Najprawdopodobniej jest uszkodzone trafo WN a kosztnowego przekracza opłacalność naprawy tego monitora. Trzeba by jeszcze sprawdzić czy nie jest za duże napięcie zasilajace klucz WN to da odpowiedź 100%
Do odpalania i użytkowania skutera należało by podpiąć akumulator ( choćby nie fabryczny byle 12V) ma on wpływ na zapłon ,a brak jego może spowodować uszkodzenie regulatora i modułu zapłonowego Tak tak, grozi śmiercią lub kalectwem. Jak nie wiesz to nie pisz.... bzdur. kamilterebun. Jaką szczelinę (??? mm) przebija jeszcze iskra skacząca z samego kabla...
Kol. jorge83 (na aparacie czy na module) to dwie rózne żeczy albo jedno albo drugie.Jak moduł to nie aparat.
Sprawdź ciśnienie sprężania. To wykluczy/potwierdzi szczelność zaworów i nie tylko z resztą. Tak dla pewności sprawdź czy iskra skacząca z samego kabla WN do masy przebija szczelinę powietrzną min 8mm przy solidnym zakręceniu wałem.
Trafo np. 11425093 Eldor, HR8342.
Chyba znalazłem problem. Wczoraj w nocy odpaliłem silnik i podniosłem maskę. W pierwszej chwili widziałem ciemność, ale na tym dłuższym kablu od świecy wewnątrz kabla widać niebieskie błyski w dwóch miejscach, iskra nie skakała po kablu tylko wewnątrz kabla błyskało. Tak jak pisałem wcześniej kupiłem nową jedną cewkę i ją wymieniłem i niestety właśnie...
Zadałeś pytanie i sam sobie na nie odpowiedziałeś. Zacznij od wymiany kabli WN, kopułka i palec rozdzielacza. Jeżeli dalej będzie skacząca iskra na cewce, to niestety cewka też do wymiany.
BANANvanDYK Czy aby nie przesadzasz??? Z tym życiem i zdrowiem to już na 100%. Choć w wypadku autora tematu twoje rady powinny mieć zastosowanie. Z tą gigantyczną energią to bym dyskutował. Jeżeli przebija 40 mm, to świadczy to bardzo dużym napięciu przy z reguły bardzo krótkim czasie. Energia iskry wcale nie musi być taka gigantyczna. Tym bardziej...
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
Weź wykręć świece i obudową do masy trzymaj i podłącz przewód prost z cewki. Jak zielony w halla czujce masy zwierasz to skacze iskra?
A czy tak trudno sprawdzić sprawność układu zapłonowego??? To chyba najprostsze zadanie w tej sytuacji. Od niego powinno się zacząć! Wykluczenie układu zapłonowego z poszukiwań bardzo ułatwi diagnozę usterki. Wystarczy zmierzyć (nawet na oko!) jaką max szczelinę powietrzną (odległość końca kabla WN od masy) przebija iskra skacząca z każdego z dwóch...
Opisuje co było problemem (bo zapomniałem wtedy odpisać). Z powodu że cewka była mała i umieściłem ją na akumulatorze dla testu, iskra była słaba i dochodziło do niedopalenia mieszanki paliwowo-powietrznej przez co szarpało autem. Druga sprawa to cewka była blisko wiązki przewodów co najprawdopodobniej powodowało zakłócenia w niej i obrotomierz głupiał.
Po pierwsze na pewno do wymiany trafopowielacz lub zimne luty na odchylaniu po drugie podłączenie konsoli do takiego telewizora może spowodować uszkodzeniem konsoli .Kluczyk na gwiazdki otwórz go i zobacz gdzie skacze iskra.
Raczej wygląda na moduł dostaje zwarcia.P
No to mam pytanie bo mam problem ze swoim jonizatorem (inny schemat). Na jaką odległość skacze iskra i jaki ma kolor?
