Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
"A zapomniałem, motor ma iskrę na zewnętrznym zapłonie na 12 v DC od 4t na 4 kable ale nie pracuje dobrze. Podłączałem dla testu." Ale moduł zostawiałeś ten sam? Jeśli tak, to widocznie jest sprawny, a jeśli inny - ja obstawiał właśnie jego jako winowajcę. Oczywiście świecę inną sprawdzałeś? Dla pewności możesz dokładniej przejrzeć instalację pod kątem...
Brawo! Dzięki za wyjaśnienie.
Ale iskra jest nadal słaba?
Yamaha TZR 50 posiada zapłon DC-CDI. Chyba że został tam zainstalowany tuningowy zapłon.
No nie wiem co chcesz udowadniać budując prototypowe DC-CDI. Równie dobrze można się pobawić gotowym chińskim modułem DC-CDI. Jeśli chcesz wykluczyć cewkę WN — podłączasz ją do innego sprawnego skutera, motocykla i sprawdzasz czy iskra ma odpowiednią długość. W ogóle sprawdzałeś długość iskry z samego przewodu WN?
Witam! Jestem na tym forum nowy więc witam wszystkich zacznę od początku w lipcu 2010r zakupiłem sobie yamaha tzr 125 BELGARDA z 1996r z przebiegiem 29666 km i po generalnym remoncie silnika. Po jakimś miesiącu pojechałem do sklepu i po wyjściu nie chciał odpalić ani z pycha ani z elektrycznego nic więc zacząłem go pchać do domu ale po 0,5 km spróbowałem...
Zapłon DC-CDI wymagający akumulatora był stosowany w skuterach Yamaha od 2004 roku, a ten BWS to stary model z początku lat '90 który posiada zwykły zapłon CDI który nie wymaga akumulatora. Problem z odpalaniem na ciepłym może mieć kilka powodów. W starym statorze może zaczynać padać cewka zasilająca lub cewka WN skutkująca słabą iskrą (długość). Zużycie...
Mam również problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha XV 500. Ktoś maczał już w nim paluchy i na jednej świecy jest bardzo słaba iskra która czasami zanika. Jeśli uda ci się sprawdzić swój moduł to podziel się wiadomościami jak to zrobiłeś. Może wiesz kto ma do sprzedania taki moduł lub byłby w stanie go naprawić?
Witam, problem z Yamaha XT 600 3tb 1992 mianowicie podczas jazdy zaczęła przerywać tylko na wyższych obrotach, przejechałem 30km zgasła. Po chwili kopania zapaliła i dojechałem do domu odpalając ją jeszcze ze dwa razy. Paliwo dochodzi, sprawdziłem czy jest iskra pojawia się raz na 5-10 kopnięć i to nie zawsze a w dodatku słaba. Zacząłem od wymiany świecy...
Ok rozumiem.A co ze samym sprawdzaniem cewki?? Znalazłem w internecie sposób by jeden pin cewki zmasować,zmasować świece i delikatnie plusem dotykać drugiego pinu cewki.Wtedy powinna pojawić się iskra na świecy.U mnie się pojawiła jednak bardzo słaba,ledwo widoczna i nie za każdym podaniem plusa się pojawiała.Co wy na to? Moim zdaniem iskra powinna...
Napisałem wcześniej że na naladowany nie ma iskry... A teraz się pokazuje ale bardzo słaba. Oczywiście test na stole z akumulatorem i kablami. Dodaje filmik z testu cewki. W świetle latarki iskra prawie niewidoczna. Rezystancja powinna być od 2,35 do 3,22 ohms u mnie 2,6. Drugi obieg 12 do 18 kohm u mnie 18,06 nie sądzę by to 6 setnych miało znaczenie....
Witam kolegów po dłuższej nieobecności Otóż mój syn ma problem z iskrą w yamaha dt 125 rocznik 97 . silnik do końca normalnie pracował i w pewnym momencie w czasie jazdy zgasł , teraz jest tylko taka słaba iskierka a właściwie to można odczuć tylko dosłownie palcem przeskok wysokiego napięcia . ale nie jest to napięcie powalające człowieka na ziemię...
Witam mam problem z motorem Yamaha dt z silnikiem am6.6 mies temu wjechalem w spora dziurę od tamtego momentu zaczęła przerywać. Następnego dnia odpalila ładnie i chodziła tak samo jak wcześniej.Po zimie gdy chciałem ja odpalić iskry nie ma kombinowalem na różnych świecach.Zauwazylem że przy mocniejszych kopnieciach lub pchaniu iskra się pojawia lecz...
