O ile dobrze pamiętam to nawet podstawienie innego stera powinno zadziałać jeżeli chodzi o iskrę. Nawet bez synchro z immo bo ono blokuje kluczowanie wtryskiwaczy. Czyli wpinasz wtyke i sprawdzasz.
Cześć, przed chwilą podczas montowania kontrolera przez pomyłkę podłączyłem tą białą wtyczkę do którejś z tych czarnych (czujniki dzwigni hamulców o ile się nie mylę) i podczas podłączania zasilania coś pykło, błysnęła iskierka na wtyczce zasilania i od teraz rower nie reaguje ani na manetkę ani na pedałowanie i pokazało się że mam pustą baterię mimo...
Nie pamiętam teraz dokładnie ,ale na sterowniku jest chyba data produkcji.
Brak sterowania zapłonem , cewka WN dobra - pojawia jedna iskra inicjacyjna -sterownik ok. Czujnik halla do podmiany.
Ciśnienie po regeneracji równe na wszystkich cylindrach ? . Sprawdzone czy jest iskra na wszystkich cylindrach .Miałem przypadek że sterownik nie sterował iskrą na wszystkie cylindry . Poza tym wałek sprawdzony rozrząd ustawiony poprawnie ?
Sterownik ma pięć oddzielnych mas na pinach; 24,25, 51 ,77 ,i 103. Sprawdz czy jest masa. Jeżeli ok , to może być dreiver cewki. Cewka wisi na pinach sterownika 26 i 52.
Masa jest podawana do wyłączenia silnika. Przy rozruchu i pracy silnika przewód który idzie do cewek nie jest zmasowany. Przypatrz się jak jest na schemacie poniżej.
No niestety droższa sprawa i wygląda na sterownik.
W takim razie na wyjściu jest napięcie przemienne. Więc przekaźnik też powinien być na takie napięcie... Problem w tym że z przekaźnikiem triak głupieje jeszcze bardziej, trzeba by było pomyśleć o wykorzystaniu układu do sterowania triaka do załączenia przekaźnika.
Skąd zdjęte te oscylogramy , z pinu na cewce , czy na sterowniku silnika.?
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
Mam loa 24, chyba jest uwalony sterownik bo iskra jest cały czas, 5 - 10 min.... Da się go jakoś naprawić?
A spróbuj w stronę układu wyskokiego napiecia. cewka cewki (nie wiem co tam siedzi) Mozliwe nieprawidłowa iskra i sterownik odłącza wtryski. miałem tak w jakimś fiacie problem z iskrą a odcinał paliwo .
chyba najprościej bedzie podmienić sterownik i dopasować immo.
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Jesli chodzi na dwóch i z A10,A19,A38 (wg.moich danych)ma przejście i na jedym brakuje iskry to uwalony sterownik...
mam ciepła wodę tylko czemu on sie wiesza....to znaczy gazu nie odcina ciepła woda jest,tylko że jest problem z iskra przy rozruchu......
Witam serdecznie. Wyciągnij wtyk z aparatu. Weź kawalek kabla. Włącz zapłon. Włóż kabel do środkowgo zacisku. Wyciągnij kabel środkowy ( ten centralny) z kopułki ,włóż do niego świecę zapłonową i umieść ją w uchu do wyciągania silnika. Kablem włożonym do środkowego pinu dotykaj do masy. Powinna być iskra. Jak jest to wszystko oprócz aparatu zapłonowego...
Też obstawiam zespół gazowy.
Witam. Udało się rozwiązać problem z wózkiem???
Witam na początku odpowiem ,wszystko idzie przez sterownik, na początku sprawdź czy jest iskra i czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon pracuje pompa , powinna pracować przez około 5 sekund, jeśli nie pracuje to może być walnięty przekaźnik czasowy a w najgorszym wypadku sterownik ,co się rzadko zdarza .Jeśli masz iskrę to jest ok ,jeśli niema...
