Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego...
Witam! Jestem na tym forum nowy więc witam wszystkich zacznę od początku w lipcu 2010r zakupiłem sobie yamaha tzr 125 BELGARDA z 1996r z przebiegiem 29666 km i po generalnym remoncie silnika. Po jakimś miesiącu pojechałem do sklepu i po wyjściu nie chciał odpalić ani z pycha ani z elektrycznego nic więc zacząłem go pchać do domu ale po 0,5 km spróbowałem...
Witam, jeśli tam jest odprężnik na głowicy, na linkę i elektromagnes – to sprawdź naciąg tej linki przy dźwigni na głowicy, bo jeśli 'zwisa luźno łukiem', to przy kręceniu rozrusznikiem / elektromagnes nie naciąga jej do końca [tylko lekko napina / naciąga ten luz zaledwie] i dekompresja nie działa w ogóle [dźwignia dekompresatora nie zmienia w ogóle...
Silnik zaburtowy Yamaha 4AC 6E0 nie pali po sprawdzeniu na świecy iskra jest słabiutka i chwilami zanika a świeca jest zalana paliwem, podłożyłem drugą cewkę zapłonową z jakiegoś agregatu-bez zmian. Zapłon CDI. Zmierzyłem napięcia z cewki zasilającej 40V przy 1000 obr i 80V przy 3000 obr z cewki sterującej odpowiednio 0.8V i 1.4V. Czy te napięcia są...
Witam. Moj problem pojawił sie ostatnio podczas jazdy. Motor zaczął przerywać i zgasł i za chiny juz nie odpali :/ Odkrecam swiece ( jest nowa) ale cała mokra. Iskra jest słaba i nie pomiedzy elektrodami ale ucieka po bokach. Sprawdzałem juz 2 inne swiece ale też nie ma różnicy. Pomocy :/
Mam również problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha XV 500. Ktoś maczał już w nim paluchy i na jednej świecy jest bardzo słaba iskra która czasami zanika. Jeśli uda ci się sprawdzić swój moduł to podziel się wiadomościami jak to zrobiłeś. Może wiesz kto ma do sprzedania taki moduł lub byłby w stanie go naprawić?
Witam mam problem z motorem Yamaha dt z silnikiem am6.6 mies temu wjechalem w spora dziurę od tamtego momentu zaczęła przerywać. Następnego dnia odpalila ładnie i chodziła tak samo jak wcześniej.Po zimie gdy chciałem ja odpalić iskry nie ma kombinowalem na różnych świecach.Zauwazylem że przy mocniejszych kopnieciach lub pchaniu iskra się pojawia lecz...
Ale iskra jest nadal słaba?
No nie wiem co chcesz udowadniać budując prototypowe DC-CDI. Równie dobrze można się pobawić gotowym chińskim modułem DC-CDI. Jeśli chcesz wykluczyć cewkę WN — podłączasz ją do innego sprawnego skutera, motocykla i sprawdzasz czy iskra ma odpowiednią długość. W ogóle sprawdzałeś długość iskry z samego przewodu WN?
Zapłon DC-CDI wymagający akumulatora był stosowany w skuterach Yamaha od 2004 roku, a ten BWS to stary model z początku lat '90 który posiada zwykły zapłon CDI który nie wymaga akumulatora. Problem z odpalaniem na ciepłym może mieć kilka powodów. W starym statorze może zaczynać padać cewka zasilająca lub cewka WN skutkująca słabą iskrą (długość). Zużycie...
oj nie jestem elektrykiem z pomiarami na mierniku to słabo tylko tyle co z internetu podpatrzę :) kable odcięte bo podmieniałem impulsator , to gdzie jest cewka rezystancji CDI ?co pisze BananVanDyk? pod magnetem ?
Witam, problem z Yamaha XT 600 3tb 1992 mianowicie podczas jazdy zaczęła przerywać tylko na wyższych obrotach, przejechałem 30km zgasła. Po chwili kopania zapaliła i dojechałem do domu odpalając ją jeszcze ze dwa razy. Paliwo dochodzi, sprawdziłem czy jest iskra pojawia się raz na 5-10 kopnięć i to nie zawsze a w dodatku słaba. Zacząłem od wymiany świecy...
Dobra. Sam zrobiłem konstrukcję ale niestety miałem słaby akumulator aczkolwiek iskra była. Muszę teraz poczekać i ponownie sprawdzić cewke na naladowany akumulatorze. Pozdrawiam wszystkich.
chce wykorzystać ten silnik do motoparalotni a wiem że ma on elektroniczny przestawiany zapłonu i musze wiedzieć o wszystkich słabych punktach tego motoru a internet przeszukałem
Ok rozumiem.A co ze samym sprawdzaniem cewki?? Znalazłem w internecie sposób by jeden pin cewki zmasować,zmasować świece i delikatnie plusem dotykać drugiego pinu cewki.Wtedy powinna pojawić się iskra na świecy.U mnie się pojawiła jednak bardzo słaba,ledwo widoczna i nie za każdym podaniem plusa się pojawiała.Co wy na to? Moim zdaniem iskra powinna...
