Najprawdopodobniej jest uszkodzone trafo WN a kosztnowego przekracza opłacalność naprawy tego monitora. Trzeba by jeszcze sprawdzić czy nie jest za duże napięcie zasilajace klucz WN to da odpowiedź 100%
Do odpalania i użytkowania skutera należało by podpiąć akumulator ( choćby nie fabryczny byle 12V) ma on wpływ na zapłon ,a brak jego może spowodować uszkodzenie regulatora i modułu zapłonowego Tak tak, grozi śmiercią lub kalectwem. Jak nie wiesz to nie pisz.... bzdur. kamilterebun. Jaką szczelinę (??? mm) przebija jeszcze iskra skacząca z samego kabla...
Sprawdź ciśnienie sprężania. To wykluczy/potwierdzi szczelność zaworów i nie tylko z resztą. Tak dla pewności sprawdź czy iskra skacząca z samego kabla WN do masy przebija szczelinę powietrzną min 8mm przy solidnym zakręceniu wałem.
Kol. jorge83 (na aparacie czy na module) to dwie rózne żeczy albo jedno albo drugie.Jak moduł to nie aparat.
Raczej wygląda na moduł dostaje zwarcia.P
Sprawdz kluczowanie z < dobrej cewki > w aparacie na moduł zapłonowy. Oczywiście w czasie pracy.
Chyba znalazłem problem. Wczoraj w nocy odpaliłem silnik i podniosłem maskę. W pierwszej chwili widziałem ciemność, ale na tym dłuższym kablu od świecy wewnątrz kabla widać niebieskie błyski w dwóch miejscach, iskra nie skakała po kablu tylko wewnątrz kabla błyskało. Tak jak pisałem wcześniej kupiłem nową jedną cewkę i ją wymieniłem i niestety właśnie...
Zadałeś pytanie i sam sobie na nie odpowiedziałeś. Zacznij od wymiany kabli WN, kopułka i palec rozdzielacza. Jeżeli dalej będzie skacząca iskra na cewce, to niestety cewka też do wymiany.
A czy tak trudno sprawdzić sprawność układu zapłonowego??? To chyba najprostsze zadanie w tej sytuacji. Od niego powinno się zacząć! Wykluczenie układu zapłonowego z poszukiwań bardzo ułatwi diagnozę usterki. Wystarczy zmierzyć (nawet na oko!) jaką max szczelinę powietrzną (odległość końca kabla WN od masy) przebija iskra skacząca z każdego z dwóch...
W lampiaku było możliwe, przy CMOS i 3V napięcia iskry nie skaczą.
Z którego miejsca do którego ta iskra skacze? Możliwe, że podstawka dostała przebicia lub kineskop się kończy.
BANANvanDYK Czy aby nie przesadzasz??? Z tym życiem i zdrowiem to już na 100%. Choć w wypadku autora tematu twoje rady powinny mieć zastosowanie. Z tą gigantyczną energią to bym dyskutował. Jeżeli przebija 40 mm, to świadczy to bardzo dużym napięciu przy z reguły bardzo krótkim czasie. Energia iskry wcale nie musi być taka gigantyczna. Tym bardziej...
Trafo np. 11425093 Eldor, HR8342.
Świeca do wymiany, dostaje przebicia gdy jest podłączona do przewodu WN, po zdjęciu fajki iskra skacze pomiędzy nią i świecą oraz na samej świecy, jest dużo słabsza i nie następuje przebicie
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Opisuje co było problemem (bo zapomniałem wtedy odpisać). Z powodu że cewka była mała i umieściłem ją na akumulatorze dla testu, iskra była słaba i dochodziło do niedopalenia mieszanki paliwowo-powietrznej przez co szarpało autem. Druga sprawa to cewka była blisko wiązki przewodów co najprawdopodobniej powodowało zakłócenia w niej i obrotomierz głupiał.
https://obrazki.elektroda.pl/4935303200_... Oprócz filtra paliwa dysza ma swój filtr. Filtr był zaklejony mazutem. Dyszę moczyłem w benzynie, większy problem miałem z udrożnieniem otworu. Większa ilość wtryskiwanego paliwa od razu się zapalała.
Na moje około winowajcą może być czujnik położenia przepustnicy albo czujnik temperatury ponieważ to on odpowiada za ssanie. No chyba że jest coś zatkane lub pompa paliwa pada ale skoro na gazie jest to samo to brak mi pomysłów. Może moduł zapłonowy ma przebicie i iskra skacze wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba, czujnik położenia wału też bym zweryfikował.
Tez uważam, że przyczyna tkwi w układzie zapłonowym. Cofanie się paliwa w 2T jest normalne, a nasila się jak wypadają zapłony. Sprawdź długość iskry skaczącej od kabla WN (bez fajki) do masy. Musi być więcej niż 8 mm. W sprawnym CDI jest to kilkanaście mm a nawet więcej. Sprawdź simmeringi na wale i ssanie czy się zamyka.
