprawdopodobniej na stacyjce jezeli masz stacyjke 4/5 pinowa rozłącz ją od reszty instalacji i zobacz czy wtedy będzie iskra powinna być ale motor nie odpali bo nie bedzie automatycznego ssania i jak masz wtrysku. Może rzeczywiście podałem trochę za mało danych. Silnik 2T z gaźnikiem i ssaniem automatycznym....
Panowie, ja również mam problem z brakiem iskry z tym że u mnie wcześniej quad zapalał, ale tylko na pycha. Potem już nawet na pycha nie chciał zapalić, sprawdzałem wszystko po kolei no i doszedłem do wniosku że to moduł zapłonowy ponieważ delikatnie moduł się nadtopił w jednym miejscu i było widać ze spuchł kondensator. Zamówiłem moduł zapłonowy, podłączyłem...
gaźnik do : komara motorynki itp jest przekroju fi 12 zakładaj od niemieckich motorowerów obojętnie jaki i będziesz miał jeszcze ssanie, 16n1>> przekraczały emisję spalin i dlatego wypuścili 16n3>>. nie zapomnij założyć przewodu przelewowego do komory pływakowej by pojazd ci się nie zapalił jak wypłynie z komory paliwo na pochyłym zakręcie lub gdy zawór...
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
Impulsator jest na stałe przykręcony do dekla magneta razem z całym iskrownikiem, więc nie da rady go przesunąć. A co do cewki to skoro oporności się zgadzają to może wina modułu? ponieważ jak nacisne przycisk rozrusznika to chwilowo iskra jest. Tak jak pisalem wyzej tylko chwile iskra jest dopoki rozrusznik sie osiagnie swej optymalnej predkosci rozruchowej
Witam! Posiadam wsk 175 i mam problem ponieważ nie odpala mi przy prawidłowo podłączonym akumulatorze. Cała instalacje przejrzałem jest ok iskra też jest na kopa czy jak ją pcham cały czas jest iskra. Cewkę mam 12v akumulator też 12v ładowanie także jest. Mam nowy kondensator nową stacyjkę nową cewkę. Ale po mimo tego wszystkiego co najdziwniejsze jak...
Pierwsze usuń link allegro. Bo moderator będzie Cię ścigał :D Jeśli sprawdziłeś (wymieniłeś) cewkę to pozostał jeszcze do sprawdzenia: kabel wysokiego napięcia (może gdzieś przebijać do masy), podmień fajkę świecy (w fajce jest rezystor węglowy może jest uszkodzony), świece pewnie już podmieniałeś przerwa 0,5 mm. Jeśli to wszystko sprawdziłeś to pozostaje...
Są magnesy klin nowe cewki z kondensatorem, To trzeba sprawdzić cewkę, fajkę i świecę - do sprawdzenia potrzebny naładowany akumulator 6V, minus akumulatora do masy (zakładam że cewka zabudowana na peterku i jeden z jej zacisków połączony z masą). Od drugiego zacisku odłączasz przewód prowadzący do stacyjki i magneta i chwilowo zwiewrasz ten zacisk...
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
Witam wszystkich, otóż mam problem z moim znajomym, jego Simson gaśnie podczas najmniejszej próbie dodania gazu. Jednak gdy zatka mu się o około 2/3 dopływ powietrza reaguje na tyle, że da się nim jechać ale przez około 3 km, po czym gaśnie i już nic nie pomaga ani zwiększenie dawki powietrza ani zmniejszenie. Iskra taka, że konia by zabiła i zapłon...
jeżeli wycofujesz w lewo to robisz dobrze musisz sobie to zobrazować krok po kroku czyli tak tłok idzie do góry następuje sprężanie mieszanki(paliwowo powietrznej) 2mm czy tam 3mm przed gmp otwierają się platynki po czym następuje przeskok iskry te 2mm jeszcze dobija tą mieszankę i to jest też czas na zapalenie(zapłon) tej mieszanki ,mieszanka wybucha...
A może poprostu masz zerwany klin na magnecie(chociaż ja ocobiście nie mam klina ponieważ w romecie mam wał o komara - to tylko kwestia dobrego przykręcenia magneta w odpowiednim położeniu). Najlepiej napisz czy masz iskre z przewodu( tzn. wykręć fajke, przyłuż przewód do masy i kopnij starter - tylko uważaj żeby ciebie nie kopło :D ) powinna przeskoczyć...
Witam. Posiadam Peugeota Ludix 2T zasilanego gaźnikiem, ma on również elektryczny dozownik oleju sterowany modułem zapłonowym ACPH1 , w instalacji elektrycznej padł moduł - iskra na świecy występowała co któryś raz. Z racji tego, że nowe moduły do tego modelu są dość drogie a posiadam kompletny i sprawny układ zapłonowy(stator, magneto, moduł i cewkę...
Zrobiłem jak kolega wyżej napisał w czerwonym kablu jest bardzo mało prądu nie wiem dlaczego.Postanowiłem odkręcić zapłon i przykręcić same cewki kabel przyłożyłem do tego magneta czy wirnika w środku było na nim widać ze jest duży prąd. Przykręciłem zapłon,odkręciłem świece,podłączyłem czerwony kabel z silnika do cewki WN i czarny od platyn pojawiła...
