Najprawdopodobniej jest uszkodzone trafo WN a kosztnowego przekracza opłacalność naprawy tego monitora. Trzeba by jeszcze sprawdzić czy nie jest za duże napięcie zasilajace klucz WN to da odpowiedź 100%
Trafo np. 11425093 Eldor, HR8342.
Jak dla mnie to ewidentnie automat padł. Był sprawdzany? Gdyby był to serwomotor to nie odpaliłby wcale. Widać na filmie, że odpala idealnie ale nie widzi płomienia i gaśnie (ciągle skacząca iskra) Albo jest przebicie z iskrownika na jonizację albo detekcja płomienia padła. Tak czy tak przyczyna w automacie? Przy zmianie elektrod mogło się coś zruszyć...
Inny bo kręci się w drugą stronę.
Witam Kilka dni temu próbowałem odpalić jonizator w działającej już spawarce. Efekt był niestety smutny:/ słychac było skaczącą iskrę prawdopodobnie poprzez gniazda wyjściowe do obudowy i niestety diody wyjściowe dostały przebicia. Szukając nowych diod znalazłem na alegro coś takiego jak FEP30JP 30A 600v 50ns. czy takie diody nadają się?? pozdrawiam
Kol. jorge83 (na aparacie czy na module) to dwie rózne żeczy albo jedno albo drugie.Jak moduł to nie aparat.
To ciekawe, nie wiedziałem że tak głośno akumulator może purtać :)... jeszcze podłącze same żarówki i jak będzie pykać to odłączę obciążenie (porada wyżej) ale jeśli to iskra to rezystancje obciążenie chyba nie prowokuje do przeskoków iskier... styki wiem że się wypalają ale od przełączania obciążeń a tu załącza się sporadycznie taki przekaźnik. Ale...
Do odpalania i użytkowania skutera należało by podpiąć akumulator ( choćby nie fabryczny byle 12V) ma on wpływ na zapłon ,a brak jego może spowodować uszkodzenie regulatora i modułu zapłonowego Tak tak, grozi śmiercią lub kalectwem. Jak nie wiesz to nie pisz.... bzdur. kamilterebun. Jaką szczelinę (??? mm) przebija jeszcze iskra skacząca z samego kabla...
Tez uważam, że przyczyna tkwi w układzie zapłonowym. Cofanie się paliwa w 2T jest normalne, a nasila się jak wypadają zapłony. Sprawdź długość iskry skaczącej od kabla WN (bez fajki) do masy. Musi być więcej niż 8 mm. W sprawnym CDI jest to kilkanaście mm a nawet więcej. Sprawdź simmeringi na wale i ssanie czy się zamyka.
Odpal auto w nocy i zobacz czy nie widać skaczącej iskry w okolicach cewki i na przewodach
Przewody jeszcze raz sprawdzić, palec często ma przebicie dokładnie go obejrzeć czy pod spodem nie ma białych śladów po skaczącej iskrze....
Zadałeś pytanie i sam sobie na nie odpowiedziałeś. Zacznij od wymiany kabli WN, kopułka i palec rozdzielacza. Jeżeli dalej będzie skacząca iskra na cewce, to niestety cewka też do wymiany.
Witam zakupiłem karcher HDS 895 z 1995r i zaniepokoiło mnie to ze używając tylko zimnej wody w okienku na kotle widać skaczącą iskrę. W związku z tym moje pytanie jest takie czy transformator powinien dawać cały czas iskrę czy tylko w momencie przełączenia włącznika na 2 stopień (ciepła woda) Może powie mi ktoś gdzie dokładnie powinien być podłączony...
Udzielę Ci skromnej rady: zaglądnij pod maskę w czasie tak dziwnej sytuacji gdy będzie dobrze ciemno,podejrzewam że zobaczysz tam jedną błyskawicę skaczących iskier po przewodach WN.Należałoby wymienić przewody jak mało to i kopułkę.Życzę powodzenia.
