Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
Jaka wydajność prądnicy? Jakie napięcie na przewodach z prądnicy bez podłączonego regulatora? Jakiej pojemności akumulator? Podaj dokładnie typ silnika. Stare rozwiàzania były nieco inne. Począwszy od najprostszego mostka prostowniczego przez regulatory szeregowe do dzisiejszych rozwiązań. Tu myślę że powinien być regulator szeregowy (więcej prądu...
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Ratuje cię tylko przezwojenie cewek magneta na 12 V i zmiana żarówek ale muszą być tej samej mocy . Lepszym rozwiązaniem było by założenie akumulatora 6 V , zbudowanie mostka diodowego oraz założenie regulatora napięcia na max. 7.2 V . Przy zapalonych światłach ładowanie będzie znikome . trzeba wtedy trzymać wyższe obroty silnika . A i jeszcze jedna...
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Witam Mam problem z ładowaniem w traktorku/kosiarce John Deere silnik B&S, z magneta wychodzi prąd stały 30V-40V, kupiłem już drugi regulator napięcia i jak podłączę regulator to jest 6-10V prądu stałego, jeśli nie przykręcę regulatora do masy to wychodzi jakieś 12-16V, czy jest coś nie tak z masą czy jednak te regulatory są nieodpowiednie?
Na akumulatorze napięcie dochodzi do 16V, na światłach z przodu przy wyższych obrotach tylko 10V. Niestety nie mogę przetestować sposobu z żarówkami mniejszej mocy. Regulator ma dobrą masę (0ohm). Na żarówkę rejestracji dochodzi całe 12V. Pytanie brzmi, jakie wartości powinny być na stykach regulatora? Zauważyłem również, że z czasem na przednie lampy...
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
Dobra, to nie jest wina statora, ani regulatora. Do świateł dochodzi czasami 12, czasami 7-9 Volt, masa jest dobra, regulator na czerwonym kablu podaje 12-14V, stator na białym i żółtym po 25V. Teraz pozostaje wiązka, tylko co mogło zawieść? Okazuje się że wszystkie żarówki się przepalily, kupiłem nowe, ale tył nadal nic. Tester ciągłości wskazuje na...
Regulator jest (musi być) w motocyklu. Poszukaj, dochodzą do niego 2 przewody żółte, jeden czarno-biały i jeden czerwony. Tak, jakbyś chciał więcej mocy to tylko wymiana kompletnego magneta czyli cewek i koła magnesowego. Najpierw załóż ten akumulator, a później weź amperomierz i zrób bilans energii. Będziesz wówczas wiedział na ile sobie możesz pozwolić.
Witam,nie wiem jak sprawdzić regulator a z magneta wychodzi mi ok 6V czy tylko tyle ma wychodzić a nie 12-14V do regulatora żeby ten regulował na 12V ?,światła,kierunki są tylko jak aku mam doładowane.
Witam mam słabe ładowanie w 110 cm ktore wynosi 5v I brak świateł w styczniu wymieniłem już magneto iskrownik regulator i znowu się pojawił problem . iskrownik nie wygląda na spalonego ale jak odpale go to bardzo dziwne dźwięki dochodzą właśnie od pokrywy magneta I jakby od iskrownika uzwojenia nie wiem już naprawdę co może być . Nie mam sił na tego...
Witam, pisze do was o poradę, pomoc gdyż mam już serdecznie dość męczenia się ze skuterem. Skuter italjet torpedo, 50cc 2t. Mam problem z ładowaniem, miernik na aku pokazuje mi skoki od 10 do nawet 100V, regulator zmaowiony już 3 z kolei, każdy ten sam objaw. Z magneta wychodzą 3 przewody, dwa z nich mają przejście do masy, zmierzyłem sobie w innym...
Witam nie wiem czy odpowiedni temat z góry przepraszam, mam problem z tym że jeżdząc motorem włączając światła odcina mi prąd nie zawsze i nigdy tak nie miałem po prostu odcina mi prąd nawet gdy włącze kierunek miałem tak już z 10 razy i nie wiem co jest grane ogólnie też napięcie przy włączonych światłach długich na obrotach jałowych wynosi 11,7 volta...
