Wyczyść styki przerywacza to po pierwsze, przerwa nie może być zbyt mała. Jeżeli przy większej przerwie przerywacz nie działa, zwiększ nieco napięcie.
Iskra na przerywaczu świadczy o uszkodzonym kondensatorze. Kondensatory można sprawdzać, jak najbardziej. Sprawdza sie multimetrem czy nie ma przebicia.
Cewka 12V przy zasilaniu 6V będzie dawała słabszą iskrę. Przerywacz sprawdzony? Młoteczek nie ma luzów? Iskra ma niebieski kolor czy czerwono żółty? Mokra świeca świadczy o braku iskry i czyszczenie gaźnika w takim wypadku to strata czasu. Przy braku paliwa iskra jest a świeca jest sucha. Kolega sprawdzi czy przewód WN ma przejście od fajki do cewki....
Ustaw najpierw dobrze zapłon, wykręć świecę, ustaw tłok 3mm przed górnym położeniem w tym momencie powinna być iskra, czyli przerywacz powinien się otwierać. Przerwa na przerywaczu 0,2-0,3mm no i powinno być ok.
Ma to być tak jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/4824956600_1... Jeśli jest jak pisze Kolega - powodem jest stałe zwarcie do masy na "zielonym" odcinku (przetarty, przyszczypany przewód, zwarcie w przerywaczu lub też źle złożony przerywacz, dotykanie masy źle przykręconą końcówką przewodu na przerywaczu) albo też uszkodzony...
Podłączam się do tematu, posiadam takie chińskie cudo w którym zanikła iskra. Układ zapłonowy w moim sprzęcie opiera się cewko - module ( sam nawet nie wiem jak to nazwać) znajdującej się pod wirującym kołem magnesowym. Wspomniana cewka posiada wyprowadzone dwa przewody jeden z nich do gaszenia masą drugi generujący napięcie poprowadzony do właściwej...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
wsadź świecę do fajki i zacisk 1 cewki zwieraj do masy (oczywiście na drugim zacisku ceqwki w tym momencie ma być +12V) powinna przeskakiwać iskra a co do przerywacza to czy jego styki się ze sobą w ogóle stykają?
Jak zmasujesz ten przewód, to iskra zniknie. Ten przewód pewnie zwiera na stałe przerywacz.
Założyłem nowy przerywacz zapłonowy i nie ma on iskry Fiat 126p.
Witam. Zawsze się ustawiało na żarówkę, lub pręta z zaznaczonymi 2.5 mm przed GMP. Ustawiasz tak by żarówka zaświeciła się 2.5 mm przed GMP, wtedy styki przerywacza rowierają się i powinna skoczyć iskra. Dokręczasz zapłon i dopiero ustawiasz szczelinę na przerywaczu. Kolega poniżej napisał to dokładnie, ja zawsze powtarzałem ustawianie zapłonu i przerywacza.
Sprawdź iskrę bez fajki w fajce masz lokatora kilka om. Kondensator jest do pochłaniania iskry między stykami przerywacza. Przesuń zapłon na wyczucie ok. 3 przed GPZ. Motor nawet przy zgonie kondensatora będzie chciał zagadać.
Jak żarówka świeci Ci ciągle to masz przebicie na przerywaczu. Najlepiej ustawić zapłon nastawiając koło pasowe na znakach i przy zdjętej kopułce kręcić poluzowanym aparatem aż przeskoczy iskra między stykami przerywacza. Jak coś grzechocze to może być łańcuszek rozrządu i on może przeskoczyć na zębach.
Po prostu masz iskrownik o stopniach rozdzielonych :D Sprawdzić przerywacz (styki) i kondensator. Pomierzyć rezystancje cewek na otwartym przerywaczu.
Jeżeli, to stary silnik, to pod kołem magnesowym może być przerywacz i kondensator, dlatego ten kabelek z cewki wchodzi pod koło zamachowe. Powodem, braku iskry, może być uszkodzony kondensator lub przerywacz. Oczywiście jeżeli to ten typ zapłonu, o którym myślę.
