Sterownik ma pięć oddzielnych mas na pinach; 24,25, 51 ,77 ,i 103. Sprawdz czy jest masa. Jeżeli ok , to może być dreiver cewki. Cewka wisi na pinach sterownika 26 i 52.
Nie pamiętam teraz dokładnie ,ale na sterowniku jest chyba data produkcji.
Witam. Udało się rozwiązać problem z wózkiem???
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
Brak sterowania zapłonem , cewka WN dobra - pojawia jedna iskra inicjacyjna -sterownik ok. Czujnik halla do podmiany.
Masa jest podawana do wyłączenia silnika. Przy rozruchu i pracy silnika przewód który idzie do cewek nie jest zmasowany. Przypatrz się jak jest na schemacie poniżej.
nie, zabezpieczenie przed powstawaniem fałszywych iskier, sterownik musi sobie zobaczyć conajmniej trzy obroty wału po to aby się zorintował czy impulsy sa powtarzalne, jaka jest prędkość kątowa wału i w jakiej pozycji kątowej jest wał.
A spróbuj w stronę układu wyskokiego napiecia. cewka cewki (nie wiem co tam siedzi) Mozliwe nieprawidłowa iskra i sterownik odłącza wtryski. miałem tak w jakimś fiacie problem z iskrą a odcinał paliwo .
Witam serdecznie. Wyciągnij wtyk z aparatu. Weź kawalek kabla. Włącz zapłon. Włóż kabel do środkowgo zacisku. Wyciągnij kabel środkowy ( ten centralny) z kopułki ,włóż do niego świecę zapłonową i umieść ją w uchu do wyciągania silnika. Kablem włożonym do środkowego pinu dotykaj do masy. Powinna być iskra. Jak jest to wszystko oprócz aparatu zapłonowego...
Czego nie ma jak nie odpala? Iskry, paliwa, sterownik widzi obroty silnika?
To jest sterowanie cewkomodułem /impulsy zapłonowe/.P
Witam Doblo brak iskry. Sterownik niby sprawdzony i naprawiony Cewki świece czujnik położenia wału prawie nowe Jedna tylko dziwna spray Czujnik położenia wału opór ok 1050 ale na kostce od sterownika już okolice 1600 Czy to może powodować brak iskry? I oszukiwanie sterownika?
Jesli chodzi na dwóch i z A10,A19,A38 (wg.moich danych)ma przejście i na jedym brakuje iskry to uwalony sterownik...
Też obstawiam zespół gazowy.
Dziękuję za zainteresowanie zwłaszcza kubas10 immo off auto pali a ładowanie u mnie ok zobaczymy po testach.
Mam i taki sterownik, i tranzystor, i tester. Samo Brzesko, centrum.
Myślę że nie bo iskra musi być z wyprzedzeniem więc sterownik powinien mieć sygnał przed najwcześniejszym możliwym wyprzedzeniem zapłonu.
Kiepskie paliwo,zapchany wydech itd.Świece mokre iskra jest to raczej sterownik obroty widzi co?Jeszcze może być coś faktycznie w tym sprężaniem.
Ciśnienie po regeneracji równe na wszystkich cylindrach ? . Sprawdzone czy jest iskra na wszystkich cylindrach .Miałem przypadek że sterownik nie sterował iskrą na wszystkie cylindry . Poza tym wałek sprawdzony rozrząd ustawiony poprawnie ?
O ile dobrze pamiętam to nawet podstawienie innego stera powinno zadziałać jeżeli chodzi o iskrę. Nawet bez synchro z immo bo ono blokuje kluczowanie wtryskiwaczy. Czyli wpinasz wtyke i sprawdzasz.