Myślę że ponowna wymiana generatora rozwiąże problem, niebyły generatory wysokich lotów często się uszkadzały. Sprawadź jeszcze czy któryś przewód zapalacza niema przebitej izolacji, i iskra zamiast skakać do palnika skacze wewnątrz płyty.
Czy dolegliwość nasila się w wilgotne dni :?: jeśli tak to zwykłe objawy wyeksploatowanych kabli WN, rozdzielacza i świec. Najlepiej odpal go wieczorem i zaglądnij pod maskę czy iskry nie skaczą sobie po silniku, jesli skaczą to wiesz co jest przyczyną
Kolejny moduł iskra jest tylko z rozrusznika z kopki wcale... Jeżeli dołożę prąd z Aku, iskra skacze, mimo że silnik nie kręci..
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
Sprawdź iskrę na samym kablu, czyli 8mm od masy (cylinder, głowica ...) ma skakać niebieska mocna iskra, musi być słyszalna.
możesz mieć problem z zapłonem (mógł się przestawić). Na pierwszą metę ciężko powiedzieć co jest. Jeśli iskrę masz słabą spróbuj wyczyścić elektrody i poprawić złącza WN. Mi też iskra skacze w różnych miejscach w romecie, ale motor pali bez problemu.
U mnie problemem było zwarcie .. Iskra skakała po obudowie zamiast tam gdzie trzeba. A baterie kolega ma dobre ?
Weź wykręć świece i obudową do masy trzymaj i podłącz przewód prost z cewki. Jak zielony w halla czujce masy zwierasz to skacze iskra?
A ja bym sprawdził i przeczyścił tłumik. Oczywiście jak jest rozbieralny. Można zrobić próbę po odkręceniu kolanka od cylindra. Przy okazji można obejrzeć okno i króciec wylotowy z cylindra. Poza tym stwierdzenie typu: "iskra jest" bardzo mało mówi o sprawności zapłonu. Natomiast prosta próba "pomiaru" długości możliwej do uzyskania długości iskry,...
Wykrecilem cewkę i iskra ładnie skacze na świecach Jak czytam takie rzeczy, to mi ręce opadają. Nadal masz uszkodzony sterownik - istnieje też niewielka szansa, że to cewka dostaje przebicia właśnie. Auto ma nie kichać, pyrkać czy gdakać - silnik w całym zakresie prędkości obrotowej ma pracować równo i bez żadnych efektów akustycznych.
czy " zgodnie z zaleceniami ' jak piszesz posiadasz uprawnienia gazowe bo jak nie to możesz mieć problem z serwisem ktorego ewentualnie wezwiesz do uruchomienia , jesli rezygnujesz z serwisu automatycznie rezygnujesz z gwarancji na 2 lata- jeśli tak to opisz czy ta iskra skacze po odkręceniu kranu i wchodzi w awarieiu lub zapala palnik a iskra dalej...
iskry skaczą na cewce, a typy nie podam jaki to bo jest to składak mój wójek robił te telewizory i ten mój jest modelem samym w sobie co teraz ??
No to mam pytanie bo mam problem ze swoim jonizatorem (inny schemat). Na jaką odległość skacze iskra i jaki ma kolor?
Po pierwsze na pewno do wymiany trafopowielacz lub zimne luty na odchylaniu po drugie podłączenie konsoli do takiego telewizora może spowodować uszkodzeniem konsoli .Kluczyk na gwiazdki otwórz go i zobacz gdzie skacze iskra.
Iskra skacze zawsze tam gdzie ma najbliżej trzeba powymieniać świece , kable , wszystko co jest po drodze . Poza tym można poszukać specjalnego środka do zalewania transformatorów WN i pozaklejać pęknięcia . Cewki najczęściej uszkadzają się z powodu zbyt dużej przerwy na świecach i marnej jakości przewodów . Po prostu gdzieś ta energia musi znaleźć...
i jeszcze luźny przykład co napięcia przeskoku iskry w zależności od ciśnienia. tylko sytuacja odwrotna: ciśnienie podwyższone względem normalnego. silnik benzynowy - na świecę idzie spore napięcie - kilka - kilkanaście tys. V. przy próbie w powietrzu - pod ciśnieniem atmosferycznym iskra z przewodu wyjętego z "fajki" przeskoczy do masy na długości...