W woli ścisłości jaki jest kolor iskry na świecy nie jest przypadkiem czerwono- niebieski (świadczyło by to o słabej iskrze). Pierwsze co w gaźniku może się zapchać to dysza paliwowa w komorze pływakowej. Jeśli świeca nie jest okopcona ani zalana to może być lewe (bo dostaje wtedy nadprogramową dawke powietrza) Spróbuj przytkać nic nie kosztuje a zabieg...
Witam, jak w temacie próbuje odbudować/naprawić moduł zapłonowy TCI do motocykla Yamaha SR125 z roku 1996. W motocyklu była słaba iskra albo jej nie było, wszystkie możliwe inne przyczyny wykluczyłem więc pod młotek poszedł moduł. Powodem mojego działania jest praktycznie brak dostępności takiego modułu już w obiegu wtórnym, a cena OEM jest zaporowa...
Czysto administracyjnie dopiszę dla potomnych, że miałem wtedy przebicie do masy ale zrobił mi to mechanik więc nie powiem dokładnie w którym miejscu wiązki/czujnika itp.. Druga rzecz na którą trzeba uważać to sprawny akumulator. Po tej zimie mój aku był już słaby. Mimo, że doładowany i ładnie kręcił rozrusznikiem to problem z odpalaniem podobny. Po...
ok poradze sobie z zamkiem alemam kolejny problem Dodano po 20 Mam skuter Yamaha Mint! I dziwnie się zachowuje a mianowicie strasznie szarpie jest słaby i strzela iskrami z tłumika!! po czym dusi sie i gaśnie! Czyli po zapaleniu "przejade"(to nie jest jazda) ok 5 metrów strzeli z tłumika i gaśnie a jak już strzela i jedzie to jest taki słaby że ledwo...
witam, mam pytanko, czy zna ktoś dobrze ten model? (yamaha tw 125) ponieważ Któregoś dnia chciałem sprawdzić układ zapłonowy, odkręciłem pokrywę układui okazało się że znajduję się tam olej- i tu ogupiałem (układ zapłonowy w oleju? nie spotkałem się nigdy z czymś takim) nie wiem jak się tam znalazł, zbladłem skręciłem jak było i jeździ do tej pory,...
Witam kolegów po dłuższej nieobecności Otóż mój syn ma problem z iskrą w yamaha dt 125 rocznik 97 . silnik do końca normalnie pracował i w pewnym momencie w czasie jazdy zgasł , teraz jest tylko taka słaba iskierka a właściwie to można odczuć tylko dosłownie palcem przeskok wysokiego napięcia . ale nie jest to napięcie powalające człowieka na ziemię...
Cewka nie uszkodzi się na pewno, natomiast będą ogromne trudności w uruchomieniu silnika, po prostu "iskra" będzie o połowę słabsza. W układach robi się połączenia by na chwilę rozruchu czasowo nawet zwiększać napięcie na cewce ponad nominalne by rozruch ułatwić, Kolega poszedł w drugą stronę... Poszukać cewki od Simsona z elektronicznym 6V zapłonem.
Eureka! Silnik działa bez "żółtego chinskiego kondensatorka" i podłączenia dodatkowych rureczek. Dziękuje wszystkim za pomoc. Okazuje się że zbiornik paliwa widocznie był za nisko i motor nie otrzymywał odpowiedniej dawki paliwa natomiast styki wszelakie połączenia muszą być na kostki! Bo widocznie skręcenie "na pająka" mimo prawidłowego podłączenia...
Witam, mam Yamahę Neos 1998r. Motor zaczął słabnąć, ciężko się zbierać, kiedy chciałem dojechać do domu musiałem go rozpędzać i dopiero na niego wsiąść aby ruszyć... Zrobiłem remont silnika cylinder naraku 70cc i tłok Airsal 70cc, do tego przed remontem wymieniony wydech na tecnigas i sprzęgło na RMS na czerwonych sprężynkach. Po remoncie jeszcze zawór...
Mechanik z 20 letnim stażem i nie może sobie poradzić z "głupią" WSK... a wypowiedzi moje są głupie. Szczelność i iskra to bzdety. A może wymyśliłeś inny rodzaj silnika, który nie potrzebuje szczelności i porządnej iskry? Poczytaj forum. Jakieś dwa miesiące temu był temat z Simsonem, który pracował tylko przy wyprzedzeniu 45o! Po kilkunastu postach...
Słabo szukasz. W parę chwil znalazłem jedną używkę od DT125 za 200 zł. Przeróbka jedynie na DC-CDI, musiałbyś mieć przetwornicę która miałaby wejście przerwania pracy z modułu CDI. To wiązałoby się ze sporymi przeróbkami które nie dawałby pewności co do bezawaryjnej pracy. Poza tym ten stator ma trochę za małą wydajność względem tego co było w TZR fabrycznie.