Ja bym sprawdził na przewody wysokiego napięcia. Jeśli właczysz silnik w ciemności np. zamkniety garaż i spryskasz delikatnie przewody wodą i zobaczysz skaczące iskry wystarczy, że zaizolujesz przewody w tych miejscach gdzie jest przebicie i będzie OK.
Dziękuje za podpowiedź. Niestety (stety) mam osłone i z dołu to wygląda wsz.dobrze. Myślałem ostatnoi, że to faktycznie coś może z napięciem zasilającym samą cewkę. Ale tak jak mowie, problem tylko podczas sporej ulewy na drodze. Po otwarciu maski nie widać żadnych skaczących iskier itd..
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
Nie wiem czy akurat moja wypowiedź wniesie coś nowego do tematu ale w mojej vectrze występowały podobne objawy, z tym że kiedy już udało się odpalić samochód to chodził (w miare) normalnie. Winna okazała się cewka zapłonowa. Podczas kręcenia rozrusznikiem widać było skaczącą iskrę przy cewce, po odpaleniu iskrzenie ustępowało.
Sprawdź ciśnienie sprężania. To wykluczy/potwierdzi szczelność zaworów i nie tylko z resztą. Tak dla pewności sprawdź czy iskra skacząca z samego kabla WN do masy przebija szczelinę powietrzną min 8mm przy solidnym zakręceniu wałem.
Weź wykręć świece i obudową do masy trzymaj i podłącz przewód prost z cewki. Jak zielony w halla czujce masy zwierasz to skacze iskra?
A ja bym sprawdził i przeczyścił tłumik. Oczywiście jak jest rozbieralny. Można zrobić próbę po odkręceniu kolanka od cylindra. Przy okazji można obejrzeć okno i króciec wylotowy z cylindra. Poza tym stwierdzenie typu: "iskra jest" bardzo mało mówi o sprawności zapłonu. Natomiast prosta próba "pomiaru" długości możliwej do uzyskania długości iskry,...
jak daleko można stać od otwartego, pracującego monitora ? Zasadniczo, jesli się nie pali , nie ma dziur w trafopowielaczu (i nie ma zagrożenia skaczących iskier) - to w takiej abyś przypadkiem nie dotknął częsci pod napięciem własną ręką czy głową. Proponuję więc włączyć go otwartego i dokładnie metodą organoleptyczną (nie smakować, nie lizać, nie...
Po pierwsze na pewno do wymiany trafopowielacz lub zimne luty na odchylaniu po drugie podłączenie konsoli do takiego telewizora może spowodować uszkodzeniem konsoli .Kluczyk na gwiazdki otwórz go i zobacz gdzie skacze iskra.
cd.: zalany gaźnik... ze str. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Bardzo proszę o szybką pomoc! Ile bar powinna mieć kompresja? Mam tylko 2,5 bara... Np. silnik sachs ma 6-8 bar. A nasz chiński silnik? Sprawdzałem na innym rowerze: gaźnik, cewkomoduł, świece i są OK. Wydech jest czysty. Zapala z wielkim trudem i tylko do rozgrzania...
Cewki mają przebicie, czyli wali w tym miejscu iskra, czy tylko w ciemności jest niebieska poświata ? Niebieska poświata jest zjawiskiem normalnym bardziej niebieska poświata a nie skaczące iskry teraz przy wykluczeniu cewki czy zmieniać sondy mimo iż falują? dodam jeszcze że po jeździe chyba na lpg bo juz nie wiem :| wyskoczyły mi dwa błędy potem...
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Do pierwszej świecy (fajki) dostaniesz się żeby sprawdzić iskrę. Wsadź duży, płaski śrubokręt pod kolektor ssący koło bagnetu nad króćcem węża do chłodnicy, podważysz ją do góry i zdejmiesz. Następnie wsadź do fajki cokolwiek metalowego, choćby gwoźdź i zobacz czy skacze iskra do masy. Masz vaga, w blokach pomiarowych oprócz prędkości obrotowej wału...