Sprawdź mikroprzełącznik, miernikiem na przejście po odkręceniu wody - pudełeczko plastykowe pod armaturą gazową. Następnie odłącz mikroprzełącznik (czarna kostka) i na zwarcie sprawdź sterownik czy daje iskrę....
Myślę że nie bo iskra musi być z wyprzedzeniem więc sterownik powinien mieć sygnał przed najwcześniejszym możliwym wyprzedzeniem zapłonu.
Kiepskie paliwo,zapchany wydech itd.Świece mokre iskra jest to raczej sterownik obroty widzi co?Jeszcze może być coś faktycznie w tym sprężaniem.
A najlepiej to sprawdzić jaki sterownik siedzi.
Witam Doblo brak iskry. Sterownik niby sprawdzony i naprawiony Cewki świece czujnik położenia wału prawie nowe Jedna tylko dziwna spray Czujnik położenia wału opór ok 1050 ale na kostce od sterownika już okolice 1600 Czy to może powodować brak iskry? I oszukiwanie sterownika?
To jest sterowanie cewkomodułem /impulsy zapłonowe/.P
Czego nie ma jak nie odpala? Iskry, paliwa, sterownik widzi obroty silnika?
na 100 % musisz wymienić sterownik
Trzeba przełożyć cały komplet - kluczyki, puszkę immo i sterownik silnika.
nie, zabezpieczenie przed powstawaniem fałszywych iskier, sterownik musi sobie zobaczyć conajmniej trzy obroty wału po to aby się zorintował czy impulsy sa powtarzalne, jaka jest prędkość kątowa wału i w jakiej pozycji kątowej jest wał.
Próbowałem już ustawień domyślnych, ale efekt był podobny jak z tymi ustawieniami, które opisałem wyżej. Przechodzi mi przez myśl, że albo to co mam jest z jakiegoś kiepskiego pokładu i stąd takie cuda, albo jest jakiś problem z czujnikiem temperatury w sterowniku.
Mysle ze ci pomoge,takie ecu kupowałem ostatnio za 40zł.Immo 2 minuty i auto odjezdza.
spotkałem dzisiaj człowieka który ma podobny problem do mojego może będziecie wiedzieć co u niego sie stało i tym sposobem rozwiążemy mój problem, u niego jest to samo brak iskry i podania paliwka też jest po wymianie czujnika położenia wału ale u niego to sie stało od czasu kiedy na zapalonym silniku odkręcił tą dużą okrągłą wtyczkę z kablami auto...
Jak na obydwu pionach przygasa , to oznacza ,że masz kluczowanie. Teraz dalej do sprawdzenia , cewka. Nie , to oznacza - sterownik OK.
Auto jak w temacie. Iskra jest na wszystkich czterech świecach, wtryski chodzą, są impulsy, paliwo jest podawane, bo po chwili kręcenia śmierdzi paliwem.Świece mokre. Pompa chodzi. Sprężanie na garach około 9 kg/cm2. Immo się dezaktywuje. Auto kręci rozrusznikiem i nic. Po chwili kręcenia czuć paliwo, ale nawet na moment nie zapali. Auto staneło nagle....
Wygląda to na uszkodzony sterownik,bo impuls masy jest ze sterownika. Iskra jest?
Więc sprawdź sterownik.
wystarczy pomiar napięcia zmiennego z czujnika (bo sam czujnik sprawny chodzi tylko aby zobaczyć czy daje sygnał dla sterownika)
Witam! Jeszcze raz serdeczne dzięki za zainteresowanie tematem ale opanowalem to nieszczęsne uszkodzenie po wymianie sterownika iskra sie znalazla nie macie pojęcia jak mi ulżyło pozdrawiam :D
Robokop ma rację sterownik tnie iskrę.
Prawdopodobnie jednak immo, kontrolka gaśnie bo immobiliser rozpoznał klucz, ale niekoniecznie rozblokowal sterownik. Iskra jest?