Jak sądzę sterownik na dwie wtyczki. Nie znam nikogo, kto preparuje tą pamięć w tej jasnej sprawie. I tam bym nie szukał, immo nie tnie iskry.
nie ma iskry
Wczoraj przysiadlem z braku podpowiedzi.Interesuje mnie uklad CHN063AC-zapewne tu jest jedna usterka.Brka napięcia na sterownik pokojowy-a to podaje sygnal do startu przeciez.Wchodzi z pierwszego mostka diodowego 13,6v lecz juz dalej nie ma.BD140,Bc w porządku.Brak informacji w necie na ten temat.Jest jakis uklad przetwornicy-na plycie sa 3sztuki.Panowie...
chyba najprościej bedzie podmienić sterownik i dopasować immo.
mam ciepła wodę tylko czemu on sie wiesza....to znaczy gazu nie odcina ciepła woda jest,tylko że jest problem z iskra przy rozruchu......
No niestety droższa sprawa i wygląda na sterownik.
Wygląda mi na transformator zapłonowy WN do pieców gazowych, do generowania iskry. Identyczny jest w sterowniku kotła Vaillant Atmotec Pro 240.
Iskra się pojawia,bo jest zmagazynowana energia w polu cewki.Masz impulsy na środkowym pinie hallotronu jak kręcisz silnikiem czy nie ma?Łatwo to wybrać próbnikiem z diodą LED,podpinasz pomiędzy plus aku a zasilanie. Podstaw tez moduł,telefunkeny robiły różne heca.Moduły są w dwu typach,jeden generuje iskrę jak ECU zwiera środkowy pin z masa,drugi jak...
Skoro sterowniki są te same i na tym z immo chodzi równo to może byłaby opcja jeszcze przełożyć sprawne tranzystory do tego uszkodzonego sterownika skoro nigdzie się ich nie zdobędzie? Gorzej jak coś jest z ECU i uszkodzi znowu tranzystory, ale raczej to była wina cewek, przewodów. Ewentualnie właśnie wyłączyć jakoś immo.
Auto jak w temacie. Iskra jest na wszystkich czterech świecach, wtryski chodzą, są impulsy, paliwo jest podawane, bo po chwili kręcenia śmierdzi paliwem.Świece mokre. Pompa chodzi. Sprężanie na garach około 9 kg/cm2. Immo się dezaktywuje. Auto kręci rozrusznikiem i nic. Po chwili kręcenia czuć paliwo, ale nawet na moment nie zapali. Auto staneło nagle....
Witam na początku odpowiem ,wszystko idzie przez sterownik, na początku sprawdź czy jest iskra i czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon pracuje pompa , powinna pracować przez około 5 sekund, jeśli nie pracuje to może być walnięty przekaźnik czasowy a w najgorszym wypadku sterownik ,co się rzadko zdarza .Jeśli masz iskrę to jest ok ,jeśli niema...
Witam. Czy problem został już rozwiązany? Mam podobną sytuację. Po dłuższym postoju nie pali. Cewka, aparat i czujnik położenia wału wymieniony i nadal brak iskry.
Skąd zdjęte te oscylogramy , z pinu na cewce , czy na sterowniku silnika.?
Przecież to nie wina licznika, kluczy, kodowania czy immo. Nawet bez licznika silnik powinien zapalić na chwilę i zgasnąć. Patrz czego mu brakuje - paliwa czy iskry? W sterowniku silnika widać obroty podczas próby odpalania? W blokach pomiarowych 22 i 23 w liczniku nasz pokazane czy jest wszystko w porządku czy nie ale to nie wina immo skoro nic nie...
Udało się rozwiązać problem?
Brak zapotrzebowania na ciepło. Sprawdź regulator pokojowy -baterie.
Czujniki również? Jeżeli tak to niestety elektronika do wymiany.
Znowu LEDem, tylko chyba zrobię kolejny tester LED, żeby sprawdzić zachowanie się czujników wałka i wału w tym samym czasie. Przewody posprawdzam multimetrem. Mam rozpiskę pinów sterownika, mogę podpiąć zepsuty sterownik i przedzwaniać przewody bezpośrednio na sterowniku. Po prostu poprzednio robiłem jeden test dziennie, a teraz zamierzam sprawdzić...
