To jest zwykła cewka podłączona pod moduł sterujący który wytwarza iskrę.
Nieprawidłowym działałem gaźnika. Tak jak pisałem może się zawieszać pływak lub zaworek. Warto też sprawdzić czy gdy zgaśnie jest nadal iskra.
Cewki sprawdzone sprawne pompka dziala stacyjka odpieta I nic dalej to samo pomocy panowie
Sprawdź dokładnie odstęp na przerywaczu . Możliwe, że kondensatory wymagają wymiany. Trzy świece są dobre?
Na cewce powinien pojawiać się przebieg napięcia zmiennego. To działa mniej więcej tak: Podawane jest napięcie ze sterownika na cewkę wymuszające przepływ prądu, po odcięciu napięcia cewka stara się podtrzymać prąd płynący w cewce indukując sem o znacznej wartości liczony w kV. Jeżeli cały czas by było napięcie, albo cały czas by go nie było to cewka...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Witam sedecznie. sam sobie odpowiedziałeś. Sp[rawdz cewkę. Moduł wa bank.
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Witam, mam problem yamaha booster łapie ale nie odpala. Gaźnik czyściłem. Kompresja jest. Iskra też.
Tak. To po lewej z czerwonymi przewodami.
przeczytałem Twoje tematy i napisz proszę po kolei jak odpalasz moto. czy nóżka boczna wyciągnięta, wciśnięte sprzęgło, poziom oleju w silniku ok, poziom paliwa ok. pozostaje jeszcze sprawdzić podłączenie alarmu, jeżeli nie ma to zworki które go zastępują. oraz czujnik położenia wału i cewka ładująca moduł zapłonowy. na schemacie "pick up coil, throttle...
było tak robione i nadal nie ma iskry
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Jakieś pomiary, testy? Bateria sprawna, zasilania, impulsator?
Jest iskra, świeca mokra?
Pewnie nie masz w liczniku trybu diagnostycznego? Model 2009 nie miał, wymagał dedykowanego testera. Zastanawia mnie czy ECU nie widzi znacznie obniżonej temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza zasysanego, co by doprowadzało do wzbogacenia „ssania”. Ewentualnie czy wtryskiwacz nie „leje” za mocno przy rozruchu, lub nie przecieka przez co przez pewien...
Zerwany klin na wale i iskra w złym momencie.
Przetarcie w membranie gaźnika było prawdopodobna przyczyna awarii. Po wymianie wszystko działa na iskrę.
Regulator napięcia sprawdzałeś?? kapturek od świecy i przewód.
Ale iskra jest nadal słaba?
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
panowie co z tym immo niech ktos powie jednoznacznie czy w tym skuterze potrzebny jest licznik aby byla iskra ???????????
witam wymieniłem cewkę zapłonowa i nadal nie ma iskry co jeszcze można sprawdzić
Nic nie jest ok. Proszę założyć instalację wraz z modułem od tego silnika i dopiero szukać iskry.
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
A sprawdzałeś przepustnice jak kolega bartosz podpowiada? A i sprawdź jaka jest iskra.
Iskrzy na przerywaczu?
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Tak, jest iskra wtedy.
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
pełny schemat to raczej tylko serwisówka...:( sprawdz połączenie między impulsatorami a modułem, napięcie zasilania modułu, połączenie między modułem i cewka, wyłącznik zapłonu w lewym zespolonym na kierownicy, sterowanie blokadą(wyłącznik na stopce bocznej, dioda po drodze ,czujnik sprzęgła) jeśli to wszystko oki to raczej tylko moduł. Daj fotke modułu...
konstrukcja statora, z impulsatorem umieszczonym wewnątrz koła magnesowego, Jeżeli zamieszczony schemat jest ok, a mam pewne wątpliwości, to układ zapłonowy nie ma impulsatora. Wyglæda ma tzw. magnet, czyli jedna cewka ładująca kondensator i pewnym napięciu wyzwalająca tyrystor dając iskrę.
A co do tego modułu "dochodzi". Jakiś schemat, opis, pomiary itp.
No i tu właśnie jest problem, bo zamienników jest pełno, ale marki WM, a to wiadomo że nawet nowe potrafi być rozwalone. Nowy w ASO to koszt grubo ponad 1000zł. A używki to wiadomo, jak im czapka stanie. Udało mi się znaleźć taki schemat https://obrazki.elektroda.pl/7830021700_... Nie wygląda na super trudny i bazuje na powszechnym...
