Jeżeli świeca jest nowa to być może ma ustawiony niewłaściwy odstęp elektrod. W silnikach z iskrownikiem-prądnicą to był chyba rzędu około 0,5 mm i odstęp rozwartych maksymalnie styków przerywacza około 0,35 mm. Jeżeli w tej WSK jest stary iskrownik-prądnica (a nie zapłon bateryjny) to może też być problem z osłabieniem się pola magnetycznego magnesów...
Nie wiem czy dobrze kojaże ale 251 ma moduł zapłonu(chyba) tam szukałbym przyczyn,bo jak jest zwykły przerywacz to bym zaczął od odłączenia kondensatora na przerywaczu
Witam, Mam problem z motorynką pony 301 a mianowicie (ustawiałem zapłon). Wymieniłem w niej: - cewke WN - kondensator - przerywacz - gaźnik Jak dziś ustawiałem zapłon i przerwe na przerywaczu to malutka iskra sie pojawiała ale przy mocnym kopnieciu i tylko czasami.Proszę o pomoc.Z góry dzieki.
sprawdź cewkę impulsową to jest ta co zastępuje przerywacz
Witam! Zacznę od tego, że nie jestem laikiem, mam jakieś pojęcie o elektryce, od paru lat mam styczność z simsonami. Do tej pory miałem dobrą opinię o tych sprzętach. Niestety, trafiłem na ciężki przypadek. Naprawiam Simsona SR 50. Zrobiłem już kapitalny remont silnika. Prace, a może bardziej postęp zatrzymał się na zapłonie. Od samego początku mam...
Witam Po poprawkowej sesji, która pochłonęła mi cały wolny czas zasiadłem do Iża i muszę zwrócić honor koledze, który zwrócił moją uwagę na przerywacz-na włączonym zapłonie i wykręconej świecy zrobiłem test i śrubokrętem zmasowałem miejsce gdzie dochodzi kabel od przerywacza i iskra przeskoczyła, parę razy powtórzyłem zabieg i faktycznie iskra była....
Witam. Udało mi się zrobić tak, żeby działało, zrobiłem tak: - dioda jako bufor, - za diodą a przed przerywaczem 2 kondensatory 100uf 450V (jakieś ruskie), - przerywacz dałem na koniec motorka - zamontowałem fajkę z opornikiem ~10kohm I działało super na odpalonym silniku i na wiszących kablach (robiłem to trochę na pająka), jednak zrobiłem mały błąd,...
Witaj! Za mało podałeś informacji o swoim motorku,żeby dokładnie Ci pomóc. Szukanie iskry w Simsonie to trzeba zacząć od sprawdzenia napięcia na akumulatorze.2 sprawdzenie przerywacza/dobroć styków -trzeba styki oczyścić i ustawić przerwę 0,4mm/3 sprawdzić kondesator. 4wykręcić świecę kręcąc kołem zamachowym w kierunku pracy i przed górnym punktem około...
Jeżeli jest to EL'ka to nie trzeba wymieniać czujnika,bo przewaznie łamią się kable od kostki czujnika do modułu... A zadbać trzeba o nowe przewody i świece co sezon... A jeżeli to "stary układ to, tak co dwa lata wymienić przerywacz z kondensatorem,potem go dobrze wyregulować i co jakiś czas spr. przerwę i bedzie ok!!!
Zacznę od tego że dopiero od kilku tygodni mam styczność z mechaniką motocyklową czy inną,pierwszy raz w życiu robiłem remont i wgl moje pierwsze zetknięcie z WSK 125.Na początku nie wiedziałem kompletnie nic teraz już potrafię sporo,jednak zaznaczam ciągle się uczę jeszcze kilka tygodni temu nie widziałem jak sprawdzić iskrę, a kilka dni po tym zrobiłem...
Witam Zrobiłem moduł do Simsona z zapłonem SLPZ wg poniższego schematu (tak wiem że jest przeznaczony do pojazdów w wewnętrzną cewką WN opis poniżej) : Z tym że : -Zasilanie CDI mam z cewki którą nawinąłem przy rozruchu daje 120-130V -Kondensator główny mam 1u 400V -Brak rezystora 2.2k 2W (wg autora jest niekonieczny) -Diody w obwodzie "WN" to BA159...
Aby cewka dała iskrę, przepływ prądu przez nią musi być gwałtownie przerwany. Iskra następuje w momencie rozwarcia styków przerywacza. Lecz niestety tu wkradają się zakłócenia zależne od obrotów, przepływu łuku elektrycznego miedzy rozwierającymi się stykami. Wad tych pozbawiony jest układ elektroniczny. Moduł zapłonowy ma za zadanie uformować jak najbardziej...