A najlepiej to sprawdzić jaki sterownik siedzi.
Polaryzacja bez znaczenia. Miganie przycisku najczęściej słaba bateria... Zrób zwarcie na kostce mikroprzełącznika, jeżeli iskra cyka to znalazłeś błąd, jeżeli nie to sterownik.
Mam loa 24, chyba jest uwalony sterownik bo iskra jest cały czas, 5 - 10 min.... Da się go jakoś naprawić?
Na generator, baterie? Jeśli jest, wyeliminowales mikrowylacznik? Może to także robić generator iskry / sterownik - masz możliwość podstawienia?
Trzeba przełożyć cały komplet - kluczyki, puszkę immo i sterownik silnika.
Cześć, przed chwilą podczas montowania kontrolera przez pomyłkę podłączyłem tą białą wtyczkę do którejś z tych czarnych (czujniki dzwigni hamulców o ile się nie mylę) i podczas podłączania zasilania coś pykło, błysnęła iskierka na wtyczce zasilania i od teraz rower nie reaguje ani na manetkę ani na pedałowanie i pokazało się że mam pustą baterię mimo...
Tak, to jest eeprom z danymi immo. Reszta w moim poprzednim poście.
Odpowiedź już padła, czujnik położenia wału do sprawdzenia, a jak tylko iskry brak a reszta jest to sterownik.
Wykręć cewkę ,powkładaj w nią świece, połóż na głowicy tak aby dotykały masy i zakręć rozrusznikiem. Na wszystkich ma być iskra. W tym aucie jeśli sterownik nie wykryje zapłonu to w celu ochrony katalizatora odłącza wtryskiwacz. Jeśli na którymś nie będzie iskry oscyloskop w celu kontroli wysterowania cewki przez ECU. Jeśli sprawdziłeś wiązkę, oporność...
Oczywiście że wtryskiwacze maja osobny emulator. Zrob jeszcze raz test el. wykonawczych, zobacz czy jak kręcisz silnikiem sie iskra generuje. Na opelskanerze widać ładnie.
Witam wszystkich. Mam problem i zarazem pytanie. Skoda BKY 1,4 16V, wieczorem została pod domem rano nie pali, sterownik Marelli 4, KTS nie czyta błędów znaczy wyskakuje komunikat, że sterownik nie zezwala na odczyt, ACTIA to samo. Nie ma paliwa i iskry. Główny przekaźnik załącza po przekręceniu stacyjki . Czujnik wału korbowego? Czy możliwe jest, że...
Generator iskry -sterownik generuje iskrę , daje napięcie na cewki zespołu gazowego. Podczas zwarcia mikrowyłącznika powinna pojawić sie iskra, następnie otwarcie cewki płomyka kontrolnego, jeżeli pojawi się płomyk sonda jonizacji czyta i sterownik daje napięcie na drugą cewkę (dużego płomienia) Pozostaje tylko wezwanie serwisu Junkersa.
Iskra jeden raz?, to pewnie immo blokuje.
Sprawdź mikroprzełącznik, miernikiem na przejście po odkręceniu wody - pudełeczko plastykowe pod armaturą gazową. Następnie odłącz mikroprzełącznik (czarna kostka) i na zwarcie sprawdź sterownik czy daje iskrę....
To jest blokada konfiguracji sterownika
Witam.Może masz jeszcze gdzieś indziej pod maską bezpieczniki bo brak komunikacji to jakby brakowało zasilania na sterowniku.Wątpię,że tak padl na amen.
To ma być kluczowana masa, nie stała. Pewnie ster leży.
Pytanie czy na wałkach kliny czy stożek. Jeśli pasek jak struna.
Odłącz wtyczkę mikroprzełącznika i zrób zwarcie neonówką na bolcach wtyczki, powinna pojawić się iskra. Jeżeli brak wskazanie na sterownik elektroniczny.