Jeśli szmyrając kablem po masie uzyskujesz iskrę, to znaczy że przerywacz nie działa jak powinien. To ty tym kabelkiem niejako zastępujesz go. Magneto do ściągnięcia, albo niefachowo ustawiłeś przerwę na przerywaczu. Sprawdź to i upewnij się. Oczywiście do magneta obowiązkowo ściągacz, nie podważaj byle narzędziami bo pokrzywisz i będziesz miał większy...
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
Tak, tam jest przy przerywaczu.
Przerywacz, kondensator, zasilanie cewki.
Popraw post - regulamin ... Skoro na świecy jest to w czym problem ? Wymień kondensator, wyczyść oraz ustaw przerywacz.
no to jednak Ci podpowiem to coś co zwiera i rozwiera nazywa się przerywaczem,a to coś co powoduje zwieranie i rozwieranie to krzywka umieszczona na wale
Inna sprawa to luz na sworzniu tłokowym i podstawie korbowodu ale to już raczej problem z ustawieniem zapłonu - iskra powinna być. Przy okazji zwróć na to uwagę.
Iskra na przerywaczu jest?. Przerywacz to "młotek i kowadełko".
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Schematu instalacji nadal poszukuję. Znalazłem natomiast przyczynę braku iskry. Uszkodzony okazał się przerywacz zapłonu. Mała pierdółka a jakże ważna :D
Zmieniłem cewkę odizolowałem przerywacz od kondensatora i iskra jest:] Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.....
Zrób lepsze zdjęcia połączenia kabli przy samym przerywaczu. Nie widać dokładnie czy jest tam tulejka izolacyjna. Kable mają być przyłączone tylko do sprężyny przerywacza! Jeżeli nie ma tulejki izolacyjnej, to robisz pełne zwarcie do masy! Przerywacz nie rozwiera obwodu więc jak ma być iskra?! Drugie wyprowadzenie cewki zapłonowej do masy silnika!
wymienić kondensator a iskrzenie między stykami przerywacza i tak będzie
To wymień kondensator i wszystko wróci do normy. Iskra ma być na świecy nie na przerywaczu.
U2043B jest układem scalonym zaprojektowanym specjalnie z myślą o przerywaczu kierunkowskazów i przewidzianym do pracy w otoczeniu silnych zakłóceń elektromagnetycznych. Swoją drogą w/g katalogu do działania wymaga zasilania min. 9V. http://www.datasheetcatalog.org/datashee... http://www.atmel.org/dyn/resources/prod_...
W czym macie poprawić iskrę ?, w samochodzie, motocyklu, czy łodzi podwodnej ? Należało by też napisać jaki tam jest zapłon cdi, tci czy klasyczny z przerywaczem
Jak wykręcisz świecę to jest mokra? albo zaolejona? przeczyść dokładnie styki platynek na przerywaczu, miałem kiedyś taki problem z simsonem, wszystko było ok i nie chciał palić, iskra tez dobra, okazało się ze był mały włos na przerywaczu i po przedmuchaniu jak ręka odjął.
Uważam, że jeśli moduł jest sprawny to iskra powinna być. W końcu to żadna filozofia, kiedyś iskrę wytwarzał przerywacz i kondensator. Teraz bez mikroprocesora, BT, GPS, szyny CAN i innych bzdetów iskry nie zrobią...
piszesz że iskra jest na przerywaczu czyli co między stykami przerywacza pojawia się iskra? jeżeli tak to wymień kondensator i będzie dobrze
Witam. Podmień kondensator ,to on ma zapobiegać iskrzeniu przerywacza.
A jak ustaliłeś że "iskra" dochodzi do przerywacza? przerywacz masz na niskim czy wysokim napięciu? (od cewki ida gróbe kable na przerywacz czy cienki kabel z przerywacza na cewkę?)
Cewka wn od tranzystorowego modułu zapłonowego, z uzwojeniem pierwotnym o niskiej impedancji w połączeniu z cdi to słaby pomysł (i słaba iskra ;) ) Albo użyj dedykowanej cdi cewki albo weź jakąś starą od zapłonu z przerywaczem
Za co odpowiada w tym zapłonie kondensator ? Zapobiega przeskokowi iskry między platynami przerywacza... aby ich nie wypalić. Dodano po 1 Dałem niedawno majstrowi do naprawy wymienił platyny bo było zwarcie w lampie więc i platyny nadawały się do wymiany. Ciekawe to jest... wytłumacz ? PS. Zapłon i światła mają osobne cewki zasilające pod magnetem.