Jednak podejrzewam, że przyczyna tkwi w jakości przerywacza. Wymieniając kondensator działasz przy przerywaczu i stąd te zmiany. Warto bardzo dokładnie sprawdzić tulejkę izolacyjną przerywacza i ślizgacz. Tam zdarza się przebicie.
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
/ elektro-car / Przed chwilą sprawdziłem wyszukiwarkę pojawił się taki tekst // Aktualizacja nowej wersji bazy wyszukiwarki... Przeszukiwanie 4 milionów wiadomości, przeszukiwanie bazy wiedzy, usterek, wsadów, schematów, download, firm, załączników... Planowane uruchomienie nowej wersji g. 22.00 16.03.2007r Przepraszamy za problemy // jeśli chodzi o...
Troszkę liznąłem tematu, ale nadal to mi nic nie mówi, pytam kolegi co za platyny Platynki to po prostu przerywacz. Jest on w silnikach spalinowych napędzany wałem. Zasugerowałem sie tym, że silnik od MZ 150, ale jak ma zapłon od kosiarki, to platynek już tam nie, a kondensator nic nie pomoże.
Musisz pokombinować z iskrą. Spędziłem 2 tygodnie próbując odpalić Ogara 205 (totalnego trupa) i borykałem się z tym samym problemem. Na początku brak kompresji, potem sucha świeca ale to był pikuś w porównaniu do prawidłowego ustawienia zapłonu i szczeliny w przerywaczu. Najlepiej ściągnij manuala do swojego i ustaw wedle instrukcji. Simson robił jedne...
Witam, glebogryzarka Mrówka M8-125B WSK rok produkcji 1987 na podzespołach wsk 125 gubi iskrę gdzie szukać przyczyny? Układ zapłonowy oraz gaźnik taki sam jak WSK 125 zapłon iskrownikowy. Odpali, słychać wypadanie zapłonu gdy zgaśnie sprawdzam iskrę i jej nie ma gdy poruszę przerywaczem iskra pojawia się ponownie i ten sam objaw w koło. Klin na wale...
Witam !!! Poszukuje schematu elektronicznego przerywacza świecy który użyty by był w silniku pulsacyjnym. Posiadam cewkę WN-6v od motoru Simson, brakuje mi jedynie przerywacza który wytworzy iskrę Znalazłem tyle ze nie wiem ktory bedzie dobry prosze o schemat albo link do niego
Jeśli iskra jest, cewka nawinięta na nowo, kondensator nowy - to ma palić! Polecam próby z różnym ustawieniem iglicy (wyżej, niżej - w mojej motorynce na ten przyklad najlepiej chodził gdy pod podkładkę iglicy dałem jeszcze zwykłą, naciętą podkładke, co dało ustawienie jakby 1,5 rowka), przyjrzenie się przewodowi gaszenia silnika (może robić zwarcie,...
Wymontuj stojan z cewkami. Zdejmij przerywacz. Sprawdź czy ośka przerywacza nie rusza się ...Ma być mocno i prostopadle umocowana w korpusie. Złóż ponownie, ustaw zapłon. Przerwa na stykach ok. 0.5mm.
W takim razie musi być przebicie na przerywaczu , a jak nie to występuje iskrzenie na stykach , a nie powinno . :| Przerwa też nie może być za mała . :| Dodano po 1 Wrzuć fotkę przerywacza . Dodano po 6 Sprawdź jeszcze przewód WN omomierzem czy w ogóle przewodzi i podaj rezystancję .
Jak moduł podłączałeś nie odpowiednio - to na pewno się spalił . Żeby cewkę sprawdzić użyj kondensatora na kablu minusowym do masy akumulatora co zwierasz kablem czy iskrzy , - taki układ stwórz jak ze starym przerywaczem. Jak nie masz kondensatora np z komara "WSK" czy jawa , maluch itp; możesz użyć ziemniak i wbić do niego 2 gwoździe , za nie zawiąż...
Witam mam taki problem ponieważ simson jest po remoncie silnika ostatnio wracałem od mechanika zgasilem go na chwilę odpalam - nie ma iskry.. Więc zmieniłem przerywacz na stary iskra powróciła pojeździłem, zgasiłem, zjadłem obiad, próbuje odpalić nie ma iskry no to chop dajemy ten PRZERYWACZ na którym wcześniej znikła - i JEST.. O co może chodzić? Cewka...