Czujnik połozenia wału sprawdź.
pisząc że po włączeniu kluczyka słychać pompę miałem na myśli to, że słychać ją tylko w momencie właczenia zapłonu , z chwila włączenia rozrusznika pompa już nie podaje paliwa. Do tego brak iskry - Sterownik najprawdopodobniej nie widzi obrotów wału - tutaj szukaj. Znajdziesz przyczynę braku iskry i ją usuniesz to i pompa poda paliwo przy rozruchu.
iskra jest? Dodano po 1 Iskry brak sterownik silnika
Jaki kod silnika? Czy to AAF? A więc jest tak: Jest iskra, nie ma sterowania wtryskiwaczami. Skoro jest iskra, to czujnik hall'a jest ok. Sterownik nie zapina masy na wtryskiwacze (Pracują w pełnej grupie - wszystkie razem) Do sprawdzenia driver wtryskiwaczy we sterowniku.
Jak na obydwu pionach przygasa , to oznacza ,że masz kluczowanie. Teraz dalej do sprawdzenia , cewka. Nie , to oznacza - sterownik OK.
Iskra będzie, sterownik wykrywa niesprawność cewki i wyłącza wtryskiwacze w cylindrach przez nią obsługiwanych celem ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem
Witam mam problem z autkiem które paliło i działało bez problemu. Czasami pokazywała się kontrolka silnika ale wystarczyło przygazować i było ok silnik pracował prawidłowo . Autko jest do na wyprawy rybne leśne i przestał odpalać. Problem jest brak iskry na cewce. WYMIENIONE -czujnik wału -cewka -sterownik Raz na jakiś czas ta iskra jest widoczna podczas...
Więc sprawdź sterownik.
Wygląda na kiepską masę sterownika silnika
wystarczy pomiar napięcia zmiennego z czujnika (bo sam czujnik sprawny chodzi tylko aby zobaczyć czy daje sygnał dla sterownika)
Powracam do tematu.Dziś wymieniłem moduł i iskar już jest.Tylko że samochód zapala na 2s i zaraz gaśnie.Po podpięciu pod vaga brak błędu w sterowniku silnika jak i w immo.Gdy wykręciłem wszystkie cewki i odpalałem samochód to iskra jest cały czas na wszystkich cewkach i gdy odkręcę przewód paliwowy to tez paliwo cały czas leci natomiast gdy to poskładam...
Próbowałem już ustawień domyślnych, ale efekt był podobny jak z tymi ustawieniami, które opisałem wyżej. Przechodzi mi przez myśl, że albo to co mam jest z jakiegoś kiepskiego pokładu i stąd takie cuda, albo jest jakiś problem z czujnikiem temperatury w sterowniku.
Niestety, tylko serwis tel 0 801 300 810
witam wszystkich . Jak w temacie auto nie chce zapalić bo nie ma iskry . wszystkie bezpieczniki OK , na cewce jest Masa i Plus +15 no i brak sygnału ze sterownika . silnik widzi obroty silnika czyli czujnik hala jest OK. Czy na przewodzie sygnałowym na zapłonie powinno być jakieś napięcie ?? co można ewentualnie dalej sprawdzać ??
Sprawdź przycisk wł\wył na sterowniku. Ma być wciśnięty Dociśnij pudełko z bateriami do sterownika od dołu.
Czy przykreciles mase na glowicy ????. Ta masa jest na sterownik i na przekaznik pompy
W takim razie na wyjściu jest napięcie przemienne. Więc przekaźnik też powinien być na takie napięcie... Problem w tym że z przekaźnikiem triak głupieje jeszcze bardziej, trzeba by było pomyśleć o wykorzystaniu układu do sterowania triaka do załączenia przekaźnika.
Jeżeli jest iskra, to tylko końcówki mocy sterowania wtryskami znajdujące się w sterowniku , są to tranzystory. Mam watpliwości ,czy akurat obie zostały uszkodzone. Okablowanie od sterownika do wtysków sprawdziłeś.?