To jest blokada konfiguracji sterownika
Skoro sterowniki są te same i na tym z immo chodzi równo to może byłaby opcja jeszcze przełożyć sprawne tranzystory do tego uszkodzonego sterownika skoro nigdzie się ich nie zdobędzie? Gorzej jak coś jest z ECU i uszkodzi znowu tranzystory, ale raczej to była wina cewek, przewodów. Ewentualnie właśnie wyłączyć jakoś immo.
Wygląda mi na transformator zapłonowy WN do pieców gazowych, do generowania iskry. Identyczny jest w sterowniku kotła Vaillant Atmotec Pro 240.
No zdarza się uwalic sterownik podlaczajac jakieś amatorskie sondy, bo nie wiadomo co podlaczales. A czy ten błąd pokazywal się na liście tych błędów co wykasowales czy nie było go wcześniej? Raczej by zapalił ale zobacz jaka temperaturę powietrza widzi sterownik. Iskra jest? Paliwo jest? Obroty wału są?
Wygląda na kiepską masę sterownika silnika
Iskra się pojawia,bo jest zmagazynowana energia w polu cewki.Masz impulsy na środkowym pinie hallotronu jak kręcisz silnikiem czy nie ma?Łatwo to wybrać próbnikiem z diodą LED,podpinasz pomiędzy plus aku a zasilanie. Podstaw tez moduł,telefunkeny robiły różne heca.Moduły są w dwu typach,jeden generuje iskrę jak ECU zwiera środkowy pin z masa,drugi jak...
Czujniki również? Jeżeli tak to niestety elektronika do wymiany.
Wydziela się wodór, siarkowodór dopiero jak pomylisz osobówkę z ciężarówką ( tzn podasz za wysokie napięcie ładowania np 24v na 12woltowy akumulator. Tym niemniej wodór jest jeszcze bardziej wybuchowy niż siarkowodór. Iskrzenie przy zakładaniu klemy jest skutkiem ładowania się kondensatorów w różnych sterownikach.
Czy przykreciles mase na glowicy ????. Ta masa jest na sterownik i na przekaznik pompy
Rób immo off a potem sprawdź ładowanie.
Brak zapotrzebowania na ciepło. Sprawdź regulator pokojowy -baterie.
Sprawdź przycisk wł\wył na sterowniku. Ma być wciśnięty Dociśnij pudełko z bateriami do sterownika od dołu.
Czujnik położenia wału do wymiany pewnie ale najważniejsze zasilania na sterownik.
Ale te sterowniki są identyczne
Kontrolka check jest gdy wepne sterownik. Jutro wrzuce filmik jak to wyglada z wpietym sterownikiem
Polaryzacja bez znaczenia. Miganie przycisku najczęściej słaba bateria... Zrób zwarcie na kostce mikroprzełącznika, jeżeli iskra cyka to znalazłeś błąd, jeżeli nie to sterownik.
Iskra jeden raz?, to pewnie immo blokuje.
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
Witam ponownie. Zawołałem gazownika, wymienił cały sterownik. Iskra pięknie strzela, lecz po tygodniu piecyk przestał palić. Iskra strzela ale brak płomienia na pilocie. Po węchu czuć że gaz jest podawany na pilota. Da się go jakoś wyregulować?
Wykręć cewkę ,powkładaj w nią świece, połóż na głowicy tak aby dotykały masy i zakręć rozrusznikiem. Na wszystkich ma być iskra. W tym aucie jeśli sterownik nie wykryje zapłonu to w celu ochrony katalizatora odłącza wtryskiwacz. Jeśli na którymś nie będzie iskry oscyloskop w celu kontroli wysterowania cewki przez ECU. Jeśli sprawdziłeś wiązkę, oporność...
a co z immo w tym nowym sterowniku ??
Wystarczy jakiś dodatkowy przewód cienki z rezystorem pierwsze łączymy ten przewód potem wtyczkę. Kiedyś robiłem to ręcznie. Stykałem plus baterii z plusem sterownika i łączyłem wtyczki.