Fiat 126p el .Siema mam problem z iskrą w 126p El. Iskra raz jest raz jej nie ma . cewka nowa Sprawdzałem 3 czujniki wału na kole są 3 ząbki Prąd dochodzi do cewki modułu i przerywacza. Przewody nowe i świece . Masy zrobiłem nowe . I iskry dalej nie ma albo jest chwile . przewody do czujnika wału zrobiłem nowe oporność na czujniku przy module 639oma....
Czyli coś z przerywaczem. Szczelina właściwie ustawiona?
Mam taki problem. Spalił mi sie kondensator i mam pytanie czy przy wymianie kondensatora trzeba też nowe platynki? Wątpię żeby kondensator w simsonie się spalił. Oryginał jest na 250V DC, czyli wytrzyma jakieś 178V AC, a tyle napięcia pierwotna cewka zapłonowa na pewno nie wytworzy. Prędzej doszło do przebicia. Kondensator odpowiada za zapobieganie...
Witam mam problem ze skuterkiem. Jest w nim zapłon bez czujnika/przerywacza. Problem polega na tym ze jest iskra tylko bardzo słaba wręcz prawie niewidoczna na kablu WN lecz gdy przyłoże kabel z modułu do cewki WN do masy to iskrzy wyraźnie. Moduły sprawdzone oscyloskopem wszystko sprawne czy możecie mi pomóc w zlokalizowaniu usterki???
Odkręc magneto i sprawdź czy jest krzywka która ma powodować działanie przerywacza. Dodano po 1 Sprawdź również czy podczas kopniecia nie ma iskry na przerywaczu.
Już po problemie. Na wale napędowym jest ... taki przerywacz. Był uszkodzony. Śmiga i kosi.
Cześć, Kosiarka Kubota W4019 z silnikiem 170V, nie chce zapalić nawet na samostarcie. Brak iskry na świecy, cewka miala rezystancje rzedu 1,7kOhm, ale wymienilem na nowa. Sprawdziłem klin na wale - cały, zdjąłem koło magnesowe, pod kołem jest mala cewka (R-127Ohm), która indukuje dużą cewkę z kablem na świece. Przy obracaniu wiertarką silnika, na małej...
Ogólnie mam problem ponieważ mój kolego "mało mądry" podpiął go do akumulatora samochodowego i za watował bezpieczniki aby mu nie popaliło. To ciekawe co on musiał wyprawiać. Instalacja przecież jest na 12V... Silnik z któregoś podmodelu Z250 (sporo tego było). Zapłon klasyczny na przerywaczach. Czyli masa - przerywacz - cewka i +12V. Równolegle do...
Sprawdź połączenia masy! Szczególnie obwód silnik - cewka zapłonowa. Aby sprawdzić co się zepsuło lub co Ty zepsułeś:D Zrób tak: 1.Wykręć świecę. 2.Odłącz kabel idący ze wspólnego punktu (cewka zapłonu w magnecie, przerywacz i kondensator) i zbliż go na ok. 2 mm do masy silnika. 3. Kręcąc ręcznie(!) kołem magnesowym zgodnie z normalnym kierunkiem obrotów...
Mogę jaśniej. Tak jak napisałem, prawdopodobnie ta cewka na której przerywa może dawać trochę niższe napięcie - na granicy napięcia potrzebnego do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze, wtedy może dochodzić do sytuacji, że nie za każdym razem iskra przeskakuje szczególnie na wolnych obrotach. Zmniejszenie odstępu między elektrodami na świecy...
Ja w swojej ustawiałem nie przy pomocy żarówki lecz przy pomocy multimetru. A więc. Obracasz wałem do momentu największego rozwarcia przerywacza (patrząc na krzywkę). Luzujesz go i wkładasz szczelinomierz o grubości 0,3-0,4mm i przykręcasz. Następnie wykręcasz świecę, wkładasz suwmiarkę i obracasz do osiągnięcia GMP. Zapamiętujesz wartość. Jako że zapłon...
Witam Posiadam spory problem z moją WSK ponieważ nie mogę jej odpalić za sprawą braku iskry. Przerywacz nowy, cewka stara na której jeszcze motocykl sporo pracował ale od czasu przestoju coś się popsuło i przestał dawać iskrę. Badałem pół zapłonu na możliwość przebicia (głównie na przerywaczu i na wszelkich od niego wychodzących przewodach) a jedynym...
Witam wszystkich. Mam problem z maluchem a raczej z jego odpalaniem, otóż ,,fachowcy" powiedzieli mi po oględzinach, że nie ma ,,dobrej" iskry. Wykręciłem świece i stwierdziłem, że 1 świeca ma gwint dłuższy a 2 gwint krótszy. Pytam więc jakie powinny być wkręcone prawidłowo: z długim gwintem czy z krótkim gwintem? Czy ta zależność ma wpływ na iskrę?...