Witam Silnik w moim motorku wyposażony jest w możliwie chyba najprostszą wersje zapłonu - z przerywaczem. Niestety iskra zginęła, a ja szukając jej doszedłem do samej cewki wytwarzającej prąd dla układu zapłonowego (silnik 2-suwowy, pod kołem magneta 3 cewki, 2 do zasilania odbiorników motocykla i 1 do zasilania układu zapłonowego). Okazuje się że cewka...
Silnik składałem na ciepło a nie na gorąco, rozgrzewałem kartery farelką przy okazji ogrzewając sobie garaz w którym składałem silnik, na łączeniu karterów dałem minimalna ilość silikonu na wszelki wypadek, bez świecy wał chodzi luźno, chociaż po złożeniu odrazu mial sam z siebie mały opór, zapłon hmmm tutaj jest cewko moduł nie mam możliwość regulacji...
Ciśnienie 0.6MPa większe nie jest, mierzone tym przyrządem http://obrazki.elektroda.pl/7506011400_1... Świeca wymieniona.Zdjęcie iskrownika i magneta http://obrazki.elektroda.pl/7082920900_1... Prosiłbym o opis jak to wykonać z tą lampą bo jak się zabuduje szarpakiem bo nie widać odnośników.
Mam problem z zapaleniem agregatu prądotwórczego Hondy. Iskra jest ale w nie odpowiednim momencie, czasami jest dobrze i da się zapalić, ale po zgaszeniu znowu nie pali. System zapłonowy składa sie z magneta z jednym magnesem na obwodzie, cewki (prawdopodobnie jest w niej kondensator lub elektronika) i elektronicznego modułu zapłonowego (nierozbieralny)....
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Jestem w trakcie remontu tej potężnej pilarki. Poradziłem sobie z naprawą wału i teraz po złożeniu nie mogę jej odpalić. Pierwszym powodem jest moja marna postura, co przy dobrej kompresji piły nie pozwala mi na porządne szarpnięcie za rozrusznik. Ale drugi powód może być taki, że nieprawidłowo ustawiony jest zapłon, choć iskra jest. Piła ta jest wyposażona...
Czy musisz użyć dość dużej siły wciskając klamkę sprzęgła ? Wydaje mi się że tak. Sprzęgło wciska się dosyć ciężko, ale wysprzęgla całkowicie napęd po zablokowaniu klamki, mniej więcej na przedostatnim ząbku, a po jej zwolnieniu nie ślizga się. Czy regulacja sprzęgła zlikwiduje szarpanie rowerem przy zwolnionej klamce i manetce gazu ? Zobacz czy jak...
Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym opisać problem, z którym mecze się od kilku tygodni. Otóż nabyłem skuter jak w tytule, silnik w tym modelu jest dwucylindrowy, dwusuwowy. W związku z tym posiada zdublowany zapłon firmy Iskra Polrad Made in Slovenija 12v 150W. Już przy zakupie wiedziałem, że nie ma cewki impulsatora. Udało mi się dokupić podobną,...
zamieszczam zdjęcia mojego magneta i układu:) poradzcie czy kupic sam moduł czy cewko moduł i jak to podpiąć wszystko?;) http://obrazki.elektroda.pl/8270958500_1... http://obrazki.elektroda.pl/3145606300_1... http://obrazki.elektroda.pl/8646559800_1...
Skuter Malaguti F12 2006r w wersji digital Witam ! Pomóżcie Mi Panowie ! Wyciągnąłem silnik z ramy, aby założyć StreetRace'a 70cc, założyłem Cylinder, zawór, króciec, gaźnik, stożek. Wszystko ładnie i dokładnie poskręcałem. Więc włożyłem silnik w ramę, wszystko założyłem i podłączyłem, jak wcześniej (nie robię tego od dziś). Wyprowadziłem skuter na...
Sprawdziłem klin jest on stalowy i ani dziesiątej milimetra się nie przestawił,poskładałem więc go z powrotem i zastanawiałem się co może być przyczyną i znalazłem usterkę a był nią kabel wychodzący z magneta idący do fajki i świecy na sobie ma on taką rurkę izolacyjną ażeby się nie przetopił pod wpływem temperatury i podsunąłem go w stronę magneta...
Witam wszystkich serdecznie : ) Otóż mam mały problem z owym crossikiem (ACXA 125cm3, 4 suw) i za cholerę nie chce mi odpalić :/ iskra jest, paliwo dochodzi (zalewa świece cały czas) a palić nie chce... Nie znam się za bardzo na mechanice ale podejrzewam iż wina może leżeć po stronie przerywacza (o ile można go tak nazwać, bo pierwszy raz się spotykam...
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
Jak zwykle chcesz mieć rację. Może nie zawsze. Jednak potrafię się do tego przyznać "bez bicia", co niektórym nie przechodzi "przez gardło". Taki oftop. Sorry. Jest wykonany z niezbyt twardego materiału i nie uszkodzi wału. Mam "alergię" na ściągacze elementem naciskającym na wał w formie stożka. Zbyt wiele zniszczonych nakiełków widziałem i związanych...