Witam mam problem z autkiem które paliło i działało bez problemu. Czasami pokazywała się kontrolka silnika ale wystarczyło przygazować i było ok silnik pracował prawidłowo . Autko jest do na wyprawy rybne leśne i przestał odpalać. Problem jest brak iskry na cewce. WYMIENIONE -czujnik wału -cewka -sterownik Raz na jakiś czas ta iskra jest widoczna podczas...
Witam mam skodę 1,3 MPI na wielopunktowym wtrysku rok 96 Problem polega na tym ze nie odpala oczywiście już trochę posprawdzałem a mianowicie pompa cisnie paliwo wtryski otwieraja konkretni dostaja impuls ze sterownika Iskra na swiecach jest na calej listwie a samochod dalej nie odpala :/
Tak, to jest eeprom z danymi immo. Reszta w moim poprzednim poście.
Tranzystora. I sterownika.
Witam! Mam probem ,który polega na tym,że jest brak całkowicie iskry. Słyszałem ,że to sterownik! Ile kosztuje wymiana? ewentualnie gdzie mozna kupić taki sterownik?
Po co był wymieniany alternator? Czy sterownik silnika działa. Jak iskra, pompa paliwa, otwieranie wtrysków?
Oczywiście że wtryskiwacze maja osobny emulator. Zrob jeszcze raz test el. wykonawczych, zobacz czy jak kręcisz silnikiem sie iskra generuje. Na opelskanerze widać ładnie.
To okablowanie bądź sterownik.
Odpowiedź już padła, czujnik położenia wału do sprawdzenia, a jak tylko iskry brak a reszta jest to sterownik.
Raczej sam sterownik i kluczyk Ci nic nie pomoże. Chyba ze przerzucisz immo. Jezeli masz zasilanie na sterowniku a wywala Ci brak komunikacji to wymontuj sterownik i daj go komus kto to ogarnie .. Jaki symbol sterownika ?
Przyczyna to najprawdopodobniej uszkodzenie sterownika (generatora iskry), ominąłem go podając napięcie bezpośrednio na elektrozawór i pojawił się płomień, mam nadzieję, że to jest to.
Generator iskry -sterownik generuje iskrę , daje napięcie na cewki zespołu gazowego. Podczas zwarcia mikrowyłącznika powinna pojawić sie iskra, następnie otwarcie cewki płomyka kontrolnego, jeżeli pojawi się płomyk sonda jonizacji czyta i sterownik daje napięcie na drugą cewkę (dużego płomienia) Pozostaje tylko wezwanie serwisu Junkersa.
jezeli czujnik generuje impulsy i zmierzyles to przy samym sterowniku oraz podmieniles cewke z modulem to iskra musi wystapic Dodano po 3 opornosc czujnika ok
Witam mam problem z komputerem sirius 32, bardzo pomocny byłby schemat wewnętrzny komputera bo wyprowadzenia pinów mam. Problem jest taki, że wszystkie zasilania potrzebne do kostki są, możliwy jest odczyt błędów, lecz tam ich brak, nie świeci kontrolka MIL, dlatego myślę że któreś zasilanie gubi się w sterowniku. Iskry nie ma, paliwa też nie ma. Pomoże...
To ma być kluczowana masa, nie stała. Pewnie ster leży.
Jaki kod silnika? Czy to AAF? A więc jest tak: Jest iskra, nie ma sterowania wtryskiwaczami. Skoro jest iskra, to czujnik hall'a jest ok. Sterownik nie zapina masy na wtryskiwacze (Pracują w pełnej grupie - wszystkie razem) Do sprawdzenia driver wtryskiwaczy we sterowniku.
Pytanie czy na wałkach kliny czy stożek. Jeśli pasek jak struna.
Prawdopodobnie uszkodzony sterownik
A czy to może być mikroprzelacznik, który występuje na kablach od sterownika?