Impulasator do wymiany o ile nie pomyliłeś przewodów (niebieski z białym paskiem to impulsator).
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu
Czy ktoś ma pomysl od czego zacząć? !. Nowy, naładowany do pełnego akumulator 2. Spr., czy z ECU trafia podczas kręcenia starterem, trafia impuls ok. 80 do 120 V, do cewki? 3. Spr., czy na każdej ze świec, pojawia się równomiernie, zdecydowana, mocna, dobra iskra? 4. Spr. , czy do pompy paliwa, dochodzi pełne napięcie 12 V, po zapłonie. Mam prawo podejrzewać,...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Zgadza się, pinout tego modułu sugeruje jakieś V2 (front coil, rear coil, może jakieś virago) ale moduł ruszył od kopa i stary KZ1000 cieszy się iskrą.
Rozrusznik kręci, paliwo jest. A iskra jest?
Witam. Pacjent to yamaha big Bear z silnikiem yfm350. Nie odpala. Brak iskry. Jakieś pomysły? Od czego zacząć?
Witam mam pytanko kupiłem silnik do Yamahy xt 600 z 98 roku wcześniej miałem z 91 roku oczywiście instalacja nie pasuje zapytałem pewnego elektryka czy da się jakoś podłączyć chiński moduł aby tylko byla iskra powiedział że to jest mozliwe ale zawołał za to troszkę pieniędzy dlatego wolałbym sam to podłączyć tylko pytanie jak mam to zrobić? Jak podłączyć...
Immo się nie wysypało..?
Tak, kręciłem
Witam. Mam problem z brakiem iskry. Otóż gdy wyjmę bezpiecznik i kręcę na krótko, iskra się pojawia, a gdy jest wpięty i kręcę normalnie ze startera, niestety jej po prostu brak. Instalacja prześwietlona, wszystko ok. Nowy iskrownik włożony, cewka też. W czym szukać problemu? Yamaha TZR 50. Moduł podmieniany, kiedyś na nim chodziła, teraz bez zmian....
A jakie napięcie powinny wychodzić z cewki?
Witam serdecznie problem z obrotami ustąpił po uszczelnieniu karterów i zostały założone nowe łożyska wału ale pozostaje problem z odpalaniem raz pali raz nie raz odrazu a raz ciężko gaźnik napewno czysty rozrusznik kręci ale jak da się gazu to jakby szybciej kręcił może to padł moduł ale iskra jest
Zawsze istnieje możliwość uszkodzenia mechanicznego, np. przewodów czy też statora i impulsatora przy demontażu i montażu. Jeśli silnik był wcześniej katowany i został przegrzany, to stator i impulsator mogły też dostać po dupie, a dopiero teraz objawiły swoje uszkodzenie. Sprawdzałeś rezystancję impulsatora? Rozrusznik dobrze kręci? Jakie jest napięcie...
Znalazłem właśnie w module. Ten zabudowany jest od nowszego modelu i ma jeden przewód więcej czarny z białym paskiem, masa która na niego była podana blokowała moduł. Iskra już jest działamy dalej
Sprawdż na starej czy jest wtedy iskra, jak Ci zgaśnie...
Wrzuć foto modułu.
Witam, problem z yamaha dt 125 na rozruszniku. Podczas kręcenia rozrusznikiem brak iskry, natomiast gdy puszczę przycisk pojawia się iskra kilka razy. Czytałem o tym, doszedłem do tego aby zmasować żółto-niebieski przewód od modułu. Po tym iskra jest super, motocykl odpala, lecz nie da się go zgasić stacyjką ani kill switchem.
Silnik 2T, z modułem to jest tak że nie mam pojęcia czy to AC CDI czy DC CDI, bynajmniej bez akumulatora ani rusz. Mam teraz drugi moduł który wygląda tak http://ilovemotor.jp/shop/g/gHI3659/ , poprzedni natomiast wyglądał tak http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxMTg4/z... A jak mogę zmierzyć długość...