Widzę że słabo "czaisz" o co chodzi z ta diagnostyką. Skakanie iskier po cewce jest raczej średnio normalne, aczkolwiek możliwe, ponadto w ten sposób nie wolno sprawdzać iskry, jest możliwość uszkodzenia modułu zapłonowego - rzecz droga i nieosiągalna . Żeby nie przeciągać - masz ewidentnie usterkę w samym aparacie zapłonowym, spróbuj pożyczyć i podstawić...
Ze względu na widoczne przebicie na kopułce aparatu zapłonowego wymieniłem ową kopułkę oraz palec rozdzielacza. Po kilku dniach od wymiany zaobserwowałem że zaczęło mi nieprzyjemnie trzeszczeć radio (radio firmowe clariona montowane w tym aucie jako wyposażenie), trzeszczenie aczkolwiek słabsze słyszalne jest również przy odsłuchu CD. Objawy te występują...
Raczej wygląda na moduł dostaje zwarcia.P
Powodów może być wiele.krokowy,filtr a może kable WN i po mroźnej nocy skaczą iskry po silniku z wilgotnych kabli.można to sprawdzić otwierając maskę po ciemku.
Witam Auto : seat cordoba 95 1,8 benzyna Ostatnio wymieniłem kopułkę z palcem i zauważyłem skaczącą iskrę pomiędzy kablem a świecą (pod kapturkiem kabla) były dostrzegalne w dzień a w nocy to już bardzo świeciło. Wymieniłem kable i jak sie przyglądam tyle ze w ciemności ta są zauważalne błyski teraz na różnych kablach i przy kopułce (ale to jest sie...
BANANvanDYK Czy aby nie przesadzasz??? Z tym życiem i zdrowiem to już na 100%. Choć w wypadku autora tematu twoje rady powinny mieć zastosowanie. Z tą gigantyczną energią to bym dyskutował. Jeżeli przebija 40 mm, to świadczy to bardzo dużym napięciu przy z reguły bardzo krótkim czasie. Energia iskry wcale nie musi być taka gigantyczna. Tym bardziej...
Witam Auto seat cordoba 1,8 1995 Mam taki problem gdy samochód jest zimny tzn postoi z 2 dni jak wilgoć wejdzie to skacze mi iskra między Kablem wysokiego napięcia a cewką wówczas nie da się odpalić autka (gdy jest rozgrzany zapala) czego to może być przyczyna? sprawdzałem to w następujący sposób : -najpierw podpiąłem tylko jeden nowy kabel zamiast...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
W lampiaku było możliwe, przy CMOS i 3V napięcia iskry nie skaczą.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
mam problem z telewizorem. Otóz po rozebraniu widoczne są iskry skaczące na kineskopie wokoło zlącza anody kineskopu. Czym możę to byc spowodowane i jak to usunąc jeśli się da ??
Ja po prostu wykorzystałem do zasilania drabinki układ lampy palzmowej. A nie polecam budowania lampy plazmowej na bazie Twojego transformatora, ze względu na niską częstotliwoć co grozi porażeniem prądem o napieciu 5kV, oraz na dość niskie napięcie jak na ukłąd lampy plazmowej (efekty pzry takim napieciu byłyby słabe). Na Twoim miejscu wykorzystałbym...
Witajcie! Moje auto nie daje się odpalić jak dłużej sobie postoi. Jest to Toledo 95 z 1,8 ADZ problem powstał po umyciu silnika. Odpalił normalnie przejechałem może ze trzy kilometry i zgasł. Podczas próby odpalenia go było widać (noc) skaczącą iskrę na cewce zapłonowej. Więc auto do garażu suszarka i po kilku minutach auto odpala. Przez kolejne kilka...
Hmm, dwa aparaty (a raczej czujniki hala) z tą samą wadą...ciężko mi w to uwierzyć.
Sprawdź iskrę na samym kablu, czyli 8mm od masy (cylinder, głowica ...) ma skakać niebieska mocna iskra, musi być słyszalna.
Jak ta rybka żyje już parę lat... Magnetyczne 46 mG !!! Elektryczne 1823 V/m !!! a często OVER LOAD... Na wełnianym swetrze masz piki pola 3000kV/m - bo przy takim polu zaczynają skakać iskry.