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Jak dla mnie to ewidentnie automat padł. Był sprawdzany? Gdyby był to serwomotor to nie odpaliłby wcale. Widać na filmie, że odpala idealnie ale nie widzi płomienia i gaśnie (ciągle skacząca iskra) Albo jest przebicie z iskrownika na jonizację albo detekcja płomienia padła. Tak czy tak przyczyna w automacie? Przy zmianie elektrod mogło się coś zruszyć...
Widzę że słabo "czaisz" o co chodzi z ta diagnostyką. Skakanie iskier po cewce jest raczej średnio normalne, aczkolwiek możliwe, ponadto w ten sposób nie wolno sprawdzać iskry, jest możliwość uszkodzenia modułu zapłonowego - rzecz droga i nieosiągalna . Żeby nie przeciągać - masz ewidentnie usterkę w samym aparacie zapłonowym, spróbuj pożyczyć i podstawić...
Do pierwszej świecy (fajki) dostaniesz się żeby sprawdzić iskrę. Wsadź duży, płaski śrubokręt pod kolektor ssący koło bagnetu nad króćcem węża do chłodnicy, podważysz ją do góry i zdejmiesz. Następnie wsadź do fajki cokolwiek metalowego, choćby gwoźdź i zobacz czy skacze iskra do masy. Masz vaga, w blokach pomiarowych oprócz prędkości obrotowej wału...
W lampiaku było możliwe, przy CMOS i 3V napięcia iskry nie skaczą.
Sprawdź iskrę na samym kablu, czyli 8mm od masy (cylinder, głowica ...) ma skakać niebieska mocna iskra, musi być słyszalna.
Inny bo kręci się w drugą stronę.
Z którego miejsca do którego ta iskra skacze? Możliwe, że podstawka dostała przebicia lub kineskop się kończy.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
Świeca do wymiany, dostaje przebicia gdy jest podłączona do przewodu WN, po zdjęciu fajki iskra skacze pomiędzy nią i świecą oraz na samej świecy, jest dużo słabsza i nie następuje przebicie
co to znaczy ze skacze iskra?
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Hmm, dwa aparaty (a raczej czujniki hala) z tą samą wadą...ciężko mi w to uwierzyć.
Jak ta rybka żyje już parę lat... Magnetyczne 46 mG !!! Elektryczne 1823 V/m !!! a często OVER LOAD... Na wełnianym swetrze masz piki pola 3000kV/m - bo przy takim polu zaczynają skakać iskry.
Myślę że ponowna wymiana generatora rozwiąże problem, niebyły generatory wysokich lotów często się uszkadzały. Sprawadź jeszcze czy któryś przewód zapalacza niema przebitej izolacji, i iskra zamiast skakać do palnika skacze wewnątrz płyty.
https://obrazki.elektroda.pl/4935303200_... Oprócz filtra paliwa dysza ma swój filtr. Filtr był zaklejony mazutem. Dyszę moczyłem w benzynie, większy problem miałem z udrożnieniem otworu. Większa ilość wtryskiwanego paliwa od razu się zapalała.
Jeśli podejrzewasz przeskok iskry w przekaźniku, to po odłączeniu wszystkich obciążeń nie powinna iskra przeskakiwać, bo pozostaje tylko prąd pobierany przez ładowanie akumulatorów, a i zresztą to też nie musi iść przez przekaźnik. Styki przekaźnika mogą być wypalone i to jest chyba jedyny powód, dla którego sporadycznie przy zwiększonych poborach mocy...
Czy dolegliwość nasila się w wilgotne dni :?: jeśli tak to zwykłe objawy wyeksploatowanych kabli WN, rozdzielacza i świec. Najlepiej odpal go wieczorem i zaglądnij pod maskę czy iskry nie skaczą sobie po silniku, jesli skaczą to wiesz co jest przyczyną
Kolejny moduł iskra jest tylko z rozrusznika z kopki wcale... Jeżeli dołożę prąd z Aku, iskra skacze, mimo że silnik nie kręci..
Ten element, który był wstawiony w miejsce warystora, to najprawdopodobniej iskiernik (spark gap), czyli po prostu dwie elektrody z kalibrowaną przerwą, między którymi przy określonym napięciu skacze iskra. Iskierniki w takich małych szklanych obudowach często można spotkać w telewizorach na płytce z podstawką zakładaną na kineskop; w środku jest chip...