Doszedlem do tego ze mam dc cdi oto schemat : No, to teraz jeszcze dojdź do tego, jak się prawidłowo zamieszcza obrazki. Akumulator mi padl juz jakis czas wiec jak bede sprawdzał to mam go kopac ze startera ?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... w odpowiedziach mogę załączyć tylko obrazki dlatego pod powyższym linkiem zamieściłem bardzo dobrą instrukcję napraw wraz ze schematami elektrycznymi silników do łodzi Yamaha 50-90 KM, plik pdf 2,85 Mb. Silniki te są 3 cylindrowe.
Wygląda mi to na czujnik biegu
pomoże ktoś ?
Masz spr. i wytestowany na moim przypadku.
Motocykle z tym silnikiem to Feniks 200 tylko importer zapomniał o częściach. Co się dowiedziałem to są u nas w kraju już 3 lata ale też podobno na zachodzie cieszą się powodzeniem ( dane od sprzedającego ) nawet dziś. "czyli przy mniejszych obrotach .. reaguje na końcówki znacznika przy większych na początek prosta metoda."" Tak ale biorąc pod uwagę...
Od spodu gaźnika czy czegoś tam masz wejście na ta wtyczkę
Sprawdź długość iskry i ssanie.
Tego nie wiem czy nie było immobilizera ale może wiesz jak to sprawdzić?
Witam, mam problem z yamahą xj650. Nie ma iskry na żadnym z cylindrów, moduł się grzeje
Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego...
A jakie to ma powiązanie z odpalaniem?
Ustaw luzy na zaworach. Dodano po 31 Jak zgaśnie to iskra jest?? Paliwo leci??
ile przewodów wychodzi z Iskrownika ? powinieneś znaleźć przewód z cewki zasilającej oraz z impulsatora, no i mase reszta będzie przewodami do zasilania świateł ładowania itp. jakby było tak jak myśle to mógłbyś zastosować standardowy moduł od chinskiego 4T
Tak, sprawdzałem
Brawo! Dzięki za wyjaśnienie.
Hal nie Hal :) Jeżeli raz jest iskra to raczej ok. Pewnie mod. zap. pada.
szczerze mówiąc, to nie mam pojęcia, a do uszkodzenia doszło podczas oglądania filmu; transformator zaczął wydawać dziwne dźwięki, nie zdążyłem odpiąć wzmacniacza od zasilania i było bum, i iskry poszły.
Zalana świeca.
Moto wgl pali? Np na pych? Bo jeśli tak, to kłopot może być w akumulatorze (który jednocześnie zasila iskrę - jeśli zapłon jest DC CDI).
Sa tak jak powinny, odwrotnie nie ma iskry
TZR gubi iskrę na wyższych obrotach. Jakie mogą być skutki tego, oprócz padniętego modułu? Moduł kupiłem, bo mój padł. Koleś co kupiłem od niego zarzeka się, że był sprawny, więc może przyczyna leży u mnie? Dodam, że musiałem odłączyć od modułu czarno biały kabelek od gaszenia, bo wtedy iskry nie było.
Jack - pisałem w pierwszym poście, że zmierzyłem woltomierzem, bo taki pożyczyłem. W jednej kostce z dwoma kablami nie ma prądu w ogóle, a w drugiej nie ma prądu w kablu błękitnym. Napisałem też, że przez około 3 kopnięcia kostka z dwoma kablami była podłączona do tej drugiej, przez co któraś mogła się spalić. Rycho - temat ten założyłem, aby dowiedzieć...
Motocykl z 2006
Albo masz obrócone magneto, urwał się klin na wale i iskra jest ale np na samym dole cylindra.
Amplituner wytłaczał się parę razy.Bezpieczniki są całe, a gdy chce go włączyć to widać przez obudowę jak by iskra przeskakiwała na bezpieczniku.
A ty masz w tym moto immobilizer? Może tu masz problem. Nowsze drogie motocykle potrafiły mieć immo. Wtedy nie wyrzuci ci błędu, bo immo niby normalnie działa tylko nie wykrywa kluczyka. A właśnie immo może odcinać pompę paliwa oraz zapłon, ale zwykle nie odcina właśnie rozrusznika. Masz wgl iskrę na świecach?
Gaźnik zalewa świecę. Równie dobrze mogły pierścienie pęknąć podczas jazdy. Jeśli diagnoza co do słabej iskry (zbyt małej długości iskry) jest trafna, to w tym modelu jedynie z powodu cewki WN.