Chyba znalazłem problem. Wczoraj w nocy odpaliłem silnik i podniosłem maskę. W pierwszej chwili widziałem ciemność, ale na tym dłuższym kablu od świecy wewnątrz kabla widać niebieskie błyski w dwóch miejscach, iskra nie skakała po kablu tylko wewnątrz kabla błyskało. Tak jak pisałem wcześniej kupiłem nową jedną cewkę i ją wymieniłem i niestety właśnie...
Witam mam uloty z kapturka zakładanego na świecę i co dalej pomocy pozdrawiam.
Witam. Tylko jako ciekawostka. W latach 1990 miałem możliwość nadawania z wysokiego budynku w Warszawie. Anteny kierunkowe na wysokości około 100m n.p.z. . Również anteny "kierunkowe" Quad na pasma 3,5MHz i 7MHz. Mimo , że Quad-y są antenami zwartymi to kiedy nadchodziła burza z piorunami już z odległości 100km (sto km) indukowały się napięcia w antenach....
Witam, Od kilku dni męczę się z nowo zakupionym - "gruzem na miasto" (1997). Samochód jeździł, bez naciśnięcia na pedał gazu nie odpalał - czasami dusił się na benzynie, jak było mało w baku to nie zapalił. Ostatnio padł i koniec. Sprawa wyglądała tak - zrobiłem trasę 100 km zaparkowałem po godzinie wróciłem zmienić parking i jak zaparkowałem to wylało...
Z którego miejsca do którego ta iskra skacze? Możliwe, że podstawka dostała przebicia lub kineskop się kończy.
Iskra jest
Witam, mam b.podobny problem. Iskrownik "cyka", ale energia iskry jest za mała do zapłonu gazu. Odsunąłem elektrody od palnika (wiszą w powietrzu) i w momencie, gdy iskra się pojawia (otwiera się przepływ gazu (mały wydatek)) mogę go zapalić płomieniem z zapałki - ten sposób działa w 100%, nawet gdy zapałka jest 10cm ponad palnikiem. Natomiast przy...
Potrzebuję porady.Zacznę może od początku.Samochód nie odpala mi tak jak kiedyś czyli na dotyk teraz zachowuje się tak jak bu nie łapał od razu na wszystkie gary,po za tym silnik cały czas drży.Druga sprawa w trakcie jazdy na gazie przy dohamowaniu czyli sprzęgło,hamulec skaczą mi obroty gwałtownie w górę po czym spadają w dół na granicy zgaśnięcia...
Mój turbomax pro po zapłonie gaśnie po 1-2 sekundach od zapalenia. Tuż przed zgaśnięciem widac i słychać iskry skaczące pomiędzy elektrodami czujnika płomienia. Za jakieś paręnaście sekund cykl zapłonu się powtarza i przeważnie leci dalej ok. Ale zdarza się, że piec zostaje odłączony z migającą czerwoną diodą. jaki moze być powód? Już czyściłem wnętrze,...
Ten element, który był wstawiony w miejsce warystora, to najprawdopodobniej iskiernik (spark gap), czyli po prostu dwie elektrody z kalibrowaną przerwą, między którymi przy określonym napięciu skacze iskra. Iskierniki w takich małych szklanych obudowach często można spotkać w telewizorach na płytce z podstawką zakładaną na kineskop; w środku jest chip...
Ciśnienie sprężania? Jakość iskry, w sensie wielkości szczeliny którą iskra potrafi jeszcze przebić skacząc z kabla WN do masy? Filtr powietrza czysty i cały dolot? Tłumik czysty? Spróbój bez.
https://obrazki.elektroda.pl/4935303200_... Oprócz filtra paliwa dysza ma swój filtr. Filtr był zaklejony mazutem. Dyszę moczyłem w benzynie, większy problem miałem z udrożnieniem otworu. Większa ilość wtryskiwanego paliwa od razu się zapalała.