Przyczyn osłabnięcia iskry w WSK 125 z zapłonem na przerywaczu może być wiele, ale mnie oczywiście musiała się przytrafić najbardziej idiotyczna... WSK została niedawno odrestaurowana i nawet była łaskawa zapalić, ale rzuciła palenie po dwóch dniach. Iskra była bardzo słaba, chociaż we właściwym momencie. Podmiana kondensatora oraz cewki nic nie dała,...
Witam Winna może być cewka przy iskrowniku , która nie podaje napięcia na przerywacz. Może gdzieś nie ma przejścia lub jest zwarcie na stacyjce. Posiadasz schemat instalacji ? Simka nie mam już z 15 lat , ale gdzieś jeszcze mam książkę "jeżdżę motorowerem simson" polecam tą lekturę. Pozdrawiam
Może inaczej, z czego zrobiony jest przerywacz że nie przeskakuje na nim iskra. Mechaniczny ma (wpięty równolegle do styków) kondensator a elektroniczny nie ma ruchomych styków. Jaka pojemność silniczka, jakie paliwo i jaka świeca? ja chce zrobic to za free. Jak się ładnie uśmiechniesz na szrocie to może będzie za free albo za puszkę piwa :) Mam cewkę...
Tak jest dobry, zmieniłem go od działającego quada, w poście pomyliłem właśnie ten stator z przerywaczem. Dodano po 2 Chociaż gdy loncin raz odpalił to było spięcie w kablu od statora ponieważ kabel nie był zaizolowany, dotykał magneta i gdy zdjąłem magneto to iskra przepadła, ale w kablu od statora jest prąd i to dobry. Impulsator zmieniłem od starego...
Witaj! Teraz wiem o co Ci chodziło.Zmyliło mnie to,że/ silnik odpala z kopniaka/. W takim przypadku najprościej było by rozłączyć wszystkie przewody z przerywacza wyprowadzić przewód z przerywaczy na zewnącz i podłączyć cewki nawet od syrenki. Należy pamiętać o kondesatorze dołączonego do przerywacza. plus na cewce łączymy wyłącznikiem a z wyłącznika...
Kolega zacznie od wypięcia 2 przewodów z silnika- czerwony i niebieski lub czarny (zaznaczyć gdzie który idzie). Jeden to do oświetlenia a drugi do gaszenia. Ten do gaszenia silnika lubił się przecierać i stykać z masą. Jak był ustawiany przerywacz? w jednym otworze powinien być całkowicie zwarty a dopiero w drugim mieć przerwę. Na młoteczku są takie...
Tu jest schemat: 1 wyczyść styki przerywacza, ustaw szczelinę 0,4 mm. 2 wyczyść świecę, ustaw szczelinę między elektrodami 0,4÷0,6 mm. Gdy nadal brak iskry: 3 ustaw wyłącznik zapłonu na włączony, 4 odizoluj styki przerywacza poprzez wsunięcie między nie paska tekturki, 5 odłącz prądnicę od instalacji motoroweru, 6 sprawdź omomierzem rezystancję cewki...
A może ktoś wie jak zrobić coś takiego żeby ten impuls co dochodzi do modułu żeby naładować cewkę WN trwał troszkę dłużej bez potrzeby robienia większego otworu?? np na ne555 jak się da.( coś koło 2,5 -3 ms) Ideę realizują 'mądrzejsze' układy zapłonowe, optymalny czas 'napompowania' cewki prądem jest w zasadzie stały, obroty (czas cyklu) się zmieniają,...
Ustawianie zapłonu WSK3, 125ccm. (źr. książeczka "MOTOCYKL WSK Pojemność 125ccm Instrukcja obsługi 79r") [...] Po zdjęciu prawej osłony silnika sprawdza się rozwarcie styków przerywacza, obracając w tym celu wirnik prądnicy-iskrownika najlepiej przez pokręcanie ręką. W razie potrzeby rozwarcie styków reguluje się przez zluzowanie wkrętu ustalającego...
Naturalnie że z akumulatorem :| Jutro sprawdzę ten przerywacz. a co z tym regulatorem elektronicznym, co gdzie i do czego?
Z tego co piszesz masz układ zrobiony na przerywaczu. Sprawdz jaką masz przerwę na mim i czy krzywka chodzi .Mogło tez Ci sciąć klina na wale i tez nie będziesz miał iskry
Przejrzalem cala instalacje i zauwazylem jedna rzecz, sprawdzilem cewke i jest sprawna ( odkrecilem przewod - od przerywacza i w jego miejsce przykrecilem drugi przewod, ktorym dotykalem do masy to pojawiala sie iskra na swiecy. Odkrecilem drugi przewod od cewki +po stacyjce i podlaczylem zarowke miedzy tymi dwoma przewodami (+po stacyjce i - od przerywacza)...