Niedawno zakupiłem motorower Romet ogar 205 (silnik 2-biegowy). Po zakupie trochę nim pojeździłem i wyskoczył mi simmering na wale od strony iskrownika. Założyłem go, były pewne trudności z klinem i założeniem magneta ale jakoś się z tym uporałem. Trochę pojeździłem i rozregulował się zapłon, na szczęście wcześniej prawidłowy zapłon zaznaczyliśmy więc...
Witam, Zanim przejdę do rzeczy dodam że nie jestem kompletnie zielony w tych sprawach, parę razy wymieniałem cylinder, tłok itp. Wiec nie trzeba mi tłumaczyć jak dziecku. Potrzebuje rad, wskazówek, pomysłów. Więc tak cały problem zaczął się od tego że na dość długiej trasie skuter po prostu zgasł, i od wgl. nie chciał zapalić. Gdy zaciągnąłem go do...
Nie wiem moze i tłok zamówiłem tą ksiązke (jeżdze motorowerem Simson) spróbuje ją przeczytac i poustawiac wszystko fabrycznie a i o co chodzi z tym tłokiem jak "puchnie" to muse dac nowy czy co?? ps. dzisiaj znowu nie chciał odpalic ja już nie wytrzymam Kurcze co za złom Wziełęm jeszcze raz wyczysciłem porzadnie gaźnik przedmuchałem co sie dało, ustawiłem...
Tylko czemu podpinając się pod samą cewkę magneta jest przejście do masy?? Co to znaczy przejście? Jak to rozumiesz? Jak mierzysz? Rezystancja tej cewki to od 0.6 - 1.4 oma. Nie wiem ile dokładnie ma być w tym iskrowniku. :cry: ale w takim zakresie mieści się rezystancja cewek iskrownika. Więc nie jest to "przejście" do masy czyli setne oma, tylko...
Jest możliwe uszkodzenie magnesów, maja one wtedy taki niebieskawy odcień Najprawdopodobniej to wina cewki, i jest ona do wymiany. Odległość cewki od koła magnesowego to 0.2 mm.
Zdjęcia krzywki magneta nie wstawiłem, bo zabrakło mi czasu - musiałbym specjalnie na potrzeby tej fotki ściągać magneto. Ja tą krzywkę oglądałem wcześniej i nie ma takiej możliwości aby ona się przesunęła. Jest to odzielny element zamocowany do magneta 6 nitami (jak koło samochodowe szpilkami do piasty) i nie może się przekręcić, obrócić na osi. Albo...
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
Z góry sorry za tak długi opis ale chcę zamieścić jak najwięcej informacji więc: Koledzy mam problem z hondą mtx 89r. chłodzona cieczą jak w tytule motor mam od znajomego nie był dobrze traktowany. Sprzęt miał być po wymianie cylindra i zalewało mu świecę. Iskra była OK tyle wiedziałem. Oczywiście po czyszczeniu gaźnika nic się nie zmieniło. Po wlaniu...
jak kopiesz to magneto się obraca?
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
A świecę zmieniałeś? Współczesne NGK made in France odwalają takie cyrki że się w pale nie mieści. Kilka razy już spotkałem taki objaw, że na tych świecach (a są to najpopularniejsze w Polsce) iskra znikała dosłownie z czapy. Zainwestuj w świece marki ISKRA, to będziesz miał pewny element ;) .
Rezystancja cewki w.n. wydaje mi się za małą. Możliwe, że jest strzelona.
100 V już kopie, a jak jest wilgoć to jeszcze mniej. Cewka wysokiego napięcia jak się kończy to jeszcze potrafi dać iskrę na malutkiej przerwie na świecy. Warto też sprawdzić czy klin nie jest ścięty i przestawione magneto.
To wygląda trochę jak problem z zapłonem, może przestawiło się magneto, i w nieodpowiednim momencie ma iskrę.
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Wg mnie to mocno coś przedstawione. W praktycznie każdym silniku spalinowym iskra pojawia się przed GMP. Czyli styki przerywacza też powinny się rozewrzeć przed dotarciem tłoka do najwyższej pozycji. Skoro Magneto i klin są ok to obstawiam obrócony czop w przeciwwadze wału. Widziałem już taki motyw.
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu.
To jest magneto, zabytkowe urządzenie wytwarzające iskrę w silnikach spalinowych. W dzisiejszych czasach można je spotkać tylko w starych tłokowych silnikach lotniczych. Nie ma typowej cewki WN. Naprawa tego urządzenia w dzisiejszych czasach jest wręcz niemożliwa ze względu na brak dostępności części zamiennych. Można założyć drugie magneto, jeżeli...
iskra magneta honda regulator magneta ściągacz magneta
drukarka laserowa kolorowa elektroniczny termostat elektroniczny przeróbka mocowania alternatora
panasonic tx21s1tcp schemat wentylator dospel
Logitech G29 nie działa w Need for Speed™ - przyczyny i rozwiązania MioCare A235, A505, L135 – aktualizacja firmware, OTA, Recovery, MDM, bezpieczeństwo