Witam, jak w temacie, xt 600 2kf traci iskrę jak się zagrzeje. Świeca wymieniona, co może być jeszcze?
Jaka max długość iskry na samym kablu WN?
Witam mam następujący problem moja yamaha straciła iskre czytałem na róznch forach ale nic nie pomogło dodam że mam trochę namieszane w elektryce, ktoś zrobił żeby działa bez aku taką już kupiłem, ale wszystko było sprawne i normalnie się jezdziło. Z tego co tam widziałem to moduł ktoś ''odblokowywał'' i jest poklejony taśmą ale działał. Yamaha po zimie...
Witam, czy do silnika 6v może być podłączona cewka 12v? Mam silnik Yamahy dt 2t 6v i mam cewkę właśnie na 12V. Parę razy odpalił i nie ma ju iskry. Raczej, to nie wina świecy
Wiam mam mianowicie taki problem że po podłączeniu akumulatora w motorze nie ma iskry a jak odłącze to iskra co ciekawe nie jest stała tylko błyśnie raz i puźniej nic kompletnie jest jeden taki kabelek brązowy który idzie do modułu zapłonowego i on daje impuls na moduł gdy sie kręci silnik a jak podłącze akumulator to jest tam staly prąd Weś ktoś coś...
Witam. Mam problem z moim motocyklem (tj. jw. yamaha tw 125) . Jest to motocykl z 2001 roku i nie posiada on iskry . Iskra "zgubiła się " po remoncie silnika (wymiana głowicy) .Pierwszy raz yamaha odpaliła, za 2 odpaleniem iskra zginęła . Sprawdzałem moduł zapłonowy w innym motorze, jest w 100 % sprawny. Co powinienem sprawdzić ? jakie powinny być rezystancje...
diwe rzeczy do sprawdzenia na początek - sygnał z impulsatora i z modułu na cewkę
pewnei iskra jest ale nie w tym miejscu...
Witam, Mam taki problem że niegdzie nie mogę dokupić takiej cewki jak i iskrownika (cewka ta od strony impulsatora). 1. Czy można ją oddać do przewinięcia? 2. Lub czy można zrobić aby iskra była z akumulatora? Tak jak jest w motocyklach MZ.
Witam. Mam motocykl Yamaha WR 426F(CROSS). Od pewnego czasu, tylko przy włączonych światłach, motocykl zachowuje się jak by tracił prąd -iskrę i nie wkręca się na wyższe obroty. Jak wyłączam światła, motocykl chodzi OK!
Witam kupiłem silnik z Yamaha tzr 50 i cała instalacje i nie umiem podłączyć aby była iskra i podłączenie świateł itd pomocy
tak Zanik prądu sprawdzony kontrolką tj znika plus dochodzący do cewki
https://www.olx.pl/oferta/modul-zaplonow...
Nie mam licznika
Możliwość jest. Znajdź schemat w necie i zamieść. Wtedy będzie można cię nakierować, co jak i na której złączce mierzyć. A najlepiej poczytaj trochę postów na temat braku iskry i jej "poszukiwania" aby się przygotować "teoretycznie".
Witam posiadam Yamaha Majesty 250 rok 2004 nie odpala iskra jest ale ja zalewa Nie mam pojecia co to jest to pierwszy raz. POMOCY KOLEDZY
Najlepiej diodą z opornikiem. Ma migać podczas kręcenia.
Jeżeli po szlifie, przed przestojem odpalała a po 5 miesiącach już nie to powinieneś sprawdzić połączenia cewki->przewody->fajki. W fajkach i cewkach masz takie wkręty w rurce na które nakręcasz przewód wysokiego napięcia. w starszych sprzętach często utleniają się końce, pęka izolacja przewodów i słabo trzymają się na wkrętach. Obetnij pół centymetra...
witam , szukam schematu elektrycznego jak w temacie , lub podpowiedzi jak go naprawić i co sprawdzić - brak iskry .
yamaha iskra przyczyna iskra yamaha yamaha słaba iskra
unitra g8010 podgląd rejestrator logitech wzmacniacz uszkodzony
tablica kierunkowa spawarka wybija bezpiecznik
Siemens EQ.700 grzałka nie wyłącza się – czujnik NTC, triak, przekaźnik, naprawa Mitsubishi Space Star 1.6 benzyna – ustawienie wskazówki obrotomierza, kalibracja licznika