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
Ładowanie akumulatora :) Od jakiegoś czasu, mi wszyscy to odradzają, ale chce spróbować. Najlepiej było by to po całości przerobić i zrobić taki stator z cewkami jak tutaj: http://obrazki.elektroda.pl/5855153700_1... Spędzając parę godzin na tokarce/frezarce myślę, że dało by radę przerobić to w taki sposób, żeby ta prądnica dawała dużo...
Cześć , link do schematu o.k. Żmudne przedzwanianie i znakowanie, kabelka po kabelku.Wszystkie obwody sprawdzone i sprawne ,działa. WAŻNE W SKUTERZE SĄ DWA RODZAJE INSTALACJI Z AKUMULATORA STAŁY/A Z MAGNETA ZMIENNY ,JEST TEŻ REGULATOR NAPIĘCIA. ZAMYKAM TEMAT.
Wracam do tematu . Cewka spalona którą idzie na uklad prostowniczy i regulator napiecia, została wywalona. Żarówka się świeci jak podlacze na przewody wychodzące z magneta dalej nic. Czy idzie podłączyć moduł od chińczyka na 6 pon zamiast tego oryginalnego.
Witam. Od pewnego czasu nie mam świateł w motorowerze Kingway 50. Sprawdziłem wszystkie wtyczki, przeczyściłem je. I nadal nie ma, ale gdy nacisnę hamulec to wtedy zapala się światło STOP i nagle zaczynają świecić wszystkie światła. Tak samo z klaksonem gdy go nacisnę światła nagle ożywają. Jaka może być tego przyczyna? A i światła działają z magneta...
Wszystko idzie przez regulator ELBA nawet ładowanie akumulatora. Nieprawda. Nawet zamieszczony przez ciebie schemat temu przeczy. W Simsonie każda cewka magneta to osobny rozdzielony galwanicznie obwód. Jedynie masa i to nie wszędzie jest wspólna. Do tego ELBA 6V była różna od ELBA 12V. Ta pierwsza nie potrzebowała prostownika(ładowanie jednopołówkowe...
Ok, czy słabe światła/klakson to nowa sytuacja? Tzn wcześniej było lepiej, a ten problem o którym piszesz pojawił się nagle? Ogólnie rzecz biorąc brak akumulatora nawet niewielkiej pojemności to kiepsko, nie ma co potrzymywac napięcia dla tych świateł czy klaksonu, przy niskich obrotach silnika. Generalnie rzecz biorąc prądnica na niskich obrotach nie...
Zapomniałem o temacie... sory... Układ elektryczny w takich skuterach jest bardzo porsty. Nie ma wczuwać sie we wnętrze regulatora napięcia bo... jest on nierozbieralny. I rzeczywiście za słabe światło odpowiedzialny był regulator napięcia. Zamiast wymiany przełożyłem jeden przewód zasilający z magneta w taki sposób ze na niskich obrotach napięcie na...
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia do skutera. Mierzyłem napięcie i z magneta wychodzi mi prąd od 35v do 130v w zależności od obrotów silnika. Na wyjsciu z regulatora powinien mieć 13,5v - 14v i około 5 amper. Jak zbudować regulator o takich parametrach.
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
które w pewnych warunkach może nie nastąpić i zamiast "dowarcia" mamy pełne zwarcie przynajmniej na jednej fazie. Tyrystora nie można regulować ciągle. Po drugie moc alternatora jest w miarę dopasowana do obciążenia i jak powłączany wszystko na motocyklu to regulator praktycznie nie zwiera magneta bo cała moc idzie w odbiorniki.
Witam. Przerabiam elektrykę Simsona, tak aby miał z przodu żarówkę H4 55/60W. Zastosowałem 2 cewki 12V 42W, połączone co daje 84W. Wyczytałem że trzeba dać regulator od chińskiego skutera, żeby nie zagotować akumulatora. Żarówka ma działać na prąd zmienny. I teraz pytanie czy na schemacie zielony kabelek ma łączyć dwa piny modułu? Czy powinno być tak...
zmierzyłem dzisiaj przebieg na tych przewodach z magneta i mniej więcej wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/66_12541646... napięcie wynosi mniej więcej 15-20V na wolnych obrotach i po przyspieszeniu wzrasta czyli regulator nie spełnia swojej roli. Jeszcze sprawdzę połączenie dokładnie z regulatorem, bo w zależności od położenia włącznika...