Jak nie zrobisz przerwy na przerywaczy to nie będzie iskry przerwa musi być.
Sprawdzałem na różnych przewodach i na różnych świecach, iskry ciągle brak na obu świecach. To by był całkowity niefart jakby wszystkie sprawdzane przeze mnie świece (5) i przewody (4) były niesprawne. Czyli jednak chyba zaczynam liczyć się z wymianą cewki. Jeżeli ktoś ma inne propozycje, jestem otwarty. Pozdr. (at)up Na prawdę jesteś natrętny kolego....
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Tam nie ma żadnego przerywacza tylko moduł zapłonowy. Iskrę sprawdź na oryginalnej świecy do pilarek np. champion cj7y. Jaką mieszankę paliwa z olejem stosujesz? Ile zbiorników przepaliła od zakupu?
Uszkodzona cewka w magnecie albo cewka WN. Na przerywaczu iskra nie może przeskakiwać. Czy ten motorek chodził ostatnio, czy kiedy zabrakło iskry?
Ale jak to jest że niema przerywacza tylko iskra jest podawana cały czas? W jaki sposób on działa przecież zapłon morze być za szybko nie rozumie tego, tam nie ma żadnego przerywacza na wale a iskra podawana jest non stop z częstotliwością kilku kHz przecież nie ma synchronizacji iskry z wałem?
Witam ponownie. Mam kilka nowych spostrzeżeń do przeanalizowania. Simson ani myśli odpalić mało tego jest problem i to dość duży z iskrą. Myśląc o tym że mam uszkodzone pole/cewki/ ogólnie cały stator zakupiłem nowy w celu wyeliminowania wadliwego zapłonu. Momentami iskra się pojawia przy delikatnym kopnięciu w starter a jak mocniej kopię to nawet czasami...
Napisz coś więcej. Jaki kolor iskry. Jak wygląda świeca (sucha , mokra). Jaka przerwa na elektrodach i na przerywaczu. Ile paliwa lałeś w gardziel.
czy ten przerywacz jest potrzebny aby była iskra na świecy?
Witam, iskrowniki od silnikow 'DT', czyli tzw. 'ruskie', sa najczesciej calymi latami sprawne na tyle - ze 'iskra konia by zabila / 6 - 7 mm' [ jak mawia tzw. 'porzekadlo ludowe' ] i najczesciej stosowano je zamiennie do zabytkowych motocykli, jak 'padly' w nich oryginalne uklady zaplonowe... Tutaj musisz miec jakas 'uplywnosc iskry / na mase' na plytce...
To, że ma przerwę (inaczej - rozwiera się) nie oznacza, że nie jest zwarty z masą. Sprawdź miernikiem lub żaróweczką z baterią włączoną w szereg z młoteczkiem drugi biegun do masy. Jeśli żaróweczka zaświeci - masz zwarty młoteczek do masy. Dodano po 1 Oczywiście na rozwartym przerywaczu.
kondesator przede wszystkim ma miec okreslona pojemnosc.ato ze nie ma przebicia nie swiadczy ze jest dobry pozdrowienia. jak kiedys mialem motorower i iskrzylo na przerywaczu to zawsze wymiana kondesatora pomagala
Źle myślę, czy to układ źle działa? Źle myślisz. Jest na odwrót iskra jest gdy przerywacz się rozwiera następuje wówczas rozładowanie kondensatora na cewkę. Też nie tak... Kondensator bierze na siebie napięcie z samoindukcji uzwojenia pierwotnego cewki, ale i bez niego będzie iskra na świecy. Tyle, że będzie iskrzenie na stykach przerywacza które je...
Witam! Problem tkwi zapewne w aparacie zapłonowym - brak przerwy na przerywaczu.
Odkręc magneto i sprawdź czy jest krzywka która ma powodować działanie przerywacza. Dodano po 1 Sprawdź również czy podczas kopniecia nie ma iskry na przerywaczu.
Sprawdź dokładnie odstęp na przerywaczu . Możliwe, że kondensatory wymagają wymiany. Trzy świece są dobre?