Świeca do wymiany, dostaje przebicia gdy jest podłączona do przewodu WN, po zdjęciu fajki iskra skacze pomiędzy nią i świecą oraz na samej świecy, jest dużo słabsza i nie następuje przebicie
Na jeden koniec świecy zakładasz fajkę z przewodem na drugim masz elektody ,jedna z ceramiką , druga przy gwincie (tam gdzie skacze iskra)
Kupiłem nowe przewody zapłonowe oryginalne GM. http://www.potak.eu/clientcatalogue/9645... Zrobiłem test w ciemnym garażu. Na sucho nic się nie dzieje, przy dotykaniu czasami świecą taką łuną, co wiem że jest oznaką jonizacji spowodowaną polem magnetycznym wokół przewodu. Po spryskaniu wodą widać skaczące z przewodów iskry....
Otwórz tylna ściankę i zobacz co powoduje trzaski - prawdobodobnie przepięcie (przskok iskry).
Ten schemat to fragment układu zapłonowego DC-CDI, ta przetwornica ładuje kondensator do napięcia ok 250V, następuje wyzwolenie bramki tyrystora (brak schematu układu wyzwalania, formowania impulsów z pickup coil), skacze iskra na świecy (na schemacie brakuje cewki wn) i cały cykl się powtarza
Najpierw rozkręć monitor i zobacz w którym miejscu skacze iskra.
Cewkę w/n można sprawdzić miernikiem omomierz lub wsadzić w fajki świecę, zmasuj gwint świecy i zerknij czy podczas kręcenia rozrusznikiem skacze iskra.
no tak jasna sprawa :) już nie myśle logicznie przez ten samochód. tylko zastanawia mnie czujnik położenia wału. Dlaczego po podaniu na niego napięcia słysze wtryski, skaczę iskra, chodzi pompa paliwa a jak dotknę go np. śrubokrętem to słyszę tylko pompe paliwa???? iskry brak, wtryski nie cykają. Może to jest jednak problem w czujniku położenia wału???...
Kolejny moduł iskra jest tylko z rozrusznika z kopki wcale... Jeżeli dołożę prąd z Aku, iskra skacze, mimo że silnik nie kręci..
Sama przetwornica jest dokładnie przeniesiona z płytki zasilającej kulę plazmową a wyjście HV na kulę jest wejściem na powielacz http://obrazki.elektroda.pl/7332898000_1... . Układ zasilany jest 3V z 2xAA i wszystko pięknie gra i huczy. Czasami nawet kopie. Przy powielaczu trzeba zachować odstępy na projekcie płytki! Pierwsza poszła...
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Baterie są nowe, drugiego podgrzewacza nie ma. Zresztą przy drugim odkręceniu kranu na przez kilka sekund słychać jak skacze iskra.
Zapłonowa jak sama nazwa mówi jest od zapłonu i od niej skacze iskra.
To mi nie blokowało przetwoenicy ale też miałem z niego zaniżone napięcia i skakały iskry.
napięcie B+ regulowane w zakresie 85V do 120V,podczas jak tv jest załączony to te przebicia są od kabla wn. do najbliższych przewodów a jak odsune kabel o innych to wtedy z trafa skaczą iskry do obudowy najbliższego kondensatora (masy). Najczęściej iskry skaczą z rdzenia
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Czujnik położenia wału to czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Bardzo łatwo sprawdzić co szwankuje bo może winna być cewka. Jak nie pali wyciągnij kostkę z aparatu zapłonowego. Weź kawałek kabelka i przy włączonym zapłonie zwieraj środkowy zielony przewód z masą. Na przewodzie wysokiego napięcia od cewki ( włóż jakąś świecę i połóż na obudowie silnika...
Grał ale z innym preampem sprawdze to o czym pan mówi ale nie sądzę żeby miało to coś pomóc bo w środku lampy skaczą iskry i świeci się jak nigdy na niebiesko.
Zobacz czy świece nie stoją w oleju. Po ciemku, czy na przewodach zapłonowych nie skaczą iskry. Ustawienie rozrządu z uwzględnieniem stanu klina na wale i kole pasowym.