Spojrzeć na schematy elektryczne w instrukcji obsługi oryginalnie instalacja 6 V [url=]Planeta 51 strona instrukcji [url=]Planeta2 też 51 strona 1. przydało by się podłączyć akumulator albo coś co go zastąpi do czasu uruchomienia (źródło napięcia 6V). 2. podłączyć multimetr na pomiar napięcia stałego (kiedyś małą żarówkę) jeden zacisk do "-" cewki a...
dowodu rejestracyjnego zabranego przez pierwszego lepszego policjanta, który zobaczy twoje wyczyny To chyba nie grozi - nie będzie iskry i auto nie ruszy, a policjant nie będzie miał podstaw, skoro to będzie na własnym miejscu parkingowym. Jakby (teoretycznie) iskra była cały czas, to też auto by nie ruszyło, ale może by się przydała gaśnica, albo...
Witam! Mam pewien problem :( Potrzebuje skonstruować elektroniczny przerywacz zapłonu do świecy iskrowej. Całego układu zapłonowego używam do uruchamiania silnika pulsacyjnego ale obecnie korzystam z mechanicznego przerywacza zrobionego ze starego włącznika od jakiejś maszyny. Niestety nie daje on równej iskry czasami też zbyt rzadko (tak często jak...
Tak to ma wyglądać. Zdjęcie marne, ale tylko takie znalazłem. Kabel z cewki i kondensatora nie powinien dotykać masy, ma być połączony z ruchomą częścią przerywacza. Drugi kabel, z cewki i metalowa obudowa kondensatora, są połączone z masą oraz z stałą częścią przerywacza.
Na cewkę musi dochodzić plus po stacyjce i minus z przerywacza zapłonowego. Sprawdz zasilanie, przerwę na przerywaczu.
Witam, mam problem z zapłonem WSK 125. Gdy ją odpalę, mam iskrę na platynach. Nigdy jej nie było, myślałem, że to przez kondensator i cewkę zapłonową, ale co się okazało kupiłem nowy kondensator, nową cewkę i dalej mi daje iskrę na platynki, dodam że platynki są także nowe.
Tak, tam jest przy przerywaczu.
Kolego na początek podaj jaki masz zapłon w motocyklu. Jeśli masz na tzw. tradycyjny, to ustal w silniku GMP (najwyższe położenie tłoka) i wstępnie sprawdź szczelinomierzem luz na przerywaczu (ok. 0,35 mm). Dysponując suwmiarką możesz doświadczalnie przyspieszyć zapłon, obniżając tłok w cylindrze o ok. 2 mm, kręcąc kołem magnesowym "pod obroty". Czy...
Witaj! Masz źle ustawiony zapłon. WYKRĘĆ świecę, kołem zamachowym ustaw tłok przed górnym punktem na około 3mm. Poluzuj śruby od cewek i ustaw przerwę tak by tłok podchodzący do góry znajdował się około 3mm. w tym momencie ma być przerwa na przerywaczu i iskra na świecy. Jak to zrobisz to dokręć śruby. Pozdrawiam Miro.Nasz
Witaj! Sprawdź przerywacz/oczyść styki/ i zobacz czy sprężyna przerywacza dociska do młoteczka.W jawach przerywacz po nagrzaniu robił takie kawały. Pozdrawiam Miro Nasz
Zmiejsz przerwę na przerywaczu. Z resztą to od jego wymiany powinieneś zacząć. Sprawdź połączenia masy.
Witam Serdecznie Szanowni Forumowicze dziękuje za informację. Podejrzewam jeszcze jedną przyczynę -problem w instalacji. Nie jestem pewien czy wiązka nie jest gdzieś uszkodzona od bieguna "-" na cewce zapłonowej do wtyczki na wejściu do aparatu zapłonowego i dalej przerywacza. Znalazłem wczoraj nieco niewyraźny schemat instalacji zapłonu do tego pojazdu....
Krzywka przerywacza - prawidłowo ustawiona w stosunku do wirnika? - zapłon 1,8 przed GMP - szczelina na przerywaczu 0,5-06 mm - świeca zapłonowa NGK BPR 6H gaźnik - przedmuchać - spinka iglicy przepustnicy -2 rowek od góry - dysze czyste - zaworek odcinający dopływ mieszanki w pokrywie gaźnika do sprawdzenia simeringi na wale 17x30x7 - w jakim stanie,...