To jest podobne do rjeju, prosta sprawa bierzesz fazę z magneta prostujesz mostkiem i zasilasz co tam chcesz 2 przewodami na pływającej masie. Regulator orginalny reguluje gratis ci napięcie.
Na jaki wymienić regulator taki sam ? Jak przerobić instalację a czy to konieczne ? I jak to zrobić przednie światła ref idę z silnika reszta z aku ze zmianą magneta to już musiał bym iść do mechanika chyba że wystarczy odkręcić i przełożyć ?????? Dodano po 13 Ten regulator będzie dobry ? jest na 6 cewek
Spotkal sie ktos moze z regulatorem napiacia gtory w zakresie napiecia od 12 do 24v ciagle dawal 12V?? ma to byc wykorzystane do przerywacza nord elektronik NE043 a zasilanie ma byc z magneta motoroweru chce zrobic kierunkowskazy.z gory dzieki za odpowidzi. pozdrowiam.
Dzięki za odpowiedź Moc zakładam, że oryginalnie około 80W. Mam dwa takie magneta, czyli stojany i koła magnetyczne. Jeden stojan (uszkodzony mechanicznie) właśnie przewijam jak oryginał, czyli drutem 1mm w podwójnej izolacji, uzwojenia pierwsze 80zwoi w prawo drugie w lewo itd 4 cewki do ładowania, a 5 do regulatora i 6 zostaje wysokie napięcie oryginał...
http://obrazki.elektroda.pl/8292591400_1... Witam. Nie wierzycie więc wysyłam zdj. Prąd stały podczas zapalonego moto 12,2-13,5 ( w zależności od obrotów silnika) a prąd zmienny od 26 do 28/29volt instalacja wygląda tak, że z magneta idzie prąd do regulatora a z regulatora do akumulatora.. I niestety to nie jest bzdura :/ A chciałbym...
Witam. Piszę z prośbą o pomoc. Zrobiłem elektrykę ze schematu podanego niżej i opisując krótko, wszystko działa tak jak powinno poza jednym, brak iskry. Sprawdzałem prąd, nie dochodzi nawet do cewki. Dodam jeszcze, że moduł, cewka zapłonowa, regulator napięcia, są nowe.do modułu idzie kabel czarno żółty to jest do cewki(świeca) w nim nie ma wogóle prądu...
Witam. Odrestaurowuję starą Sendę z 1996 roku. Instalacja nowa, przełożyłem całą wiązkę z innego motoru. To co z akumulatora czyli kierunki, światło stop i klakson działają tak jak trzeba. Niestety nie mogę dojść z tym co powinienem mieć z cewki czyli światła mijania i długie a także ładowanie akumulatora. Prąd do świateł idzie żółtym przewodem z cewek....
Witam problem polega na zbyt niskim ładowaniu w skuterze 3,5 v na wolnych obrotach a max dochodzi do 9 v przy przegazowaniu . Regulator napięcia 4 pinowy. Światła przednie są zasilane prosto ze statora a cała reszta napięciem po regulatorze.Wydaje mi się ze zbyt małe napięcie dochodzi ze statora do regulatora. Napięcia wejściowe na regulatorze to 18...
Po pierwsze w simku masz do ładowania dodatkowe cewki. A w komarku cewki za mało wytwarzają i nie będzie ładowania! A jak pali ci żarówki to weź looknij do magneta może robi się jakieś zwarcie! A i zobacz też bo może Ci się coś psuć przy przełącznku krótkie długie. Jak masz problem w takich sprawach zapraszam www.romety.pl sorka za reklame :P Dodano...
Kolego "brunon71" mógłbyś podesłać końcowy schemat na którym można się oprzeć przy budowie ? Mam cbr 600 f4i.... dam to swoim kolegom automatykom niech kombinują ... ;) pierwszy schemat postu to schemat według którego zrobiłem regulator, tyle że zamiast mostka trójfazowego dodałem dwa jednofazowe (dla twych kolegów to żaden problem) Na forum był temat...
Luzy zaworowe jack63 stosunkowo za małe często gniazda zaworowe ugniataja się przez co zawory są podparte ciężko jest z uruchomieniem i prowadzi do wypalenia zaworu Ssący 0,10 Wydechowy 0.20 Musisz mieć dobry akumulator to podstawa , jak nie masz ładowania to regulator napięcia do sprawdzenia lub zasilanie z magneta czy wychodzi prąd powinien być około...