Na moje około winowajcą może być czujnik położenia przepustnicy albo czujnik temperatury ponieważ to on odpowiada za ssanie. No chyba że jest coś zatkane lub pompa paliwa pada ale skoro na gazie jest to samo to brak mi pomysłów. Może moduł zapłonowy ma przebicie i iskra skacze wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba, czujnik położenia wału też bym zweryfikował.
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Tez uważam, że przyczyna tkwi w układzie zapłonowym. Cofanie się paliwa w 2T jest normalne, a nasila się jak wypadają zapłony. Sprawdź długość iskry skaczącej od kabla WN (bez fajki) do masy. Musi być więcej niż 8 mm. W sprawnym CDI jest to kilkanaście mm a nawet więcej. Sprawdź simmeringi na wale i ssanie czy się zamyka.
możesz mieć problem z zapłonem (mógł się przestawić). Na pierwszą metę ciężko powiedzieć co jest. Jeśli iskrę masz słabą spróbuj wyczyścić elektrody i poprawić złącza WN. Mi też iskra skacze w różnych miejscach w romecie, ale motor pali bez problemu.
Na jeden koniec świecy zakładasz fajkę z przewodem na drugim masz elektody ,jedna z ceramiką , druga przy gwincie (tam gdzie skacze iskra)
Powodów może być wiele.krokowy,filtr a może kable WN i po mroźnej nocy skaczą iskry po silniku z wilgotnych kabli.można to sprawdzić otwierając maskę po ciemku.
Cewkę w/n można sprawdzić miernikiem omomierz lub wsadzić w fajki świecę, zmasuj gwint świecy i zerknij czy podczas kręcenia rozrusznikiem skacze iskra.
Najpierw rozkręć monitor i zobacz w którym miejscu skacze iskra.
no tak jasna sprawa :) już nie myśle logicznie przez ten samochód. tylko zastanawia mnie czujnik położenia wału. Dlaczego po podaniu na niego napięcia słysze wtryski, skaczę iskra, chodzi pompa paliwa a jak dotknę go np. śrubokrętem to słyszę tylko pompe paliwa???? iskry brak, wtryski nie cykają. Może to jest jednak problem w czujniku położenia wału???...
Ten schemat to fragment układu zapłonowego DC-CDI, ta przetwornica ładuje kondensator do napięcia ok 250V, następuje wyzwolenie bramki tyrystora (brak schematu układu wyzwalania, formowania impulsów z pickup coil), skacze iskra na świecy (na schemacie brakuje cewki wn) i cały cykl się powtarza
Wykrecilem cewkę i iskra ładnie skacze na świecach Jak czytam takie rzeczy, to mi ręce opadają. Nadal masz uszkodzony sterownik - istnieje też niewielka szansa, że to cewka dostaje przebicia właśnie. Auto ma nie kichać, pyrkać czy gdakać - silnik w całym zakresie prędkości obrotowej ma pracować równo i bez żadnych efektów akustycznych.
Słuchaj,wiem to z doświdczenia-ten monomotronic jest taki dziwny,że jezeli masz wypadanie zapłonów tak się dzieje-zaświeca się na chwile pierunek i skacze obrotomierz. Po prostu "dziki przeskok iskry" go niejako resetuje.
U mnie problemem było zwarcie .. Iskra skakała po obudowie zamiast tam gdzie trzeba. A baterie kolega ma dobre ?
Zapłonowa jak sama nazwa mówi jest od zapłonu i od niej skacze iskra.
Baterie są nowe, drugiego podgrzewacza nie ma. Zresztą przy drugim odkręceniu kranu na przez kilka sekund słychać jak skacze iskra.
iskra skacząca skacząca wskazówka skacząca temperatura
głośniki studyjne prostownik diodowy jonizacja płomienia buderus
Elektryczna klapa bagażnika w Peugeot 3008 2019 - montaż i kompatybilność Drukarka HP, Canon, Brother – poziome ślady na papierze, smugi, paski, banding