Kolega zdobędzie oryginalny kondensator Miflex, przykręci dobrze do masy, podłączy. Te nowe chińskie są nic nie warte. Minimalne iskrzenie na przerywaczu jest dopuszczalne. Przerwa na przerywaczu na 0,3-0,5mm. Do tego pewna świeca jak do komarka i ma chodzić. Tam nie ma dużej filozofii.
Nie kombinuj - chyba że tylko z samej ciekawości, ale wtedy nie pytaj co robić, a podziel się spostrzeżeniami. Co do gubienia iskry, to prawda właśnie na tym polega "elastyczność" silnika. Nie doświadczy tego niedomagania ten kto ma "komputer" na pokładzie i tu nie chodzi tylko o iskrę a o bla.....bla....bla i wiele innych czynników. Powodzenia
rzecz w ty że z cewki na aparat zapłonowy iskry niema ,ale przez około półgodziny się pojawiła i znów znikła.interesują mnie ciienkie przewody dochodzące do samej cewki .skąd one przychodzą (-bo u mnie jest wiązka)tu musi dochodzić napięcie z bateri i jeszcze skąd.czy to niedochodzi coś z aparatu zapłonowago .z przerywacza?np.przypominam że iskra zanikła...
Mam za to pytanie do kolegi Krzysztofa: Jak Tobie działa Twój przerywacz? Wszystko OK? Bo u mnie na tych żarówkach (łącznie 20 W na stronę) czasami jakby chciał a nie mógł. Jakby prądnica / akumulator nie dawały rady.:/ Działa raczej prawidłowo, Jeśli włączone światła i zgaszony silnik to mrugają ale nie tak jasno jak przy zapalonym, to normalne. Zmiany...
simek pracuje iskra na swiecy jest jak odkrece cewke ta butelkowa to na obudowie metalowej przykladajac do masy tez wystepuje to iskrzenie ale trzymalem ja gola reka i nie bylo jakiegos nieprzyjemnego wrazenia zaplon jest zwykly przerywacz cewka pierwotna w magnecie i wtorna przykrecona do ramy zmienialem cewke to wtorna ale efekt jest ten sam wli iskrami...
Weź tej iskry nazbieraj do słoika, wrzuć tam starter i OSTROŻNIE zanieś do szkoły, Uważaj - taka uwolniona iskra jest dość niebezpieczna :) :) :) A tak na POWAŻNIE to jeśli nauczyciel w twojej szkole namawia/sugeruje na twoim poziomie wiedzy doświadczenia których owocem jest wyzwolenie zabezpieczeń sieciowych to sprawa kwalifikuje się do zgłoszenia...
Ten przerywacz jest potrzebny w wypadku normalnego zaplonu. U elektronicznego zaplonu taki lub opto lub magnet-hall. Pan pytal na ustawienie zaplonu i to pisane w poprzednim linku. Mimo ustawienie komputerym jest ustawienie jednakove - przerywacz albo hall albo opto - chodzi o pore wzbudzenie iskry. Po ustawieniu 'pistu' w gurze obracać wlewo dopuki...
Witam mam problem. Posiadm motorower marki "bliżej nieokreślonej" :P i ostatnio zaplanowałem sobie instalacje elektryczną Wszystko ładnie, pięknie popodpinane zabieram sie za ustawianie zapłony a tu psinco nie ma iskry przy normalnych obrotach wału czyli w prawo natomiast w lewo jest. Winą okazał się mostek rpostowniczy za cewką NN po obejciu go na...
Witam. Zrobiłem moduł zapłonowy według schematu z tej strony: Wszystko złożyłem i wyszło mi coś takiego: Jednak po zamontowaniu okazało się, że nie ma iskry. Sprawdziłem układ za pomocą żarówki i żarówka po dotknięciu przez kabel prowadzący do przerywacza nie gaśnie (a powinna). Co może być nie tak i jak to naprawić?
Witam! Narobiłem sobie bigosu! Należało powiedzieć że na wózkach się nie znam...No ale... Jak w temacie. Gdy ręcznie zwieram i rozwieram cewkę do masy to iskra jest. Jak złożę do kupy iskry nie ma. Moduł wydawało mi się przerywacza J152 nie działa pomyślałem i kupiłem nowy...bagatela 230 zł...a iskry jak nie było tak nie ma. Obok cewki jest rezystor...
Mam problem z uruchomieniem Jawy 350 12V. Prąd dochodzi do cewek a na przerywaczach i świecy już go nie ma . Brakuje mi parę żarówek i przerywacza kierunków ale myślę że to nie ma wpływu . Czy to mogą być uszkodzone cewki ? Kupiłem używane 2 i myślę że to mało prawdopodobne aby obie były nie sprawne . Podłączałem też inne i iskry nie ma . Jak sprawdzić...