Nie sądzę aby były! Sprawdź połączenia! Może jakaś kostka się wysunęła? Jeżeli nie, to padł Ci regulator napięcia i/lub cewki w magnecie odpowiadające za zasilanie świateł. Pewnie nie ma też ładowania akumulatora, choć to zależy od konstrukcji instalacji. Trzeba znaleźć regulator. Odpiąć kable idące do niego z magneta i zmierzyć ich rezystancję względem...
Ten czujnik przy gaźniku, to automatyczne ssanie. Zawiera bimetal który nagrzewa się pod wpływem płynącego prądu z magneta - po zapaleniu silnika i tak właśnie wyłącza ssanie po pewnym czasie, więc można je zostawić w spokoju. Pozdrawiam LinX
Zasilanie wraz z biało-niebieskim kablem który wychodzi z magneta to impulsator (na kostce ten po lewej). Te 3 kable zasilanie z cewki oraz z impulsatora idzie to modułu zapłonowego i w momencie jak jest impuls z biało-niebieskiego kabelka idzie napięcie na cewkę zapłonową gdzie różnie do kilku kV i trafia na świecę zapłonową. Tak, jest to mały cross...
cross odpala i działa, ale dopiero gdy się go odpali święcą światła i to trochę słabo po dodaniu gazu święcą mocniej Czy regulator napięcia jest od tego silnika, czy został stary? W zależności od rodzaju magneta w oryginale i w nowym silniku (cewka "zmasowana" czy nie) mogą być konieczne drobne zmiany w instalacji elektrycznej.
Z górnej części silnika wychodzą dwa kable na których po zmierzeniu miernikiem jest : na pewno prąd zmienny na wolnych obrotach ma od 20 do 26 V Na średnich obrotach od 40 do 60V na wysokich obrotach dochodzi nawet do 120V Nie szalej Kolego. :D To napiecie, o jakim piszesz powstaje na nieobciązonym alternatorze (magneto).Sprawdzić, czy środek tych...
Jakoś nie przypominam sobie w WSK prądnicy (chyba, że akurat mowa o silniku Wiatr). Standardowo były tam cewki od świateł, ładowania akumulatora i zapłonu. Z braku regulatorów moc tego urządzenia była optymalna dla konstrukcji. Możliwości dokonywania zmian malutkie. Prawdopodobnie można by te cewki nawinąć nieco grubszym drutem i nieci więcej zwojów....
Podłączałem miernik zamiast akumulatora . Światło mijania jest zasilane tylko z magneta nie sprawdzałem miernikiem ale dodając gazu mocniej świeci a na niskich obrotach na pewno będzie dużo brakować do 12V.... Regulator napięcia jest chyba po to żeby blokować zbyt wysokie napięcie podczas jazdy na wysokich obrotach ?
chodzi mi o zastosowanie tego schematu który jest podany do prądnicy 3 fazowej i użycie jednej fazy tak jak napisałeś gdzieś wcześniej ten sam schemat jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic83... jest link do opisu po niemiecku tylko tam inaczej jest podłączony tyrystor bo jest podłączony do masy więc musiałbym połączyć jeden z końców...
Panowie ale dlaczego nie chcecie uwierzyć w to co piszę. Z impulsatora który jest na zewnątrz magneta wychodzą 2 przewody: zielony i biały. Stojan ma 6 cewek połączonych szeregowo. jeden koniec to masa drugi do żółtego przewodu. Żółty przewód zasila moduł zapłonowy i regulator. Ja potrzebuje zasilić tylko wentylator. Mierzyłem napięcie na żółtym przewodzie...
Sprawdź świece jak jest ok to sprawdź impulsator miernikiem do sprawdzania ciągłości obwodu. Jeśli nie masz wady serca :) to sprawdź czy na czarno czerwonym kablu z magneta jest napięcie tzn czy kopie :) jak masz miernik to lepszym rozwiązaniem będzie zmierzenie rezystancji tej cewki ~200-300 Ohm dokładnie nie pamiętam Dodano po 2 Zapytam jeszcze co...
regulator napięcia magneta iskra magneta ściągacz magneta
astra elektryczne kanlux bezpiecznik przestawienie anteny
Awaria J545: Przekaźnik pompy powietrza wtórnego Tworzenie treści dla dorosłych offline w CapCut