Następnym elementem, który często wysiadał, był kondensator przerywacza.
W jaki niby sposób miałaby pojawiać się iskra z odłączonym przerywaczem i kondensatorem? To nie zapłon elektroniczny. Najczęściej w wiekowym sprzęcie pojawiają się zanieczyszczenia na powierzchni styków przerywacza które zwiększają rezystancję styku, albo zanieczyszczenia od oleju i brudu powodujące upływ. U znajomego w MZ okazało się że blaszka przykręcona...
No a kondensator też powinien być nowy. No i odpowiednia przerwa na przerywaczu powinna być. Tak jak podaje instrukcja. Początek rozwarcia styków przerywacza według instrukcji.
Jesli iskra slaba a swiece nowe to moga byc kable WN, uszkodzony kondensator, zla przerwa na przerywaczu, uszkodzona cewka lub jej slabe zasilanie.
Kolor świecenia zjonizowanego gazu zależy od rodzaju gazu i od jego temperatury. Iskra nie powinna być czerwona. Przerwa na przerywaczu nie może być za duża, bo przy maksymalnych obrotach styki mogą nie zdążyć się zewrzeć. Taka porada z dawnych czasów. Z własnej praktyki wiem, że zbyt mała przerwa na przerywaczu to ciągłe iskrzenie styków, co objawia...
Znikająca iskra to może być uszkodzony kondensator, luźny albo przetarty przewód, uszkodzony przerywacz albo... niestety bicie na wale w wyniku czego losowo zmienia się przerwa na przerywaczu.
No a + z akumulatora na + cewki i jeszcze na aparat Coś nie tak. + tylko do cewki. Na aparat zapłonowy drugi koniec cewki a nie plus! Masz iskrę na przerywaczu bo chyba robisz nim zwarcie plusa do masy.
albo coś co zastępuje przerywacz? Dokładnie, cewka wyzwalająca iskrę. Zobacz na koło magnesowe, będzie miało w jednym miejscu, naprzeciw tej cewki dodatkowy magnes lub jego nabiegunnik Naprawić takiego cewkomodułu raczej się nie da, wymiana na nowy lub przeróbka zapłonu
Zmierzyłem, pierwotne 0,3, wtórne 3,7 k. Zmieniała też kondensator i przewody wysokiego napięcia oraz świecę. Przerywacz ustawiony, a iskry dalej brak. Co jeszcze może być nie tak?
To schemat pastucha elektrycznego, który daje impuls wysokiego napięcia o bardzo małej energii. Normalny układ zapłonowy ma cewkę z jednej strony na stałe podpięta do +, a przerywacz podpięty do drugiego końca uzwojenia pierwotnego cewki i do masy. Iskra generowana jest w momencie przerwania obwodu pierwotnego cewki przerywaczem. Kondensator wpięty...
To problemy z iskrą. Chodzi jakby świeca 'bobel' złapała, albo ma przebicie. Może ten kondensator już padł, albo nie ma połączenia z masą. Nie iskrzy na przerywaczu? Musisz szukać, bo gdzieś ta iskra ginie.
Dzisiaj rozebrałem cały iskrownik wyczyściłem i złożyłem iskra była bardzo mocna niebieska. Maszyna odpaliła bez problemu. Jeździłem po podwórku i normalnie chodził tylko że na jedynce później wyjechałem na drogę i przycisnąłem na jedynce później dwójka i zaczęły się schody zaczął szarpać i kopcić ledwo co do domu dojechałem. Sprawdzam iskrę a tu jest...
Przerywacza delikatnie iskry odkąd ja mam... Iskra chyba cieniutka...
Aparat z przerywaczem, a może jest za mały lux na przerywaczu.
Przyjrzyj się przerywaczowi. On w pozycji rozwartej nie może zwierać do masy. Iskra pojawia się w momencie rozwarcia przerywacza. Na zwartym idzie na masę, stąd ginie ci wtedy napięcie.
Napięcie na obu biegunach cewki wysokiego napięcia będziesz miał jak przerywacz zapłonu będzie miał otwarte styki i widoczną przerwę na przerywaczu.
Iskrzy na przerywaczu?