No więc nałożyłem dwie warstwy lakieru i niby w tym miejscu nie przebija ale gdzieś indziej teraz błyska. Nałożę jeszcze ze dwie warstwy i zobaczę, bo albo to lampy wina, albo przetwornicy. A może ten lakier jest nie odpowiedni. PLASTIK 70 używał ktoś tego? i co o nim sądzi. w lampie iskry skaczą ale sie nie zapala, a może gaz z niej uciekł . Pozdrawiam
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Więc tak. Iskra skacze raz na jakis czas i czasem faktycznie uda jej sie te 0,5cm pokonać aczkolwiek tyko co kilka cykli sie pojawia.
Widzę że słabo "czaisz" o co chodzi z ta diagnostyką. Skakanie iskier po cewce jest raczej średnio normalne, aczkolwiek możliwe, ponadto w ten sposób nie wolno sprawdzać iskry, jest możliwość uszkodzenia modułu zapłonowego - rzecz droga i nieosiągalna . Żeby nie przeciągać - masz ewidentnie usterkę w samym aparacie zapłonowym, spróbuj pożyczyć i podstawić...
Jak dla mnie to ewidentnie automat padł. Był sprawdzany? Gdyby był to serwomotor to nie odpaliłby wcale. Widać na filmie, że odpala idealnie ale nie widzi płomienia i gaśnie (ciągle skacząca iskra) Albo jest przebicie z iskrownika na jonizację albo detekcja płomienia padła. Tak czy tak przyczyna w automacie? Przy zmianie elektrod mogło się coś zruszyć...
Do pierwszej świecy (fajki) dostaniesz się żeby sprawdzić iskrę. Wsadź duży, płaski śrubokręt pod kolektor ssący koło bagnetu nad króćcem węża do chłodnicy, podważysz ją do góry i zdejmiesz. Następnie wsadź do fajki cokolwiek metalowego, choćby gwoźdź i zobacz czy skacze iskra do masy. Masz vaga, w blokach pomiarowych oprócz prędkości obrotowej wału...
Pomierzyłem swoją kuchnię. Po przekątnej po 2 iskrowniki są ze sobą zwarte. Od iskrownika do masy nie ma przejścia (zakres 20 megaomów). Drugiej kuchni, w której iskra skacze na 4 iskrownikach jednocześnie, nie pomierzę zbyt prędko. Może uda się odpowiedzieć na pytanie czy iskrowniki są połączone równolegle.
Po tym jak przestanę kręcić obrotomierz cały czas skacze bez kręcenia silnikiem. Odepnij w tym monnecie wtyczkę z aparatu i jeśli przestanie skakać to będziesz miał odpowiedź czy to wina halla.
Trzeba sprawdzić który garnek dokładnie nie pali, czy po ciemku pod maską przy całym osprzęcie zapłonu widać np przeskoki iskry do masy (skoro mówisz że czasem działa czasem nie to może raz iskra daje na mase przez uszkodzoną izolację np kabla WN, styku WN, wtyczki WN, obudowy cewki, a innym razem idzie jak trzeba przez świecę), zaciski świec trzeba...
TermaQ G-19-02 zapłon bateryjny. Problem tkwi w zapalaniu, gdzie szukać przyczyny? Baterie nowe, iskra duża skacze na ruszt. Raz zapali się gaz a raz nie. Jak ściągne przednią blachę, odkręcę wode a iskra skacze a mimi to terma się nie zapala a ja podstawię zapalniczką ogień, terma odpali. Jak iskra skacze a mimi to terma się nie zapala, wystarczy,...
Przebite trafo WN - iskra skacze wewnątrz, między zwojami. Tych blaszek nie ruszaj - iskra wcale nie ma skakać pomiędzy nimi.
hehehe ściągając fajkę i oddalając ją na kilka mm lokalizowałem przebite świece - dużo prądu na świecę i iskra szła po porcelance, oddalona fajka - mniej prądu iskra skakała między elektrodami i cylinder pracował
Ztobilem tak ale wtedy po dotknieciu kabla nasowego do masy pojawia sie iskra, przy szybkim pulsowsniu kablem iskra skacze. Zostawiajac kabel stykniety do masy modul sie grzeje...
podpisuje się pod tematem. Wymieniłem kable WN i świece i to samo iskra skacze miedzy cewka a kablem. Co wymienić kolejne cewke? kopułke? palec?
Czy iskra skacze cały czas, aż do momentu wyłączenia? Nie, iskra skacze, palnik zapala, iskra nadal przez 2sek skacze i gaśnie a palnik idzie jeszcze chwilę po zgasnieciu iskry i w koncu gasnie.
skacząca iskra skacząca wskazówka skacząca temperatura
montaż relingów dachowych formuła tablicowa kopiowania radio nawigacja mercedes
HP Z210 Workstation 24-pin ATX to 18-pin Power Adapter Cable Compatibility and Pinout Tronsmart Mirtune S100 – ćwierkanie przy podbitym basie na AUX, zniekształcenia dźwięku