Witam, Problem polega na: - duże przebicie na przewodach i fajkach - związane z tym straty powodują słabą iskrę i przerwę w zapłonie na przednim cylindrze Pytanie: czy mogę dobrać cewki zapłonowe inne niż oryginalne (dlatego, że przewody zapłonowe są "zatopione" w cewce i chyba niewymienne)? Jeżeli tak to jakie i w jaki sposób je dobierać (wiem że mierząc...
Eureka! Silnik działa bez "żółtego chinskiego kondensatorka" i podłączenia dodatkowych rureczek. Dziękuje wszystkim za pomoc. Okazuje się że zbiornik paliwa widocznie był za nisko i motor nie otrzymywał odpowiedniej dawki paliwa natomiast styki wszelakie połączenia muszą być na kostki! Bo widocznie skręcenie "na pająka" mimo prawidłowego podłączenia...
Jednak problem nie jest do końca rozwiązany . Przez jeden dzień było dobrze , potem zrobił się słabszy , wolno nabiera wysokie obroty ,przy gwałtownym dodaniu gazu mocno zwalnia tak jakby stracił iskrę po sekundzie przyśpiesza . Kompresje sprawdzałem ,gaźnik i filtr był niedawno czyszczony więc to raczej nie to ... Ma słabą małą pomarańczową iskrę i...
chce wykorzystać ten silnik do motoparalotni a wiem że ma on elektroniczny przestawiany zapłonu i musze wiedzieć o wszystkich słabych punktach tego motoru a internet przeszukałem
oj nie jestem elektrykiem z pomiarami na mierniku to słabo tylko tyle co z internetu podpatrzę :) kable odcięte bo podmieniałem impulsator , to gdzie jest cewka rezystancji CDI ?co pisze BananVanDyk? pod magnetem ?
ok poradze sobie z zamkiem alemam kolejny problem Dodano po 20 Mam skuter Yamaha Mint! I dziwnie się zachowuje a mianowicie strasznie szarpie jest słaby i strzela iskrami z tłumika!! po czym dusi sie i gaśnie! Czyli po zapaleniu "przejade"(to nie jest jazda) ok 5 metrów strzeli z tłumika i gaśnie a jak już strzela i jedzie to jest taki słaby że ledwo...
Dla pewności sprawdź także czy w tylnej lampie nie są zamienione światła, tj. jako światło pozycyjne nie świeci włókno 21W. Z przodu obecnie żarówki 2x25W = 50W, do tego tył i podświetlenie licznika, alternator powinien dać sobie radę. Skoro piszesz że wymieniałeś już 3 regulatory napięcia i jest to samo, jeśli nie ma innych zbędnych odbiorników, to...
Czysto administracyjnie dopiszę dla potomnych, że miałem wtedy przebicie do masy ale zrobił mi to mechanik więc nie powiem dokładnie w którym miejscu wiązki/czujnika itp.. Druga rzecz na którą trzeba uważać to sprawny akumulator. Po tej zimie mój aku był już słaby. Mimo, że doładowany i ładnie kręcił rozrusznikiem to problem z odpalaniem podobny. Po...
Witam, jak w temacie próbuje odbudować/naprawić moduł zapłonowy TCI do motocykla Yamaha SR125 z roku 1996. W motocyklu była słaba iskra albo jej nie było, wszystkie możliwe inne przyczyny wykluczyłem więc pod młotek poszedł moduł. Powodem mojego działania jest praktycznie brak dostępności takiego modułu już w obiegu wtórnym, a cena OEM jest zaporowa...
witam, mam pytanko, czy zna ktoś dobrze ten model? (yamaha tw 125) ponieważ Któregoś dnia chciałem sprawdzić układ zapłonowy, odkręciłem pokrywę układui okazało się że znajduję się tam olej- i tu ogupiałem (układ zapłonowy w oleju? nie spotkałem się nigdy z czymś takim) nie wiem jak się tam znalazł, zbladłem skręciłem jak było i jeździ do tej pory,...
Witam, od tygodnia zmagam się z problemem jaki sprawia mi owy Xt-ek. Napiszę etapami żeby było przejrzyście. Kupiłem motor, zrobiłem szlif i wymieniłem tłok, poskładałem no i się okazało, że iskra jest tylko za pierwszym i czasem za drugim kopnięciem. Poszukałem w internecie możliwych przyczyn, ktoś napisał, że problem może rozwiąże nowy akumulator,...
słaba iskra iskra słaba yamaha iskra
ściemniacz oświetlenie schemat podłączenie komputer honda accord bateria wkrętarka naprawa
generator searla tylne kierunkowskazy
Lokalizacja bezpiecznika przednich lamp w Peugeot 3008 Schemat modułu zasilania do ekspresu DeLonghi