Quad odpalił na chińskim module cdi AC Ale oczywiście pracuje fatalnie. Rozebrałem oryginalny moduł Ale nie mogę zlokalizować usterki. Procesor dostaje 5V tyrystory 2P4M będący elementem wykonawczym około 10V. Wszystkie diody tranzystory i kondensatory moim zdaniem są sprawne. Czasami pojawia się mikro iskierka na samym kablu na początku kręcenia rozrusznikiem....
Jeżeli po szlifie, przed przestojem odpalała a po 5 miesiącach już nie to powinieneś sprawdzić połączenia cewki->przewody->fajki. W fajkach i cewkach masz takie wkręty w rurce na które nakręcasz przewód wysokiego napięcia. w starszych sprzętach często utleniają się końce, pęka izolacja przewodów i słabo trzymają się na wkrętach. Obetnij pół centymetra...
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu Dziękuję, bardzo Pan pomocny, po długich kopaniach, poprawianiu masy, iskra pojawiła się w dwóch kopnieciach i po tym już jej nie widać....
Witam, Problem polega na: - duże przebicie na przewodach i fajkach - związane z tym straty powodują słabą iskrę i przerwę w zapłonie na przednim cylindrze Pytanie: czy mogę dobrać cewki zapłonowe inne niż oryginalne (dlatego, że przewody zapłonowe są "zatopione" w cewce i chyba niewymienne)? Jeżeli tak to jakie i w jaki sposób je dobierać (wiem że mierząc...
Dla pewności sprawdź także czy w tylnej lampie nie są zamienione światła, tj. jako światło pozycyjne nie świeci włókno 21W. Z przodu obecnie żarówki 2x25W = 50W, do tego tył i podświetlenie licznika, alternator powinien dać sobie radę. Skoro piszesz że wymieniałeś już 3 regulatory napięcia i jest to samo, jeśli nie ma innych zbędnych odbiorników, to...
Jednak problem nie jest do końca rozwiązany . Przez jeden dzień było dobrze , potem zrobił się słabszy , wolno nabiera wysokie obroty ,przy gwałtownym dodaniu gazu mocno zwalnia tak jakby stracił iskrę po sekundzie przyśpiesza . Kompresje sprawdzałem ,gaźnik i filtr był niedawno czyszczony więc to raczej nie to ... Ma słabą małą pomarańczową iskrę i...
Okej, dzięki wielkie Wam wszystkim. Na zakończenie tematu mam kilka końcowych ważnych dla mnie pytań :) Jeśli możecie to jak będziecie odpowiadań to nie pomińcie żadnego :) 1. Na allegro jest 2 sprzedawców, którzy oferują STK 463. Kupić od któregoś z nich (ten tańszy) czy gdzieś spoza Allegro? 2. Czy oprócz STK wymienić może jeszcze jakieś urządzonko...
Witam, od tygodnia zmagam się z problemem jaki sprawia mi owy Xt-ek. Napiszę etapami żeby było przejrzyście. Kupiłem motor, zrobiłem szlif i wymieniłem tłok, poskładałem no i się okazało, że iskra jest tylko za pierwszym i czasem za drugim kopnięciem. Poszukałem w internecie możliwych przyczyn, ktoś napisał, że problem może rozwiąże nowy akumulator,...
Witam. Chciałbym aby mi wyjaśnił ktoś z szanownych użytkowników, jak działa układ zapłonowy w tym kładzie. Zasadę działania układu zap. CDI jest mi znany oczywiście, ale w tym modelu mam pewien problem, a chodzi o stator, i napięcie z cewki ładującej, której nie mogę rozpoznać na statorze. Rezystencja tej cewki wynosi około 0,5 do 1Ω (w zależności...
Witam Odrazu zaznaczam że na elektronice nie znam się zupełnie! A chciałbym zobić 2 rzeczy współpracujące z zapłonem. Teraz troche danych: moto: Yamaha TZR 125 2T zegar tzn. obroty są elektroniczne sterowane modułem. impuls dawany jest przez bezstykowy przerywacz dalej podawany do modułu a następnie do cewki zapłonowej i na zegary. Dokładnie to nie...
Akumulator Zacznijmy od akumulatora, trzeba sprawdzać dość często stan jego naładowania, w motocyklach są małe akumulatorki w porównaniu do samochodowych. Maja średnio od 10 do 14 Ah pojemności i gdy często robimy krótkie trasy i często odpalamy motocykl, to alternator nie zdoła nam naładować akumulatora by zrównoważyć stratę prądu, którą rozrusznik...
słaba iskra yamaha iskra iskra yamaha
wyłączenie podnapięciowy mycie alternatora komunikat error radia
l192ws inwerter bateria roweru panasonic
Philips BDL3260 LCD – samoczynne wyłączanie i restart, pętla restartów, kondensatory, zasilacz Pralka AEG LTN7E272P - pogniecione ubrania przy niskich obrotach