Kolega mnie wczoraj poprosił o pomoc w takim silniku. Brak iskry. Sterownik na włączonym zapłonie nie daje zasilania na czujnik wału korbowego i rozrządu. Kolega to już tam wymieniał i sterownik i czujniki. Ktoś się orientuję czy w silniku C18XE zasilanie na czujniki pojawia się po zapłonie czy w trakcie kręcenia silnikiem.
Ale te sterowniki są identyczne
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Które cylindry nie mają iskry?
Czujnik położenia wału do wymiany pewnie ale najważniejsze zasilania na sterownik.
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
mogę naprawić
witam mam problemik z autkiem zaczelo sie ze oberwana byla masa z przodu autka oczywiscie dotarlo takie jako niepalace brak komunikacji ze sterownikiem silnika po naprawie masy autko nadal niepali brak komunikacji ze sterownikiem paliwo daje na wstryski brak iskry sterownik sagem sl96 prosze o jaka podpowiedz ??
A to nie jest przypadkiem ten wynalazek z osobnym modułem wzmacniacza iskry pomiędzy sterownikiem, a cewką?
Zmierzyć kompresję. Sprawdzić synchronizację silnika. W tym silniku przy zerwanym pasku iskra będzie normalna.
na 100 % musisz wymienić sterownik
Tak sobie po prostu przestał jeździć? Może jakiś wioskowy czip-tjuner się za to wziął i nie tego gotowca z neta ściągnął.
Wystarczy jakiś dodatkowy przewód cienki z rezystorem pierwsze łączymy ten przewód potem wtyczkę. Kiedyś robiłem to ręcznie. Stykałem plus baterii z plusem sterownika i łączyłem wtyczki.
Witaj. Kiedy próbujesz odpalić to ten jeden cylinder załapuje? Jeżeli tak to sprawdź czy na pozostałych masz iskrę bo może sterownik wykrywa brak iskry i odcina wtryski.
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
Moj connect jest w Pollsce czy moze ktos sie podejmie sprawdzenia i ewentualnej naprawy sterownika?? Prosze o odpowiedz pozdrawiam
Zanik iskry może oznaczać błąd sterownika zapłonu, niebieska kostka po lewej stronie...
Sprawdz doprowadzenie mas do sterownika , może którejś brakuje , a pózniej czujnik wałka.
Witam kolego i naprawiłeś auto wiesz co było przyczyną bo u mnie też nie odpala
Jak sobie "odpocznie" ok. 3-5 min, to zapali. Raczej nie jest to wina paliwa, bo na gazie jest to samo. W momencie, kiedy zdechnie warto sprawdzić, czy ma iskrę, oraz czy dochodzi paliwo. Obstawiam, że ginie iskra poprzez uszkodzony czujnik.
Proszę, masz na pw. sterownik tego silnika, reszty szukaj sam.
a jezeli immo to .. zobacz czy w momencie zakręcenia rozrusznikiem jest pierwsza iskra. Jak jest to .. immo blokuje ecu. jTrzeba zrobić operacje kodowania kluczy. Jak jej nie ma to sprawdzac ecu - zasilanie, sygnały np. z czuj poł wału
ECU mu pewnie figle płata, i wypadanie ma albo z iskry, albo z wtrysków. Sterownik szeroko znany z takich usterek... Proste do diagnozy. Tak czy siak mechanika zmień... 200zł za czujnik z robotą, to normalna cena. Zakładając że pomogło. A że jednak nie pomogło? Zmień warsztat!
Pompka podaje paliwo, jest iskra Czyli sterownik dostaje zasilanie, jest iskra, co oznacza, że "widzi" obroty silnika, pozostaje sprawdzić kluczowanie wtrysków, ciśnienie paliwa i timing
sterownik iskra sterownik pieca iskra ustawić sterownik iskra
podsłuch telefon analogowy potencjometr skuter blokada mastercook
dekoder hd3000 zmywarka wirpool
Galmet Basic 270 - wybijanie bezpiecznika grzałki Kody błędów P0269 i P0272 w Volkswagenie