Przebieg jest widoczny na pinach komputera A co widzi sterownik? jakaś diagnoza?,błędy?,parametry?
Podpiąłem się multimetrem do przewodu ecu od cewki i brak prądu. To samo jak przetestowałem później żarówką. Źle. Tam leci sygnał o napięciu około 5v i minimalnym natężeniu i tylko podczas kręcenia jak działa hall.Żarówka tam nie zaświeci. Potrzebna jest dioda led. To samo na czujniku halla. Wychodzi na to że u ciebie to pin 7 w sterowniku.
Proszę, masz na pw. sterownik tego silnika, reszty szukaj sam.
witam.przejście kabli sprawdziłem. moze ktos mi wskazac na których pinach sa podstawowe zasilania sterownika: masa, plus stały, plus po stacyjce. podejrzewam uwalony sterownik. iskra jest wiec hal działa. tlko mam pytanie czy sterownik musi dostac jeszcze jakis dodatkowy sygnał oprócz plusa po stacyjce aby podac mase na przekaźnik??? z góry dzieki za...
Jeżeli jest iskra, to tylko końcówki mocy sterowania wtryskami znajdujące się w sterowniku , są to tranzystory. Mam watpliwości ,czy akurat obie zostały uszkodzone. Okablowanie od sterownika do wtysków sprawdziłeś.?
No dzieki kolego nie wiem pzeszukiwalem ale kilka dni wczesniej ale ok teraz musze ogarnąć kogos kto by mi wyciał immo z nowego sterownika
Zrób diagnostykę najprawdopodobniej wysypany sterownik, pewnie iskry też nie ma?
Sprawdziłeś czy nie uszkodziłeś wiązki silnika - sterownika.
Mam i taki sterownik, i tranzystor, i tester. Samo Brzesko, centrum.
Witam kolegów jak w temacie w samochodzie Rover 25 nie ma iskry sterownik Motorola pamięć 93c66 dla wtajemniczonych sprawa jest jasna proszę o pomoc gratyfikacja murowana oczywiście jak pomoc będzie skuteczna z góry dziękuje.
Odłącz wtyczkę mikroprzełącznika i zrób zwarcie neonówką na bolcach wtyczki, powinna pojawić się iskra. Jeżeli brak wskazanie na sterownik elektroniczny.
Acha. Więc to tak. A jaki sterownik? Chodzi o sterownik iskry zasilaczem? Myślisz, że jest może gotowy moduł do dokupienia u producenta, który by umożliwiał to co chcę tutaj wykombinować? No nawet nie pomyślałem o tym szczerze mówiąc. Jutro się zorientuję w te sprawie. Nie, nie, nie! Sterownik - komputer pokładowy Twojego piecyka. Iskrzenie jest tylko...
Problem jest do przeskoczenia, sądzę że treść PW powinna rozwiać wątpliwości.
Jeśli kręcisz rozrusznikiem i nie ma plusa na cewce to tak jak kolega pisze, a przy okazji sprawdzałeś błędy w sterowniku?
Podczas kręcenia rozrusznikiem występuje kluczowanie masy do cewki ze sterownika?
No to w takim razie sterownik silnika do naprawy bądź wymiany.
Witam! To chyba nie babol w testerze. Sprawdzałem oryginalnym Tech2 jak i interfejsem OpelScaner. Oba pokazują to samo. Obroty widzi sterownik, iskry nie zdążyłem sprawdzić. Jako ciekawostkę dodam, że przy pierwszym odczycie błędów była piękna lista...:) Po wykasowaniu pusto, oprócz standardu - błąd31. Wychodzi więc na to, że ktoś już rozłączał to i...
iskra sterownik sterownik pieca iskra ustawić sterownik iskra
klimatyzacja uziemienie tablet wgrywać android pompa paliwo mazda
zmywarka wirpool zmywarka wirpool
Jak zaprogramować płytę główną Vestel 17MB170? Jak zlikwidować buczenie w radiu Stradivari 2?