Radzieckiego zewnętrznego iskrownika się nie spodziewałem. Przeczyszcz styki przerywacza i sprawdź czy jest iskra. Oryginalnie tam jest moduł z motorowerów babetta i da się go prosto zrobić, tylko impulsator musi być sprawny bo inaczej lipa. Chodziło mi o ten zapłon z cewkami czy tam też nie było nic przerabiane. Jeśli na tym ruskim iskrowniku chodziła...
Witam Posiadam spory problem z moją WSK ponieważ nie mogę jej odpalić za sprawą braku iskry. Przerywacz nowy, cewka stara na której jeszcze motocykl sporo pracował ale od czasu przestoju coś się popsuło i przestał dawać iskrę. Badałem pół zapłonu na możliwość przebicia (głównie na przerywaczu i na wszelkich od niego wychodzących przewodach) a jedynym...
Zapłon do iskry nic nie ma. Z tego co piszesz, jest to niemożliwe. Sprawdź wszystkie połączenia, tam gdzie są luty odlutować i poskrobać, przerywacz itp. Miałem taki problem z opryskiwaczem spalinowym.
Dobra wszystko już mam dzięki za pomoc.
A mnie się wydaje że cewka butelkowa nie podejdzie. Bo niby skąd ona ma wiedzieć kiedy iskre dać? Wydaje mi się że do tego służył przerywacz(platynka) on powodował przeskok iskry. Zeby wyzbyć sie mechaniki bo przerywacz szybko sie zużywał wymyślili CDI. Zapłon elektroniczy. W środku jest troche elektroniki a schemat bodajże widziałem na Wikipedii. A...
Niech kolega spróbuje przeczyścić przerywacz, wymienić kable WN itp...
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Dla mnie to problem iskry. Stawiam na złą przerwę na przerywaczu - ew zabrudzony czymś. A ten kondensator to zamontuj - najlepiej nowy i wymień koniecznie ten przy przerywaczu. Dodam jeszcze coś, kolegę pewnie zainteresuje. http://obrazki.elektroda.net/60_12457351... (zaczerpnięte z instrukcji obsługi pewnego leciwego polskiego motocykla) :)...
Zdemontuj fajkę z przewodu i zbliż go na 2-3 mm do masy - sprawdź czy iskra przeskakuje. Jeśli tak - fajka do wymiany...Przy braku iskry - przerwa na stykach przerywacza do kontroli i ustawienia...
Iskra na przerywaczu musi występować, więc usuń te kondensatory. Jeżeli generuje zbyt niskie napięcie, to spróbuj zwiększyć przerwę między stykami w przerywaczu. Wtedy zmniejszysz nieco częstotliwość, ale wyindukuje się wyższe napięcie. Masz tam śrubę regulacyjną. Z tego co pamiętam, to te demonstracyjne induktory miały niższe napięcie zasilania, chyba...
Robi to samo co przerywacz w zwykłym zapłonie.
Przewody kondensator-przerywacz, przerywacz-cewka. Kiedy będziesz miał gdzieś na nich zwarcie do masy nie będziesz miał iskry. Jaka masz przerwę na przerywaczu?
Aparat zapłonowy mam ustawiony tak że gdy 1 tłok jest w gmp to palec przerywacza jest skierowany na przewód do świecy od 1 cylindra a platynki na przerywaczu w tym momencie są zwarte ze sobą. Platynki powinny otworzyć się lekko przed gmp (wyprzedzenie zapłonu), zawory powinne być zamknięte. Obróć aparat, żeby przerywacz otwierał się gdy palec jest...
jak mnie denerwuj☺a takie typy z tekstami sprawdz swiece i fajke kurde nie ma prądu na kablu WN takiego jakiego potrzeba. co do cewki w stojanie jest założona nówka sztuka bo udało mi sie kupić. ostatnio wpadłem na pomysł rozebrania tego modułu i kupienia czesci jakie tam sa i zrobienia takowego układu tylko niewiem jak go wybebeszyć jest zalany...
Witam. Mam traktorek kosiarkę z silnikiem Briggs stratton. Brak iskry. Silnik ma przerywacz mechaniczny. W cewce wystaje przewód który jest podłączony do kondensatora. Czy może mi ktoś powiedzieć jaki powinien być opór pomiędzy tym przewodem a drugim przewodem który jest podłączony do masy silnika. Mi pokazuje na omomierzu 0 om. Wydaje się że zwarcie....