Koledzy zrobiłem taki przerywacz jak na schemacie tylko nie wiem jak teraz to podłączyć do cewki zapłonowej żeby iskra przeskakiwała ? Obrazki proszę wkleić zgodnie z instrukcją: /prezeswal/.
roberto11335 Nie ma takiego pojęcia jak napisałeś: ..jakie napięcie powinna mieć.. Cewka z resztą układu zapłonowego ma podawać impulsowo na świecę conajmniej kilka kV. Nie masz szans tego zmierzyć! Sprawdzamy niestety efekt końcowy. Czyli odstęp końcówki kabla WN od masy (np. głowica), przy której iskra jeszcze skacze i jest "ciągła" czyli przebija...
Stawiam na brak izolacji między kowadełkiem a młoteczkiem przerywacza. Kondensator jak nie ma zwarcia nie ma istotnego wpływu na iskrę na małych obrotach, a szczególnie na jej brak. Iskrę sprawdzaj na samym kablu WN. Czy przy zmontowanym układzie włączanie i wyłączanie stacyjki powoduje iskrę? PS. Poczytaj troszkę na temat układów zapłonowych. Na pewno...
Skąd wiesz że zapłon dobrze ustawiony?nie zerwało klina na wale z magneta?iskra będzie ale w złym miejscu!,przerywacz powinien otwierać się 2mm przed górnym położeniem tłoka,jakiego koloru jest iskra?
Kopiuj wklej z innego postu; jak zgaśnie sprawdź czy jest iskra na świecach. jak nie ma to: 1. odepnij złącze aparatu zapłonowego 2. w środkowy pin włóż przewód elektryczny 3. zdejmij przewód wysokiego napięcia z aparatu zapłonowego idący z cewki 4. włącz zapłon 5. trzynmając przewód wysokiego napięcia z cewki w odległości ok. 1 cm od masy na silniku...
Mam już troche ograniczony budżet żeby kupować nowy moduł do charta to raz a dwa lubię dużo kombinować z mechaniką i elektryką więc jak dla mnie ta opcja by była ok:) a w którym układzie by była lepsza iskra? Bo ten moduł co mam to daje taką iskrę że odstęp na świecy mogę maksymalnie rozszerzyć.
No dobrze, ale jaki tam masz konkretnie zapłon? Klasyczny przerywacz, czy jakaś elektronika? W ogóle bateryjny układ? Podaj konkrety, zamieść zdjęcia.
Witam! Posiadam stary traktorek-kosiarkę z silnikiem brigss-a 11hp o nr 28c707. W poprzednim sezonie podczas koszenia silnik zgasł i już go nie odpaliłem, nie było w ogóle iskry, sprawdziłem wtedy miernikiem i wyszło mi że prawdopodobnie padła cewka zapłonowa. Zamówiłem więc nową cewkę ale niestety po założeniu do silnika dalej nie ma iskry. Przeczytałem...
Niestety wszystkie mam w jednej kostce i nie chcę tego rozwalać. Gdy akumulator jest odłączony iskra za każdym razem jak trzeba, przy podłączonym natomiast iskra pojawia się przy pierwszym kopnięciu. W obu przypadkach silnik odpala i jedzie, lecz bez akumulatora przerywacz, licznik nie działają jak trzeba, zaś z podłączonym akumulatorem co pewien czas...
Problem rozwiązany. Okazało się, że było przebicie do masy na kablu między kondensartorem a przerywaczem. Naprawione, działa.
Dobry Wieczór. Chciałem się spytać czy oryginalny przerywacz mechaniczny (WSK 175) można zastąpić elektronicznym. Myślałem nad zastosowaniem mosfeta i impulsatora od skutera. Chodzi mi o przerobienie zapłonu na bezstykowy i zmianie tylko przerywacza który w czasie wyzwalania iskry jest rozwarty od masy. Dopiero zaczynam swoją przygode z elektroniką...
Wygląda mi to na całkowicie rozregulowany zapłon (przerywacz), przerwa na przerywaczu też jest istotna. A może padła cewka zapłonowa, ona bodaj nie lubi być zbyt długo pod napięciem bez przerywania prądu.
Witam, Nissan 100NX(B13, silnik GA16DS) problem jest następujący, auto kupione niedawno, niesprawne. Oficjalny problem to kopułka zapłonu. Wymieniłem w nim zarówno kopułkę jak i przerywacz, oraz zakupiłem nowiutki akumulator. Szczęśliwy wsiadam do środka i... kręci... ale nic poza tym... Wyjąłem jedną z "bagietek" które łączą przewody zapłonowe ze świecami,...
Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego...
Witaj kolego no to masz do sprawdzenia dwie rzeczy odepnij obydwa przewody od cewki , na jednym z nich po załączeniu zapłonu musi być stały plus drugi to impulsy przerywacza zwierające masę zakładam że nie masz miernika teraz podepnij ten przewód prądowy włącz zapłon a do drugiego wolnego zacisku cewki podłącz kawałek przewodu i impulsowo dotykaj do...
Witam, jest przy przerywaczu odsrodkowy przyspieszacz zaplonu moze, bo nie wiem ? Jesli jest, to zaplon wg instrukcji - powinien byc 1,5 - 3mm przed 'ZZ' tloka i teraz zalezy od sprezania, jesli fabrycznie silnik mial ok. 7 : 1, czyli byl na benzyne 74 - 80 Oktan, to moglo byc w instrukcji podane np. 4,5 - 5,5 mm maksymalnego wyprzedzenia zaplonu [...
BANANvanDYK oto zdjęcia płytki modułu. Znalazłem tylko jeden pęknięty lut, widać, że moduł ewidentnien już był grzebany. Moją uwagę przykuły rezystory pod radiatorem tranzystora mocy bo nóżki wydawały się w złym stanie ale po oczyszczeniu zdaje się, że to nie tu jest problem. Poprawienie peknietego lutu nic nie dało, niemniej jednak przy teście był...
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu co jest przyczyną braku iskry. Motorowej to Rieju 50MRT z 2014r. Instalacja jest fabryczna, bez akumulatora, wszystko wygląda na nigdy nie grzebane i nie przerabiane, kolory przewodów i wszystko inne dokładnie jak na schemacie który tutaj załączam. Motorek stał ponad 2 lata nieruszany w wilgotnej stodole i nie...
Uważam, że jeśli moduł jest sprawny to iskra powinna być. W końcu to żadna filozofia, kiedyś iskrę wytwarzał przerywacz i kondensator. Teraz bez mikroprocesora, BT, GPS, szyny CAN i innych bzdetów iskry nie zrobią...
Nie calkiem rozumiem? Masz napiecie na cewce czy nie? Na jednym zacisku cewki powinno byc po wlaczeniu zaplonu 12 V, drugie idzie na element zaplonowy (kiedys przerywacz, teraz raczej modul zaplonowy). Sprawdz rezystancje cewki - czy nie padla. Jesli napiecie na cewce jest, zlokalizuj gdzie tracisz iskre. Najpierw kable wysokiego - wloz swiece po kolei...
W motorku masz pewnie mala,motocyklowa cewke zaplonowa,zaloz samochodowa(wieksza) przez co zwiekszysz energie iskry. Jak to ci nie wystarczy to zostaje elektroniczny ukl. zaplonowy. Pamietaj ze cewki od przerywaczowego ukl. roznia sie od tych do elektronicznego ukl. zaplonowego(opornoscia). Jezeli motorek nie bedzie chcial palic na cewce od samochodu...
Budowa to tranzystor mocy jak autor napisał, układy wspomagające i przeciwprzepięciowe. Zasada jest prosta: normalnie przerywacz włącza iskrę w danym położeniu wałka-czyli przechodzi przez niego kilkanaście tysięcy wolt(dodatkowe utrudnienie), zdolnosci przełączania przerywacza zależą od jego budowy...sprężynki bezwładności i jakości styków przez co...
piszesz że iskra jest na przerywaczu czyli co między stykami przerywacza pojawia się iskra? jeżeli tak to wymień kondensator i będzie dobrze
Moze ktos wie jak wytwarzana jest iskra w tym sprzecie - co steruje impulsem ( przerywacz? ). Oraz druga sprawa: z generatora wychodza 2 czarne przewody z zenskimi koncowkami konektorowymi. Gdzie je podlaczyc? Czy do rozruchu potrzebna jest bateria lub akumulatorek?? Znalazlem troche wolnego czasu i "dokopalem" sie do elementow ukladu wytwarzajacego...
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
Są to skopiowane 3 posty z innego forum, na którym nie potrafili mi niestety pomóc. Witam Mam Bajaja Spirit i problem polega na tym, że nie ma iskry. Ogólnie sprawa wygląda tak, moduł zapłonowy: - prąd wchodzi - prąd wychodzi - tyrystor raczej sprawny, bo przewodzi tylko wtedy, jak dojdzie do niego impuls z impulsatora. Tylko jest jedno dziwne zjawisko,...