Na 99% trafopowielacz ma przebicie, lub też może skakać iskra w podstawce kineskopu. :D
Jeżeli twierdzisz że przewody "świeca" cokolwiek to oznacza to odpal samochód wieczorem i wtedy zobaczysz jak pięknie skaczą iskry po silniku. Przewody pewnie będziesz musiał wymienić, niestety szkłem tyłka nie wytrzesz.
Czy dolegliwość nasila się w wilgotne dni :?: jeśli tak to zwykłe objawy wyeksploatowanych kabli WN, rozdzielacza i świec. Najlepiej odpal go wieczorem i zaglądnij pod maskę czy iskry nie skaczą sobie po silniku, jesli skaczą to wiesz co jest przyczyną
Po odpaleniu silnika słychać dziwne cykanie , jakby skakała iskra,to cykanie się nasila.Pomóżcie,bo nie wiem czy z tym mogę jeżdzić?
Hej, do wyprowadzeń z których skakały iskry, przylutowałem typowe neonówki i teraz one przejęły wyładowania, a philip chodzi bez zarzutu temat zakończony - dziękuję pozdro
zgoda! w lg-ikach lubią padać trafa . należałoby się przyjrzeć w zaciemnieniu gdzie skacze iskra - ja osobiście jeszcze poobserwował bym również dławiki w torze korekcji , no i blok WN
U mnie niedługo po kupnie, też coś podobnego wystąpiło, że raz gaz się zapalał, a kilka razy nie. Skakanie iskry za każdym razem było słychać. Ponieważ było to na gwarancji, więc sam w tym nie kopałem, tylko zgłosiłem do serwisanta. Nie było mnie gdy przyszedł, ale żona powiedziała, że tylko coś tam poprawił i już działa bezproblemowo.
Postanowilem dalej naprawiaci : Odlaczylem 8pin TDA 8385 Telewizorek wystartowal ale skacze iskra na plydce przy podstawce kineskopu pomiedzy s2 a masa.Moze jest za wysokie napiecie? Prosze o porady.Pozdrawiam
Sprawdź iskrę. Jedna osoba kręci rozrusznikiem a druga uprzednio wyciągnąwszy fajkę ze świecy i zaaplikowawszy tam śrubę M8 odpowiedniej długości patrz czy skacze iskra na te 1.5 cm. Paniał ?
cewki się tam nie psują,ewentualnie przebicie na masę,ale to widac jak iskra skacze.
Większość problemów rozwiązana. Wymieniłem przekaźnik hamulca stopu. Kosztuje grosze, niemniej jednak, nie sprawdziłem ciągłości połączeń. Dopiero po zakupie znalazłem felerny wtyk, który wypadł z gniazda przekaźnika w taki sposób, że ciężko było to zauważyć. Co do kierunkowskazów, moja głupota przeszła najśmielsze oczekiwania. Wadą była spalona żarówka...
Na moje około winowajcą może być czujnik położenia przepustnicy albo czujnik temperatury ponieważ to on odpowiada za ssanie. No chyba że jest coś zatkane lub pompa paliwa pada ale skoro na gazie jest to samo to brak mi pomysłów. Może moduł zapłonowy ma przebicie i iskra skacze wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba, czujnik położenia wału też bym zweryfikował.
cewki sterowane bezpośrednio z ECU. Te cewki to jest właśnie DIS. Tyle tylko że tam chyba są faktycznie bez elektroniki. Jeśli skacze iskra na włączonym zapłonie i nieuruchomionym silniku to niestety uwalony sterownik chyba.
Myślę że ponowna wymiana generatora rozwiąże problem, niebyły generatory wysokich lotów często się uszkadzały. Sprawadź jeszcze czy któryś przewód zapalacza niema przebitej izolacji, i iskra zamiast skakać do palnika skacze wewnątrz płyty.