Zakładając że połączenia elektryczne są prawidłowe, czasami w WSK działo się tak jeżeli przerwa na przerywaczu była za duża, ewentualnie zużyta świeca zapłonowa..
Witam Postaraj się o schemat prostej przetwornicy tranzystorowej o napięciu wyjściowym ok 300V i względnej wydajności prądowej, wyprostowane napięcie jest podawane na kondensator ok 1-2uF druga nóżka na cewkę zapłonową. Wyzwalanie iskry następuje gdy tyrystor sterowany z przerywacza zwiera do masy kondensator. W latach 70-tych robiłem to do MZ 250 Sport,...
To pewnie przerywacz i kondensator szlag trafił.Odłącz kondensator i ręcznie rób przerwę na przerywaczu,jeśli nie będzie iskry na kabluWN to masz zwarcie przerywacza-warunek>musisz wiedzieć że cewka zap. na pewno jest sprawna.
Sprawdzic przerywacz oraz kondensator.
Cewka musi być zasilania przerywacz podaje impulsowo masę a kondensator ma pojemność to iskra być musi.
Jaka jest przerwa między kowadełkiem a młoteczkiem !?
Proste. W skrócie i obrazowo-SEM jest prostowana za pomocą diody BA159 i ładuje baterię kondensatorów . Dioda prostuje napięcie i pilnuje żeby to zgromadzone w kondensatorach nie zwiało spowrotem do masy poprzez układ który je ładuje ( cewkę zailającą). Jeżeli zostanie wyzwolony tyrystor układem wyzwlającym złożonym z elementów dołaczonych do bramki...
Lepiej wyczyść styki przerywacza wodnym papierem i ustaw przerwę na 0,3 do 0,4mm, powinno zadziałać.
Tu masz wszystko opisane, instrukcja serwisowa do Twojego pojazdu. http://www.mopedriders.org/html/manuals/... Nie potrzeba żadnej lampy stroboskopowej. Wyprzedzenie zapłonu to 1.5 mm przed GMP zaś przerywacz 0.4 mm.
Nie wiem czy dobrze kojaże ale 251 ma moduł zapłonu(chyba) tam szukałbym przyczyn,bo jak jest zwykły przerywacz to bym zaczął od odłączenia kondensatora na przerywaczu
Witam mam taki problem ponieważ simson jest po remoncie silnika ostatnio wracałem od mechanika zgasilem go na chwilę odpalam - nie ma iskry.. Więc zmieniłem przerywacz na stary iskra powróciła pojeździłem, zgasiłem, zjadłem obiad, próbuje odpalić nie ma iskry no to chop dajemy ten PRZERYWACZ na którym wcześniej znikła - i JEST.. O co może chodzić? Cewka...
To znaczy że mogę tak, podłączyć bo w końcu nie wiem, to będzie słabsza iskra czy przerywacze się szybciej zużyje. Może ma ktoś pomysł jak to inaczej podłączyć bo słyszałem że można dać cewkę z malucha ale wolał bym zostać przy cewkach z jawy
Witam. Mam problem z agregatem PAB 2-1, nie mogę go uruchomić tzn. nie ma iskry. Sprawdziłem świecę, przewód , przerywacz, kondensator. Wszystkie elementy ok. a iskry nie ma. Może ktoś zna przyczynę i pomoże mi. Pozdrawiam.
Na cewce współpracującej z modułem tranzystorowym po podłączeniu jej do przerywacza i kondensatora iskra jest minimalna, a przerywacz się topi (płynie przez niego blisko 30A !) Jeśli Twoja cewka działa normalnie z przerywaczem, to nie będzie współpracować z modułem TSZ
przerywacz iskra zrobić przerywacz prosty przerywacz przerywacz zaplonu
wekta centrala indesit instrukcja pralka tarcie paska
kluczyk kodowanie kluczyk kodowanie
Citroën Jumper 2.8 2002 – przewód sygnału prędkości, kolor, pin, schemat licznika Midnight Commander – wyszukiwanie plików z ciągiem znaków, Alt+F7, grep, ripgrep