Moja Mazda Premace 2004 rok, pojemość 1991 cm szarpała na gazie i benzynie. Zapaliła się kontrolka silnika Check. Jak się silnik nagrzał to szarpanie było mniejsze lub wcale. Nie znam się na tym, ale znajomy mechanik spryskał przewody wodą...i gołym okiem było widać jak skacze... iskra. Po wymianie tej cewki zapłonowej na razie auto ładnie jechało....
I dalo mi teraz do myslenia to czy aby napewno w wydechu znajduje sie za duzo paliwa z powodu padnietych przewodow. Bo i czuc ze duzo jest paliwa w wydechu i katalizator sie przegrzewa i na sondzie tak wychodzi, a cala elektronika jest ok. Wszystkie czujniki sprawne. Powtarzajacy sie blad to blad doboru skladu mieszanki - nie moze jej wyregulowac....
Nie do końca rozumiem, do środkowego kabla w kostce co jest dokładnie nad aparatem? Dokładnie tak, zwierasz środkowy kawałkiem kabla do masy i ma skakać iskra
możesz mieć problem z zapłonem (mógł się przestawić). Na pierwszą metę ciężko powiedzieć co jest. Jeśli iskrę masz słabą spróbuj wyczyścić elektrody i poprawić złącza WN. Mi też iskra skacze w różnych miejscach w romecie, ale motor pali bez problemu.
Czy iskra skacze cały czas, aż do momentu wyłączenia? Nie, iskra skacze, palnik zapala, iskra nadal przez 2sek skacze i gaśnie a palnik idzie jeszcze chwilę po zgasnieciu iskry i w koncu gasnie.
Przebite trafo WN - iskra skacze wewnątrz, między zwojami. Tych blaszek nie ruszaj - iskra wcale nie ma skakać pomiędzy nimi.
za silnikiem jest cewka odkręć ją i zobacz czy nie popękała . Albo weź wieczorem lusterko i pooglądaj ją z każdej strony czy nie skacze iskra . Bardzo często się to zdarza w tych modelach .
wiec tak.... bylem u gazownika, nakrecil mi instalacje , wzial za to 10 zl, mowil ze nie bedzie tyle palic, ale przekonamy sie. zostaly wymienione przewody wn , bo zauwazylem skakanie iskry, on popryskal , mowil ze peknieta cewka , ale wymienilem przewody i iskra nie skacze , nawet jak jest wilgotno. za jutro albo pojutrze napisze ile mi spalil.
problem rozwiazany. padniety byl tranzystor 302 D1555. uklad scalony TA8403K. za pomoc w rozwiazaniu roblemu dziekuje uzytkownikowi jezak. Ale niestety pojawil sie nowy problem. miedzy elektrodami w kineskopie skacze iskra. czy da sie to jakos zrobic czy kinol jest padniety?
A czy tak trudno sprawdzić sprawność układu zapłonowego??? To chyba najprostsze zadanie w tej sytuacji. Od niego powinno się zacząć! Wykluczenie układu zapłonowego z poszukiwań bardzo ułatwi diagnozę usterki. Wystarczy zmierzyć (nawet na oko!) jaką max szczelinę powietrzną (odległość końca kabla WN od masy) przebija iskra skacząca z każdego z dwóch...
aby wyeliminować świece i przewody jako przyczynę zmniejsz przerwę na świcach na 0,7 mm ( masz szczelinomierz?) i zajrzyj w ciemności pod maskę przy pracującym silniku czy nie skaczą iskry. Jeśli próby nie zmienia sytuacji to regulacji wymagaja wolne obroty , jakie masz wtryski , jaki kolor ?
Może ktoś mi doradzić bo jak jest wilgotne powietrze to skacze iskra z przewodu na cewkę noi nie chce odpalić ale jak już odpali to wtedy nie ma przebicia przewody wymieniłem i to samo.
iskra skacząca skacząca wskazówka skacząca temperatura
tranzystor to220 amica pokrętło regulacji temperatury podgląd rejestrator
katalizator tłumik katalizator tłumik
Universal App for Accessing Bulb Cameras? Jak odczytać wychylenie ramienia serwomechanizmu? Metody i narzędzia